سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

نتیجه اخلاص در گفتار فاطمی (س)/ توطئه ناکام علیه ایران مقتدر

ارسال شده توسط: مدیریت سایتبازدید شده: 55 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1401.11.19
 
خطبه نماز جمعه بخش چترود به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در مورخه1401/09/18

http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG

خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قالَت فاطِمَةُ عليهاالسلام: « مَنْ اَصْعَدَ اِلَى اللّه ِ خالِصَ عِبادَتِهِ اَهْبَطَ اللّه ُ اِلَيْهِ اَفْضَلَ مَصْلَحَتِهِ » (1)

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان ، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای امنیت ، شهدای والامقام بخش ، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

از حضور مؤمنانه همه شما خواهران و برادران نمازگزار، مجری ،موذن و قاری محترم، دست اندرکاران نمازجمعه صمیمانه تشکر می کنم . امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

اولاً عرض تسلیت دارم به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها به محضر مولای مان صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و به محضر همه شما ارادتمندان و علاقه مندان اهل بیت،ان شاءالله به آبروی حضرت زهرا فرج امام زمان (عج) شامل حال ملت‌ها انسانیت مخصوص ما شیعیان شود.

نتیجه اخلاص در گفتار فاطمی (س) :

حدیثی که از حضرت زهرا سلام الله علیها خدمت شما عرض کردم ،یکی از کلمات ناب این بزرگوار است .ما همیشه دنبال این هستیم که بهترین خوبی و بهترین مصلحت در زندگی شامل حالمان شود . حضرت زهرا سلام الله علیها در این فراز راه رسیدن به سعادت و خوشبختی و راهی که بهترین مصلحت و بهترین خیر در زندگی انسان جاری شود را بیان می کنند و می‌فرمایند: « مَنْ اَصْعَدَ اِلَى اللّه ِ خالِصَ عِبادَتِهِ » هر کس که عبادات خودش را فقط برای خداوند خالص گرداند و به آسمان بفرستد ،«اَهْبَطَ اللّه ُ اِلَيْهِ اَفْضَلَ مَصْلَحَتِهِ » خدای تبارک و تعالی همان لحظه جواب او را می دهد و بهترین خیر و مصلحت را برای او رقم میزند(1). بنابراین راه رسیدن به سعادت و خوشبختی، عبادت خالصانه است،اینکه برای خدا نماز بخواند ، برای خدا روزه بگیرد،کار خیر خود را خالص فقط برای خداوند انجام دهد.

بهترین شریک :

خداوند می فرماید : « أَنَا خَیرُ شَرِیک» من بهترین شرکا هستم « مَنْ أَشْرَک مَعِی شَرِیکاً فِی عَمَلِهِ فَهُوَ لِشَرِیکی دُونِی» پس هر کس مرا در عمل خود شریک خویش قرار بدهد، آن عمل مال خود اوست نه برای من « فَإِنِّی لَا أَقْبَلُ إِلَّا مَا خَلَصَ لِی»چون من فقط عملی را قبول می کنم که خالصانه و تنها برای من باشد(2). با این حساب فکر می کنید چند درصد از اعمال خوب ما و کارهای خیر ما مورد قبول خداوند است و باطل نمی شود؟

داستان اصحاب رقیم :

پیامبر صلى الله علیه و آله وسلم داستانی را نقل می کردند که سه نفر از بنى اسرائیل با هم به کوهنوردی رفتند، بالای کوه که رسیدند ناگهان ابری ظاهر شد و باران شدیدی گرفت، آنها برای در امان ماندن از گزند باران، خود را به غارى رساندند،باران شدید شد و سیلابی راه افتاد وسنگ بزرگى درب غار را گرفت و همه جا تاریک شد .هر چه تلاش کردند نتوانستند سنگ را جابجا کنند، راهى جز آنكه به سوى خدا متوسل شوند، نداشتند. یكى از آنان گفت خوب است كردار خالص و پاك خود را وسیله قرار دهیم ، باشد كه نجات یابیم ، و هر سه نفر این طرح را قبول كردند.

