خلاصه خطبه هاي نماز جمعه 91/12/11 به امامت حجه الاسلام كرمي پور

اوصيكم عبادالله بتقوي الله

يكي از عوامل بقاي خانواده رعايت حلال و حرام است.

يكي از راه هاي حرام خواري گرفتن رشوه است.

رشوه بر سه قسم است: 1. در مقابل حكم   2. براي رسيدن به امر حرام   3. رسيدن به امر مباح

رشوه در حكم اين كه به قاضي مي دهند تا به نفع او حكم كند يا راه پيروزي را به طرف ياد مي دهد هر چند حق با رشوه دهنده باشد و قاضي به حق حكم كند.

رشوه از گناه كبيره و تصرف در آن حرام است.

رشوه دهنده و رشوه گيرنده و واسطه بين آن ها هر سه كارشان حرام است و مورد لعنت خداوند قرار گرفته اند.

پيامبر اكرم(صل الله عليه و آله وسلم): خداوند رشوه دهنده و رشوه گيرنده و واسطه بين آن ها را لعنت كند.

پيامبر اكرم(صل الله عليه و آله وسلم): اياكم و الرشوه فانها محمحضي الكفرو لا يشم صاحب الرشوه ريح الجنه

رشوه دادن كمك بر گناه است- اگر براي رسيده به حق چاره اي نداشته باشد جايز است گرچه براي گيرنده حرام است كه واسطه در اينكار نيز حرام است.

در رشوه فرق نمي كند مال باشد مثل وجه نقد و ملك يا منفعت خانه باشد يا مغازه يا اين كه عملي باشد مثلاً خياطي كند يا بنائي.

گاهي رشوه از قبيل قول و گفتار است مثل مدح و ثناي قاضي.

قسم دوم رشوه: به حاكم يا قاضي يا ظالمي يا رئيسي چيزي بدهد تا از قدرت او استفاده كند و به كسي ظلم كند: لا تاكلوا اموالكم بينكم بالباطل و تدلوا الي الحكام لتاكلوا فريقاً من اموال الناس بالاثم و انتم تعلمون(سوره بقره/188) از دو چيز نهي شده است خوردن مال از راه غير مشروع و ديگري دادن مال به فرمانداران و رؤسا.

سوم رشوه حلال: مال را به كسي بدهد يا به حق خودش برسد يا ظلمي را دفع كند يا به امر مباحي برسد؛ از جايي برخيزد تا او در جايش بنشيند.

1. 14اسفند 57 تشكيل بنياد مستضعفان و جانبازان به فرمان حضرت امام (رحمه الله)

                                تاسیس کمیته امداد 57- آغاز هفته احسان و نیکوکاری 14 تا 20 اسفند.

2. 15  اسفند/ روز درختکاری آغاز هفته منابع طبیعی

- سیاستمدارانی که تفکرات خود را بر اساس امور مادی و ظاهری تنظیم می کنند و تلاش آن ها بر این است که تمامی کشورها بر اساس تحلیل های آن ها مشی کنند و غافل از این هستند که ماوراء این مادیات قدرت مافوق است که همه چیز تحت سیطره ی او می باشد اینجاست که سیاست بازان استعمارگر تلاش می کنند تا انقلاب اسلامی ایران را بر اساس تحلیل های غلط مادی خود شکست دهند. هر از چند گاهی برنامه ای برای نابودی طراحی می کنند به قول خودشان آخرین برنامه خود را تحریم شکنی قرار دادند تا مملکت ما را فلج کنند غافل از این که امت اسلامی ایران ایمان و توکل به خداوندی دارند که قدرت مادی آن ها ناچیز است در مقابل آن قدرت لایزال و در این تحریم ملت هوشیارتر، مسئولین بیدارتر و دانشمندان پر توان تر شدند که حضرت امام (رحمه الله) می فرمایند:

ما از این که آمریکا ما را محاصره اقتصادی بکند یا دخالت نظامی بکند، نمی ترسیم ملت ما حاضر نیستند دیگر تحت بار ذلت بروند و دیگران همه چیز آن ها را از بین ببرند و این ها را اسیر کنند.

گرچه مردم نسبت به تحریم ها سست نشدند ولی مقام معظم رهبری هم تذکرات لازمه را بر دولتمردان دادند که به وضع معیشتی مردم برسند و در این رابطه می فرمایند امروز مسئولان باید همه تلاششان را بکنند برای این که گره های اقتصادی را باز کنند، مشکلات را بر طرف کنند.

- بعد از چند ماه وقفه بین مذاکرات هسته ای ایران با گروه 5+1 روز سه شنبه مذاکرات در آلماتی قزاقستان شروع شد و پس از دو روز مذاکره در حالی به پایان رسید که هیئت ایرانی تصریح کردند که غرب در این دوره از مذاکرات به نحو بی سابقه ای از مواضع قبلی خود کوتاه آمده است شاهد بر این مطلب این است که ایران در این دوره از مذاکرات جواب پیشنهادهایی که مذاکرات مسکو مطرح کرده بود گرفت.

در این رابطه دبیر شورای امنیت ملی افزود که ما غنی سازی را بر اساس نیازمان ادامه خواهیم داد حالا 5 درصد باشد یا 20 درصد.

و آن ها به این نتیجه رسیدند که باید گام های واقع بینانه تری را برای نزدیک شدن به ایران تعریف کنند.

- خداوند در مورد قدرتمند بودن اسلام از راه های مختلف دستورات را داده است و از جهت نظامی باید قدرت اسلام نمونه باشد و دستور «اعدوا لهم ما استطعتم» را نازل کرده است و بر این اساس نیروی توانمند جمهوری اسلامی باید همیشه آماده باشند،و در طول سال رزمایش های متعددی را اجرا کنند که یکی از آن ها رزمایش پیامبر اعظم(صل الله علیه و آله وسلم) 8 بود که در استان کرمان منطقه سیریز برگزار شد.

علاوه بر ابعاد نظامی و امنیتی این رزمایش پیام های دیگری هم بود که به کشورهای منطقه این پیام را داشت که با استقلال و اتکا به خود می شود امنیت منطقه را حفظ کرد و نیازی به قدرت های خارجی نداریم.

پیام به دوستان، صلح و دوستی و همکاری برای تامین منطقه بود. و به دشمنان این پیام را داشت که جمهوری اسلامی در برابر هر تجاوز و تجاوزگری آماده مقابله و برخورد جدی است.

- در قرآن مسلمانان در مورد ارتباط با دیگران دو چیز مطرح است که مسلمانان با انجام واجبات مثل نماز با خدا ارتباط داشته باشند و کمک به نیازمندان، با مردم مرتبط باشند که حضرت امام (رحمه الله) در آغاز پیروزی انقلاب دستور به تاسیس کمیته امداد برای رسیدگی به حال محرومان را صادر کردند.

پیش از سه دهه از پیروزی می گذرد و این نهاد خدمات اندیشمندی را به طبقات مختلف داشته اند و در همین راستا هفته احسان و نیکوکاری قرار داده شده است تا کسانی که توانایی دارند به محرومان کمک کنند تا آن ها نیز ایام عید خوبی داشته باشند.

خلاصه خطبه های نماز جمعه این هفته به امامت حاج آقا کرمی پور

- انسان در زندگی خویش باید رنگی را بپذیرد که بهترین رنگ ها رنگ خدایی است و تا رنگ نژاد و قبیله و... را کنار نگذاریم رنگ وحدت و وحدت و برادری و تسلیم امر خدا بودن را نخواهیم گرفت و رنگ خدا همیشگی و پایدار است و یکی از وظایف انبیا ایجاد وحدت و تفرقه زدایی در سایه وحدت است که خدمت رسانی به مردم سریع تر انجام می گیرد که حضرت امام (رحمه الله علیه) بارها مسئولین را سفارش به وحدت و خدمت رسانی و نزاع نداشتن سفارش می نمودند و در این رابطه می فرمایند خوب، شما انصاف می دهید که یک مملکتی که خونش را داده و شما را به مسند نشانده، سر مسند جنگ کنید؟ دعوا کنید؟هر روز صحبت بکنید؟ و هر روز انتقاد کنید؟

پیش خدا چه خواهد شد؟ پیش ملت چه انعکاسی دارد خارجی ها چه استفاده هایی از آن می کنند؟ آن ها همه دلشان می خواهد که شما سر و کله هم بزنید و از مصالح مملکت غافل باشید و آن ها ضربه خودشان را بزنند.

- یکی از سیاست های غرب به چالش کشاندن نظام جمهوری اسلامی است که از راه جنگ و تهاجم فرهنگی کاری پیش نبرد ولی ناامید نشده و سراغ اقتصاد رفته و برنامه های سنگینی در این راه قرار داده که مقام معظم رهبری در این رابطه می فرمایند:

«بنده سه چهار سال قبل در صحبت اول سال صریحاً به مردم و مسئولین گفتم که نقشه دشمنان ملت از حالا به بعد نقشه اقتصادی است، هم دولت و هم مجلس همه نیرو و فکرشان را متمرکز کنند بر روی سیاست های درست اقتصادی.

- هشتم اسفند یادآور دو شهید ارزشمند و دلسوخته ی فرهنگی حقیقی شهید رجائی و باهنر می باشد که به همین مناسبت آغاز کار امور تربیتی با نام این دو شهید مزین شده است. و در قرآن روش های زیادی جهت تربیت ذکر شده که یکی از روش های تربیتی قرآن نقد داستان های پند آموز است.

خلاصه خطبه های نماز جمعه

نماز جمعه این هفته به امامت حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا کرمی پور امام جمعه زرند برگزار شد:

حضور میلیونی ملت غیور ایران در راهپیمایی 22 بهمن باعث حیرت جهانیان شده که حضرت امام (رحمه الله علیه) در این رابطه می فرمایند: همگی باید از خداوند تعالی تشکر کنیم که ملت ما را توفیق این خدمتگزاری های به اسلام را عطا فرموده است و از ملت تشکر کنیم که در همه مراحل از قبل از انقلاب تا زمان انقلاب و تا پیروزی انقلاب، یک دل و یک جهت برای اقامه عدل اسلامی و برای دفع اشرار و رژیم های فاسد و اقامه رژیم جمهوری اسلامی کوشش کردند.

 

به مناسبت روز روحانیت و دفاع مقدس

این روز به مناسبت شهادت حجه الاسلام والمسلمین محلاتی نماینده حضرت امام(رحمه الله علیه) در سپاه نامگذاری شده است. برای روحانیت شیعه همین افتخار کافی است که طول دوران انقلاب و دفاع مقدس هشت ساله به نسبت جمعیت خویش از هر قشر و گروه دیگری بیشتر شهید داده است و بیش از همه جانبازی و فداکاری کرده است، روحانیت و علماء و مراجع شیعه در طول تاریخ دوران غیبت کبری تلاش کردند تا مذهب شیعه اثنا عشری را با اهداء خون و جان و مال حفظ کنند و رنج های زیادی متحمل شدند و اسارت ها کشیدند و جانبازی هایی از خود نشان دادند.

در رأس همه علماء حضرت امام (رحمه الله علیه) می باشد که از اوان جوانی به عنوان یک روحانی مبارز علیه استکبار و طاغوت زمان خود دست به مبارزه زد. مردی که دنیا پس از جایگاه عصمت ائمه به ندرت به خود دیده است.

در حق طلبی و حقیقت خواهی خاطر اجداد طاهرینش را زنده کرده است.

دشمنان تشیع تلاش می کنند با ایجاد دو خط انحرافی و ترویج دو فکر خطرناک به شیعه ضربه بزنند که عبارتند از:

1. اسلام منهای روحانیت   2. اسلام منهای سیاست.

که در میان قشرهای مختلف مردم ترویج می کنند.

گزیده ای از خطبه هاي نماز جمعه 91/7/21 به امامت حجه الاسلام كرمي پور

خطبه اول

حجه الاسلام والمسلمين حاج آقا كرمي پور در خطبه اول بعد از ياد و نام خدا و دعوت همگان به تقواي الهي فرمودند: در روایتی از معصوم وارد شده است که می فرمایند:

«خداوند رحمت کند کسی را که به خانواده اش تذکر دهد و خانواده اش را امر به معروف و نهی از منکر کند».

حاج آقا کرمی پور در ادامه فرمودند خانواده هایتان را رها نکنید و به آن ها تذکر دهید در مورد نماز، روزه، زکات رسیدگی به فقرا، ظلم نکردن به یتیم ها، خمس؛ حقوق همسایه  و...

کانون خانواده اگر در آن آرامش باشد باعث رشد و ترقی انسان است. از نشانه های الهی این که از جنس خودتان «من انفسکم» همسرانی را برای شما قرار داده است(زن و مرد هر دو از یک جنس هستند)، نتیجه اش را می فرماید «لتسکنوا الیها» تا آرامش پیدا بکنید.

همسر باید مایه آرامش باشد نه تشنج و اضطراب، زن و شوهر باید در خانه آرامش ایجاد کنند نه این که آرامش فرزندان را هم از بین ببرند با داد و فریاد زدن.

آقایی خانمش از دنیا رفت زیر تابوتش می خندید! سوال کردند که چرا می خندی؟ گفت بعد پنجاه سال دفعه اول است که با هم راه می رویم ولی با هم جر و بحث نمی کنیم!!!

زن و شوهر باید از خطاها و اشتباهات هم چشم پوشی کنند، مرد مدیریت کند و زن آرامش ایجاد کند. خداوند می فرماید: «لتسکنوا الیها» مایه آرامش هم باشید. هدف از ازدواج فقط غریزه جنسی نیست بلکه رسیدن به آرامش است.

محبت هدیه الهی است که با مال و ثروت و زیبایی به دست نمی آید، بعضی از جوان ها فقط دنبال مال و ثروت و زیبایی اند این ها آرامش نخواهند داشت باید دنبال آرامش بود و دل خوش. هر کس که مال و ثروت فراوان و یا زیبایی داشت که آرامش ندارد اصل و نسب مهم است زیبایی و مال و ثروت از بین می روند.

اساس زندگی بر انس و الفت است نه اختلاف و سر و صدا و تنش. این ها اساس زندگی نیست. اساس خانواده را دریابیم . آیات بسیاری است که خداوند در آن ها سفارش کرده اند که ای مومنین خانواده تان را دریابید، ول خود را دریابید و حفظ کنید بعد بروید سراغ خانواده تان «انفسکم و اهلیکم». مواظب خودتان باشید امروزه شیطان دام های بسیاری را برای ما پهن کرده است.

در پایانِ  خطبه اول حاج آقا کرمی باز خود و همه نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت و خطبه را با دعا و سوره توحید به پایان رساندند.


خطبه دوم در ادامه مطلب

ادامه نوشته

گزیده ای از خطبه هاي نماز جمعه 91/7/14 به امامت حجه الاسلام كرمي پور

خطبه اول

حجه الاسلام والمسلمين حاج آقا كرمي پور در خطبه اول بعد از ياد و نام خدا و دعوت همگان به تقواي الهي فرمودند خيلي ها در زمان امام وقتي كه ايشان زنده بودند با ايشان بودند.

خداوند به پيامبر(صل الله عليه وآله وسلم)  مي فرمايد شما اگر حاضر و ناظر هم نباشيد از آن ها انتقام خواهد گرفت.

خداوند انتقام آن ها را كه فيلمي را از پيامبر(صل الله عليه وآله وسلم) پخش كردند چه بازيگر و ديگر عوامل خواهد گرفت و آرامش از آن ها صلب مي شود.

پيامبر(صل الله عليه وآله وسلم) نگراني دارند نسبت به كفاري كه ايمان نياوردند. ايشان  رو به قبله مي ايستادند و اينقدر دعا مي كردند كه پاهايشان ورم مي كرد. سوره طه نازل شد كه ما قرآن را براي آن ها نازل كرديم كه گمراهند شما خودتان را اذيت نكنيد. اما در رابطه ي با شتابزدگي آنان خداوند پيامبر(صل الله عليه وآله وسلم) را دلداري مي داد كه مومنين غلبه پيدا مي كنند. پيروزي پيامبران و كتاب هاي آسماني حتمي است.

بندگي خداوند زمينه اي براي به راه بودن است پيامبر(صل الله عليه وآله وسلم)  اول بنده ي خدا بودند و بعد از آن فرستاده ي خداوند. و خداوند است كه بندگان را ياري مي كند و پيروان پيامبر(صل الله عليه وآله وسلم)  لشكر خدا هستند كه خداوند آن ها را نيز ياري مي كند.

پيامبر(صل الله عليه وآله وسلم)  نگران اين موضوع بودند كه لشكر اسلام تعدادشان كمتر از ديگران است. كه خداوند به ايشان مي فرمايند افرادي كه مسلمانند با غير مسلمان ها متفاوتند. آيا بهشت فقط از آن مسلمانان است؟ كه در اين رابطه بحث مفصلي است. خدا رحمت كند شهيد مطهري(ره) را كه مباحث زيادي در اين رابطه دارند.

خداوند به پيامبر(صل الله عليه وآله وسلم) مي فرمايند كه اگر به تعجب آمدي از زيادي كفار وحشت نكن و از خدا ياري بخواه. عده اي در زمان امام علي(عليه السلام) در جنگ جمل آمدند و گفتند: يا علي(عليه السلام) شما به حق اميري يا عايشه و طلحه و زبير كه تعدادشان بيشتر است. ايشان فرمودند به تعداد نگاه نكنيد به حقانيت آن نگاه كنيد.

شيعيان در ايام حج تعدادشان كم است اما حقانيت با آن هاست. اكثريت فريبنده است اما خدا با اوست كه حقانيت با اوست و پيروزي هم از آن اوست.

خداوند در پاسخ پيامبر كه نگران كم بودن مسلمانان بودند فرمودند كه نگران مباش و تقواي الهي پيشه كن.

ادامه نوشته

میلاد امام رضا(علیه السلام)


حتما قرار شاه و گدا هستــــــــ یادتان
آری همان شبی که زدمــــ دل به نامتان

مشهد، حرمـــــ، ورودی بابــ الجوادتان
آقـــــــا عجیبـــــ دلمــــــــ گرفتــه برایتـــان

گزیده ای از خطبه هاي نماز جمعه 91/6/31 به امامت حجه الاسلام كرمي پور

نماز جمعه اين هفته به امامت حجه الاسلام والمسلمين حاج آقا كرمي پور امام جمعه محترم شهرستان زرند برگزار شد.


خطبه اول

حجه الاسلام والمسلمين حاج آقا كرمي پور در خطبه اول بعد از ياد و نام خدا و دعوت همگان به تقواي الهي يكي ديگر از نگراني هاي امام زمان(عجل الله تعالي فرجه الشريف) را در مورد مردم بيان كردند و فرمودند:

اين كه انسان متوجه باشد كه كارها و اعمالش نزدامام زمان(عجل الله تعالي فرجه الشريف) ارائه مي شود در تقويت اراده او موثر است و كارها را با دقت بيشتري انجام مي دهد و در گزارش كارهايش بيشتر دقت انجام مي دهد.

ما شيعيان اين اعتقاد را داريم كه اعمالمان نزد امام زمان عرضه مي شود.

شيخ صدوق در كتاب امالي و اكمال دين از عبدالعظيم حسني نقل مي كنند كه ايشان نزد امام هادي(عليه السلام) رسيدند و امام به ايشان فرمودند: درود بر تو اي ابوالقاسم(عبدالعظيم حسني) كه واقعاً و حقاً از كساني هستي كه ولايت ما را قبول داري. حضرت عبدالعظيم فرمود: يابن رسول الله مي خواهم دينم را به شما عرضه كنم تا اگر اعتقاداتم درست است ادامه دهم و اگر درست نيست از اعتقاداتم برگردم.

ايشان اعتقاداتشان را در مورد توحيد و نبوت و معاد و... عرضه مي دارند  و در مورد اعتقادشان به ائمه معصومين(عليه السلام) همه ائمه را يك به يك مي شمرند تا به امام هادي(عليه السلام) مي رسند و مي فرمايند به امامت شما به عنوان امام دهم اقرار مي كنم و به دو امام بعد از امام هادي(عليه السلام) هم اقرار مي فرمايند. و ادامه مي دهند كه بهشت و جهنم و معراج، سوال و جواب در قيامت، صراط و ميزان و... را قبول دارند. (ما هم اعتقاداتمان را نزدِ يك عالم يك شخص خوب عرضه كنيم همه را بگوييم تا اعتقاداتمان با خون و گوشت و جانمان عجين شود تا شيطان از ما دور شود).

امام هادي(عليه السلام) فرمودند: اي ابوالقاسم به خدا قسم همان ديني كه خداوند از آن راضي شده و قرار داده براي بندگانش تو همان را قبول داري.

امام(عليه السلام) اعتقادات حضرت عبدالعظيم حسني را تائيد كردند، انشاءالله امام زمان(عجل الله تعالي فرجه الشريف) اعتقادات ما را تائيد كنند.

وقتي ريارت آل ياسين را مي خوانيم همه را ما در اين زيارت مي گوييم همه آن چه را كه حضرت عبدالعظيم حسني نزد امام هادي(عليه السلام) اقرار كردند. پس حداقل هفته اي يك بار اين دعا را بخوانيم تا نزد امام زمان(عجل الله تعالي فرجه الشريف) عرضه شوند.

اعتقاداتمان را نزد امام زمان عرضه كنيم تا اگر اشكالي داشته باشند انشاءالله امام زمان(عجل الله تعالي فرجه الشريف) كمك مان مي كنند.

حضرت حجه الاسلام والمسلمين حاج آقا كرمي ادامه دادند؛

جايگاه مرجعيت در نزد شيعه جايگاه بسيار مهمي است، جايگاه مرجعيت شيعه را تائيد كرده و اسلام را نگه داشته است.

