سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

عوامل عاقبت بخیری انسان / تحلیلی از حوادث و آشوب های اخیر

ارسال شده توسط: مدیریت سایتبازدید شده: 75 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1401.07.09
 
خطبه نماز جمعه بخش چترود به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در مورخه1401/07/08


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال الله الحکیم فی کتابه : « الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ طُوبَىٰ لَهُمْ وَحُسْنُ مَآبٍ» (1)

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان ، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والامقام بخش ، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

از حضور مؤمنانه همه شما خواهران و برادران نمازگزار، مجری ،موذن و قاری محترم، دست اندرکاران نمازجمعه صمیمانه تشکر می کنم . امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

یکی از موضوعات بسیار مهم، بحث عاقبت بخیری است که خواسته همه ماست، همواره پدران و مادران برای فرزندانشان دعا کنند که الهی عاقبت به خیر بشوی،عاقبت بخیری و بد عاقبتی بسیار مهم است.

غرور عامل بدعاقبتی :

امام صادق (علیه السلام) فرمود: دو مرد وارد مسجد شدند، يكي از آنها عابد بود و ديگري گنهكار بود، وقتي كه از مسجد بيرون آمدند مرد گنهكار، مؤمن راستين بيرون آمد، ولي مرد عابد، فاسق و گنهكار، خارج شد، چون عابد وقتي وارد مسجد شد، به عبادت خود مي باليد و در انديشه خود به عبادتش مغرور بود، ولي گنهكار در فكر پشيماني از گناه و طلب آمرزش گناهانش از خدا بود (2).میزان آخر کار است که انسان با ایمان از دنیا می رود یا خدایی نکرده کافر از دنیا می رود.

عاقبت «برصیصا» عابد بنی اسرائیل :


در بنی اسرائیل عابدی بود بنام «برصیصا» که مدت درازی از عمر خود را به عبادت و بندگی گذرانیده بود و کار او بجایی رسید که مریضها و دیوانگان به دعای وی بهبودی و شفا پیدا می کردند و مستجاب الدعوه شده بود.اتفاقاً دختری از خانواده ای بزرگ، دیوانه شد و برادرانش او را به نزد همان عابد نامبرده آوردند و خواهر را درمحل عبادت عابد گذاشتند و خود برگشتند تا شاید بر اثر دعای او خوب شود. شیطان از این فرصت استفاده کرده و پیوسته برصیصا را وسوسه نموده و جمال زن را در مقابل وی جلوه می داد. (در روایت داریم هر کس با زن نامحرم خلوت کند، نفر سوم آنان خودِ شیطان است) بالاخره عابد نتوانست خود را حفظ کند و با آن زن زنا کرد و زن از آن عابد آبستن شد.برصیصا بر اثر وسوسه های شیطان از ترس آنکه مبادا رسوا شود ،دختر را کشت و دفن کرد.شیطان بعد از این پیش آمد به نزد یکی از برادران او رفت و داستان عابد را مفصلاً شرح داد و محل دفن خواهر آنها را نیز نشان داد. وقتی برادرها از این پیش آمد ناگوار اطلاع یافتند نتیجه این شد که مردم شهر نیز تمامی باخبر شدند و این خبر به سلطان شهر رسید.
سلطان با عده ای نزد عابد رفت و از جریان جویا شد و برصیصا که چاره ای جز اعتراف نداشت به تمام کردار خود اقرار کرد.پس سلطان دستور اعدام وی را صادر کرد. همین که او را بالای چوبه دار بردند شیطان بصورت مردی بنزدش آمده و گفت: «آن کسی که تو را به این ورطه انداخت من بودم اینک اگر نجات می خواهی باید اطاعت مرا بنمائی.» عابد پرسید: «چکار باید بکنم؟»شیطان گفت: «یک مرتبه مرا سجده کن.»عابد سؤال کرد: «در این حال که من بر بالای دار هستم چگونه تو را سجده کنم.»شیطان گفت: «من به یک اشاره قناعت می کنم.»عابد فقط با سر اشاره به سجده کرد و در آخرین لحظات زندگی نسبت به پروردگار جهان کافر شد و پس از چند دقیقه به زندگیش خاتمه دادند.(3)

اهمّیت عاقبت بخیری :

اگر انسان یک لحظه غفلت کند و خود را رها کند، بد عاقبت خواهد شد،چرا در نماز دعا می کنیم «اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِيمَ»؟ چون خداوند چک سفید امضای خوش عاقبتی به هیچکس نداده است، مثلاً مورد داشتیم که رزمنده ای به شهادت میرسد و هنگامی که میخواهند را دفن کنند، می بینند که مقداری بخار در پلاستیک جلوی بینی او جمع شده است، متوجه می‌شوند که زنده است،او را به بیمارستان منتقل می کند حالش خوب می‌شود ، اما مدتها بعد در اثر گناه زنا او را اعدام میکنند .موضوع عاقبت بخیری بسیار مهم است . بدعاقبتی خطر بزرگی است که همه را تهدید می کند، شیطان برای گمراه کردن انسانها قسم یاد کرده است.

