سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

آنچه مايه كمال ايمان است / اهمیت جهاد تبیین

ارسال شده توسط: مدیریت سایتبازدید شده: 63 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1401.09.12
 
خطبه نماز جمعه بخش چترود به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در مورخه1401/09/11


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان ، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای امنیت ، شهدای والامقام بخش ، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

از حضور مؤمنانه همه شما خواهران و برادران نمازگزار، مجری ،موذن و قاری محترم، دست اندرکاران نمازجمعه صمیمانه تشکر می کنم . امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

در خطبه اول در باب یک اصل از مهمترین اصول عبادت، که باعث خوشبختی و سعادت فرد و جامعه و نیز موجب کمال ایمان است و باعث می شود در قیامت، در عرش الهی انسان، زیر سایه لطف و رحمت خداوند متعال قرار بگیرد، چند کلامی خدمت شما عرض می کنم و اگر در جامعه به این اصل عمل شود برکات بسیاری نصیب آن شخصی که این عمل را انجام داده و همچنین نصیب جامعه می شود.

موجبات رفتن به بهشت :

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله سوار بر شتر خود بود و قصد رفتن به يكى از جنگها را داشت، باديه نشينى آمد و ركاب شتر آن حضرت را گرفت و عرض كرد: «يا رسولَ اللّه ِ ، عَلِّمْني عَملاً أدخُلُ بهِ الجَنّةَ »اى رسول خدا! به من كارى بياموز كه با انجام دادن آن به بهشت روم؟ (امروز ما پای درس رسول خدا نشسته ایم تا ببینیم این اصل از مهمترین اصول عبادات چیست که موجب رفتن به بهشت می شود و نشانه ایمان کامل ماست و اگر این اصل را رعایت نکنیم ، ایمان ما ناقص است. سعی کنید این اصل را در نظر بگیریم و در زندگی خود پیاده کنیم) حضرت در پاسخ او یک اصل مهم اجتماعی را بیان کردند و فرمودند: «ما أحْبَبْتَ أنْ يأتِيَهُ النّاسُ إلَيكَ فَائْتِهِ إلَيهِم » هر كارى كه دوست دارى مردم در حقّت بكنند، تو با آنها همان كن «و ما كَرِهْتَ أنْ يأتِيَهُ إلَيكَ فلا تَأتِهِ إلَيهِم » و هر كارى كه دوست ندارى نسبت به تو انجام دهند، تو نيز با آنان چنان مكن ؛ « خَلِّ سَبيلَ الرّاحِلَةِ » حالا بگذار شتر به راه افتد(1).

آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران نیز نپسند:

خلاصه اینکه آنچه برای خود میپسندی برای دیگران هم بپسند و آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند این اصل ، خیلی مهم است. اگر انسان به این است وفادار بمانند و در زندگی به آن عمل کند هم خوشبخت خواهد شد و هم خانواده او و موجب سعادت جامعه خواهد شد. این توصیه ای بود که رسول خدا به این شخص داشت. امروز عصر ارتباطات است شما می‌توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت، روایات فراوانی را که در ارتباط با این اصل که " آنچه برای خود میپسندی برای دیگران هم بپسند" را مطالعه کنید. این سخن بسیار ارزشمند است. ما دوست نداریم کسی غیبت ما را بکند و یا به ما تهمت بزند و یا به ما دروغ ببندد و آبروی ما را بریزد،بنابراین ما هم نباید غیبت کسی را بکنیم یا به تهمت بزنیم و دروغ بگوییم و آبرویش را ببریم. ما دوست نداریم به ما گران فروشی کنند پس خودمان نیز به دیگران گرانفروشی نکنیم، ما دوست داریم همواره دیگران به ما احترام بگذارند پس ما نیز به آنها احترام بگذاریم،حقارت را دوست نداریم پس کسی را هم تحقیر نکنیم. این اصل بسیار مهم است . تحلیل این اصل این است که انسان خودپسند نباشد و همه چیز را فقط برای خود نخواهد. علت خودپسندی همان روحیه تکبر است که موجب شد شیطان از درگاه خداوند رانده شود،اساسِ بدبختی و بد عاقبتی انسان نیز همین روحیه تکبر و خودپسندی است.روایت بسیار مهم دیگری را خدمت شما بزرگواران عرض می کنم:

آنچه مايه كمال ايمان است:


