سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

استان بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) / قدردانی از حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن

ارسال شده توسط: مدیریت سایتبازدید شده: 72 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1401.12.01
 
خطبه نماز جمعه بخش چترود به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در مورخه1401/11/28

http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال الله الحکیم فی کتابه : « وَ إِذْ قالَ عيسَي ابْنُ مَرْيَمَ يا بَني‏ إِسْرائيلَ إِنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْکُمْ مُصَدِّقاً لِما بَيْنَ يَدَيَّ مِنَ التَّوْراةِ وَ مُبَشِّراً بِرَسُولٍ يَأْتي‏ مِنْ بَعْدِي اسْمُهُ أَحْمَدُ فَلَمَّا جاءَهُمْ بِالْبَيِّناتِ قالُوا هذا سِحْرٌ مُبينٌ» (1)

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان ، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والامقام بخش ، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

از حضور مؤمنانه همه شما خواهران و برادران نمازگزار، مجری ،موذن و قاری محترم، دست اندرکاران نمازجمعه صمیمانه تشکر می کنم . امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

عرض تبریک دارم به مناسبت مهمترین حادثه بزرگ در تاریخ انسانیت،حادثه پر از خیر و برکت خدای متعال نسبت به ما بندگان و آن حادثه بعثت پیامبر اعظم حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم است،این عید را به مسئله حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف رهبر معظم انقلاب و به همه شما بزرگواران نمازگزاران عزیز و خانواده معظم شهدا تبریک عرض می کنم .فردا عید بزرگ مبعث است، در خطبه اول چند کلامی را در باب این حادثه بزرگ وهدف از بعثت را خدمت شما عرض می کنم. در آیه ای که ابتدای کلام خدمت شما عرض کردم خداوند متعال از زبان حضرت عیسی علیه السلام ماجرای بعثت را چنین نقل می کند :

بشارت مسیح به آمدن پیامبر اسلام(ص) :


حضرت عیسی علیه السلام خطاب به قوم بنی اسرائیل گفت: « يا بَني‏ إِسْرائيلَ إِنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْکُمْ» من از طرف خدا برگزیده شده ام همانگونه که حضرت موسی برای نجات شما آمد، من هم فرستاده و رسول خدا هستم، « مُصَدِّقاً لِما بَيْنَ يَدَيَّ مِنَ التَّوْراةِ »من تورات (کتاب حضرت موسی علیه السلام ) را که پیش از من بوده است تصدیق مى کنم و قبول دارم منتها یک بشارت برای شما آورده ام « وَ مُبَشِّراً بِرَسُولٍ يَأْتي‏ مِنْ بَعْدِي اسْمُهُ أَحْمَدُ » بشارت می دهم شما را به پیامبرى که پس از من مى آید و نام او احمد است . آیا وقتی حضرت رسول آمد ، مردم مسیحیت (بنی اسرائیل) که پیرو حضرت موسی و حضرت عیسی بودند و حضرت عیسی به ظهور پیامبر آخرالزمان بشارت داده بود را قبول کردند؟ خیر « فَلَمَّا جاءَهُمْ بِالْبَيِّناتِ قالُوا هذا سِحْرٌ مُبينٌ» پس هنگامى که رسول خدا با دلایل و معجزات روشن به سویشان آمد، رسالتش را تکذیب کردند و گفتند : این جادویى آشکار است(1) . قرآن می گوید: « الَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَعْرِفُونَهُ كَمَا يَعْرِفُونَ أَبْنَاءهُمْ»(2) بنی اسرائیل و علمای بزرگ یهود و مسیحیت، را طبق معرفی کامل تورات و انجیل، پیامبر آخرالزمان را کاملاً می شناختند همانگونه که فرزندان خودشان را می شناختند. حتی نقل شده است که یهودیان در کتاب ها خوانده بودند و از حضرت عیسی علیه السلام شنیده بودند که پیامبر آخرالزمان به مدینه می آید، آن ها هم به مدینه آمده بودند تا به او ایمان بیاورند، دو طایفه بزرگ از یهود در مدینه ساکن شده بودند تا وقتی پیامبر آخرالزمان می‌آید، آنها پیشتاز بوده و به او ایمان بیاورند.اما نتیجه چه شد؟ «« فَلَمَّا جاءَهُمْ بِالْبَيِّناتِ قالُوا هذا سِحْرٌ مُبينٌ» » هنگامی که رسول خدا با دلایل و معجزات روشن به سوی آنها آمد رسالتش را تکذیب کردند و گفتند اینها همه سحر و جادو است و به او ایمان نیاوردند .

