سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

سیره اخلاقی پیامبر اعظم (ص) / ولی فقیه را تنها نگذارید

ارسال شده توسط: مدیریت سایتبازدید شده: 57 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1401.07.23
 
خطبه نماز جمعه بخش چترود به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در مورخه1401/07/22


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان ، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والامقام بخش ، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

از حضور مؤمنانه همه شما خواهران و برادران نمازگزار، مجری ،موذن و قاری محترم، دست اندرکاران نمازجمعه صمیمانه تشکر می کنم . امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

ولادت با سعادت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم و رئیس مذهب شیعه امام صادق علیه السلام را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج) ، مقام معظم رهبری و همه شما علاقه مندان و ارادتمندان اهل بیت (ع) تبریک و تهنیت عرض می کنم . به این مناسبت در خطبه اول چند کلامی در باب شیوه های رفتاری رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم خدمت شما عرض می کنم.

سیره اخلاقی پیامبر اعظم (ص) :

خدای تبارک و تعالی پیامبر را اینگونه توصیف کرده است «وَإِنَّكَ لَعَلى خُلُقٍ عَظيمٍ» (1) ای رسول ما، اخلاق شما خیلی بزرگ و عظیم است و در آیه ای دیگر به ما دستور داده شده است که پیرو پیامبر خدا (ص)باشیم : « وَ ما آتاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا» (2)تابع رسول خدا باشید و آنچه را پيامبر براى شما آورده بگيريد [و اطاعت كنيد]، و از آنچه شما را نهى‌كرده خوددارى نماييد. چون پیامبر اسوه و پیشوایی شماست به او که خاتم انبیا و اوصیا ست، نگاه کنید . امروز جامعه ما و جوانان ما نیازمند هستند تا به اخلاق والای پیامبر خدا برگردند. خود پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم اعلام کردند هدف از بعثت من گسترش اخلاق والا در جامعه است : « إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکارِمَ الْأَخْلَاقِ » (3) به راستی که من برای به کمال رساندن مکارم اخلاق مبعوث شده ام تا مردم با اخلاق والا زندگی کنند . حُسن خلق با اخلاق والا فرق دارد،حسن خلق به این معناست که در مقابل خوبی دیگران خوبی کنیم،اگر کسی به دیدار ما آمد ما نیز به دیدن او برویم، اگر کسی در گرفتاری به ما کمک کرد ما هم او را در رفع گرفتاری اش یاری کنیم،چنین رفتاری را حسن خلق می‌گویند. اما اخلاق والا خیلی بالاتر است.

نمونه های از اخلاق والای پیامبر خدا (ص) :

نمونه ای از اخلاق والای رسول خدا این است که یک مرد یهودی هر روز شکمبه شتر روی سر حضرت خالی کردند، چند روزی شد از یهودی خبری نبود، پیامبر از احوالشان که سوال کردند ،فهمیدند که مریض شده است و به عیادت او رفتند ، این رفتار را اخلاق والا می گویند. نمونه های دیگری از اخلاق والا این است که با کسی که با ما قطع ارتباط کرده است ارتباط برقرار کنیم، اگر در تنگدستی به ما کمک نکرده است در تنگدستی اش به او کمک کنیم. پیامبر بسیار مهربان و با اخلاق بود و می فرماید: من مبعوث شدم تا اخلاق والا را در جامعه گسترش بدهم . از همسر مکرّم پیغمبر درباره‌ی اخلاق پیغمبر سؤال کردند، فرمود: « کانَ خُلقُهُ القُرآن» (4) اخلاق پیغمبر، قرآن بود؛ یعنی پیغمبر، قرآن مجسّم بود. رفتار او، اخلاق او، تخلّق شخصی او برطبق قرآن بود؛

در این خطبه روی دو موضوع از شیوه های رفتاری پیامبر خدا صلی الله علیه وآله وسلّم خدمت شما عرض می کنم؛

ارزش علم از دیدگاه پیامبر (ص) :

اولین نکته ای که پیامبر خدا (ص) خیلی به آن توجه داشت علم آموزی و دنبال کسب دانش رفتن است، مطالعه کردن، جامعه ای که اهل علم و دانش باشد پیشرفت خواهد کرد و در مقابل جامعه ای که دنبال جهل و نادانی باشد، پسرفت خواهد کرد و آن جامعه مورد سوء استفاده قرار می گیرد. انسان دانشمند و دانا قدرت پیدا می کند،علم به انسان قدرت و توانایی میدهد. «العِلمُ سُلطان»(5) علم اقتدار است، علم قدرت است و باید دنبال علم بود، علم موجب پیشرفت است. پیامبر خدا (ص) تمام تلاش شان بر این بود تا مردم عالم شوند .