طلبه اي نزد شيخ حائري يزدي آمد و گفت: طلبه اي آمده و دزدي كرده است!!! شيخ فرمود: نگوييد طلبه اي دزدي كرده بگوييد دزدي آمده طلبه شده!!

هر كس رساله نوشت كه نمي شود از او تقليد كرد.

از سه راه مي توان مرجع تقليد جامع الشرايط را شناسايي و از او تقليد كرد:

1. خود شخص يقين كند،‌يعني شخص از اهل علم باشد و بتواند مجتهد و اعلم را بشناسد.

2. دو نفر عالم عادل كه مي توانند مجتهد يا اعلم را تشخيص دهند، مجتهد بودن كسي را تصديق كنند.

3. عده اي از اهل علم كه مي توانند مجتهد را تشخيص دهند و از گفته آنان اطمينان پيدا مي شود مجتهد بودن كسي را تصديق كنند. (مثل خبرگان جامعه يا جامعه مدرسين)

با گفتن اين كه از كسي خوشم مي آيد نمي شود از كسي تقليد كرد.


خطبه دوم در ادامه مطلب

ادامه نوشته

مراسم اهداء جوایز مسابقه امام حسین شناسی

قابل توجه برندگان مسابقه یکصد سوال امام حسین شناسی


مراسم اهداء جوایز و نیز قرعه کشی برای کربلای معلا  عصر دوشنبه هشتم خرداد ساعت 5 عصر در محل سقاخانه ابالفضل (ع) برگزار خواهد شد.
ضمنا بیست و سومین جلسه ختم صلوات نیز خواهد بود.

اسامی برندگان مسابقه امام حسین شناسی


اسامی برندگان مسابقه یکصد سؤال امام حسین شناسی گروه فرهنگیان ردیف نام و نام خانوادگی نام پدر چهار شماره آخر موبایل امتیاز 1 زهرا حاجی زاده محمد 3590 36   2 طیبه ضیاءالدینی عبدالله 6835 36   3 شهناز زمانی محمد 1506 36   4 عصمت قاسمی زاده غلامرضا 4840 36   5 صدیقه متصدی اکبر 4648 36   6 بتول دهش قنبر 5373 36   7 راضیه حسن زاده میرزا 4841 36   8 طاهره محمدی حسین 4984 36   9 زهرا نورالدینی علی 6239 36   10 مهدیه مؤمنی قربانعلی 6902 36   11 نرگس محسنی غلامرضا 6548 36   12 بتول ملکی موسی 3759 36   13 طیبه حبیبی علی 6732 36   14 ربابه ضیاءالدینی میثم 2600 36   15 صدیقه خنجری محمد 7487 36   16 سمیه جعفریان غلامرضا 1239 36   17 فاطمه السادات مختاری سید مهدی 3185 36   18  محمد ضیاءالدینی علی 7780 35   19 مریم عربپور زین العابدین 1389 35   20 فرشته امیری عباس 5226 35   21 فرشته حسنخانی مختار 5350 35   22 صدیقه پور رشیدی حسن 1842 35   23 زهرا محمدی عباس 0765 35   24 صدیقه زارعی رمضان 5018 35   25 راهله زرین محمد 6482 35   26 فاطمه نگاری زاده نعمت الله 3081 35   27 سکینه محمدی حسین 5534 35   28 سکینه رمضان زاده مهدی 3151 35   29 سکینه کمالی پور محمد 6536 35   30 بتول مؤمنی قربانعلی 5801 35   31 معص.مه مصطفوی احمد 0617 35   32 زهرا اکبر زاده حسین 5535 35   33 طاهره خنجری محمد 5900 35   34 وجیهه مولایی مهدی 6639 35   35 سکینه دهش قنبر 2392 35   36 زهرا سلطانی حبیب الله 3058 34   37 فاطمه ملک زاده حسن 3430 34   38 عصمت باصره محمد 3799 34   39 مریم اسدی کاظم 8073 34   40 مریم کارگر رضا 4267 34   41 زهرا  ضیاءالدینی باقر 2615 34   42 لیلا مؤمنی قربانعلی 6866 34   43 حشمت الهی اکبر 0800 34   44 رحمت الله ضیاءالدینی حبیب الله 6569 34   45 نرگس محسن بیگی کردعلی 7311 34   46 معصومه سعیدی حسن 9976 34   47 فاطمه مؤمنی رمضان 6670 34   48 فاطمه مهدیزاده حسن 5719 34   49 فاطمه مولایی مهدی 5041 34   50 طاهره قاسمی علی 3485 34   51 فاطمه مؤمنی اکبر 6266 34   52 طاهره میرزایی جواد 3661 34   53 عصمت محسنی حسین 7469 34   54 حکیمه یزدانی خداداد 5212 34     گروه کارمندان ردیف نام و نام خانوادگی نام پدر چهار شماره آخر موبایل امتیاز هدیه دریافتی 1 سید علی امیری سید حسین 1027 35   2 حسین میرزایی علی 2821 34   3 فاطمه اسماعیلی غلامرضا 6695 34   4 مریم مصطفوی احمد 0946 34   5 راحله رجبی حسین 2187 33   6 اسماء حسنخانی حسین 5721 33     گروه دانشجو و طلبه ردیف نام و نام خانوادگی نام پدر چهار شماره آخر موبایل امتیاز هدیه دریافتی 1 سحر زمانی حمید 5505 36   2 فاطمه رجبی عباس 3572 36   3 سمیه دهش قنبر 9490 36   4 زهرا اسماعیلی محمد 3511 35   5 زهره حسن زاده مهدی 3638 35   6 محبوبه علیزاده اکبر 4244 35   7 حدیث رحمانی اکبر 4700 35   8 فاطمه زراعتکار علی 2941 34   9 زهرا قربانی حسن 9733 34   10 سمیه عرب رضا 8388 34   گروه محصلین ردیف نام و نام خانوادگی نام پدر چهار شماره آخر موبایل امتیاز هدیه دریافتی 1 فاطمه اسلامی مجید 5707 36   2 زهرا رجبی عباس 3572 36   3 نجمه گلستانی محمد 8418 35   4 طاهره کردی اکبر 6479 35   5 فاطمه میرزازاده حسین 9074 35   6 علی میرزایی غلامرضا 4214 35   7 عاطفه گلستانی عباس 4310 35   8 فاطمه صادقی ماشاءالله 4961 34   9 فاطمه مصطفوی راد محمد 4709 34   10 معین علیزاده حسین 5875 34   11 محمد سجاد عرب علی 8051 34   12 زهرا یزدانی علی 3863 34   13 فهیمه پور جعفری جواد 3585 34     گروه مشاغل آزاد ردیف نام و نام خانوادگی نام پدر چهار شماره آخر موبایل امتیاز هدیه دریافتی 1 حبیبه محمدی عبدالرضا ---- 36   2 فرشته خالقی احمد 7539 36   3 مرضیه محمدی عبدالرضا 3204 36   4 فاطمه علیزاده اکبر 4368 36   5 بتول زمانی نژاد محمد 2202 36   6 اکرم شاهدی محمد 4341 36   7 عباس مصطفوی حسین 0225 35   8 فاطمه محمدی عبدالرضا 3557 35   9 زهرا محمدی عبدالرضا 4210 35   10 طاهره السادات تهامی سید حسین 4010 35   11 نرگس محمودی عباس 0170 35   12 راحله گلستانی عباس 5147 35   13 مژده پور جعفری حسین 23037 35   14 محبوبه عزیزیان ید الله 2938 35   15 فاطمه رجبی علی 2908 35   16 سکینه یوسف زاده علی 1082 35   17 زهرا ملکی موسی 6248 35   18 محبوبه امیری محمد 7331 35   19 حمیده مؤمنی قربانعلی 5321 35   20 محمد مؤ منی قربانعلی 3862 34   21 طیبه سلیمانی پور رستم 9415 34   22 اعظم سلمانی زاده اسدالله 2909 34   23 اکرم میرزایی اکبر 3081 34   24 فاطمه پورجعفری محمود 6350 34   25 اکرم السادات علیزاده سید اکبر 5081 34   26 حمیده عربپور علی 1022 34   27 مریم مؤمنی عباس 2411 34   28 محبوبه زمانی محمود 8091 34   29 فاطمه ظهیری پور غلامرضا 5665 34   30 مهدیه قلی زاده عباس 4159 34   31 بتول جعفری غلامرضا 4063 34   32 نرگس نکویی حسین 7544 34   33 مهدیه زمانی ماشاءالله 4295 34   34 مینا رحمانی غلامرضا 8241 34    

گزیده ای از خطبه هاي نماز جمعه 91/2/22 به امامت حجه الاسلام كرمي پور

گزیده ای از خطبه اول:
نگه داشتن زبان کار بسیار سخت و مشکلی است. مواظب زبانتان باید باشید. زبان وزنش کم است، اما جرم و گناهان زیادی از زبان بر می آید.
بیشترین گناهان از زبان انسان است. بیشتر غذاهای سگ های جهنم حرف هایی است که ما در دنیا می زنیم. باید خیلی مواظب باشیم.

راه های سعادت و خوشبختی
یکی از راه های سعادت و خوشبختی ایمان به خداوند متعال می باشد. راه دوم سعادت عمل صالح است. صالح یعنی چه؟ مومن صالح باشد یعنی عملش را طوری تنظیم کند که انسان را به سعادت برساند. صالح یعنی وارسته. خداوند تبارک و تعالی در مورد عباد صالح صفاتی را بیان می کند.
1. عباد صالح بین مردم محبوبیت دارد. یعنی افراد صالح مورد علاقه ی مردم باشد.
2. استجابت دعا: کسانی که ایمان داشته باشند و عمل صالح انجام دهند وقتی که دعا کنند دعایشان مستجاب می شود.
3. وارثان زمین هستند.
4. خطاهای آن ها را خداوند می پوشاند. خداوند گناهان آن ها را تبدیل به حسنه می کند.

گزیده ای از خطبه ی دوم
:
- بیستم جمادی الثانی: ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و روز مادر.
- 24 اردیبهشت سالروز لغو امتیاز تنباکو به فتوای میرزای شیرازی .
دولت انگلیس می خواست امتیاز توتون و تنباکو را در اختیار خودش قرار دهد. این مجتهد بزرگ با یک فتوایی بساط انگلیس را بر می چیند.
بعد از این فتوا دیدند مرحوم میرزا محمد حسن تبریزی گریه می کند از ایشان علت را پرسیدند: فرمودند تا به حال استعمار پی به قدرت مرجعیت نبرده بود اکنون پی به قدرت مرجعیت برد و برای از بین بردن مرجعیت تلاش می کند.
بعضی آگاهانه و بعضی از روی جهل و نادانی برای از بین بردن جایگاه رهبری تلاش می کنند.
- 25 اردیبهشت: روز جهانی خانواده می باشد.

به مناسبت روز مادر و روز جهانی خانواده
همه می دانیم که مادر رکن اصیلی در خانواده است که هر چه تقویت شود جایگاه مادر و خانواده و معزلات اجتماعی کمتر است.
امام (ره): مادر که بچه در دامان او بزرگ می شود بزرگترین مسئولیت را دارد و بزرگترین شغل را دارد. شغل بچه داری، شریف ترین شغل در عالم بزرگ کردن یک بچه است و تحویل دادن یک آدم به بشریت.
در ادامه حضرت امام (ره) می فرمایند:
وقتی بچه در پرورشگاه بزرگ شود این بچه عقده ای بار می آید.
مرحوم شیخ انصاری می فرماید:
دل ها فطری است به سمت کسی که به آن ها محبت کند.
باید دقت کنند مادرها با زبان کینه و بغض با بچه ها حرف نزنیم، مادری که چند ساعت بیرون از خانه است دیگر حوصله ی فرزند را ندارد و با حوصله برخورد نمی کند و این یک عقده ای را در بچه ایجاد می کند.

فواید سفرهای استانی از دیدگاه مقام معظم رهبری
1. دیدن واقعیت ها و برنامه ریزی بر اساس واقعیت ها
2. خدمت به محرومان
3. سنجش نیازها
4. شکل بخشی به انگیزه های مسئولین جامعه
-  از ابتدای سال نود که بررسی کنیم مقام معظم رهبری آن تجلیلی را که از دولت و خدمات آن داشتند دیگر ندارند و این به خاطر نفوذ افرادی به دولت است که تضعیف جایگاه رهبری داشتند. دولت باید سعی کند که در این فرصت باقیمانده گذشته را جبران نماید.

پیامهای حاج آقا کرمی پور امام جمعه محترم شهرستان در خصوص انتخابات    

1 - کلام امام رحمه الله:

اگر در انتخابات مسامحه کنیم، مطمئن باشید از راه مجلس به ما لطمه می زنند.

نمابندگان مجلس باید مسائل را تشخیص بدهند و از افرادی باشند که اگر روس و آمریکا و یا قدرت دیگری تشری زد در برابرش بایستند و مقابله کنند.

 

2- شرائط نمایندگان از نظر قرآن

تقوی: إنّ أکرمکم عند الله أتقیکم.(حجرات 13)

عالم باشد: هل یستوی الّذین یعلمون و الّذین لایعلمون. (زمر9)

توان بدنی داشته باشد: و زاده بسطه فی العلم و الجسم.( بقره 247)

امین باشد: یا أبت إستأجره إنّ خیر من أستأجرت القوی الأمین. (قصص26)

توانائی برای مسافرت را داشته باشد: والذین ءامنوا و لم یهاجروا ما لکم من ولایتهم ... (انفال72)

 

3-شرائط نمایندگان از نظر امام خمینی (رحمه الله علیه):

تعهد به اسلام

تبعیت از ولایت مطلقه فقیه : ألّذین یؤذون النبی ... (توبه 61)، صحبت کردن و عملکرد آنها باعث رنجش رهبری نشود.

 

هر رأی ما تیری است به سوی دشمن و حضور پای صندوق رأی تجدید عهد با امام و شهدا، تجدید میثاق با مقام معظم رهبری و با مجموع آراء ما نظام بیمه می شود و دشمن مأیوس می گردد.

 

خطبه های نماز جمعه 9/10/90 به امامت حجه الاسلام کرمی پور

امام جمعه زرند گفت: 9 دی ماه روز حضور مردم انقلابی در صحنه برای دفاع از خط امام، ولایت، شهدا و ارزش‌های انقلاب بود.

حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زرند، 9 دی ماه را روز حضور مردم انقلابی در صحنه برای دفاع از خط امام، ولایت، شهدا و ارزش‌های انقلاب دانست و اظهار داشت: در این روز مردم آمدند به دشمنان بفهمانند تا مردم حضور دارند، آنها نمی‌توانند، کاری انجام دهند.
وی با بیان اینکه روز نهم دی نتیجه هشت ماه ایستادگی رهبر معظم انقلاب در مقابل توطئه سران فتنه بود، افزود: در روز نهم دی ولایتمداران و کسانی که در خط رهبری بودند، به صحنه آمدند و به امام خود اقتدا کردند.
امام جمعه زرند تصریح کرد: مردم با رسوا کردن سران فتنه و دسیسه‌های آنها نشان دادند که از یک بصیرت بالایی برخوردار هستند که بسیاری از خواص نظام به این بصیرت نرسیدند.
کرمی‌پور با بیان اینکه در این روز مردم نشان دادند، هجمه جنگ روانی دشمن هیچ تأثیری در اراده فولادی مردم ندارد، گفت: دشمن در حماسه نهم دی ماه در جنگ نرمی که مقام معظم رهبری سال‌ها به مردم و مسئولان گوشزد می‌کردند و دشمن به دنبال از بین بردن جمهوری اسلامی بود، شکست خورد.
وی با اشاره به گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس در ارتباط با فتنه 88 بیان داشت: هدف اصلی فتنه‌گران و طراحان فتنه در خارج این بوده که هر نوع طرحی باید به داخل ایران راه پیدا کند.
امام جمعه زرند ابراز داشت: یکی از کارهای مهم اصلاح‌طلبان در زمان طراحی فتنه سفرهای خارجی بود.
کرمی‌پور افزود: هدف اصلی دشمن براندازی دولت و به دنبال آن زمین زدن رهبری نظام جمهوری اسلامی بود که روی یک مطلب به توافق رسیدند و آن هم اینکه به گفتمان انقلاب نه بگویند.
وی گفت: صحبت یکی از نزدیک‌ترین افراد به سران فتنه با عنوان اینکه «جریان اصلی طراحی کننده فتنه برای زمین زدن دولت با منابع مالی مورد نیاز و همکاری با هر کسی حتی ضد انقلاب در داخل آماده بود » مؤید این است که همه آنها به دلیل مناسب بودن شرایط در اثر اقدامات موسوی، کروبی، خاتمی و هاشمی دست به ارتکاب جنایت علیه ملت ایران زدند.

نهم دي، تجلي ايمان،بصيرت، عشق به ولايت

نهم دي، عرق شرم امت را در طول تاريخ به خاطر بي بصيرتي در ماجراي سقيفه پاك كرد.

سؤالات مسابقه  صد سؤال امام حسین(ع) شناسی

  1. ولادت  آقا ابا عبدالله الحسين (ع) در چه تاريخي و چگونه بود و نام ايشان را چه كسي انتخاب كرد؟

ولادت حضرت  در سوم شعبان سال چهارم هجري در مدينه منوره بود. حضرت با برادر خود امام حسن(ع) ده ماه و بيست روز فاصله سني دارد ضمناً حضرت در شش ماهگي متولد شدند  و نام ايشان را حضرت رسول(ص)و به فرمان جبرئيل(ع)حسين نامگذاري كردند.

  1. منظور از كنيه چه مي باشد و كنيه امام حسين (ع) چيست؟ كنيه به معناي نام بردن چيزي به كنايه و اشاره است. و اينكه شخص را با كنيه و يا لقب نام مي برند بخاطر احترام آنها است.بعضي وقتها كنيه به اسم پدر و مادر و يا فرزند مي باشد. مثلاًابن عباس:(پسر عباس)، امّ كلثوم(مادر كلثوم) و ابو الحسن (پدر حسن). كنيه امام حسين (ع) ابا عبد الله مي باشد كه اين را خود حضرت رسول بر ايشان نام نهادند.


بقیه در ادامه مطلب

ادامه نوشته

خطبه هاي نماز جمعه 90/8/27به امامت حجه الاسلام كرمي پور

خطبه اول

تقوا زاد و توشه ي ايمان است.

عمل حج عملي است كه معصوم (ع) از درگاه حق از خداوند مي خواهد كه توفيق حج به آنها بدهد. در اين دوره كه محدوديتهايي است دعا بيشتر بايد انجام شود تا توفيق پيدا كند و با دعا مي توان مشكلات را حل كرد و به راه باز شده راه پيدا كنند. امام سجاد (ع) از ماه رمضان شروع مي كند به درگاه خدا دعا كردن دعاي معروف اللهم اورزقنا حج بيتك الحرام... در تمام سالها و تا آخر عمر توفيق حج داشته باشيم. در دعاي ابو حمزه ثمالي هم اين دعا آمده است. اگر از خدا حج مي خواهي بايد در ماه رمضان در سحرها، در روزها، در موقع افطار بايد از خدا بخواهيم تا توفيق حج پيدا كنيم. كسي كه بايد وارد مسجدا الحرام شود بايد چهار غسل انجام دهد، هنگام احرام، غسل مستحب است، هنگام وارد شدن به منطقه حرم غسل مستحب است. هنگام وارد شدن به مكه، هنگام وارد شدن به مسجد الحرام غسل مستحب است. تمريني براي انسان است. انسان در شبانه روزي چند دقيقه يك سري چيزها بر انسان حرام مي شود. در سالي چند روز يك سري چيزها بر انسان حرام مي شود و در طول عمر عم خدا يك بار در حج  يك سري چيزها را حرام مي كند. خدا قسمت كند تا در حج خود را پاك كنيم بايد از خانه دل بكند و برود. از محل خود كه بيرون رفت از شهر دل مي كند  از كشور هم دل مي كند، از همسر و فرزندان دل مي كند و به آن طرف مي رود كفش و كلاه و لباس و زينت هاي دنيا را هم را بيرون مي آورد. زلفت، موي سرت و همه را كه زيبايي تو ست را بايد بريزي بيرون و بايد از تعلقات دنيوي دل بكني. و معناي حج اينست يعني همه چيز را كنار زدن. خدا مي گويد خودت دل بكن تا روزي كه من خواستم تو را ببرم بتواني دل بكني. خدا مي خواهد به مادرس ياد بدهد. شخصي آمد خدمت امام صادق (ع) گفت: آقا من چهل سال از شما درباره ي حج سئوال مي كنم و شما هميشه يك جواب جديدي ميدهي جريان چيست؟ آقا فرمود خانه اي كه دو هزار سال پيش بنا شده است من چگونه مي توانم فلسفه ي آنرا با يك جواب پاسخگو باشم. بايد از خدا بخواهيم كه ما را نصيب الحج كند. حج بستگي به دارايي انسان ندارد. از شگفيهاي حج اين است كه يكجا بايد سنگ را ببوسي و به ولايت اعتقاد داشته باشي و هم به دشمنانش سنگ بزني يعني ارزش كعبه به مولود كعبه و به بت شكن كعبه است. بايد اين كعبه بوسيده شود اما آن سنگي كه بهش سنگ مي زنيم دشمن است و شيطان است. و اما چند جمله درباره جمرات: هفت سنگ علامت چيست؟ سنگش زديم ديگر نيايد ولي مي آيد، خداوند براي جهنم 7درب قرار داده و دربها در وجود ماست.كه واسطه راه رسيدن به بهشت يا جهنم، چشم و گوش و دست و پا  و زبان، شكم، شهوت است. شيطان وسوسه گر ، وسوسه مي كند. انتخابات نزديك  است. خيلي مواظب باشيد كه برعكس حرف نزنيد و تهمت نزنيد و غيبت نكنيد.  چرا دعاها مستجاب نمي شود؟ لقمه ي حرام، امام حسين (ع) خطاب به حضرت زينب(س) فرمودند: شكمهايشان پر از حرام شده است. مواظب خوردنيها باشيد.

