سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

دنیا سرای عمل، آخرت محاسبه عمل / نگاهی به امتیازات مردمی‌سازی یارانه‌ها

ارسال شده توسط: مدیریت سایتبازدید شده: 135 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1401.03.08
 
خطبه های نماز جمعه بخش چترود به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در مورخه1401/02/30


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .
اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان ، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والامقام بخش ، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.
از حضور مؤمنانه همه شما خواهران و برادران نمازگزار، مجری ،موذن و قاری محترم، دست اندرکاران نمازجمعه صمیمانه تشکر می کنم . امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

محاسبه در روز قیامت :

در خطبه اول چند کلامی درباره محاسبه اعمال در روز قیامت، از بیان گوهر بار امیرالمومنین علی (علیه السلام) خدمتتان عرض می کنم. اینکه در روز قیامت، خدای تبارک و تعالی چگونه اعمال ما بندگان را محاسبه میکند. قبل از آن، این مقدمه را خدمت شما عزیزان عرض کنم .

دنیا سرای عمل، آخرت محاسبه عمل :


امیرالمومنین در حدیثی دیگر درباره دنیا می فرماید: « إنّ اليومَ عَمَلٌ و لا حِسابَ » امروز ، روز عمل است .تا در دنیا هستی، فرصت کار کردن داری و هر عملی که ما در دنیا انجام بدهیم، حسابرسی نمی شود.« و غَدا حِسابٌ و لا عَمَلَ » اما فردا روز حساب است، از لحظه ای که عزرائیل و یا ملائکه الهی، برای گرفتن جان می آیند، از آن لحظه حسابرسی آغاز می شود و دیگر عملی در کار نخواهد بود(1) .

دنیا ، مزرعه آخرت :


رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) در حدیثی نورانی می فرماید : « الدنيا مَزرَعةُ الآخِرَةِ »(2) شاید این حدیث را بارها شنیده باشید که دنيا كشتزار آخرت است ؛ دنیا محل عمل و کشت است، فردا باید برداشت کنید. این احادیث نشان می دهدکه نگاه ما به دنیا، یک نگاه منفی نیست. « الدُّنْيَا ... وَ مَتْجَرُ أَوْلِيَاءِ اللَّهِ » (3) خیلی مهم است که به دنیا چگونه نگاه کنید، دنیا بسیار عالیست، محل تجارتی بندگان خداست و میدان عمل است ؛دنیا محل کاشتن بذر و درخت است، مزرعه آخرت است ولی باید در مزرعه ، بذر سالم بکاریم .درباره همین حدیث رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم ) کتاب نوشته اند که نباید بذر معیوب بکاریم ،بذر باید سالم باشد، زمین هم شوره زار نباشد، برای برداشتن گندم و جوی سالم باید بذر اصلاح شده استفاده کنیم ، بذر خوب بکاریم، زمین هم خوب باشد تا بتوانیم محصول خوب برداریم . دنیا محل افشاندن بذر است، دو چیز لازم است : نیت خوب و عمل صالح. یعنی نیت ما در دنیا باید برای رضای خدا باشد، این نیت خوب و عمل خوب نتیجه بسیار خوبی هم در پی خواهد داشت، کجا می توانیم تجارت داشته باشیم و خود را سعادتمند و خوشبخت کنیم .غیر از این دنیا راهی نیست،تعجب می کنم از افرادی که آرزوی مرگ می کنند باید آرزوی حیات و سلامتی داشته باشیم و کار انجام دهیم، ما می توانیم بذر خوب بکاریم تا بعداً محصول خوب برداشت کنیم. دنیا مزرعه آخرت است، امروز ،روز عمل است و فردا موقع حسابرسی است .متاسفانه گاهی فکر می کنیم که اعمال و رفتار ما حساب و کتابی ندارد ولی اینگونه نیست ، تا سخنی به زبان آورده نشده و عملی انجام نشده است، خبری نیست ولی وقتی عملی انجام شد ، آن عمل ، از عامل خود جدا نمیشود ؛چه کار خوب انجام دهیم، چه کاربد، به ریزو درشت اعمال ما هم رسیدگی می شود، دو دید می توان به دنیا نگاه کرد، یک نگاه این باشد که دنیا مزرعه آخرت است ، وسیله کاشتن عمل خوب است ، نگاه دیگر این است که دنیا هدف نهایی ما باشد وتمام تلاش ما این باشد که به دنیا برسیم، آنچه در روایات مذموم است ، این است که هدف نهایی انسان، رسیدن به دنیا باشد در حالیکه قیمت و ارزش انسان‌ها از این بالاتر است و زندگی فقط این نیست که به دنیا برسیم، بلکه این است که خدایی بشویم و ارزش پیدا کنیم . خداوند دنیا را وسیله قرار داده است تا ما عمل خوب انجام بدهیم، این مقدمه برای حدیثی بود که می خواهم خدمت شما عرض کنم.

