سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

ولایت پذیری، راز نجات و سعادت بشریت / استکبار ستیزی خواست قرآن کریم

ارسال شده توسط: مدیریت سایتبازدید شده: 89 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1401.08.14
 
خطبه نماز جمعه بخش چترود به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در مورخه1401/08/13


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال الله الحکیم فی کتابه : « إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسولُهُ وَالَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمونَ الصَّلاةَ وَيُؤتونَ الزَّكاةَ وَهُم راكِعونَ» (1)

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان ، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای امنیت ، شهدای والامقام بخش ، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

از حضور مؤمنانه همه شما خواهران و برادران نمازگزار، مجری ،موذن و قاری محترم، دست اندرکاران نمازجمعه صمیمانه تشکر می کنم . امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

تشکر امام جمعه از حضور پرشور مردم چترود در راهپیمایی 13 آبان :

روز ۱۳ آبان گرامیداشت سالروز مبارزه با استکبار جهانی است، از همه شما دانش آموزان، جوانان و نوجوانانی که امروز در راهپیمایی بسیار باشکوه ۱۳ آبان شرکت کرده‌اید تقدیر و تشکر می کنم. از ریاست محترم آموزش و پرورش، مدیران و معلمین گرامی و شما مردم شریف و مومن چترود ،خانواده های معظم شهدا ،جانبازان و ایثارگران ،مدیران و مسئولین بخش ، سروران عزیز روحانی ،دهیاران محترم، بخشدار محترم و همه عزیزانی که در راهپیمایی شرکت دارند صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم. از دانش آموزان عزیزی که سرود و مقالات بسیار خوبی را ارائه کردند نیز تشکر ویژه دارم.

راز سعادت و خوشبختی انسان از منظر قرآن کریم :

راه سعادت و خوشبختی چیست؟ از دیدگاه قرآن ، راز خوشبختی ما مسلمانان چیست ؟ برای اینکه خوشبخت و سعادتمند شویم ، باید چه راهی را انتخاب کنیم؟ چگونه می توان پیروز و با اقتدار زندگی کرد؟. راز اقتدار و پیروزی ما مسلمانان در چیست ؟ پاسخ این سوال را در قرآن جستجو می کنیم . پاسخ این سوال یک آری بزرگ است که در خطبه اول خدمت شما عرض می کنم و یک نه بزرگ است که در خطبه دوم خدمت شما عرض می کنم:

جواب آری این است که خدای تبارک و تعالی در سوره مبارکه مائده می فرماید: ای کسانی که ایمان آورده اید « إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسولُهُ وَالَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمونَ الصَّلاةَ وَيُؤتونَ الزَّكاةَ وَهُم راكِعونَ »(1) ای مسلمانان اگر می خواهید بر دشمنان پیروز شوید و اقتدار خود را حفظ کنید، تنها راه آن این است که سرپرست خود را درست انتخاب کنید، اگر رهبر جامعه مسلمان درست انتخاب شود و مردم پذیرش آن را داشته باشند، ۱۰۰ درصد مسلمانان پیروز خواهند شد و بر دشمنان خود غلبه پیدا خواهند کرد. در این آیه که به آیه ولایت معروف است خداوند می فرماید: ای مسلمانان سرپرست خود را خالق و هستی بخش خود قرار دهید « إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ » یعنی سرپرست شما ،ولی و حاکم و رهبر شما، اول خداوند است . دوم رسول خدا ، راهنما و فرستاده خدا، حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم است . اما رسول خدا انسان است بنابراین همیشه زنده نیست و فوت می‌کند، ادامه این راه و حاکمیت شما مسلمانان به دست مومنین خواهد بود .مومنینی که نماز می خوانند و در حال نماز و در رکوع و در راه خدا انفاق می کنند و در آن حال نیز به فکر مردم هستند.