داستان بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) :

پیامبر خدا در مکه به محمد امین معروف بود و از شخصیت‌های برجسته و مورد احترام مردم مکه بود، او بسیار امانتدار و راستگو بود، پیامبر خدا قبل از بعثت، به یک کوه به نام جبل النور (جبل القرآن) رفت و آمد میکرد، ما ایرانی ها به آن غار حراء می گوییم و حدود ۵۰ دقیقه طول می کشد تا بالای آن کوه و به غار برسیم، داخل این غار به اندازه یک نفر ایستاده و دو نفر نشسته جا دارد، حضرت روزها را روزه می گرفتند و در این غار به عبادت می پرداختند و در خلقت آسمانها تفکر می کردند و خود را برای یک ماموریت بسیار بزرگ آماده می کردند، (من چندین نوبت به غار حراء رفته ام، ان شاءالله خدای متعال قسمت همه شما کند، ولی الان وهابیون تعداد زیادی میمون اطراف این کوه رها کردند که آنجا را تبدیل به یک منظره زشت کرده است، این میمون ها که شاید آموزش دیده هم باشند، اموال زائران را غارت می کنند و ایجاد ترس و دلهره در بین آنها می کنند،وقتی داخل این غار می‌نشینید، یک سوراخ کوچک دارد که روبه خانه خداست و آنجا نماز که می خوانید رو کعبه هستید و اگر شب در این کوه در غار باشید، می توانید چراغ های خانه خدا را به طور واضح ببینید). همانند فردا پیامبر خدا مانند همیشه به همراه حضرت علی علیه السلام به بالای این کوه آمده بودند و در غار در حال عبادت بودند که جبرئیل باقیافه اصلی بر پیامبر نازل شد.

جریان انتخاب شدن حضرت رسول(ص) به عنوان پیامبری را از زبان خود ایشان بیان می‌داریم: جبرئیل بر من وارد شد و کتابی و نوشته‌ای همراه خود، آورد و گفت : بخوان ... گفتم : نمی‌توانم بخوانم، در این حالت جبرئیل قلب مرا فشار داد و رها کرد و گفت بخوان، گفتم نمی‌توانم، تا سه بار این کار اتفاق افتاد، تا اینکه در آخرین دفعه گفتم چه چیز را بخوانم گفت: * بسم الله الرحمن الرحیم* اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ *( بخوان به نام پروردگارت که جهان را آفرید) *خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ *(همان خدایى که انسان را از خون بسته‌اى خلق کرد) * اقْرَأْ وَرَبُّکَ الْأَکْرَمُ *( بخوان که پروردگارت از همه بزرگوارتر است) * الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ *( همان کسى که به وسیله قلم تعلیم داد)* عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ یَعْلَمْ *(به انسان آن چه را که نمى‌دانست آموخت) (3) سپس جبرئیل فرمود: شما پیامبر خدا و رسول او هستی، همانطور که حضرت عیسی مسیح بشارت داده بود که رسولی از طرف خداوند می آید،حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم از طرف خداوند و در سن ۴۰ سالگی به عنوان پیامبر انتخاب و مبعوث شد.