حسابرسی اعمال در قیامت :

این روایت از آقا امیرالمومنین (علیه السلام) جزء مبشرات است که انسان را بشارت می دهد و نمی ترساند ، حدیثی که باعث رشد انسان و مایه دلگرمی است.حضرت می فرماید: « یوقَفُ‌ العَبدُ بَینَ‌ یَدَیِ‌ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ » روز قیامت ایستگاه است و انسان در مقابل پروردگار می ایستد و برای محاسبه در موقف قرار می گیرد ، همه ما چنین روزی حتمی را در پیش داریم ، همه در پیشگاه خداوند حاضر می شویم.
« فَیَقولُ قیسوا بَینَ نِعَمی عَلَیهِ وَ بَینَ عَمَلِهِ » خداوند به فرشتگان می گوید: ای ملائکه من! مقایسه کنید بین نعمت هایی که من به این بنده ام دادم و کارهایی که او انجام داده است، هرکدام را در یک طرف قرار دهید، همین که می توانیم نفس بکشیم، چه نعمت بزرگی است . هوا، آب ،سلامتی نعمات بزرگی هستند که در اختیار ما قرار گرفته اند. خداوند متعال به ملائکه‌ای که موکَّل بر این کار هستند میفرماید که مقایسه کنید، بسنجید، میان نعمتهایی که من به او دادم و کاری که او در دنیا انجام داده است؛ اینها را با هم مقایسه کنید، ببینید کدام بیشتر است. « فَسَتُغرِقُ النِّعَمُ العَمَلَ فَیَقولونَ قَدِ استَغرَقَتِ النِّعَمُ العَمَ » عمل اعمال ما در مقابل نعمت خداوند هیچ است، نعمت ها اعمال ما را مانند یک دریا در خود را می گیرد . اعمال ما در دریای نعمت غرق میشود ،
« فَیَقولُ هَبوا لَهُ نِعَمی وَ قیسوا بَینَ الخَیرِ وَ الشَّرِّ مِنه » ملائکه می گویند: خداوندا ، عمل این بنده در دریای نعمت هایی که تو به اودادی ، گم شد .خداوند می فرماید: نعمتها را حساب نکنید؛ همه‌ی نعمتها مالِ او، بخشیدیم؛ نگاه کنید در عمل خودِ او ببینید کار خیری که انجام داده بیشتر است، یا کار شرّی که انجام داده است « فَاِنِ استَوَی العَمَلا» اینها مقایسه میکنند. ملائکه بلافاصله اینها را با هم مقایسه میکنند .
« اَذهَبَ اللهُ الشَّرَّ بِالخَیرِ وَ اَدخَلَهُ الجَنَّة » اگر کار خیر او و کار شرّ او با هم برابر بود، ملائکه می گویند : خداوندا این بنده تو هم خیلی خوبی داشته است و هم خیلی بدی داشت، خیر و شر او با هم مساوی هستند، او اهل نماز، روزه ،پرداخت خمس ،حلال بوده است و در کنار آن ، خلاف هم داشته است، دروغ هم گفته است و به کسی هم آزار رسانده است .خیر و شر او مساوی هستند .خداوند می گوید: بنده من را رها کنید ، به خاطر کارهای خوبی که انجام داده است کارهای بد او را می بخشیدم، او را وارد بهشت کنید. کوچک ترین کار خیر و شر ما مورد محاسبه قرار می گیرد و حسابرسی دقیق می شود و ریز و درشت اعمال ما ثبت میشود .
« فَاِن کانَ لَهُ فَضلٌ اَعطاهُ اللهُ بِفَضلِه » اگر کارشری را انجام داده بود ولی کار خیر او از آن خیلی بیشتر بود ، خدا هم با فضل و رحمتی که دارد ، به او مقام و عزت می دهد . « وَ اِن کانَ عَلَیهِ فَضلٌ وَ هُوَ مِن اَهلِ التَّقویٰ لَم یُشرِک بِاللهِ تَعالیٰ وَ اتَّقَی الشِّرکَ بِهِ فَهُوَ مِن اَهلِ المَغفِرَةِ یَغفِرُ اللهُ لَهُ بِرَحمَتِهِ اِن شاءَ وَ یَتَفَضَّلُ عَلَیهِ بِعَفوِه »(4) حال اگر خوبی های او کم بود و بدی های او بیشتر بود اینجا چاره چیست؟ اگر بدی های او بیشتر از خوبی هایش بود ،خداوند می فرماید: نگاه کنید ببینید تقوا یا پرهیز داشته است یا خیر،در دل خدایی بوده است یا نه ،نیت خدایی در زندگی داشته است یا نه ، اگر تقوای داشته است، اگر مشرک نبوده و خداترس بوده است ،خداوند می فرماید من اهل بخشش هستم و بنده خود را می بخشم؛مثلاً اگر گناهی انجام داده بوده و بعد از آن استغفار و توبه ای هم انجام داده است ،خداترس بوده ، اهل تقوا بوده و در زندگی بی بندوبار نبوده است، اینجا هم خداوند با لطف و عنایت و بخشش خودش با این بندهبرخورد می کند .
برادران خواهران دنیا محل عمل است ، عمر ما با برکت و با ارزش است، هر ثانیه آن ارزشمند است. آن را با نام و ذکر خدا و اهل خیر بودن بگذرانید، نعمت بزرگ را قدر بدانید.