اهمیت علم و دانش :

مردى خدمت پيامبر صلّى اللّه عليه و آله رسيد و عرض كرد: «يَا رَسُولَ اَللَّهِ إِذَا حَضَرَتْ جَنَازَةٌ وَ حَضَرَ مَجْلِسُ عَالِمٍ أَيُّمَا أَحَبُّ إِلَيْكَ أَنْ أَشْهَدَ » اى رسول خدا هر گاه تشييع جنازه اى با مجلس علمى همزمان شود؛كداميك را دوست داريد حاضر شويد؟ (این یک ساعت را صرف شرکت در تشییع جنازه کنیم یا به دنبال کسب علم و دانش برویم و صرف علم آموزی کنیم؟) حضرت فرمود: «إِنْ كَانَ لِلْجَنَازَةِ مَنْ يَتْبَعُهُا وَ يَدْفِنُهَا»اگر کسانی هستند که مراسم تشييع و تدفين آن جنازه را انجام بدهند تو به دنبال علم آموزی برو، «فَإِنَّ حُضُورَ مَجْلِسِ عَالِمٍ أَفْضَلُ مِنْ حُضُورِ أَلْفِ جِنَازَةٍ » زیرا حضور در مجلس عالم، از تشييع هزار جنازه و «وَ مِنْ عِيَادَةِ أَلْفِ مَرِيضٍ» از عيادت هزار مريض و «وَ مِنْ قِيَامِ أَلْفِ لَيْلَةٍ وَ مِنْ صِيَامِ أَلْفِ يَوْمٍ» از عبادت كردن هزار شب و از هزار روز روزه مستحبی گرفتن و« وَ مِنْ أَلْفِ دِرْهَمٍ يُتَصَدَّقُ بِهَا عَلَى اَلْمَسَاكِينِ » از هزار درهم صدقه دادن به فقيران و «وَ مِنْ أَلْفِ حِجَّةٍ سِوَى اَلْفَرِيضَةِ» از هزار حج غير واجب «وَ مِنْ أَلْفِ غَزْوَةٍ سِوَى اَلْوَاجِبِ تَغْزُوهَا فِي سَبِيلِ اَللَّهِ بِمَالِكَ وَ بِنَفْسِكَ»و از هزار جنگ غير واجب كه در راه خدا به مال و جانت بروى با فضيلت تر است «وَ أَيْنَ تَقَعُ هَذِهِ اَلْمَشَاهِدُ مِنْ مَشْهَدِ عَالِمٍ»و كجا درك اين حضورها مساوى است با درك حضور عالمى؟ (6)

ببینید تا چه حد مطالعه ، تحصیل و علم آموزی اهمیت دارد. پیامبر خدا می خواهد تا جامعه مسلمانان یک جامعه پیشرفته باشد و عالم باشد. اگر مردم جامعه بسیار آگاه و اهل تشخیص باشند آن جامعه دچار استبداد و استعمار نخواهد شد. جامعه عالِم، قدرت تشخیص حق و باطل را به خوبی خواهد داشت و می تواند خودش را نجات دهد. جامعه ای که مردم آن دنبال علم و دانش هستند در همه زمینه های علمی، اقتصادی، سیاسی ، اجتماعی، فرهنگی و.... پیشرفت خواهد کرد . پیامبر خدا می خواهد جامعه مسلمان یک جامعه پیشرفته علمی باشد، این شیوه رسول خداست.