دست من پاي من، شهوت در وجود همه هست و بايد كنترل شود و حراسمان جمع باشد.

   خطبه دوم             

29 آبانماه تا 5 آذر آغاز هفته بسيج مستضعفين  است.

رحلت مرحوم شيخ عباس قمي صاحب مفاتيح الجنان را داريم . رحلت حضرت آيت الله تبريزي را داريم.

24 ذي الحجه روز مباهله: مباهله يعني نفرين كردن دو نفر .

آمدند داستان مباهله را به پيامبر (ص) مطرح كردند. و آيه آمد اي پيامبر بيا و با آنها مباهله كن. با هم جمع شدند رئيس انصار را گفت اگر دست اهل بيت خود را رگفت بدانيد كه اهل مباهله است و ديدند كه پيامبر با اهل بيت (ع) آمدند و رئيس نصاري گفت مباهله نكنيد و آنها هم مباهله نكردند.

25 ذي الحجه روز نزول سوره ي هل اتي در شأن اميرالمؤمنين و حضرت فاطمه(س) و امام حسن (ع) و امام حسين (ع) است. امام حسن و امام حسين (ع) مريض شدند كه نذر كردند سه روز روزه بگيرند و دعا كنند تا بچه هاي حضرت فاطمه (س) شفا پيدا كنند.

روز اول اسيري آمد.روز بعد يتيمي آمد روز سوم سائل آمد و افطاري اين خانواده كه نان جو خشكيده بود به مسكين و يتيم و اسير دادند و هر سه روز با آب افطار كردند و سوره ي هل اتي نازل شد و در شأن حضرت زهرا (س) آمده است و اين روز را روز خانواده هم نامگذاري كردند.

در زمينه ازدواج دو جوان اگر خانواده ي همديگر را نمي شناسيد چرا دست به اين كار مي زنند كه عاقبتش طلاق و مهريه ي سنگين باشد. دادگاه مدينه با چهار طبقه اين دادگاه با آن عظمتش خيلي خلوت است. پيامبر (ص) خواستگاران حضرت زهرا (س) را با آن سرمايه ي عظيم  رد مي كردند. هر كي به طمع زيبايي و سرمايه و پول طرف با او ازدواج كند خداوند او را به خودش واگذار مي كند.

در مورد بسيج: حضرت امام (ره): رحمت خداوند به بسيجيان مستضعف كه بحق پشتوانه ي انقلاب است و من تا آخر با بسيج و سپاه وارثش هستم و بايد بسيجيان جهان اسلام به فكر ايجاد حكومت جهاني اسلام باشند. بسيج در همه ي صحنه هاست و بايد به عظمت و شوكت بسيج و سپاه روز به روز افزوده شود.

محور انقلاب اسلامي ايران ايمان است.تهديدي نظام بدتر از 8 سال دفاع مقدس نيست. فكر مي كنند كه ما آمادگي براي جنگ نداريم. ايران از سال 70 آمادگي براي اين تهديدات را دارد.

ايمان مردم از اوايل بيشتر هست كمتر نيست و دشمن هيچ كاري را نمي تواند بكند.

بايد اين انقلابها، يك رهبر حكيم و قدرتمند مثل مقام معظم رهبري داشته باشند تا به پيروزي برسند.

درباره شهيد مقدم مي فرمايند: اين شهيد در انجام تكليف يك قدم كوتاه نمي آمد و در مورد ولايت مداريش در بين همرزمان از همه سختگيرتر بود. و آقا در مورد ايشان فرمودند كه محال بود كه شهيد مقدم صحبتي و برنامه اي داشته باشند ولي آن را نگيرند وهميشه بيدار بود و در سنگر مقاومت و حول محور ولايت مي چرخيد.

اسامی برندگان مسابقه مهدی شناسی

گروه فرهنگيان

 

 

رديف

نام ونام خانوادگي

نام پدر

چهار شماره اخر موبايل

امتياز

هديه دريافتي

1

سكينه رمضانزاده

مهدي

3151

35

كمك هزينه مشهد مقدس

2

طيبه حبيبي

علي

6732

35

كمك هزينه مشهد مقدس

3

راضيه حسن زاده

ميرزا

4848

34

پلا ك طلا

4

فاطمه مومني

رمضان

6769

34

پلا ك طلا

5

زهرا مهديزاده

حسين

757

34

پلا ك طلا

6

فاطمه محمدزاده

اسداله

7065

34

پلا ك طلا

7

معصومه مصطفوي

احمد

617

34

پلا ك طلا

8

سكينه محمدي

حسين

5534

34

پلا ك طلا

9

فرشته حسنخاني فرد

مختار

5350

33

كارت هديه

10

بتول مومني

قربانعلي

5801

33

كارت هديه

11

بتول ملكي

موسي

3759

33

كارت هديه

12

نرگس محسني

غلامرضا

6568

33

كارت هديه

13

زهرا سلطاني

حبيب اله

3058

33

كارت هديه

14

فاطمه ملك زاده

حسن

3430

33

كارت هديه

15

حكيمه يزداني

خداداد

5212

33

كارت هديه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گروه كارمندان

 

 

رديف

نام وخانوادگي

نام پدر

چهارشماره اخرموبايل

امتياز

هديه دريافتي

1

زهرا مومني

رمضان

3394

34

پلا ك طلا

2

طيبه رستگار

حسين

8195

33

كارت هديه

3

زهرا صادقي

محمد

3828

32

لوازم منزل

4

مريم السادات جعفري

سيدحسن

8640

32

لوازم منزل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گروه دانشجو و طلبه

 

 

رديف

نام ونام خانوادگي

نام پدر

چهارشماره اخر موبايل

امتياز

هديه دريافتي

1

زينب رحماني

علي اكبر

1538

35

كمك هزينه مشهد مقدس

2

سميه عرب نصرت ابادي

رضا

8388

35

كمك هزينه مشهد مقدس

3

فرزانه السادات جعفري

سيدحسن

2427

34

پلا ك طلا

4

فاطمه مومني

محمد

656

34

پلا ك طلا

5

اسيه صادقي

ماشااله

580

33

كارت هديه

6

عطيه عرب نصرت ابادي

رضا

6905

33

كارت هديه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گروه محصلين

 

 

رديف

نام ونام خانوادگي

نام پدر

چهارشماره اخر موبايل

امتياز

هديه دريافتي

1

طاهره كردي

اكبر

6479

35

كمك هزينه مشهد مقدس

2

محمدجوادعزيزيان

يداله

4137

34

پلا ك طلا

3

اعظم مومني

محمد

4487

33

كارت هديه

4

معظمه نخعي

حسين

2352

33

كارت هديه

5

فاطمه توكلي

علي اكبر

2997

32

لوازم التحرير

6

مريم مصطفوي

احمد

946

32

لوازم التحرير

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گروه مشاغل ازاد

 

 

رديف

نام ونام خانوادگي

نام پدر

چهارشماره اخر موبايل

امتياز

هديه دريافتي

1

زهرااحمدي

عباس

8047

35

كمك هزينه مشهد مقدس

2

سميه السادات تهامي

سيدغلامرضا

 

35

كمك هزينه مشهد مقدس

3

زهرا محمدي

عبدالرضا

4210

35

كمك هزينه مشهد مقدس

4

اعظم مهديزاده

حسين

3679

34

پلا ك طلا

5

حميده عربپور

علي

1022

34

پلا ك طلا

6

فاطمه اسحاق نژاد

مهدي

3858

34

پلا ك طلا

7

الهام خانداني

علي

 

34

پلا ك طلا

8

صديقه زارعي

علي اكبر

7488

34

پلا ك طلا

9

فاطمه مومني

عباس

6142

34

پلا ك طلا

10

مرجان رفيعي

حسين

5539

33

كارت هديه

11

حبيبه محمدي

عبدالرضا

4210

33

كارت هديه

12

تكتم اسلامي

علي

2875

33

كارت هديه

13

صغري نكويي

عباس

7152

33

كارت هديه

14

طيبه زارعي

علي اكبر

2405

33

كارت هديه

15

صديقه تهامي نيا

سيد طه

7226

33

كارت هديه

16

زهرا ملكي

موسي

6248

32

لوازم منزل

17

اكرم ميرزايي

اكبر

3080

32

لوازم منزل

18

مطهره زاده همتي

رضا

1519

32

لوازم منزل

19

زهرا گلستاني

عباس

652

32

لوازم منزل

20

منصوره حسنخاني

مختار

7887

32

لوازم منزل

21

فاطمه رحماني

غلامرضا

8339

32

لوازم منزل

22

حكيمه زستگار

حسين

2038

32

لوازم منزل

23

مريم منصوري

علي

7001

31

پوشاك

24

زهرا حسيني

سيدمحمد

3618

31

پوشاك

25

سميه ملكي

موسي

9704

31

پوشاك

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ستاد نماز جمعه

 

 

رديف

نام ونام خانوادگي

نام پدر

جهار شماره اخر موبايل

امتياز

هديه دريافتي

1

فهيمه حسنخاني

مختار

 

32

كارت هديه

 

 

 

 

 

 

 

 

خطبه های نماز جمعه 15/7/90 به امامت حجه الاسلام کرمی پور

خطبه اول:

حضرت امام(ره): خط بطلاني كشيد روي عقيده جدايي دين از سياست و فرمود سرد مداران سياسي ما بايدعلماء و فقها مي‌باشند.

گوشه‏اي از زندگي سياسي اما رضا(ع)

سياست مأمون عباسي براين بود كه ايشان را از شهرهايي عبور دهد كه شيعيان در آنجا نباشد. در نيشابور شيعيان از امام رضا(ع) حديثي خواستند حديث يعني اين كه از خدا براي ما سخني نقل كنند.  امام رضا(ع) مي‏فرمايند: كلمه لا اله الا الله حصني فمن دخل حصني امن من عذابي. گفتن چنين جمله اي به مردمي كه مسلمانند عجيب است.

بعد امام رضا(ع) اندكي جلوتر مي‏روند و مي‏گويند: بشرطها و شروطها و أنا من شروطها   حالا امام رضا (ع) خودشان را از شروط آن مي‏دانند. يعني اگر كسي من را قبول داشته باشد و بگويد لا اله الا ا... از عذاب الهي مصون مي‏ماند. اين به اين دليل است كه تا قبل از امام رضا شيعياني بودند كه منحرف شدند ولي شيعيان امام رضا(ع) نه. و ما شيعه هفت امامي (واقفي ها) داريم ولي شيعه هشت امامي و نه امامي نداريم.

بعد از رحلت امام(ره) ماهم يك عده  واقفي داشتيم يعني حضرت مقام معظم رهبري را قبول نكردند. اينها واقفي هاي زمان ما هستند.

حالا امام رضا (ع) مي‏فرمايد: هر كس مي‏گويد لا اله الا الله؛ بايد امام رضا (ع) را قبول داشته باشد تا مفيد باشد نه مانند واقفي‏ها كه بر ولايت امام موسي بن جعفر (ع) توقف كردند.

خطبه دوم:

16مهرماه: روز جهاني كودك است در اسلام تربيت قبل از تولد مطرح است. اسلام روي بحث كودك و تربيت آن سفارش دارد. در روايات به نام گذاري نيكو و تربيت فرزند و آموزش قرآن به فرزند تأكيد شده است.

11 ذيقعده: روز ولادت امام رضا(ع) مي باشد.

روز جهاني پست را هم داريم. بعضي مي‏گويند به علت پيشرفت فناوريهاي الكترونيكي كاربرد و فعاليت پست كم شده است. اما امروز فعاليت پست نسبت به گذشته خيلي بيشتر هم شده است.

20 مهر ماه: روز ملي كاهش اثرات بلاياي طبيعي است.

استان ما يك استاني است كه با زلزله درگير است. در اين مورد بايد زير ساختها را محكم كرد و ايمان و توكل را به خداوند را زياد كرد.

بحث حج بحث امتحانات الهي است. ريشه حج از امتحان گرفته است. حضرت ابراهيم (ع) در اينجا زن و فرزند خود را در بيابان رها كرد و حضرت اسماعيل(ع) را به قربانگاه برد. امروز هم يك حاجي مورد امتحان الهي است مثلاً بعضي حاجي‏ها دلشان نمي‏آيد دل از موي سرشان بكنند يا يك حاجي بايد خمس اموالش را حساب كند. در حج بايد زينتها را دور بريزد حاجي بايد در مشعر و منا روي خاك بنشيند در حج خداوند مي‏خواهد مستقيماً ما را تربيت كند. لباس تن بايد دور ريخته شود و دو تا حوله دورمان بپيچيم.

در مراسم حاجي‏ها اسراف زيادي مي‏شود. اين پارچه‏ها كه به دم خانه‏ها زده مي‏شود اسراف است.

مقام معظم رهبري مي‏فرمايند: مسأله فلسطين بايد مسأله اول كشورهاي جهان اسلام باشد.

حضور اسرائيل در منطقه موجب خسارتهايي در منطقه شده است:

1 ـ غضب شدن سرزمين مسلمان‏ها 2 ـ كشته شدن مسلمانان و شيعيان 3ـ هتك حرمت قبله اول مسلمان‏ها 4ـ فلسطين در حساس‏ترين نقطه جهان اسلام است 5 ـ اسرائيل خطر بزرگی از لحاظ اقتصادي و سياسي براي بشريت است.

خطبه هاي نماز جمعه 90/7/8 به امامت حجه الاسلام كرمي پور

خطبه اول ضمن سفارش همگان به تقواي الهي،‌ در آستانه سال تحصيلي و فعال شدن مدارس و جايگاه رفيع آموزش و پرورش پيرامون يكي از مسايل مهم و وظايف والدين نكاتي را خدمتتان عرض مي‌كنم اولين نكته انتخاب دوست است كه تأثير بسيار زيادي در مسايل اخلاقي فرزندان دارد. همان اندازه كه دوست خوب مي تواند فرد را در مسير خوب قرار دهد دوست بدهم ميتواند تاثيرات بسيار بدي داشته باشد. نقل شده است يكي از ياران پيامبر با فردي يهودي هم سفر مي‌شود هنگامي كه خواستند جدا شوند فرد مسلمان چند قدمي پشت سر يهودي مي رود. فرد يهودي تعجب كرد و علت را پرسيد. فرد مسلمان گفت اين مسئله جزء آيين مسلماني ماست فرد يهودي بسيار خوشش آمد و مسلمان شد. بايد اين مسايل را ياد فرزندان خودمان بدهيم كه مواظب دوستيهاي خوب باشند حتي در بين خودمان موسوم است كه مي‌گويند اگر مي خواستي شخصي را بشناسي نگاه كن بين دوست او چه كسي است آيا اين دوست از بديهاي فرد مي‌كاهد يا نه؟ آيا به خوبيهاي او مي‌افزايد يا نه؟ بنابراين دوست خوب و نظارت بر دوستيهاي فرزندانمان باعث واكسينه شدن فرزندان مي شود. در اين زمينه آموزش و پرورش وظيفه بسيار سنگيني دارد خانوده ها هم همينطور. خطبه دوم در ماه ذيقعده قرار داريم. ماه مهمي است كه آغاز حركت حجاج به سوي مكه مكرمه است نمازي است كه روزهاي يكشنبه اين ماه بسيار سفارش شده است بجاي آورده شود. حتماً اين نماز را  بخوانيد. همين اعمالي كه در روز دحوالارض وارد شده كه سعي كنيد بجاي آوريد. نكته اي كه مي خواستم عرض كنم معارفه فرماندار جديد است كه چند روز قبل انجام شد و بسيار خوشحاليم كه استاندار محترم يكي از نيروهاي پر كار خود را معرفي نمودند و توجه ويژه به اين شهرستان داشتند. شهرستان زرند از لحاظ دارا بودن رزمندگان دفاع مقدس، طلبه ها و شهداء سرآمد استان است و مي طلبد كه به اين شهرستان توجه ويژه نشان داده شود و لازم است همه همكاري كنند و همه دست بدست هم بدهند و نواقص و كسريهاي كه بوده جبران شود. از مسئولين هم توقع داريم همكاري داشته باشند و حضور در نماز جمعه را هم فراموش نكنند. مناسبتها:  8 مهر ماه 60 : سرداران رشيد اسلام فلاحي ـ كلاهدوز ـ فكوري و نامجو در اثر سانحه هوايي در حين مأموريت به شهادت رسيدند. 9 مهر ماه: روز همدردي با كودكان و نوجوانان فلسطيني است. 10 مهر ماه: روز جهاني سالمندان است. 13 مهر ماه: هجرت امام از عراق به پاريس است. 13 مر ماه روز نيروي انتظامي است و هفته نيروي انتظامي هم از 13 مهر شروع مي شود. 14 مهر ماه روز دامپزشكي است كه لازم است توجه ويژه به مسائل بهداشتي و دام و گوشت بهداشتي شود كه بحمدالله ناظر شرعي هم در كشتارگاهها وجود دارد. پيرامون هفته نيروي انتظامي متوجه اين نكته باشيم كه دشمن اصلي ما آمريكاست. اخيراً خبري اعلام شده كه صهيونستها با دولت جديد ليبي قرار داد 30 ساله بسته اند. اين نشان مي دهد كه دشمن چقدر حواسش جمع است. عزيزان نيروي انتظامي 24 ساعت مشغول انجام وظيفه هستند تا شما راحت باشيد دغدغه نداشته اشيد. نيروي انتظامي به تنهايي نمي تواند كاري انجام دهند مردم هم بايد  كمك  كنند و مسائل امنيتي را در خانواده ها رعايت كنند و به فرزندان آموزش دهند كه مراقب وسايل خويش، منزل و ... باشند.  در مورد سالمندان: خداوند آيات زيادي را در مورد بزرگترها خصوصاً پدر و مادرها دارد كه وقضي ربّك الّا تعبدوا الّا ايّاه و باالوالدين احساناً وقضي يعني خداوند واجب كرده كه بعد از عبادت خويش به پدر و مادر نيكي كنيد و احترام كنيد. بايد احترام گذاشتن به والدين را به جوانان ياد بدهيم. بحمدالله در اين شهرستان خانه سالمندان نيست و نبايد فرزندان به فكر خانه سالمندان باشند. شخصي بة پيامبر عرض كرد پدر و مادرم بد اخلاقي مي كنند حضرت فرمود: آيا خودت در كودكي بد اخلاقي نمي كردي؟

خطبه های نماز جمعه 1/7/90 به امامت حجه الاسلام کرمی پور

خطبه اول

چه كنم تا محبت اهل بيت را در خود ايجاد كنيم؟ زمانيكه احساس نياز شد خود بچه دنبال اهل بيت مي‏رود درسته كه شما براي تحصيل علم و دانش بچه را تشويق مي‏كنيد ولي بچه چون احساس نياز مي‏كند دنبال علم مي‏رود. احساس نياز را در فرزندان ايجاد كنيم تا فرزندان دنبال آنها بردند. چه نيازي به اهل بيت(ع) داريم؟ در دنيا اگر اهل بيت(ع) و امام زمان(عج) نباشد نعمت هاي خداوند به بندگانش نخواهد رسيد. به واسطه امام زمان(عج) باران مي‏بارد و ماه و خورشيد وظيفه خود را انجام مي‏دهند اما در قيامت و هنگام مرگ نياز به اهل بيت چگونه است؟ 1- امير المؤنين(ع) به يكي از شاگردانش به نام آل حمداني مي‏فرمايد: هركس از دنيا ميرود بالاي سرش حاضر مي‏شوم مومن باشد يا كافر در سوره واقعه داريم كه جايي كه جان به حلقوم انسان مي‏رسد اهل بيت به داد انسان مي‏رسد در روايتي از رسول اكرم (ص) هست كه حضرت مي‏فرمايد: محبت پيامبر(ص) و اهل بيت پيامبر(ص) در 7 جا به انسان مي‏رسد: 1ـ در هنگام جان كندن 2ـ در قبر . ايكاش مي‏توانستم با اموات ارتباط برقرار كنيم تا بدانيم آن طرف چه خبر است هنگامي كه ميت را در قبر مي‏گذارند روح به اطرافيانش مي‏گويد بمانيد در كنار من مستحب است كه چند لحظه‏اي سر قبر ميت بماند و ولي ميت يا از نزديكان او بالاي قبرش بماند و دوباره  تلقين ميت  را بخواند . بعد فرمودند اگر شما مي‏ديديد و مي شنيديد كه اموات چقدر التماس مي‏كنند كه بمانيد كه به واسطه حضور شما عذاب از آنها برداشته شود.3 و 4 در هنگام محشر و سر برداشتن از قبرها و حضور در صحراي  محشر و قيامت 5 ـ هنگامي كه نامه عمل ما را به دست ما مي‏دهند 6 ـ عندالميزان و هنگاميكه ترازوها گذاشته مي‏شود 7ـ روی پل صراط، پل صراط روی جهنم قرار گرفته است اینکه می‏گویند صراط از مو باریکتر و از شمشیر برنده تر است نه اینکه مثل مو است همه باید از صراط عبور کنند حتی انبیاء و ائمه اما یکی سرعتش بیشتر یکی کمتر است پیامبر(ص) فرمودند: در 7 جا محبت من و فرزندان من کارگشاست. پس این احساس نیاز را در فرزندانمان ایجاد کنیم. بايد جوري عمل كنيم كه اهل بیت (ع) در جشن و سرور و عزاداري ما حضور داشته باشند. آیا در عزاهای ما که اینجور دارد اسراف می‏شود اهل بیت(ع) حضور دارند. دوستی اهل بیت(ع) باید همراه با عمل باشد. نه اینکه در محرم و عاشورا در هيأت و عزاداریها و مساجد باشیم بعد از عاشورا دیگر نه. فکری برای کارهایمان بکنیم. تا چه موقع شب عزاداری می‏کنند بعضی ها نماز صبحشان قضا می شود. عزداری مستحب است اما نماز صبح واجب است. پرداخت خمس و زکات واجب است اما سفره انداختن برای امام حسین‏(ع) مستحب است. محبت توأم با عمل هم خودمان داشته باشيم و هم هم به بچه هایمان یاد بدهیم . محبت تنها کافی نیست باید همراه با عمل باشد.