یكى از آنان گفت : پروردگارا تو خود مى دانى كه من دختر عمویى داشتم كه در كمال زیبائى بود، شیفته و شیداى او بودم ، تا آنكه در موضعى تنها او را یافتم ، به او در آویختم و خواستم كام دل برگیرم كه آن دختر عمو سخن آغاز كرد و گفت : اى پسر عمو از خدا بترس و پرده عفت مرا مدر. من با این سخن پاى بر هواى نفس گذاردم و از آن كار دست كشیدم ، خدایا اگر این كار از روى اخلاص نموده ام و جز رضاى تو منظورى نداشتم ،این جمع را از غم و هلاكت نجات ده ناگاه دیدند آن سنگ مقدارى دور شد و فضاى غار كمى روشن گردید. در خلوت با نامحرم خیلی باید مراقب باشیم، در روایتی از ر سول خدا صلی الله علیه و آله و سلم آمده است: « لا یخْلُوَنَّ رَجُلٌ بِامْرَأَةٍ، فَانَّ ثالِثَهُما شَیطانٌ» (3) هیچ مردی با زنی خلوت نکند که سومین آنها شیطان است. از مقدس اردبیلی سوال کردند اگر در جایی با زن نامحرم تنها شوی چه می کنی؟گفت دعا کنید مقدس آنجا نباشد. شهوت قدرتمندترین نیروی داخلی وجود انسان است.

دومى گفت : خدایا تو مى دانى كه من پدر و مادرى سالخورده داشتم ، كه از پیرى قامتشان خمیده بود، و در همه حال به خدمت آنان مشغول بودم شبى نزدشان آمدم كه خوراك نزد آنان بگذارم و برگردم ، دیدم آنان در خوابند، آن شب تا صبح خوراك بر دست گرفته نزد آنان بودم و آنان را از خواب بیدار نكردم كه آزرده شوند. پروردگارا اگر این كار محض رضاى تو انجام دادم ، در بسته به روى ما بگشا و ما را رهائى ده ؛ در این هنگام مقدارى دیگر سنگ به كنار رفت.

سومى عرض ‍ كرد: اى داناى هر نهان و آشكارا، تو خود مى دانى كه من كارگرى داشتم ؛ چون مدتش تمام شد مزد وى را دادم ، و او راضى نشد و و بیش از آن اندازه طلب مزد مى كرد، و از نزدم برفت .من آن وجه را گوسفندى خریدارى كردم و جداگانه محافظت مى نمودم كه در اندك زمان بسیار شد. بعد از مدتى آن مرد آمد و مزد خود را طلب نمود. من اشاره به گوسفندان كردم . آن گمان كرد كه او را مسخره مى كنم ؛ بعد همه گوسفندان را گرفت و رفت . پروردگارا اگر این كار را براى رضاى تو انجام داده ام و از روى اخلاص بوده ، ما را از این گرفتارى نجات بده . در این وقت تمام سنگ به كنارى رفت و هر سه با دلى مملو از شادى از غار خارج شدند و به سفر خویش ادامه دادند.(4)

معجزه اخلاص و تأثیر آن در سعادتمندی زندگی:

اگر عمل خالص و فقط برای رضای خدا باشد تا این حد اثر دارد،عمل خالص برای خداوند نورانیت دارد،البته کار خالص برای خدا فقط نماز خواندن نیست.نقل شده است که گنده لاتی در نجف از دنیا رفت، یکی از بزرگان او را در خواب دید که وضعیت خوبی دارد .از او علت را سوال کرد، گفت در بیابانی تشنه شده بودم و به سختی به پایین دره ای رفتم و آب خوردم. وقتی به بالا رسیدم دیدم یک سگ تشنه است،ظرفی نداشتم کلاه خود را در آوردم و چند نوبت آب آوردم و سگ تشنه را آب دادم،همین کار خالص را از من پذیرفتند و مایه نجات من شد . اگر کار خالصی برای خدا انجام شود اثر دارد و نورانیتی در پی دارد ،حتی کم آن هم زیاد به حساب می آید .کار خیری که رضایت خدا را در پی نداشته باشد مانند اناری است که پوست و ظاهر آن خوب ولی داخل آن سیاه و خراب است،عملی که خالص و برای خدا نباشد شاید ظاهر خوبی داشته باشد ولی باطن کار خراب است.