هدف از بعثت پیامبر (ص) مبارزه با جهل و نادانی بود :


پیامبر (ص) برانگیخته شد تا دست بشر را بگیرد، اولین رسالت او که در قرآن هم آمده است، این بود که انسان ها را از جهل نجات دهد ، او آمد تا جهل و نادانی و ظلم نباشد،او آمد تا در کنار وحی، عقول رشد پیدا کند. در خطبه‌ى نهج‌البلاغه هم هست كه خداى متعال پیغمبر را فرستاد « وَ یُثِیرُوا لَهُمْ دَفَائِنَ الْعُقُولِ »(4) تا گنجینه‌هاى خرد را در میان انسانها برانگیزانند و عقولی را که در جهل و نادانی دفن شده است را آشکار کند.

بعثت و مکارم اخلاق :

علاوه بر شکوفایی عقل انسان ها، پیامبر آمده است تا کرامت های اخلاقی را زنده کند،اخلاق خوب ، صلح، دوستی ،برادری، محبت، رحمت، مهربانی ، انسانیت وکمک به دیگران در جامعه رشد پیدا کند . هدف از بعثت پیامبر همین است که ظلم وجود نداشته باشد و عدالت در جامعه برقرار شود؛ برابری و برادری باشد ؛جهل و نادانی و زورگویی نباشد؛ فرزندان زنده به گور نشوند، برتری و تبعیض در جامعه نباشد و مردم با یکدیگر در صلح و عدل زندگی کنند و غمخوار هم باشند ،به فرموده خود رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم : « إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکارِمَ الْأَخْلَاقِ» (5) به راستی که من برای به کمال رساندن مکارم اخلاق مبعوث شده ام. من آمدم تا اخلاق والا در جامعه رواج پیدا کند. اخلاق والا با اخلاق خوب تفاوت دارد،اگر خوبی دیگران را با خوبی جواب دهیم اخلاق خوب است ولی اخلاق والا این است که اگر به شما بدی شد، گذشت کنید و در مقابل بدی خوبی کنید، همانند رسول خدا(ص) که شخصی از دشمنان حضرت، شکمبه شتر روی سر حضرت رسول خالی میکرد ولی وقتی آن شخص، بیمار شد ، حضرت به عیادت او رفتند واز او دلجویی کردند یعنی بدی را با خوبی جواب دادند، این رفتار را، اخلاق والا می گوییم و یا در ئجایی دیگر آورده شده است که شخصی (یهودی ) راه حضرت رسول (ص ) را در کوچه بست و مدعی شد که من از شما طلبکار هستم و الان در همین کوچه هم بایستی طلب مرا بدهید. پیامبر فرمودند: اولا که شما از من طلبکار نیستید، ثانیا اجازه بدهید که من بروم منزل و پول برای شما بیاورم. پول همراه من در حال حاضر نیست.مرد یهودی گفت: یک قدم نمی گذارم از اینجا بردارید. هر چه پیامبر (ص ) با او نرمش نشان دادند، او بیشتر خشونت نشان می داد تا آنجا که عبا و ردای پیامبر را گرفت و دور گردن پیچید و کشید، که اثر قرمزی آن، در گردن مبارک پیامبر بجای ماند و حضرت می خواستند به مسجد بروند. اصحاب دیدند یک یهودی جلو رسول الله (ص ) را گرفته است، خواستند او را کنار بزنند و احیانا او را کتک بزنند. حضرت فرمود: نه من خودم می دانم با رفیقم چه بکنم. شما کاری نداشته باشید آنقدر نرمش نشان دادند که مرد یهودی اسلام آورده و در همان جا شهادتین را به زبان جاری کرد. و گفت: اشهد ان لا اله الا الله و اشهد انک رسول الله. شما با چنین قدرتی که دارید، این همه تحمل می کنید. این تحمل یک انسان عادی نیست. و شما مسلما از جانب خداوند مبعوث شده اید. (6)