خطبه دوم

چند تذکر داده می‏شود فردا شهادت امام صادق (ع) است که طبق روال گذشته ساعت 10صبح عزاداری خیابانی از جلوی بازار تا مسجد امام صادق(ع) در شهرک ولایت برگزار می شود.

یکی از معضلات و مشکلات فصل برداشت پسته اين است كه بعضی افراد پارچه سبزی دور سرشان و عبائی روی دوش می اندازند دور خانه ها می چرخند و می‏گویند ما سید هستیم و از اعتقادات مردم سوء استفاده می‏کنند. حالا به فرض که سید باشند اما اینها بی حرمتی و بی احترامی به پیامبران می‏شود . کمک کردن به فقیر خوب است اما این فرهنگ سوء استفاده خوب نیست. اگر به این افراد به عنوان سید کمک نکنید پیامبر (ص) نفرينشان نمی‏کند. پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) می‏فرماید : یا علی ! اگر دیدی مردم دنبال کارهای خوب هستند شما برو دنبال کارهای واجب . کمک کردن به فقیر فضیلت دارد ولی واجب که نیست خمس و زکات واجب است.

نکته بعد : در مورد ثبت نام عمره. آیا بانکهايي که وام به مردم می‏دادند مشورت با مراجع داشته اند: آیا با این وام‏ها یی که بهره بیش از 14درصد دارد و ربا محسوب می‏شود، می‏شود برای عمره ثبت نام كرد؟

نکته بعد :اول مهره‏ ماه آغاز باز گشایی مدارس است آموزش و پرورش نقطه حساس هر جامعه است دقت کنیم بچه‏ها می‏روند دنبال هم جمع می‏شوند و بعضی فکر‏های شیطنیت آمیز هم دارند . پدر و مادر‏ها به فکر فرزند انشان باشند. 50% والدین و 50% آموزش و پرورش مسئول تربیت فرزندان هستند.

مناسبت بعدي فردا شهادت امام صادق (ع) است.

7 مهر ماه سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر نامگذاري شده است.

حضرت امام خميني (ره) فرمودند: دشمن در صدد ايجاد تفرقه در بين ماست و هر جا اختلاف انداخته بهره خود را برده. تمام تكيه كلام حضرت امام (ره) وحدت است بياييم مثل يك خانواده در كنار هم باشيم. هر گروهي طبق اصول نظرات خود را بدهد. البته پشت سر رهبري حركت كنند.

در رابطه با اجلاس بيداري اسلامي كه در جوار بارگاه ملكوتي امام رضا (ع) برگزار شد سه چيز را رهبر معظم بر آن تأكيد كردند اول مي فرمايند هويت اين انقلابها و قيامها بايد روشن باشد. دوم آسيبهاي بزرگي كه بر سر راه دارند بايد شناسايي شود سوم پيشگيري از آسيب هاست كه اين انقلابها بايد به آنها توجه كنند.

نكته بعد در رابطه با اختلاس محترمانه يا همان كلمه دزدي. سوال اينجاست كه چرا اين كار انجام شده؟ در طول تاريخ ايران تا حالا فسادهاي مالي زيادي شده، نهادهاي زيادي در طول 30 سال داشته ايم اما  به خيلي ها رسيدگي نشده يا رسيدگي شده در فرصت كم. اين دليل اولي است كه ذكر كردند براي اينكه اين اختلاس در جامعه ايجاد شد.

 دليل دوم: هر موقع مي خواهيم پرونده اي را دچار چالش كنيم رنگ سياسي به آن مي زنيم. افرادي مي خواستند يك قشري از جامعه را خراب كنند. دليل سوم مي فرمايند: آيا دستگاههاي  نظارتي نداريم يا داريم و ضعيف كار مي كنند. اين چطور نظارتي است كه چند سال اختلاس شده و الآن مي فهمند. آيا دستگاههايي هست كه نمي گذارند دستگاه نظارتي كار خود را انجام دهد. قانون نظارت بر نمايندگان مجلس بعد از چند ماه هنوز به تصويب نرسيده مگر قانون بدي است نظارت بر كارشان؟! مسئولين گاز براي ماشينها مشكلاتي را براي مردم ايجاد كرده اند اگر مي توانند به آن رسيدگي كنند اگر نمي توانند كنار بكشند تا فرد ديگري اين مسئوليت را به عهده بگيرد. تا هفته آينده به آنها مهلت مي دهيم مشكل را حل كنند.

سرشماري مسكن از 9  مهر ماه آغاز مي شود باید اطلاعات درست را در اختيار مأمورين قرار دهيد. قبلاً  اين سرشماري 10 ساله بود. ولي چون طولاني بود. آن را 5 ساله كرده اند.

خطبه های نماز جمعه 25/6/90 حجه الاسلام کرمی پور

خطبه اول

همچنان كه فرزندان خود را از نظر جسمي به مراكز درماني مي‌بريم تا در برابر بيماريها واكسينه كنيم ، روح فرزندان نيز نياز به واكسينه دارد.يكي از راه‌هاي واكسينه‌ روحي فرزندان ايجاد محبت اهل بيت(ع)در دل فرزندان است. اينكه مي‌گويند كام نوزاد را با تربت امام حسين(ع) بر‌دارند يعني از اولين قدم بچه ولايتي وامام حسيني بار آيد وقتي تربت پاك امام روي كام بچه قرار گرفت مخصوصا تربت با آب زمزم  يا فرات آميخته شد و در كام فرزند ريخته شد اين بچه ديگر از اهل بيت (ع) جدا نمي‌شود. مادري كه مي‌خواهد فرزندش را شير دهد نوار قرآن يا نوار سخنراني بگذارد كه روح فرزند نيز تغذيه شود . اينكه بعضي فرزندان حوصله گوش دادن به سخنراني و قرآن و ... را ندارند چون محبت اهل بيت(ع) را در درون فرزندان قرار نداده‌اند همان اول با نوارهاي مبتذل بار آمده‌اند. بايد محبت بين ما و اهل بيت (ع) باشد كه اين اجر رسالت اهل بيت(ع) است. كه قرآن مي‌فرمايد: (قل لا اسئلكم عليه اجرا الا الموده في‌القربي)

شافعي كه يكي از فرقه‌هاي چهارگانه اهل بيت(ع) است خطاب به پيامبري(ص) مي‌كند و مي‌گويد: اي پيامبر (ص) شما محبت‌تان بر ما واجب است ودر قرآن هم در موردش خداوند گفته و اجر رسالت شما را محبت اهل بيت(ع) قرار داده است  و مي‌گويد : هركس نماز بخواند وبر شما واهل بيتتان صلوات نفرستد مسلمان نيست. راه ايجاد محبت اهل بيت(ع) در فرزندان:

اول بايد محبوب را خوب بشناسي اگر بخواهيم محبت اهل بيت(ع) را درخودمان يا فرزندانمان ايجاد كنيم اول بايداهل بيت را خوب بشناسيم ببينيم چه شاخصه‌هايي درآنها وجود داشته كه مورد عنايت خاص خدا قرار گرفته‌اند .

راه دوم: بيان فضائل اهل بيت (ع) است من که حضرت علي (ع) را دوست دارم این چه فايده‌اي دارد؟ بايد اين را بدانيم. هركس برمحبت اهل بيت از دنيا برود مات شهيدا، شهيد مدني مي‌گويند يك شب حضرت علي(ع) را در خواب ديدم به من فرمودند  يابُنيَّ انك مقتولٌ (چون از خدا خواسته بود به او بفهماند كه سيد هست يا نه؟ و آيا شهيد مي شود يا نه.

اجر شهيد بسيار بالاست و همه آرزوي شهادت دارند. و پيامبر(ص) فرمودند: اولین قطره خونی که از شهید بر زمین می ریزد گناهانش آمرزيده مي‌شود،ملائكه زائر قبر شهيد مي‌شوند و ملائكه اورا بشارت بربهشت مي‌‌دهند .

خطبه دوم

29 شهريور روز باستاني ورزش زورخانه‌اي است كه يك ورزش اسلامي و سالم است. امروزه بعضي ورزشها از كشورهاي ديگر آمده‌اند و فقط جنبه سرگرمي دارند اما بعضي ورزشها مثل ورزش زورخانه‌اي بسيار مفيد است كه در اين ورزش اولين چيزي كه سرزبانش است نام مولا علي(ع) است كه حضرت فرمودند: «اشجع الناس من غَلَبَ هوي »اگر نتيجه ورزش غلبه بر هواي نفس شد اين مفيد است والا هر ورزشي كه انسان بتواند خودرا درآن بسازد اين مفيد است و سالم.

 27 شهريور روز بزرگداشت سيد محمدحسين شهريار و سالروز شعر و ادب فارسي  است. همه ذوق شعر ندارند، خيلي‌ها بي‌سوادند ولي ذوق شعري دارند در كنگره‌هاي شعري كه برگزار مي‌شود  كساني كه اهل ذوق هستند شركت كنند.

31شهريور آغاز جنگ تحميلي و هفته دفاع مقدس است كساني كه از عمر و جان خود گذشتند تا از اين مملكت دفاع كنند ما اين هفته را به آنها تبريك مي گوييم. نبايد بچه‌هاي جبهه فراموش شوند. آنهايي كه 8 سال بي ادعا رفتند كه الحمدالله شهرستان زرند از نظر تعداد شهدا و از نظر شهداي روحاني و طلبه سرآمد است و بايد به چنين كساني كه بي ادعا رفتند و اين عزت امروز ثمره‌ي آن دفاع 8 ساله‌است.

حضرت امام خميني(ره) فرمودند: مگر ما چه مي‌خواستيم كه آمدند عليه ما جنگ به راه انداختند ما مي‌خواستيم روي پاي خود باشيم و خودمان کشورمان را اداره كنيم.

دشمنان راههاي متعدد كه سخت ترين آنها جنگ تحميلي بود كه سرمايه‌هاي عظيمي كه جوانان ما بود را ازما گرفت. از نظر مادي جبران پذير است ولي از نظر سرمايه‌هاي معنوي نه. حالا بايد چه كنيم؟ دراين خيابانها تشييع جنازه جوانان شهيدان ما بوده نبايد بگذاريم اينها فراموش شود همه مسئوليم نبايد آن معنويت روزهاي دفاع مقدس از ما گرفته شود بايد بچه‌هايي كه در دفاع مقدس الگو بود امروز هم براي جوانان ما الگو باشند نه اينكه خيابانهاي ما از زنان بي حجاب پر شوند. مقام معظم رهبري اينهمه براي جوانان اهميت قائل هستند. اكثر شهداي ما جوان بودند فرماندهان لشكر و تيپ‌هاي ما جوان بود امروز هم بايد اينها براي جوانان گفته شود البته  بايد گفت كه شيطان هميشه در صدد است عمل انسان را  خراب کند. اگر ایرادی هست ايراد به افراد است نه به انقلاب، رهبر و انقلاب ما ايراد ندارد. بايد اينها بماند و حفظ شود كه شيطان مارا گمراه نكند. در رابطه با مجمع جهاني اهل بيت(ع) اشاره‌اي كنيم كه رهبر معظم درجمع آنها فرمودند: اولين ملتي كه توانست نظام مبتني براسلام را به وجود آورد ملت ايران بود . اولين ملتي كه روي پاي خود ايستاد ملت ایران بود.  اگر اینها بخواهند ملتشان ادامه يابد بايد خط اهل بيت رامقابل خود قرار دهند و از آنها جدا نشوند.

خطبه های نماز جمعه 7/5/90 به امامت حجه الاسلام کرمی پور

خطبه اول

غذاي حرام در زندگي انسان اثر دارد

بعضي گناهان بلافاصله در زندگي انسان اثر دارد براي همين است كه مي‏گويند غذاي حرام نخوريد. در آوردن لقمه‏ي حلال امروزه سخت است. بعضي مواقع ما با شيطان همكاري مي‏كنيم. امام صادق(ع) 1000سكه به يكي از غلامان خود داد و گفت برو و تجارت كن. غلام كالايي را مي‏خرد و اين غلام متوجه مي‏شود كه اين كالا را كه خريداري كرده در مصر كمياب شده است. غلام از اين فرصت سوءاستفاده مي كند و كالا را به دو برابر قيمت مي فروشد. و پول و سود آن را خدمت امام صادق (ع) مي آورد.امام صادق (ع) به غلام مي‌گويد كه پول مرا به من برگردان و سود را بر نمي دارد.

خطبه دوم

سپاس و تجليل از آيت الله جعفري و خانواده‌هاي شهدا، آقاي قاسمي و تمامي مردم و ايثارگران كه د ر برپايي نماز جمعه كمك مي‌كنند.

دوم مردادماه روز اهداء خون است. شهرستان زرند در سطح كشورنمونه بوده است.  در هفته آينده به مناسبت روز فني و حرفه اي  در  فني‌حرفه‌اي خون اهدا مي‌شود. هفته‌ي آينده آغاز ماه مبارك رمضان هست. سه شنبه روز اول است. روز دوشنبه به عنوان يوم الشك روزه بگيريد. در رابطه با ماه مبارك رمضان حضرت امام صحبت‌هاي جالبي دارند. مي‌فرمايند: در عالم مثال ترك شهوات خيالي است و در عالم ماوراي خيال... .  ضيافت ماه رمضان همش ترك است. انجام ندادن است. نخوردن است. هواي نفس را كنار بگذاريم انجام ندادن چيزهايي كه خداوند نهي كرده در ماه مبارك، بايد بعد از ماه مبارك آثار ماه مبارك  را ببينيم يازده ماه بعد ما بيمه‌ي همين ماه هستيم. حضرت امام مي فرمايند: در ماه رمضان شما بيمه شده‌ايد معلوم نيست چقدر شما بيمه شده‌ايد. بيمه‌ي گناه نكردن و ترك شهوات و انجام واجبات. بعضي مواقع بعد از دوروز مي‌بينيم فرد دوباره گناه مي‌كند. اين بخاطر اين است كه شخص فقط گرسنه بوده ولي چشم گناه كرده  زبان گناه كرده است.

در پروژه‌اي كه سالهاي اخير آمريكائي‌ها به عنوان عمليات نيمه سخت به كار برده‌اند يكي ترور و يكي ناامني در جامعه است. ترور با احساس بي‌امنيتي در جامعه. با چه هدفي ؟ 3 هدف: اول ←مي‌خواهند تمام انرژي خود را به كارگرفته و جلوي توانايي جمهوري اسلامي را بگيرند وقتي موفق شدند ايران در علم موفق نخواهند شد و در كنار آن ايجاد نارضايتي براي مردم. اخيراًٌ دانشمند هسته اي را به شهادت رساندند و يك از جوانان نخبه را به شهادت رساندند. پنج تير به اين جوان زده مي شود هدف ايجاد وحشت در جامعه است مي‌خواهند بگويند جامعه  امنيت ندارد. دومين هدف مي خواهند اختلال ايجاد كنند در روند كشور .

 واقعه‌ي سال 88 اين همه ترورها و ناامني‌ها واختلال در كشور و توانايي كشور را زير سؤال مي‌برند و به مردم مي‌گويند ما شما را مي‌خواهيم .

هدف سوم اين است كه مي‌خواهند چند اوباش را براي خود نگه دارند قائله 78،‌فتنه88 و همه با درايت مقام معظم رهبري كنار زده شدند. اين كشور با پشتوانه شما ملت دارد حركت خودش را پيش مي‌برد.

مسابقه بزرگ یکصد سوال مهدی شناسی

                        السلام علیک یا ابا صالح المهدی

                            

همزمان با میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج) وهمزمان با ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در ایران ، ستاد نماز جمعه واحد خواهران وبنیاد فزهنگی حضرت مهدی (عج) در شهرستان زرند مسابقه بزرگ یکصد سوال مهدی شناسی را  با  جوایز ارزنده برگزار میکند علاقمندان  (خواهران وبرادران)  جهت شرکت در این مسابقه با دفتر بنیاد به شماره ۴۲۲۴۴۴۶ تماس گرفته وثبت نام نمایند .زمان آزمون:

دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۰      ساعت ۵ عصر              مکان: تکیه چهلچراغ  

--------------------------------------------------------------------------

                 سوالات مسابقه

 

1-زمان ومكان تولد حضرت مهدي را بيان نمايد؟حضرت مهدي (عج) فرزند امام حسن عسكري (ع) در سپيده دم جمعه نيمه شعبان سال 255هجري قمري در سامرا متولد شدند وهم اكنون ۱۱۷۷ سال سن دارند.
2-ماجراي اسير شدن مادر آن حضرت وبه دنبال آن ازدواج ايشان با امام حسن عسكري (ع) را به طور خلاصه بيان كنيد؟ حضرت نرجس خاتون دختر يشوعا پسر امپراطور روم بوده ومادر ايشان از نسل شمعون وصي حضرت عيسي (ع) است .مطابق روايتي نرجس خاتون در عالم خواب حضرت رسول را مي بيند كه حضرت در عالم خواب ايشان را براي امام حسن عسكري (ع) خواستگاري مي كند و خطبه عقد را مي خواند.پس از چهارده شب باز نرجس خاتون حضرت زهرا (س) را در خواب مي بيند و توسط آن حضرت مسلمان مي شود وبالاخره در شبي از شبها امام حسن عسكري(ع) را در خواب مي بيند كه به ايشان مي فرمايد درفلان روز پدر بزرگت به جنگ مسلمان مي رود تو هم به طور ناشناس با ديگر زنها برو و آنجا بعد از اسير شدن شخصي با مشخصات خاصي براي خريد شما مي آيد و بقيه ماجرا كه عيناً اتفاق مي افتد و حضرت بعد از این اتفاق به منزل امام هادي(ع) برده مي شود.ودر آنجا توسط حكيمه خواهر امام هادي (ع) فرائز ديني را ياد مي گيرند بعد از مدتي به ازدواج امام حسن عسكري (ع) در مي آيند.
3-يكی از معجزاتي كه حضرت مهدي (عج) در هنگام تولد داشتند تلاوتي از آيه قرآن بود حضرت هنگام تولد چه آيه ای را تلاوت فرمودند؟حضرت علاوه برگفتن شهادتين اين آيه را تلاوت فرمودند:و نريدُ اَن نَمَّنَ علي الّذين استضعِفوا في الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الواثين..........(آيات 5و6 سوره قصص)
-4چه كساني از تولدحضرت مهدي(عج) خبر داشتند؟علاوه بر حكيمه خواهر امام هادي (ع) احمد بن اسحاق نیز از تولد حضرت باخبر شد
5-براي اينكه مردم نيز از تولد حضرت مهدي (عج)مطلع شوند حضرت امام حسن عسكري (ع) چه تدابيري را درآن زمان به كار بردند؟ 1-نخستين بار 40نفر از ياران  خويش در منزلشان جمع بودند كه طفل خويش را به آنها نشان دادند وفرمودند پس از من اين كودك امام شما و جانشين من خواهد بود
2-براي نوزاد خويش علناً وليمه دادند و حضرت را عقيقه كردند.3-هرگاه افرادي به منزل ايشان مي آمدند تا سولات ديني خود را بپرسند حضرت به امام زمان كودك خردسال خود اشاره مي كردند تا جواب سوالات آنها را بگويد4-به اشخاص مورد اعتمادي كه به منزل ايشان رفت و آمد داشتند كودك خود را نشان مي دادند و معرفي مي كردند.