آیه ولایت دلیل بر امامت امام علی- علیه السلام :


وقتی آیه ولایت (« إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسولُهُ وَالَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمونَ الصَّلاةَ وَيُؤتونَ الزَّكاةَ وَهُم راكِعونَ ») نازل شد ، یک یهودی به رسول خدا عرضه داشت، یا رسول الله(ص) حضرت عیسی علیه السلام جانشین داشت ، جانشین شما چه کسی است؟ در این آیه ذکر شده است که جانشین پیامبر مومنی است که در حال نماز و در رکوع انفاق می کند، برای اصحاب هم سوال شد که مصداق این آیه کیست ؟ چه کسی نماز خوانده و در حال نماز انفاق کرده است ؟ اصحاب به همراه رسول خدا (ص)به سمت مسجد حرکت کردند، فقیری خوشحال از مسجد خارج میشد، پیامبر خدا از او سوال کردند در مسجد چه خبر بود؟مرد فقیر گفت در مسجد تقاضای کمک کردم اما هیچ کس به من کمک نکرد ،جز آن مرد که در گوشه مسجد ، نماز می خواند ، وقتی صدای مرا شنید او در حال رکوع بود که انگشترش را به من بخشید(2). این شخص کسی نبود جز آقا امیرالمومنین علی علیه السلام، بنابراین قرآن می گوید: ای مسلمان اگر خواستید بر کفار غلبه پیدا کنید و به سعادت و خوشبختی ،نشاط و موفقیت در جامعه اسلامی برسید، راه آن این است که ولی خود را خداوند، پیامبر او و بعد از آن امیرالمومنین و یازده فرزندش قرار دهید.

ولایت پذیری، راز نجات و سعادت بشریت :

در آیه بعد آمده است « وَ مَنْ يَتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغالِبُونَ » (3) نتیجه این پذیرش این است: اگر سرپرست خود را خداوند، رسول او و مولای متقیان امیرالمومنین قرار دادید، شجاعت و توان امیرالمومنین از همه بالاتر است ایثار و گذشت او از همه بالاتر است ،بنابراین خداوند او را انتخاب کرده است، اگر شما هم او را انتخاب کنید « هم الغالبون » شما بر دشمنان خود غالب خواهید شد و پیروز خواهید شد و زندگی خوبی پیدا خواهید کرد.

پرچم جمهوری اسلامی همان پرچم ائمه و انبیاء است:

بزرگواران جمهوری اسلامی این پرچم را بلند کرده است، جمهوری اسلامی برای پیروزی و موفقیت ملت ایران در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی و... و برای افزایش عزت و اقتدار و پیشرفت ملی ، این پرچم را بلند کرده است، همان پرچمی که همه پیامبران آن را بلند کرده اند، پرچمی که پرچمدار آن حضرت ابراهیم خلیل بوده است و حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) آن را برافراشته اند، پرچم همه انبیا ،پرچم توحید و خداشناسی، پرچم عزت و سرافرازی، پرچم زیر بار ظلم نرفتن است و تا کنون توانسته است کشور را حفظ کند ، پرچم افتخار و سربلندی و پرچم « رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا » است، پرچمی که گفته شد : ما می خواهیم خدا ، پیامبر خدا و ائمه معصومین سرپرست ما باشد، نه دشمنان و استکبار جهانی و نه آمریکای خونخوار. پرچمی که گفتیم امام و ولی ما خدا ، رسول خدا ، امیرالمومنین و یازده فرزندش و در عصر غیبت جانشین امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف ) ، پرچمدار آن حضرت امام خمینی رحمت الله علیه است، پرچمی که امروز و بعد از ارتحال حضرت امام بر دوش مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای حفظ الله تعالی قرار گرفته است. پرچمی که محکم در مقابل دشمنان ایستادگی کرده است و یک وجب از خاک این مملکت تقدیم دشمنان نشده است .