فاجعه‌ای بزرگ‌تر از زلزله ترکیه:

زلزله ی مهیبی در ترکیه و سوریه اتفاق افتاد. هزاران انسان بی‌گناه که بسیاری از آنها زن و کودک بودند، در این دو کشور جان باخته‌اند(حدود ۳۶ هزار نفر در ترکیه و پنج هزار نفر در سوریه) و هزاران نفر نیز زیر آوارند و هنوز نفس می‌کشندو هر لحظه منتظرند امدادگری از راه برسد و نجاتشان دهد. ۸۰ کشور جهان به ترکیه کمک می کنند ولی آمریکا به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد به زلزله زدگان سوری کمک کنند چون «سوریه تحریم است»! و صرفا چند کشور مثل ایران و الجزایر بی‌اعتنا به تحریم‌های غرب وارد سوریه شده و در حال امدادرسانی به مردم هستند. مردم جنگ زده ، بدبخت و مظلوم سوریه که ۱۲ سال زیر بمباران بودند و الان تحریم هستند و آمریکایی ها مانع کمک کردن دیگر کشورها به سوریه هستند، این جاهلیت مدرن است و به این رفتار حقوق بشر میگویند!! مناطق زلزله زده سوریه زیر نفوذ تکفیری هاست و آمار دقیقی از کشته ها در دست نیست چون اجازه انتشار اخبار را نمی دهند تا بدانیم وضعیت مردم آنجا چگونه است. در اخبار شنیدید که یکی از سوری ها اعلام کرده بود که کمک های سایر کشورها را جمع آوری کرده ایم تا به مردم سوریه کمک کنیم ولی این اجازه را به ما نمیدهند ،امریکایی هایی که ادعای مدرن بودن دارند ، وقتی در ایران زندگی می کردند از ما حق توحش می گرفتند و خودشان را بالاتر از همه می دانستند و هزاران سازمان برای حمایت از حیوانات راه اندازی کردند ولی چنین به مردم مظلوم سوریه ظلم می کنند،آیا این جهل نیست؟

جنگ تبلیغاتی و رسانه ای دشمن بر ضد اسلام:


بعد از انقلاب اسلامی مردم دنیا رو به اسلام ناب آوردند ،دشمنان برای اینکه این پیام را خراب کنند وچهره پیامبر رحمت و نورانی را که مهربان و رحمة للعالمین و خیرخواه است را مخدوش کنند،گروه داعش را راه اندازی کردند ، یک گروه خونریز به تمام معنا با پرچمی به نقش محمد رسول الله ! تا اسلام را زشت و خونریز جلوه بدهند . پیام سیدالشهدا ضد ظلم است و موجب خیرخواهی برای انسانیت است ولی در کشورهای اروپایی از امام حسین و مراسمات عزاداری فقط قمه زنی را نمایش میدهند، عده ای کفن پوش می شوند و قمه می زنند و سر و صورت خود را پر از خون می کنند تا معرف امام حسین باشند! مردمی که این صحنه ها را می بینند از امام حسین گریزان می شود و می گویند او به مردم خودش هم رحم نمی کند، ما پیرو این چنین امامی نخواهیم شد. اجازه نمیدهند پیام حقیقت و پیام نورانی رسول خدا عالمگیر شود، این جاهلیت بزرگ است . همانگونه که در صدر اسلام، در مقابل رسول خدا ایستادند. چنانچه از شخصي به نام طارق محاربي روایت شده است: رسول خدا (ص) را در بازار ذوالمجاز ديدم كه جبه اي قرمز رنگ پوشيده است و مي رود و با صداي بلند مي گويد: « قولوا لا اِلهَ‌ اِلَّا ‌اللهُ تُفلِحوا» اي مردم، بگوييد معبودي جز الله نيست تا رستگار شويد و ابولهب از پي او سنگ مي انداخت و قوزك ها و پشت پاشنه هاي پايش را خوني كرده بود و مي گفت: اي مردم، به حرفش گوش ندهيد، او دروغگوست(7). امروز هم وضع جامعه بشری همین است که پیام روشن پیامبر خدا را به ضد آن تبدیل می کنند،پیامبر را شخصی معرفی می کند که اهل حرم سرا بوده است ،مردان را می‌کشت و زنان آن را به کنیزی می گرفت، در حالی که اسلام آمده است تا بشر را از اسارت نجات دهد ، در زمانی که رسول خدا به پیامبری مبعوث شد،دختران را زنده به گور می کردند، اسلام آزادگی واقعی را آورده است و پیامبر حرمت واقعی را برای انسان آورده است ولی در دنیای امروز، این پیام به ضد پیام تبدیل شده است . وظیفه ما مسلمانان است که روشنگری کنیم و چهره واقعی پیامبر را به جهانیان نشان دهیم . متاسفانه نه ابزار درستی در دست داریم و نه در کار تبلیغی وارد هستیم ،این ظلم مضاعف نسبت به رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم است که هجمه دشمنان از یک طرف و نادانی و ناتوانی ما مسلمانان از طرف دیگر چهره نورانی و واقعی رسول خدا برای بشریت ناشناخته مانده است، عید بزرگ مبعث را به همه شما بزرگواران تبریک عرض می کنم، ان شاءالله از این ایام بیشترین استفاده را ببرید .