از این داستان کلام حضرت زهرا سلام الله علیها بیشتر نمود میکند که حضرت می فرماید : « مَنْ اَصْعَدَ اِلَى اللّه ِ خالِصَ عِبادَتِهِ»هر کس عبادت خالص خود را به سوی خداوند بالا ببرد، بندگی فقط خواندن نماز و گرفتن روزه نیست بلکه هر کاری را می توان خالص و فقط برای خدا انجام داد « اَهْبَطَ اللّه ُ اِلَيْهِ اَفْضَلَ مَصْلَحَتِهِ » خداوند بهترین مصلحت زندگیش را برای او رقم می زند،امیدوارم هر قدمی که در زندگی برمی داریم و یا هر کاری که انجام میدهیم خالص برای خدا و بدون ریا باشد و با منت و آزار و اذیت کارهای خیر خود را باطل نکنیم.

آقای قرائتی یک داستانی در این زمینه دارند که می‌گویند : من با خداوند عهد بستم که در یک مدت مشخص شده درس و بحثی که انجام می دهم فقط برای خداوند باشد و هیچ هزینه ای از کسی دریافت نکنم،یک روز که از کلاس درس بیرون می آمدم یکی از رفقا را دیدم که به من توجهی نکرد، با خود گفتم چرا به من تعارف نکرد که من اول از در خارج شوم،یک دفعه به خودم آمدم که عهد بسته بودم در این مدت همه کارهایم برای خدا باشد، چی شد که در اینجا از بنده خدا توقع داشتم! نزد حاج آقا میرزا جواد تهرانی رفتم و این داستان را برای او تعریف کردم که با امام رضا عهد بستم برای مدتی که در مشهد هستند همه کارهایم را رایگان و فقط برای رضای خدا انجام دهم. از شما می خواهم به من کمک کنید تا کارهای من خالص فقط برای خداوند باشد. حاج آقا تهرانی شروع کردند به گریه کردن ، و گفتند نزد امام رضا علیه السلام برو و تشکر کن که تدر جوانی به تو یادآور شد که هنوز خالص نشده ای، من ۸۰ سال سن دارم و هنوز خالص نشده ام ، چون متوجه نبودم که وقتی میخواستم از در خارج شوم و یا داخل شوم،دوست داشتم جلو باشم ولی به تو در جوانی نشان دادند که هنوز خالص نشده ای. ممکن است انسان کارهای خیر زیادی انجام دهد ولی در روز قیامت هیچ کدام از آن‌ها دستگیرش نشود.روایتی را از رسول خدا در این رابطه خدمت شما عرض می کنم.

حبط اعمال :