اهل خیر باشیم:

درس دومی که از این کلام نورانی امیرالمومنین علیه السلام میگیریم، این است که اهل خیر باشیم و سعی کنیم خوبی های ما به بدی ها غلبه کند و بیشتر باشد و اگر خدای نکرده مرتکب گناهی شدیم، بلافاصله توبه کنیم و در کنار آن کار خوب هم داشته باشیم، اهل خیر و انفاق باشیم. اهل گذشت باشیم و در زندگی اخلاق و رفتار خود را درست کنیم و اگر بدی مرتکب شدیم، خوبی هم در کنار آن داشته باشیم . خداوند ما را اهل خیر قرار بده

پی نوشت:


1- غرر الحكم : 11000.
2- عوالي اللآلي : 1/267/66 .
3- شرح حکمت ۱۳۱ نهج البلاغه
4- امالی طوسی، ص ۲۱۲


خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی ؛

اهمیت نماز جمعه :

در توصیه به تقوا با همان طور که در خطبه اول عرض کردم، دنیا محل عمل است . تا فرصت عمر در اختیار ماست، سعی کنیم واجبات خود را انجام بدهیم ، یکی از آنها شرکت در نماز جمعه است. نماز جمعه خیلی مهم است ، در روایت آمده است، هر نماز جمعه ۱۰ روز گذشته انسان را جبران کند، به این نگاه نکنید که امام جمعه کیست به اهمیت بالای نماز جمعه نگاه کنید که پیامبر(ص) فرمود: نماز جمعه کفاره گناهان میان این جمعه و جمعه قبل و سه روز پیش از آن است .(5) بنابراین نمازجمعه تا ده روز انسان را پاک میکند و جدا از بحث اجتماع مسلمانان ، وحدت و مسائل سیاسی ، معنویت آن هم همتا ندارد .