کلام رسول خدا (ص) درباره ارزش علم و علم‌آموزی :

پیامبر اعظم (ص)، وجود فرد دانا و عالم را در میان مردم نادان چنین توصیف می‌فرماید: «شخص دانا و فهمیده نسبت به مسائل و احکام دینی در میان مردم نادان همچون زنده‌ای است در میان مردگان »(7) و در ادامه حدیث قبل می فرماید: «آیا ندانسته‌ای که حیات و زنده بودن قلب به آموختن علم الهی است و مرگ و نابودی قلب آدمی به جهل و نادانی است؟!» (8)

در روایتی دیگر پیامبر اعظم (ص) ارزش و جایگاه طالبان علوم دینی و الهی را چنین وصف می‌کند: «کسی که به دنبال یادگیری علوم الهی و مسائل دینی اش اقدام کند مانند کسی است که روز‌ها را روزه و شب‌ها را به شب زنده داری تا صبح پراخته و آموختن یک مساله شرعی برای شخص بهتر از این است که به اندازه کوه ابوقبیس در راه خدا طلا انفاق نماید» (9).

رأفت و مهربانی در سیره رسول خدا(ص) :

شیوه دیگری که رسول خدا داشتن این بود که بسیار مهربان و دلسوز بودند که در این باره قرآن می فرماید: « لَقَد جاءَكُم رَسولٌ مِن أَنفُسِكُم عَزيزٌ عَلَيهِ» رسولی از خود شما به سویتان آمد که رنج های شما بر او سخت است؛ ( پیامبر غمخوار مسلمانان بود و از سختی هایی که به مسلمانان می رسید ،غصه می خورد که چرا آنها دچار سختی شدند) در ادامه آیه آمده است: « ما عَنِتُّم حَريصٌ عَلَيكُم بِالمُؤمِنينَ رَءوفٌ رَحيمٌ»و اصرار بر هدایت شما دارد؛ و نسبت به مؤمنان، رئوف و مهربان است!

اهمیت علم و دانش از منظر رسول خدا(ص) :

در بیان اهمیت علم و دانش از منظر رسول خدا(ص) ، نقل شده است که حضرت(ص) به اسيران جنگ بدر فرمود: «اگر هر كدام از شما به ده نفر خواندن و نوشتن بياموزد، آزاد می‌شود.» در حديثى دیگر از پيامبر اعظم(صلی الله علیه وآله وسلم)  آمده است: « اُطلُبوا العِلمَ ولَو بِالصِّينِ» (10) دانش را بجوئيد اگر چه در چين باشد. همه این احادیث بیانگر اهمیت بالای علم و دانش است که موجب پیشرفت جامعه خواهد شد.

نگاهي به شوخ طبعي هاي پيامبر اعظم(ص):

نکته دیگری که باید خدمت شما عرض کنم این است که پیامبر خدا به شادابی ونشاط در جامعه ، اهمیت زیادی می دادند،اینکه جامعه مسلمان شاد و بانشاط باشد . دل مرده و افسرده نباشد،خود پیامبر خدا نیز اینگونه رفتار می کردند و همیشه لبخند بر لب داشتند و متبسم بودند،گرفته و ترشرو نبودند، چنانچه در قرآن کریم نیز آمده است ای رسول ما اگر شما بد اخلاق بودید ،مردم از اطراف شما پراکنده می شدند . بنابراین پیامبر خدا شوخ‌طبع بودند و اگر یک مومن ناراحت بود ویا غمی داشت، با برخورد خوب لبخند و خوشرویی حضرت سعی داشتند تا غم را از دل او بردارند.

سفیدی در چشم :


ام ایمن کنیز آمنه مادر پیامبر بود و بعد از وفات او سرپرستی و نگهداری پیامبر را به عهده داشت، پیامبر خدا اورا یکی از زنان اهل بهشت خوانده است، ام ایمن از دوستداران واقعی حضرت زهرا و یکی از کسانی است که شاهد بود پیامبر (ص) فدک را به حضرت زهرا (س) بخشیده است، روزی همسر ام ایمن بیمار می شود و ام ایمن نزد رسول خدا می آید تا پیامبر برای شفای شوهر بیمار او دعا کند.پیامبر وقتی ناراحتی ام ایمن را می بیند می گوید: شوهرت همان است که در چشمانش سفيدي است؟ گفت: نه در چشمان شوهر من سفيدي نيست. وقتی ام ایمن به خانه برگشت و جريان را براي شوهرش تعريف کرد. مرد گفت: چرا رنجیده شدی؟ مگر کسی هست که در چشمش سفیدی نباشد؟آيا نمي‌بيني که سفيدي چشم من از سياهي آن بيشتر است.پیامبر خدا با تو مزاح کرده است تا غم را از دل تو بردارد. (11)

