سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

سخنرانی امام جمعه محترم چترود در جشن تکلیف دانش آموزان دختر

ارسال شده توسط: مدیریت سایتبازدید شده: 76 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1401.11.15
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم چترود در جشن تکلیف دانش آموزان دختر مورخه 1401/11/03



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


الحمدلله ، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)،یا بقیة الله یا ابا صالح (عج) ادرکنا واغثنا

(جشن) تکلیف یعنی مأموریّت الهی:

امروز اول ماه رجب و جشن تکلیف شما دختران عزیزم است که مصادف شده است با ولادت امام محمد باقر (ع)پنجمین امام همام ما شیعیان ، به همه شما عزیزان تبریک عرض می کنم. همه با هم به امام زمان سلام می دهیم تا دعای خیر حضرت شامل حال همه ما شود " السلام علیک یا صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)"
بسیار خوشحالم که در خدمت شما فرزندان عزیز هستم، از مسئولین آموزشگاه و مربیان شما که امروز عید عبادت را برای شما جشن گرفتند نیز صمیمانه تشکر می کنم.

ما همیشه می توانیم با خدای خود صحبت کنیم ولی با رسیدن به سن تکلیف ما می توانیم ارتباط بهتری با خدای تبارک و تعالی برقرار کنیم و کارهای خوب و بدی که انجام می‌دهیم توسط دو فرشته ای که همراه ما هستند، برای ما نوشته می شود. در واقع جشن تکلیف یعنی مأموریت از طرف خداوند ،یعنی از این به بعد ما مأمورمی شویم تا هم خودمان خوب باشیم و هم فرزندان خوبی برای پدر و مادر خود باشیم و هم برای جامعه شخص مفید و خوبی باشیم.

راز موفقیت در زندگی:

سه نکته را خدمت شما عرض می کنم که به آن توجه داشته باشید زندگی خوبی خواهید داشت:

1- سلامت جسم :

از این به بعد یکی از چیزهایی خیلی باید به آن توجه کنید سلامت جسم است یعنی سعی کنید همیشه جسم سالمی داشته باشید. برای داشتن سلامت جسم باید به دو نکته توجه کرد : 1) تغذیه خوب داشته باشید یعنی هر صبح صبحانه خود را کامل بخورید تا بیمار نشوید و به مشکلات بعدی دچار نشوید. یک شرط زندگی خوب تغذیه خوب است.2) شرط دوم برای داشتن سلامت جسم، ورزش و نرمش کردن است .

2- سلامت فکر :

دومین چیزی که نیاز داریم سلامت فکر است، انسان باید فکر سالمی داشته باشد. فکر سالم نیز با خوب درس خواندن به دست می آید، اگر خوب درس بخوانید و خود را به خواندن کتاب های خوب عادت دهید که باعث می‌شود فکر سالمی داشته باشید.عزیزانم، آینده از آن شماست . شما آینده سازان این مملکت هستید و باید به کشور خود خدمت کنید هر کدام از شما میتواند دکتر مهندس معلم پرستار شود و به کشور خود خدمت کنید، برای این کار بایستی سلامت فکر داشته باشید، راه دستیابی به فکر سالم و گسترش مغز و فکر ، علم آموزی است، فقط به کتاب‌های درسی اکتفا نکنید از کتابخانه های شهر و مدرسه می توانید کتاب‌های غیردرسی مفید را تهیه و مطالعه کنید . هر وقت به خرید می روید یک کتاب خوب برای خود بخرید و مطالعه کنید . کتابهای خوب خود را به دوستان خود نیز امانت بدهید تا آنها هم استفاده کنند. توجه داشته باشید همانگونه که غذای مضر برای بدن ضرر دارد و باعث مریضی انسان میشود ، کتاب هایی هم که خوب نباشد فکر ما را خراب میکند و باعث ناراحتی روحی و روانی می شود.

3- سلامت معنوی و سلامت روح :

سومین مطلب ، سلامت معنوی و روحی است که بسیار مهم است. سلامت معنوی به معنای ارتباط برقرار کردن با پروردگار متعال است که ما بتوانیم با خالق خود ارتباط بگیریم . ما میتوانیم در منزل و یا مسجد بنشینیم و به راحتی با خدای خود خلوت کنیم و با او درد دل کنیم و کمک بخواهیم و برای دوستان خود نیز خیر خواهی کنیم که باعث سلامت معنوی است . اما بدانید که خداوند فرموده است: بهترین راهی که می توانید با من سخن بگویید در قالب نماز است . نماز خواندن سختی نیست بلکه پ نماز پشتیبان است و برای انسان حکم تکیه گاه دارد .همانگونه که پدر و مادر پشتیبان ما هستند ،ما هیچگاه از پدر و مادر خود خسته نمی شویم .نماز هم پشتوانه زندگی ماست و کمک حال ماست و گره گشا است؛ از دیگر کارکردهای نماز این است که آرام بخش است، انسان را از اضطراب و نگرانی دور می کند . بنابراین اهمیت دادن به نماز ، اهمیت دادن به پشتوانه خود است. شما از این به بعد که مکلف شدید باید نماز خود را بخوانید و اجازه ندهید نمازی قضا شود، اگر هم قضا شد حتماً قضای آن را به جا بیاورید . سلامت معنوی از راه نماز خواندن ،دعا کردن، توسل به امام زمان(عج) به دست می آید. امام زمان(عج) امام حی است و رابط بین انسان و خداست.

اگر سلامت جسمی سلامت فکری و سلامت روح با هم جمع شود انسان در زندگی موفق خواهد شد و میتوانید زندگی خوبی داشته باشید و برای جامعه خود مفید باشید. در کنار آن، احترام پدر و مادر خود را همیشه حفظ کنید و به معلم خود وامام زمان(عج) احترام بگذارید که دعای خیر آنها مایه خوشبختی و موجب عاقبت بخیری شماست. ان شاءالله موفق و موید باشید و زندگی خوبی داشته باشید. من امروز به دیدار شما آمدم، ان شاءالله روز جمعه شما نیز با والدین خود به نماز جمعه بیایید تا بار دیگر یکدیگر را ملاقات کنیم .


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.