سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

آثار اعمال خالص

ارسال شده توسط: مدیریت سایتبازدید شده: 57 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1402.03.10
 
خطبه های نماز جمعه بخش چترود به امامت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقاابراهیمی امام جمعه محترم در مورخ 1402/03/05
خطبه اول
اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِهِ وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِهِ وَمُبَلغِ رِسالاتِهِ سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وَآله وَسَلَّم وَعَلی آلِه الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.
اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله
خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان ، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والامقام بخش ، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند ،شهدای وطن ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.
خداوند رابر این نعمت بزرگ شاکریم ،از حضور مؤمنانه همه شما خواهران و برادران نمازگزار، برادران عزیز سپاه و بسیج ،مجری ،موذن و قاری محترم، دست اندرکاران نمازجمعه صمیمانه تشکر می کنم.
دهه کرامت که منتهی به ولادت امام رضا ( علیه السلام ) است به تمام شیعیان جهان تبریک عرض می نمایم .
نشانه های شیعه جعفری :
حدیث از امام جعفر صادق ( علیه السلام ) می فرمایند :نشانه های شیعه جعفری ،1حرام خور وشکم پرست نباشد 2شهوت پرست نباشد3 سخت کوش وپر تلاش باشد شیعه ما تنبل نیست پر کار است4برای خالقش کار کند برای آفریننده خودش که او را بوجود آورده هر قدمی که بر می دارد رضایت خدا رادر نظر بگیرد .
مسلمان باید اهل کار باشد یکی از ویژگی های پیغمبر خدا ( صلی الله علیه وآله ) پر کاری بود ولی کم خرج بود.
الاِمام عَلی ( علیه السلام ) :اَلعَمَل اَلعَمَل ، ثُمَّ النِّهايَهَ النِّهايَةَ،، والاستِقامَةَ الاستِقامَةَ ، ثُمَّ الصَّبرَ الصَّبرَ ، والوَرَعَ الوَرَعَ ، إنَّ لَكُم نِهايَةً فَانتَهوا إلى نِهايَتِكُم1.
امام على عليه السلام : به جِد، عمل كنيد و حتما آن را به پايانش رسانيد و در آن پايدارى كنيد، آن گاه سختْ شكيبايى ورزيد و به راستى پارسا باشيد. همانا شما را پايانى است؛ پس، خود را به آن پايان (بهشت) رسانيد.
یکی از نشانه های شیعه اهل کار و تلاش باشد و کار او جهت داشته باشد رنگ خدایی داشته باشد وقتی کار برای خدا شد خدا هم قبول می کند اما اگر برای غیر از خدا شد قبول نمی شه حضرت ابراهیم خلیل ( علیه السلام ) مامور شد خانه خدا را در بیابان خشک با فرزندش اسماعیل بسازدسنگ آوردند و دیوارهای خانه خدا را از همان جایی که حضرت آدم ( علیه السلام ) ساخته بود از همان پایه واساس ، بنیانگذار ساخت خانه خدا حضرت آدم ( علیه السلام ) بوده و در زمان حضرت نوح ( علیه السلام ) طوفان آمد و خراب شد حضرت ابراهیم ( علیه السلام ) آن را باز سازی کرد، زمانی ساخت خانه خدا تمام شد حضرت ابراهیم ( علیه السلام ) رو به آسمان کرد و گفت خدایااین از من قبول کن .حضرت زینب ( سلام الله علیها) وقتی آمد جسد برادر را روی دست گرفت با سر بریده ، گفت خدایا این قربانی را از آل محمد ( صلی الله علیه وآله ) قبول کن ،وقتی کار برای رضای خدا باشد ماندگار است،کار برای رضای خدا نباشد جاودانه نمی ماندبی اثر وبی ارزش است.
یک روز هارو الرشید مسجدی می ساخت بهلول از آنجا گذر می کرد گفت هارون چکار می کنید ،گفت که مسجد می سازم ، گفت برای کی می سازی ؟ گفت برای خدا ! همین که مسجد آماده شد بهلول نزد سنگ تراش آمد گفت این که من می گویم بنویس بانی مسجد بهلول ، این سنگ را نوشت وآن را بالای دیوار مسجد نصب کرد به هارون خبردادند که بهلول این مسجد را به نام خود تمام کرده ، هارون بهلول را در نزد خود خواست گفت که چرا این کار را کردی من این همه زحمت کشیدم تو آن را به اسم خود تمام کردی ، گفت چه فرق می کند این مسجد به نام باشد یا شما ،بهلول گفت من می خواستم به شما بگویم این کارت برای خدا نبوده برای اسم خود بوده فقط می خواستید خودتون را بلند آوازه کنیدو برای خدا کاری انجام ندادید .
آثار عمل برای خدا
اولا اگر کاری برای رضای خدا انجام دادید خدا هم با شما است بن بست ندارد ، خدا از ادم های خالص قبول می کند .