عوامل عاقبت بخیری انسان:

فرمول عاقبت بخیری چیست؟ فرمول آن در آیه ای که ابتدای سخن خدمت شما بزرگواران عرض کردم، آمده است : این وعده خداوند است که « الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ طُوبَىٰ لَهُمْ وَحُسْنُ مَآبٍ» (1) خوشا به حال کسانی که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند،چون در دنیا پاکیزه ترین ها نصیب آنها خواهد شد،بازگشت و آخرت آنها نیز خیلی خوب است.

شاهدان روز قیامت:

ایمان و باور به خدا بسیار مهم است یعنی همه ما هر لحظه و هر آن،خدا را حاضر و ناظر بدانیم او بر تمام کارهای من و شما آگاه است،درست است که دست و چشم عضوی از بدن ما هستند ولی در اصل آنها سربازان خداوند هستند،علاوه براینکه خداوند حاضر و ناظر بر همه اعمال ماست ،اعضای بدن ما نیز اعمال و رفتار ما را ثبت و ضبط می کنند و به عنوان شاهد در قیامت ارائه می دهند و دست به سخن می آید که فلان جا با یک امضا ظلمی در حق کسی انجام شد، انسان به عضو شهادت دهنده اعتراض میکند که مگر تو عضو بدن من نیستی؟ چرا بر علیه من شهادت می دهی؟ جواب می دهد : خداوندی که همه چیز در دست اوست ، مرا به نطق آورده است،چشم گوش دست پا و... همه سربازان خداوند هستند. حتی زمین هم سرباز خداست و از شاهدان روز قیامت است.برای این است که میگویند وقتی به مسجد میروی در مکان های مختلف نماز بخوان، چون در قیامت زمین هم شهادت میدهد. حتی می گویند وقتی میت فوت می کند در جایی که نماز میخوانده است، او را قرار دهید تا آرامش داشته باشد. اعضای بدن ، زمین و... همه از شاهدان روز قیامت هستند.

«ایمان» و «عمل صالح» رمز عاقبت بخیری:

پس فرمول خوش عاقبتی این است،خدا را حاضر و ناظر بر اعمال خود بدانیم و عمل صالح انجام دهیم. « الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ » ایمان و عمل صالح دو بازو هستند، برای داشتن یک زندگی گوارا و عاقبت به خیری به دو بال نیاز است : یک بال،حسن فعلی، باور و اعتقادی است که من و شما داریم و بال دیگر حسن فاعلی یعنی عملی نیکوست که باید انجام دهیم . این دو عامل خوشبختی یک انسان هستند و هرگاه خطایی از انسان سر زد یک کار خوب انجام دهد تا جبران شود،این فرمول سعادت و خوشبختی انسان است. در ادامه آیه آمده است : « طُوبَىٰ لَهُمْ وَحُسْنُ مَآبٍ » طوبی مؤنّث اطیب به معناى پاکیزه و گوارا است، اگر انسان مومنانه زندگی کند و اهل عمل خوب باشد ، زندگی گوارا خواهد شد و خوش عاقبت و عاقبت به خیر خواهد شد،در تفسیر آیه نقل شده است : از پيامبر(ص) پرسيدند درخت طوبا چيست؟ فرمود: درختي است كه تنه آن در خانه من و شاخه اش بر سر اهل بهشت است. بار ديگر پرسيدند: درخت طوبا چيست؟ فرمود: آن درخت در خانه علي(ع) است. باز درباره اين تفاوت پرسيدند. فرمود: خانه من و خانه علي(ع) در بهشت يك جا قرار دارد.(4) طوبَي‌ درختي‌ است‌ كه‌ ريشة‌ آن‌ در بهشت‌، در خانة‌ علي‌ عليه‌ السّلام‌ است‌، و در خانة‌ هر مؤمني‌ که دوستدار امیرالمومنین است ، شاخه‌اي‌ از آن‌ قرار دارد که هرچه اراده کنند خداوند از طریق آن به او اعطا می کنند، اگر لغوی معنا کنیم « طُوبَىٰ لَهُمْ » یعنی سعادت و زندگی پاک در دنیا نصیب انسان می شود، قطعاً کسی که در دنیا زندگی پاک داشته باشد در آخرت هم زندگی پاکی خواهد داشت.

