سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

تقسیم ساعات شبانه روز در کلام حضرت علی(ع)/ نشانه های اقتدار ایران اسلامی

ارسال شده توسط: مدیریت سایتبازدید شده: 83 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1401.04.03
 
خطبه های نماز جمعه بخش چترود به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در مورخه1401/03/27


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان ، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والامقام بخش ، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

از حضور مؤمنانه همه شما خواهران و برادران نمازگزار، مجری ،موذن و قاری محترم، دست اندرکاران نمازجمعه صمیمانه تشکر می کنم . امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

این هفته پیاده روی خانوادگی را داشتیم که به همین مناسبت چند کلامی را خدمت شما عرض می کنم ، زندگی مؤمنانه و خداپسندانه و یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب سبک زندگی اسلامی چیست؟ ساعات شبانه روز خود را چگونه تقسیم کنیم ؟ در روایات متعددی از ائمه اطهار و رسول خدا )صلی الله علیه و آله و سلم) داریم که چگونه زندگی کنیم و اوقات خود را در شبانه روز چگونه تقسیم کنیم.

تقسیم ساعات شبانه روز در کلام حضرت علی(ع):

حدیث بسیار جالبی را از امام امیر المومنین علی علیه السلام خدمت شما عرض می کنم که از افراط و تفریط به دور است ومطابق با سبک زندگی اسلامی است.

امام علی علیه السلام فرمود(1): « لِلْمُؤْمِنِ ثَلاَثُ سَاعَات» انسان باايمان ساعات شبانه‌روز خود را به سه بخش تقسيم مى‌كند:

1- مناجات با خدا :

« فَسَاعَةٌ يُنَاجِي فِيهَا رَبَّهُ » قسمتى را صرف مناجات با پروردگارش مى‌كند که در قالب نماز و دعا است، ارتباط با خدا بسیار مهم است،همه ما شاخه های متصل به درخت توحید هستیم تا زمانی که وصل به درخت باشیم زنده ایم. روح ما از خداست، «نَفَخْتُ فِيهِ مِنْ رُوحِي»(2) وقتی خداوند گِل را به شکل انسان درآورد، از روح خودش در آن دمید . روح من و شما شرافت بالایی دارد، از خداوند است. من و شما حیات خدایی داریم ما نبودیم، بود شدیم ، حالا که بود شدیم، برای همیشه هستیم. چون خداوند همیشه هست، من و شما هم برای همیشه خواهیم بود. بنابراین برای اینکه روح جاودانه ما سرشار از انرژی بشود باید با مبدا خود یعنی خداوند در ارتباط باشد. مثلاً یک باتری برای شارژ شدن باید به برق وصل شود، باتری روح ما نیز برای شارژ شدن باید با خداوند ارتباط بگیرد، اگر این ارتباط قطع شد مانند یک شاخه خشک خواهد شد و روح میمیرد، حیات روح در ارتباط با مبدا آن است، لحظه به لحظه زنده بودن و فیض حیات را خداوند قلب ما افاضه می کند ، اگر میخواهی خدا را بشناسی ابتدا باید خود را بشناسیم . ما زنده بودنمان را از خداوند داریم، لحظه به لحظه که نفس میکشیم صحبت میکنیم ، زنده بودن ما را خداوند به ما افاضه می کند، چون او حی و زنده است . ارتباط با او، روح ما را شاداب نگه میدارد و موفقیت ما نیز در ارتباط با خداست. امام علیه السلام در اینجا می فرماید: مؤمن و مسلمان یک بخش از زندگی خود را باید صرف ارتباط با خداوند بکند.