پيامبر خدا صلى الله عليه و آله وسلم می فرماید : «لا يَسْتَكمِلُ عبدٌ الإيمانَ حتّى يُحِبَّ لأخيهِ ما يُحِبُّ لِنَفْسِهِ »(2) بنده به كمال ايمان نمى رسد مگر آن كه آنچه را براى خود دوست دارد براى برادرش نيز دوست بدارد، (ایمان و شیعه بودن شما وقتی کامل است که آنچه برای خود میپسندی برای برادر مومن خود هم بپسندید) این یک اصل مهم اجتماعی است اگر در جامعه حاکم شود جامعه سعادتمند می شود و در دادگاه ها نیز این همه پرونده تشکیل نمی شود،متاسفانه ما در زندگی خود به این اصل وفادار نیستیم یا کم به آن پرداخته ایم ولی رسول خدا میفرماید: اگر میخواهید ایمان شما کامل شود و بهشت نصیب شما شود باید به این اصل زندگی وفادار باشید که آنچه برای خود میپسندی برای دیگران هم بپسندید.

اصول اخلاقِ اجتماعی در نامه امام علی(ع) به امام حسن(ع) :

امام علی علیه السلام در نامه بسیار مهمی به امام حسن علیه السلام شش نکته بسیار مهم را در مسائل اجتماعی متذکر می شوند :

1- میزان قرار دادن خود در روابط با افراد:


« يَا بُنَيَّ اجْعَلْ نَفْسَكَ مِيزَاناً فِيمَا بَيْنَكَ وَ بَيْنَ غَيْرِكَ » حضرت توصیه می کنند در روابط با دیگران خود را میزان قرار ده « فَأَحْبِبْ لِغَيْرِكَ مَا تُحِبُّ لِنَفْسِكَ » و هرچه را برای خود دوست داری برای دیگران نیز دوست داشته باش « وَ اكْرَهْ لَهُ مَا تَكْرَهُ لَهَا » و هرچه برای خود نمی پسندی برای دیگران نیز مپسند.

2- ظلم نکردن به دیگران :


« وَ لَا تَظْلِمْ كَمَا لَا تُحِبُّ أَنْ تُظْلَمَ» همانطور که دوست نداری دیگران در حق تو ظلم کنند، تو نیز در حق آنان ظلم نکن.

3- احسان

« وَ أَحْسِنْ كَمَا تُحِبُّ أَنْ يُحْسَنَ إِلَيْكَ » همانطور که دوست داری به تو احسان کنند تو نیز به دیگران احسان کن.

4- کرامت قائل شدن برای دیگران:

«اسْتَقْبِحْ مِنْ نَفْسِكَ مَا تَسْتَقْبِحُ مِنْ غَيْرِكَ» آنچه از دیگران در نظر خودت زشت و قبیح است برای خود نیز زشت بدان . در روابط با افراد باید به میزانی که برای خود کرامت قائل هستیم برای دیگران نیز قائل باشیم. «وَ ارْضَ مِنَ النَّاسِ بِمَا تَرْضَاهُ لَهُمْ مِنْ نَفْسِكَ» برای مردم آنچه را بپسند که برای خودت می پسندی.

5- بیان یقینیات به جای ظنیّات:


«وَ لَا تَقُلْ مَا لَا تَعْلَمُ وَ إِنْ قَلَّ مَا تَعْلَمُ» چیزهایی که نمی‌دانی نگو هرچند آنچه می‌دانی کم باشد.

6- دقت نظر در سخن گفتن در مورد دیگران:


«وَ لَا تَقُلْ مَا لَا تُحِبُّ أَنْ يُقَالَ لَكَ» آنچه را دوست نداری درباره‌ات گفته شود را درباره دیگران مگو.(3)

حضرت این اصل مهم اجتماعی را که "آنچه برای خود میپسندی برای دیگران هم بپسند" را طی یک نامه به امام حسن علیه السلام سفارش می کند،این اصل، مهمترین اصل اخلاقی و اجتماعی است و نشانه رشد ایمان یک انسان است و در مسائل فردی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هم کاربرد دارد و انسان باید همواره خودش را میزان قرار دهد و آنچه برای خود می پسندد برای دیگران هم بپسندد.

خدایا به حق محمد و آل محمد عاقبت همه ما را ختم بخیر بگردان

پی نوشت:

1- الزهد للحسين بن سعيد : 21/45.

2- كنز العمّال : 106 .