مناسبت های هفته کوتاه خدمت شما عرض می کنم :

جمعه 30 اردیبهشت 18 شوال


*روز ملی جمعیت

۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت نامیده شده است ، ما ششمین کشور در دنیا هستیم که جمعیت ما رو به پیری است ، در سه دهه گذشته، نرخ باروری کلی در جهان، نزدیک به ۳۳٪ و در جهان اسلام، نزدیک به ۴۱٪ کاهش داشته اما نرخ باروری کلی در ایران ۷۰٪ کاهش یافته است . کسینجر گفته است با ایرانی ها مماشات داشته باشید و درگیر نشویدبا برنامه جمعیتی که ما به آنها داده ایم ، در آینده نه چندان دور ، جمعیت آنها ۲۰ الی ۳۰ میلیون خواهد رسید و به راحتی می توانیم آنها را شکست دهیم، رشد جمعیت از اهمیت بالایی برخوردار است . متاسفانه ما ششمین کشوری در دنیا هستیم که جمعیت آن رو به پیری است، یعنی تعداد افراد سالمند بیشتر از جوانان خواهد شد. بنابراین خرج نگهداری بالا میرود، فرزندان از عهده مخارج والدین بر نمی آیند ، دولت مجبور می شود، حمایت کند و آنها را به خانه سالمندان منتقل کند ولی اگر یک فرد چندین بچه داشته باشد ، میتوانند به صورت چرخشی از والدین خود نگهداری کنند، ولی امروز همه خانواده ها یا یک فرزند دارند یا دو فرزند ، آن یک فرزند هم ممکن است، کار نداشته باشد و نتواند از پس مخارج زندگی خودش بربیاید، چه برسد به اینکه بخواهد خرج پدر و مادرش را بدهد. بنابراین از پس هزینه ها بر نخواهد آمد، مجبور است آنها را به خانه سالمندان ببرد . جمعیت ما رو به کاهش است، مشکلات اقتصادی و گرانی ها در جای خود قرار دارد ولی خطر بزرگی که ما را تهدید می کند،کاهش جمعیت است، نرخ رشد جمعیت باید ۲.۱ دهم باشد یعنی هر فردی باید جانشین خودش را داشته باشد. آیا همه دختران و پسران ازدواج میکنند؟ آیا همه آنهایی که ازدواج کرده اند، بچه دار میشوند؟ خیر، بسیاری از جوانان نمی توانند ازدواج کنند و تعدادی هم ازدواج می کنند نمی توانند بچه دار شوند ، بنابراین هر خانواده باید حداقل چهار فرزند داشته باشد ، تا وقتی میانگین که گرفته میشود سن جانشین خود را داشته باشند، ولی رشد جمعیت ما امروز ۱.۶ است و روز به روز هم کاهش پیدا میکند ، خانواده ها یک نفر شده است و نهایت دو نفر است. باروری بسیار پایین است که در آینده بسیار خطرناک است، ما، هم‌اکنون در فرصت استثنایی پنجره جمعیتی قرار داریم. یکی از حیاتی‌ترین دوره‌های جمعیتی هر کشور وقتی است که در پنجره جمعیتی قرار می‌گیرد و جمعیت ایران در سال ۱۳۸۵، وارد پنجره جمعیتی شده است و این پنجره تا حدود سال ۱۴۲۵ به‌صورت تدریجی به روی ما بسته می‌شود. امروز باید خانواده ها به فکر بیفتند تا نسل بعدی مجبور نباشند ۸ بچه داشته باشند تا بتوانند جمعیت ایران را حفظ کنند ،علاوه بر آن هم یک خطر بزرگ شیعه را تهدید می کند که رشد جمعیت در برخی مناطق خاص، بیشتر و برخی مناطق کاهش پیدا کرده است، «العاقل یکفیه الاشاره» . خطر بزرگ عدم رشد جمعیت ،کشور ایران اسلامی ما را تهدید می کند. نرخ باروری در ایران ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است و ما از همه دنیا عقب هستیم .