۲- امرار معاش وکسب روزی حلال:

« وَسَاعَةٌ يَرُمُّ مَعَاشَهُ» انسان باید بخشی از زندگی خود را به کار و تلاش بپردازد تا بتواند با درآمد حلال خرج خود و خانواده اش را تامین کند . در روایتی از پيامبر اعظم صلّی الله علیه و آله و سلم داریم که فرمودند: « المُؤمِنُ القَوِيُّ خَيرٌ و أحَبُّ إلَى اللّه ِ مِنَ المُؤمِنِ الضَّعيفِ » (3) مؤمنِ نيرومند نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از مؤمن ضعيف . مؤمن غنی در نزد خداوند از مؤمن فقیر بالاتر است، به نظر بنده مومن باید غنی و پولدار باشد تا از دسترنج او صدها نفر استفاده کنند، نباید بیکار یکجا بنشیند و دست روی دست بگذارد، باید کار کند تلاش کند و زحمت بکشد و برای خانواده فامیل و اطرافیان خود هزینه کند، کار خیر انجام دهد بنابراین بخشی از زندگی را باید به تامین معاش پرداخت ، خداوند افراد بیکار را دوست ندارد کسانی که وبال دیگران هستند را خدا دوست ندارد، خداوند دوست دارد مومن غنی نه اینکه بخواهد مدام دستش را جلوی دیگران دراز کند.

۳- تفریح حلال و معاشرت :

« وَسَاعَةٌ يُخَلِّي بَيْنَ نَفْسِهِ وَ بَيْنَ لَذَّتِها فِيَما يَحِلُّ وَ يَجْمُلُ » و قسمت سوم را براى بهره‌گيرى از لذات حلال و دلپسند مى‌گذارد. سیاحت و زیارت بروید، مسافرت کنید، ورزش کنید به تفریح بپردازید.
در روایت دیگر امام موسی کاظم ( علیه السلام) می فرماید: «وَساعَةً تَخْلُونَ فیها لِلَذّاتِکُمْ فى غَیْرِ مُحَرَّم وَبِهذِهِ السّاعَةِ تَقْدِروُنَ عَلَى الثَّلاثِ ساعات » (4) ساعتی را به تفریح حلال بپردازید و به وسیله انجام این قسمت است که بر انجامِ وظایف آن دو قسمت دیگر توانا می شوید. با لذت حلال شما می‌توانید انرژی لازم برای انجام بخش های دیگر را برای خود فراهم کنید. لازم نیست که همه اوقات زندگی را به خواندن نماز دعا روزه گرفتن و عبادت کنید باید ساعتی را به تفریح اختصاص بدهید کنار خانواده خود پدر و مادر خود بنشینید، گفتگو کنید، بخندید. این اینگونه زندگی پاک ،لذت بخش و همراه با صحت و سلامتی خواهد بود ، سالم زندگی کردن بسیار مهم است.

در روایات نرمش و ورزش کردن بسیار مورد تایید و تشویق قرار گرفته است، روایتی از امام صادق(ع)است که فرمود: « اَلنَّشْوَةُ فِي عَشْرِ أَشْيَاءَ فِي اَلْمَشْيِ و... »(5) نشاط در ده چيز است و پیاده روی یکی از آنهاست. امروز صبح نیز همایش پیاده روی خانوادگی بود که بسیار کار خوبی بود، بنده نیز در همین جا از دست اندرکاران برگزاری مراسم صمیمانه تشکر می کنم، الحمدلله جوایز فراوانی هم به شرکت‌کنندگان تقدیم شد. در دین به ما به ورزش توصیه و سفارش بسیار شده است که نمونه ای از آن را خدمت شما عرض می کنم:

کشتی گرفتن امام حسن(ع) و حسین(ع) :

در روایت وارد شده: شبی پیامبر گرامی اسلام (ص ) به خانه فاطمه زهرا (س ) وارد شدند و به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) فرمودند : برخیزید و با هم کشتی بگیرید . حضرت زهرا برای انجام کارهای منزل از اتاق خارج شدند، وقتی آمدند با کمال تعجب دیدند که پیامبر خدا ، امام حسن (ع ) را تشویق نموده و می فرماید:«حسن! حسین را محکم بگیر و به زمین بزن » ! با تعجب عرض کرد:«پدرجان! این بسیار عجیب است که شما پسر بزرگ تر را تشویق می کنید تا پسر کوچک تر را شکست دهد!» پیامبر (ص ) در پاسخ فرمودند: «دخترجان آیا تو راضی نمی شوی من بگویم: حسن! حسین را به زمین بزن، در حالی که حبیب من "جبرئیل " می گوید: ای حسین! حسن را محکم گرفته و به زمین بزن؟!(6.)

