سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

دیدار امام جمعه محترم با مدیران کارخانه تولید فولاد بوتیای چترود

ارسال شده توسط: مدیریت سایتبازدید شده: 101 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1401.03.21
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در دیدار با مدیران و مهندسان کارخانه تولید فولاد بوتیای چترود در مورخه 1401/03/09


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله .

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، السلام علیک یا بقیة الله، یا اباصالح ، ادرکنا واغثنا.

تقدیر و تشکر از مدیران و مهندسان کارخانه تولید فولاد بوتیا :

خیرمقدم عرض می کنم خدمت شما بزرگواران ، خدا را شاکرم که فرصتی پیش آمد تا در خدمت شما بزرگواران ، مهندسین عزیز فولاد باشم . غرض از این جلسه بیشتر در جهت تشکر و قدردانی بود، بنده صحبت خاصی نداشتم، بیشتر علاقه مند بودم تا با مجموعه فولاد آشنا بشوم. در زرند هم ارتباط بسیار خوبی با مجموعه فولاد داشتیم و اگر گاهی کاری از دستمان برمی‌آمد، انجام می دادیم . چون آنجا گاهی فضا ناامن بود و برخی از مجلات و روزنامه‌ها و کانالهای فضای مجازی از تاثیرات مخرب کارخانه فولاد ، مطالبی را می نوشتند و اذهان عمومی را مشوش می کردند و ما در جهت آرام بخشی ، می‌توانستیم موثر باشیم. نزدیک چندین ماه است که بنده به چترود آمده ام، اما تا کنون توفیق نشده بود تا از نزدیک با شما مدیران و مهندسان کارخانه تولید فولاد بوتیا دیدارو یا تقدیر و تشکری از زحمات شما داشته باشیم ؛ کار بسیار بزرگی صورت گرفته است، شما بزرگواران کاری کردید تا از خام‌فروشی فولاد جلوگیری شود . به نظر من، ایجاد اشتغال بزرگترین راه مبارزه با آمریکاست، فقط شعار دادن، فایده ندارد. بزرگترین خدمت به نظام جمهوری اسلامی را کسی دارد که ایجاد اشتغال می کند، الحمدالله شما بزرگواران در این زمینه موفق عمل کرده اید. بنده به دلیل انتسابی که دستگاه ولایت دارم ،بر خود لازم دانستم تا دست و بازوی شما را ببوسم و صمیمانه از کمک هایی هم تاکنون انجام شده است، تشکر کنم . امیدوارم نظر لطف شما نسبت به بخش چترود روستاهای اطراف آن بیشتر شود و همانطور که قبلاً افراد زیادی را در کارخانه فولاد جذب کردید تا و از برکت این کارخانه نان بخورند، باز هم بتوانید در این زمینه و در پیشبرد امور نقش آفرینی کنید .

راه اندازی کارخانه فولاد بوتیا نمونه ای از تحقق شعار "ما می توانیم" :

جناب آقای بخشدار و اعضای محترم شورای شهر هم صحبت هایی داشتند و چون در این جلسه حضور ندارند، بنده فقط آنچه که مدنظرم بود را بیان کردم وبه خاطر تلاشهای شما درکارخانه تولید فولاد بوتیا ، بازوی همه شما عزیزان را که کار میکنید ببوسم و به کار شما افتخار میکنم؛ اینکه مجموعه بسیار پیچیده ای را فقط با دستان پر توان مهندسان ایرانی ، اداره می کنید مایه مباهات و افتخار همه ماست ، اینها همه از برکت حضرت امام خمینی رحمة الله علیه و از برکت انقلاب اسلامی است؛ در زمان طاغوت ما هیچ کدام از اینها را نداشتیم ، حرف زیاد زده می‌شد ولی عمل نمیشد. شاید امروزه افرادی باشند که بخواهند ذهنیت مردم را خراب کنند ولی بنده به یاد دارم در این منطقه و در زرند هم که ما بودیم، قبل انقلاب هیچ کارخانه ای به این شکل، نبود؛ تنها چیزی که در زرند بود شرکت زغالسنگ بود که به دست روس ها اداره می شد و آنها اجازه ورود کسی را به مجموعه خود نمی دادند، ولی امروز، به برکت حضرت امام و شعار "ما میتوانیم"، صنایع پیچیده در ایران اسلامی به دست پرتوان جوانان ایرانی اداره می شود و شعار "ما میتوانیم"، امروز به منصه ظهور رسیده است . "ما می توانیم" در یک بخش کوچک و دورافتاده ، تبدیل به راه اندازی کارخانه عظیم بوتیا شده است و برای هزاران نفر ایجاد اشتغال می کند و تا بتوانند نان در بیاورند و زندگی خود را تامین کنند و این بالاترین افتخار را در پی دارد که جای تشکر و قدردانی دارد.
تا به امروز ، هیچ زمانی نبوده است که ما تحریم نباشیم؛ ولی همه رشدی که این ما داشتیم در دل تحریم و جنگ و سختی بوده است؛ آنچه مهم است این است که نباید امیدمان را از دست بدهیم ،بلکه باید تلاش و کوشش خود را مضاعف کنیم.