پیرها و سیاهها به بهشت نمی روند:

روزی پيرزنى به حضور پيامبر اكرم (صَلى الله عَليه وَ آله) رسيد و عرض نمود که من علاقمند این می باشم كه اهل بهشت باشم.پيامبر اكرم (صَلى الله عَليه وَ آله) به او فرمود: پيرزن به بهشت نمى رود! او غمگین از محضر پيامبر خارج شد.بلال حبشى او را در این حال ديد.پرسيد:چرا در این حالی ؟ گفت : به خاطر اين است كه پيغمبر فرمود: پيرزن به بهشت نمى رود. بلال وارد محضر پيامبر شد حال پيرزن را بيان نمود.حضرت فرمودند: سياه ها نيز به بهشت نمى رود. بلال غمگين شد و هر دو نشستند. عباس عموى پيامبر آنها را در آن حال ديد.پرسيد: چرا اینگونه اید؟ و آنان فرمايش پيامبر را نقل كردند.عباس ماجرا را به پيامبر عرض كرد. حضرت به عمويش كه پيرمرد بود فرمود: پيرمرد هم به بهشت نمى رود. عباس هم سخت پريشان و ناراحت گشت . سپس رسول اكرم هر سه نفر را به حضورش خواست، آنها را خوشحال نمود و فرمود: همانا خداوند اهل بهشت را در سيماى جوان نورانى در حالى كه تاجى به سر دارند وارد بهشت مى كند، نه به صورت پير و سياه.(12)

منظورم این است که پیامبر بسیار خوش مشرب بود و در جمع مردم جامعه و خانواده همیشه مهربان و خوشرو بود،اگر جامعه اهل شوخ طبعی، خنده و مهربانی باشد بخش عمده ای از مشکلات ما حل خواهد شد.

ضرورت شادی و نشاط:

در روایتی امام على عليه السلام می فرماید: « ماضي يَومِكَ فائتٌ ، وآتيهِ مُتَّهَمٌ ، ووَقتُكَ مُغتَنَمٌ» (13)گذشته روز تو رفته است و آينده اش محل ترديد است و زمان حال مغتنم است. همین که سلامت هستیم و نفس میکشیم خدا را شکر کنیم معمولاً ما غم گذشته ها را میخوریم،یا نگران آینده ای که هنوز نرسیده است،البته انسان باید کار و تلاش کند و برای آینده خود برنامه ریزی کند، ولی حرص خوردن و طمع زیاد داشتنی که باعث بهم ریختن روح وروان انسان می شود،جایز نیست،به گفته خداوند همانطور که من عبادت فردا را از شما نمی خواهم، شما هم روزی فردا را از من نخواهید، به پرندگان نگاه کنید،هیچ وقت غم و غصه رزق و روزی فردای خود را نمی خورند،هر روز به دنبال روزی خود می روند و خدا نیز روزی آنها را میدهد.شادی و شادابی زن و شوهر در خانه بسیار مهم است. افسرده نبودن مهم است، احوال ما دست خودمان است.

شادی ونشاط در کلام و سیره پیامبر (ص) :

شادی و با نشاط بودن از شیوه رفتاری رسول خداست و همواره به آن سفارش می کرد پیامبر دائماً لبخند به لب داشت و دیگران را نیز می‌خنداند امیرالمومنین علیه السلام نیز این گونه بود . پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم می فرمود: من یک چیز را تا آخر عمر ترک نمیکنم تا تبدیل به سنت شود به همه احترام می گذاشت حتی به کودکان احترام می گذاشتند و به آنها سلام می کردند. متاسفانه برخی خلاف سیره رسول خدا عمل می کنند، در یک مراسم عروسی بودیم که دختر بچه ای با اشتیاق به سمت یک پیرمرد آمد تا به او سلام کند، اما پیرمرد با اخلاقی تند با او رفتار کرد و گفت این چه وضعی است که داری برو درست کن، شیوه برخورد بسیار مهم است.پیامبر با احترام گذاشتن به کودکان مسلمان، به آنها شخصیت می‌داد تا تحقیر نشوند . شخصیت اول عالم به یک کودک چند ساله سلام می کند، تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. پدر بزرگ، مادر بزرگ، پدر و مادر نیز در خانه باید پیش دستی کنند و به فرزندان خود سلام کنند که تاثیر مثبت بسیار زیادی در پی خواهد داشت .

