سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

فرصت زندگی برای افزایش حسنات و عذرخواهی از گناهان / قرض بگیرید قربانی بدهید

ارسال شده توسط: مدیریت سایت بازدید شده: 87 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1401.04.18
 
خطبه های نماز جمعه بخش چترود به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در مورخه1401/04/17


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان ، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والامقام بخش ، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

از حضور مؤمنانه همه شما خواهران و برادران نمازگزار، مجری ،موذن و قاری محترم، دست اندرکاران نمازجمعه صمیمانه تشکر می کنم . امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

عیادت مریض :

روایتی را از پیامبر اعظم (ص) خدمت شما عرض می کنم، روزی رسول خدا(ص) به عیادت یکی از مسلمانان که بیمار شده بود، رفتند.او از بیماری شکایت داشت و آروزی مرگ می کرد... برادران و خواهران، فرصت عمر خود را قدر بدانید و از لحظه لحظه عمر و فرصت زندگی و حیات خود بهره ببرید. به تعبیر برخی از روایات، همین که روی زمین هستید و نفس میکشید، بهتر از این است که زیر زمین باشید و مرده باشید. در روایات ما توصیه بسیار به عیادت از مریض شده است و اینکه دست خالی به عیادت نروید و هدیه ای با خود ببرید زیرا ممکن است بیمار چیزی در منزل نداشته باشد و خجالت بکشد واینکه از بیمار بخواهید تا برای شما دعا کند . متن روایت این چنین است:

فرصت زندگی برای افزایش حسنات و عذرخواهی از گناهان :

« دَخَلَ رَسولُ اللّهِ (صَلَّی اللّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ) عَلی‌ رَجُلٍ‌ یَعودُهُ‌ » پیغمبر به عیادت یکی از مسلمانها که مریض بود، رفتند «وَ هُوَ شاکٍ » مریض شکایت داشت؛ لابد دردی، مشکلی، چیزی داشته است. «فَتَمَنَّی المَوتَ» به پیغمبر گفت: آقا! دلم میخواهد زودتر مرگم فرا برسد. « فَقالَ رَسولُ اللّهِ (صَلَّی اللّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ) » پیغمبر فرمود: «لا تَتَمَنَّ المَوتَ » آرزوی مرگ نکنید، دعا برای مرگِ خودتان نکنید؛ « فَاِنَّکَ اِن تَکُ مُحسِناً تَزدَد اِحساناً اِلی اِحسانِکَ»اگر شما آدمِ خوبی هستید، وقتی [شما] ان‌شاءالله چند سال دیگر زنده ماندید، طبعاً بر احسانِ خودتان خواهید افزود، کفه‌ی حسنات خودتان را سنگین خواهید کرد. اگر این زندگیِ طولانی زحماتی ، مشکلات و خطراتی دارد، این حُسن را هم دارد که اگر انسان اهل احسان و تقوا باشد، کفه‌ی حسنات خودش را روزبه‌روز افزایش میدهد.« وَ اِن تَکُ مُسیئاً فَتُؤَخَّرُ تُستَعتَبُ فَلا تَمَنَّوُا المَوت »اگر هم شما گناهکاری و مسلِم نیستی؛ اجلِ تو را عقب می‌اندازند تا تو عذرخواهی کنی. تُستَعتَب، یعنی عمرت به تأخیر می‌افتد و این فرصت وجود دارد که انسان عذرخواهی وتوبه کند. پس ، فرصتِ حیات فرصتِ خوبی است؛ مرگ را آرزو نکنید! (1) در سختی ها و گرفتاری ها هیچ گاه آرزوی مرگ نکنید و همیشه آرزوی عمر طولانی کنید. در روایت دیگری از پیامبر اعظم(صلی ‏الله‏ علیه‏ و‏آله و سلم) آمده است: «طوبی لِمَنْ طالَ عُمْرُهُ وَ حَسُنَ عَمَلُهُ فَحَسُنَ منْقَلَبُهُ اِذْ رَضیَ عَنْهُ رَبُّهُ ...» (2) خوشا به سعادت کسی که عمرش طولانی و کردارش خوب باشد. چنین کسی عاقبتش خوب است؛ زیرا پروردگارش از او راضی است. پس یکی از سعادت های انسان در این است که عمر طولانی داشته باشد واهل خدمت باشد . در ماه مبارک رمضان و در شب های قدر ، بالاترین دعایی که توصیه شده است طلب عافیت و سلامتی است ،اینکه از خداوند عمر طولانی بخواهیم؛ بنابراین عمر طولانی می تواند عامل سعادت انسان شود، بر حسنات بیفزاید و یا توفیق توبه را نصیب انسان کند.از فرصت زندگی خود نهایت بهره را ببرید ، امروز فصل کاشتن است ،تا می توانید بذر خوبی بکارید و در آخرت که فصل درو است، آن را برداشت کنید.