خدایا به حق محمد و آل محمد (ص) عاقبت همه ما را ختم بخیر بگردان

پی نوشت:

1- سوره مبارکه رعد، آیه 29

2- علل الشرائع : 354/1.

3- مجمع البیان، پیشین، ص ۶۹۰-۶۸۸

4- نورالثقلين 2/506، ح 137.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

حزن و شادی شیعیان برای حزن و شادی اهل بیت :

در توصیه به تقوا از امام صادق (ع) نقل شده است : « شیعیان در شادی ما شاد و در حزن و اندوه ما اندوهناک هستند » (5) . فرا رسیدن ماه ربیع الاول را به ساحت مقدس مولایمان صاحب الزمان (عج)، رهبر عزیز و فرزندانمان و همه شما علاقه مندان و ارادتمندان اهل بیت تبریک عرض می کنم، ماه پر از خوشبختی و سعادت را برای همه شما آرزو می کنم ، ماهی که در آن ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ،ولادت امام صادق علیه السلام و آغاز امامت امام زمان عجل الله تعالی فرجه در آن قرار دارد که پیشاپیش این اعیاد را به همه شما تبریک می گویم.

وَأَنَّهُ هُوَ أَضْحَكَ وَأَبْكَى (6) خداوند مى ‏خنداند و مى‏ گرياند. در ایام ولادت اهل بیت در مساجد و تکایا مجالس جشن برپا کنید و شادی کنید، همان طور که در ایام شهادت اهل بیت ، مراسم عزاداری برای اهل بیت برپا می کنید، شادی حلال یکی از نیازهای انسان است ، همه ما به شادی حلال نیاز داریم. بنابراین خواهشی که دارم در ایام شادی اهل بیت ،مجلس جشن برپا کنید که خود را اهل بیت هم فرمودند که در شادی ما شاد باشید، از این ایام استفاده لازم را ببرید.

مناسبت های هفته :

شنبه 9 مهر 4 ربیع‌الاول :

*روز جهانی سالمندان
احترام ویژه ای برای سالمندان، بزرگان و ریش سفیدان قائل باشید.

چهار‌شنبه 13 مهر 8 ربیع‌الاول:

*شهادت امام حسن عسكری(ع) (260 ق)

شهادت امام حسن عسکری را در همین هفته داریم ،خدمت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف تسلیت عرض می کنم، روز بعد نهم ماه ربیع الاول، آغاز امامت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

امامان معصوم(علیه السلام)، واسطه رزق :

نمازگزاران عزیز بدانید هر نعمتی که خداوند به ما میدهد، از برکت وجود اهل بیت علیه السلام است . چنانچه در زیارت جامعه نیز آمده است : « بِيُمْنِهِ رُزِقَ الْوَرَي وَ بِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الْاَرْضُ وَ السَّماءُ»(7) هر نعمتی که در زمین و آسمان نصیب ما می شود به یمن وجود اهل بیت علیه السلام است ، چه خوب است که همیشه بعد از غذا نیز شکرگزار وجود امام زمان علیه السلام باشیم، این رسم بسیار خوبی است که وقتی غذا تمام شد، به بچه هامان بگوییم اول از آقا تشکر کن و بگو : « اللهم بارک لمولانا المهدی» خدایا این نعمتی که به من رسید از برکت مولایم امام زمان علیه السلام است در این صورت زندگی شیرین و گلستان خواهد شد.