خدایا به حق محمد(ص) و آل محمد(ص) جهان را با نام و معارف و اخلاق رسول خدا(ص) آشنا بگردان.

پی نوشت:

1- سوره مبارکه الصف، آیه 6

2- سوره مبارکه بقره،آیه 146

3- آیات 1 تا 5 سوره مبارکه العلق

4- نهج‌البلاغه خطبه شماره 1

5- مکارم الأخلاق , جلد۱ , صفحه۸

6- برگرفته از کتاب چهل داستان، اكبر زاهرى

7- كنز العمّال : ۳۵۵۳۸


خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در توصیه به تقوا ، ایام و مناسبت های با برکتی را که پیش رو داریم قدر بدانید،امشب عید مبعث است،ایام ماه شعبان ماه رسول خدا و ماه رمضان را در پیش داریم، پنجره دل را باز کنیم تا بتوانیم از این ایام استفاده کنیم، فرصت عمر کوتاه است و ما نمی دانیم که آیا سال آینده را درک می کنیم یا خیر،حالا که زنده هستیم شکرگزار باشیم و هر روز صبح که از خواب بیدار می شویم، اولین کار سجده شکر به جا بیاوریم و در همان رختخواب سر بر سجده بگذاریم و بگوییم : «شُکراً للّه» سپاسگزار باشیم از خداوند که به ما عمری دوباره داده است، افراد زیادی بودند که شب سر بر بالین گذاشتند و فردا صبح بیدار نشدند، خدا را نعمت حیات و فرصت دوباره زندگی، شکر گزار باشیم.