ورزش کنید تا سالم بمانید:

منظور این است صحت جسم بسیار مهم است نرمش و ورزش برای شادابی زندگی انسان لازم است، برای سلامت جسم خود حتما ورزش کنید و باشگاه بروید چه خوب است در شهر نیز مسابقات فراوان ورزشی برگزار شود، پایگاه های مقاومت در مساجد با هم مسابقه بدهند. الحمدلله تابستان است می توانید در کنار برگزاری کلاس های قرآنی ، زبان انگلیسی ، نقاشی و هنر ،کلاس های ورزشی هم داشته باشید.

اهمیت ورزش و تفریحات سالم در اسلام :

نقل شده است که پيامبر خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) در مسير بازگشت از جنگ تبوک (در حالي که بر شتري سوار بود) با اسامه که بر شتري به نام (غضباء) سوار بود مسابقه داد. (غضباء) از شتر پيامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) پيشي گرفت، مردم تماشاگر فرياد زده و مي گفتند: رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) برنده شد.ولي رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) مي فرمودند: اين طور نيست ، بلکه من باختم و اسامه برنده شد.(7) آن زمان جنگ ها با اسب بوده است که امروز تبدیل به تانک و نفربر شده است. پیامبر خدا (ص)از هزینه شخصی خودشان، مخارج مسابقه را پرداختند. البته شتر های مسابقه با شتر های معمولی فرق می کند که به آنها شترجماز (تیزرو، تندرو) می گفتند .

پيامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند: « الهوا والعبوا فاني اکره ان يري في دينکم غلظة » (8) تفريح و بازي کنيد زيرا دوست ندارم در دين شما خشونتي ديده شود.

ورزش کنید و از زندگی لذت ببرید :

در دین اسلام به مسابقه دادن،ورزش کردن ، لذت حلال ، تفریح و مسافرت سفارش بسیار شده است. ممکن است یک شخصی باشد که مال و مکنت فراوان دارد ولی اهل تفریح و مسافرت نباشد، حتی در طول عمر خودش از چترود هم بیرون نرفته باشد،این اصلا خوب نیست، به سفر بروید، تفریح کنید، قسمت های مختلف جهان را ببینید ، گردش کنید، الحمدالله پارک های تفریحی خوبی در شهرستان چترود داریم ولی متاسفانه من ندیدم که خانوادگی از این پارک ها استفاده شود و تفریح کنند . نمی شود که همیشه غم و غصه و دلمردگی و مصیبت و رنج باشد. به یاد می آورم که قدیم ، پیرمرد های ده ما در سیریز ، دور هم جمع شدند و قو بازی می کردند ، باهم میگفتند و می‌خندیدند و شاداب بودند ولی متاسفانه امروزه همه چیز کار شده است، این سبک زندگی اسلامی نیست یا خانم ها فقط در مراسمات دعا شرکت کنند ، این مراسمات خوب است ولی در کنار آن به پدر و مادر هم سر بزنید، با همسرتان صحبت کنید، زندگی خودت را رونق بدهید، به خودت برسید، اگر لباس شیک و خوبی دارید، آن را برای شوهرتان بپوشید و فقط برای مراسمات عروسی نگذارید، این گونه زنئگی کردن، سبک زندگی اسلامی است و چیزی است که خدا از ما میخواهد . خداوند وقتی نعمتی به شما می دهد، دوست دارد تا آن را ظاهر ببیند، نه اینکه اگر پولی دارید آن را در بانک ذخیره کنید، بعد به وراث برسد ، از فرصت عمر خود استفاده کنید و از آن لذت ببرید.

خدایا به حق محمد و آل محمد(ص) عاقبت همه ما را ختم به خیر بگردان

پی نوشت:

1- نهج البلاغة : الحكمة 390 .