داستان باغی که امام حسین (ع) به غلام خود بخشید:

از حسن بصری نقل شده است که گفت: روزی امام حسین علیه السلام به همراه اصحاب خود به سوی بستانش رهسپار شد. امام در آن بستان غلامی به نام "صافی” داشت. همین که به بستان نزدیک شد غلام خود را دید که نشسته است و نان می‌خورد. پس حضرت کنار نخلی نشست، جایی که غلام او را نمی‌دید. دید که غلام گُرده نانی را گرفته، نصف آن را جلوی سگ می‌افکند و نصف دیگر را خود می‌خورد. حضرت از رفتار او متعجب شد. چون غلام از خوردن فارغ شد دعا کرد و گفت: الحمدلله رب العالمین، خداوندا مرا بیامرز و مولایم را بیامرز، همانگونه که به پدر و مادر او خیر و برکت بخشیده‌ای. امام از جای خود برخاست و او را صدا زد. غلام دستپاچه برخاست و گفت: مولای من، مرا ببخشای. شما را ندیدم. حضرت فرمود: صافی! مرا حلال کن که به بستانت وارد شدم! او گفت: مولای من، این سخن از بزرگواری و کرم و آقایی شماست وگرنه بستان از آن شماست.
حضرت فرمود: دیدم یک نیمه از گرده نان را به طرف سگ می‌انداختی و نیم دیگر را خود می‌خوردی؛ چرا چنین کردی؟ گفت: درحالی که نان می‌خوردم این سگ به من نگاه می‌کرد. از آن خجالت کشیدم. او سگ شماست که از باغ شما پاسداری می‌کند، من هم بندهٔ شما هستم. هر دو رزق شما را می‌خوریم. امام گریست و فرمود: حال که چنین است تو در راه خدا آزادی و دوهزار دینار به تو بخشیدم.
غلام گفت: اکنون که مرا آزاد نمودی من دوست دارم در باغ شما خدمت کنم. حضرت فرمود: همانا سزاوار است که عمل شخص کریم گفتارش را تصدیق کند؛ آیا به تو نگفتم مرا حلال کن که بی اجازه به بستانت وارد شدم؟ اکنون گفتارم را تصدیق می‌کنم و بستان و آنچه در آن است به تو می‌بخشم. پس اصحاب مرا که همراهم آمدند مهمان حساب کن و به خاطر من از آنها پذیرایی کن. خدا رو روز قیامت تو را اکرام فرماید و در خوش خلقی و ادب تو فزونی بخشد. صافی گفت: حال که بستان خود را به من بخشیدی من نیز آن را برای اصحاب و شیعیان تو وقف می‌کنم.(8)

امام حسین علیه السلام در ازای دعایی که غلام برای او کرد باغ را به او بخشید چه خوب است ماهم در این ایام که ایام آغاز امامت امام زمان علیه السلام است، شکرگزار وجود مقدس امام زمان باشیم و برای ایشان دعا کنیم و بگوییم : « اللهم بارک لمولانا المهدی» خداوندا این نعمتی که رسیده است از جمله وجود مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است و خودمان خانواده و فرزندان خود را بیمه امام زمان کنیم.

*هجرت حضرت امام خمینی(ره) از عراق به پاریس

*روز نیروی انتظامی

در این هفته نیروی انتظامی را داریم که تشکر می کنم از برادران عزیز من در نیروی انتظامی که این روزها زحمت بسیار زیادی را متحمل شدند .در اغتشاشات و آشوب های اخیر هم مجروحین زیادی از عزیزان داشتیم ک برخی شهید شدند. این عزیزان جلودار امنیت بودند؛ که جای تشکر و قدردانی دارد . این را بدانید که در هیچ کجای دنیا، پلیس تا این حد مظلوم نیست ،در خود آمریکا کسی حق ندارد کوچکترین تعرضی به پلیس داشته باشد، وقتی پلیس دستوری می دهد یا فرمان ایست میدهد، هیچکس اجازه و جرات مخالفت ندارد ولی متاسفانه در جمهوری اسلامی ایران تا این حد ناسپاسی می شود و به پلیس ما توهین میشود، مجروح و زخمی می شوند و به شهادت میرسند .

پنج‌شنبه 14 مهر 9 ربیع الاول

*آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج)

*روز دامپزشکی


اگر دامپزشک نباشد چه بسا غذاهایی که ما میخوریم یک غذای آلوده باشد .

تحلیلی از حوادث و آشوب های اخیر :

