سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

بهترین مردم در آخرالزمان/ شرط پذیرش خبر در قرآن کریم

ارسال شده توسط: مدیریت سایتبازدید شده: 79 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1401.07.16
 
خطبه نماز جمعه بخش چترود به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در مورخه1401/07/15


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال الله الحکیم فی کتابه : « و إن تتولّوا یستبدل قوماً غیرَکم ثم لایکونوا امثالکم» (۱)

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان ، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والامقام بخش ، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

از حضور مؤمنانه همه شما خواهران و برادران نمازگزار، مجری ،موذن و قاری محترم، دست اندرکاران نمازجمعه صمیمانه تشکر می کنم . امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

هفته نیروی انتظامی را به این عزیزان تبریک عرض می کنم و امیدواریم خداوند توفیق روز افزون به ملت بزرگ ایران، رهبر عزیزمان، نیروهای نظامی و انتظامی عنایت بفرمایید . چون آغاز امامت آقا امام زمان است آیاتی در این ارتباط خدمت شما عرض می کنم.

پیشگویی انقلاب اسلامی در آیات و روایات :

خدای تبارک و تعالی به پیامبر می فرماید : به مسلمانان در رکاب خود بگو:« وَ اِنْ تَتَوَلَّوْا یَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَیْرَکُمْ ثُمَّ لایَکُونُوا اَمْثالَکُمْ » (1) اگر شما از پذیرش این دین روی بگردانید، ضرری به دین خدا وارد نمی شود، خداوند قوم دیگرى را بجای شما می آورد که مثل شما نیستند و به اسلام پشت به اسلام نمی کنند.
مگر ملت زمان پیامبر چه کردند که قرآن از آن به رویگرداندن از دین تعبیر می کند، آنها هم نماز می خواندند و هم روزه می گرفتند (حتی نمازهای مستحبی را به جماعت اقامه می کردند) . در شبهای ماه مبارک رمضان تمام قرآن را تلاوت می کردند و هم در جهاد شرکت می کردند و هم اینکه از اموال خود در راه خدا انفاق می کردند ، پس چه انجام دادند که از دین جدا شدند؟ پاسخ این است که آنها از پذیرش ولایت و امیرالمؤمنین سر باز زدند،پیداست که ملت جایگزین، پایبند به امامت و ولایت هستند. خداوند در این آیه به اعراب می گوید اگر شما به دین که همان ولایت علی است، پشت کردید، ضرری به دین خدا وارد نمی شود. خداوند مردمی را جایگزین شما می کندکه آنها مردمی ولایت مدار هستندو هرگز به دین که همان ولایت علی است، پشت نمی کنند.
حال سوال این است که مصداق این قوم چه کسانی هستند؟ در سوره های دیگر قرآن مانند سوره مبارکه جمعه هم آیه مشابه ای آمده است : « وَ آخَرِينَ مِنْهُمْ لَمَّا يَلْحَقُوا بِهِمْ » (2)ديگراني هستند كه هنوز به دین ملحق نشده اند، این آیه در زمانی نازل شد که مردم ایران هنوز مسلمان هم نشده بودند . و در آیه ای دیگر می فرماید : « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ » ای کسانی که ايمان آورده ايد ، «مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ » هر که از شما از دينش بازگردد چه باک ،«فَسَوْفَ يَأْتِي اللّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ» در آینده ای نزدیک خدا مردمی را بياورد که دوستشان بدارد و دوستش بدارند « أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ » در برابر مؤمنان فروتنند «أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ »» و در برابر کافران سرکش «يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ » در راه خدا جهاد می کنند «وَلاَ يَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ» واز ملامت هيچ ملامتگری نمی هراسند(3) . وقتی پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله و سلم) این نمونه آیات را قرائت کردند ،اصحاب این سوال را از پیامبر اکرم(ص) پرسیدند: این قوم برگزیده و قوم جایگزین که خداوند در این آیات به آنها اشاره کرده چه کسانی هستند؟! در جواب این سوال ، پیامبر یک جا دست بر شانه سلمان نهادند ، در جایی دیگر دست بر ران سلمان که کنار ایشان نشسته بود زدند و فرمودند: « هَذَا وَ قَوْمُهُ وَ الَّذِی نَفْسِی بِیَدِهِ لَوْ کَانَ الْإِیمَانُ مَنُوطاً بِالثُّرَیَّا لَتَنَاوَلَهُ رِجَالٌ مِنْ فَارِسَ » منظور این مرد و قوم اوست، سوگند به آن کس که جانم به دست اوست، اگر علم وایمان در ثریا باشد گروهى از مردان فارس آن را به دست مى‏آورند(4) . مصداق روشن این آیات را رسول خداو امیرالومنین(ع) و اهل بیت ، ملت ایران معرفی کردند.
امروز هم پرچم حق را ملت ایران بلند کرده است . حضرت امام خمینی رحمت الله علیه در وصیت نامه خود فرموده است : ملتی به خوبی ملت ایران وجود ندارد، ملت ایران حتی از مسلمانان صدر اسلام و مسلمانان زمان رسول خدا و امیرالمومنین و مسلمانان زمان سیدالشهدا هم بهتر هستند. مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی های خود فرمودند : ملت ایران، پرچم همه انبیاء الهی را بلند کرده است .
روایت ناب دیگری را در این زمینه خدمت شما عرض می کنم تا قلب شما شاد شود:

بهترین مردم در آخرالزمان:

ابی حمزه ثمالی از ابو خالد کابلی روایت می کند که امام زین العابدین علیه السّلام فرمودند: « إِنَّ أَهْلَ زَمَانِ غَیبَتِهِ »مردم زمان غیبت امام زمان (عج) یعنی مردم این زمان)«الْقَائِلُونَ بِإِمَامَتِهِ »مسلمانانی که امامت امام زمان را پذیرفته باشند«الْمُنْتَظِرُونَ لِظُهُورِهِ»منتظر ظهور او هستند( البته نه منتظر با لفظ، بلکه منتظر در عمل، افرادی که جامعه را برای ظهور حضرت آماده می کنند و جامعه را پاک می کنند ، انقلاب می کنند ، با کفر و طاغوت مبارزه می کنند و در این راه جان و خون خود را می دهند تا زمینه ظهور را فراهم می کنند، این معنای واقعی انتظار است نه آن انتظاری که دست روی دست بگذاریم و در خانه بنشینیم تا ظلم وکفر تمام دنیا را بگیرد و همه مردم فاسد بشوند ،گناه زیاد شود تا امام زمان بیاید، این نوع انتظار منفی، غلط است ولی انتظار مثبت این است که همانند شخصی که پدر او به سفر کربلا رفته است، خانه راآب و جارو می کندو مهمان دعوت می کند ومنتظر برگشتن پدر است) « أَفْضَلُ أَهْلِ کلِّ زَمَانٍ » از مردم تمام زمان ها بهترند(مردم زمان امیرالمومنین (ع ) و دیگر اهل بیت، ائمه را می دیدند و با آنها زندگی می کردند و در کلاس درس آنها شرکت می کردند ولی امام ز مان در عصر ما غایب هستند و ما حضرت را نمی شناسیم ، بله امام زمان در بین ما زندگی می کنند و ممکن است ما بارها حضرت را دیده باشیم ولی ایشان را نمی شناسیم،امام زمان در بین ما هست ولی ناشناس است و در پس پرده غیبت است و مردم ایران امام زمان را از روی فطرت پاک خود و ایمان و اعتقادی که به جانشین امام زمان دارند، خود را به امام زمان پیوند زده اند ومنتظر ظهور حضرت هستند)،بنابراین مردم این زمان، از مردم تمام زمان ها بهترند «لِأَنَّ اللَّهَ تَعَالَی ذِکرُهُ أَعْطَاهُمْ مِنَ الْعُقُولِ وَ الْأَفْهَامِ وَ الْمَعْرِفَةِ مَا صَارَتْ بِهِ الْغَیبَةُ عِنْدَهُمْ بِمَنْزِلَةِ الْمُشَاهَدَةِ » زیرا خداوند عقل و فهمی به آنها داده که غیبت در نزد آنها حکم مشاهده را دارد! (سخنان امام زمان را از طریق جانشین حضرت به ما می رسد و ما باور داریم که امام زمان هستند)«وَ جَعَلَهُمْ فِی ذَلِک الزَّمَانِ بِمَنْزِلَةِ الْمُجَاهِدِینَ بَینَ یدَی رَسُولِ اللَّهِ ص بِالسَّیفِ » خداوند آنها را در آن زمان مثل کسانی می داند که با شمشیر در رکاب پیغمبر -علیه دشمنان دین- پیکار کرده اند،کسانی که امام زمان را قبول دارندو منتظر ظهور حضرت هستند مانند مجاهدین در رکاب رسول خدا هستند ، چه عظمت و مقام بالایی را امروز شیعه و ملت ایران پیدا کرده است که حضرت می فرماید :« أُولَئِک الْمُخْلَصُونَ حَقّاً » آنها مخلصان حقیقی «وَ شِیعَتُنَا صِدْقاً » و شیعیان راستگوی ما هستند «وَ الدُّعَاةُ إِلَی دِینِ اللَّهِ سِرّاً وَ جَهْراً » که مردم را به طور آشکار و نهان به دین خدا می خوانند. «وَ قَالَ ع انْتِظَارُ الْفَرَجِ مِنْ أَعْظَمِ الْفَرَج» و فرمود: انتظار فرج بزرگ ترین فرج است.(5) به تعبیر مقام معظم رهبری ایرانیان هستند که پرچم همه انبیا الهی را در دنیا بلند کرده اند و در مقابل کفر و ظلم ایستادگی کردند. اینها انسان های مخلص و شیعیان واقعی هستند.