پيامبر خدا صلي الله عليه و آله فرمود: «مَنْ قَالَ ; سُبْحَانَ اَللَّهِ; غَرَسَ اَللَّهُ لَهُ بِهَا شَجَرَةً فِي اَلْجَنَّةِ » هر كه«سبحان الله»گويد خداوند براي او درختي با آن ذكر در بهشت بروياند «وَ مَنْ قَالَ ;اَلْحَمْدُ لِلَّهِ; غَرَسَ اَللَّهُ لَهُ بِهَا شَجَرَةً فِي اَلْجَنَّةِ » و هر كه«الحمد لله» گويد خداوند براي او درختي با آن ذكر در بهشت بروياند «وَ مَنْ قَالَ ; لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ; غَرَسَ اَللَّهُ لَهُ بِهَا شَجَرَةً فِي اَلْجَنَّةِ » و هر كه«لا اله الا الله»گويد خداوند براي او درختي با آن ذكر در بهشت بروياند «وَ مَنْ قَالَ ;اَللَّهُ أَكْبَرُ; غَرَسَ اَللَّهُ لَهُ بِهَا شَجَرَةً فِي اَلْجَنَّةِ و هر كه«الله اكبر»گويد خداوند براي او درختي با آن ذكر در بهشت بروياند. مردي از قبيله قريش عرض كرد: « يَا رَسُولَ اَللَّهِ إِنَّ شَجَرَنَا فِي اَلْجَنَّةِ لَكَثِيرٌ» اي پيامبر خدا، بنا بر فرموده شما درختان ما در بهشت بسيار است. پيامبر صلي الله عليه و آله فرمود: « نَعَمْ وَ لَكِنْ إِيَّاكُمْ أَنْ تُرْسِلُوا عَلَيْهَا نِيرَاناً فَتُحْرِقُوهَا » آري، ولي پرهيز داريد از اينكه آتشي بفرستيد و درختان را بسوزانيد «وَ ذَلِكَ أَنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ» و اين از آن رو باشد كه خداوند گرامي و بزرگ مي فرمايد: « يا أَيُّهَا اَلَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اَللّهَ وَ أَطِيعُوا اَلرَّسُولَ وَ لا تُبْطِلُوا أَعْمالَكُمْ»(5) اي كساني كه ايمان آورده ايد از خدا فرمان پذيريد و از پيامبر او نيز فرمان بريد و كرده هاي خويش را تباه نسازيد .(6) بنابراین آنچه در درگاه الهی مورد پذیرش است، عمل خالص است.

ان شاءالله از برکت حضرت زهرا (س)، خداوند توفیق بندگی و حق پرستی را نصیب ما بگرداند.

پی نوشت:

1- تنبیه الخواطر، ص ۱۰۸

2- کلیات حدیث قدسی(ترجمه الجواهر السنیة فی الأحادیث القدسیة)، ص: 326

3- مستدرك الوسايل، حديث 16671

4- تفسیر عسکری (علیه السلام )، بحار ج 94/13 ، تفسیر برهان

5- سوره مبارکه محمد ، آيه 33 .

6- ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ج 2، ص 11


خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در توصیه به تقوی با ایام شهادت حضرت زهرا(س) را قدر بدانید ، مقام حضرت زهرا (س) بسیار بلند است. امیرالمومنین علی(ع) که کوه صبر است وقتی خبر وفات حضرت زهرا سلام الله علیها را می شنوند، اشک میریزند. در دهه فاطمیه در مساجد و تکایا مراسم عزاداری به پا کنید و حق حضرت زهرا(س) را ادا کنید و نام و یاد حضرت زهرا(س) را گرامی بدارید.

مناسبتهای هفته را به اختصار خدمت شما عرض می کنم:

جمعه، 18 آذر، 14 جمادی‌الاول

*معرفی عراق به‌عنوان مسئول و آغازگر جنگ از سوی سازمان ملل(1370ش)

در سال ۱۳۷۰ سازمان ملل اعلام کرد عراق آغاز کننده جنگ بوده است، قبل از آن هیچ کدام از سازمانهای بین المللی قبول نداشتند که عراق آغاز کننده جنگ بوده است .

شنبه ،19 آذر ، 15 جمادی‌الاول

*روز جهانی حقوق بشر (تصویب اعلامیه حقوق بشر در سازمان ملل متحد - 1948م)

این هفته روز جهانی حقوق بشر هم نامگذاری شده است و در سازمان ملل تصویب شد که همه کشورها باید حقوق بشر را رعایت کنند. آنچه ما از سازمان ملل سازمان حقوق بشر تاکنون دیدیم ، حقوق بشر یعنی حقوق آمریکا و ابر قدرت ها و حقی برای ملت های ضعیف قائل نیستند و این ملتها همواره مورد چپاول قرار گرفتند. حضرت امام خمینی رحمة الله علیه در این باره می فرمایند: گفتار این ها در مورد حقوق بشر شیرین است ولی عمل آنها از زهر هم تلخ تر است.