یک روز در خانه پیامبر (ص) مهمانی بود ، مرد عربی وارد شد و جایی برای نشستن نبود و روی زمین نشست، بلافاصله پیامبر پیراهن خود را پهن کرد و به او گفت: اینجا بشین،آن مرد بسیار مؤدب بود پیراهن را برداشت بوسید و بچه چشمان خود گذاشت.
شیوه رفتاری رسول خدا این بود که به مسلمانان توجه زیادی داشتند،مطلب در مورد شیوه های رفتاری رسول خدا بسیار زیاد است و فرصت ما اندک به همین مقدار اکتفا می کنیم.

خدایا به حق محمد و آل محمد عاقبت همه ما را ختم بخیر بگردان

پی نوشت:

1- سوره مبارکه القلم آیه ۴

2- سوره مبارکه حشر، آیه 7

3- مکارم الأخلاق , جلد۱ , صفحه۸

4- مسند احمد، احمد بن حنبل، ج ۶، ص ۱۶۳

5- شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد، ج‏۲۰، ص: ۳۱۹

6- مشکاة الأنوار في غرر الأخبار، ج 1، ص 267

7- مفید، ۱۴۰۳ ق، ص ۴۱

8- فتال نیشابورى، ۱۴۲۰ ق، ص ۱۲

9- مجلسی، ۱۴۰۳ ق، ج ۱، ص ۱۸۴

10- . بحار الأنوار ، علامه مجلسی، ج ‏۱، ص ۱۷۷ ؛

11- بحار الأنوار، ج 16، ص296 .

12- بحارالانوار، ج103: 84

13- غرر الحكم : ۹۸۴۰ .


خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

مجدداً ولادت باسعادت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم و ولادت رئیس مذهب امام جعفر صادق علیه السلام را به همه شما مومنین و سربازان حضرت ولیعصر (عج) تبریک عرض می کنم.

ولی فقیه را تنها نگذارید :