خدایا به حق محمد و آل محمد(ص) عاقبت همه ما را ختم بخیر بگردان

پی نوشت:

1-امالی طوسی، مجلس سیزدهم، ص ۳۸۵؛

2- بحارالانوار، ج 69، ص 400، ح 95.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی ؛ در توصیه به تقوا ، حضور پر رنگی در نماز جمعه داشته باشید .

مناسبت های هفته :

جمعه 17 تیر 8 ذی‌الحجه

*روز تَرویه
روز ترویه مربوط به زمانی است که در عرفات آب نبود و کاروان ها مشک های پر از آب را بار شتر ها می کردند وبه صحرای عرفات می بردند. به همین دلیل روز ترویه نامگذاری شده است.

*حرکت امام حسین از مکه به سوی عراق

در چنین روزی ، ۸ ذی الحجه امام حسین(ع) از مکه به سمت عراق حرکت کردند و در واقع عمره مفرده انجام دادند و از ابتدا هم نیت عمره مفرده داشتند نه حج واجب. در سالهای قبل که امام (ع) به عرفات آمده بودند، دعای عرفه را انشاء کردند و دو برادر همراه امام بودند که حافظ بودند و این دعا را حفظ کردند و برای ما نقل کردند . در بخشی از آن آمده است که امام همانند ناودان اشک از چشمانش جاری می شد. در واقع دعای عرفه، یک دوره کامل توحید و خداشناسی است ؛ اگر شما میخواهید خدا را بشناسید ، از امروز روزی ۲-۳ صفحه از دعای عرفه را بخوانید، دعای عرفه خدا را مجسم می کند و به انسان می شناسندو از دو بعد و با دو برهان این کار را انجام می دهد . یک برهان ایتن است که از روی نظم و آثار پی به نظم دهنده می‌بریم. خدایا تو به ما چشم، گوش و... دادی، جهان را آفریدی ، همه ضعیفیم پس نشان می دهد اینها خالقی و نظم آفرینی دارد. و بعد دیگر، در توحید مرتبه بالاتری را مطرح می کند و می گوید : همه اینها را که نگاه می کنم، تو را نشان میدهند . تو کی غایب بودی که من بگویم : من نشانه خدا هستم ، چون من هستم، پس خدا هم هست بلکه چون خدا هست، من هستم . چون خداوند هست، شما هستید و این جهان هست . اوکی غایب بوده است، او از همه ظاهر تر است .دعای عرفه یک دوره بسیار مهم توحیدشناسی است .

شنبه 18 تیر 9 ذی‌الحجه

*شهادت حضرت "مسلم‌ بن عقیل" (60 ق)

*روز عرفه (روز نیایش)


فردا روز عرفه است، البته برای حجاج امروز عرفه است که در صحرای عرفات حضور دارند؛ از اذان ظهر تا غروب شرعی واجب است تا حاجی در عرفات وقوف کند یعنی بماند و نیت کند که وقوف می کنم در عرفات برای حج تمتع از حجه الاسلام قربت الی الله . اهمیت حضور در عرفات تا آنجاست که گفته اند: « الْحَجُّ عَرَفَة یا الحَجُّ عرفات»یعنی

اگر کسی به عرفات نرسد ،حج او درست نیست. حتماً همه حجاج باید در صحرای وسیع و پر رمز و راز حضور داشته باشند . ان شاءالله حج قسمت کسانی شود که تا کنون حج نرفتند و از نزدیک خانه خداوند و عرفات را درک کنند . امام زمان (عج) هم در روز عرفه در صحرای عرفات حضور دارد ، چون حج را هر سال برگزار می کنند و تعدادی از مردم خاص الخاص که شرایطش را داشته باشند ،به حضور حضرت در صحرای عرفات مشرف می شوند.

