سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

جداشدگان از ولایت فقیه عاقبت به خیر نمی‌شوند / انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور

ارسال شده توسط: مدیریت سایتبازدید شده: 110 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1401.04.06
 
خطبه های نماز جمعه بخش چترود به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در مورخه1401/04/03


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان ، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والامقام بخش ، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

از حضور مؤمنانه همه شما خواهران و برادران نمازگزار، مجری ،موذن و قاری محترم، دست اندرکاران برگزاری نمازجمعه ، اعضای ستاد نماز جمعه برادران و خواهران، خصوصاً این هفته هلال احمر که در حاشیه نمازجمعه، پایگاه سلامت زدند و برای برگزاری نمازجمعه مهدیه را نظافت کردند. از مجری و قاری محترم و همه بزرگوارانی که در نماز شرکت داشتند نیز تشکر و قدردانی می کنم، ان شاالله بتوانیم با حضور پرشور شما نماز جمعه های باشکوهی را داشته باشیم وهمه با خانواده خود حضور پیدا کنید. به مادران نمازگزار هم مژده می دهم که مهد آدینه هم کار خود را شروع کرده است،می توانید فرزندان خودتان را هم با خود به نماز جمعه بیاورید، در مهد آدینه از فرزند شما مراقبت می کنند ،اگر هم در منزل، اسباب بازی اضافه دارید، بیاورید تا مهد آدینه از نظر وسایل هم غنی شود.

چرا امام صادق(ع) سلمان را بسیار یاد می کرد:

در خطبه اول حدیث گهرباری را امام صادق علیه را السلام به نقل از مرحوم شیخ طوسی خدمت شما عرض می کنم ، نکاتی در این حدیث در مورد سلمان فارسی وجود دارد که مورد بحث ماست . متن حدیث (1) چنین است:

«قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اَللَّهِ اَلصَّادِقِ عَلَیْهِ السَّلاَمُ » یکی از یاران امام صادق (ع) از ایشان پرسید: «مَا أَکْثَرَ مِنْکَ سَیِّدِی ذِکْرَ سَلْمَانَ اَلْفَارِسِیِّ» چقدر از شما می شنوم که سلمان فارسی را نام می برید؟ (در سخنان خود زیاد نام سلمان را می برید)« فَقَالَ لاَ تَقُلْ سَلْمَانُ اَلْفَارِسِیُّ وَ لَکِنْ قُلْ سَلْمَانُ اَلْمُحَمَّدِیُّ» حضرت فرمود: نگو سلمان فارسی، بگو سلمان محمدی. البته این سخن، به این معنا نیست که امام قصد داشته باشد نام فارس وملت ایران را کوچک جلوه بدهد، احادیثی فروانی درباب بزرگی وعظمت ملت ایران وجود دارد، منظور امام در این حدیث این است که ، سلمان را فقط منسوب به ایران نکن،سلمان آنقدر بزرگ شده و عظمت پیدا کرده است که متصل به پیامبر(ص) شده است ومقام بالایی دارد. مثلا حضرت امام خمینی(ره) فرمود: خدایا مرا با بسیجیانم محشور فرما و نفرمود مرابا حضرت زهرا (س) محشور کن ،یعنی بسیج آن قدر در دستگاه خدا مقام پیدا کرده است که امام می فرماید: خدایا مرا با بسیجیانم محشور کن؛ سلمان هم آنقدر مقام پیدا کرده است که از حالت جغرافیایی خارج شده است و یک شخصیت الهی بزرگ( پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم) منسوب شده است ،منظور حضرت این بود. « أَ تَدْرِی مَا کَثْرَةُ ذِکْرِی لَهُ؟ » می دانی چرا زیاد نام سلمان را می بریم؟ «قُلْتُ لاَ قَالَ» عرض کردم‌: نه نمی دانم. « لِثَلاَثٍ أَحَدُهَا » فرمود: به خاطر سه ویژگی که در اوست. در آن زمان عربها خودشان را برتر می دانستند و حس ناسیونالیستی داشتند و خودشان را بالاتر از عجم می دانستند، در این حدیث امام صادق (ع) می فرماید: سلمان سه امتیاز ویژه دارد که دیگر اصحاب پیامبر این سه ویژگی را نداشتند، این ویژگی ها را با هم بررسی می کنیم سه ویژگی که باعث مقام سلمان در دستگاه خدا و در نزد پیغمبر شده است وبه عنوان نمایندگی مردم ایران در خدمت رسول خداست.