توطئه ناکام علیه ایران مقتدر:

از ابتدای انقلاب تاکنون نسبت به مردم ایران چه کارها که نکردند ، دیگر ملت های مظلوم منطقه که جای خود دارد. اگر رفتار آنها را فقط در مقابل ملت ایران را مورد بررسی قرار دهیم، می بینیم که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای نابودی نظام جمهوری اسلامی چه نقشه ها که نکشیدند . در ابتدای انقلاب، منافقین ۱۷ هزار نفر از مردم ما را به شهادت رساندند،چقدر کودتا علیه ملت ایران انجام دادند، هشت سال جنگ را به ما تحمیل کردند ، شرق و غرب، انگلیس، آلمان، فرانسه و عرب مرتجع منطقه همه دست به دست هم دادند تا جمهوری اسلامی را نابود کنند . مگر این ملت مظلوم چه می گفتند؟ جز اینکه آنها گفتند ربنا الله پروردگار ما خداوند است و ما میخواهیم خدایی زندگی کنیم و نمی خواهیم زیر بار ظلم دیگران باشیم و میخواهیم منابع کشور در دست خودمان باشد. هشت سال جنگ را به ما تحمیل کردند و خسارات زیادی به کشور زدند و بزرگان زیادی را در این راه از ما گرفتند .جوانان زیادی از ملت ایران به شهادت رسیدند .همه این توطئه ها انجام شدتا جمهوری اسلامی را نابود کنند ولی موفق نشدند و از همان شروع انقلاب تحریم‌های سنگینی علیه ایران اسلامی وضع کردند، همان کاری که قریش با پیامبر خدا کرد و مسلمانان را محاصره اقتصادی و تحریم کرد تا مسلمانان دست از اعتقاد خود بردارند. به قدری اوضاع بر مسلمانان سخت شده بود که پوست خشک شده شتری را پیدا کردند پشم آن را جدا کردند و آن را آسیاب کردند و هرکدام یک مقدار خوردند تا زنده بمانند. تا این حد محاصره اقتصادی بر پیامبر ویارانش سخت گذشت، جمهوری اسلامی هم سالهاست که تحریم است و این تحریم ادامه دارد چون دشمنان از ایران را مقتدر و مستقل می ترسند و می خواهند همه ملت ها زیر سلطه آنها باشند، آنها سال های سال بر کشور ما مسلط بودند و همه منابع ما در دست آنها بوده است . در همین شهرستان زرند معدن زغال سنگ مادر دست روسها بود، سرچشمه دست امریکا و انگلیس بود. هر منفعتی در هر جایی کشور بود دست قدرت های شرقی و غربی بود ، وقتی این منفعت با پیروزی انقلاب اسلامی قطع شد و ایران اسلامی مستقل، مقتدر و آزاد شد ،نتوانستند تحمل کنند و جنگ را به ما تحمیل کردند و سالهای سال ما را تحریم کردند و هنوز نتوانستند کاری پیش ببرند. بنابراین تصمیم گرفتند به عنوان حربه جدید بر روی ذهن جوانان ایران زمین کار کنند، اغتشاشاتی که اخیراً انجام شد از خارج از کشور هدایت می شد ، لیدرهای آنها از عربستان سعودی، فرانسه و انگلیس بودند، همین افرادی که آن فاجعه را در حرم شاهچراغ انجام دادند، ایرانی نبودند و اعتراف کردند که از سیروس که نام مستعار یک افسر موساد است، دستور می گرفتند و از طریق کشورهای غربی برنامه‌ریزی شد تا اقتدار ایران را بشکنند و اجازه پیشرفت به کشور را ندهند و نگذارند مستقل و آزاد تصمیم بگیرد . البته شعارهایی که می دهند بسیار قشنگ است " زن " یعنی رعایت حقوق زنان ،" آزادی "یعنی رهایی از ظلم و ستم،" زندگی " که حق هر انسانی است، « كَلِمَةُ حَقٍّ يُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ » ظاهراً کلمه حقیقی است ولی باطل است و بدترین سلطه را به دنبال خواهد داشت .هرکس مخالف آنها باشد او را می کشند و از بین می برند، خانه ها را به آتش می کشند . کجای این کارها معنی آزادی می دهد؟