6-امام زمان (عج) چند نوع غيبت داشتند و چند سال طول كشيد ؟1- غيبت صغري كه پس از شهادت امام حسن عسكري(ع) يعني از سن 5 سالگي آن حضرت شروع شد كه حدود هفتاد سال طول كشيد حضرت در طول اين دوران توسط نائبان خويش با مردم ارتباط داشتند. البته دوران پنج ساله زندگي حضرت را دوران اختفاء مي نامند كه حضرت به طور مخفيانه زندگي مي كردند .2- غيبت كبري كه از سال 329هجري قمري يعني از سن هفتاد و پنج سالگي شروع شد و هنوز ادامه دارد .
7- چرا نام امام مهدي (عج)با صراحت  در قرآن كريم ذكر شده است ؟ قرآن كريم كتابي است كه تمام اخبار گذشته و آينده جهان را نقل كرده است و تمام حقايق هستي در قرآن ذكر شده است اما حجم بسيار گسترده حقايق عالم در لابه لاي آيات قرآن نهفته است و فقط كساني مي توانند به اين حقايق پي ببرند كه توانسته باشند به عمق معاني قرآن نفوز كرده باشند اين افراد همان مفسران واقعي قرآن يعني پيامبر (ص) و ائمه معصومين (ع) هستند همچنين پيامبر(ص) فرمودند آيات قرآن ظاهر و باطن دارند بنابراين قرار نيست ظاهر آيه اي نشان  دهد كه اين آيه چه واقعيتي را نشان مي دهد.بعنوان مثال آيه 5 سوره قصص كه حضرت هنگام تولد آنرا تلاوت فرمودند با اينكه در باره پيروزي قوم بني اسرائيل برفرعونيان نازل شده بود اما در روايات متعدد اين آيه بر قيام امام مهدي(عج) وپيروزي آنحضرت  دلالت دارد  در مجموع حدود 250 آيه قرآن به حضرت مهدي و قيام او مربوط مي شود كه به «آيات مهدوي »  معروف هستند.
8-اهل سنت چه عقيده اي در مورد حضرت مهدي موعود دارند؟ علماي شافعي ،حنبلي ، مالكي ، وحنفي  همگي حضرت مهدي را قبول دارند. ومعتقدند كه امام دوازدهم است، اما فرقه معتزله كه يكي از علماي آن ابن ابي الحديد است معتقد است كه حضرت مهدي هنوز به دنيا نيامده است و لزومي ندارد كه اكنون موجو باشد .ودر غيبت به سر ببرد.
9-قديمي ترين و معتبر ترين كتابي كه از اهل سنت و اهل تشيع بدست ما رسيده است و در مورد حضرت مهدي (عج) مي باشد چه كتابهايي هستند؟ قديمي ترين كتاب اهل سنت در مورد حضرت مهدي (عج) كتاب : الفتن مربوط به ابن حمّاد است و قديمي ترين كتاب شيعي :كتاب الغيبه مربوط به فضل بن شاذان نيشابوري است كه فضل بن شاذان چهار امام معصوم را درك كرد از زمان امام رضا(ع) تاز مان امام حسن عسكري (ع)
10- فلسفه غيبت حضرت ولي عصر از ديدگاه علماي دين چه مواردي مي باشد؟ 1- براي حفظ جان حضرت كه آخرين ذخيره الهي براي هدايت مردم مي باشد.2- ناقص بودن قابليت و ظرفيت ما كه اين شايستگي را نداشتيم تا يك دفعه از وجود آن حضرت فيض ببريم و خواست خداوند بود كه به تدريج از وجود آن بزرگوار بهره مند شويم همانند كودكي كه بايد ميزان شير مورد نياز خود را به مدت دو سال از مادر بنوشد حال اگر يكدفعه قرار بود اين مقدار شير را بنوشد آيا ظرفيت استفاده از آنرا داشت ؟3- طبق فرمايش امام صادق(ع) اين يك رازي است از اسرار الهي كه مصلحت نيست افشاشود .4-امتحان و آزمايش نمودن مردم ، امام كاظم (ع) فرمودند براي صاحب اين امر غيبتي خواهد بود كه گروهي از پيروان او از اعتقاد خود دست بر مي دارند.و اين غيبت آزموني است كه خداوند بندگانش را امتحان مي كند.

11-برخي افراد و فرقه ها عنوان مي كنند كه با توجه به وجود قرآن و سنت پيامبر(ص) و كامل بودن دين خداوند نيازي به وجود امام معصوم و يا نائب امام معصوم نيست ، چه پاسخي براي  این افراد داريد؟اولاً پيامبر (ص) با توجه به شرايط زمان خود آيات الهي را براي مردم تفسير مي كردند پس بايد در هر زماني امامي باشد تا باتوجه به شرايط زمان و درك و فهم مردم آن زمان ، وظايف و تكاليف مردم را طبق آيات قرآن بيان كنند. ثانياً در زمان فعلي كه امام عصر در غيبت بسر مي برند نائب عام آن حضرت كه طبق حديث امام صادق (ع) فقيه جامع الشرايط مي باشد وظيفه دارد مسائل روز را براي مردم روشن كند و براي اجراي احكام الهي در جامعه و حفظ دين و پاسخگویی به مسائل جدید وجود چنين شخصي كه همان ولي فقيه مي باشد در جامعه ضروري است .
12-طبق حديثي از پيامبر كه فرمودند : هركس  امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهليت از دنيا رفته است منظور از مرگ جاهلي چه مي باشد ؟ منظور از شناخت امام زمان، شناخت شناسنامه اي و اصل و نسب آن حضرت نيست بلكه شناخت بدين معنا است كه انسان امام را بعنوان ولي الله و انسان كامل معصوم  بشناسد و اطاعت از امام را بر خود واجب بداند و اعمالش را طبق خواسته امام انجام دهدو ايمان داشته باشد به اينكه امام زنده و حاضر است و اعمال او را مي بيند و در قيامت صاحب مقام شفاعت است چنين شخصي مرگ جاهلي ندارد.
13-نام و كنيه امام زمان (عج) چه ميباشد؟ نام و كنيه امام زمان (عج) همان نام و كنيه پيامبر (ص) ميباشد (يعني محمد بن عبد الله ) كه در برخي روايات از بردن نام ایشان تا هنگام ظهور نهي شده است
14-لقبهاي امام زمان (عج) چه ميباشند ؟ لقبهاي معروف ايشان عبارتند از : مهدي ، قائم ، منتظر ،  بقية الله ، حجت ،خلف صالح ، منصور ،  صاحب الزمان ،  ولي عصر وصاحب الامر  اما از همه معروف تر لقب مهدي ميباشد.
15-راز نام گذاي امام عصر به نام ((قائم)) چه ميباشد ؟ از امام  باقر (ع) سوال شد كه  مگر همه شما قائم به حق نبوديد چرا حضرت مهدي موعود به اين نام خوانده ميشوند . حضرت فرمودند هنگام شهادت امام حسين (ع) فرشتگان زياد گريه مي كردند و نزدخداوند عنوان مي كردند كه چرا چنين اتفاقي افتاد خداوند به آنها فرمود به عزت و جلالم قسم از آن ها انتقام مي گيرم آنگاه پرده هاي غيب را كنار زد و امامان بعد از امام حسين (ع) را نشان داد كه يكي از آن ها ايستاده بود و نماز ميخواند خداوند به فرشتگان فرمود بوسيله اين شخص ايستاده (يعني همان قائم ) از آنها انتقام مي گيرم .
16-چرا هنگاميكه نام امام زمان با لفظ قائم برده ميشود از جا برمي خيزيم؟ اين شيوه را آقا امام رضا(ع)به كار مي بردندحضرت هر گاه لفظ قائم را در مورد امام زمان بكار مي بردندو يا مي شنيدند از جا  برمي خواستند و دست راست خود را  برسر مي گذاشتند و به حضرت سلام ميداند.
17-نماز امام زمان چگونه خوانده مي شود و چه نكته اعتقادي در آن نهفته است؟ دوركعت است ، در هر ركعت هنگام خواندن سوره حمد هنگامي كه آيه ((اياك نعبدو اياك نستعين ...)) مي رسيم 100 مرتبه بايد آن را ذكر كنيد سپس بقيه سوره حمد را تمام كرده و سوره توحيد خوانده ميشود و بعد از نماز 100 مرتبه صلوات ، نكته اي كه در اين نماز وجود دارد تكرار آيه اياك نعبد و اياك نستعين است كه نشان مي دهد نماز امام زمان تجلي توحيد است و بيانگر اين حقيقت است كه ائمه معصومين به تنهايي كافي نيستند و فقط بايد از خداوند كمك خواست و اساس هر كار و عملي توحيد است.
18-امام زمان (عج) يك خصوصيت منحصر به فرد دارند كه ساير ائمه معصومين آن را نداشتند آن خصوصيت چه مي باشد؟ آن خصوصيت وراثت زمين است ، حضرت همه كمالات ديگران را به ارث برده است تمام كمالات انبياء و امت هاي گذشته را به ارث برده اند بخاطر همين همه معجزات انبياء گذشته را دارا مي باشند اما بعد از خود وارثي ندارند .
19- علت نامگذاري حضرت به بقية الله چه مي باشد ؟ چون حضرت آخرين ذخيره الهي بر روي زمين مي باشد .
20-چرا حضرت را مهدي منتظر مي گويند ؟ چون همگان منتظر ظهور او هستند.
21-نماز استغاثه به حضرت ولي عصر (عج) چگونه مي باشد ؟هر گاه كسي حاجتي داشته باشد دو ركعت نماز بخواند به نيت نماز استغاثه به حضرت ولي عصر و بعد از نماز رو به قبله و زير آسمان بايستد و اين دعا را بخواند :سلام الله الكامل التام الشامل .... (در مفاتيح الجنان اين دعا ذكر شده است )
22- دعاي بسيار معروفي كه امام صادق (ع) آن را به زراره يكي از اصحاب خويش تعليم فرمودند كه آن را در زمان غيبت حضرت مهدي (عج) بخواند چه مي باشد ؟اللهمَ عرّفني نفسك فانّكَ اِن لم تُعّرفني نفسك لَم اعرف نبيّك اللهمَ عرّفني رسولك فانِّك ان لم تعرّفني رسولك لم اعرف حجّتك  الّلهمَّ عرّفني حجّتك  فانّك ان لم تعرّفني حجّتك ضَلَلتُ عن ديني»
23- از جمله دعاهايي كه به امام زمان (عج) مربوط مي شود و در آن به وظايف نيايشي منتظران آن حضرت پرداخته شده چه دعايي مي باشد؟ دعاي عهد است كه در آن اين مباحث مطرح شده           است :معارف توحيدي ، لزوم ارتباط با امام عصر ، استقامت و استمرار در دفاع از حضرت ، معرفي رئوس حكومتي حضرت .
24-از جمله دعاهايي كه به امام زمان (عج)مربوط است و بيان گر وظايف افراد مختلف جامعه مي باشد كدام دعا است ؟ دعاي اللهم ارزقنا توفيق الطاعه و بعد المعصيه و.... اين دعا از دعاهاي ارزشمندي است كه خود حضرت ولي عصر آن را بيان داشته اند.
25- دعاي سلامتي براي امام زمان و دعاي فرج به ترتيب چه دعاهاي مي باشند ؟ منظور از دعاي سلامتي براي امام زمان اين دعا است : اللهم كن لوليك الحجه ابن الحسن صلواتك عليه و علي ابائه .... و منظور از دعاي فرج اين دعا است : الهي عظم البلاء و برح الخفاء وانكشف الغطاء
26- برخي از وظائف منتظران حضرت مهدي (عج) را نام ببريد ؟ 1- شناخت حضرت (طبق تعريفي كه در سوال 12 مطرح شد ) 2-تلاش همه جانبه در همه عرصه ها علمي ، فرهنگي ، و مذهبي و ... در جامعه بمنظور آماده سازی جامعه3- خود سازي و خود را آراسته كردن به صفات خوب اخلاقي  4- پيروي نمودن از دستورات پيامبر و ائمه معصومين (س) 5- پيوسته به ياد امام بودن 6- وحدت و همدلي داشتن با يكديگر
27-حديثي است از امام صادق (ع) كه در آن ويژگيهاي ولي فقيه ذكر شده است و از مضمون اين حديث اطاعت از ولايت فقيه روشن مي شود ،متن اين حديث چه مي با شد ؟ امام صادق (ع) فرمودند : از ميان فقها و عالمان دين آن كس كه ( در برابر هر گناه صغير و كبيره ) خود نگهدار باشد و نگهبان دين باشد و با خواسته ها و تمايلات نفسانی  خود مخالفت كند و از دستورات مولاي خود ( امام عصر ) اطاعت كند بر مردم است كه از او پيروي كنند و بعضي از فقهاي شيعه چنين هستند نه همه آنان .
28-حضرت صاحب الزمان وظيفه مسلمانان را در دوران غيبت كبراي خويش چگونه ترسيم مي فرمايند ؟ حضرت درقسمتي از نامه خود كه به دومين نائب خاص خويش ابلاغ كردند چنين مي فرمايند : و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواة حديثنا فانّهم حُجتي عليكم و اَنا حُجَةَ  الله عليهم :  واما در مورد رويداد هايي كه در آينده رخ مي دهد به راويان حديث ما مراجعه كنيد ( يعني فقها ) زيرا آنها حجت  من برشما هستند ومن حجت خدا بر آنان هستم .
29- راز تاخير ظهور حضرت ولي عصر (عج) چه مي باشد ؟ طبق فرمايش خود حضرت نداشتن وحدت و همدلي است حضرت مي فرمايند : اگر شيعيانان ما كه خداوند آنان را در راه اطاعتش ياري دهد ، در وفاي پيماني كه از ايشان گرفته شده يكدل ومصمم باشندالبته ديدار  از آنان به تاخير نمي افتاد و سعادت ملاقات ما براي آنها با معرفت كامل و راستين نسبت به ما ، تعجيل مي گردید .
30- حضرت صاحب الزمان براي تعجيل در ظهور خويش چه خواسته اي از مردم دارند ؟ حضرت مي فرمايند : اكثرُ و الدّعا بتعجيل الفرج فانّ ذالك فرجكم : براي تعجيل فرج بسيار دعا كنيد كه همانا ( در فرج من ) فرج شما نيز خواهد بود .
31- يكي از اعياد مهم اسلامي است كه از آن بعنوان غدير دوم ياد شده است نام آن عيد چه مي باشد و در چه روزي از تاريخ هجري قمري واقع شده است ؟عيد آغاز امامت حضرت  صاحب الزمان است كه در 9ربيع الاول واقع شده است.
32- يكي از نمازهاي مستحبي  بسيار مهم است كه هر كس به اين نماز اهميت دهد و هميشه آنرا بخواند طبق آيه قرآن خداوند مقام محمود به او عطاء مي كند،چه نمازي است؟نماز شب
33- امام زمان (عج) در سفارش خود به تشرف يافتگان چه خواسته و توصيه اي از عموم مردم دارند؟اينكه تقوا داشته باشند
34-آيه اي است سفارشي كه هر كس چهل شب آن را بخواند توفيق ديدار حضرت را در خواب و يا بيداري خواهد داشت؟آيه 80سوره اسراء(و قل رب ادخلني مدخل صدق.......)

35-ملاقات و ديدار  امام عصر در زمان غيبت كبري چگونه ممكن است ؟ ملاقات با حضرت مهدي (عج) دو حالت دارد : گاهي وقتها در مواقع اضطراري است كه اشخاص ،گرفتاري داشته اند و احساس تنهايي و بي كسي به آنها دست داده مانند اشخاصي كه در مكانهاي مختلف  مانند سفرخانه خدا ، راه را گم مي كردند و امام و يا كساني  از ياران وي به ملاقات آنها آمده و نجاتشان مي دادند نوع دوم: ملاقاتها در حالت اضطراري نبوده و ملاقات كننده بخاطر مقام معنوي ويژه اي كه داشته به حضور امام مشرف مي شده كه البته نبايد ادعاي ملاقات را ازهر كسي پذيرفت .
36- شرط مهم وقوع ملاقات با امام زمان (عج) در عصر غيبت چه مي باشد ؟ فقط اجازه حضرت و وجود مصلحت از طرف حضرت است و علاقه و اشتياق افراد براي ملاقات حضرت نمي تواند شرط ملاقات باشد .
37- منظور از (توقيع ) چه مي باشد ؟ به نامه هايي كه حضرت ولي عصر (عج) در جواب سوالات خصوصي شيعيان  و تعيين  تكليف براي آنان در زمان غيبت صغري نوشته اند ، همچنين نامه هايي كه به نائبان خاص خود مي نوشتند توقیع میگویند
38-جمعا چندتوقيع از حضرت صاحب الزمان صادر شده و در كجا جمع آوري شده اند ؟ 80 توقيع كه در دو كتاب : كمال الدين و كتاب الغيبة  شيخ طوسي جمع آوري شده اند .
39- يكي از افرادي كه بعداز انقلاب اسلامي ايران  به محضرامام زمان مشرف شدند ايت الله  مرعشي نجفي بودند امام زمان  سفارشاتي   به ايشان داشتند از جمله آنها خواندن سوره هايي بود، آن سوره ها كدامند ؟ امام زمان (عج) به ايشان سفارش كردند بعد از نماز صبح سوره يس خوانده شود بعد ازنماز ظهر سوره عم یتسائلون،بعد از نماز عصر سوره نوح بعد از نماز مغرب سوره واقعه و بعد از نماز عشاء سوره تبارك الذي بيده الملك
40-يكي از افرادي كه در زمان ما با معجزه حضرت ولي عصر (عج ) حافظ كل قران شد چه كسي بود ؟ كربلايی كاظم ساروقي بود كه در امامزاده روستاي خويش به محضر حضرت مشرف مي شود و حضرت دستي بر سينه او گذاشته و با عنايت ويژه حضرت حافظ كل قرآن مي شود كه خود ماجراي مفصلي دارد.
41- تمام علماي دين معتقدند انقلاب اسلامي ايران مقدمه ساز ظهور آن بزرگوار مي باشد اين پيش بيني در كداميك از احاديث ائمه معصومين ذكر شده است ؟امام باقر (ع) مي فرمايند : مردي از قم مردم را به حق دعوت مي كند گروهي گرد او جمع مي شوند كه دلهايشان چون قطعه هاي آهن استوار و پولادين و در برابر تند باد ها و طوفانها استوار هستند از نبرد خسته نمي شوند و ترس و وحشت برايشان مفهومي نداردو همواره بر خدا توكل مي كنند .... حق را مي جويند اما به آنان سپرده نمي شود بار ديگر خواستار آن مي شوند اما راه به جايي نمي برند با مشاهده اين وضع سلاح بر دوش گرفته و به مبارزه روي مي آورند اين بار حقوقشان را به رسميت می شناسند اما اين بار انها نمي پذيرند تا دست به قيام زنند و پرچم نهضت را رها نمي كنند تا به دست صاحب شما ( حضرت مهدي ) بسپارند كشته هاي آنان شهيد هستند .
۴۲- فرق علائم ظهور با شرايط ظهور چه مي باشد ؟ علائم يا نشانه هاي ظهور در وقوع ظهور نقشي ندارند بلكه فقط نشانه هايي هستند كه بوسيله ان مي توان به اصل ظهور و نزديك شدن ان پي مي برد اما شرايط ظهور در تحقق ظهور نقش واقعي دارند و حتي بايد اين شرايط مهيا باشند تا ظهور صورت گيرد مثلا هر گاه اسمان ابري باشد وجود ابرفقط علامتي است بر امكان ريزش باران  اما شرايط ريزش باران به عوامل ديگر بستگي دارد هم چون رطوبت ، دما و ..... كه اگر اين شرايط فراهم بود حتما باران مي بارد .
43-علائم حتمي ظهور كدامند ؟ طبق حديثي از امام صادق (ع) عبارتند از : 1- خروج شخصي بنام سفياني 2- قيام فردي از يمن كه به قيام يماني معروف است 3- نداي اسماني 4- كشته شدن نفس زكيه 5-خسف در بيداء يعني فرو رفتن در سرزمين بيداء
44- سفياني  چه كسي است ؟ سفياني مردي از نسل ابوسفيان است كه اندكي قبل از ظهور از سرزمين شام (سوريه فعلي )قيام مي كند او جنايتكار بيرحمي است كه قتل و كشتار فراواني انجام مي دهد.امام صادق (ع) در مورد او مي فرمايد: اگر سفياني را ببيني پليدترين مردم را مشاهده كرده اي
45-سفياني چه زماني و چگونه قيام مي كند ؟ آغاز قيام سفياني ماه رجب است وي پس از تصرف شام به عراق مي رود و آنجا هم دست به كشتار گسترده اي مي زند از زمان خروج اوتا كشته شدن او توسط حضرت مهدي (عج) 15 ماه طول مي كشد .يعني 6 ماه جنگ مي كند و 9ماه فرمانروايي و حكومت مي كند.
46-نقش يمن در دوران ظهور حضرت چه مي باشد ؟ طبق رواياتي اندكي قبل از ظهور مرد صالحي از يمن قيام مي كند.كه به يماني معروف است و رهبر يمني ها خواهد بود زمان قيام او دقيقاً همزمان با قيام سفياني خواهد بود يعني در ماه رجب و محل قيام او «صنعا» خواهد بود اما پرچم يماني هدايتگر از پرچم ايرانيان خواهد بود و طبق حديث امام صادق(ع) بر هيچ مسلماني سرپيچي از او جايز نيست و اگر كسي چنين كند اهل آتش است زيرا او مردم را به حق و راه مستقيم دعوت مي كند.
47- چرا قيام يماني از اهميت ويژه اي بر خوردار است ؟ قيام يماني نقش مهمي در حجاز و منطقه خليج دارد وهمچنين يمني ها در تعقيب نيروهاي سفياني كه به عراق رفته اند آنها هم وارد عراق مي شوند . و در كمك رساني به عراقي ها و پشتيباني از نيروهاي ايراني نقش مهمي دارند.
48- منظور از نداي آسماني يا صيحه آسماني چيست ؟ شش ماه قبل از ظهور حضرت ندايي آسماني خطاب به همه مردم جهان شنيده مي شود صدايي است بسيار قوي و نافذ كه از هر سمت به گوش مي رسد و هر كس به زبان خود آن را مي فهمد اين صدا كه همان صداي جبرئيل است كه نام حضرت مهدي را مي برد و مردم را به پيروي از او دعوت مي كند اين نداي آسماني در ماه رمضان شنيده مي شود اما دو شب بعد  ندايي از زمين شنيده مي شود كه اين نداي شيطاني است كه مردم را به اشتباه مي اندازد .
49-حديثي از پيامبر (ص)در وصف نداي آسماني ذكر كنيد؟حضرت فرمودند :نداي آسماني در نيمه ماه رمضان و در شب جمعه اتفاق مي افتد صدایي است كه شخص خفته را بيدار و ايستاده را بر زمين نشانده و زنان نجيب و پوشيده را از پرده ها بيرون آورد .
50- خسف در بيداء را توضيح دهيد ؟خسف يعني فرو رفتن ، بيداء نام سرزميني است بين مكه و مدينه ، خسف در بيداء به لشكر سفياني مربوط مي شود كه در زمين به  طور معجزه آسايي فرو ميروند . هنگامي كه حضرت مهدي (عج) در مكه ظهور مي كند سفياني كه هنوز در حال حكومت در شام است لشكري را براي جنگ با حضرت آماده مي كند.اما اين لشكر عظيم هنوز به مكه نرسيده  در محل بيداء زمين دهان باز كرده وآنها را مي بلعد وسه نفر از آنان نجات مي يابند كه خداوند صورتهاي آنان را به پشت مي گرداند و آن سه را خداوندزنده نگه مي دارد تا شاهد باز گويي ماجرا براي سفياني باشند.
51- ماجرا ي قتل نفس زكيه چه مي باشد؟ طبق روايات 15 شب قبل از ظهور ، حضرت مهدي (عج) جواني را به مكه مي فرستند تا پيام حضرت را براي مردم بيان كند اما همينكه بعد از نماز، جوان مشغول خواندن پيام حضرت مي شود  به او حمله ور  مي شوند و او را در داخل مسجد الحرام مابين ركن و مقام به شهادت مي رسانند.اين حادثه آزمايش خوبي براي حكام حجاز بود هو چهره واقعي آنان را به مردم نشان مي دهد.و زمينه ساز خوبي براي  قيام حضرت مي شود و بعد از اين اتفاق است كه خشم مردم بالا مي گيرد و همگي بسوي حضرت رو مي كنند .
52-سيد  خراساني و شعيب بن صالح چه كساني هستند ؟ طبق روايات  سیدخراساني اخرين شخصی  است كه قبل از ظهور حضرت بر ايرانيان حكومت مي كند و در واقع رهبر سياسي مي باشد اما شعيب بن صالح فرمانده نظامي نيرو هاي سيد خراساني است
53- سيد خراساني و شعيب بن صالح چه نقشي در ظهور آن حضرت دارند؟ اين دو شخصيت در سال ظهور حضرت وهمزمان با خروج سفياني و يماني خروج مي كنند.در روايات از اعزام نيروهاي ايراني به مدينه و يا ساير شهرهاي حجاز جهت ياري حضرت سخني ذكر نشده است .ظاهراً نيازي به اعزام اين نيروها نيست، سيد خراساني به همراه شعيب و نيروهايش وارد عراق مي شوند جهت بيعت با امام اما پس از قيام حضرت مهدي (عج) اين دو شخصيت در زمره ياران خاص حضرت قرار مي گيرند.و شعيب به فرماندهي كل نيروهاي حضرت منصوب مي شود ونيروهاي سيد خراساني بخشي از هسته مركزی لشكريان حضرت را تشكيل مي دهند.
54- پرچم سفياني و پرچم سيد خراساني به ترتيب داراي چه رنگهايي هستند؟پرچم سفياني سرخ رنگ و پرچم سيد خراساني سياه خواهد بود.
55- ترتيب قيام سفياني و يماني و خراساني را طبق احاديث ذكر كنيد؟ امام صادق (ع)مي فرمايند: خروج خراساني و سفياني و يماني در يكسال و يكماه و يك روز واقع میشود، پرچم يماني در بين اين پرچم ها از همه هدايتگر است او مردم را به حق دعوت مي كند.
56-چرا پرچم رهبر يماني  طبق روايت هدايتگر از پرچم ايرانيان است ؟ نويسنده كتاب عصر ظهور چنين استدلال مي كند كه انقلاب رهبر يماني  به دليل بهره گيري از رهنمودهاي مستقيم حضرت مهدي(عج) قدرت هدايت بيشتري دارد. زيرا يمن جزء لا ينفك قلمرو نهضت حضرت شمرده مي شود.
57-طبق روايتي از ابن عباس ، حضرت رسول (ص) چه تعبيري را در مورد ايرانيان به كار بردند؟ ايرانيان پشتوانه ما اهل بيت هستند
58-منطقه ظهور حضرت شامل كدام كشورها مي باشد؟ يمن ، حجاز، ايران، عراق ، منطقه شام و فلسطين، مصر و مغرب عربي
59-امام صادق (ع) در وصف شهر مقدس قم چه تعبيري دارند؟به زودي شهر كوفه از مومنان خالي گرددو همانگونه مار در لانه خود فرو مي رود علم از كوفه رخت بر مي بندد و سپس از شهري به نام قم آشكار مي شود و آن سامان معدن  فضل و دانش گردد....واين امور نزديك ظهور قائم ما اتفاق مي افتد.
60- شرط لازم و اصلي براي ظهور حضرت مهدي(عج) چه مي باشد؟آمادگي فكري و فرهنگي مردم جهان براي پذيرش حکومت حضرت