سه‌شنبه 3 خرداد 22 شوال

* فتح و آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس(1361ه ش)

سوم خرداد آزادسازی خرمشهر را داریم، درود بر تمام رزمندگان خصوص رزمندگانی که در فتح خرمشهر شرکت داشتند. برخی از آنها زنده هستند و برخی از آنها مجروح یا شهید شدند، در سال ۶۱ کار بسیار مهمی در عملیات بیت المقدس انجام شد و در واقع ضربه سنگینی به کفر و استکبار و صدامیان وارد شد و خرمشهر، خونین شهر آزاد شد . تنها جنگی که در طول 200 - ۳۰۰ سال گذشته در ایران واقع شد و حتی یک وجب از خاک نظام جمهوری اسلامی ایران را نتوانستند بگیرند ،بخشیده نشد و یا غصب نشد، در نظام جمهوری اسلامی و به برکت امام و مردم بوده است و این بالاترین افتخار است. درود خدا بر همه بسیجیان و دلاور مردان ، خداوند همه شهدای عزیزی را که در این راه به شهادت رسیدند را رحمت کند.

نگاهی به امتیازات مردمی‌سازی یارانه‌ها :

مسئله بعدی بحث یارانه معیشتی است که روز ها بازار آن گرم است، در دولت قبل برای حمایت از مردم برای واردات کالاهای اساسی ارز ۴۲۰۰ اختصاص یافت و هدف حمایت از مردم بود ولی در عمل این اتفاق نیفتاد، در عمل گندم و جو با دلار ارزان ۴۲۰۰ خریداری میکردند یا اصلا وارد کشور نمیشد! ویا بخشی هم که وارد می شد، در کارخانه آرد می شد و به صورت قاچاق به کشورهای همسایه برده میشد! امروز نگاه کنید که با آزاد شدن قیمت آرد ایران، در ترکیه، افغانستان آرد کمیاب شده است یعنی جلوی قاچاق گرفته شد . در دولت قبل، برخی از گندم های وارداتی با ارز 4200 را به کارخانه های مثلاً ماکارونی می دادند تا ماکارونی با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهند،آنها گندم را ارزان می خریدند، سبوس آن را جدا می‌کردند و گران می فروختند و ماکارونی را هم جهانی می فروختند. به اعتراف همه احزاب، اعم از اصلاح طلب و اصولگرا و غیره فسادزا بوده است و باعث ایجاد قاچاق و رانت شده است و سود هنگفت آن هم به جیب عده ای خاص می رفت، جدا از آن، در زمان دولت آقای رئیسی جنگ اوکراین روسیه پیش آمد ، ما گندم خود را از روسیه و اوکراین خریداری می‌کردیم، ۱۹ درصد گندم جهان در روسیه و اوکراین تامین می شد، وقتی جنگ شد ، نتوانستیم از آنجا گندم وارد کنیم ،کمبود گندم پیش آمد، باید نفت را به چه سختی بفروشیم و دلار تهیه کنیم، ارزان در اختیار اعضای مافیا قرار دهیم و آنها گران به مردم بفروشند ،خطر بزرگی این کشور را تهدید می کرد، خطر فقر و قحطی ؛ تا امروز یارانه را به عده ای خاص می دادند ولی تصمیم بر این شد تا همان پول را مستقیم به خود مردم بدهند . نتیجه آن کاهش دزدی‌ها و قاچاق و افزایش تولید خواهد بود . مثلاً دارو را با ارز ۴۲۰۰ از کشورهای دیگر وارد می کردند، برای داروساز ما صرف نمی کرد که دارو تولید کند ور شکست می شد، تولید کننده ما هرکچه تولید کند ، شکست می خورد چون ارزان تر آن در بازار وجود داشت ، ارز ۴۲۰۰ ای بسیار فساد بود و نصیب عده ای خاص می شد که در طول سالها استفاده کردند ، شما هم آنها را با اسامی مثلا سلطان گندم ،سلطان روغن نباتی وسلطان ... می شناختید. کار بزرگ و سختی را دولت آغاز کرده است، امروز بخاطر این جنگ، نه تنها ایران بلکه در همه جای دنیا قیمت ها افزایش پیدا کرده است، افزایش قیمت جهانی است، راه چاره ای برای دولت جز این نبود باید مسیر باطل ارز۴۲۰۰ را اصلاح شود تا همه مردم بتوانند استفاده کنند؛ امیدواریم که این طرح واقعاً عملیاتی شود و به درستی به آن عمل شود و حق به حقدار برسد .
مبلغ ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان به هر خانواده اختصاص یافت ،به مدت دو ماه این یارانه دراختیار مردم قرار گرفت تا کالا برگها آماده شود و بتوانند حمایت بیشتری از مردم کنند و به مردم سود برساند. با طرح ارز 4200 که در دولت قبل آغاز شده بود ،در عراق و کشورهای اطراف ما همه چیز بسیار ارزان شده بود ، و در ایران گران، عده ای این وسط، سوء استفاده می کردند،امروز دولت به دنبال عدالت است، عدالت هم از این مسیری است که دولت در پیش گرفته است.