سلمان فارسی الگوی ولایت مداری :

اولین ویژگی ممتاز سلمان این بود که «إِیثَارُهُ هَوَی أَمِیرِ اَلْمُؤْمِنِینَ عَلَیْهِ السَّلاَمُ عَلَی هَوَی نَفْسِهِ» خواستة امیرالمؤمنین را بر خواستة خود مقدم می داشت. فقط به این توجه داشت که ولی امام و پیشوا چه می گوید ، همان کار را انجام میداد.همیشه خواست امام را بر خواست و میل خودش ترجیح میداد ، خیلی موضوع مهمی است، روای می گوید: یک روز امیرالمومنین(ع) و سلمان با هم راه می رفتند ولی فقط یک رد پا بیشتر نبود ؛ سوال کردند شما دونفرید، پس چرا یک رد پا دارید؟ از سلمان پرسیدند: رد پای تو کجاست؟ سلمان گفت من در راه رفتن هم به علی اقتدا می کنم و پا جاپای علی(ع) می گذارم، این است که سلمان به این مقام رسید، چون خواسته امام و ولایت را بر خواسته خودش ترجیح میداد که خیلی مهم است و نشانه ولایت مداری است.

عیار ولایتمداری عمل به توصیه‌های رهبری است:

برخی ولایتمدار هستند تا زمانی که برای آنها منفعت داشته باشد و ضرری از ناحیه ولایت مداری متوجه آنها نباشد، همین که کوچکترین منفعتی از آنها به خطر افتاد،مثلاً جنگ وجهادی پیش آمد، یا قرار باشد مال خود را خرج کنندو یا پست خود را ترک کنند و یا در جای پایین تر مشغول خدمت بشوند، ناراحت می شوند ودست از ولایت برمی دارند، این ولایت مداری نیست که هر وقت به نفع ما بود گوش بدهیم! باید بدانیم خواسته ولی چیست ، امروز در نظام جمهوری اسلامی ولی که جانشین امام زمان است، امام و رهبر ماست، باید ببینیم چه چیزی از ما میخواهد ، هم آن را انجام دهیم. امروز جایگاه ولی فقیه مانند جایگاه مسلم بن عقیل است، امام حسین(ع) وقتی می خواستند به سمت کوفه حرکت کنند، مسلم را جلوتر فرستادند تا مردم را آماده کند. اگر مردم حرف مسلم را گوش ندادند، قطعاً به حرف امام حسین(ع) هم گوش نخواهند داد؛ اگر ما به حرف ولی فقیه جانشین امام زمان است ،گوش ندهیم ،مطمئناً به حرف امام زمان هم گوش حرف نخواهیم داد . نمی توان گفت ما پیرو امام هستیم ولی جانشین امام را قبول نداریم، این هم سخنان درستی نیست .مانند این است که بگوییم پیامبر(ص) را قبول داریم ولی جانشین امام علی علیه السلام را قبول نداریم، به نظر شما این گونه مسلمانی کامل است که پیامبر(ص) را قبول داشته باشیم ولی امام علی(ع) را نپذیریم یا فقط چهار امام اول را قبول داشته باشیم و امام پنجم را قبول نداشته باشیم و بگوییم من زید را قبول دارم و یا هفت امام را قبول داشته باشیم ولی امام هشتم را قبول نداشته باشیم بگوییم ما عبدالله افطح را قبول دارم! این گونه رفتارها نشان از نقص در اسلام ماست و دین کامل نیست؛ اسلام در غدیر با نبوت پیامبر ، امامت امیرالمومنین علیه السلام ویازده فرزندش کامل شد و در عصر غیبت ولی فقیه جانشین امام زمان است چنین اسلامی کامل است، ولایت کامل به چنین ولایتی می گویند؛

جداشدگان از ولایت فقیه عاقبت به خیر نمی‌شوند:

به این نکته خوب توجه کنید شک و شبهه در ولایت فقیه و کنار گذاشتن ولایت موجب عاقبت به خیری نخواهد شد. حتی اگر آیت الله باشید؛ ماجرای زندگی علامه برقعی واقعاً عبرت آموز است ، او مجتهد و هم ردیف آیت الله بروجردی بود ولی تشکیلات حوزه علمیه قم آیت‌الله بروجردی را به عنوان مرجع تقلید آن زمان معرفی کرد و آقای برقعی را معرفی نکرد، او هم از روی حسادتی که به آیت الله بروجردی داشتند،شروع به مخالفت با آیت الله بروجردی کرد و از مخالفت با مرجع تقلید ، کم کم کارش به مخالفت با اهل بیت رسید و کتاب برای رد اهل بیت نوشت کتاب های او در ایران چاپ نشد و در پاکستان چاپ شدند، کتابی درباره تناقضات بین قرآن و مفاتیح که این کتب در پاکستان چاپ شدند و وهابیون سعودی این کتاب را به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم و در جلد های زیبا چاپ کردند و به دانشجویان ایرانی که برای حج عمره به عربستان می رفتند،هدیه می داند، و می گفتند این سخن یک عالم شیعی است که سخنان علمای اهل سنت را تایید می کند، یک شبکه به نام شبکه نور در ماهواره فعالیت می‌کند، سخنرانی های این فرد را پخش می کرد. من خودم شنیدم که میگفت : چقدر تقی نقی می کنید ، به راحتی به امامان ما توهین می کرد، به این افراد وهابیون وطنی گفته می شود، این انحراف از کجا شروع شد؟ از درگیری و حسادت با مرجع تقلید آن زمان آیت الله بروجردی کارش به جایی رسید که منکر اهل بیت شد. قرآن می فرماید گناه اینگونه است ،کم کم انسان را به جایی می رساند که تکذیب آیات خداوند میکند یکی از آیات خداوند اهل بیت هستند، افراد دیگری هم بودند که با امام خمینی(ره) و با مقام معظم رهبری زاویه پیدا کردند و عاقبت به خیر نشدند. آیت الله آذری قمی هم با رهبر معظم انقلاب مشکل پیدا کردند، هرچند که بعد از آن توبه کردند و نامه ای به مقام معظم رهبری نوشت ولی مشکلات زیادی درست شد؛این مطالب را از این جهت عرض کردم که مراقب باشید دزدان و راهزنان ذهن شما را نسبت به ولی فقیه و جانشین امام زمان خراب نکنند ، ایشان بر حق و مظلوم هستند و تمام هم و غم خود را در عصر غیبت بر این گذاشته اند تا انقلاب اسلامی را به درستی رهبری کنند. امام خمینی (ره) به ایشان می فرمود: شما از افراد نادرى هستید که چون خورشید روشنى مى‏دهید و مانند برادر من هستید ، حضرت امام با کسی تعارف نداشتند که این حرفها را بزند. امروز رهبر معظم انقلاب،وظیفه خود را به درستی انجام می دهد ولی وقتی دستگاه های وافراد مختلف به فرامین او گوش نمی دهند، چه می تواند بکند. وقتی به حرفهای امیرالمومنین علیه السلام گوش نمی دادند ،حضرت سر خود را در چاه می کرد و با چاه درد دل میکرد .علی(ع)که ذوالفقار در دستان او بود، قدرت را در دست داشت هم نمی تواند کاری انجام دهد؛

حال امتیاز سلمان این بود که افکار و تمایلات شخصی خودش را بر فرمان امام خود، ترجیح نمی داد . این حدیث را به خاطر همین جمله ، خدمت شما عرض کردم به این نکته ولایتمداری گفته می شود و پیرو ولی بودن، ثابت قدم بودن است و الا اگر انسان نسبت به حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری که جانشین اهل بیت هستند، زاویه داشته باشد ، هرگز عاقبت بخیر نخواهد شد . تاریخ نشان داده است کسانی که به حرف امام را گوش ندادند عاقبت به خیر نشدند، امروز هم همین است.
در روايتي امام صادق عليه السلام می فرماید: « من راد علیهم کالراد علینا و الراد علینا کالراد علی الله و الراد علی الله فهو فی حد الشرک بالله » (2) اگر حکم ولی فقیه را رد کنید ،حکم ما را رد کرده اید، اگر ما را رد کنید،حکم پیامبر را رد کرده اید و اگر حکمپیامبر را رد کنید،حکم خدا را رد کرده اید.خیلی باید مراقب باشیم ، کلیپ هایی که امروز در فضای مجازی پخش می شود، صحبت هایی که می شود، ولایتمداری و استقامت این نیست، سلمان سه ویژگی داشت که یکی از آنها را خدمت شما عرض کردم و دو ویژگی دیگر را ان شاالله برای هفته آینده قرار دهیم.

