سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

محبت و مودت به اهل بیت، مزد رسالت / سفر پوتین به خاور‌میانه موفقیت‌آمیز‌تر از سفر بایدن

ارسال شده توسط: مدیریت سایتبازدید شده: 67 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1401.05.08
 
خطبه های نماز جمعه بخش چترود به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در مورخه1401/05/07


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان ، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والامقام بخش ، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

از حضور مؤمنانه همه شما خواهران و برادران نمازگزار، مجری ،موذن و قاری محترم، دست اندرکاران نمازجمعه صمیمانه تشکر می کنم .
امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در آخرین جمعه از ماه قمری، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

محبت و مودت به اهل بیت، مزد رسالت :

در آستانه ماه عزا و ماتم ، ماه غم ، ماه عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام قرار داریم و امشب، شب اول ماه محرم و آغاز ماه عزاداری حسینی است.خداوند متعال در قرآن کریم خطاب به رسول خدا(ص) می فرماید: ۲۳ سال زحمت کشیدید و دین اسلام را تبلیغ کردید و مردم را مسلمان کردید و از گمراهی نجات دادید و انسانیت و بشریت را به راه راست هدایت کردید؛ تا قیام قیامت، انسان ها مدیون تو هستند و سر سفره زحمات تو می نشینند ؛ حالا آنها برای این همه زحمت و خدمت بزرگی که شما برای انسانیت انجام داده اید ، باید به شما مزد را پرداخت کنند، بالاخره هر اجیری که برای کسی کار میکند باید مزدی دریافت کند، شما هم اجیر این امت شدی و تا قیام قیامت راه راست را به آنها نشان دادید و آنها را از چاه ظلمت و گمراهی نجات دادید و درهای خیر و سعادت را به روی آنها باز کردید، مزد رسالت شما چیست؟ « قُل لا أَسأَلُكُم عَلَيهِ أَجرًا إِلَّا المَوَدَّةَ فِي القُربى » (1) ای پیغمبر بگو من از شما پول نمی خواهم، مزد من این نیست که از نظر مالی به من کمک کنید ، من برخدا توکل می کنم و نیاز ندارم که برای هدایت شما، از شما پول بگیرم من چیزی از شما نمی خواهم، اما مزد و پاداش من این است " المَوَدَّةَ فِي القُربى " به خاندان من ظلم نکنیم و ستم نکنید و با آنها و مودت و دوستی داشته باشید ، مودت یعنی دوستی و مهربانی. اهل بیت مرا دوست باشید و با ستیز و دشمنی با آنها سخن نگویید .

اهل بيت پيامبر، چه كساني هستند؟

پیامبر اهل بیت خود را در جاهای مختلف معرفی می کند، یک مرتبه در حدیث کسا آنها را کاملا مشخص می کند و بار دیگر هنگام نزول آیه تطهیر: « إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا »(2) .

اهل بیت در آیه تطهیر :

در روایت آمده است : بعد از نزول آیه تطهیر، پیامبر شش ماه (یا نه ماه) هنگام هر نماز، کنار خانه علی(علیه السلام) می‌آمد و می‌فرمود: «السلام علیکم و رحمه الله و برکاته اهل البیت إِنّما یُریدُ اللّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهیرًا». و این سلام را در هر روز پنج مرتبه به فاطمه(س) و اهل بیت او می‌داد.(3) و به مردم میگفتند : اهل بیت من " علی فاطمه حسن و حسین" هستند. شش ماه تمام ، هر روز درب یک خانه را می زدند و این آیه را می خواندند و به مردم اعلام می کردند که اهل بیت من که در قرآن از آنها یاد شده است، اهل این خانه هستند. چون پیامبر همسران متعددی داشتند : سوده ، عایشه، حفصه و... ولی به مردم متذکر می شدند که اهل بیت من : علی، فاطمه ،حسن و حسین هستند.