2- سوره مبارکه حجر آيه 29 ، سوره مبارکه ص آيه 71

3- صحيح مسلم ، ج 8 ، ص 56

4- تحف العقول: ص 409

5- الخصال، ج 3، ص 443

6- بحارالانوار، ج 103، ص 189

7- بحار الانوار: 102 / 190.

8- نهج الفصاحه: 105 / ح 531


خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی ؛

در توصیه به تقوا سبک زندگی اسلامی خود را درست کنیم که بهترین شیوه عمل به تقوا است. مناسبت ها را مختصر خدمت شما عرض می کنم:

جمعه 27 خرداد 17 ذی‌القعده

* تشكیل جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام خمینی(ره)

تشکیل جهاد سازندگی را به دست حضرت امام(ره) در همین هفته داریم که با جهاد کشاورزی تلفیق شده است . در زمان جنگ بچه های جهاد سازندگی بسیار کمک کردند ، نقش این سنگرسازان بی سنگر در عملیات های جنگی بسیار برجسته بود، امروز هم اگر در شهرها و روستاها همه به صورت جهادی خدمت می کردند، کشور ما گلستان بود . خیلی از کارهای بزرگ را بچه های جهاد سازندگی با ماشین های لندرور و جیپ انجام می دادند . در اوایل انقلاب به خیلی از شهرها و روستا آب و برق رساندند و حمام ساختند، مرکز بهداشت ساختند. این نهاد برومند در چنین ایامی به دست حضرت امام خمینی رحمة الله علیه تشکیل شد و خدمات فراوانی را انجام داد. این روز را خدمت عزیزانمان در جهاد کشاورزی تبریک عرض میکنیم.

سه‌شنبه 31 خرداد 21 ذی‌القعده

*شهادت سردار رشید اسلام دكتر مصطفی چمران در دهلاویه (1360 ش)

خداوند ایشان را رحمت کند که وزیردفاع بودند، در اسناد حزب بعث سرهنگ عبدالرشید نامی که فرد بسیار خبیثی بوده است درباره شهید چمران چندکلامی را نوشته است. عبدالرشید به زبان فارسی را مسلط بود،او فارغ التحصیل دانشگاه تهران بودکه بازجویی اسیران ایرانی را به عهده داشت، خودش اعتراف می کند که بیش از هزار اسیر ایرانی را به شهادت رسانده است.می گوید میخواستم نوجوانی را بازجویی کنم، برای اینکه از او حرف بکشم انگشت پای او را بریدم ولی حرف نزد، همه انگشتان پای او را بریدم و جای آن را با فندک سوزاندم ولی نتوانستم از او حرف بکشم، پای دیگرش را با اره بریدم ولی حرف نزد؛ چنین انسان خبیثی بود! این فرد می گوید که چمران ما را کلافه کرده بود، چون سبک جنگ های او کلاسیک نبود ،جنگ‌های نامنظم و جنگ های پارتیزانی بود و ضعف ارتش عراق را می دانست . با وجود نیروهای کمی که در اختیار داشت ، در سوسنگرد و جبهه های جنوب ارتش ما را زمین گیر کرده بود. خدا رحمت کند این مرد بزرگ را که هم عالم و هم عارف بود ، در ناسای آمریکا پست بسیار بالایی داشت همه اینها را رها کرد و در جنوب لبنان جبهه را تشکیل داد، بعد به ایران آمد در جنگ ایران و عراق جنگهای نامنظم را راه اندازی کرد ، وزیر دفاع شد .بزرگواران بدانید انقلاب ما با خون چنین عزیزانی به پیروزی رسانده است ، آن را قدر بدانید، برای حفظ این نظام، چِک های سنگینی کشیده‌ایم از جمله شهادت مردان بزرگی چون شهید چمران ، خداوند او را رحمت کند.