انقلاب اسلامی؛ ایران و ایرانی را سربلند کرد:

در کودتای ۲۸ مرداد که انگلیسی‌ها شاه را به کشور برگرداندند، قسمت های زیادی از ایران جدا شد مانند بحرین؛ ولی زمانی که ملت ایران مطیع خدا و رسول او و امیرالمومنین علیه السلام و فرزندانش شدند و در عصر غیبت از جانشین امام زمان پیروی کردند، تمامیت ارضی کشور ما حفظ شده است و به پیشرفت های زیادی داشته از جهات نظامی، اقتصادی، سیاسی و... دست پیدا کرده است و در همه زمینه ها رشد داشته است ، امروز هیچ کشوری نمی تواند خودش را بر ملت ایران تحمیل کند. ما امروز در دنیا عزت افتخار پیدا کرده ایم.زمانی که مستشاران آمریکایی در ایران بودند ( در زمان طاغوت) اگر یک مستشار آمریکایی ، یک نظامی آمریکایی، یک مقام پایین نظامی آمریکایی ،شاه مملکت ما را با ماشین زیر می گرفت و می کشت، دادگاه های ما حق نداشتند این آشپز یا نظامی آمریکایی را محاکمه کنند، حتی اگر یک سگ آمریکایی را ایرانی ها از بین می بردند، کسی که این کار را انجام داده بود به عنوان جنایتکار باید در دادگاه آمریکا محاکمه می شد. همافران ما اجازه نداشتند یک پیچ از هواپیمایی که خراب شده بود را باز کنند ،آمریکایی ها در ایران حق توحش دریافت می‌کردند چون می گفت ما در بین یک مردم وحشی و بیابانی و جنگلی زندگی می کنیم، باید ۱۰ برابر حقوق بگیریم. در زملت هویدا در سر درب ورزشگاهی که آمریکایی‌ها در اهواز تاسیس کرده بودند، نوشته شده بود : ورود سگ و ورود ایرانی ها ممنوع!! در آن زمان آمریکایی‌ها در ایران همه کاره بودند و ایرانی ها را در حد حیوان قلمداد می‌کردند . منابع ما را غارت می کردند و ملت ایران را توسری خور کرده بودند، در زمان طاغوت، ما هیچ بودیم ولی امام آمد و بزرگی و عزت را به ما هدیه داد ، پیشرفت های امروز ما در بحث هسته‌ای ، ساخت موشک و در ساخت سلول های بنیادین ، نتیجه شعار ما میتوانیم است که امام به ما یاد داد، ما نیز انسان هستیم و حق حیات داریم، از آن زمان بود که دست آمریکا از ایران قطع شد.

محبت واقعی موجب اطاعت است :


این راه عزت و سربلندی است که انسان در زندگی، راه خدا را انتخاب کند، راه رسول او و اطاعت از امیرالمومنین علیه السلام را در زندگی انتخاب کند. بحث اطاعت از ولایت در این آیه از قرآن آمده است : « إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسولُهُ وَالَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمونَ الصَّلاةَ وَيُؤتونَ الزَّكاةَ وَهُم راكِعونَ» (1) . بحث دیگری هم چنین آمده است: «قُلْ لاَآ أَسْـءَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَی» (3) وقتی ما می توانیم خدا رسول و امامان را سرپرست خود انتخاب کنیم که از راه محبت و دوستی وارد شویم، این محبت و عشق است که اطاعت می آورد و موجب پیروزی می شود. بنابراین سخن من در خطبه اول این است که راه سعادت و خوشبختی این است که « إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسولُهُ وَالَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمونَ الصَّلاةَ وَيُؤتونَ الزَّكاةَ وَهُم راكِعونَ» (1) این راه ۱۰۰% تضمین شده است و موجب غلبه و پیروزی است.

خدایا به حق محمد و آل محمد عاقبت همه ما را ختم به خیر بگردان

پی نوشت:

1- سوره مبارکه المائدة آیه ۵۵

2- الدر المنثور فی تفسیر الماثور ، سیوطی،ج۲،ص ۲۹۳

3- سوره مبارکه الشورى آیه 23

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

قال الله الحکیم فی کتابه : « يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَ النَّصاري‏ أَوْلِياءَ » (4)

قبل از هر چیز از همه شما بزرگوارانی که در این راهپیمایی بزرگ شرکت کردید و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس و آل سعود سر دادید، تقدیر و تشکر می کنم . در جلسه ای که در خدمت ریاست محترم آموزش و پرورش بودیم تذکر داده بودیم که دانش آموزان را برای شرکت در این راهپیمایی مجبور نکنید، از همه دانش آموزانی که در این راهپیمایی شرکت کردند تشکر می کنیم. از دانش آموزانی هم که ماندند و در نماز جمعه نیز شرکت کردند تشکر ویژه می کنم . انشاالله خوشبختی و سعادت شامل حال همه شما فرزندان عزیز و پدران و مادران شما باشد .