دعای عرفه در چترود:

از دست اندرکاران برگزاری دعای عرفه و از جناب حجت الاسلام ربانی صمیمانه تشکر می کنم. فردا ساعت ۶ فردا دعای عرفه در شهر چترود برگزار می‌شود که قرار است همزمان این مراسم از صدا و سیما پخش شود.حتی می‌تواند پخش بین المللی باشد و از ماهواره ها هم پخش شود . برای برپایی این دعا زحمت بسیار کشیده شده است، حتماً همه حضور پیدا کنید و از آن بهره ببرید. از نیروی انتظامی، سپاه ،بسیج، شهردار و همه دست اندرکاران که این کار جمعی بزرگ را انجام دادند ،صمیمانه تشکر می‌کنم. چه بسیار زیباست که هر ساله این دعای بسیار باشکوه در چترود و آن هم در جوار شهدای گمنام عزیز برگزار شود.ان شاءالله همه شرکت کنید . جمعه هفته آینده هم دعای ندبه برگزار می‌شود که مستقیم از شبکه یک پخش خواهد شد، ان شاءالله مؤمنین در این مراسم هم حضور فعال داشته باشند.

کشف توطئه کودتای آمریکای در پایگاه هوایی شهید نوژه (1359)

روزهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی و با شکل‌گیری جمهوری اسلامی، ابرقدرتها و به ویژه امریکا برنامه ریزی کرده بودند تا ۵ میلیون انسان بی گناه کشته شود، قرار بود بیت حضرت امام (رحمة‌الله علیه)، فرودگاه مهرآباد، دفتر نخست وزیری، ستاد مرکزی سپاه پاسداران، ستاد مرکزی کمیته‌های انقلاب، پادگان ولی عصر(عج)، پادگان امام حسین(ع) و چند نقطه مهم دیگر بمباران شود‌. پس از بمباران‌های هوایی، هواپیماها باشکستن دیوار صوتی به نیروی زمینی علامت می‌دادند که مرحله دوم کودتا را آغاز کند‌.در این مرحله باید صدا وسیما، فرودگاه مهرآباد، ستاد ارتش جمهوری اسلامی، پادگان حر، پادگان قصر و پادگان جمشیدیه تسخیر می‌شد و در سطح شهر تهران با اعمال خشونت و ارعاب حالت نظامی ایجاد شود. طبق برنامه اگر نیروی زمینی موفق نمی‌شد صدا و سیما را تسخیر کند، هواپیماها آنجا را بمباران می‌کردند‌. که یکی از افسران وقتی فهمید که قرار است ۵ میلیون انسان کشته شود به مقام معظم رهبری که آن زمان رئیس جمهور بودند ، اطلاع داد و این کودتا کشف شد و عوامل آن دستگیر شد. از همان ابتدا دشمن برای زمین زدن ما برنامه ریزی می کرد ولی خواست خدا این است نظام جمهوری اسلامی پرچم را به دست صاحب آن بدهد و یقیناً این پرچم به دست امام زمان خواهد رسید. مهم این است که ما خود را از این راه و این مسیر جدا نکنیم و هر کس در مسیر این حرکت پیاده شود، ضرر می کند.

یکشنبه 19 تیر 10 ذی‌الحجه

*عید سعید قربان

دهم ماه ذی الحجه عید سعید قربان است ، حجاج در عید قربان چه عملی را باید انجام بدهند؟ با طلوع آفتاب روز دهم ذیحجه، اعمال اصلی حج شروع می‌شود. حجاج باید امروز سه کار را انجام دهند: رمی جمره عقبه(یعنی هفت سنگ به ستون آخر بزنند)، قربانی و تقصیر. و کسانی که برای بار اول، حاجی شده اند باید سر خود را بتراشند.