چهارشنبه 1 تیر 22 ذی‌القعده

*آغاز هفته قوه قضاییه "هفته عدالت"

*آغاز هفته صرفه‌جویی در مصرف آب


آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب است ، خیلی از مردم مراجعه می کنند ویا تماس می گیرند که کمبود آب داریم. ما که نمی توانیم دائم چاه حفر کنیم و یا باغچه منزل خود را با آب شیرین ، آبیاری کنیم باید مصرف حساب شده داشته باشیم، متاسفانه برخی از پشت کنتور آب می کشند،در هیچ کجای دنیا مانند ایران در مصرف آب اینچنین اسراف ندارند، هیچ کشوری مثل ملت ما تا این حد در مصرف برق، آب گاز و نان اسراف نمی کند. اگر بخواهیم به همین شیوه مصرف ادامه بدهیم ،خداوند نعمت هایش را از ما خواهد گرفت ، خدا افراد اسراف کار را دوست ندارد، زندگی خود را یک زندگی مسرفانه قرار ندهیم، تنگدست می شویم ، اسراف باعث فقر در زندگی می شود.

دو مورد از مسائل سیاسی را خدمت شما عرض کنم:

اهمیت سفر رئیس‌جمهور ونزوئلا به ایران :


آمریکایی‌ها ، مستکبرین، دشمنان ما هستند و قسم خورده اند تا ریشه ملت ایران را بخشکانند، سالها در کشور ما اختلاف داخلی بود ، بعد جنگ تحمیلی اتفاق افتاد وبعد از آن هم تحریم‌های سنگین و طاقت‌فرسا بر علیه ملت ایران اعمال کردند تا به تعبیر خودشان دور ایران را خط بکشند و ایران در جهان منزوی باشد تا ریشه ملت ایران خشکیده شود . اما امروز که نگاه می‌کنیم می‌بینیم که دشمنان ما خود خشکیده اند و در بحث انزوای ایران نتوانستند کاری بکنند، می خواستند ارتباط ما را با همه دنیا قطع کنند ولی ما در کنار حیاط خلوت آمریکا ، رئیس جمهور ونزوئلا با تیم همراه به ایران آمد و در سخنان انقلابی و ضد استعماری گفت: جهان نو میشود ،ما باید پیش قدم باشیم ،هوگو چاوز به من گفت : ما باید برای دنیای جدید پیش قدم باشیم دنیایی که در آن خبری از سلطه آمریکا نباشد ،دنیایی که مقاومت اسلامی باشد. این سخنان را رئیس جمهور یک کشور آمریکای لاتین می زند که نشان می دهد دنیا دارد تغییر می کند، خود کشورهای آمریکای لاتین تبدیل به یک گردان مقاومت بر علیه آمریکا شده اند ،آمریکایی که میخواست با محاصره و تحریم، ارتباط ایران را با دنیا قطع کند همه دنیا ولی امروز می بینیم که الحمدلله رئیس جمهور ما با همه کشورهای اطراف خود ارتباط می‌گیرد و سفر می کنند با هند ، چین و... . ما توانستیم تحریم‌ها را دور بزنیم و از امنیت جانانه برخوردار هستیم خدا را بر این نعمات بزرگ شاکریم.

نشانه های اقتدار ایران اسلامی :