استکبار ستیزی خواست قرآن کریم:

در خطبه اول خدمت شما عرض کردم که راه سعادت و خوشبختی یک آری دارد و یک نه،آری به خدا و رسول و ائمه معصومین است و یک نه بزرگ دارد که آن را از آیه زیر استنباط می کنیم : « يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَ النَّصاري‏ أَوْلِياءَ » (4) مومنین مبادا دشمنان خدا ، دشمنان رسول خدا و دشمنان خود را سرپرست خویش قرار دهید! ترجمه امروز آن این است : مبادا یهودیان یعنی اسرائیلی ها و مبادا نصارا یعنی استکبار جهانی، آمریکا را دوست بدارید و آنها را رهبر خود قرار دهید. چون این ها ظالم و ستمگر هستند، اگر اینها را سرپرست قرار دادید توسری خور خواهید شد و آنها شما را فریب می‌دهند و شکست خواهید خورد: « يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَ النَّصاري‏ أَوْلِياءَ » (4) مواظب باشید که یهود و نصارا را به عنوان رهبر خود انتخاب نکنید، اینها دشمنان خدا هستند و در آیه دیگر می فرماید: « يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَ عَدُوَّکُمْ أَوْلِياءَ تُلْقُونَ إِلَيْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ » (5) مبادا با اینها دوست بشوید زیرا شیطان بر آنها تسلط پیدا کرده است . یک نه بزرگ به استکبار است.رهایی از استکبار و توسری خوری بودن، درس بزرگ قرآن است.

سیزدهم آبان سالگرد سه رویداد مهم در تاریخ ایران :


حوادث بزرگی در ۱۳ آبان رخ داده است که منشأ آنها یهود و نصارا هستند یعنی استکبار جهانی ،آمریکا ، انگلیس و صهیونیست‌ها .

تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343 :

در سال ۱۳۴۳ امام خمینی رحمة الله علیه سخنرانی داشتند و به شاه خطاب کردند چرا کاپیتولاسیون را پذیرفتی و اجازه دادی آمریکایی‌ها حق قضاوت داشته باشد؟ این لایحه یعنی اگر آمریکایی‌ها جرمی مرتکب شدند، دادگاه های ایران حق نداشتند آنها را محاکمه کنند و،چون آنها برتر و بالاتر هستند و دادگاه آمریکایی باید رسیدگی کند. امام به شاه اعتراض کردند که چرا زیر بار چنین خفتی رفته اید؟ بعد از این سخنرانی امام(ره)، آمریکایی ها حکم کردن و شاه و طاغوت آن را اجرا کرد و امام را شبانه دستگیر کردند و شش ماه به ترکیه تبعید کردند که این تبعید ۱۳ سال به طول انجامید.

کشتار دانش‌آموزان در 13 آبان 1357 در دانشگاه تهران :

دانش آموزان و دانشجویان در سال ۵۷ در میدان دانشگاه به ظلم و ستم آمریکایی ها اعتراض کردند ولی طاغوت چه کرد؟ دستور داد درب های دانشگاه را بستند و همه دانش آموزانی که اعتراض کرده بودند را به شهادت رساندند و حتی اجازه ندادند یکی از آنها زنده بماند.