3- نهج البلاغه، نامه ۳۱

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

اهمیت نماز جمعه :

از حضور همه شما نمازگزاران عزیز در نماز جمعه تقدیر و تشکر می کنم، خدمت شما عرض کنم، همیشه حیات برای ما مقدر نیست و ما همیشه فراغت نداریم،انسان باید لحظه لحظه عمر خود را قدر دارد،اگر به گذشته خود نگاه کنید خواهید دید افرادی تا دیروز بودند که امروز در جمع ما نیستند و چقدر دوست داشتند تا زنده بودند و کار خیر انجام می دادند ،خداوند روح همه آنها را شاد بگرداند و یا بیمارانی که روی تخت بیمارستان هستند و توان انجام هیچ کاری را ندارند، عمر بسیار گرانبها و با ارزش است وبالاترین سرمایه زندگانی ماست،در آینده مشخص می‌شود که ما چقدر از سرمایه خود استفاده کردیم و قدر آن را دانستیم؛ باید از لحظه لحظه عمر خود استفاده کنیم و نسبت به عمر خود بخیل باشیم و آن را در موارد بیجا صرف نکنید . قدر حضور خود در نماز جمعه را بدانید که بسیار با برکت و ارزشمند است نماز جمعه و انجام کار خیر را قدر بدانید همیشه این فرصت برای انسان مقدر نیست دستور خداوند متعال است که « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ » (4) ای کسانی که ایمان آورده اید وقتی اذان نماز جمعه بلند میشود به سوی ذکر خدا بشتابید. همه مخاطبین این آیه هستند، نه تنها امام جمعه و ستاد نماز جمعه ، بلکه خداوند می فرماید همه به سمت نماز جمعه بشتابید. زن و مرد پیر و جوان ، همه دادوستد را رها کرده و به سمت نماز جمعه بشتابید. هم خود در نماز جمعه شرکت کنید و هم زمینه ساز حضور دیگران در نمازجمعه باشید، همه باید در برپایی هرچه بهتر دستور خداوند کوشش و تلاش کنیم. یعنی هم خودمان اهل نماز جمعه و انجام کار خیر باشیم و هم دعوت کننده باشیم ،خیرخواه باشیم همانگونه که در خطبه اول گفتیم وقتی خودمان به نماز جمعه علاقه داریم کوشش کنیم تا دیگران هم در نماز جمعه شرکت کنند و از برکت آن بهره‌مند شوند .هرکسی می تواند به نحوی این کار را انجام دهد،از مسئولین محترم خصوصاً شهردار محترم می خواهیم تا زمینه حضور راحت تر مردم در نماز جمعه را فراهم کند و حتی امکان یک سرویس ایاب و ذهاب برای نمازگزاران در روستاها فراهم شود، البته بنده مشکلات این کار را درک می کنم ،می توانید با رانندگان سرویس هایی که در این مسیر حرکت می کنند ،صحبت کنید تا برای نماز جمعه کمک کنند،و اگر کسی با وسیله نقلیه شخصی به نماز جمعه می آید می تواند از همسایگان و اقوام ،افرادی را که وسیله نقلیه ندارند را نیز با خود به نماز جمعه بیاورد. نماز جمعه امرخیر و دستور خداوند است ، مدیران و مسئولین نیز سعی کنند در نماز جمعه حتماً شرکت داشته باشند. خداوند می فرماید: " فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ " بشتابید به سوی ذکر خدا ، برپایی با شکوه نماز جمعه، سعی و کوشش همگانی را می‌طلبد . ما وظیفه داریم تا دستور خداوند را در این منطقه زنده نگه داریم، بایستی در فضای مجازی تبلیغ کنیم و در فضای حقیقی هم تمام تلاش خود را به کار گیریم تا نمازجمعه دستور خداوند، با شکوه هرچه تمام تر برگزار شود و در این راه با رضای خدا حرکت کنیم تا برکت آن شامل حال همه ما شود. همه ارگان ها و سازمان ها، آموزش و پرورش، سپاه و بسیج ، ائمه جماعات، مساجد، شهرداری، بخشداری، هلال احمر، هیئت های مذهبی، کانون های فرهنگی و... کمک کنید، این بخش حدود ۱۰ هزار جمعیت دارد و متاسفانه در نماز جمعه آن ۲۰۰ یا ۳۰۰ نفر شرکت می کنند که شایسته این بخش نیست، البته جمعیت خوبی است ولی ما بهتر از این میتوانیم امر پروردگار را اقامه کنیم.
امام باقر علیه السلام فرمود: بخدا قسم شنیده ام که یاران پیامبر گرامی صلی الله علیه و آله و سلم از روز پنجشنبه خود را برای نماز جمعه آماده می نمودند چون روز جمعه برای مسلمانان فشرده است-فرصت و امکانات کم است.(5) در یک روایت دیگر دارد که امیرالمؤمنین(ع) فرمودند« إِنَّهُ نَهَى أَنْ يُشْرَبَ الدَّوَاءُ يَوْمَ الْخَمِيسِ مَخَافَةَ أَنْ يَضْعُفَ عَنِ الْجُمُعَة »(6) روز پنجشنبه دارویی نخورید که شما را در بستر بیندازد، تا مبادا نماز جمعه‌ی فردا از دستتان برود. حضور در نماز جمعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است .پس سعی کنید هم خود در نماز جمعه شرکت داشته باشید و هم اطرافیان خصوصاً نسل جوان و نوجوان خود را به شرکت در نماز جمعه تشویق کنید. همانطور که ما دستور پزشک را عمل میکنیم و منتی برای پزشک نداریم چون به نفع خود ماست، فرمان خداوند را هم باید اطاعت کنیم چون به نفع خود ماست و منتی بر خداوند نیست . عمل به دستورات خود خداوند موجب سعادت نشاط و سلامت خود انسان است بکوشیم در برپایی دین خدا حمیت و غیرت و سعی و کوشش فراوانی داشته باشیم و نسبت به کمرنگ شدن مسائل مهم اجتماعی از خود حساسیت نشان دهیم. همه ما در یک کشتی واحد هستیم اگر یک نفر کشتی را سوراخ کند و دیگران سکوت کنند و بگویند فقط جای خود را دارد سوراخ میکند،درست است که آن شخص اولین ضربه را به خودش می زند ولی در نهایت همه ما غرق خواهیم شد. اگر یک مکان آتش گرفت و همه برای خاموش کردن آن، همکاری نکنند، آتش سرایت خواهد کرد و دامن همه را خواهد گرفت و موجب نابودی همه میشود. در مقابل خوبی کردن هم همین‌گونه است . خوبی کردن مانند بوی عطر است،وقتی بوی عطر در فضا پیچید همه از آن لذت می برند، سعی کنیم بوی عطر خیر در همه جامعه پراکنده شود.