امتحان الهی در قربانگاه اسماعیل (ع):

هدف از قربانی کردن چیست ؟اولاً اینکه به یاد حضرت ابراهیم خلیل(ع) باشیم . در عرفات به حضرت ابراهیم (ع) الهام شد که فرزندت را در راه خدا قربانی کن، از فرزند خود در راه خدا بگذرد . حضرت ابراهیم(ع) در سنین بالا بچه دار شده بود و وابستگی زیادی به او داشت؛ خیلی سخت است جوان رشید خود را از دست بدهد وقتی از پشت به او نگاه می کرد ،لذت می برد ولی حضرت بی درنگ اطاعت امر خدا کرد و موضوع را با جناب اسماعیل مطرح کردند. ببینید چقدر این خانواده تسلیم امر خدا هستند ، « يَا أَبَتِ افْعَلْ مَا تُؤْمَرُ » ای پدر ، به هر چه مامور شده ای عمل کن «سَتَجِدُنِي إِن شَاء اللَّهُ مِنَ الصَّابِرِينَ »که اگر خدا بخواهد مرا از صابران خواهی يافت (3) . شیطان سه مرحله بر حضرت ابراهیم (ع)ظاهر شد و شروع به وسوسه حضرت ابراهیم(علیه السلام)کرد و گفت: «این چه کار غیر عاقلانه اى است که مى خواهى انجام دهى؟ این خواب، وحى نبود، بلکه از وسوسه هاى شیطان است». ولی حضرت ابراهیم با سنگریزه شیطان را از خودش دور کرد، حضرت اسماعیل خطاب به پدر مى گوید وصیتی دارم: «پدرجان! ابتدا صورتم را بر روى خاک بگذار، تا چشمانت به چشمانم نیفتد، و عواطف پدرانه ات تحریک نشود; زیرا ممکن است مانع انجام فرمان پروردگار شود. سپس دست هایم را محکم ببند، تا مبادا از خود بى خود گشته و مانع انجام مأموریّتت گردم(4) پیراهنم را هم برای مادرم ببر تا وقتی برای من دلتنگ می شود، بوی مرا از آن استشمام کند.
همه چیز آماده شده، و تمام مقدّمات فراهم گردیده، و اینک ابراهیم خلیل قصد دارد فرزندش اسماعیل را به خاطر انجام فرمان الهى ذبح کند. بدین منظور، کارد را بر گلوى اسماعیل مى گذارد. امّا هر چه فشار مى دهد، نمى برد! نکند کارد تیز نیست، آن را امتحان مى کند، بسیار تیز و برّان است. دوباره کارد را بر گلوى اسماعیل مى گذارد، ولى این بار هم نمى برد. حضرت خطاب به کارد مى گوید: چرا نمى گذارى فرمان پروردگارم را انجام دهم؟ کارد مى گوید: «الخلیل یأمرنى والجلیل ینهانى» ابراهیم خلیل مرا امر به بریدن مى کند، و خداى ابراهیم از این کار مَنعم مى کند.(5) اینجا بود که فرشته وحى بر حضرت ابراهیم(علیه السلام) نازل شد: «هنگامى که هر دو تسلیم (فرمان الهى) شدند و ابراهیم پیشانى او را بر خاک نهاد، او را ندا دادیم که: اى ابراهیم! آن رؤیا را تحقّق بخشیدى (و آماده قربانى فرزند شدى) ما این گونه نیکوکاران را پاداش مى دهیم. به یقین این همان امتحان آشکار است. ما قربانى عظیمى را فداى او کردیم، و نام نیک او را در امّت هاى بعد باقى نهادیم».(6) قربانی کردن فرزند، امتحان سختی برای حضرت ابراهیم بود ،در آن زمان، از او موحد تر و خداشناس تر کسی نبود؛ آخرین امتحان قربانی کردن فرزندش بود که حضرت از آن سربلند بیرون آمد و بجای فرزند، خداوند یک قوچ برای او فرستاد تا آن را قربانی کند و این تبدیل به یک سنت شد،سنت قربانی کردن در روز عید قربان.