خدایا به حق محمد و آل محمد عاقبت همه ما را ختم بخیر بگردان

پی نوشت:

1-امالی شیخ طوسی، ص ۱۳۳
2- الكافي ، ج1، ص67


خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی ؛

فضائل روز دحوالارض :


در توصیه به تقوا ، در مناسبت های مذهبی که پیش می آید، مانند نسیم در جهت ارتقاء روح خود بیشتر بهره ببریم. از جمله ای مناسبتها ۲۵ ذی القعده، روز دحوالارض است . این روز، سرآغاز زندگی روی کره خاکی است . ابتدا سراسر کره زمین را آب فرگرفته بود و از زیر خانه خدا(کعبه) خشکی شروع شده است ،روزی که انوار رحمت خدا بر روی زمین تابیده شده است و زمین مناسب برای زندگی کردن شد،به دحوالارض معروف است، یعنی پخش شدن و گسترده شدن زمین . در این روز ، مناسبت های دیگری هم بوده است مانند ولادت حضرت عیسی علیه السلام و یا روزی که کشتی حضرت نوح روی کوه جودی قرار گرفت همه در چنین روز باعظمتی بوده است ،دعاهایی نیز در این روز توصیه شده است ،یک جمله از دعای روز دحوالارض را یادداشت کردم که بسیار جالب است و خدمت شما عرض می کنم : « اللَّهُمَّ دَاحِی الْکعْبَةِ وَ فَالِقَ الْحَبَّةِ » خدایا اى گستراننده کعبه و شکافننده دانه ... « وَاجْعَلْنِی مِنْ مُرَافِقِی أَوْلِیائِک وَ أَهْلِ اجْتِبَائِک وَاصْطِفَائِک » مرا جز یاران و همراهان و اولیاء خودت قرار بده(3)،ما را همراه انسان های خوب قرار بده ،ما را انتخاب کن و برگزین که ما حامی دوستان تو باشیم، اجتباء یعنی برگزیدن؛ در این روزی که رحمتت بر این کره خاکی نازل شده است ،خدایا ما را همراه اولیاء خود قرار بده ، همراه ولی بودن خیلی مهم است ،همراهی با اهل بیت، همراهی با امام زمان است و زمینه سازی برای ظهور امام زمان است که خیلی مهم است.

انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور :

امام خمینی (ره) ۷۲ روز قبل از وفاتشان در نامه ای نوشتند : انقلاب اسلامی ایران سرآغاز انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) خواهد بود و فرمودند این خیلی مهم است مسئولین جمهوری اسلامی باید در حل مسائل اقتصادی بکوشند و به فکر تشکیل دولت جهانی اسلام باشند، انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور امام زمان است ،مردم ایران زمینه ساز ظهور هستند و در پیشگاه خداوند عظمت دارند،خداوند ملت ایران را برگزیده و انتخاب کرده است و در سوره های متعدد این بشارت، داده شده است .در سوره جمعه آمده است : « وَ آخَرِينَ مِنْهُمْ لَمّا يَلْحَقُوا بِهِمْ » (4) دیگرانی که هنوز به ما ملحق نشده اند ، این سخن برای زمانی بود که هنوز اسلام به ایران نیامده بود و یا در سوره مائده داریم: « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ »ای مسلمانان در رکاب پیامبر(ص)، اگر شما از دین برگردید، ضرری به دین خدا باز وارد نمی شود، خداوند قومی را می آورد که آنها خدا را دوست دارند و خدا ما را دوست دارد « أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ » در برابر مؤمنان رام و خاضعند و در برابر کافران مقتدر و پیروز ، در راه خدا جهاد می کنند و از سرزنش هیچ ملامتگری نمی هراسند.(5) از پیامبرخدا(ص) سوال شد که این قوم برگزیده چه کسانی هستند؛ توجه کنید ما در دعای بیست و پنجم ماه ذی‌القعده میگوییم :خداوند ما را انتخاب کن و ما را برگزین تا ما همراه با ولی و همراه با حق باشیم ، همراه با اولیا باشیم. از پیامبر سوال کردند که یارسول الله(ص) آن قومی که خداوند آنها را انتخاب کرده و این همه عظمت دارند، چه کسانی هستند؟ پیامبر دست بر شانه سلمان زدند و فرمودند: همشهریان سلمان هستند، سپس افزودند: «لَو كانَ الَذینَ بِالثُرَیا لِتَناوُلِهِ رِجالُ مِن اَبناءِ الفارس» اگر دین آویخته در ستاره ثریا باشد و در آسمان ها قرار گیرد، مردانی از فارس- ایران- آن را به دست می آورند.(6) و یا در روایتی دیگر رسول خدا (ص) می فرماید: «يخرُجُ الناسٌ مِنَ المَشرِقِ فَيوَطِّئونَ لِلمَهدي سُلطانَه »(7) مردمي از ایران قيام مي کنند و زمينه را براي حرکت جهاني مهدي (عج) فراهم مي سازند.