خداوند را شاکریم که زندگی ما را در چنین عصری قرار داده است،با اینکه امام زمان را نمی بینیم و نمی شناسیم ولی سخن او و کلام او در جان ماست .امروز مصداق این آیات و روایات یعنی شیعیان قائل به امام زمان و منتظر ظهور حضرت ، در دنیا از هر کس سوال کنید ،حتی تحلیلگران کشورهای غربی می گویند شیعه دو بال دارد یک بال سرخ و یک بال سبز ، امام حسین علیه السلام بال سبز آن و امید به ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بال سرخ است، آنها هم این مسئله را فهمیدند که مصداق آن مردم ایران است، خدا را برای این نعمت بزرگ شکرگزاریم.

پی نوشت :

۱- سوره مبارکه محمد،آیه۳۸

2-سوره مبارکه جمعه ،آیه 3

3-سوره مبارکه المائدة، آیه 54

4-بحار، ج ۱۶، ص ۳۱۰

5-بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار ج 52 ص122

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

هفته نیروی انتظامی را به این عزیزان تبریک و تهنیت عرض می کنیم و از زحمات آنها در جهت آرامش و امنیت تشکر می کنیم. از همه شما نمازگزاران بزرگواری که اهمیت دادید به دستور خدا و برای زنده نگه داشتن یاد خدا در نماز جمعه شرکت کردید نیز صمیمانه تشکر می کنم .

شرط پذیرش خبر در قرآن کریم:

در توصیه به تقوا درس بزرگ قرآنی را خدمت شما عرض می کنم که همیشه برای شما کارساز خواهد بود و در همه مسائل فردی، خانوادگی، اجتماعی مصداق دارد ، خدای متعال در سوره حجرات خطاب به همه مومنین می فرماید: «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِنْ جاءَكُمْ فاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا» اى كسانى‌كه ايمان آورده‌ايد! اگر شخص فاسقى خبرى براى شما بياورد، درباره‌ی آن تحقيق كنيد،اگر خبر درست و مطابق با واقع بود آن را بپذیرید،اگر خبر درست نبود آن را نپذیرید در ادامه آیه آمده است :« أَنْ تُصيبُوا قَوْماً بِجَهالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلى ما فَعَلْتُمْ نادِمينَ» مبادا به گروهى از روى ناآگاهى آسيب برسانيد و از كرده‌ی خود پشيمان شويد.(6) در این آیه یک درس بسیار بزرگ برای همه ماست، در تفاسیر دو شأن نزول برای آن ذکر شده است :