61-يكي از حوادث مقدماتي ظهور، مرگ پادشاه عربستان است احاديث در اين زمينه چه مي گويند؟ امام صادق(ع) مي فرمايند: هر كس مرگ عبدالله را براي من تضمين كند من ظهور قائم را براي او تضمين مي كنم.سپس فرمود: وقتي عبدالله بميرد مردم براي حكومت با كسي توافق نكنند و اين اختلاف و در گيري به خواست خداوند تا ظهور حضرت ادامه دارد حكومتهاي چندساله پايان يافته و تبديل به حكومت چند ماهه و چند روزه مي شوند.
62-بعد از محقق شدن كداميك از علايم ظهور نام حضرت مهدي برسر زبانها مي افتد و محبت حضرت  در دلها قرار مي گيرد.ومردم انديشه اي جز حضرت ولي عصر ندارند؟ صيحه آسماني
63- در احاديث مهدوي از لفظ «ترك ها» و «رومي ها» استفاده شده منظور از اين دو گروه چه كساني هستند؟ منظور از تركها به تمام ساكنان مشرق زمين گفته مي شود كه ممكن است تركهای عثماني و ياحتي روسها باشنداما منظور از رومي ها ،اروپائيها و آمريكائيها هستند.
64- تمام احاديث و روايات مهدوي از فتنه ای سخن مي گويند كه اين فتنه دامنگير همه كشورهاي اسلامي مي شود،ويژگيهاي اين فتنه را بيان كنيد؟ اين فتنه  به فتنه فلسطين معروف است ابتدا فتنه اي برامت اسلام وارد مي شود احاديث آن را آخرين و سخت ترين فتنه توصيف مي كنند و ميفرمايند.هيچ خانه ای وهیچ مسلماني از شر آن فتنه درامان نمي ماند.در آن زمان فرزندان مسلمانان چنان با فرهنگ اين فتنه آميخته و تربيت مي شوند  كه فرهنگي جز فرهنگ فتنه گران نمی شناسند.وحکومت هاي ستمگر با فرهنگ كفر بر مسلمانان حكمراني مي كنند اين فتنه تا زمان ظهور حضرت ادامه دارد
65-امام باقر (ع) در تفسير آيه ي «و لنبلونّكم بشي ء من الخوف و الجوع و نقض من الاموال والاولاد والثمرات و بشّر الصابرين»حتماً  شما را با چيزهايي همچون ترس گرسنگي و كاهش مال جان و ميوه ها مورد آزمايش قرار مي دهيم بشارت باد بر صبركنندگان "حضرت چه تفسيري از اين آيه  راارائه كردند؟ فرمودند:ترسي است كه تا آن زمان هرگز بدان گرفتار نشده اند گرسنگي قبل از قيام قائم و وحشت و اضطراب بعد از قيام آن حضرت خواهد بود.
66- طبق حديث امام محمد باقر (ع) از ميان 313 نفر ياران حضرت چند نفرآنان زن مي باشند ؟50نفر
۶۷-علت پيدايش مدعيان دروغين در طول تاريخ ناشي از چه چيزی مي باشد؟ اصل اعتقاد به ظهور حضرت مهدي (عج)  میباشد که وجود همین پدیده نشانه برحق بودن و واقعی بودن ظهور حضرت است

۶۸-يكي از فرقه هاي انحرافي كه در ايران شكل گرفت و رئيس آن ادعاي امام زماني كرد چه فرقه اي بود و چگونه شكل گرفت؟فرقه بهائيت بود كه در ابتدا توسط منشي سفارت روسيه " دالگورکی" و بعد هم با حمايت انگليسي ها ميرزا علي محمد شيرازي كه طلبه وسيدجواني بود او را فريب دادند كه ادعا كند نائب امام زمان است اما اوآنچنان تحت تاثير قرار گرفت كه بعد از نيابت خود را مهدي موعود ناميد بعد از آن هم ادعاي پيغمبري كرد و نهايتاً ادعاي خدايي كرد طرفداران اورا بهايي مي نامند.
۶۹0-يكي از فرقه هاي انحرافي است كه معتقدند امام صادق (ع) هنوز زنده است و هرگز نمي ميرد تا ظهور كند و جهان را پر از عدل و داد كند و او همان مهدي موعود است ؟ فرقه ناووسّيه
۷۰-انجمن حجتيه چه زماني بوجود آمد وچه عقيده اي داشتند؟ بعد از پيروزي انقلاب اسلامي  ايران گروهي تحت عنوان انجمن حجتيه درايران شكل گرفت عقيده شان اين بود كه طبق حديثي كه مي فرمايد حضرت وقتي ظهور ميكند  كه جهان پراز ظلم شده باشد بر اين اساس مي گفتند بايد اجازه داد ظلم و ستم زياد شود تا حضرت تشريف بياورند اما بعد از افشاگري امام خميني در مرداد سال 1362 طي اطلاعيه اي برنامه هاي خود را تعطيل كردند واین گروه منحل شد
7۱- امام خميني در مورد انجمن حجتيه چه تعبيري بکار بردند که بدنبال آن انجمن حجتیه کار خود را تعطیل کردند ؟ فرمودند : يك عده تزشان اين است  که بگذاريد معصيت زياد شود تاحضرت صاحب بيايد ، حضرت صاحب مگر براي چي مي آيد؟ حضرت مي آيد تا معصيت  را بردارد .... اين موجي كه الان دارد اين ملت را پيش مي برد  دراين موج خودتان را وارد كنيد و بر خلاف اين موج حركت نكنيد كه دست و پايتان  خواهد شكست.
7۲-طبق روايات در سال ظهور اتفاقي مي افتد كه مردم از ترس آن دست از گناه مي كشند آن اتفاق چه مي باشد؟ ظاهر شدن ستوني از آتش از سوي مشرق كه چند شبانه  روز طول مي كشد وسرخي آن آسمان را مي پوشاند.
7۳- چه كساني از وقت ظهور حضرت اطلاع دارند؟ بعضي ها مي گويند خود حضرت هم نمي داند چه وقت ظهور مي كند اين تعبير كاملاً غلط است و علم حضرت را زير سوال مي برد زمان ظهور حضرت را تمام معصومين و برخي افراد راكه خداوند علمش را در اختيار آنان قرار داده ميدانند تا جائيكه امام صادق (ع) مي فرمايند ما وقتي را تعيين نمي كنيم و حضرت  نفرمودند ما از وقت ظهور آگاهي نداريم.
۷۴-روايات و احاديث  در مورد تعيين وقت ظهور چه مي گويند؟ امام صادق (ع) مي فرمايند: ما نه در گذشته  براي ظهور وقتي را تعيين كرديم و نه درآينده وقت تعيين مي كنيم . امام باقر (ع)  نيز سه مرتبه فرمودند: «كذب الوقّاتون»يعني وقت گذاران دروغگو هستند.
7۵-ياران حضرت مهدي يعني 313 نفر در كجا و چه زماني  به حضرت ملحق مي شوند؟ دو شب قبل از ظهور حضرت ياران آن بزرگوار در كوه ذي طوي دورهم  جمع مي شوند حضرت ابتداء در ميان آنها ظاهر ميشود سپس در غروب نهم محرم يك به يك وارد مسجد الحرام ميشوند و با حضرت نماز ميخوانند.
7۶- حضرت مهدي (عج) هنگام ظهور چه آيه اي را تلاوت مي فرمايند؟بقية الله خيرلكم ان كنتم تعلمون
7۷-كيفيت ظهور حضرت مهدي (عج) چگونه است ؟ حضرت در شب عاشورا بعد از آنكه 313 نفر به مسجد الحرام آمدند بعد از خواندن نماز عشاء به ديوار كعبه تكيه مي زنند و پس از حمد و ثناي الهي خود را معرفي مي نمايند و پرچم پيروزي كه همان پرچم محمد رسول الله است را بلند مي كنند و سخناني مي گويند كه تا بحال كسي نشنيده در همان شب حضرت و يارانش  به حرم الهي و مكه مكرمه مسلط مي شوند روز بعد يعني روز عاشورا حضرت اعلان ظهور مي نمايند و پيام خود را به جهانيان ابلاغ مي كنند كه هر كسي با زبان خود آن را  مي فهمد.
7۸-نخستين كساني كه با حضرت مهدي(عج) بيعت مي كنند چه كساني هستند؟ حضرت جبرئيل و ميكائيل
۷۹- زنده شدن اصحاب كهف بعد از ظهور حضرت چه تاثيري در قيام حضرت دارد؟ خداوند اصحاب كهف را به عنوان معجزه اي براي يهوديان زنده مي كند و آنها به حضور حضرت ميرسند و میراثهایی كه  با خود دارند تقديم حضرت مي كنند
۸۰-كدام معجزه حضرت براي غربيها نقش بازدارنده دارد و آنها را وادار به تسليم در مقابل حضرت مي كند؟ پيدا كردن صندوق مقدس توسط امام زمان كه در آن نسخه اصلي تورات و انجيل وجود دارد و حضرت آن را از درون غاري در انطاكيه بيرون مي آورد .
۸۱- فرود حضرت عيسي (ع) و ملحق شدن به حضرت مهدي (عج) چه زماني صورت مي گيردو حضرت عيسي (ع) چه نقشي در تداوم قيام حضرت دارند؟ بعد از فتح بيت المقدس توسط حضرت مهدي(عج) حضرت عيسي (ع) به زمين فرود مي آيد و پشت سر حضرت به نماز مي ايستد – حضرت عيسي (ع) نقش مهمي  دارند در جذب و ارشاد مسيحيان به آئين مهدوي  
۸۲-امام زمان (عج) هنگام ظهور امانتهايی به همراه خود دارند كه همه آنها در تداوم قيام حضرت به ايشان كمك مي كنند آن امانتها چه هستند؟عصاي حضرت موسي -پيراهن حضرت يوسف- انگشتر حضرت سليمان – پرچم حضرت رسول

83) ترتیب مراحل پیروزی و فتح جهان توسط حضرت مهدی (عج) را بیان کنید.

نهضت حضرت از آغاز تا زمانی که حکومت خود را پابر جا کنند و سروسامان دهند جمعأ 14 ماه طول میکشد ،6 ماه اول را به صورت مخفیانه و با کمک یاران خود نهضت را رهبری می کنند و در 8 ماه بعدی این مراحل را طی میکنند: ابتدا در مکه ظهور می کنند بعد از فتح مکه منتظر می مانند تا سپاه سفیانی در بیابان بیداء به زمین فرو رود بعد از آن به مدینه آمده و این شهر را تصرف میکنند سپس به عراق می آیند و همین جاست که سپاه سید خراسانی و شعیب بن صالح به لشکر امام ملحق می شوند و در عراق حکومت خود را تشکیل می دهند و مدت طولانی در عراق می مانند. بعد از مدتی به سوی قدس حرکت میکنند و با نزول عیسی مسیح و معجزات دیگر قدس را فتح می کنند سپس با کمک حضرت عیسی اروپاییان زیادی به آیین مهدوی گرایش پیدا می کنند و سرانجام حکومت حضرت جهان گیر می شود.

84) راز موفقیت حضرت مهدی (عج) در فراگیر نمودن حکومت اسلامی در سراسر جهان چیست؟

1) پیروزی های پی در پی نظامی آن حضرت و فتح جهان 2) برخورداری آن حضرت از امدادهای غیبی و حمایت شدن توسط فرشتگان 3) معجزات گوناگون حضرت همچون صیحه آسمانی 4) تحولات شگرف اقتصادی و ایجاد زندگی مرفه برای مردم

85) در "مرج عذراء" چه اتفاقی صورت می گیرد؟

مرج عذراء در سی کیلومتری دمشق قرار دارد و محل ملاقات امام زمان با سفیانی خواهد بود که حضرت در این منطقه با او صحبت می کنند و او را به تسلیم شدن فرا می خوانند. سفیانی ابتدا می پذیرد اما مشاوران و اطرافیان او مانع او می شوند و نهایتأ جنگ بین نیروهای سفیانی و امام زمان صورت می گیرد و سفیانی توسط شخص امام کشته می شود

۸۶) محل حکومت حضرت و محل زندگی ایشان کجا خواهد بود؟

محل حکومت حضرت مسجد کوفه و محل زندگی ایشان و خانواده اش مسجد سهله خواهد بود

87) دجال چه کسی است؟

سه دیدگاه در این مورد وجود دارد: 1- برخی ار دانشمندان اسلامی دجال را شخصی معین می دانند که هر چند یهودی الاصل می باشد اما هویت اصلی او تا ظهور معلوم نیست طبق این دیدگاه ، دجال یک چشم دارد اما با توانمندی های زیاد که فوج فوج مردم جهان را منحرف می کند 2- گروه دیگری از دانشمندان اسلامی دجال را نمادی از مظاهر فریبنده می دانند و معتقدند دجال یک نفر نیست بلکه عنوانی است کلی برای افراد حیله گر 3- دیدگاه سوم جمع بین هر دو دیدگاه است که معتقدند هیچ مانعی ندارد یک دجال بزرگ در راس باشد و دجال های فرعی دیگر هم باشند همانند شیطان که یک مصداق اصلی دارد همان ابلیس اما مصادیق فرعی آن بسیار فراوان هستند.

88) ویژگی ها و مشخصات دجال را طبق احادیث بیان کنید .

علی (ع) ویژگی های دجال را چنین بیان می فرمایند: چشم راستش کور شده و چشم دیگرش در وسط پیشانی است و مانند ستاره صبح می درخشد . مقابل او کوهی از دود است و عقب او کوهی سفید است که مردم فکر می کنند طعام است. بیشتر پیروانش در آن روزگار ناپاک هستند

89) علمای اسلامی وجود چه نوع پدیده ای را در عصر کنونی از مصادیق دجال معرفی می کنند ؟

ماهواره

90) حضرت رسول (ص) در مورد مقدمات فتنه دجال چه می فرمایند؟

فرمودند: چهار فتنه در پیش رویتان می باشد در فتنه نخست خونریزی حلال شمرده می شود در فتنه دوم علاوه بر خونریزی چپاول اموال حلال شمرده می شود در فتنه سوم علاوه بر خونریزی و چپاول اموال ،تجاوز به عنف و ناموس حلال شمرده می شود آنگاه فتنه چهارم ،فتنه دجال خواهد بود

91) رجعت به چه معناست و چه کسانی رجعت می کنند؟

رجعت به معنای بازگشت به این دنیا می باشد که به خواست خداوند گروهی از مومنان خالص بعد از ظهور حضرت زنده شده و به ایت دنیا برمیگردند همچنین گروهی کفار و منافقین هم زنده می شوند تا به سزای اعمال خویش توسط امام معصوم برسند . رجعت مومنان اختیاری است اما رجعت کفار و منافقین اجباری است.

92) نخستین شخصی که رجعت میکند چه کسی خواهد بود؟

امام حسین (ع)

93) مهمترین ویژگی حکومت حضرت مهدی (عج) چه خواهد بود؟

فراگیر شدن عدالت طبق این حدیث: "یملا الارض قسطاًٍ و عدلاً کما ملئت ظلماً و جوراً : زمین را پر از عدل و داد می کند همانطور که از ظلم و جور پر شده بود

94) در زمان حکومت حضرت مهدی (عج) پیشرفت علم و تکنولوژی چگونه خواهد بود؟

تحول بسیار عظیمی در پیشرفت علوم صورت میگیرد امام صادق (ع) میفرمایند: دانش 27 حرف است و آنچه پیامبران آورده اند 2 حرف است و مردم تا امروز بیش از دو حرف نمی دانند اما چون قائم قیام کند 25 حرف دیگر را بیرون آورد و در میان مردم منتشر کند

95) در زمان حکومت حضرت مهدی (عج) چه تغییراتی در وضعیت رفاهی مردم ایجاد می شود؟

1- حضرت گنج های زمین را استخراج می کند و بین مردم تقسیم می کند. 2- باران پی در پی میبارد و زمین با تمام توان گیاهانش را می رویاند 3- آرامش کامل بر جامعه حکم فرما می شود و هیچ خونی ریخته نمی شود 4- راهیابی حضرت به سایر کرات آسمانی و میسر شدن  سفر به سایر کرات برای مردم

96) در عصر کنونی مواردی در جامعه وجود دارد که به فرهنگ مهدویت ضربه می زنند و به عنوان آسیب های مهدویت معروف هستند برخی از این آسیب ها را نام ببرید.