«لَیْلَةُ الْمَحْیا» چه شبی است؟

ابو عبدالله محمد بن بطوطه كه يكى از علماء اهل سنت است و در ششصد سال پيش زندگی می کرده است در سفرنامه خود كه به «رحله ابن بطوطه » معروف است نوشته است: در شب بيست و هفتم ماه رجب كه بین مردم عراق به «لَيْلَةُ الْمَحْيا» معروف است، از عراق و خراسان و بلادِ فارس و رُوم هر شَل و مفلوج و زمين گيرى كه هست را جمع و نزد ضريح مقدّس امیرالمومنین (ع) مى آورند و مردم هم جمع مى شوند و منتظرند خوب شدن و برخاستن آنها می شوند، بعضى مردم نماز مى خوانند و بعضى ذكر مى گويند و بعضى قرآن تلاوت مى كنند و بعضى تماشاى روضه مى كنند تا آنكه نصف يا دو ثلث از شب بگذرد، آن وقت جميع اين مبتلايان و زمين گيران كه نمى توانستند حركت بكنند، برمي خيزند در حاليكه صحيح و تندرست مى باشند و بیماری در آنها نيست. عراقی‌ها شب مبعث را لیله المحیا شب زنده شدن می نامند چون در این شب پیام حیات بخش برای زنده شدن انسانها آمده است و در قرآن نیز آمده است : «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا استَجيبوا لِلَّهِ وَلِلرَّسولِ إِذا دَعاكُم لِما يُحييكُم» (8) ای کسانی که ایمان آورده‌اید! دعوت خدا و پیامبر را اجابت کنید هنگامی که شما را به سوی چیزی می‌خواند که شما را حیات می‌بخشد! بهترین عمل در این شب، زیارت امیرالمومنین علیه السلام است، امشب به رسول خدا و امیرالمومنین سلام بدهید، زیارتنامه بخوانید، زیارت امین الله بخوانید. امشب متعلق به رسول خدا و امیرالمومنین است . ادامه راه پیامبر(ص) از طریق امیرالمومنین علی علیه السلام بوده است. روزه در روز عید مبعث ثواب بسیاری دارد.

قدردانی از حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن
:

این هفته، راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن ماه را داشتیم، بعد از هجمه های زیادی که دشمنان انجام داده بودند تا به دنیا اعلام کنند که مردم ایران از دین، اسلام، نظام و حکومت خسته شده اند، مردم وفادار ایران اسلامی در اقصی نقاط کشور، در شهرها و روستاها کاری کردند کارستان. حتی افرادی که به ظاهر آنها نمی خورد انقلابی باشند بسیار پرشور در راهپیمایی شرکت کردند. یکی از آیات قرآن این است که هر قدم که بر دارید و باعث خشم دشمن شوید ، برای شما عمل صالح محسوب می شود. واقعا مردم ایران بزرگترین عمل صالح را انجام دادند. چنانچه رهبر معظم انقلاب هم فرمودند: من نمی توانم از شما تشکر کنم ،خداوند باید از ملت ایران تشکر کند و دو مرتبه فرمودند : من در مقابل ملت ایران تعظیم می کنم . واقعا این حضور آگاهانه شما مردم جای تشکر و قدردانی دارد، جهانیان به ما نگاه می کنند و خیلی از خطراتی که در آینده پیشرو بود ، با این حضور برداشته شد . درود بر شما بزرگواران و ملت شریف ایران که امام بزرگوار فرمودند: وفادار ترین و بهترین مردم دنیا از صدر اسلام تا کنون ،مردم ایران هستند؛

ویژگی ملت ایران در کلام رسول خدا(ص) :

پیامبر خدا نیز از ملت ایران چنین یاد می کند: روزی رسول خدا در جمع یاران خود فرمودند : «واشوقا إلی لقأ إخوانی» چقدر دلم برای برادرانم تنگ شده است، اصحاب سوال کردند: ای پیامبر خدا آیا ما برادران شما نیستیم؟ فرمودند: «لا، إِنَّکُم أَصحابی وَ إِخوانی قَومُ فِی آخِرَالزَمان آمِنُوا وَلَم یَروُنی» نه، شما یاران من هستید. برادران من قومی هستند (که) در آخرالزمان (خواهند آمد) آنها به من ایمان می آورند در حالی که مرا ندیده اند (9). و در روایتی دیگر ملت ایرن را چنین معرفی می کند: « فَقَالَ هُمْ قَوْمٌ تَحَابُّوا بِرَوْحِ اللَّهِ » آنها كسانى هستندكه به واسطه روح الله با هم دوستى كنند(به برکت روح الله به هم پیوستگی یپدا کردند.) «عَلَى غَيْرِ أَنْسَابٍ وَ لَا أَمْوَالٍ » و دوستيشان بر پايه نژاد و مال نيست، « أُولَئِكَ شِيعَتُكَ » يا على آنها شيعيان تو هستند «وَ أَنْتَ إِمَامُهُمْ يَا عَلِيُ‏ » و تو امام آنهايي.(10)
خدا را شکر می‌کنیم که این معرفت را به ملت ایران عنایت کرده است و ما می توانیم از دین خدا از دین رسول خدا و از انسانیت دفاع کنیم؛ در اینجا از همه کسانی که در این راهپیمایی حضور داشتند، تشکر می کنم. ان شاءالله خداوند شما را سلامت بدارد.