روایت : عَبْدِي أَطِعْنِي أَجْعَلْكَ مِثْلِي، أَنَا حَيٌّ لاَ أَمُوتُ أَجْعَلُكَ حَيّاً لاَ تَمُوتُ، أَنَا غَنِيٌّ لاَ أَفْتَقِرُ أَجْعَلُكَ غَنِيّاً لاَ تَفْتَقِرُ، أَنَا مَهْمَا أَشَاءُ يَكُونُ أَجْعَلُكَ مَهْمَا تَشَاءُ يَكُونُ.2
بنده‌ام، به من اطاعت كن تا تو را مانند خود سازم. همان طورى كه من زنده هستم و نمى‌ميرم تو هم هميشه زنده باشى. همان طورى كه من غنى هستم فقير نمى‌شوم تو هم هميشه غنى باشى. همان طورى كه من هر چه را اراده كنم مى‌شود تو را هم همين طور سازم.
امام حسن (علیه السلام ) :مَن عَبَد الله عَبَّدالله لَه کُل شَی، امام حسن ( علیه السلام ) میفرمایند :هر کس خدا را بندگی کند،خداوند همه چیز را بنده او گرداند .3
هر اگر قدم برای خدا برداشتید طبیعتا در اختیارش قرار می گیرید حضرت امام ( رحمه الله ) با کار خالص شان این همه برکت دین خدا زنده شد کشور نجات پیدا کرد.
روایت :ما کانَ لِلَّه یَنمُو :هر کاری برای خدا شد، رشد ونمو پیدا می کند،زیاد می شود .
بنابراین هر کاری که انجام میدهیم برای رضای خدا باشد و به کارهایمان در زندگی رنگ خدایی دهیم.
پی نوشت :
1.نهج البلاغه ،خطبه 176.
2.کلیات حدیث قدسی ، ج 1 ،ص709.
3.تنبیه الخواطر ، ج 2، ص108.
خطبه دوم
ولادت امام رضا ( علیه السلام )
امام رضا ( علیه السلام ) فرمودند : ان لكل امام عهدا في عنق اوليائه و شيعته و ان من تمام الوفاء بالعهد زيارةقبورهم.
براي هر امامي، عهد و پيماني بر گردن دوستان و پيروان اوست و از نشانه هاي وفاي كامل به اين عهد و پيمان، زيارت قبر امامان است1.
اگر شیعیان امام را زیارت کنند در روز قیامت امام آن را شفاعت می کند
روایت حضرت عبدالعظیم از امام جواد (علیه السلام ) :من ضامن کسی که پدرم را در طوس و مشهد زیارت کند من ضامنم که بهشت نصیب کسی می شود که با حق امام معصوم بشناسد به زیارت پدرم در مشهد حضور پیدا می کند .2
سفر رئیس جمهور به اندونزی
از زمان ریاست جمهوری جناب آقای رئیسی ارتباط خوبی با کشورهای همسایه داشتیم ، سفرهایی با کشورهای اسلامی براساس عزت ، مصلحت ، حکمت .آقا فرمودند عزت این نیست که التماس کنیم که با ما ارتباط داشته باشند، بلکه براساس عزت واقتدار سفر خوبی داشتند پیام انقلاب اسلامی ،پیام مردم ایران را به گوش مردم اندونزی رساندند.
اخطار ریاست جمهور به طالبان
شاهان نالایق روز به روز برای اینکه حکومتشان برقرار بشود بخش هایی از ایران را بخشیدند از جمله در زمان رضا خان بخش هایی از سیستان وبلوچستان را بخشید انگلیسی ها فشار آوردند بخش هایی از خاک کشور ایران بخشیده شد در خاطرات علم می گوید که من خواب ندارم مثلا سیستان در آمدش 40میلیون تومان است به چه درد می خورد آن را ببخشید .
البته بخش های اصلی در زمان رضا خان واگذار شده این بخش هایی که هیرمند در آنجا قرار دارد در زمان رضا خان انگلیسی ها فشار آوردند وبه افغان ها بخشیدند،بعد دوباره قرار دادی در سال 51 بستند که چند هزار متر مکعب آب به ایران بدهند مقداری داده شد ، اما بعد از انقلاب اسلامی هم دیگر پی گیری نشد و آنان هم این موضوع را جدی نگرفتنداکنون این اخطار را به طالبان دادهاند .
سالروز فتح خرمشهر
موشک خرمشهر 4را وزارت دفاع با برد 2000هزار کیلومتر ساخته در زمان صدام مرتب شهرهای ما را می زدند در شهر دزفول دریک شب 21 نفر از یک خانواده شهید شدند ،ما موشک نداشتیم ،تمام دنیا پشت صدام بودند حتی شوروی ها ، و ما هیچ چیز نداشتیم ،به برکت توانی که رزمندگان داشتند در بحث موشک امروز چنان اقتداری برای ایران اسلامی ایجاد شده یک سفر امنیتی برای کشور اسلامی ایجاد شده باید تشکر از وزارت دفاع کرد که این موشک با برد 200کیلومتر که براحتی قلب اسرائیل کوبیده می شود به قدری سرعتش زیاد که هیچ دستگاهی نمی تواند آن را ثبت کندخداوند ان شاءالله آنان را حفظ کند .
ان شاءالله مشکلات معیشتی خانوادها مخصوصا جوانان حل شود ودولت بتواند زمینه رشد تولید، ایجاد اشتغال را فراهم کند و هم وغم آنان را برطرف کند .
پی نوشت :
1. بحار الانوار ، ج 1 ،ح116،ص100.
2. 2.عیون اخبار الرض علیه السلام ،ج2،ح 13،ص 286.

چاپ این نسخه درجه: 5.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 1 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.