شأن نزول آیه (6) سوره «حجرات» :

تفسیر اول :

نخستین شأن نزولى که غالب مفسران آن را ذکر کرده اند این است که، آیه «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ جاءَکُمْ...»، درباره «ولید بن عقبه» نازل شده است، که پیامبر(صلى الله علیه وآله) او را براى جمع آورى زکات از قبیله «بنى المصطلق» اعزام داشت، هنگامى که اهل قبیله با خبر شدند نماینده رسول اللّه(صلى الله علیه وآله) مى آید با خوشحالى به استقبال او شتافتند، ولى از آنجا که میان «ولید» و آنها در جاهلیت، خصومت شدیدى بود، تصور کرد آنها به قصد کشتنش آمده اند.
خدمت پیامبر(صلى الله علیه وآله) بازگشت (بى آنکه تحقیقى در مورد این گمان کرده باشد) و عرض کرد: آنها از پرداخت زکات خوددارى کردند! (و مى دانیم امتناع از پرداخت زکات، یک نوع قیام بر ضد حکومت اسلامى تلقى مى شد، بنابراین مدعى بود آنها مرتد شده اند!).
پیامبر(صلى الله علیه وآله) سخت خشمگین شد، و تصمیم گرفت با آنها پیکار کند، آیه فوق نازل شد (و به مسلمانان دستور داد: هرگاه فاسقى خبرى آورد، درباره آن تحقیق کنید). پیامبر شخصی را فرستاد تا در مورد ارتداد قبیله «بنى المصطلق» تحقیق کنند،آنها خبر آوردند که «بنى المصطلق» به اسلام کاملاً وفا دارند ، سپس پیامبر امیرالمومنین(ع) را برای جمع آوری زکات به نزد این طایفه فرستاد.

تفسیر دوم :

شأن نزول دیگرى که فقط بعضى از مفسران به آن اشاره کرده اند، این است: آیه در مورد «ماریه» همسر پیامبر(صلى الله علیه وآله) (مادر ابراهیم) نازل شد، زیرا خدمت پیامبر(صلى الله علیه وآله) عرض کردند: او پسر عموئى دارد که گاه و بى گاه به سراغش مى آید (و روابط نامشروعى در میان است) و فرزند شما ابراهیم از آن مرد است،ماریه در مشربه ام ابراهیم زندگی می کرد، (مشربه باغی است که در وسط آن خانه بوده است و متعلق به مُخَيريق يهودي بود که در جنگ احد کشته شد و وصیت کرد همه اموال او در اختیار پیامبر خدا قرار بگیرد).این خبر باعث غضب پیامبر خدا شد، پیامبر، على(علیه السلام) را فرا خواند فرمود: برادرم! این شمشیر را بگیر، اگر آن مرد را نزد «ماریه» یافتى به قتل برسان!
امیرمؤمنان على(علیه السلام) عرض کرد: اى رسول خدا! من مأمورم که مانند «سکه تفتیده» دستور شما را پیاده کنم،هر چه بگویید همان کار را انجام می دهم، دستور شما چیست : این شخص را به قتل برسانم یا تحقیق و بررسی کنم تا از صحت خبر مطمئن بشوم؟ حضرت فرمود: تحقیق و بررسی کن.
على(علیه السلام) مى فرماید: شمشیر را به کمر بستم و به سراغ او آمدم، دیدم نزد «ماریه» است، شمشیر را کشیدم، او فرار کرد و از نخلى بالا رفت، سپس خود را از بالا به زیر افکند، در این هنگام پیراهن او بالا رفت و معلوم شد اصلاً عضو جنسى ندارد، خدمت پیامبر آمدم و ماجرا را شرح دادم، پیامبر(صلى الله علیه وآله وسلم) فرمود: خدا را شکر که بدى و آلودگى و اتهام را از دامان ما دور مى کند.(7)
وقتی پیامبر (ص) برای دعوت پادشاه مصر به اسلام برای او نامه نوشت، پادشاه مصر به همراه جواب نامه رسول خدا، ماریه را هم به او بخشید. ماریه اهل مصر بود و در مصر رسم بودکه مردی از آشنایان را از آلت رجولیت محروم می کردند تا به خانمها خدمت کند و پسرعموی ماریه هم اینگونه بود و از خادمین ماریه بود و به همراه او آمده بود تا به اوخدمت کند.این موضوع را حضرت می دانستند ولی علنی تحقیق کردند تا بر همگان آشنا شود و این تهمت را به همسر رسول خدا(ص) نزنند. در اینجا هم این آیه نازل شد که « اى كسانى‌كه ايمان آورده‌ايد! اگر شخص فاسقى خبرى براى شما بياورد، درباره‌ی آن تحقيق كنيد ».