سفر رئیس‌جمهور ایران به چین :

سفر رئیس جمهور محترم به چین را داشتیم، سفر بسیار خوب با نیروهای فعال ؛ ان شاءالله آثار و خیر و برکات آن برای ملت ایران بیشتر ظاهر شود، با توجه به اینکه آمریکا با هر دو کشور ایران و چین دشمن است، این سفر حائز اهمیت است، همه مردم دنیا آمریکا نیستند ،قول نادرستی است که تا با کدخدا صلح نکنی، کارها درست نمی شود ؛ دیدیم که آنها با کدخدا آشتی کردند و همه چیز بدتر شد که بهتر نشد. همان زمانی هم که اعلام کردند تحریم ها برداشته شد، هواپیمای آقای ظریف وزیر امور خارجه در فرانسه بود که سوخت تمام کرد و به علت تحریم به آن سوخت ندادند یعنی همان کسی که اعلام کرد تحریم ها برداشته شده است در همان لحظه خودش هم تحریم شد! تسلیم شدن در مقابل کدخدا فایده ندارد ما باید روی پای خود بایستیم. این استقامت و مقاومت است که جواب میدهد ، در این سفر رئیس جمهور محترم قراردادهای بسیار خوبی با چین بستند و از رئیس جمهور چین دعوت کردند تا به تهران بیاید. ان شاءالله این رفت‌وآمدها باعث شود، آقایی و سروری دلار شکسته شود و مقداری ارزش پول ملی ما رشد پیدا کند. ان شاءالله به امید خدا همه چیز درست خواهد شد، اگر مدیران و مسئولین شکرگزار این مردم وفادار باشند و همانطور که مردم وظیفه خود را به خوبی انجام دادند، مدیران و مسئولین و همه دستگاه ها دست به دست هم بدهند و با همدلی مشکلات کشور را حل کنند، این کار شدنی است، چنانچه تاکنون نیز بسیاری از مشکلات حل شده است، با وحدت و همدلی و تکیه بر قدرت جوانان ایرانی می توانیم بر مشکلات فائق آییم.

ابوطالب(ع) شخصیت مظلوم تاریخ :

وفات حضرت ابوطالب (علیه السلام) پدر امیرالمومنین را تسلیت عرض می کنم، این مرد بزرگ ایمان خود را پنهان می کرد و برخی می گفتند او کافر است ! از امام باقر(ع) درباره ایمان ابوطالب سؤال شد، حضرت فرمود: «اگر ایمان ابوطالب در کفه ترازویى قرار گیرد و ایمان این خَلْق در کفه دیگر نهاده شود، ایمان او برتر خواهد بود»(11) بار دیگر وفات این مرد بزرگ را تسلیت عرض می کنم .

خدایا به حق محمد(ص) و آل محمد(ص) آنچه را که گفتیم و شنیدیم ،محض رضای خودت قرار بده و چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار

پی نوشت:

8- سوره مبارکه الأنفال آیه ۲۴

9- بحارالانوار، ج52، ص124-123، ح8.

10- بحارالانوار جلد 68 (در برخي از چاپها جلد65) صفحه 139

11- الدّرجات الرّفیعه، ص 49



چاپ این نسخه درجه: 3.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 1 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.