سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

دیدار خدام حرم رضوی با امام جمعه چترود

ارسال شده توسط: مدیریت سایتبازدید شده: 83 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1401.03.21
 
متن سخنان حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه چترود در دیدار با خادمین حرم مطهر رضوی :


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله .

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، السلام علیک یا علی بن موسی الرضا المرتضی(ع)

بسیار خوشبخت هستم که کاروان مطهر امام هشتم علی بن موسی الرضا (علیه السلام ) به همراه پرچم گنبد مطهر امام رضا (علیه السلام ) به شهر ما آمده است ،از همه عزیزانی که زمینه آن را فراهم کردند ،تشکر می کنم.

ولایت شرط توحید :

در سفر حضرت رضا علیه السلام به سمت خراسان، وقتی کجاوه‌ی امام وارد نیشابور شد و در حال عبور از بازار بود ، دو تن از راویان حدیث از حضرت خواستند که حدیثی از جد بزرگوارت را برای ما بگو! . امام دستور داد کجاوه را متوقف کنند. سپس سایبان را کنار زد و چشم مسلمانان به جمال نورانیش منور شد. مردم همه روی پا ایستادند. صدای گریه از هر سو بلند شد و اشک شوق از دیده‌ها فرو ریخت. بیست و چهار هزار قلم و دوات آماده شد تا حدیث امام را بنویسند.این حدیث شریف بعدها به «حدیث سلسلة الذهب» (سلسله‌ی طلا) معروف شد؛ چون راویان آن حدیث همه از معصومین (رسول خدا و ائمه ) و جبرئیل علیهم السلام هستند. (این حدیث بسیار مهم است و پایه تشیع واسلام ناب محسوب می شود) . افرادی نیز مأمور شدند تا حدیث را برای افرادی که صدای امام را نمی‌شنیدند با صدای بلند تکرار کنند. امام رضا علیه السلام این چنین آغاز کرد:« پدرم، موسی بن جعفر الکاظم، برای من روایت کرد از قول پدرش، جعفر بن محمد الصادق، از قول پدرش، محمد بن الباقر، از قول پدرش، علی بن الحسین زین العابدین، از قول پدرش، حسین بن علی که در سرزمین کربلا شهید شد، از قول پدرش، امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب که در کوفه شهید شد، از قول برادر و پسر عمویش، محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم، از قول جبرئیل، که خداوند فرمود:« کلمه لا اله الا الله حصنی فمن قالها دخل حصنی و من دخل حصنی امن من عذابی» (کلمه توحید (لا اله الا الله) دژ و حصار محکم من است. هر کس آن را بگوید، داخل حصار من شده و هر کس داخل قلعه و حصار من شود، از عذاب من در امان است.) سپس حضرت رضا علیه السلام فرمود:« آری، خداوند راست فرمود و جبرئیل و رسول خدا و ائمه اطهار علیهم السلام همه راست گفته اند.» در این هنگام کجاوه امام به راه افتاد.(چه بسا مامورین مأمون، کجاوه را حرکت دادند.) ولی امام اشاره کرد کجاوه را نگه دارند ودر اینجا حضرت در دفاع از ولایت ندا کردند :« بشرطها و انا من شروطها » (اما در صورتی که به شرط‌های آن عمل شود، و من یکی از آن شرط‌ها هستم) (1)

اهل لا اله الا الله بودن شرایطی دارد، و شرط آن ایت است که تابع اهل بیت باشید، خدا را بر این نعمت بزرگ شکرگزاریم که ملت مسلمان ایران هم اهل لا اله الا الله است و هم اهل ولایت و در عصر غیبت پیرو ولی فقیه خدا است. خدا را شاکریم که لطف امام رضا (علیه السلام ) ، امروز شامل حال همه ما شده است و توانستیم پرچم گنبد مطهر رضوی را زیارت کنیم؛ انشاءالله به برکت بوی پیراهن حضرت یوسف دلهای همه شاد شود و هر کس حاجتی دارد به آبروی امام رضا علیه السلام برآروده شود. ان شاءالله

بر محمد و آل محمد صلوات

پی نوشت:

1- بحارالانوار ج 48 ص 12


http://yascms.ir/emam/gozaresh/22khordad14014.jpg



چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.