لزوم تفحص در خبر :

مقصود بنده از بیان این آیه چه بود؟ در باب این آیه دو نکته را متذکر می شوم:

نکته اول) اولاً در مسائل خانوادگی، ممکن است شخصی برای شما خبر بیاورد که همسر یا برادر شما فلان کار را انجام داد ،شما نباید فوراً سخنان او را بپذیرید. به صرف آوردن یک خبر،شما اجازه ندارید آن را بپذیرید بلکه باید تحقیق و بررسی کنید « إِنْ جاءَکُمْ فاسِقٌ بِنَبَإ ... » واژه فاسق از فسق می آید،مثلا خرما یا پسته از پوست خود خارج شده است فسق می گویند ،چرا به فاسق فاسق می‌گویند چون پوسته ایمان را کنار گذاشته است و گناه انجام میدهد. به انسان معصیت کار نیز فاسق می‌گویند چون اطاعت خدا را کنار گذاشته است . در این آیه می‌گوید مبادا خبر کسی که فاسق است و پوسته دین را کنار گذاشته است را قبول کنید. بلکه درباره خبر تحقیق و بررسی کنید، سپس بپذیرید.

نکته دوم) در حوادث اخیر کشور ،خبرهای مختلفی نقل می‌شود ،مثلاً به کُردها می‌گویند: سر خانم مهسا امینی را نیروی انتظامی به دیوار زده است و او را کشته است و مردم از این وضعیت ناراضی هستند و اعتراض می‌کنند. در سیستان و بلوچستان می گویند یک نفر از نیروی انتظامی با یک دختر ۱۵ ساله زنا کرده است (این مربوط به اهل سنت و منطقه سیستان و بلوچستان است که بلوچ ها روی این مسائل بسیار حساس هستند و غیرت دارند) . به لُرها می‌گوید دختر لر به تهران آمده است و نیروی امنیتی او را دستگیر کرده اند او را کشتند،از طرف دیگر هم نظام می گوید چنین موضوعی نبوده است. حال ما با این همه اخبار مختلف چگونه می توانیم واقعیت را متوجه بشویم چگونه حق از باطل تشخیص بدهیم ؟معیار و میزان تشخیص حقیقت چیست؟امروز نظام جمهوری اسلامی پرچم حقِ همه انبیا الهی را بلند کرده است « کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا » همیشه حق در مقابل باطل قرار گرفته است. هر سرزمینی کربلاست و هر زمانی عاشورا است. قبل از انقلاب اسلامی، کشور ایران اسیر دست استکبار و آمریکا بود و گاو شیرده برای آنها محسوب می شد. اموال و منابع کشور ما را غارت می کردند .صهیونیست ها و انگلیسی ها هرکار می خواستند در کشور ما انجام می دادند. پادشاه کشور ما تسلیم آنها بود. امام خمینی رحمة الله علیه کشور ما را آزاد کرد و به ما استقلال بخشید و اسلام را به ما ارزانی داشت وپرچم حق را در کشور ما بلند کرد. آیا دشمنی آمریکا تمام شد؟ خیر ،کودتاهای یکی پس از دیگری اتفاق افتاد،هشت سال جنگ را به ما تحمیل کردند، شهرهای ما را موشک باران کردند. در زمان جنگ ما را تحریم کردند و حتی سیم‌ خاردار به ما نمی دادند، تعداد زیادی از بهترین جوانان ما را به شهادت رساندند، تمام دنیای کفر در مقابل جمهوری اسلامی که حق است،قرار گرفت . بعد از جنگ تحمیلی نیز سال های سال ما را تحریم کردند. سالهاست ما را تحریم دارویی کرده اند و حتی اجازه نمی دهند داروهای بیماری های خاص وارد کشور ما شود، رزمنده های ما که در زمان جنگ شیمیایی شده بودند برای مداوا باید به کشورهای آلمان و انگلیس می رفتند ،همان کشور هایی که خود بمب های شیمیایی را به صدام داده بودند. ما را از هر جهت تحریم کردند ،آیا دشمن آرام نشسته است ؟خیر امروز پرچم ظلم وستم، پرچم باطل در دست استکبار خونخوار است و در دست آمریکا انگلیس اسرائیل است . پرچم حق و پرچم سیدالشهدا امروز در دست مقام معظم رهبری و ملت ایران است. رهبر انقلاب ما همانند آقا امیرالمومنین علیه السلام در آماج تهمت ها قرار می گیرند، اولین مطلب این است که جمهوری اسلامی و مردم ایران حق هستند و در مقابل آن استکبار جهانی آمریکا اسرائیل و انگلیس باطل هستند و کسی در این مورد شکی ندارد و تا کنون از هیچ کوششی بر علیه ملت ایران فروگذار نکرده اند، هیچ وقت رئیس جمهور آمریکا خود مستقیما وارد عمل نمی شود چون مردم ایران حرف او را قبول نمیکند بلکه آنها عواملی را از داخل کشور انتخاب می‌کنند و آن با آنها پول میدهند ،سعودی، بی بی سی، همه بر علیه ملت ایران هزینه می‌کنند و تبلیغ می‌کنند تا از درون، کشور ما از هم پاشیده شود .

نیروی انتظامی حافظ جان و مال مردم است :