مناسبت های هفته :

چهارشنبه 16 آذر 12 جمادی‌الاول

*روز دانشجو

خدمت همه دانشجویان عزیز تبریک عرض می کنم. یک جمله بسیار زیبا از شهید بهشتی در وصف دانشجو آمده است که فرمودند :دانشجو موذن جامعه است اگر موذن خواب ماند، همه جامعه خواب خواهند ماند. دانشجو بیدار کننده است. ۱۶ آذر روز دانشجوی استکبار ستیز و ظلم ستیز است. در سالهایی که قرار بود کودتای نظامی شود این دانشجویان بودند که در مقابل استبداد و استکبار آمریکایی ایستادند و در دانشگاه راهپیمایی و تظاهرات کردند و در این راه چند تن از این دانشجویان به شهادت رسیدند و به این علت این روز را روز دانشجو نامیدند که خدمت همه دانشجویان عزیز تبریک عرض می کنم . امیدواریم مسئولین، زمینه کار و اشتغال این عزیزان را بیش از پیش فراهم کنند.


پنجشنبه 17 آذر 13 جمادی‌الاول

*شهادت حضرت فاطمه(س) (11 ق) به روایتی

امام مهدی علیه السّلام می فرماید: «و فی إبنة رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله لی أسوة حسنة» (7)دختر رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله (فاطمه زهرا علیها السّلام) برای من، اسوه و الگویی نیکو است. امام زمان(عج) برنامه حکومتی خودشان را بر اساس آنچه حضرت زهرا بیان کرده‌اند قرار داده است و می فرماید : الگوی من برای اداره جهان حضرت زهرا سلام الله علیها است.

دعا کردن برای دیگران :


امام حسن مجتبى عليه السلام گويد: مادرم را ديدم كه در نيمه شب مؤمنين را دعا مى كند و براى خودش دعا نمى كند، گفتم: مادرجان چرا براى خودت دعا نمى كنى؟ مادرم فرمود: « يا بُنَىَّ ! اَلجارُ ثُمَّ الدّارُ » پسرم اول همسايه سپس خانه. (8)