یک جمله در باب آشوب‌های اخیر خدمت شما عرض کنم : اولا مشخص است که فتنه و آشوب که صورت گرفت ، توسط دشمن بیدار نظام جمهوری اسلامی در آن طرف مرزها برنامه ریزی شده بود. در این میان صهیونیست ها و انگلیسی ها هرکدام وظیفه را به عهده گرفته ، تحریم اقتصادی ایران به عهده وزارت خزانه داری امریکا بود، در بحث سیاسی هم مشکلات به وجود آمده در وزارت امور خارجه آنها برنامه ریزی شده بود، در بحث ایجاد اختلافات مذهبی، دینی و قومی و ایجاد فتنه ، انگلیسی ها عهده‌دار شده‌اند که در این زمینه سالها کار کرده و برنامه ریزی داشته اند. در این اختلافات اگر دیده باشید، تلویزیون های ماهواره ای مانند بی بی سی و شبکه هایی که سعودی ها هزینه آن را می پردازند لحظه به لحظه گزارش می دادند و به آشوب ها دامن می زدند ، الان که غبار فتنه خوابیده است و امنیت برقرار شده است، از فیلم‌هایی که قبلا در آرشیو خود ذخیره داشتند یا از مخالفین جمهوری اسلامی که در کشورهای دیگر مانند امریکا سوئد بودند بر علیه نظام جمهوری اسلامی ، فیلم پخش میکنند. در این آشوب ها هم عمده نیروهایی که به کف خیابان آمده بودند نوجوانان دهه بودند حدود 80 درصد آشوبگران بین ۱۷ ساله تا ۲۱ ساله سن داشتند. ۲۰ درصد آنها بین ۲۰ تا ۳۰ سال سن داشتند یعنی ۹۰ درصد آنها نوجوانان بودند که پر از انرژی و احساسات هستند و از گذشته بی خبر هستند ، حتی در اغتشاشات اخیر یکی از نیروهای امنیتی در کرمان می گفتند که دو نوجوان دستگیر شدند که از خانواده متدین بودند و والدین آنها باور نمی کردند که اینها در اعتراضات شرکت داشتند. اینکه مقام معظم رهبری بارها بر مدیریت فضای مجازی تاکید دارند برای همین است . نتیجه عدم مدیریت در فضای مجازی آشوب‌های این روزهاست.

لزوم جبران کم کاری های فرهنگی با تقویت رویکرد انقلابی:

سالها پیش در یک مدرسه در کوهبنان سخنرانی داشتم، از دانش آموزان سوال کردم آیا نام شهید معروف منطقه خود را میدانید که شبانه به فقرا کمک میکرد ؟ متاسفانه کسی او را نمی شناخت ولی همه آنها فوتبالیست های امریکایی انگلیسی و برزیلی را به خوبی می شناختند. دشمن سالهاست که بر روی افکار نوجوانان و جوانان ما کار میکند ،متاسفانه ما نتوانستیم فضای مجازی خود را به خوبی مدیریت کنیم . حتی رزمندگان دفاع مقدس نتوانستند فرزندان خود را قانع کنند .در حوادی که پیش می آید هر کس روایت اول و حرف اول را زد، پیروزی با اوست . در جریان خانم مهسا امینی اولین روایت از دشمن نقل شد،بعد از آن هرچه بگویم کسی باور نمی‌کند، دشمن روی اذهان جوانان و نوجوانان ما از طریق اینترنت و بازی های کامپیوتری و گوشی های هوشمند ای که در اختیار جوانان قرار دارد کار می کند .دشمنان برنامه ریزی کردند که چگونه آشوب را مدیریت کنند، سلاح سرد و آموزش هایی برای اسفاده از آنها را تبلیغ می کردند، خطر بزرگی در کمین نسل آینده انقلاب است نسلی که باید پرچم نظام جمهوری اسلامی را بر دوش بگیرد،امروز این نسل را رودرروی نظام قرار دادند، اکثر آنها هم دختر هستند، از احساسات بانوان و دختران دشمن سود برد و استفاده کرد. البته این ها نمی توانند با این مسائل نظام جمهوری اسلامی را سرنگون کنند ولی مشکلاتی را به وجود خواهد آورد ، بالاخره این ها فرزندان ماهستند اگر آنها دستگیر بشوند و از آغاز نوجوانی برای آنها پرونده درست شود، در روحیه آنها تاثیر بدی خواهد داشت و ضربه خواهد خورد .ما هرگز راضی نیستیم که چنین اتفاقاتی رخ بدهد ولی دشمن از این فرصت به وجود آمده سوء استفاده می کند .امیرالمومنین علیه السلام جمله ای دارند که بسیار عالیست : امام على عليه السلام می فرماید : « إنّما قَلبُ الحَدَثِ كالأرضِ الخاليَةِ ، ما اُلقِيَ فيها مِن شَيءٍ قَبِلَتهُ » (9) قلب نوجوان ، در حقيقت چونان زمينى باير است كه هرچه در آن افكنده شود مى پذيرد . همچنین در روایتی پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : « مَن أحْيا أرضا مَيتةً فهِيَ لَهُ » هر كه زمين مرده اى را زنده كند آن زمين از آن اوست (10) اگر زمین دل نوجوان را ما احیا کردیم صاحب آن خواهیم شد، اگر دشمن احیا کند قطعاً دشمن مالک آن خواهد بود. بنابراین قبل از اینکه دیگران سراغ فرزندان شما و نسل شما بیایند، شما سراغ فرزندان خود بروید، این ها که تربیت شده زمان طاغوت نیستند .بچه های دهه هشتاد تربیت شده در نظام جمهوری اسلامی هستند . در همین آموزش و پرورش و با معلمان آن، درس خواندند و به دست پدر و مادران خود در نظام جمهوری اسلامی تربیت شده‌اند ولی رودرروی نظام ایستاده اند که زنگ خطری است که خانواده ها را تهدید می کند . وقتی دختران روسری خود را در می آورند و آتش می زنند و کشف حجاب میکنند به مقدسات توهین میکنند، به پیامبر و اهل بیت توهین میکنند و قرآن آتش میزنند مسجد را به آتش می زنند. البته همه آنها اینگونه نیستند .