از طرف دیگر مریم رجوی اعلام کرده بود نظام ایران که سقوط کرد ،ما باید حاکم شویم زیرا این اغتشاشات از سمت نیروهای ما هدایت و برنامه ریزی شده است .دشمنان خواب های وحشتناکی برای نظام جمهوری اسلامی دیده اند سعودی ها نیز هزینه آن را تامین میکنند. افسران عالی رتبه صهیونیستی، سازمان سیاه و فرانسه همه دست به دست هم داده اند تا نظام جمهوری اسلامی را سرکوب کنند اما به لطف خدای متعال به نتیجه نرسیدند و هر چه ما را تحریم کردند به خود آنان برگشته است.در کشورهای اروپایی حکومت های چندین ساله به حکومت های چند ماهه تبدیل شده است و اقتصاد آنها در حال از هم پاشیدن است و تحریم ها به سمت خود آنها برگشت است . زمستان سختی در پیش دارند و با کمبود شدید انرژی در دست و پنجه نرم می کنند، اعلام کرده بودند اگر شما انرژی و نفت خود را در اختیار ما قرار دهید و با صهیونیست ها کاری نداشته باشید ما هم از اغتشاشات پشتیبانی نمی کنیم و کاری به شما نخواهیم داشت. همه اینها برای این است که ایران مستقل است و برای آنها سنگین است ، یک کشور جهان سومی خار چشم ابرقدرتها شده است و محکم در مقابل آنها ایستاده است و از تشرهای آنها نمی هراسد. هرچه توطئه کردند بی فایده بوده است و تحریم ها اثر نداشته است ،هزینه بسیار زیادی برای آموزش نیروهای خرابکاری در ایران کردند وعده ای از جوانان بیکار جویای کار را نیز با خود همراه کردند تا دست به اغتشاش و آشوب بزنند ولی نتیجه ای نگرفتند و خود آنها اعلام کردند که اغتشاشات شکست خورده است ،چون مدیرو برنامه ریزی ندارند وبه گفته خود آنها اغتشاشات بی سر است، تنها کاری که توانستند انجام بدهند این بود که امنیت را خدشه دار کنند و زیر سوال ببرند ولی به لطف الهی همه چیز مدیریت شد و لیدرهای آنها یکی پس از دیگری دستگیر می شود. ان شاءالله به سزای اعمال خود برسند ولی آنچه این وسط مهم است دولت جناب آقای رئیسی علاوه بر این که کلان نگر است بایستی خردنگر نیز باشد، یعنی به سفره مردم هم توجه کند و گره از کار مردم باز کند. مشکلات معیشتی باید حل شود تا بین دولت و مردم فاصله ایجاد نشود ، اگر فقر از یک در وارد شود ایمان از در دیگر خارج خواهد شد این خیلی مهم است که دولتمردان ما حلال مشکلات مردم و رفع گرفتاری آنها باشند ، خصوصاً به مشکلات نسل جوان توجه ویژه شود .جوانان زیادی که سال های سال درس خوانده اند و تحصیل کردند و در جستجوی کار مناسب هستند . دولتمردان بایستی تمام سعی و تلاش خود را برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به کار گیرند تا گره از کار مشکلات کشور باز شود. البته ناگفته نماند که دولت هم در این زمینه زحمات بسیاری کشیده است و فروش نفت ما به قبل از تحریم برگشت است و روز به روز وضعیت بهتر میشود .ان شاءالله روزی برسد که کشور ما روی پای خودش مستقل بایستد و همه چیز آماده ظهور حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد و وقتی دنیا به ایران اسلامی نگاه می کند بفهمد که دین و قرآن هم می تواند جامعه را اداره کند. مکتب شیعه نه تنها می تواند یک کشور بلکه می تواند جهانی را اداره کند و نورانی بگرداند .

خدایا به حق محمد(ص) و آل محمد(ص) عاقبت همه ما را ختم به خیر بگردان


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.