در مسائل اقتصادی و در تنگناهایی که پیش آمده است، نباید خودمان را ببازیم ، ناخدا کشتی را به خوبی هدایت می کند. ما سالها تحریم بودیم و خشکسالی داشتیم، جنگ های مختلف را داشتیم، بی لیاقتی برخی از مدیران را داشتیم ، برخی هم نه تنها بی لیاقت بودند بلکه مجری طرح های صهیونیستی هم بودند، همه اینها را داشتیم ولی نگاه کنید امروز دشمنان ما، آمریکایی ها روز به روز ضعیف تر می شوند، سعودی ها از مردم پابرهنه یمن شکست می خورند، عراق و افغانستان دست آمریکایی‌ها بود که فرار کردند ، صهیونیست‌ها از مردم مظلوم باریکه غزه شکست خوردند. بله مشکلات اقتصادی و گرفتاری ها وجود دارد ولی ناخدا کشتی را به خوبی هدایت می‌کند، اگر از ابتدا دستورات رهبر انقلاب را مسئولین گوش داده بودند، امروز این مشکلات را در کشور نداشتیم ،بد عمل کردند ولی علی رغم همه این ها عرض می کنم آینده ملت ایران آینده جهان بسیار روشن است، پرچم این نهضت به دست صاحب آن قرار می گیرد ،خون شهدای ما هدر نمی رود، زحمات و استقامت شما مردم هدر نمی رود، زمینه سازی برای ظهور امام عصر(عج) است ، وقتی امام زمان می آید باید مردم گوش به حرف او بدهند و آماده باشند . مردم سراسر جهان اعم از ایران، آمریکا ،انگلیس و... باید آماده پذیرش امام زمان (عج) باشند و ملت ایران برای ایجاد آمادگی و آماده کردن زمینه های ظهور برگزیده شده است که نشان از شایستگی ملت ایران دارد ولی صبر و استقامت می خواهد.باید مشکلات امروز را تحمل کرد،بدانید وقتی امام زمان آمد ، همه چیز از ابتدا گل و بلبل نخواهد بود و درست نیست بلکه آن زمان هم سختی است، جنگ و خونریزی است،باید سختی ها را تحمل کردتا عدالت جهانی شود .جهان نیاز به آمادگی دارد، ملت ایران هم باید خود را آماده کند، باید جهان را آماده ظهور کند که در دعای دحوالارض می‌گویم : خدایا مرا جز اولیای خودت قرار بده؛ به نظر من امروز دعا کنیم خدایا ما را با رهبر خود قرار بده و ما را از رهبر خود جدا نکن. خدایا ما را خدمتگزار این دولت و این مردم قرار بده تا بتوانیم به این کشور خدمت کنیم .