اهل‌بیت در حدیث کساء:

اعتبار حدیث کسا هم به همین است که اهل بیت را مشخص میکند . پیامبر(ص)، عبای خود را بر روی اهل بیت خود انداخت و فرمود : «اللهم هؤلاء اهل بیتی و عترتی(4) بارالها اینان فقط، اهل بیت منند.و در آیه « قُل لا أَسأَلُكُم عَلَيهِ أَجرًا إِلَّا المَوَدَّةَ فِي القُربى » (1) می فرماید:من از شما مزدی نمی خواهم مگر مودت و خوبی کردن با اهل بیتم ؛ اما امت پیامبر چه کردند با اهل بیت او؟! با امیرالمومنین (ع) چه رفتاری داشتند؟ با یگانه دختر پیامبر (ص)چه کردند؟

تعجب رهبر یهودیان از سر مبارک امام حسین(ع) در مجلس یزید:

در مجلس یزید، یک عالم یهودی حضور داشت که از رفتار یزید متعجب شد و گفت: شما یک نسل بیشتر با پیامبر خود فاصله ندارید که اینگونه با اولاد او رفتار می کنید و ميان من و داوودِ پيامبر، هفتاد و اندى واسطه است؛ امّا يهوديان، چون مرا مى‏بينند، تا كمر، جلويم خم مى‏شوند و احترام می گذارند. اما شما با فرزند پیامبر خود این گونه رفتار می کنید، سر از تن او جدا کرده اید و با چوب خیزران به او جسارت می کنید ! آنجا یزید دستور داد تا گردن آن عالم یهودی را بزنند؛ (5) بله با فرزندان رسول خدا اینگونه رفتار کردند! در حالیکه محبت، مودت و دوستی با خاندان پیامبر واجب است و مزد سالت است. ما وظیفه داریم از روی محبت و مودت با اهل بیت پیامبر(ص) رفتار کنیم و آنها را دوست داشته باشیم که این امر، آیه صریح قرآن است.

حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات :

در حدیث جالبی پیامبر خدا (ص) فرمود: « مَکتوبٌ عَن یمینِ العَرشِ » در سمت راست عرش، نوشته شده است : « إنَّ الحُسَینَ مِصباحُ الهُدی وسَفینَةُ النَّجاةِ »حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است.(6) انسان در ظلمت و تاریکی نیاز به چراغ دارد تا او را از سقوط در چاه و تاریکیها نجات دهد .همه ما در زندگی خود به یک راهنما نیاز داریم، به یک کشتی که در طوفان ها ما را نجات دهد. در این حدیث پیامبر می فرماید: « إنَّ الحُسَینَ مِصباحُ الهُدی وسَفینَةُ النَّجاةِ ».

ایام محرم و ایام عزاداری و برپایی مجالس اباعبدالله الحسین(ع) است، بعد از مدتها وقفه به علت کرونا ، بار دیگر این مجالس برپا می شود، در همه جا شاهد شور و شوق همه مردم برای محرم هستیم که عشق و علاقه خود را به ساحت مقدس اباعبدالله ابراز می کنند، شور و عشق و بصیرت و علاقه به سیدالشهدا در دلها موج می زند و همه خود را برای محرم امسال آماده می کنند تا مجالس عزاداری با شکوه برگزار شود. مجالس امام حسین مجلس حیات بخش است .

چرا فقط به امام‎حسین(ع) چراغ هدایت می‎گویند؟

از امام صادق(ع) سؤال شد: یابن رسول‌الله مگر همه اهل بیت(ع) کشتی نجات نیستند، چرا می‌گویند «ان‌الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاة» حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است. امام صادق(ع) فرمودند: «کلنا سفن النجاة ولکن سفینة جدی الحسین أوسع وفی لجج البحار أسرع» همه ما اهل بیت کشتی‌های نجاتیم، ولی کشتی جدم حسین علیه السلام وسیع‌تر و در عبور از امواج سهمگین دریاها سریعتر است.(7)

از این ایام عزاداری ها به نحو شایسته استفاده کنید، با حضور خود مجالس را گرم نگه دارید ، حضور شما نشانه دوستی با اباعبدالله و نشانه محبت و عشق به اهل بیت است. از این ایام به نحو احسن و شایسته استفاده کنید و خودتان را نجات دهید و در معرض نسیم هدایت قرار دهید ؛ خالصانه و مخلصانه خود را در کشتی نجات سیدالشهدا قرار دهید.