تسخیر سفارت امریکا در 13 آبان 1358:

در ۱۳ آبان ۵۸ دانشجویان معترض وقتی دیدند که آمریکایی‌ها هنوز هم در امور ایران دخالت می کنند، با اینکه یک سال از انقلاب گذشته بود ولی هنوز هم آمریکایی ها دنبال توطئه در ایران بودند مثلا در کردستان کودتا به پا کردند که در 13 آبان، دانشجویان پیرو خط امام سفارت آمریکا را تسخیر کردند و اسنادی به دست آمد که اینجا لانه جاسوسی بوده است .این حرکت دانشجویان با حمایت امام خمینی مواجه گردید.امام تصرف لانه جاسوسی توسط دانشجویان را «انقلاب دوم» لقب دادند و در سخنانی، از این اقدام حمایت کردند: «شما می‌ بینید که الان مرکز فساد ‌امریکا را جوان ها رفته‌اند گرفته ‌اند و امریکائی ها را هم که در آنجا بودند، گرفتند و آن لانه فساد را به دست آوردند و امریکا هیچ غلطی نمی ‌تواند بکند و جوان ها مطمئن باشند که امریکا هیچ غلطی نمی ‌تواند بکند.» در آن زمان، آمریکا قدرت بادکنکی داشت اگر ناو آمریکایی در کنار کشتی یک کشوری قرار می گرفت ، رئیس آن کشور باید تسلیم امریکایی ها می شد و حتی قدرت مخالفت با او را نداشت . مانند ژاپن که امریکایی‌ها بمب هسته‌ای در این کشور انداختند و تعداد زیادی از مردم آن را قتل عام کردند ولی هنوز روسای ژاپن جرئت این را ندارند که بگویند آمریکا چنین کاری را انجام داد ولی دانشجویان ایرانی سفارت آمریکا را اشغال کردند و آمریکا هیچ کاری نتوانست انجام بدهد و قدرت و ابهت آمریکا در دنیا فرو ریخت و مردم دنیا فهمیدند که دیگر نباید از آمریکا بترسند، این عظمت چنین روزی را می رساند.

پروژه سوریه سازی ایران :