1- برداشت غلط از فرهنگ انتظار که برخی فکر می کنند در مقابل فساد جامعه نباید کاری بکنیم تا ظهور نزدیک شود. 2- نشان دادن چهره خشونت آمیز از حضرت که برخی عنوان می کنند حضرت بسیاری از مردم را با شمشیر نابود می کند در حالی که حضرت فقط با مخالفان سرسخت دین اسلام می جنگد. 3- استعجال ظهور بمعنی عجله کردن و شتاب کردن برای ظهور که باعث می شود روحیه یاس و نا امیدی در بین مردم پیدا شود کسانی که از تاخیر ظهور شکایت می کنند به جای امید دادن به مردم ،آسیب جدی به مهدویت وارد میکنند .4- وقت تعیین کردن برای ظهور. طبق احادیث امام باقر(ع) و امام صادق(ع)کسانی که وقت تعیین می کنند دروغگو هستند وباید اینگونه افراد را تکذیب کرد و حرف آنها را قبول نکرد. 5- تطبیق علایم ظهور بر مصادیق خاص. هرچند در روایات نشانه هایی برای ظهور حضرت بیان شده اما کیفیت دقیق آنها مشخص نیست و تطبیق دادن برخی علایم بر افراد خاص و به دنبال آن خبر از نزدیکی ظهور باعث ضربه زدن به اعتقادات مردم می شود. 6- پرداختن به مباحث غیر ضروری. برخی نویسندگان و سخنرانان جهت جذب مخاطب بیشتر به موضوعاتی می پردازند که هیچ ضرورتی ندارد و هیچ تاثیری در بالا بردن فرهنگ انتظار و وظایف منتظران ندارد. از قبیل ازدواج حضرت، محل زندگی ایشان، بحث ملاقات با حضرت و...  7- وجود مدعیان دروغین .افرادی که به دروغ ادعا می کنند با حضرت ارتباط دارند که نباید به آنها اعتنا کرد چه بسیار بوده اند علما و افراد خاص که با حضرت ارتباط داشته اند اما بعد از مرگشان دیگران این راز را برملا کرده اند اما خود آن بزرگواران هرگز چنین ادعایی نکردند.

97) بصیرت مهدوی یعنی چه؟

واژه بصیرت را نخستین بار رهبر معظم انقلاب در سال 1388 بکار بردند. در رهنمودهای رهبر انقلاب در سال 88 این واژه حدود 9000 مرتبه و در رهنمودهای سال 1389 حدود 7000 مرتبه بکار رفته است. 

بصیرت در لغت عرب به معنای عقیده قلبی، شناخت، یقین، زیرکی، عبرت آمده است وبه طور کلی به معنی هوشیاری و شناخت عمیق و درست و درک و فهم صحیح رابطه علی مسائل است و هرگاه بصیرت با رویکرد مهدوی باشد بصیرت مهدوی نام دارد.

98) ارکان بصیرت مهدوی چه می باشند؟

1- معرفت حضرت یا مهدی شناسی 2- محبت به حضرت یا مهدی محبّی 3- مهدی باوری 4- مهدی یاوری 5- مهدی ولایی یا همان ولایت مهدی

99) در طول تاریخ اسلام افرادی به عنوان فقیهان با بصیرت و افرادی بعنوان فقیهان بی بصیرت مطرح بوده اند ،تعدادی از این افراد را نام ببرید.

فقیهان با بصیرت: 1- حذیفة بن یمان. او اولین فقیه جهان اسلام است که از طرف علی (ع) منصب حکومت به او واگذار شد اما هیچ گاه خلاف دستور حضرت عمل نکرد. 2- سلمان فارسی دومین ولی فقیه جهان اسلام است که حکومت مداین به او واگذار شد 3- عمار یاسر سومین ولی فقیه جهان اسلام است که از طرف خلیفه دوم بعنوان والی کوفه منصوب شد .او اجازه این کار را اول از علی (ع) گرفت اما در کار خود تقیّه میکرد.

از فقیهان بی بصیرت: ابوموسی اشعری که از راویان حدیث پیامبر بود اما سمبل یک نخبه بی بصیرت بود که در اثر تحریک دشمن در هنگامه حساس و بحرانی دچار تردید شد و به مسلمین خیانت کرد ،هم در جریان جمل و هم در جریان حکمیت

100) منشور ولایت فقیه امام علی (ع) چه می باشد؟

نامه معروف آن حضرت به مالک اشتر. در این نامه هم قلمرو ولایت فقیه مشخص شده و هم میزان اطاعت پذیری مردم از ولایت فقیه مشخص شده است.

                                                                                               التماس دعا موفق باشید....         


 


 

اسامی برندگان مسابقه 100 سؤال  فاطمه شناسی

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین(ع)

                 السلام علیک یا اباالفضل العباس(ع)

                     السلام علیک یا علی بن حسین سید الساجدین(ع)

                                السلام علیک یا صاحب الزمان(ع)عجل الله تعالی فرجه

میلاد با سعادت آموزگار عشق حضرت حسین بن علی علیه السلام و معلم ایثار و فداکاری حضرت اباالفضل العباس علیه السلام  و زینت عبادت کنندگان حضرت سجاد علیهم السلام و همچنین نور چشم عرشیان و فرشیان حضرت مهدی موعود علیهم السلام را تبریک و تهنیت عرض می نمائیم.

اسامی نفرات برتر مسابقه ۱۰۰ سوالی به شرح ذیل اعلام می گردد:

ضمن تبریک به برندگان محترم به اطلاع می رساند که کلیه جوائز طی مراسم جشنی اهداء خواهد شد.

زمان و مکان از طریق تماس تلفنی به برندگان اعلام خواهد شد.

برای مشاهده اسامی برندگان بر روی ادامه مطلب کلیک نمایید

ادامه نوشته

خطبه های نماز جمعه 20 خردا 90 به امامت حجه الاسلام و المسلمین کرمی پور

خطبه اول

توصيه به تقوا

زاد و توشه ما در آخرت همين تقواست اعمالي كه خداوند براي ما به عنوان توشه آخرت واجب كرده ملائك براي ما ثبت و ضبط مي گردانند.

ادامه مباحث تربيتي

آيا تشويق در بحث تربيت لازم است؟

همه انسانها به غير از انبياء و اولياوء الهي در تمام مراحل زندگي به تشويق نياز دارند.اينكه مي گوئيم من لم يشكر المخلوق لم يشكر الخالق اين يعني اينكه انسانها را به كار خير تشويق كنيم. تشويق در تمام مراحل زندگي اثرش را مي گذارد.

فوائد تشويق: 1- باعث تقويت روحيه و اعتماد بنفس فرزندان مي شود. 2- استعدادهاي دروني انسان رشد مي كند. 3- ياد مي گيرد كه با سختيها و مشكلات چگونه دست و پنجه نرم كند. 4- گاهي انسان را از انحرافات بزرگي نجات ميدهد. 5- باعث ايجاد جو رقابت سالم بين افراد مي شود. 6- باعث اصالت پيدا كردن و ريشه پيدا كردن كار خوب مي شود.

كم هزينه ترين تشويق تشويق زباني است. البته بايد به صورت عملي افراد را تشويق كرد، همچنين تشويق بايد در جمع صورت گيرد.

خداوند هم در قران تشويقهاي زيادي دارد:

1-   در مورد ايوب كه امتحانات بسيار سختي را پشت سر گذاشت: خداوند در مورد ايوب مي فرمايد: ما ايوب را يك بنده صابريافتيم او همواره توبه كننده است و به درگاه ما رو مي آورد.

2-   خداوند در مورد پيامبر مي فرمايد: تو از اخلاق بسيار نيكويي برخوردار هستي(إنك لعلي خلق عظيم) خداوند از پيامبر تعريف و تمجيد مي كند كه ما از پيامبر ياد بگيريم.

خطبه دوم

جلسه ختم صلوت روز چهارشنبه 12 رجب در محل قدمگاه برگزار مي شود.

20 خرداد 1349 شهادت آيت الله سعيدي مي باشد. اين شهيد بزرگ خطاب به طاغوت زمانه مي گويد: اگر مرا بكشيد از هر قطره خون من فرياد «امام» به گوش شما خواهد رسيد.

20 خرداد 60:  عزل فرماندهي كل قوا(بني صدر) به فرمان امام خميني (ره). هركسي كه بخواهد بر خلاف سيل طوفان انقلاب حركت كند همانند خارو خاشاكي از بين خواهد رفت.

در هفته پيش رو روز جهاني صنايع دستي را هم داريم.

10 رجب سال 195 هجري تولد امام جواد (ع) مي باشد.

13 رجب 10 سال قبل از بعثت ولادت حضرت علي (ع) مي باشد كه در سحر اين روز مراسم معنوي اعتكاف هم شروع مي شود.

اعتكاف يك عمل معنوي است جهت پالايش روح انسان. بعضي از چيزهايي كه بر محرم حرام است بر معتكف نيز حرام است. شخصي خدمت امام صادق (ع) آمد امام(ع)  به او فرمودند: آيا در اين ماه روزه گرفته اي؟ گفت كه نتوانستم. امام فرمودند: خيلي چيزها از دستت رفت.

در اين ماه مناجاتهاي اهل بيت با خداوند را بخوانيد. در زمينه اعتكاف افرادي كه تمكن مالي دارند هزينه افطاري و سحري كساني را كه دوست دارند معتكف شوند ولي توان پرداخت هزينه هاي آن را ندارند تقبل كنند و به اين وسيله در اين عمل شريك شوند.

 24 خرداد سال 44  شهادت سرداران رشيد اسلام شهيدان بخارايي، اماني هروي نيك ن‍ژاد، عاملين اعدام انقلابي حسنعلي منصور مي باشد.

در هفته اي كه گذشت يكي از طاغوتهاي منطقه سقوط كرد و به كشور عربستان سعودي فرار كرد.

 امسال  مراسم برگزاري سالگرد رحلت امام حال و هواي ديگري داشت. امسال روح امام ما كه فرياد مي زد و از مسلمانان مي خواست كه عليه طاغوتها به پاخيزند شاد بود.

رهبر انقلاب در سخنان خود در سالگرد رحلت امام فرمودند:

مكتب امام داراي سه بعد اساسي است: 1- بعد معنويت 2- بعد عقلانيت 3- بعد عدالت.

بعد عقلانيت شامل انتخاب نظام جمهوري اسلامي است. در اين زمينه حضرت امام در مقابل دشمنان كوتاه نمي آمدند و از هيچ قدرتي وحشت نكردند و فرمودند آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند. و از ديگر ويژگيهاي حضرت امام در اين بعد تقويت روحيه اعتماد بنفس و خود اتكايي در مردم بود و از ديگر ويژگيهاي حضرت امام در اين بعد تدوين قانون اساسي برگرفته از دستورات اسلام بود.

رهبر معظم انقلاب بعد معنويت مكتب امام را شامل اخلاص امام بيان كردند.   براي امام تشويق يا مخالفت ديگران اهميت نداشت. از ديگر ويژگيهاي ايشان در اين بعد اين بود كه از مسئولين نيز مي خواست اعتماد و حسن ظن به خدا داشته باشند. از ديگر ويژگيهاي امام در اين بعد توسل و تضرع امام بدرگاه خداوند بود. نقل مي كنند 60 سال حضرت امام (ره) نماز صبح را با وضوي نماز شبشان خواندند.

 در زمينه بعد عدالت اتكا به توده مردم، رسيدگي به مردم در دورافتاده ترين نقاط مملكت و پرهيز از اشرافي گري است. امام به همگان نشان داد كه با يك خانه و حسينه كوچك مي توان مملكتي را اداره كرد همچنين توصيه مردمي بودن به مسئولين (مسئولين مثل مردم زندگي كنند ) از ديگر ويژگيهاي امام در اين بعد است.

واقعا بعد از 22 سال كه از رحلت حضرت امام  مي گذرد،مي بينيم كه امام چگونه در جامعه ما و در جامعه جهاني درخشيده است.

خطبه های نماز جمعه 6 خرداد به امامت حجه الاسلام کرمی پور

خطبه اول:سفارش همگان به تقوای الهی.

در آیات زیادی بحث تقوا مطرح شده است. گاهی در مورد اعمال، گاهی در مورد اعتقادات گاهی در مورد اعمال روزمره، باید تقوا داشته باشیم. مقام معظم رهبری(دامت برکاته) می فرماید: تقوا یعنی پاییدن خود.

در حین انجام کار حواسمان به کارمان جمع باشد که چه می خواهیم بکنیم و چه می کنیم؟

به چشم، گوش و زبانمان یاد بدهیم که هر چیز ارزش دیدن و گفتن ندارد و هر جایی ارزش رفتن ندارد.

شیطان ما را در مسیر خدا فراموشی قرار می دهد که نتیجه آن فراموشی خود فراموشی است. شیطان اعمال زشت ما را زیبا جلوه می دهد.

تربیت فرزند

محبت به  فرزند چه فایده ای دارد؟ بعضی فکر می کنند که اگر فرزند از نظر مادی تأمین شد دیگر وظیفه شان تمام است. نه، اینگونه نیست، این وظیفه اولیه است. بلکه وظیفه اصلی دادن محبت و عطوفت به فرزندان است. محبت به یکدیگر محبت به اهل بیت و محبت به خدا.

از آثار محبت اینست که 1- استعدادهای فرزند شکوفا می شود. 2- شخصیت کودک ساخته و پرداخته می شود. 3- با دنیای پر جاذبه محبت آشنا می شود. 4- اعتماد بنفس در کودک ایجاد می شود. 5- روحیه او در مقابل مشکلات قوی می شود. داروی بسیاری از بیماریهای روحی کودک محبت است. از آثار سوء کمبود محبت: 1- کم اشتهایی 2- بی خوابی 3- کم حرفی  4- کم حوصلگی5- شب ادراری 6- تقلید کور کورانه 7- رفتارهای نامعقول و بچه گانه 8- خوابهای آشفته 9- افسردگی و 10- بسیار از انحرافات و لغزشهای جوانان در اثر کمبود محبت و بی محبتی است.

امام صادق (ع) فرمودند: خداوند فرد را بخاطر شدت محبت و دوستی فرزدش مورد لطف و محبت قرار می دهد.

امام صادق (ع) فرمودند: هرکس فرزند خود را ببوسد خدا یک حسنه و نیکی برای او می نویسد و هر نیکی ده برابر کار خوب ارزش دارد.

خطبه دوم

سفارش همگان به تقوای الهی

7خرداد 59: افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی. امام خمینی (ره) فرمودند : مجلس در رأس امور است.

اگر مجلس فرمایشی باشد مجلس نیست. و مجلس شورای جمهوری اسلامی ایران مجلس واقعی بوده و هست و طبق دستورات و موازین شرعی حرکت می کند. در کنار مجلس، شورای نگهبان وجود دارد که در صورت امکان اگر مجلس اشتباهی کرد. شورای نگهبان آن را رد می کند.

10 خرداد روز جهانی بدون دخانیات است. متأسفانه می بینیم که نه تنها مبارزه با دخانیات باعث کم شدن آن نشده بلکه زیاد تر هم شده است. چون قبح و زشتی استفاده از دخانیات در جامعه از بین رفته است.

12 خرداد 79 سالگرد مرحوم حاج آقا ترابی آزاده عزیز.

انحرافات و منحرفان را از کجا بشناسیم ؟ از نوشته ها ، گفتار واجتماعات آنها می توان آنها را شناخت. در صورتی که بر خلاف مسیر اسلام باشد، منحرف است. همه دست اندر کاران بخصوص رئیس جمهور از دغل بازان و چاپلوسان برحذر باشند. و مشاوران خود را از افراد با سابقه دار که تعبدشان قبل از انقلاب شناخته شده است به کار گیرند.

امام علی (ع) در جنگ نهروان به جنگ نماز شب خوانها رفتند. پس باید مواظب این افرا گرگ صفت گوسفند نما باشیم که آنها با دست ما به اسلام ضربه می زنند.

حضرت امام خمینی (ره) می فرمایند: که هرگز فکر نکنید که از انحراف مصونید نه، بلکه شیطان همیشه در کمین است.

سالگرد رحلت امام نزدیک است به همین مناسبت به ذکر یکی از ویژگیهای ایشان می پردازیم.

یکی از ویژگیهای شاخص امام موضع گیری قاطع در مورد گروههای انحرافی بوده است. امام معمولاً تنفر خود را از گروههای ملحد و منحرف اعلام می کردند.

مقام معظم رهبری می فرمایند: من تازنده هستم نخواهم گذاشت ذره ای انحراف در مسیر حرکت ملت ایران به سوی آرمانها اتفاق بیفتد.

امام خمینی (ره) در مورد لیبرالها فرمودند: من تا زنده هستم نخواهم گذاشت اسلام در دست لیبرالها و ملی گراها بیفتد.

امام (ره):  من در میان شما باشم یا نباشم نگذارید این انقلاب به دست نااهلان و نامردمان بیفتد.

مسابقه یکصد سوال فاطمه شناسی

قابل توجه کلیه علاقمندان به بی بی دو عالم حضرت زهرا (س)

مسابقه بزرگ یکصد سوالی پیرامون شخصیت حضرت زهرا (س) با همت امور بانوان فرمانداری زرند و

ستاد نماز جمعه واحد خواهران برگزار میشود . جهت ثبت نام با شماره های زیر تماس بگیرید : امور بانوان فرمانداری:۴۲۲۸۶۶۷ و    دفتر امام جمعه:۴۲۲۵۵۲۲ 

زمان آزمون: چهارشنبه اول تیر  ساعت ۵ عصر         مکان : تکیه چهلچراغ

جوایز:  کمک هزینه سفر به مشهد مقدس، سکه پارسیان ، لوازم منزل و .......

سوالات:

1.حضرت فاطمه (س)چند سال پس از مبعث حضرت رسول(ص) متولد شدند؟و در چه تاریخی؟
پنج سال پس از مبعث روز  بیستم جمادی الثانی
2.طبق روایتی از امام صادق (ع) اسامی نه گانه حضرت فاطمه (س)نزد خداوند متعال کدامند؟
فاطمه (س) ،صدیقه،مبارکه،طاهره ،زکیه ، مرضیه،محدثه،زهرا، راضیه
3.معنای لغوی «فاطمه» چیست؟
 طبق فرمایش امام صادق (ع)در معنای فاطمه فرمودند:فُطِمت مِنَ الشَرِّ یعنی بریده شده از بدیها
4.حدیثی از حضرت رسول (ص) در وصف حضرت فاطمه (س) بیان کنید.
انّما فاطمهُ بضعة مِنّی یُوذینی ما آذاها ...فاطمه پاره تن من است آنچه فاطمه را آزار میدهد ، مرا آزار می دهد.

جهت مشاهده و دریافت کلیه سوالات بر روی گزینه ادامه مطلب کلیک نمائید.

ادامه نوشته

خطبه های نماز حمعه 2/2/90 به امامت حجه الاسلام کرمی پور

«خطبه اول»

سفارش خود و همگان به تقوای الهی.

تقوا هم در دنیا از هر جهت انسان را مورد توجه خدا قرار می دهد و هم در آخرت زاد و توشه ی انسان است.

باید واجبات دین را بشناسیم و عمل کنیم وهمچنین دوری از محرمات که همان تقواست و باعث افزایش روزی است.

یکی از حربه های شیطان برای زمینگیرکردن انسان و دور کردن از بندگی خداوند عدم پو شش است. زن و مرد باید خود را بپوشانند. حیوانات عقل ندارند ولی خدا آنها را به طور خدادادی پوشانده است. و اولین هدف شیطان برهنگی انسان است که در این صورت می توان انها را تحت سلطه خود بگیرد.

شیطان برای فریب آدم و حوا سوگند یاد کرد که هدف خدا از این که گفته از این درخت نخورید دو چیز بوده که خوردن از این درخت دو دلیل دارد:

1ـ بصورت ملک می مانید    2ـ جاودانه در این دنیا می مانید

و آنها را فریب داد. و از تقوا برهنه کرد.لباس دنیایی اگر برهنه یا نیم برهنه شد و نامحرم او را دید لباس تقوا از او جدا می شود و برهنه می شود.

خدا برای فهم 7 در قرار داده واین 7 در در وجود انسان است : 1ـ چشم 2ـ زبان 3ـ عقل 4ـ گوش 5ـ شکم 6ـ عورت 7ـ هوای نفس.

اگر انسان برهنه شد دیگر شرم وحیا ندارد. حجاب برای این است که جامعه آرامش اجتماعی داشته باشد. نگاه به نامحرم تیری است از تیرهای مسموم شیطان است.

از فاطمه زهرا پرسیدند بهترین زنها کیایند؟

خدا در قرآن می فرماید: خود و خانوادی خود را از آتش حفظ کنید آتشی که آتشگیره آن مردمند در زمان رضا شاه در مسجد گوهر شاد2تا4هزار نفر را کشتند بخاطر کشف حجاب. استعمار کشف حجاب را بهترین ضربه برای مبارزه با دین مردم می داند.

همه ی مردم در مقابل بی حجابی و بد حجابی مسول اند و باید امر به معروف ونهی از منکر کنند مخصوصاً پیرمردها و پیرزنها. انشاالله خدا توفیق دهد که بتوانیم واجبات و محرومات را درست بجا بیاوریم. وبد حجابی و بی حجابی را ریشه کن کنیم.

«خطبه دوم»

2/2/1358  تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.

3/2/          آغاز هفته مشاغل.

5/2/       شکست نیروهای آمریکا در صحرای طبس.

9/2/         روز شورا ها.

در رابطه با تأسیس سپاه مقام معظم رهبری شاخصه ای بیان فرمودند:شاخصه سپاه 1ـ همت 2ـ تصمیم آگاهانه 3ـ تحلیل درست.

تجلیل از سپاه  و وظیفه مردم در تجلیل از سپاه،آقا فرمودند: تجلیل از سپاه مثل شئی که در موزه باشد واز آن تجلیل کنیم نیست اگر بخواهیم از سپاه بعنوان یک شئ تاریخی و سمبلی تجلیل کنیم غلط است. سپاه یک موجود زنده است باید درست از آن تجلیل شود.