خدایا به حق محمد و آل محمد عاقبتی همه ما را ختم بخیر بگردان

پی نوشت:

1- سوره مبارکه الشورى، آیه ۲۳

2-سوره مبارکه احزاب،آیه 33

3- تاریخ یعقوبی، ج2، ص303.

4-المناقب، ج2، ص226.

5-ابن سعد، الطبقات الكبرى، ج 1، ص 498

6-المنتخب ، طریحی: ص ۱۹۷ .

7- بحار الانوار، ج ۲۶، ص ۳۲۲، حدیث ۱۴


خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

« السَّلامُ عَلَیکَ یا أباصالِحَ المَهدی(عج). آجَرَکَ الله، فی مُصیبَتِ جَدِّکَ الحُسین(ع)»

امام زمان هر کجای عالم هستید ، عرض تسلیت داریم به مناسبت فرارسیدن ایام حزن و اندوه بر جد مظلومت حسین علیه السلام.

تشويق به حضور در مجالس ذكر خدا :

امام صادق علیه السّلام از یکی از شاگردان خود به نام فضیل پرسید: « تَجلِسونَ و تُحَدِّثونَ ؟» آیا دور هم مى نشینید و درباره ما حدیث و سخن مى گویید؟ « قالَ : نَعَم جُعِلتُ فِداكَ »گفت: آرى ، فدايت شوم، حضرت فرمودند: « إنَّ تلكَ المَجالِسَ اُحِبُّها ، فأحْيوا أمْرَنا يا فُضيلُ » این گونه مجالس را دوست دارم، پس امر(امامت) ما را زنده بدارید. « فَرَحِمَ اللّه ُ مَن أحْيا أمْرَنا.» خداى رحمت کند کسى را که امر و راه ما را احیا کند.(8)

اهمیت مجالس عزای سیدالشهدا علیه السلام:

این دور هم نشستن و اقامه عزا کردن، بسیار مهم است . از بعد عاشورا ، اگر مجالس عزاداری نسل به نسل برگزار نمی شد، امروز نامی از اسلام نبود و من و شما مسلمان و شیعه نبودیم . مجالس امام حسین است که اسلام را حفظ کرده است، دین را احیا کرده و زنده نگه داشته است .

توصیه هایی برای برگزاری مراسم عزاداری ماه‌ محرم‌:

مجالس سیدالشهدا خیلی قیمتی است آن را قدر بدانید و کوشش کنید آن را با شکوه برپا کنید.البته به دور از چشم و هم چشمی ها و اذیت و آزار دیگران؛ مبادا صدای بلندگو همسایه کنار مسجد را آزار دهد ،ممکن است کسی بیمار در منزل داشته باشد ویا فرد مسنی باشد که طاقت صدای بلندگو را نداشته باشد ، اگر تذکر دادند و گفتند صدای بلندگو را کم کنید به این معنا نیست که آنها با مجلس امام حسین مخالف هستند، خیر ، آنها هم دوستدار اهل بیت است ولی مریض و گرفتار هستند، خدای نکرده بیماری صعب العلاج و یا بیماری اعصاب دارند و یا درس و امتحان دارند ،مبادا خدای نکرده این مجالس ارزشمند و قیمتی به گناه آلوده شود و موجب اذیت و آزار دیگران شود، این مجالس بسیار با ارزش است، انسان ها را نجات می دهد دلها را زنده می کند، انسان ها را عاقبت به خیر می کند .کشتی نجات امام حسین بسیار وسیع است و همه جور انسانی را می پذیرد و از همه دستگیری می کند و موجب هدایت است.