تاثیر حجاب و بی حجابی، در عاقبت اخروی انسان؟

امام على عليه السلام فرمود : « يَظهَرُ في آخِرِ الزَّمانِ وَاقتِرابِ السّاعَةِ - وهُوَ شَرُّ الأَزمِنَةِ - » در آخِرْ زمان و هنگام نزديكى قيامت ـ كه بدترينِ زمان هاست ـ ، « نِسوَةٌ كاشِفاتٌ عارِياتٌ ، » زن هاى برهنه و لُخت ، آشكار مى گردند (زینت های خود را آشکار می کنند) « مُتَبَرِّجاتٌ مِنَ الدّينِ ، »كه از دين ، فاصله گرفته (به خداوند، پیامبر و مقدسات توهین می کنند. قبل از اینکه حجاب در جمهوری اسلامی یک قانون باشد دستور خدای تبارک و تعالی است که پا روی حکم خدا میگذارند و از دین خارج می شوند) و « داخِلاتٌ فِي الفِتَنِ ، » در فتنه ها داخل شده اند ، (در فتنه ها حق و باطل آمیخته می شود و قابل تشخیص نیست، دشمن روی اذهان مردم کار می کند)« مائِلاتٌ إلَى الشَّهَواتِ ، »تمايل به شهوات دارند(در یک کلیپ دیدم که می گفت ما می خواهیم جمهوری اسلامی سرنگون شود تا لب دریا زن ومرد باهم باشیم و بی بندباری آزاد شود، هدف دفاع از مهسای امینی نیست بلکه سرنگونی جمهوری اسلامی است وقتی نتوانستند از بیرون بر علیه نظام جمهوری اسلامی کاری انجام بدهند، دست به فتنه و اختلاف اندازی و نفاق می زنند، جالب است بدانید که 40 درصد افرادی که در میدان آزادی تهران دستگیر شدند افغانستانی و داعشی بودند، دشمن آرام نمی نشیند و از کوچکترین فرصتی برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی استفاده می کند ) و « مُسرِعاتٌ إلَى اللَّذّاتِ ، »به سمت خوشى ها و لذّت ها شتابان اند، « مُستَحِلاّتٌ لِلمُحَرَّماتِ ، »محرّمات را حلال مى شمرند ، و « في جَهَنَّمَ خالِداتٌ»در دوزخْ جاودانه اند .(11)
در روایتی دیگر از پیامبر آمده است که «من از پدران و مادران آخرالزمان که بیشتر توجه خود را صرف برآوردن نیازهای مادی فرزندان خود کرده و از تربیت دینی آنها غافل‌اند، بیزارم و آنها نیز از من بیزارند.» (12) وظیفه والدین و دستگاه آموزش و پرورش بسیار سنگین است، باید نسلی مومن و در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند.
خداوند عاقبت همه ما را ختم بخیر بگرداند.

پی نوشت:

5- شجره طوبی، ج ۱، ص ۳

6- سوره مبارکه نجم،آیه 43

7- زیارت جامعه کبیره ،مفاتیح الجنان

8- مقتل الحسین(ع)، خوارزمی، ج ۱، ص ۱۵۳

9- تحف العقول : 70 .

10- بحار الأنوار : 104/255/13.

11- كتاب من لا يحضره الفقيه : ج 3 ص 390 ح 4374.

12- جامع الأخبار(للشعیری)،ص106



چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.