لزوم مصرف بهینه آب و برق :

متاسفانه ما ملت مسرفی هستیم و باید سعی کنیم تا در مصرف خود را در آب، برق و موادغذایی کم کنیم ؛ میزان بالای مصرف مشکل ساز است ؛ اگر در آب و برق به صورت بهینه مصرف داشته باشیم و هر کس کار خود را به درستی و با توکل به خدا انجام دهد، بخش مهمی از مشکلات حل خواهد شد .
سرچشمه پاک هم باشد، وجود حتی یک سنگ در لوله آب، می تواند راه آب را سد کند و موجب قطع آب شود؛ همه مردم باید دست به دست هم بدهند و با مدیران و مسئولین همکاری کنند تا بتوانیم از این پیچ تاریخی نیز به سلامتی رد شویم و کشور ما آباد شود. ان شاءالله؛

در جنگ اقتصادی پیروز می‌شویم :

گرچه مشکلات گرانی مواد غذایی، امروز جهانی است ؛ در گندم و مواد غذایی در سراسر جهان کمبود داریم، جالب است که از زمانی که ارز گندم برداشته شده است ، کشورهای اطراف ما ، با کمبود گندم مواجه شده اند، پیداست که حذف ارز ۴۲۰۰ ای در جلوگیری از قاچاق موثر بوده است. م امروز کشورهای غربی هم با مشکل کمبودهای غذایی مواجه هستند واین طور نیست که این مشکلات فقط در ایران باشد بلکه همه دنیا دچار مشکل شده است ولی می توانیم با توکل بر خدا ، دست بر زانوی خود بگذاریم و با تولید دانش بنیان مشکلات را حل کنیم. زمان امروز که از زمان جنگ بدتر نیست، در زمان جنگ، از هر طرف بمب وگلوله و ناامنی بود و مشکلات ما را احاطه کرده بودند ولی به لطف الهی ما از آن مشکلات سربلند بیرون آمدیم ، امروز هم طبق صحبت رهبر انقلاب ، ما می توانیم در جنگ اقتصادی هم پیروز شویم و بار دیگر دشمن را شکست بدهیم، ان شاءالله

جنگ رسانه ای دشمن در ناکارآمد جلوه دادن نظام :

دشمن با تبلیغات سوء خود در اینترنشنال، بی بی سی، شبکه های ماهواره ای سعی دارد تا بر افکار و اذهان مردم ما تاثیر بگذارد، آنها به دنبال این هستند تا به مردم ما القا کنند که جمهوری اسلامی تا کنون هیچ کاری نکرده است و هیچ کاری هم نمی تواند انجام دهد ؛ و به مردم ما بقبولانند که زمان شاه اوضاع مردم خیلی بهتر بوده است و امروز وضعیت مردم، از زمان طاغوت بدتر شده است و می‌خواهند القا کنند که تنها چاره کار این است که با آمریکا ارتباط داشته باشیم، اگر ارتباط ما با آمریکا درست شد، همه مشکلات حل می شود و همه چیز درست خواهد شد ولی واقعاً اینگونه نیست. در کشورهای دیگر هم ( مانند کشورهای اروپایی که بالاترین رابطه ها را با آمریکا دارند) مشکلات زیادی وجود دارد؛ گرچه ما از نظر امکانات و تکنولوژی از کشورهای اروپایی عقب تر هستیم ولی اینگونه نیست که هر کس با آمریکا در ارتباط باشد، هیچ مشکلی ندارد؛ آنها با تبلیغات منفی سعی دارند تا در اذهان عمومی و روی افکار مردم ما تاثیر بگذارند .

مقایسه عملکرد نظام اسلامی و رژیم پهلوی :


خصوصا جوانان که زمان طاغوت را ندیده اند؛ مثلا یه عده کانالی به نام دادخواهی کشاورزان تشکیل داده اند که در آن فقط از گرانی می گویند و سعی دارند همه چیز را سیاه جلوه بدهند و دوران طاغوت را برجسته می‌کنند که آن زمان مشکلی نبود.
بنده که با چشم خود زمان طاغوت را دیده ام . آن زمان روزی ۶ میلیون بشکه نفت ایران صادر می‌کرد و نفت ما در دست آمریکا و اسرائیل بود ولی ما هیچی نداشتیم ؛ مثلاً در سیریز نه آب بود و نه برق وگاز ،نه بهداشت . حتی در زرند هم امکانات نبود، فقط یک مدرسه راهنمایی بود به نام مدرسه کوروش و یک دبیرستان بود، دانشگاه هم نبود، صنعت و بهداشت نداشتیم؛ متاسفانه به خاطر گرانی هایی که وجود دارد ، دفاع از جمهوری اسلامی بسیار سخت شده است و نمی توانیم دفاع کنیم . در حالیکه گذشته هم چندان سفید نبود و سیاهی زیادی داشت، البته ما نمی خواهیم بگوییم که شاه کاری انجام نداده است، اما در مجموع که نگاه می کنیم و آن دوران با خدمات و کارهایی که در این دوران انجام شده است، قابل مقایسه نیست .متاسفانه تبلیغات منفی زیادی بر علیه نظام وجود دارد، منظور من به این جمله است که با توکل به خدا و با امید و تلاش بیشتر و با استفاده از صنعت در کنار علم ، دانشگاه در کنار صنعت، ما میتوانیم واقعاً پیشرفت کنیم و گره از مشکلات باز کنیم . چه کسی باور می کرد که زمانی برسد که چنین مجموعه پیشرفته ای در چترود ساخته شود ویا مجموعه فولاد ایرانیان در زرند ساخته شود و یا تا این حد صنایع نظامی ما پیشرفت کند و بتوانیم موشک‌های پیشرفته بسازیم ؛ در زمان طاغوت کسی اینها را باور نمیکرد ولی الحمدالله این پیشرفت‌ها صورت گرفته است؛ باز هم با توکل بر خدا ما میتوانیم با اراده خوب و با وحدت و همدلی و هوشیاری ، پیشرفت های بیشتری داشته باشیم و مشکلات را یکی پس از دیگری حل کنیم. ان شاءالله


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.