علی بن ابراهیم از پدرش نقل کرده: عبدالله بن جندب را در موقف حج (ظاهراً عرفات) دیدم، بهتر از او کسی را در آن جا ندیدم، دست به آسمان برداشته مرتب دعا می‌کرد و اشک چشمانش بر صورتش جاری بود و به زمین می‌ریخت . چون مردم از وقوف برگشتند، گفتم یا ابا محمد! من بهتر از موقف تو ندیدم. گفت: به خدا قسم دعا نکردم مگر برای برادران مؤمن، چون از موسی بن جعفر - علیه السلام –شنیدم که فرمود: « إنّ مَنْ دَعَا لِأَخِیهِ بِظَهْرِ الْغَیبِ نُودِی مِنَ الْعَرْشِ وَ لَکَ مِأَةُ أَلْفِ ضِعْفٍ »هر که برای برادر مؤمنش در پشت سر دعا کند، از عرش ندا می‌شود:آگاه باش برای تو صد هزار برابر آن است، من خوش نداشتم صد هزار برابر ضمانت شده را بگذارم برای یک دعایی که نمی‌دانم مستجاب خواهد شد یا نه. (9)وقتی برای دیگران دعای خیر می کنیم در واقع چندین برابر آن به خود ما برمی‌گردد.

خداوند به حضرت موسي (ع) وحي کرد: مرا با زباني که با آن گناه نکرده اي بخوان. موسي گفت: خدايا! از کجا چنين زباني بياورم، جواب آمد: مرا با زبان غير خودت بخوان (يعني از ديگران بخواه تا برايت دعا کنند) (10) این درس را از حضرت زهرا سلام الله علیها بیاموزیم که خیرخواه دیگران باشیم . حضرت زهرا حقیقتاً خیرخواه ترین مردم نسبت به مسلمانان و جامعه اسلامی بودند.

اهمیت جهاد تبیین :

سخن پایانی من این است نمازگزاران عزیز توجه داشته باشید حرف اول را در منطقه و جهان کشوری می زند که صاحب انرژی باشد و نفت و گاز در اختیار داشته باشد . منطقه غرب آسیا و خاورمیانه بالاترین ذخایر را دارد، اروپایی ها و آمریکایی ها برای چپاول منابع منطقه برنامه ریزی کردند . برای همین رژیم صهیونیستی را در این منطقه ایجاد کردند تا سگ دست‌آموز آنها باشد، هم در منطقه اختلاف ایجاد کند و هم بهتر بتواند منابع کشورهای منطقه را غارت کنند. ایران گل سرسبد کشورهای خاورمیانه است که هم شاهراه شرق و غرب است و هم بیشترین امکانات را دارد. انقلاب اسلامی موجب شکست استکبار جهانی شد آنها به راحتی نفت و منابع کشور ما را غارت می کردند ولی از برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران ،دست آنها از این منابع ما کوتاه شد و هم یک بیداری اسلامی در منطقه به وجود آمد و آمریکایی ها بیشترین ضربه را از مردم ایران خوردند و با وجود ۸ سال جنگ تحمیلی و اعمال تحریم‌های ظالمانه دیگر نتوانستند به این کشور برگردند؛ البته ضربه هایی به جمهوری اسلامی وارد کردند ولی نتوانستند آن را سرنگون کنند و بار دیگر کشور ما را تصاحب کند و ان شاءالله دیگر هم نخواهند توانست، بنابراین برنامه ریزی کردند با تسلط بر مغز ها و اذهان مردم این کار را انجام بدهند. وقتی با کودتا، جنگ تحمیلی و تحریم های اقتصادی نتوانستند کاری از پیش ببرند تصمیم گرفتند روی اذهان کار کنند،آمریکایی ها در لیبی، عراق ،سوریه، لبنان و دیگر کشورها هم شکست خوردند. بنابراین تمام تلاش خود را به کار بستند تا از طریق جنگ روایت ها روی اذهان جوانان ایران زمین کار کنند و از این طریق بر آنها مسلط شوند . در این میان وظیفه ما بسیار سنگین است، آمریکایی‌ها از ابتدا دشمن ما بودند،امروز هم دشمن ما هستند و هیچ گاه دوست ملت ایران نبودند و دنبال خشکاندن ریشه ملت ایران هستند. هرکس وظیفه دارد در حد توان خودش در این زمینه روشنگری کند که مبادا نوجوانان و جوانان ما در دام این دشمنان قرار بگیرند.

خدایا به حق محمد و آل محمد عاقبت همه ما را ختم بخیر بگردان

پی نوشت:

4- سوره مبارکه جمعه آیه 9

5-كافی،ثقه السلام كلینی ج۳ص ۴۱۵ح۱۰

6- النوادر ، سید فضل الله راوندی ص ۵۱

7- بحار الأنوار، ج 53، ص 180، ح 9.

8- بحارالانوار، 43: 82.

9- کافی: ج ۴ ص ۴۶۵ کتاب الحج.

10- وسائل الشيعه: ج 7، ص 109، ب 41، ح 12.


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.