مناسبت های هفته :

دوشنبه 6 تیر 27 ذی‌القعده

*سوء قصد به جان امام خامنه‌ای در مسجد ابوذر (1360ش)

دوشنبه سالروز سوء قصد به جان مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر است که منافقین قصد ترور رهبر انقلاب را داشتند و فردای آن یعنی هفتم تیر ماه شهادت بهشتی و یارانش را داریم. قبل از آن هم آیت الله صدوقی، آیت الله دستغیب و آیت الله مدنی را که بازوان حضرت امام بودند، به شهادت رساندند تا امام تنها بماند و قصد داشتندمقام معظم رهبری را در این ترور را بکشند ، در اثرانفجار خون زیادی از ایشان رفته بود و چندین نوبت خون وصل می کردند که فایده نداشت ،حتی چند سری تمام کردند ولی خدا خواست که این مرد بزرگ حفظ شود و امروز نظام جمهوری اسلامی را با تدبیر و فکر خود رهبری کند ، اگر جریان های منتظری حاکم شده بودند، خا می داند چه اتفاقاتی می افتاد ، امروز منافقین و ملی‌گرا حاکم بودند. خداوند نخواست خون شهدا و زحمات ملت ایران هدر برود و این مرد را انتخاب کرد. ان شاالله خداوند به ایشان طول عمر بدهد و همه مدیران و مسئولین به حرف او گوش بدهند تا مشکلات کشور یکی پس از دیگری حل شود .

سه‌شنبه 7 تیر 28 ذی‌القعده

* شهادت مظلومانه شهید بهشتی و 72 تن از یارانش (1360ش)

شهادت شهید بهشتی را در همین هفته داریم که مرد بزرگی بود.حضرت امام(ره) در زمان بنی صدر اعلام کردند کسی جواب سخنان بنی صدر را ندهد ، تنها کسی که سکوت کرد و جواب بنی‌صدر را نداد و یک تنه با عقل و تدبیر خود و برنامه ریزی و فکر و تسلطی که بر همه امور و مسائل اقتصادی داشت، مشکلات را حل می کرد ،شهید بهشتی بود، قانون اساسی محصول تفکر شهید بهشتی است درعین حال ایشان قائل به کار جمعی و تشکیلاتی بودند، مثلا امروز ما مدیر یک مجموعه می شویم، فقط نظر خودمان را اهمیت می دهیم ولی شهید بهشتی اینگونه نبود ،بسیار منظم بودند .
بعد از شهادت شهید بهشتی رادویو تلویزیون مصاحبه ای با مادر شهید بهشتی کردند که ایشان گفتند: وقتی فرزندم محمد حسین را باردار بودم .جدم در خواب به من گفت آینده این فرزند درخشان است. شما نباید به هر مکانی بروید و هر غذایی را بخوری! من نیز پرهیز می کردم و دائماً با وضو بودم و قرآن تلاوت می کردم تا وقتی محمد حسین به دنیا آمد. هنگامی که می خواستم او را شیر بدهم، وضو می گرفتم و قرآن می خواندم ، به طوری که وقتی قرآن تلاوت نمی کردم ،او شیر نمی خورد. تربیت مادر چنین فرزندی را تحویل داد که سید شهدای انقلاب اسلامی شد. اگر بخواهیم راجع به ایشان صحبت کنیم باید ساعت‌ها سخن بگوییم، خداوند این مرد بزرگ و همه یاران شان را رحمت کند. آخرین جمله شهید بهشتی جالب بود . وقتی محل سخنرانی این شهید بزرگوار را منفجر کردند یکی از کسانی که زنده از زیر آوار بیرون آمد، نقل می کرد که اخرین کلام شهید بهشتی این بود که فرمودند دوستان بوی بهشت می آید وچه بوی عطری به مشام می رسد آیا شما هم این بوی عطر را استشمام می کنید ؟گفتند دکتر خودتان عطر زده اید واین بوی عطر خودتان است،گفتند :خیر بوی بهشت است . بلافاصله بمب زیر پای ایشان منفجر شد و ایشان و72 تن از یارانشان را به شهادت رسیدند. خدا رحمتشان کند، اینها چک های سنگین بود که برای جمهوری اسلامی پرداختیم ، همه ما مدیون خون شهدا هستیم باید رهرو راه شهدا باشیم .

خدایا چنان کن سرانجام کار * تو خشنود باشی و ما رستگار

پی نوشت:

3- ادعیه روز دحو‌الارض /کتاب مصباح الشریعه

4- سوره مبارکه جمعه ،آیه 3

5- سوره مبارکه مائد،آیه 54

6- كشاف، ج 1ص 646

7- کنز العمال، ح 38657


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.