اهمیت و فضیلت مجالس سوگواری سالار شهیدان :

سیدالشهدا فرزند حضرت زهرا و امیرالمومنین است، همان کسانی که سه روز را روزه گرفتندو با آب افطار کردند و همه غذای خود را به یتیم، فقیر و اسیر غیرمسلمان دادند. این ها چنین خاندانی هستند، آیا این اسیر خدمتی برای اهل بیت کرده بود ؟ خیر او حتی بر علیه اسلام شمشیر زده بود ولی وقتی از اهل بیت کمک خواست،امیرالمومنین فرمود: یا فاطمه(س) انسانی در خانه ما آمده است ما وظیفه داریم به او کمک کنیم(9) . ما برای چنین خانواده ای می خواهیم از عزاداری کنیم و هزینه کنیم . مگر می شود ما را نبیند ، آنها خود اهل سخاوت هستند و از جان خود و فرزندانشان در راه کمک به دیگران گذشته اند.عزاداران حسینی را تحویل بگیرید و با آنها به خوبی رفتار کنید. مبادا چشم و هم چشمی کنید ؛ هیئت من، هیئت او، راه بیندازید .همه مجالس متعلق به اباعبدالله است و باید باشکوه باشد. هرکس در این مجالس شرکت می کند با ارزش است و قدم روی چشم بانیان مجلس گذاشته است و به خاطر امام حسین آمده است نه به خاطر من و شما؛ این ها را قدر بدانید افتخار کنید روضه های خانگی برپا کنید که خیلی مهم است، الحمدلله روحانیون عزیز در شهر هستند، از وجود آنها استفاده کنید بهره ببرید؛ در ایام محرم روضه خوانی خانگی را تعطیل نکنید که خیرات و برکات زیادی به دنبال دارد .امام حسین(ع) چراغ هدایت وکشتی نجات است،هر خدمتی به حضرت کنید، در همین دنیا نتیجه آن را خواهید دید، قیامت جای خود دارد . در این مجالس شرکت کنید و از آن استفاده کنید و هرکس در این مجلس ها بنشیند قلب او در قیامت نمی میرد . در قیامت همه چشم ها گریان است و دلها مرده است اما شرکت در مجلس امام حسین باعث تازه شدن دل است و چشمی که برای حسین گریه کند در قیامت اشک بار نیست، از این فرصت نهایت بهره را ببرید و استفاده کنید. ان شاءالله مجالس شما، بوی اخلاص، بوی خدا، بوی علی و فاطمه و بوی حسین، بوی عشق و علاقه بدهد. ان شاءالله این مجالس را باشکوه برگزار کنید.

لزوم صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب:

بحران آب هم مسئله بسیار مهمی است که بخشی از آن به خاطر اسرافی است که ما داریم و باید جلوی آن گرفته شود .حضرت امام (ره) وقتی یک لیوان آب میخوردند، ته مانده آن را بیرون نمی ریختند بلکه یک کاغذ روی درب لیوان می گذاشتند تا بعد دوباره از آن استفاده کنند و بسیار مراقب بودند.متاسفانه در بسیاری از خانه ها می بینیم که شیر های آب چکه میکند و آب زیادی هدر می رود. اگر یک ظرف آب زیر شیری که چکه می کند، بگذاریم می بینیم که در طول یک شبانه روز این قطره ها به اندازه یک بشکه آب است یعنی ۲۰۰ لیتر آب ، به هدر می رود. این اسراف است است، اگر همین اسراف را از خانه ها حذف کنیم، تابستان بدون آب نخواهیم بود . مخصوصاً برخی خیانت می کنند و از پشت کنکور کنتور آب می کشند.بدانید این آب غصبی است، از مراجع تقلید خود سوال کنید: آیا صحیح است، کسی با آب غصبی حمام برود و غسل کند؟ همه اینها خیانت وگناه و معصیت است، به نظر بنده مامور آب هم اگر می بیند خانه ای مصرف آب بسیار پایینی دارد ولی باغ و باغچه سرسبزی دارد باید شک کند که آب مورد نیاز برای آبیاری باغ از کجا تامین می شود و اگر سهل انگاری کند، خیانت کرده و چنین شخصی مناسب اداره آب نیست.

گلایه مندی برخی شهروندان از ساعات قطع آب :

مسئله دیگری هم هست که برخی از شهروندان تماس گرفتند و اعتراض داشتند که چرا قبل ساعت ۷ صبح،وقتی مردم تازه از خواب بیدار می شوند و یا وقت اذان صبح آب را قطع می کنند، گفتند همه خانه ها که تانکر آب ندارند و ممکن است شخصی آب برای وضو یا غسل نداشته باشد، حداقل برنامه ریزی شود و قبل از طلوع آفتاب و موقع نماز صبح آب را قطع نکنند تا آب برای وضو گرفتن باشد ؛اداره آب برای این موضوع هم باید فکری بکند.