از روزی که انقلاب شده است ،دست آمریکا از ایران قطع شده است و به توطئه روی آورده است،آنها هر روز بر علیه ملت ایران توطئه داشتند و حتی به دنبال ترور امام بودند ،کودتا کردند، در کردستان کومله ها قیام کردند، منافقین ۱۷ هزار نفر از مردم و مسئولین را به شهادت رساندند و کشتند ولی نتوانستند کاری از پیش ببرند. ۸سال تمام دنیا بر علیه این ملت مظلوم بسیج شدند تا امام و ملت ایران را شکست بدهند و انقلاب ما را سرنگون کنند ولی نشد، وقتی دیدند که از راه نظامی نمی توانند با ایران مقابل کنند، تصمیم گرفتند تا ایران را تحریم کنند و اجازه ندهند دارویی به ایران وارد شود و با محاصره اقتصادی مانع پیش پیشرفت کشور شوند. همانگونه که مسلمانان صدر اسلام را محاصره کردند، از همان ابتدای انقلاب تا کنون ما در محاصره اقتصادی هستیم و آنها تلاش می کنند تا ما نتوانیم نفت بفروشیم و از کشورهای دیگر چیزی بخریم و هیچ پیشرفتی نداشته باشیم ولی به لطف خدا، از درون کشور جوانان و نوجوانان جوشیدند و پیشرفت کردیم، اقتدار پیدا کردیم و کشور ما تا کنون حفظ شده است،دشمنان وقتی دیدم که تحریم ها بر علیه ملت ایران کارساز نبوده و ملت ایران پیشرفت کرده است قوی شده است و در مقابل اسرائیل ایستاده است، از مظلومین و محروم این دنیا دفاع می کند، ایران توانست کشور جنگ زده و نابود شده سوریه را نجات دهد، داعش را به عراق فرستادند و این ایران بود که عراق را نجات داد. قصد تصرف یمن را داشتند که ایران به کمک یمن شتافت، همچنین ایران به مردم به لبنان و فلسطین کمک کرد، بنابراین تصمیم گرفتند برای اینکه جلوی پیشرفت پیشرفت ایران را بگیرند سوریه سازی کند یعنی از درون کشور اعتراضات شروع شود،همانطور که در یکی از استان‌های سوریه مردم به حاکم آنجا اعتراض کردندو آمریکایی ها، اسرائیلی ها و سعودی ها از این جریان سوء استفاده کردند، وارد این کشور شدند و ۱۰ سال جنگ داخلی راه انداختند و ۴۰۰ هزار نفر از مردم سوریه کشته و یا مجروح شدند. همه زیرساخت های سوریه را نابود کردند و آن را به بیابانی تبدیل کردند ،همه منابع آن را غارت کردند .همه تلاش خود را برای شکست سوریه و جدا کردن آن از محور مقاومت کردند ، برای اینکه نتواند در مقابل اسرائیل قد علم کند گفتند باید از داخل و توسط خود مردم سوریه این کار انجام شود ولی ایران به داد سوریه رسید و حکومت آن حفظ شد گرچه خسارت‌های زیادی وارد کردند و هنوز هم بخش‌های زیادی از سوریه که نفت خیز است در دست امریکایی هاست و در دست داعش است که نفت آن را استخراج می کنند و قصد دارند تا در ایران هم همین پروژه اجرا کنند، اعتراضات از سقز و کردستان شروع شد ،منافقین بلافاصله وارد میدان شدند و تصمیم گرفتند کشته سازی کنند . منافقین از میان مردم،خصوصا از میان شخصیت های معروف و چهره های هنری و ورزشی افرادی را می کشند و به گردن نظامی اندازند که رهبر انقلاب آنها را کشته است ، سپاه و دولت ایران آنها را کشته است . هدف آنها این است که روز به روز اغتشاش و شورش را گسترش بدهند تا مملکت ایران به دست خود مردم ساقط شود و ایران تجزیه شود، کردها و لرها عرب ها بلوچ ها هر کدام برای خود یک حکومت تشکیل دهد تا امریکایی‌ها به راحتی بتوانند در این کشور مسلط شوند . اگر اینها بر کشور ما مسلط شوند به هیچ کس رحم نمی کنند . همانطور که دیدید وقتی یک طلبه را دستگیر کردند به قدری او را شکنجه دادند که به شهادت رسید، همین ها که در شاهچراغ زنان و کودکان را به خاک و خون کشیدند. اینها چنین دشمنان بی رحمی هستند. هدف آنها از گسترش اعتراضات چنین چیزهایی است تا بتوانند کشور را نابود کنند و دنبال این هستند تا نیروهایی که در مرز کشور خدمت می کنند و حافظ امنیت هستند را به داخل کشور بکشانند. شما ببینید در همین مدت کوتاه ، نیروی انتظامی و اطلاعات چقدر اسلحه و مهمات جنگی را کشف و ضبط کردند . وقتی نیروهای امنیتی مشغول امورات داخل کشور باشد دشمن به راحتی می تواند ضربه خود را وارد کند . یک داعشی می‌تواند از بحرین به شیراز بیاید و مردم را در شاهچراغ به رگبار ببندد، قرآن ها را می سوزانند ،چادر از سر زن مسلمان می کشند به اسم اینکه ما می خواهیم آزاد باشیم. معنای این کار آزادی نیست بلکه تسلیم شدن در مقابل خواسته آمریکاست ، ظاهر شعار زن زندگی آزادی شعار خوبی است ولی در واقع تسلیم شدن در مقابل دشمن است ،آنها دنبال این هستند تا با این شعار بار دیگر به کشور ما مسلط شود و منابع ما را غارت کند و جلوی پیشرفت کشور را بگیرند تا باز ما زیردست آنها شویم : « كَلِمَةُ حَقٍّ يُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ » (6) گفتار حقّى است كه دنبال هدف باطلی هستند.