صهیونیست ها راهبرد جدیدی را تعریف کردند ، گفتند تا حالا برنامه ما این بود که با که با هزار ضربه چاقو، هشت بازوی اختاپوس را قطع کنیم ولی در این کار موفق نشدیم، برنامه ما عوض شده است و تصمیم داریم سر رأس این هشت پا را مورد حمله قرار دهیم ، رأس آن جمهوری اسلامی ایران است، تصمیم گرفتند تا خود جمهوری اسلامی را مورد هدف قرار بدهند البته که غلط نابجایی کرده‌اند ،الحمدالله امروز حزب الله لبنان پر قدرت است ، به حماس و یمن شما نگاه کنید، زمانی اعراب پشت اندر پشت هم شدند و با اسرائیل جنگیدند ولی شش روزه از اسرائیل شکست خوردند و بخش‌هایی از کشورهای اسلامی اشغال شد ولی بعد از آن در جنگ ۳۳ روزه با حزب‌الله، ۱۱ روزه با حماس درباریکه غزه اسرائیل شکست خورد. حال چگونه می خواهند با جمهوری اسلامی بجنگند که از همه آنها پرقدرت تر است؟ آمریکایی ها اعلام می کنند ما باید جلوی پهپاد های ایرانی را در آمریکا بگیریم، چون آسمان خاورمیانه را از ما گرفته است و جرات ندارند، این مدیریت مقام معظم رهبری است که مستقیماً نیروهای مسلح را مدیریت و اداره میکنند. زمان طاغوت ما هیچ بودیم و کاملا وابسته بودیم ،اول انقلاب ما چهل تانک چیفتن انگلیسی خریداری کرده بودیم که همه آن را به ما ندادند . هواپیمای اف ۱۶ هم که آمریکایی‌ها به ما داده بودند دولت بازرگان آنها را پس داد و گفت ما نیازی نداریم، هواپیماهای اف ۱۴ را هم میخواست پس بدهد که خدا رحمت کند شهید بهشتی را که متوجه شد و جلوی آن را گرفت. آن زمان ما حتی نمی توانستیم سیم خاردار تولید کنیم و در زمان جنگ هیچ کشوری به ما سیم خاردار نمی داد، موشک های صدام به شهرهای مختلف ایران پرتاب می شد و ما نمی‌توانستیم جواب بدهیم ولی امروز اوضاع کشور ما خیلی متفاوت است، کوچکترین تعرضی را که به ما می کنند دو برابر آن مجازات می شوند . شما در جریان توقیف کشتی یونانی دیدید ،آمریکایی ها به یونان گفت به بهانهتحریم ایران، نفت ایران را بگیرند و به آنها بدهند، یونان هم نفتکش ایرانی را توقیف کرد تا نفت آن را به امریکا صادر کند، ایران هم دو نفتکش یونان را توقیف کرد و دوبرابر نفتی که یونانی ها از ایران گرفته بودند سپاه از آنها گرفت و چون یونانی ها دیدند نمی توانند کاری انجام بدهند ، دادگاه یونان اعلام کرد دولت این کشور حق ندارد نفت ایران را نگه دارد و باید آن را برگرداند که این عمل نشانگر اقتدار های کشور ماست. همین طور ما پنجمین کشوری در جهان هستیم که تکنولوژی ساخت کشتی را داریم ، در زمان طاغوت خبری از این کارها نبود،امروز نفتکش های ما، در نزدیکی آمریکا نفت خود را خالی میکنند و آمریکایی‌ها جرأت برخورد با آن را ندارند، همه اینها نشان از اقتدار بالای نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.

مراقب جنگ نرم دشمن در بستر رسانه و فضای مجازی باشیم:

از نظر بیرونی کسی قادر نخواهد بود به ایران اسلامی ضربه بزند برای همین اسرائیل ها برنامه ریزی کردند تا از داخل تظاهرات و آشوب های ساختگی راه بیندازند، کشته های ساختگی علیه نظام درست کنند، در فضای مجازی ورود کردند تا مشکلات نظام را هزار برابر نمایش بدهند و هیچگاه حرف از پیشرفت های ایران نمی زنند. خیلی از مردم در خانه های خود از شبکه های ماهواره ای استفاده می کنند و اخبار را از بی بی سی و اینترنشنال میگیرند که متعلق به وهابیان است و پول آن را سعودی‌ها پرداخت می کنند، گردانندگان اصلی اینترنشنال همه جیره خور عربستان سعودی هستند که با ما دشمن هستند . بی بی سی دشمن ماست ، رادیو فردا و ماهواره ها دشمن ما هستند،برای تضعیف نظام اسلامی، کلیپ های مختلف می سازند و پیشرفت های ما را مسخره میکنند. خدمات جمهوری اسلامی ایران را نادیده می گیرند و زمان شاه و دوران طاغوت را برجسته می کنند، این کار دشمن است که باید بسیار مراقب باشیم که رهبر معظم انقلاب فرمودند : دشمن می‌خواهد کاری کند مردم رو در روی نظام اسلامی قرار بگیرند و با دست خود نظام را سرنگون کند .