مسئله دیگر اینکه در زرند ۳ حلقه چاه حفرکردند، اینجا هم باید برای مردم چاه های جدید حفر کنید، آب چاهها خشک شده است و به چاه جدید نیازمند است تا کمبود آب حل شود.

سفر پوتین به خاور‌میانه موفقیت‌آمیز‌تر از سفر بایدن بود:

در هفته‌ای که گذشت حرکات جالبی در خاورمیانه اتفاق افتاد، از یک طرف رئیس جمهور آمریکا به منطقه ما آمد و اول به فلسطین اشغالی رفت ،بعد به جده عربستان سفر کرد تا به خیال خام خودشان با کمک تمام کشورهای عربی، یک ناتوی عربی بر علیه جمهوری اسلامی راه بیندازند و جمهوری اسلامی را زمین بزنند .صهیونیست ها هم برنامه ریزی کردند و جو درست کردند و این خبر را توی بوق و کرنا کردند، تصمیم داشتند تمام قدرت های شیطانی را جمع کنند تا این نظام اسلامی ونظام خدایی را سرنگون کنند ، ولی چه شد؟ در نهایت رئیس جمهور پیر و فرتوت امریکایی دست خالی به آمریکا رفت و هیچ چیزی از این سفر، نصیب او نشد. این یک رفت و آمد دیپلماتیک بود وبرای آن برنامه ریزی هم شده بود و خیلی هم سر و صدا به پا کرد ولی هیچ نتیجه ای برای آمریکایی ها جز ذلت و خواری جز ذلت و خواری به همراه نداشت . از طرف دیگر دیدید که رئیس جمهور روسیه ،پوتین، به ایران آمد. اردوغان هم به ایران آمد،برخلاف خواست آمریکایی هایی که می خواستند ما را تحریم کنند واینکه ما با دنیا هیچ ارتباطی نداشته باشیم. قلب طلایی این عالم، کشورهایی است که امروز با ایران در ارتباط هستند، کشورهای بزرگی چون روسیه که پنجمین قدرت اقتصادی دنیاست، آنها کاری کرده بودند که ما هیچ ارتباطی با دنیا نداشته باشیم مانند یک نهال که اگر به آن آب ندهیم، خود به خود خشک می شود،آنها هم ما را تحریم کردند تا نابود شویم ولی رئیس جمهور روسیه به ایران آمد و قرارداد نفت و گاز ایران بست ، روسیه حرف اول دنیا را در زمینه نفت و گاز می زند، همانطور که میدانید روسیه بالای ۲۰۰۰ کیلومتر خط گاز به اروپا و چین احداث کرده است و دستگاه های مدرن و مجهزی در این زمینه دارد و در سفر پوتین به تهران، قراردادی با ایران بسته شد و بیش از ۴۰ میلیارد دلار در بحث گاز ایران سرمایه گذاری کردند تا در کشیدن خط لوله های گاز با ایران همکاری کنند .رئیس جمهور ترکیه نیز به ایران آمد ،این ارتباطات نشان می دهد که ایران تحریم شدنی نیست، دنیا به نفت ایران نیاز دارد ،به ارتباط با ایران نیاز دارند . یک کار بزرگی بود که صورت گرفت .

آقایی و سروری دلار را بشکنید :