فلسفه قربانی کردن:

ما سنت قربانی کردن را درست متوجه نشده ایم، وگمان می کنیم قربانی کردن فقط برای اموات است؛ البته قربانی برای اموات خیلی خوب است و با هر قطره خونی که از گلوی قربانی بر زمین می چکد، تمام گناهانش بخشیده می‌شود . ولی مهمتر از آن این است که انسان زنده برای خود و خانواده اش هم قربانی کند که این نوع قربانی در ایران هنوز جا نیفتاده است که زندگان برای خودشان قربانی کنند یعنی برای خدا پا بر روی هوس بگذارند وگلوی طمع را ببرند؛ زندگان هم به قربانی نیاز دارند تا طمع را از خود دور کنند.

قرض بگیرید قربانی بدهید

در روایتی نقل شده است که امّ سلمه نزد رسول خدا صلی الله علیه واله آمد و گفت: « يَا رَسُولَ اللَّهِ يَحْضُرُ الْأَضْحَى وَ لَيْسَ عِنْدِي ثَمَنُ الْأُضْحِيَّةِ فَأَسْتَقْرِضُ وَ أُضَحِّي » یا رسول اللّه! عید أضحى فرا می رسد و من بهاى قربانى ندارم؛ پس آیا اجازه دارم قرض بگیرم و قربانى كنم؟. « فَقَالَ اسْتَقْرِضِي وَ ضَحِّي فَإِنَّهُ دَيْنٌ مَقْضِیٌّ.» حضرت فرمود: قرض بگیر و قربانی كن؛ زیرا آن قرضی است ادا شدنى (یعنى این‌ قرض را خداوند سبحان ادا مى ‌كند چون در جهت رضاى اوست).(7) تا این حد قربانی کردن اهمیت دارد؛

گوشت قربانی به سه بخش تقسیم می شود :

قربانی باید به سه بخش تقسیم شود: یک بخش برای فقرا ، یک بخش برای همسایگان و اقوام و فامیل ( مهم نیست که فقیر باشند یا نه)، یک قسمت از آن را هم خودمان استفاده می کنیم . مستحب است حاجیان در مکه از گوشت قربانی خود استفاده کنند که امروزه این امر در عمل امکان ندارد . چون فاصله کشتارگاه تا محل حاجیان فاصله زیادی وجود دارد و نمی تواند از گوشت آن استفاده کنند ولی قربانی هایی که ما اینجا انجام میدهیم ، می توانیم خودمان هم از آن استفاده کنیم. قربانی کردن در حج واجب است ولی اینجا شرایط واجبی وجود ندارد مثلاً شرایطی چون شاخ ها نشکسته نباشد چشم معیوب نباشد وجود ندارد، چون قربانی مستحب است .

انواع قربانی :

قربانی کردن فقط مخصوص اموات نیست، حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم فرمود دو قوچ فربه با دست خود ذبح کردند و فرمود:خدایا قربانی اول از طرف من و اهل بیتم که نتوانستند قربانی کنند و قربانی دوم هم از طرف خودم و امتم که نتوانستند قربانی کنند. قربانی هم برای زندگان و هم برای مردگان می تواند انجام شود و همه را شامل می شود ،در انجام قربانی کوتاهی نکنید. اهل سنت در این زمینه رسم خیلی خوبی دارند که برای زندگان هم قربانی می کنند ولی مدتهاست که این سنت حسنه و بسیارخوب در بین ما متروک مانده است و این کار را انجام نمی دهیم .خون ریختن خیلی مهم است قربانی یعنی تقرب جستن به خدا، قربان یعنی نزدیک شدن به خدا ؛ خداوند این عمل من باعث نزدیکی من به تو شود؛ از همان ابتدا و از زمان حضرت آدم تا امروز هم قربانی بوده است و تا زمانی که دنیا تمام می شود، سنت قربانی هست بنابراین اهمیت قربانی کردن بسیار زیاد است و یک دعا هم دارد که باید قبل از قربانی کردن بخوانید:

دعا هنگام قربانی کردن در عید قربان :

در وقت ذبح قربانی پیشانی آن را به طرف قبله نموده و «بسم الله الرحمن الرحیم » گفته و این دعا را بخواند: «الّلهُمَّ تَقَبَّلْهُ مِنِّیْ کَما تَقَبَّلْتَ مِنْ حَبِیْبِکَ مُحَمَّد صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ وَ سَلَّمَ وَ مِنْ خَلِیْلِکَ اِبْراهِیْمَ عَلَیْهِ السَّلام» یا می تواند این دعا را بخواند: « بِسمِ الله الرّحمن الرّحیم یا قَومِ اِنّی بَریءٌ مِمّا تُشرِکون اِنّی وَجَّهتُ وَجهی لَلَّذی فَطَرَالسَّمواتِ و الاَرضَ حَنیفاً مُسلِماً وَما اَنَا مِنَ المُشرِ کینَ ، اِنَّ صَلاتی وَ نُسُکی وَ مَحیایَ وَ مَماتی لِلّه رَبِّ العالَمینَ لاشَریکَ لَهُ وَ بِذالِکَ اُمِرتُ وَ اَنا مِنَ المُسلِمینَ اَللّهمَّ مِنکَ وَ لَکَ بِسمِ الله وَ بِاللهِ وَ اللهُ اَکبَرُاللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ .(8) این دعا، دعای حضرت ابراهیم(ع) آن مرد بزرگ است.

رهبر معظم انقلاب، مُسلم زمان ماست :

امروز روز شهادت حضرت مسلم ابن عقیل نیز هست، ماجرای حضرت مسلم برای همه ما درس بزرگی است، مسلم نماینده و وکیل خاص امام بود ولی مردم به او گوش ندادند؛ گوش ندادن به مسلم مانند این است که به امام حسین(ع) گوش ندادند. امروز مراجع تقلید ما، نمایندگان عام امام زمان (عج) هستند. امروز مقام معظم رهبری نماینده عام امام زمان است و فرقی ندارد؛ اگر آن روز مردم به مسلم پشت کردند و نتیجه آن این بود که به امام حسین هم پشت کردند، امروز هم کسی به رهبر پشت کند مانند کسی است که به امام زمان(عج) پشت کرده است و هیچ فرقی ندارد. دوران آخرالزمان محل امتحان و ابتلاء است؛ مایی که همیشه آرزو می کنیم ای کاش با سیدالشهدا در کربلا بودیم و او را یاری می کردیم،باید بدانید که امروز هم کربلاست و زمان یاری دادن نماینده امام زمان، مقام معظم رهبری است . نباید دشمن شما را فریب دهد و در این مسیر شک و شبهه ای داشته باشید ،و الله عاقبت بخیر نمی شود آن کسی که نسبت به رهبر انقلاب شک داشته باشد؛ حتی بزرگان و مراجعی که با ایشان زاویه پیدا کردند ، عاقبت به خیر نشدند، چه برسد به ما . در عصر غیبت باید ریسمان مهم ولایت فقیه چنگ بزنید و آن را از دست ندهید.
خدایا به حق محمد و آل محمد عاقبت همه ما را ختم بخیر بگردان

پی نوشت:

3- سوره مبارکه الصافات،آیه 102

4- تفسیر المیزان، ج 22، ص 155

5- اطیب البیان، ج 10، ص 231

6- سوره مبارکه صافات، آیه 103 تا 108

7- من لا يحضره الفقيه، ج‏2، ص: 213

8- وافی، جلد 2، کتاب الحج، صفحه 169


http://yascms.ir/emam/gozaresh/21tir140101.jpg

[center]http://yascms.ir/emam/gozaresh/21tir140102.jpg

[center]http://yascms.ir/emam/gozaresh/21tir140103.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.