وظیفه سپاه: رهبر: شما فرماندهان و عناصر سپاه، همت خود را بر این مبنا بگذارید: 1ـ ایمان 2ـ عزم 3ـ صمیمیت 4ـ عشق 5ـ مقابله با دشمن.

وظیفه آخر سپاه مقابله با دشمن است.

پاسداری یک شغل نیست بلکه عشق است به کار.

شكست آمريكا در صحراي طبس، اما (ره) فرمودند: دست غيبي كه همراه ماست را حفظ كنيد و نگهداريد. براي نگهداري آن خدمت خود را خالص كنيد. در هر پست و مقامي كه هستيد.

خداوند پشتوانه‌ي ملت ما بود چون رهبري مخلص و جواناني پرشور و مومن در صحنه بودند.

روز شوراها، يكي از اصول قانون اساسي تشكيل شوراهاست.

رهبري انقلاب در اين مورد فرمودند: ملت‌ها در هر جايي كه رنجي به آنها رسيده يا خدمتگزاران خالصي نداشتند يا كم داشتند.

هدف شوراها خدمت به شهر و روستاها است.

مقام معظم رهبری: يك شرط اساسي را بايد شوراها رعايت كنند اینست كه انگيزهاي مخربي و جناحي افراد شوراها را مشغول خود نكند.

در اينصورت خدمت كُند مي‌شود و مردم ناراضي مي‌شوند.

در زمینه مسائل بحرين: بي حرمتي به قرآن و مساجد و حسينيه‌ها در بحرين از ديدگاه علماء محكوم است. آنها از حق خود دفاع مي‌كنند و دشمن اينگونه جوابشان را مي‌دهد.

خطبه هاي نماز 90/1/26 به امامت حجه الاسلام كرمي پور  

خطبه اول

سفارش همگان به رعايت تقواي الهي

يكي از دستورات دين اسلام در رابطه با روابط اجتماي بحث صله رحم است. كه بايد رعايت شود.          

ولي بعضي از خانواده ها بعضي از مسائل شرعي مانند حجاب را رعايت نمي كنند. آيا ادامه ارتباط با آنها صحيح است؟ البته نبايد ارتباط را قطع كنيم چون قطع رحم از گناهان كبيره است. ولي بايد طوري ارتباطات را كم كنيم كه طرف متوجه شود كه علت كم شدن ارتباط با آنها براي چيست؟ بايد از طرف بزرگترها نهي از منكر و ارشاد وجود داشته باشد. تا كوچكترها مسائل را بدانند. البته طوري نبايد برخورد شود كه باعث عكس العمل منفي در آنها شود.

سيزدهم جمادي الاولي شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س)فاطميه اول و 75 روز بعد از رحلت پيامبر اكرم(ص) بوده است.

جايگاه حضرت فاطمه زهرا (س) وارتباط ايشان با پيامبر (صلّ الله عليه و آله) در ميان پنج تن به اندازه اي است كه در اين حديث وقتي خداوند مي خواهد به معرفي پنج تن بپردازد اول از نام حضرت فاطمه(س) شروع مي كند. آيات زيادي هم در شأن و منزلت ايشان وارد شده است كه از جمله آنها آيه تطهير است كه نشان مي دهد حضرت فاطمه (س)معصوم هستند. اگر اميرمؤمنان متولد نشده بودند حضرت فاطمه (سلام الله عليها ) كفو و همتايي نداشتند. نزديكترين فرد از نظر خانواده به پيامبر حضرت فاطمه زهرا (سلام الله عليها) بوده است و در ذكر واجب صلوات در تشهد نماز حضرت فاطمه (سلام الله عليها) از طريق كلمه آله به پيامبر متصل شده است.

در سوره  احزاب نيز كه امر به فرستادن صلوات بر پيامبر و آلش شده است نيز چنين است. در آيه تطهير نيز اولين فرد كه منسوب به پيامبر (صلّي الله و عليه و آله) است حضرت فاطمه (سلام الله عليها) است.

در مورد حرمت صدقه براي پيامبر و اهل بيت ايشان. و اينكه خدا خمس را براي پيامبر و اهل بيت ايشان قرار داده است تا اينكه حق معلومي داشته باشند و دستشان را پيش هر كسي دراز نكنند وا حترام آنها حفظ شود. در مورد حرمت صدقه هم اولين شخص از خانواده پيامبر (صلّي الله عليه و آله) كه اين حرمت شامل ايشان مي شود حضرت فاطمه سلام الله عليها مي باشد. پيامبر (صلّي الله و عليه و آله) فرمودند: من وعلي پدران اين امت هستيم. پيامبر(صلّ الله عليه و آله) مقام شفاعت دارند و در قيامت اولين كسي كه در اين مقام قرار دارد و در اين مقام قرار داده شده است حضرت فاطمه (سلام الله عليها است. كه از خداوند خواستند شفاعت امت پدرش را در قيامت به عنوان مهريه ايشان قرار دهد. اولين كسي كه در قيامت سواره وارد بهشت مي شود حضرت فاطمه (سلام الله عليها) است. پيامبر (صلّي الله و عليه و آله) هر دعايي را كه براي حضرت علي (عليه السلام) داشتند بهتر آن دعا را براي حضرت فاطمه (سلام الله عليها) داشتند. ثواب زيارت حضرت زهرا (سلام الله عليها) عين ثواب زيارت قبر پدرشان حضرت محمد (صلّي الله عليه و آله) است. پيامبر (صلّي الله و عليه و آله) فرمودند: هركس فاطمه را بيازارد مرا آزرده است و هركس مرا بيازارد خدا را آزرده است. و لعنت خدا هم در دنيا و هم در آخرت شامل حالشان مي شود.

يكي از ارتباطات پيامبر با فاطمه (سلام الله عليها): پيامبر (صلّي الله و عليه و آله)، قبل از تولد با مادرشان صحبت مي كردند ، حضرت فاطمه (سلام الله عليها) نيز قبل از تولد با مادرشان حضرت خديجه (سلام الله عليها)  صحبت مي كردند. در تمامي مائده هايي كه جبرئيل براي پيامبر (صلّي الله و عليه و آله) مي آوردند فاطمه (سلام الله عليها) شريك بودند. پيامبر (صلّي الله عليه و آله وسلّم) قبل از حضرت فاطمه (سلام الله عليها) فرزندان زيادي داشتند. 6 فرزند از خديجه (سلام اللله عليها) و يك فرزند از ماريه داشتند. فرزندان خديجه دو پسر در مكه از دنيا رفتند و 3تا از دختران پيامبر قبل از وفات پيامبر (صلّي الله و عليه و آله) ) از دنيا رفتند. پسري هم كه ايشان از ماريه داشتند قبل از وفات پيامبر (صلّي الله و عليه و آله)  از دنيا رفت. و فقط حضرت فاطمه سلام الله عليها براي پيامبر (صلّي الله عليه و آله) باقي ماند. 

خطبه دوم:

آنتن هاي ماهواره و حكم آن:

در روايات آمده است كه در آخرالزمان شاخ شيطان در خانه ها نصب مي شود كه بعضي مي گويند كه همان ماهواره است. كه امروزه با كمك يارانه اي كه دشمن براي آن مي پردازد با قيمت خيلي ارزان در اختيار مسلمانان قرار مي گيرد. 

  فتواي رهبري در مورد خريد، فروش، نگهداري و استفاده از ماهواره : دستگاه آنتن هاي ماهواره اي از اين جهت كه صرفاً وسيله اي براي دريافت برنامه هاي تلويزيوني است كه هم برنامه هاي حلال دارد و هم برنامه هاي حرام، حكم آلات مشترك را دارد. لذا خريد و فروش و نگهداري آن براي استفاده در امور حرام، حرام است و براي استفاده هاي حلال جايزاست. ولي چون اين وسيله براي كسي كه آن را در اختيار دارد زمينه دريافت برنامه هاي حرام را كاملاً فراهم مي كند و گاهي نگهداري آن مفاسد ديگري را نيز در بر دارد، خريد و نگهداري آن جايز نيست مگر براي كسي كه بر خودش مطمئن است كه استفاده حرام از آن نمي كند و بر تهيه و نگهداري آن در خانه اش مفسده اي مترتب نمي شود. لكن اگر قانوني در اين مورد وجود داشته باشد بايد مراعات گردد.

روز شنبه 27 فروردين چهاردهمين جلسه ختم صلوات برگزار مي شود.

روز يكشنبه همزمان با روز شهادت حضرت زهرا (س) مراسم عزاداري خياباني داريم.

روز سه شنبه 30 فروردين روز ارتش هست و روز جمعه 2 ارديبهشت روز بزرگداشت سعدي است.

نكاتي در مورد سال جهاد اقتصادي:

1.      كاري كه به عهده گرفته ايم به بهترين وجه ممكن آن را انجام دهيم .

2.      پول و امكاناتي كه بعضي دارند نمي توانند ادعا كنند كه من خودم فقط تلاش بدست آوردم دولت و مردم هيچ كمكي به من نكردند. پس بايد توانايي هاي مالي و پولي را كه دارند جوري سرمايه گزاري كنند كه منفعت ان به مردم نيز برسد.

3.      در كار اقتصادي بايد ابتكار عمل داشته باشيم تا ثمر بخش باشد.

4.      دستگاههاي علمي به كمك اقتصاد بيايند و با طرحهاي مناسب به كشور كمك كنند.

بيداري منطقه

چيزيكه كشورهاي اسلامي منطقه را به صحنه كشانده، بيداري اسلامي است و جمهوري اسلامي ايران به عنوان الگوي اين كشورها در منطقه مطرح مي باشد. امّا مصيبت هاي بزرگي در منطقه در حال وقوع است. كه بئترين آنها اينست كه از خارج بحرين د‍ژخيماني را بياورند تا مردم را سركوب كنند. بعضي مي گويند حوادث بحرين به خاطر اختلاف شيعه و سني است. رهبر معظم انقلاب در اين زمينه مي گويد: كسي كه اين حرف را بزند بزرگترين خدمت را به دشمن كرده است.

خطبه هاي 90/1/19 به امامت حجه الاسلام و المسلمين كرمي پور

خطبه اول

سفارش به تقوا و پرهيزگاري

خداوند دشمن بزرگي را براي انسانها قرار داده است بنام شيطان. كه بسيار دانا و حيله گر است. اين دشمن در درون انسان وسوسه مي كند كه گاهي توسط انسان مورد غفلت قرار مي گيرد. در اين موقع خداوند راههايي را براي انسان قرار داده تا بسوي او برگردد. هرگناهي كه انسان انجام دهد راه برگشتي براي انسان هست. و انسان نبايد نااميد شود بلكه با توبه پاك مي شود. البته علماي اخلاق مي گويند بعضي گناهان همانند لكه روغني بسياري كثيفي هستند بر روي لباس سفيد كه هر چقدر هم شسته شود يك اثري بر جاي خود باقي مي گزارند وبراحتي پاك نمي شوند.

راههاي بازگشت به سوي خدادر قرآن : 1- توبه: امام سجاد(ع) مي فرمايد: خدا دري را براي انسان باز كرده كه هيچگاه بسته نيست و نامش توبه است. "اي مؤمنان توبه كنيد آن هم توبه نصوح و واقعي بدون بازگشت به گناه " البته بايد حق الله و حق الناس را اگر ضايع شده باشد جبران كرد.

2- ايمان و عمل صالح: بر ايمانمان روز به روز بيفزاييم. اگر گناهي از انسان سر مي زند بخاطر بي معرفتي نسبت به خداست. افزايش ايمان و عمل صالح باعث آمرزش گناهان و بازگشت به سوي خداست. از صحابه رسول خدا(ص) فقط سلمان توانست به 10 درجه ايمان دست پيدا كند. ابوذر به 9 درجه ايمان دست پيدا كرد.

3- تقوا و پرهيزگاري: وقتيكه سر سفره مي نشينيم مواظب هستيم كه غذاي فاسد نخوريم و غذايي كه برايمان ضرر دارد مصرف نمي كنيم. براي روح هم بايد همينطور مواظب باشيم هر غذايي براي روح مناسب نيست نخوريم. پس بايد غذاهايي را كه به روح و روان ما ضرر مي زند مصرف نكنيم.

4- دادن قرض الحسنه: با پرداخت قرض نيكو به نيازمندان آمرزش گناهان را بخريم. صدقه 10 ثواب دارد و قرض الحسنه 18 ثواب دارد. صدقه معلوم نيست به اهلش برسد اما قرض الحسنه به كساني مي رسد كه نياز دارند و ثوابش بيشتر است.

5- پرهيز از گناهان كبيره موجب آمرزش گناهان صغيره مي شود. گناهاني كه خداوند وعده آتش و جهنم بر آنها داده است گناهان كبيره اند.

يكي از گناهان كبيره كه وعده عذاب الهي به آنها داده شده است خود كشي است. پس در مراسم تدفين آفرادي كه خودكشي مي كنند شركت نكنيد و مراسم باشكوه براي آنها نگيريد كه باعث تشويق ديگران به اين امر و رواج خودكشي نشود.

خطبه دوم

19/1 شهادت آيت الله صدر و خواهر گراميش بنت الهدي توسط ر‍ژ‍يم صدام .

5 جمادي الاولي سال 5 هجري ولادت حضرت زينب(س). كه اين روز بنام روز پرستار و بهورز نامگذاري شده است. مقام معظم رهبري مي فرمايند: پرستار فرشته رحمت است براي بيمار.

20 فروردين 59 روز قطع رابطه ايران با آمريكاست و روز انرژي هسته اي.

20 فروردين روز شهادت شهيد آويني و روز هنر انقلاب اسلامي است. امام خميني (ره) فرمودند: هنرمندان زماني مي توانند زمام مسئوليت را بر زمين بگزارند كه مردم در چهار چوب دين به اهدافشان رسيده اند و رزمندگان اينگونه بوده اند و در راه پيروزي اسلام تمام مدعيان هنر بي درد را رسوا كردند.

21/1/57 روز تأسيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي به فرمان امام (ره) براي رفع مسكن روستائيان فاقد مسكن بوده است.

22 فروردين روز بهداشت دهان و دندان است. مسواك زدن در اسلام بسيار سفارش شده است. پيامبر (ص) فرمودند: اگر بر امتم سخت نمي شد، مسواك زدن را بر امتم واجب مي كردم. در اسلام آمده كه قبل از هر نماز براي ثواب بيشتر نماز مسواك بزنيد.

20 فروردين 59 سالروز قطع رابطه سياسي ايران با آمريكاست.

انقلاب اسلامي ايران با شعار نه شرقي، نه غربي كار خود را شروع كرد. جاسوسان آمريكا در ايران ماندند و دانشجويان پيرو خط امام ريختند و لانه جاسوسي آمريكا را تسخير كردند.و جاسوسان را دستگير كردند. آمريكا براي آزاد كردن جاسوسانش به ايران حمله نظامي كرد كه با امدادهاي غيبي در صحراي طبس نابود شدند و بعد از آن قطع رابطه سياسي با ايران را اعلام كردند. امام خميني (ره) فرمودند: ملت شريف ايران خبر قطع رابطه ايران با آمريكا را دريافت كرد و اگر كارتر در تمام عمر خود يك كار كرده باشد كه بتوان گفت به نفع مظلوم است همين قطع رابطه است. ملت رزمنده ايران اين طليعه پيروزي نهايي را كه سفّاكي مانند آمريكا را وادار به قطع رابطه كرد اگر جشن بگيرد بجاست.

20 فروردين روز فناوري هسته اي است كه روز جشن ملت ايران است. در جهان تنها 13 كشور توليد كننده سوخت هسته اي هستند كه يكي از آنها كشور ماست. و تنها 6 كشور هسته اي در دنيا وجود دارد كه يكي از آنها ايران است. دانشمندان هسته اي ما روز به روز عظمت و افتخار جديدي مي آفرينند.

خطبه هاي نماز جمعه89/12/27 به امامت حجه الاسلام كرمي پور  

سفارش همگان به تقواي الهي

عيد نوروز عيد انقلاب و تحول در وجود طبيعت است. هنگامي اين تحول در طببيعت ارزش دارد كه در درون ما هم اين انقلاب و تحول باشد.

مقام معظم رهبري مي فرمايند: طبيعت سرسبز مي شود و روز ما نو مي شود به شرطي اين روز براي ما نو است كه در درون ما هم تحولي ايجاد شود.

 وقتيكه در لحظات تحويل سال دعاي تحويل سال را مي خوانيم واقعاً در درون ما تحول ايجاد شود. طبيعتي كه در برابر انسان ارزشي ندارد متحول مي شود. و لي گاهي خود انسان تحولي در او ايجاد نمي شود.

احكام اسلام بعضاً تأسيسي است كه به معني ايجاد حكم جديدي است دراسلام مثلا نماز كه روش و شيوه خواندنش در اسلام جديد است. بعضي احكام امضايي است. احكامي كه در اديان و امت هاي قبل هم بوده فقط خداوند آنها را امضاء كرده براي امت هاي بعد مثل معاملات.

اسلام بناي بر مبارزه با سنتهاي بين مردم را ندارد. بلكه خداوند به وسيله انبياء و ائمه اين سنت ها را خط دهي و رهبري مي كند. مثل عيد نوروز كه در اسلام نيامده و خيلي وقتها قبل از اسلام بوده است. خدا با آن مبارزه نمي كند. بلكه آن را خط دهي كرده كه رفتارهاي ارزشي مردم اضافه شود. مثلاً روزه گرفتن  در اين روز مستحب است يا فلان نماز در اين روز مستحب است. با نام خدا از خانه خارج شدن. اسلام هدفش حركت انسان به سوي تعالي و رشد است . پس بايد بهره خود را از نوروز ببريم. در عيد نوروز رفتارهاي ارزشي اي هست كه  بايد تقويت و استفاده شوند. 1- صله رحم، مقام معظم رهبري مي فرمايند: «در بحث عيد نوروز زيباييهاي زيادي هست. يكي از آنها تحويل سال با ياد خداست . يكي ديگر شاديهاي بين مردم وصله رحم است. يكي ديگر شادباشهاي اين عيد است. كه باعث رفع كدورت ها مي شود.»

2- زيارت برادران و خواهران ديني است.

3- نظافت و بهداشت ايام عيد است.

4- احترام و سركشي به بزرگترهاي خانواده.

5- اصلاح ذات البين كه برطرف كردن كدورت هاست.

رفتارهاي ضد ارزشي كه در نوروز وارد شده عبارتند از:

1.      احياي خرافات در بين خانواده ها.

2.      مسابقات در نوگرايي و افراط در تغيير و تحول در لوازم خانه. كه باعث تكاثر در جامعه مي شود. كه خدا آنرا نهي كرده است. و مي فرمايد: الهيكم التكاثر.

3.      اسراف در خوراك و پوشاك.

4.      اختلاط در مراسم جشن و سرور در عيد است.

5.      ايجاد فضاي غيبت و تهمت و گناه. به فرموده امام علي(ع) هر روزي كه در آن روز گناه نكنيم عيد است.

6.       از بين بردن محيط زيست در وز سيزده نوروز.

خطبه دوم:

29 اسفند روز ملي شدن صنعت نفت ايران است. استعمار اينگليس نمي خواست كه صنعت نفت ايران ملي شود. ولي با همت ملت ايران اين اتفاق افتاد.

2 فروردين 1342 مصادف بود با شهادت امام صادق(ع) كه در اين روز عده زيادي از علماء وطلاب در مدرسه فيضيه به شهادت رسيدند.

3 فروردين روز جهاني آب است.

حضرت امام(ره) فرمودند: انقلاب ما فقط متعلق به ايران نيست بلكه نقطه شروع انقلاب جهاني مهدي موعود(عج) است. اختلاف تضعيف و تخريب مي كند. براي شروع سال نو بايد دلها و فكرها را به هم نزديك كرد.

در سال گذشته هم در داخل و هم در خارج كشور پيروزيهاي زيادي داشته ايم.

مقام معظم رهبري مي فرمايند: امروز اين انقلابهايي كه به وجود آمده دو شاخصه دارند: 1- مردم، در صحنه اند. 2- شعار اسلام را سر مي دهند.

پيروزيهاي سال گذشته در داخل كشور.

1.      هدفمند كردن يارانه ها كه از اول انقلاب زمزمه اش بوده اما اجرايي نشده كه اكنون اجرا شده است.

2.      فتنه سياسي سال 88 در سال 89 ريشه كن شد. اين فتنه خطرش از جنگ و خونريزي بيشتر بود. مقام مظم رهبري مي فرمايند: سران فتنه گناهي كردند كه بخشودني نيست و آن اينست كه دشمن را به ايران اميد وار كردند كه مي تواند در ايران نفوذ كنند.

پيروزيهاي سال گذشته در خارج كشور: انقلابها و پيروزيهايي كه در خارج كشور به وجود آمده است.

رئيس جمهور آمريكا مي گويد: همه اين انقلابها و شورشها به نفع آمريكاست ولي از طرف ديگر نيرو مي آورد و با آنها مبارزه مي كند.

 آمريكا از سال 2001 با انفجار برجهاي دوقلوي خود گفت كه تروريستها وارد خاك آمريكا شده اند. و با اين بهانه مي خواست وارد خاك افغانستان و عراق شود. در افغانستان دنبال اين تروريستها گشتند آنها را نيافتند گفتند آنها به عراق فرار كرده اند و سپس وارد خاك عراق شدند.  قصد تصرف خاورميانه را داشتند. ولي ملتها وارد صحنه شدند طبق پيش بيني حضرت امام(ره) انقلاب ما به كشورهاي ديگر صادر شده است.