سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

همایش پیاده روی خانوادگی بخش چترود

ارسال شده توسط: مدیریت سایتبازدید شده: 136 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1401.04.01
 
همایش پیاده روی خانوادگی بخش چترود با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه چترود ، حجت الاسلام رنجبر امام جمعه کاظم آباد،جناب آقای پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور، جناب آقای بابایی فرماندار کرمان،جناب آقای دامغانی رئیس ورزش جوانان شهرستان کرمان ، مسئولان محلی و اقشار مختلف مردم در مورخه 1401/03/27 از مسجد الله تا فاطمیه چترود به مسافت ۴ کیلومتر برگزار شد. این مراسم با سرود سلام فرمانده، انجام حرکات ورزشی و رزمی نینجا کاران همراه بود. در پایان این همایش بیش از ۳۰۰جوایز به ارزش یک میلیارد ریال به قید قرعه به شرکت کنندگان اهدا شد.


سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در همایش پیاده روی خانوادگی بخش چترود مورخه 1401/03/27


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله .

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، السلام علیک یا بقیة الله، یا اباصالح ، ادرکنا واغثنا.

بنده نیز به نوبه خود خدمت خانواده های محترم خوش آمد عرض می کنم و از حضور گروه های مختلف ورزشی و دست اندرکاران برگزاری همایش پیاده روی امروز صبح جمعه تشکر و قدردانی می کنم. از حجت الاسلام محمد ربانی ریاست محترم شورای شهر، حجت الاسلام حاج آقای رنجبر امام جمعه عزیز کاظم آباد، از نماینده عزیز و محترم جناب آقای پور ابراهیمی و از فرماندار محترم ، بسیجیان عزیز، نیروی انتظامی ،پلیس راه ،بخشدار محترم ،شهردار محترم ، عزیزان از شورای شهر دو هیاران محترم و همه شما عزیزان و بزرگواران، هلال احمر، جناب آقای دامغانی ریاست محترم ورزش شهرستان ، از همه شما جوانان و نوجوانان صمیمانه تشکر می کنم. امروز روز بسیار خوبی است .

سلامت و امنیت دو نعمت بزرگ الهی است :

پیامبر خدا می فرماید: « نعمتان مجهولتان الصحه و الامان » (1) دو نعمت است که مورد غفلت قرار می گیرند : سلامتی و امنیت . انسان تا جوان است سالم و شاداب است ، قدر سلامتی خود را نمی داند. امنیتی که دستگاه‌های امنیتی سپاه ، بسیج، نیروی انتظامی و دستگاه های امنیت برای ما ایجاد کرده اند بسیار ارزشمند است ، این دو نعمت بزرگ مورد غفلت است. سلامتی اهمیت بسیار زیادی دارد، در شب های قدر در میان آن همه دعاها به ما سفارش شده است،از خداوند عافیت و سلامتی را بخواهیم که بالاترین نعمت است. یکی از راه‌های مهم ایجاد سلامتی در جسم ورزش کردن است، ورزش همگانی و ورزش قهرمانی از نیازهای شهرستان ماست، چه خوب است که هر چند وقت یکبار مسابقات ورزشی ، قهرمانی و پیاده روی، مسابقه بین روستاها برگزار شود.

جایگاه و اهمیت ورزش و تفریحات سالم در اسلام :

پيامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند: « الهوا والعبوا فاني اکره ان يري في دينکم غلظة » (2) تفريح و بازي کنيد زيرا دوست ندارم در دين شما خشونتي ديده شود. در روایتی دیگر هم نقل شده است که پيامبر خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) در مسير بازگشت از جنگ تبوک (در حالي که بر شتري سوار بود) با اسامه که بر شتري به نام (غضباء) سوار بود مسابقه داد. (غضباء) از شتر پيامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) پيشي گرفت، مردم تماشاگر فرياد زده و مي گفتند: رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) برنده شد.ولي رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) مي فرمودند: اين طور نيست ، بلکه من باختم و اسامه برنده شد.(3)

کُشتی گرفتن امام حسن و امام حسین(ع) :

در روایت وارد شده: شبی پیامبر گرامی اسلام (ص ) به خانه فاطمه زهرا (س ) وارد شدند و به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) فرمودند : برخیزید و با هم کشتی بگیرید . حضرت زهرا برای انجام کارهای منزل از اتاق خارج شدند، وقتی آمدند با کمال تعجب دیدند که پیامبر خدا ، امام حسن (ع ) را تشویق نموده و می فرماید:«حسن! حسین را محکم بگیر و به زمین بزن » ! با تعجب عرض کرد:«پدرجان! این بسیار عجیب است که شما پسر بزرگ تر را تشویق می کنید تا پسر کوچک تر را شکست دهد!» پیامبر (ص ) در پاسخ فرمودند: «دخترجان آیا تو راضی نمی شوی من بگویم: حسن! حسین را به زمین بزن، در حالی که حبیب من "جبرئیل " می گوید: ای حسین! حسن را محکم گرفته و به زمین بزن؟! »(4)
در حدیثی دیگر از پيامبر اعظم صلّی الله علیه و آله و سلم داریم که فرمودند: « المُؤمِنُ القَوِيُّ خَيرٌ و أحَبُّ إلَى اللّه ِ مِنَ المُؤمِنِ الضَّعيفِ » (5) مؤمنِ نيرومند نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از مؤمن ضعيف . در روایتی از امام صادق(ع)است که فرمود: « اَلنَّشْوَةُ فِي عَشْرِ أَشْيَاءَ فِي اَلْمَشْيِ و... »(6) نشاط در ده چيز است و پیاده روی یکی از آنهاست.

تشکر از حضور پرشور مردم در پیاده روی خانوادگی :

ان شاءالله پیاده روی امروز صبح شما هم شروع کار باشد، حتماً پایگاه های مقاومت در مساجد برای برگزاری ورزش همگانی و قهرمانی برنامه ریزی کنند ، الحمدالله جوانان مستعد و شایسته ای در بخش چترود هستند. آنها می توانند در میادین و مسابقات کشوری و استانی خوش بدرخشند ، همانطور که امروز هم می درخشیدند ولی اگر مسابقات ورزشی منظمی برگزار شود،استعدادهای بیشتری کشف خواهد شد و حقیقت این شهرستان برای همه آشکار خواهد شد. صمیمانه از همه دست اندرکاران برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی تشکر می کنم که همایش در کمال صحت و سلامت انجام شد. از حضور ورزشکاران و ورزش دوستان هم تشکر می کنم. ان شاالله نماز جمعه را هم فراموش نکنید و در نمازجمعه هم حضور پررنگی داشته باشید.

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار

پی نوشت:

1- بحارالأنوار، ج ۷۸، ص ۱۷۰

2- نهج الفصاحه: 105 / ح 531

3- بحار الانوار: 102 / 190.

4- بحارالانوار، ج 103، ص 189

5- صحيح مسلم ، ج 8 ، ص 56

6- الخصال، ج 3، ص 443


http://yascms.ir/emam/gozaresh/31khordad14011.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/31khordad14012.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/31khordad14013.jpg




چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.