ماجرای پیراهن عثمان :

داستان پیراهن عثمان را که شنیده اید ،عثمان خلیفه بود ، شورشیان او را محاصره کردند، امیرالمومنین علی علیه السلام به فریاد او رسید، برای او آب و غذا می برد وحتی گفت عثمان توبه کرده است و میخواهد عدالت را برقرار کند. اما مروانیان اجازه ندادند، مروانیان و بنی امیه آن زمان مانند آمریکا در این زمان بودند . به عثمان گفتند : به حرف علی گوش نده . در نهایت شورشیان عثمان را کشتند؛ زن عثمان پیراهن خونی او را به همراه انگشت قطع شده عثمان و به مقداری از موی ریش او برای معاویه فرستاد . در حالیکه معاویه خود شورش را راه انداخته بود و فرمان قتل عثمان را داده بود . بعد از قتل عثمان، معاویه پیراهن او را به شام آورد و ۴۰ روز برای آن عزاداری کرد که مردم علی خلیفه را کشته است و علی باید قاتلان عثمان را تسلیم کند. علی (ع) که جانشین پیامبر بود ، با این رفتار کاری کردند که منجر به از هم پاشیده شدن حکومت امیرالمومنین و شهادت آقا امیرالمومنین علیه السلام شد. امروز هم فرزندان عزیزم دشمن با این کشته سازی ها پیراهن عثمان را علم کرده است تا حکومت جمهوری اسلامی را سرنگون کند وقتی از راه جنگ نتوانست کاری پیش ببرد، از راه تحریم و کودتا نتوانست کاری کند ، از راه فریب و دروغ وارد شد و شیوه کشته سازی و انحراف اذهان و منحرف کردن دلها را در پیش گرفت، البته این به این معنی نیست که هیچ یک از مسئولین ما اشتباه نداشته اند، خیر اعتراض حق مردم است ولی اغتشاش درست نیست .تخریب اموال مردم و آتش زدن آمبولانس و آتش زدن شهر ها، کار درستی نیست ، اینها همه نقشه دشمن است و اجرای آن دست منافقین و گروهکهاست .

مراقب جنگ نرم دشمنان باشیم:

دشمن به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی و از بین بردن اقتدار نظام است تا مشکلات زیادی را برای ملت ما درست کند و امنیت ما را خدشه دار کند، اگر ما امنیت نداشته باشیم، بهترین زندگی رفاهی را هم که داشته باشیم ارزشی ندارد. اگر امنیت نداشته باشید، آرامش و آسایش نخواهید داشت و هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد. امیدواریم نسل جوانی که در خیابان ها اعتراض می کنند چشمان خود را باز کنند تا ببینند چه کسی به آنها خط می دهد و دنبال چه هدفی است! اینها همان آمریکایی‌ها و دشمنان ما هستند، شبکه اینترنشنال به دست سعودی هاست همانهاکه سوریه را نابود کردند. رادیو بی بی سی دست انگلیس است که کودتا کردند. رادیو فردا به دست آمریکاست کسانی که سالها منابع کشور ما را غارت کردند و امروز روی افکار جوانان ما کار می کنند تا نظام جمهوری اسلامی را دشمن فرزندان ما قلمداد کنند اینها همیشه همه دروغ و تهمت است. آنها حدود ۶۰ نفر از نیروهای انتظامی را به شهادت رساندند و تعداد زیادی بسیجی را سر بریدند؛ آنها به دنبال کشته سازی هستند و از میان افرادی که برای اعتراض به خیابان آمده‌اند تعدادی را می کشند و بر گردن نظام می‌اندازند. همان کاری که معاویه انجام داد که پیراهن عثمان را علم کرد ؛ امروز دشمن همین حربه را در پیش گرفته است بنابراین کسانی که قرآن نظام و اسلام را دوست دارند باید به هوش باشند و روشنگری کند .

شنبه 14 آبان 10 ربیع‌الثانی

*وفات حضرت معصومه سلام الله علیها را داریم که تسلیت عرض می کنیم.

*هفتم شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ علیه السلام را داریم که تسلیت عرض می کنم.

* تصادف وحشتناکی هم در چترود اتفاق افتاد که چندین نفر مجروح شدند حاج آقای ربانی هم مجروح شدند. ان شاءالله خداوند متعال همه مجروحین را شفای عاجل عنایت بگرداند .

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار

پی نوشت:

4- سوره مبارکه المائدة آیه ۵1

5- سوره مبارکه ممتحنة ، آیه 1

6- نهج البلاغ ، خطبه 40


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.