سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

گنج های اخلاقی بهشت / لزوم حمایت از سرمایه گذاران برای رونق اقتصادی

ارسال شده توسط: مدیریت سایتبازدید شده: 72 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1400.12.02
 
خطبه های نماز جمعه بخش چترود به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم ، مورخه1400/11/29


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال رسول الله (ص) : «یخرُجُ ناسٌ مِنَ المَشرِقِ فَیوَطِّئونَ لِلمَهدی سُلطانَه »(1)

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان ، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والامقام بخش ، شهدای عزیزی که بستگان آنها در نمازجمعه حضور دارند، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

از حضور مؤمنانه همه شما خواهران و برادران، مجری ،موذن و قاری محترم، دست اندرکاران نمازجمعه صمیمانه تشکر می کنم . در این خطبه یکی از سخنان گهربار امیرالمومنین علیه السلام را به محضر شما تقدیم می کنم تا درسی باشد برای بنده و همه شما نمازگزاران عزیز، به مناسبت ولادت این بزرگوار این حدیث را خدمت شما عرض می کنم:

گنج های اخلاقی بهشت :


امام على عليه السلام فرمودند: « مِن كُنوزِ الجَنَّةِ : البِرُّ و إخفاءُ العَمَلِ، و الصَّبرُ على الرَّزايا، و كِتمانُ المَصائبِ »(1)

1- برّ و نیکی :

از گنج‌های بهشت که مایه سعادت و خوشبختی انسان است اولاً بِرّ ونیکی است . حضرت نمی فرماید از گنج های بهشت این است که انسان روزه بگیرد ،عبادت کند و یا قرآن بخواند بلکه می گوید از گنج های بهشت این است که انسان اهل بِرّ باشد ، برّ یعنی خوبی کردن ، نیکی وخدمت به مردم ، خدمت گسترده را برّ میگویند ، بِرّ نیکی است و بَر یعنی خشکی ، مرحوم راغب در کتاب مفردات وقتی می خواهد برّ را معنی کند ، می گوید بَرّ در زبان عربی یعنی خشکی، بحریعنی دریا . بَرخشکی زیاد است ، بِرّ یعنی خوبی گسترده و فراوان که انسان در زندگی انجام دهد .گنج بهشت و خوشبختی این است که انسان اهل برّ باشد؛ احسان و خوبی کردن آثار فراوانی دارد ،چه بسا قهرهایی که با خوبی کردن و هدیه دادن به آشتی تبدیل می شود، برکات احسان و خوبی بسیار زیاد است .چند نمونه از روایات خدمت شما عرض می کنم:

بِرّ و نیکی در کلام امیرالمومنین (ع):

امام على عليه السلام می فرماید: «بالإحْسانِ تُمْلَكُ القُلوبُ» (2) با خوبی کردن انسان مالک قلب ها می شود ومردم او را دوست خواهند داشت و در بین اقوام محبوب خواهد شد. در روایتی دیگر امام على عليه السلام می فرماید: «عَلَیکُمْ بِالاِحْسانِ اِلی العِبادِ... تأمَنُوا عِنْدَ قیامِ الاَشْهادِ»(3) بر شما باد نیکی کردن به بندگان خدا...؛ چون از این طریق در قیامت از خطرها ایمن می ‏شوید.پس یکی از راه های سعادت و خوشبختی این است که انسان در زندگی اهل احسان و خوبی باشد. سخنان ناب دیگری از امیرالمومنین علیه السلام خدمتتان عرض می کنم. مرحوم سید رضی می گوید نمی توان روی این سخن امیرالمومنین علیه السلام قیمت گذاشت، «قیمه کلّ امری ما یُحسنه »(4) ارزش هر فرد به میزان کاری است که می‏تواند آن را نیکو انجام دهد. فرصت ها مانند ابر در گذر است، در زندگی هر روز یک کلام خوب یک کار خیر انجام دهید ،تصمیم بگیرید در زندگی با خوبی کردن بدی ها را جبران کنید.

احسان و نیکوکاری در سیره اهل بیت (ع)