بسیار جالب است زمانی رهبر معظم انقلاب فرموده بودند باید سروری دلار را بشکنید، آمریکایی ها بدهکارترین کشور دنیا هستند و مدام دلار را چاپ میکند و خود را تبدیل به آقای پول دنیا کردند، وقتی ایران نفت خود را می فروخت کشورهای خریدار میگفتند: آمریکا ایران را تحریم کرده است و ما نمی توانیم به شما دلار بدهیم ، شرایط سختی بود که رهبر انقلاب فرمودند: باید سروری و آقایی را از دلار بگیرید، اگر این کار انجام شود آمریکا از هم خواهد پاشید .در همین ارتباط روسیه و چین با پول داخلی خودشان با هم معامله می کند .در ایران، دولت قبل خیلی به این موضوع اهمیت داده نمی شد ولی دولت جدید رهبر فرمودند ارتباطات ما باید در حد بالا و سرآمد باشد و یکی از بحث های این بود که با روبل و ریال معامله شود و در قراردادهای خود دلار را کنار بگذارند این خیلی مهم است و در صحنه جهانی یک شکست دیگر برای آمریکایی‌هاست که ان شاءالله خواهیم دید همانطور که شوروی سابق از هم پاشیده شد ، روزی هم می رسد که ایالات متحده آمریکا نیز به ۵۰ ایالت تقسیم می شود، این ها ظالم هستند. این هم یکی از برکات این سفر بود.

جنگ اوکراین نشانه «ابتکار عمل» و «پیشدستی درست» روسیه بود :


رهبر انقلاب که در مورد جنگ اوکراین هم فرمودند: ما با جنگ مخالف هستیم ، در اوایل انقلاب، جنگ به تحمیل شد و کشته و شهید زیادی در این راه دادیم و خرابی زیادی به جا ماند ولی به پوتین گفتند: اگر شما پیش دستی نمی کردید یعنی اگر حاج قاسم سلیمانی در سوریه و عراق پیش دستی نمیکرد و داعش را سرنگون می کرد ،باید در همدان با داعش می جنگیدیم .داعش نیروی ضعیفی نبود ، بلکه آنها از روی اعتقاد میجنگیدند، افراد ورزیده و آموزش دیده نظامی بودند که سلاح های مجهزی را در اختیار داشتند ،افراد ضعیفی نبودند بلکه بسیار قوی و در عین حال شرور و خونریز بودند ،مانند خوارج ، کشتار بسیار می کردند تا وحشت ایجاد کنند .در بغداد افسران و دانشجویان را در یک پادگان نظامی دستگیر و همه را گردن زدند و سر بریدند و تا مدتها نام آنها با خون وحشت آمیخته شده بود؛ اگر حاج قاسم آنها را نابود نکرده بود، خدا میداند چه بلایی بر سر ملت ایران آورده بودند. حضرت آقا به پوتین فرمودند : اگر شما کوتاهی کرده بودیم و اوکراین جزو ناتو شده بود ،آمریکایی‌ها با ناتو ، در جنگ حمله پیش دستی می کردند و خسارت بسیاری را برای شما و حتی ایران، به بار می آوردند و مشکلات زیادی درست می شد .چقدر رهبر ما بصیر، هوشیار و بیدار هستند، اگر اوکراین جز ناتو می شد بعد از آن، ارمنستان و آذربایجان هم جزو ناتو می شدند و ناتو، این موجود شرور، از هر طرف ایران را محاصره می کرد. هدف آنها ایران بود ولی این محاصره شکسته شد و شما پیش دستی کردید و نگذاشتید ناتو با عضو گیری شرارتی انجام دهد، این منطق مقام معظم رهبری در جنگ اوکراین است و الا هیچ وقت جمهوری اسلامی فی نفسه موافق جنگ و خونریزی نیست ،تحلیل مقام معظم رهبری، یک تحلیل بسیار درست و منطقی است. قراردادهای بسیارخوبی در این سفر بسته شد، ان شاءالله شاهد رونق اقتصادی را هم در کشور شاهد باشیم وروز به روز سفره مردم رنگین تر شود نه اینکه زندگی بر مردم سخت شود بلکه گوارا باشد و همه از زندگی خود در نظام جمهوری اسلامی لذت ببرند .ان شاءالله خداوند کمک کند، مسئولین همت کنند تا روز به روز گرفتاری ها برطرف شود . سفارش من این است که به همراه خانواده و فرزندان خود در مجالس امام حسین(ع) شرکت کنید و از آن بهره ببرید و خود را محروم نکنید و پنجره را بر روی نسیم حسینی نبندید.

خدایا مارا از دوستداران و یاوران امام زمان قرار بده

پی نوشت:

8- وسائل الشیعه، ج 10، ص392

9- تفسیر المیزان، جلد ۲۰، صفحه ۲۱۲


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.