نقل شده است به آیت الله بروجردی گفتند فلان اخوند دزدی کرده است،آیت الله بروجردی فرمودند نه بگویید یک دزد آخوند شده است، او لباس ماراهم دزدیده است بله ممکن است یک نفر دزد، لباس نیروی انتظامی را پوشیده است و این حادثه اتفاق افتاده است. وگرنه نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی حافظ امنیت مردم است ، نگهبان جان مردم است ، در راه امنیت مردم خون داده است ، جان داده است، شبها ما راحت سر بر بالین میگذاریم، مغازه داران فقط یک قفل به مغازه خود می زنند و می روند، ماشین خود را در منزل پارک می کنند، این امنیت از کجا آمده است؟ چرا ما می توانیم در امنیت کامل نماز جمعه را برگزار می کنیم؟ چرا داعش کشتاری که در مساجد افغانستان انجام می دهد را نمی تواند در ایران انجام دهد؟ چون نیروی امتظامی، حافظ امنیت و حافظ جان مردم است. آیا کسی باور می‌کند که نیروی انتظامی که حافظ امنیت این کشور است متجاوز باشد؟ خیر. آیا نیروی انتظامی می تواند مردم را بکشد ؟خیر ، هرگز چنین کاری اتفاق نمی افتاد . بله ممکن است یک آدمکش لباس نیروی انتظامی را بپوشد و یا یک دزد لباس روحانیت را بپوشد و خلافی انجام دهد وتحلیل این مسائل بسیار روشن است، امروز ده هشتاد و دهه نودی ها نسلی هستند که می‌توانند پرچم این انقلاب را به دست حضرت صاحب الزمان برسانند، دشمن در فضای مجازی روی این نسل سرمایه گذاری میکند،آنها هم که پر احساس و شور هستند فریب میخورند. اکثر کسانی که در آشوب شرکت می‌کنند زیر ۲۰ سال سن دارند ،البته کسانی که اعتراض کردند با اغتشاشگران متفاوت هستند، منافقین اعلام کردند که ما برای این روزها آموزش دیده ایم که از تحصن ها و اعتراض ها استفاده کنیم . در آشوب دانشگاه ،برخی دانشجویان شعارهایی دادند که حتی روسای دانشگاه هم خجالت می‌کشند آن را تکرار کنند . کدام دانشجوی این مملکت چنین سخنانی را به زبان می آورد و فحاشی میکند؟ پیداست که کار نفاق و منافقین است و نشان تفکر داعشی است . البته تعداد این افراد کم است و هرگز نمی تواند به جمهوری اسلامی ضربه بزند نظام جمهوری اسلامی بسیار مستحکم است و البته این مارها و افعی هایی که به جان ملت ایران انداخته اند،سرشان انداخته می شود .