خوبی کردن از گنج بهشت است کسانی که در زندگی اهل خیر باشند، عاقبت به خواهند شد، به زندگی اهل بیت که نگاه می کنیم واقعا اینگونه رفتار می‌کردند. امیرالمومنین هزاران برده را خریدند و آزاد کردند،البته از کارکرد خودشان نه از بیت المال ، از درآمد کارگری و کشاورزی ؛با روزه‌گرفتن و غذا نخوردن ، پولی را جمع می کردند و با آن بنده ای را می خریدند و آزاد میکردند، حضرت زهرا سلام الله علیها نیز اینگونه بودند، امام صادق علیه السلام شبها در یک کیسه نان ،گوشت و خوراکی قرار می داد( امروز به آن بسته غذایی می گویند ) داخل یک کوله پشتی می‌گذاشتند و شب ها دور تا دور مدینه می گشت و فقرا و نیازمندان را شناسایی و به آنها غذا میداد. نمیدانم چرا امروز جامعه ما اینگونه شده است که دلسوز و غمخوار هم نیستیم ،به فکر هم نیستیم ، شما را عرض نمی‌کنم ، هستند افرادی که دنبال این هستند تا سر هم کلاه بگذارند ، مغازه دار گران فروشی میکند ،قصاب کلاهبرداری می کند ،کشاورزی کم فروشی می کند، برخی از زندگی ها به گناه و حرام آلوده شده است که موجب شده تا برکت از زندگی آنها برود. امیرالمومنین میفرماید اولین گنج در بهشت این است که انسان در زندگی اهل خیر باشد، قیمت و ارزش یک انسان به قدم های خیری است که بر می دارد و کارهای خوبی که انجام می‌دهد . خود اهل بیت نیز این گونه بودند ما هم در زندگی تصمیم بگیریم اهل خیر باشیم تا درب رزق و روزی به روی ما باز شود.
مثالی خدمتتان عرض می کنم از عبدالسلام زرندی یکی از عرفا که در زمان گذشته زندگی می کرده است و شاگردانی داشته است . وقتی می خواست به شاگردانش اهل خیر بودن را آموزش دهد آنها را به بنایی می برد و هر کدام از آنها یک خشت می دهد و به بنا می گوید شروع به دیوار چینی کن وسط کار به بنا می گوید دست نگهدار، خشت ها در دستان شاگردان می‌ماند. به شاگردانش گفت عزیزانم تا شما اهل خیر باشید زمین زمان و ملک دست به کار می شوند و پشت سر هم به شما نعمت می رساند ولی اگر شما در زندگی اهل خیر نباشید و سخاوتمندی نداشته باشید امکانات در دست شما می ماند، برای همین می گویند انفاق کلید رزق است ، احسان کلید رزق و خوشبختی است و این خیلی مهم است که انسان در زندگی اهل برّ و نیکی باشد .

2- اخفای عمل :

در ادامه حدیثی که در مطلع سخن عرض کردم، امیرالمومنین علیه السلام دومین گنج بهشت را می فرماید : « و إخفاءُ العَمَلِ » کار خیر را مخفیانه انجام بده و نمایش نده به رخ نکشید و در ازای کار خیر منت گذاری نکنید ، اینها گنج بهشت است .امیدوارم خدای تبارک و تعالی به همه ما توفیق انجام کار خیر را بدهد ،سعی کنیم برای خانواده ، فرزندان، پدر و مادر، اقوام و آشنایان و جامعه اهل خیر باشیم و در مقابل انجام کار خیر توقع تشکر و پاداش نداشته باشیم، فقط برای خدا کار کنید. احسان این است که یک خدمت خالصانه و خوب برای رضای خدا انجام دهید چنین فردی را محسن می گویند خداوند نیز با محسنین است .خداوند با ابرار و نیکوکاران است، در زندگی از ابرار و محسنین باشیم ، اهل سخاوت، احسان و بخشش باشیم .ان شاءالله

خدایا به حق محمد و آل محمد عاقبت همه ما را ختم به خیر بگردان

پی نوشت:

1- التمحيص : 66/153 .

2- غرر الحكم : 4339 .

3- غرر الحکم و درر الکلم , جلد۱ , صفحه۴۴۹

4- نهج البلاغه، حکمت 81.


خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی ، خدمت به نظام اسلامی وحضور در نماز جمعه .

تاثیر لقمه حلال در عاقبت به خیری فرزند :

در توصیه به تقوا یکی از بهترین نعمت های خدا که مایه خیر و برکت برای پدر و مادر است ، تربیت صحیح فرزند است، اینکه فرزندی خوب ، صالح وشایسته تربیت کنیم. تربیت فرزند بسیار مهم است ، فرزند ما جان‌ ماست وهم می تواند مایه عاقبت به خیری ما شود و هم می تواند موجب آه و نفرین مردم شود، نقل شده است که روزی پیامبر خدا (ص) به اصحاب خود خطاب کردند : « أَدِّبوا أَوْلادَکمْ فی بُطُونِ اُمَّهاتِهِمْ » فرزندانتان را در رحم مادرانشان تربیت کنید. « قیلَ: وَکیفَ ذلِک یا رَسُولَ الله؟ »پرسیده شد: این چگونه است ای رسول خدا؟ « فَقالَ بِإطْعامِهِمُ الحَلالَ » فرمود: با خوراندن غذای حلال (به مادرش)(5) فرزند ثمره جان من و شماست اگر می‌خواهیم فرزند ما در جامعه مفید باشد غذایی که مادر میخورد باید حلال باشد تا فرزند خوب تربیت شود. داستان مادر شهید بهشتی را خدمت شما عرض کردم ، من خودم از مادر شهید بهشتی شنیدم که گفت: در زمان بارداری ، جد ما به من گفت فرزندی که داری آینده درخشانی دارد، نباید هرجایی بروی و نباید هر غذایی را بخوری ،باید پرهیز داشته باشی و همیشه با وضو باشی؛ من هم سعی کردم همیشه با وضو باشم و غذای پاک و طیب بخورم هر جایی نمیرفتم و همیشه قرآن تلاوت می کردم تا فرزندم به دنیا آمد وقتی می خواستم به او شیر بدهم ،اول وضو می گرفتم و در حین شیر دادن قرآن می خواندم، طوری شده بود که اگر قرآن نمی‌خواندم محمدحسین شیر نمیخورد. این فرزند شد سیدالشهدای انقلاب اسلامی و کشور ایران را نجات داد، انقلاب نجات داد. شما به یاد دارید که منافقین چه هجمه ای علیه امام و شهید بهشتی راه انداختند، همه جا شعار می دادن بهشتی بهشتی طالقانی را تو کشتی ؛ انقلاب آسیب زیادی دیده بود خدا رحمت کند این مرد بزرگ را که با خون خود انقلاب را حفظ کرد و انقلاب را بیمه کرد خداوند او را رحمت کند . بنابراین اگر می‌خواهید فرزندان خوبی داشته باشید رزق خود را حلال کنید.