پشتیبان انقلاب اسلامی و ولایت فقیه باشید :


ما این همه خون دادیم ،جان دادیم هرگز حاضر نخواهیم شد علیه ولایت قد علم کنیم، مگر ما مردم کوفه هستیم . بارها در شعارهای خود گفته ایم که ما اهل کوفه نیستیم، این نظام، نظام اسلامی است. آرزوی ائمه معصومین و انبیا الهی است و ان شاالله پرچم این نظام جمهوری اسلامی به دستان پرتوان حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار خواهد گرفت و به صاحب خود خواهد رسید. مبادا که خودمان را از نظام جدا کنیم و نسبت به مقام معظم رهبری حتی یک سر سوزن زاویه پیدا کنیم بدانید که در اینصورت عاقبت بخیر نخواهید شد، مانند مردم کوفه که مسلم را تنها گذاشتند هرکس خود را از ولایت جدا کند، هرگز عاقیت بخیر نخواهد شد. بزرگانی بودند که پای دین بودند ولی از امام و رهبر جدا شدند و عاقبت بخیر نشدند، از امام و پیشوای خود جدا نشوید نباید همه مشکلات را از ناحیه مقام معظم رهبری ببینیم، به خدا قسم ایشان بی تقصیر هستند،رهبر معظم انقلاب بارها تمام راهکارها را نشان دادند، امیرالمومنین نیز همه راهکارها را نشان مردم زمان خود داد ولی وقتی مردم را دعوت به جنگ کرد، سرباز زدند وبهانه تراشی کرندد که هوا گرم است یا سرد است . علی هم با آن بازوان ستبر، و آن قدرت، اگر مردم نباشند شکست خواهد خورد، باید پشتیبان نظام ولایت و رهبری معظم باشیم. متاسفانه در برخی از گروه ها که حتی توسط بچه های مسجد اداره می شود، درباره مقام معظم رهبری سخنان نامربوطی گفته می شود و جوابی هم به آنها داده نمیشود، باید دروغ ها را افشا کرد .نباید چشم های خود را بر اینها ببندیم ، نباید اجازه بدهیم این تبلیغات سوء در فکر و ذهن فرزندان ما، غلبه پیدا کند .جوانانی که دوران طاغوت را ندیده اند ، ساواک را ندیده اند ونمی دانند که چه بلایی بر سر مردم آورده است. آن زمان ما ۲۰ میلیون جمعیت بودیم ولی هیچ امکاناتی نبود، نه برق بود ، نه آب آشامیدنی، نه بهداشت و مدرسه و دانشگاه و جاده و ... ما درجهان نه عزت داشتیم و نه آبرو ، این همه فرد تحصیلکرده نداشتیم، یادم می‌آید که قبل از انقلاب در میان همه مراکز بهداشت یک دکتر از بنگلادش یا هند بودند ولی بعد انقلاب این همه کار شده است ، درست است گرانی هم داریم، کسی منکر مشکلات نیست مشکلات وجود دارد ولی بایید دست به دست هم بدهیم تا مشکلات را حل کنیم، بخشی از این مشکلات به روی کار آمدن مدیران نالایق بر می گردد که ما آنها را بر سر کار آورده‌ بودیم، نتیجه انتخاب نادرست ما بود، همه تقصیر را به گردن رهبر انقلاب نیست، ایشان شما را راهنمایی کرد که در انتخابات با چه شاخص هایی انتخاب درست داشته باشیم ولی ما تحت تاثیر فضا، فرد دیگری را انتخاب کردیم و خلاف سخن ایشان حرکت کردیم و نتیجه آن، اوضاع اقتصادی امروز است. برنامه دشمن این است که در ایران آشوب درست کند و اختلاف و درگیری راه بیاندازد، بسیار مراقب باشیم .

خدایا به حق محمد و آل محمد چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار


http://yascms.ir/emam/gozaresh/1tir14011.jpg


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.