یک روز پیامبر از خانه که بیرون آمدند ،کودکان مسلمان اطراف پیامبر را گرفتند و او را رها نمی کردند، پیامبر به بلال گفت داخل منزل شو ببین چیزی هست به آنها بدهم تا مرا رها کنند . حضرت با کودکان بسیار مهربان بودند و بارها پیش آمده بود که به حضرت می گفتند :همانگونه که حسن و حسین را بر دوش خود سوار می کنی، ما را نیز سوار کن. بلال داخل منزل شد و هشت دانه گردو یافت ،پیامبر گردوها را به کودکان دادند تا حضرت را رها کردند. حضرت (ص) به بلال فرمود: ببین حضرت یوسف را به پول اندک فروختند و مرا به هشت دانه گردو فروختند و دست از من برداشتند،این برای همه ما درس است، ما در زمان غیبت به سر می بریم و امام زمان ما در پس پرده غیبت قرار دارند،با زحمات امام و شهدا انقلاب اسلامی به ثمر رسیده است کسانی که این زمان و زمان طاغوت را دیده اند ،میدانند که در ۴۰ سال گذشته در همین منطقه چترود نه آب بهداشتی بود نه مدرسه،نه جاده و نه برق و گاز بود ،همه اینها از برکت امام (ره) و از برکت انقلاب اسلامی ایجاد شد . تمام تلاش دشمن برای این است که بار دیگر بر ایران اسلامی مسلط شود و ملت ایران تسلیم او باشند ، دشمنان همه تلاش خود را کردند اول با کودتا سعی داشتند ایران اسلامی را از پای دربیاورد ، بعد هشت سال جنگ را بر ملت ایران تحمیل کرد و همه دنیا بر علیه مردم تازه انقلاب کرده ایران، وارد جنگ شدند در زمانی که ارتش ایران از هم پاشیده بود و تعدادی از افسران آنها فرار کرده بودند، اموال کشور ما غارت شده بود . در چنین اوضاعی هشت سال جنگ را به ما تحمیل کردند و با مدرن ترین سلاح های آن روز بر علیه ایران ، بسیج شدند. ما آن زمان کلاشینکف نداشتیم بلکه اسلحه سازمانی ژ۳ داشتیم،در آن زمان حتی به ما سیم‌خاردار هم نمی دادند. در چنین اوضاعی هم دشمن نتوانست با جنگ نظامی ما را شکست بدهد؛به تحریم روی آورد، از ابتدای انقلاب تا امروز نیز ما را تحریم کردند، تحریم‌هایی به تعبیر خودشان تحریم‌های کمرشکن، نابود کننده و همه جانبه؛ وقتی نتیجه نگرفتند، برنامه ریزی کردند تا افکار جوانان مردم ایران را تغییر دهند. موضوعات مختلفی در دستور کار قرار دادند مانند مسئله فحشا؛ زمانی بود که تعدادی از بازیگران سینما اعلام کردند به ما تجاوز شده است،اگر به شما تجاوز شده بود چرا شکایت نکردید؟همه اینها برای اشاعه فحشا و منکرات در جامعه بود . در توطئه بعدی دشمنان تصمیم به تجزیه ایران گرفتند،برای اعراب، لرها ،کردها و بلوچ های ایران برنامه های خاصی را در نظر گرفتند که چگونه ایران را تجزیه کنند و تبدیل به یک کشور ضعیف شود . تا اینکه ماجرای فوت خانم مهسا امینی پیش آمد،فرصت را غنیمت شمردند چون او کُرد بود، بر روی مسئله حجاب و بی حجاب کار کردند و با گسترش بی حجابی در پی نابودی خانواده ها هستند.فوت این خانم فرصت بسیار خوبی برای دشمنان بود. در همین چند روز حدود ۱۷ هزار دروغ گفته اند از فوت رهبرگرفته تا کشته شدن این خانم، و برای اینکه طوایف مختلف را رودرروی نظام قرار دهند برای کردها و لرها بلوچها و عربها برنامه ریزی کردند. برای هرکدام یک کشته سازی داشتند، البته برخی از این افراد خودشان فوت شدند . در سیستان و بلوچستان بحث ناموسی را مطرح کردند که جریان آن معلوم نیست ،دشمن آرام نمی نشیند سخن من این است که رهبر را نفروشیم .همانگونه که پیامبر فرمود مرا به هشت دانه گردو فروختند ماهم در عصر غیبت ولی فروشی نکنیم،حتی در ذهن خودمان کوچکترین سیاهی نسبت به رهبرانقلاب در ذهن نداشته باشیم ،چون رهبر ما بسیار پاک ،دلسوز و غم خوار است،خوب ناخدایی است و به خوبی کشتی انقلاب را هدایت می کند،شما به کشورهای همسایه نگاه کنید افغانستان، پاکستان، عراق ،سوریه و لیبی را ببینید، همه هدف ها ایران است .

مراقب فرزندان خود باشیم:


آنها دنبال گسترش تجاوز ، قتل و بی ناموسی در ایران هستند، این هایی که به خیابان آمدند اگر واقعا حکومت دست اینها بیفتد، چه میکنند ؟ نه به مغازه دار رحم می‌کنند و نه به محجبه ها؛ اینها حتی کوچکترین مسائل بین المللی راهم زیرپاگذاشتند، در هیچ کجای دنیا به آمبولانس حمله نمی کنند ولی اینها حدود ۸۰ آمبولانس را نابود کردند . دشمن انواع اقسام ترفند ها دارد اما به لطف الهی شکست خواهند خورد. قران می فرماید: جریان باطل مانند کف روی آب است ،جولان می‌دهد به چشم می آید ولی خیلی زود نابود می شود. این انقلاب ماندگار است، این پرچم به دست صاحب آن خواهد رسید البته در این مسیر مشکلات و سختی های زیادی خواهد بود و مسئولین باید تمام توان خود را در این راستا قرار دهند که به این مردم خدمت کنند. صبور تر ، وفادار تر ، فهمیده تر از مردم ایران در دنیا وجود ندارد. از ابتدای خلقت تا به امروز مردمی با بصیرت تر ، فهیم تر و وفادار تر از ملت ایران نیامده است . هرچه مدیران و مسئولین به این مردم خدمت کنند ،باز هم کم است . به لطف الهی این انقلاب ماندگار است و این پرچم خواهد ماند. برای هر کشوری برافراشتن پرچم آن کشور مایه عزت است ولی اینها پرچم را آتش زدند. به هیچ چیز رحم نمی کنند، در این جریان دست دشمن و دست جریان‌های صهیونیستی پیداست انسان باید اصل و ریشه را ببینند،آنها به اغتشاشگران خط می دهند که چه کاری انجام بدهند . در این اغتشاشات تعداد زیادی از بچه های ۱۶ و ۱۷ ساله آن حضور داشتند که تحت جو حاضر قرار گرفته بودند و احساساتی شده بودند . نوجوانانی که از اوضاع در زمان طاغوت خبر ندارند آرمان گرا هستند و به آنها گفتند خواهر ما را کشتند چرا ما باید سکوت کنیم و در خانه بنشینیم ؟ همه اینها دروغ و برنامه ریزی دشمن است. مانند حربه های زمان معاویه که معاویه به خانواده های مسلمان برّه میداد تا بزرگ کنند، وقتی که بزرگ می شدند آنها را می دزدید و میگفت : علی دزدیده است، تا کودکان این خانواده ها با کینه و بغض علی بزرگ شوند. امروز دشمن خیلی پیشرفت کرده است ،در دو سالی که کرونا بود و موبایل در دست جوانان و نوجوانان ما بود ،دشمن از این موقعیت بسیار استفاده کرد و بر روی ذهن آنها کار کرد . جای دوست و دشمن را برای آنها عوض کرده است دشمن؛ را دوست جلوه داده است . آمریکا این همه جنایت در طول تاریخ مرتکب شده است، صهیونیست‌ها و انگلیسی ها این همه جنایت کردند و خباثت به خرج دادند، این ها را در ذهن بچه های ما دوست جلوه داده است .مراقب فرزندان خود باشید . بچه های خود را به مسجد و نماز جماعت ببرید تا با دین بزرگ شوند و با دین بیگانه نشوند . با فرزندان خود مهربان باشید و با آنها حرف بزنید ؛طبق روایات قبل از اینکه دشمنان به سراغ فرزندان شما می آیند شما خود به سراغ فرزند خود بروید و آنها را تربیت کنید .متاسفانه در این زمینه ما کوتاهی کرده‌ایم، دشمنان روی ذهن وافکار فرزندان ما کار کرده است و میوه آن را چیده است وگرنه این نوجوانانی که در اغتشاشات شرکت کردند، ضد دین ،ضد خدا و ضد انسانیت نبودند و تحت تاثیر قرار گرفتند. البته گروهی از این اغتشاشگران به صورت ویژه آموزش دیده بودند مانند گروهی که در کرمانشاه دستگیر شدند . کومله ها سال ها روی آنها کار کرده بودند،خود رئیس موساد به کردستان عراق رفته بود و از میان کومله ها افرادی را انتخاب کرده بود این افراد را به کشورهای دیگر بردند و آموزش های مختلف دادند تا در اصفهان کارخانه ای که قصد ساخت هواپیما داشت را منفجر کنند ولی به لطف الهی این نقشه شکست خورد. اگر خدای نکرده این ها موفق می شدند فاجعه بزرگی پیش می آمد .چشمان بیدار و زحمتکش نیروی اطلاعات و نیروی انتظامی مانع این فاجعه شد . در همین اغتشاشات اخیر دزدان و سارقان از این موقعیت استفاده کردند و از افرادی که در اغتشاشات شرکت کرده بودند، تعداد زیادی موبایل دزدیده بودند که باعث شده بود آنها نزد پلیس برود و درخواست کمک کنند . به هوش باشید ولی را تنها نگذارید باید گوش ما به دهان ولی باشد، نباید سر سوزنی از ولایت جدا بشویم تا بلایی که بر سر مردم کوفه آمد و از علی جدا شدند بر سر ما نیاید. همیشه در ذهن داشته باشیم هر خط فکری که داشته باشید: اصولگرا ،اصلاح طلب، چپ، راست، تند و کند ، هرچه باشید لحظه و آنی از رهبر و ولی جدا نشوید که عاقبت بخیر نخواهید شد.

خدایا به حق محمد و آل محمد عاقبت همه ما را ختم بخیر بگردان


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.