سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

پیام امام رضا (علیه السلام) از طریق حضرت عبد العظیم حسنی به مردم ایران

ارسال شده توسط: مدیریت سایتبازدید شده: 40 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1402.02.31
 
توصیه ی امام هادی (علیه السلام) در ثبات دین:

امام هادی (علیه السلام) فرمودند: ثابت قدم در دین باشید ثبات در دین خیلی مهم است توصیه می کنم که با خانواده در نماز جمعه شرکت نمایید امروز نقش تبلیغات و فضای مجازی در دینداری و ثابت قدم بودن خیلی مهم است شما می توانید در نماز جمعه با فرزندان شرکت نمایید عکس بگیرید و چند جمله از خطبه ها در گروه های خانوادگی ارسال نمایید شما هم خودتان ثابت قدم هستید هم تبلیغ دین دارید و امر به معروف و نهی از منکر همین که شما تبلیغ می کنید بخشی از خطبه ها را می گذارید همین ارزشمند و سودمند است ما باید در فضای مجازی تبلیغ دین داشته باشیم همانطور که دشمن در فضای مجازی تخریب می کند.

پیام امام رضا (علیه السلام) به حضرت عبد العظیم حسنی:

امام رضا (علیه السلام) پیامی به حضرت عبدالعظیم حسنی نوشتند هر کجا که می روید و شیعیان مارا می بینید سلام ما را به ان ها برسانید
أَبْلِغْ عَنِّی أَوْلِیائِی السَّلَامَ وَ قُلْ لَهُمْ أَنْ لَا تَجْعَلُوا لِلشَّیطَانِ عَلَی أَنْفُسِهِمْ سَبِیلًا وَ مُرْهُمْ بِالصِّدْقِ فِی الْحَدِیثِ وَ أَدَاءِ الْأَمَانَة وَ مُرْهُمْ بِالسُّکوتِ وَ تَرْک الْجِدَالِ فِیمَا لَا یعْنِیهِمْ وَ إِقْبَالِ بَعْضِهِمْ عَلَی بَعْضٍ وَ الْمُزَاوَرَة فَإِنَّ ذَلِک قُرْبَة إِلَی وَ لَا یشْغَلُوا أَنْفُسَهُمْ بِتَمْزِیقِ بَعْضِهِمْ بَعْضاً سلام مرا به دوستانم برسان و به آن ها بگو: شیطان را به دل های خویش راه ندهند. در گفتار خویش راست گو باشند و امانت را ادا کنند. خاموشی را پیشه خود سازند. از جدال و نزاع بیهوده ای که سودی برایشان ندارد، دوری کنند. به همدیگر روی آورند و به دیدار و ملاقات هم بروند؛ زیرا این کار موجب نزدیکی به من است.1

شهادت حضرت حمزه:

ایشان در جنگ احد به شهادت رسیدند حمزه دو سال از پیامبر بزرگتر بود قبل از اسلام مسلمانان خیلی سختی کشیدند پیامبر بی پناه بود اما وقتی که حمزه مسلمان شد شجاع و قوی بود و هم کفار از ان می ترسیدند اسلام پشتوانه پیدا کرد در احد این مرد بزرگ به شهادت می رسد و زن ابولهب کینه ای که نسبت به ایشان داشت شکم حمزه را پاره کرد و جگرش را در اورد پیامبر هم با همان لباس ایشان را دفن کرد امام فرمودند که حمزه گریه کن ندارد اگر می خواهید گریه کنید برای سید الشهدا حمزه گریه کنید و پنجشنبه و دوشنبه هرهفته حضرت زهرا می امد به زیارت شهدا و حتی قبر حمزه را تعمیر کرد معاویه و ابوسفیان خیلی کینه داشتند نسبت به حمزه مردم می رفتند به زیارت معاویه تصمیم گرفت قبر حمزه را تخریب کند.

سفر رئیس جمهور به سوریه:

این نشان اقتدار نظام جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت است چون امریکایی ها و اروپایی ها اعراب و اسرائیل همه دست به دست هم دادند تا این رکن مقاومت را بشکنند و مردم سوریه را به خاک سیاه بنشانند و حکومت اسد را سرنگون کنند اما به برکت حمایت نظام جمهوری اسلامی همه شکست خوردند بعد از سیزده سال رئیس جمهور محترم ملاقات های بسیار خوب و قرار داد های بسیار خوب انجام شد ان شاءالله که مفید برای مملکت و سوریه باشد. رئیس جمهور عراق هم به دیدار مقام معظم رهبری امد مقام معظم رهبری نکته ی کاربردی بیان کردند یک امریکایی هم نباید در عراق باشد و اجازه ندهید یک امریکایی حضور داشته باشد.
پی نوشت:
بحار الأنوار، ج 71، ص 230

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.