حزب کومله که به آشوب ها دامن می زند کسانی هستند که نیروی انتظامی را سربریده اند و کسی که شعار زن زندگی آزادی را سر داده است که به دختر خود تجاوز کرده است ولی این شعار را در شبکه‌های ماهواره‌ای که انگلیسی‌ها و سعودی ها هزینه آن را پرداخت میکنند تبلیغ می شود. نیروی انتظامی و سپاه پاسداران در کشور ما بسیار مظلوم هستند، حزب کومله در کردستان در عروسی های خود سر سپاهیان را می‌بریدند ، عکسی را دیدم که شهید سر بریده ای دست بر گردن پدر خود انداخته بود. این ها که این همه جنایت انجام داده اند مدعی حمایت از زن و ملت ایران شده اند و شعار آزادی سر داده اند،شبکه اینترنشنال یک خبرنگار زن افغانستانی دارد، اگر او واقعاً دلسوز زنان است،چرا هیچ وقت در مورد کشته شدن دختران افغانستانی صحبتی نمی کند و جنایت علیه زنان افغانستانی را محکوم نمی‌کند و برای دختران ایران دایه دلسوزتر از مادر شده است؟ مهسا امینی یا دختر لر و بلوچ ما را حمایت می کند؟ آیا اینها واقعا طرفدار ملت ایران هستند؟ تحلیل این مسائل آسان است . وقتی در در جنگ میان امیرالمومنین و معاویه شبهه پیش آمد و مردم نتوانستند جبهه حق و باطل را از هم تشخیص بدهند و به امیرالمومنین گفتند معاویه نماز می خواند شما هم نماز می خوانی، قرآن می خواند شما هم قرآن می خوانی، ما نمی توانیم حق را تشخیص بدهیم. در این زمان عمار یاسر روشنگری کرد و گفت ما بارها در زمان رسول خدا با خیمه معاویه به عنوان خیمه کیفر جنگیده ایم.اینها امروز رنگ عوض کرده اند. ما هم باید با فرزندان خود صحبت کنیم و حقایق را برای آنها توضیح دهیم. ما دشمنان زیادی داریم به لطف الهی ایران اسلامی امروز قدرتمند شده است و آمادگی آن را پیدا میکند تا پرچم انقلاب را به دست صاحب آن حضرت صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف بسپارد. بله مشکلات زیادی در کشور ما وجود دارد. در میان مدیران، سوء مدیریت وجود دارد و متاسفانه برخی از مسئولین دزدی میکنند همه اینها وجود دارد ولی علیرغم همه اینها ناخدای این کشتی، کشتی را به سلامت به سمت ظهور و آرامش هدایت می کند. خداوند این ناخدا یعنی مقام معظم رهبری را حفظ کند .

خدایا به حق محمد و آل محمد عاقبت همه ما را ختم به خیر بگردان

پی نوشت:

6- سوره مبارکه حجرات ،آیه 6

7-تفسير مجمع البيان، ج 23، ص: 196

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.