القای ناکارآمدی نظام هدف اصلی دشمن در جنگ نرم :

ان شالله خداوند کشور ما را حفظ کند و امام زمان به فریادمان برساند ؛ هدف دشمن بحث اقتصاد است ، کشور ما و اسلام ناب را مورد هدف قرار داده است، می خواهد بگوید اسلام نمی تواند جامعه را اداره کند و دائماً در فضای مجازی تبلیغ می کند که جمهوری اسلامی کارایی ندارد، چرا کارایی ندارد ؟چون با آمریکایی‌ها رابطه ندارد، با اروپا رابطه ندارد، اگر بخواهید کشور پیشرفته ای داشته باشید ،باید با کدخدا صلح کنید و زیر بلیت او باشید ؛این تفکرات را در اذهان مردم و جوانان ما رواج می‌دهند. زمان شاه که همه چیز دست آمریکایی‌ها بود، امروز وضعیت کشورهایی که دست آمریکا هستند،چگونه است، چقدر پیشرفت کردند؟ چقدر تولید ملی آنها بالا رفته است؟ آمریکا به چه کسی رحم کرده است که به ما رحم کند؟ دشنمان ما دائماً در فضای مجازی القا می کنند که راه نجات کشور ،صلح با آمریکاست. در حالی که راه آن افزایش تولید ،عزت و سربلندی است. روزی عثمان مقداری عسل و غذای خوب، برای ابوذر فرستاد تا دیگر با علی کار نداشته باشد ، با اینکه ابوذر در مضیقه بود و چند روز بود که در خانه چیزی نداشت، آنها را پس فرستاد و گفت: من علی را به اینها بفروشم؟ اینها کجا و علی کجا . مراقب باشید نظام اسلامی، ولایت خود را ارزان نفروشید، ما امتحان سختی در پیش داریم، دینداری سخت است. اگر ما زمان امیرالمومنین بودیم معلوم نبود که به کدام سمت می رفتیم، این امتحان بزرگی برای همه ماست که سربلندی بزرگی هم در پی دارد ،مبادا به خاطر مقداری پول ، علی زمان خود را فدا کنیم، در هر حال حامی ولایت باشید .

خدایا به حق محمد و آل محمد (ص) چنان کن سرانجام کار* تو خشنود باشی و ما رستگار

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

پی نوشت:

5- بحارالانوار، ج 86 ص 198




چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.