اثر لقمه حرام بر سرنوشت انسان :

رزق حلال چیست؟ رزقی که از راه گرانفروشی ،کم فروشی و کلاه سر دیگران گذاشتن نباشد و یا با مالی که خمس آن پرداخت نشده، به دست نیامده باشدچون اگر مادر رزق حرام بخورد، در سرنوشت فرزندش تاثیر بسیار بدی دارد.
بنده خدایی که مرد نیکوکاری بود، در اصفهان پسرش را با خود به مسجد برد ولی پسر داخل مسجد نمی شد .در حیاط مسجد، مشک بزرگی بود که پسرک آن را سوراخ کرد .مرد با خود گفت من همیشه سعی داشتم در زندگی رفتار خوبی داشته باشم ولی نمی دانم چه کرده ام که پسرم این گونه شده است و مشک مسجد را سوراخ کرده است ، همسرش گفت : من در زمان بارداری پرهیز زیادی داشتند ولی یک روز هوس انار کردم به خانه همسایه رفتم ، نمیخواستم انار را از درخت بچینم ولی با یک سوزن آن را سوراخ کردم و مقداری از آب انار را خوردم، این شد که این پسر امروز مشک آب را در مسجد سوراخ کرد . بنابراین برای عاقبت به خیری فرزندان و تربیت صحیح آنها رزق حلال بسیار مهم است؛ جای تعجب است که مادران به غذای سالم و بدون میکروب دقت زیادی دارند و نگران این هستند که مبادا جسم فرزندشان بیمار شود ولی برای عاقبت بخیری او سرمایه گذاری نمی کنند و به او رزق حلال و پاک بدهند.
در روایتی پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند:« اَلْعِبادَةُ عَشْرَةُ اَجْزاءٍ تِسْعَةُ اَجْزاءٍ فى طَلَبِ الْحَلالِ »(6) عبادت ده جزء دارد، که نُه جزء آن، طلب روزى حلال است.تاثیر رزق حلال در عاقبت به خیری فرزندان بسیار زیاد است .

بیانات رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی :


مقام معظم رهبری به مناسبت سالگرد قیام بیست‌ونهم بهمن مردم تبریز وبینار و دیدار تلویزیونی با مردم تبریز داشتند که دراین دیدار صحبت های بسیار مهمی را داشتند . در بخشی از این سخنرانی فرمودند: توجه داشته باشید هر کجا را که بیشتر دشمنان، مورد آماج وحمله قرار می دهند، تاثیر بیشتری دارد. دشمن در رسانه خود قدرت جمهوری اسلامی ایران را می‌کوبد؛ انقلاب یک موجود زنده و متحرک است اگر حرکتی نداشت دشمن با آن کاری نداشت. انقلاب اسلامی یک موجود پیشرونده و دارای حرکت است چون دارای حرکت است و در سراسر دنیا مقاومت ایجاد می‌کند ، بیشترین هجمه روی آن است. یکی از نهادهایی که دشمن زیاد روی آن هجمه ایجاد میکند، نهاد خدمتگزار سپاه است . دشمن برنامه ریزی کرده است تا از طریق رسانه با توجه به فشارهای اقتصادی که در زندگی وجود دارد، روی افکار ملت ایران، خصوص افکار نسل جوان اثر بگذارد و مردم و جوانان را از جمهوری اسلامی ایران جدا یا بی‌تفاوت کند، این برنامه دشمن است. برای مقابله باید همان گونه که دشمن در رسانه ها تهاجم می کند ، ما هم در کار دشمن تهاجم کنیم. امروز رادیو را گوش میدادم که میگفت خود انگلیسی‌ها میلیاردها پوند از درآمد ایران را بیش از نیم قرن در اختیار گرفته اند و پس نمی دهند ولی در رادیو بی بی سی و اینترنشنال برای جمهوری اسلامی دلسوزی می کنند و کوچک ترین مسئله ای که در کشور پیش می‌آید شروع به دلسوزی می‌کند، میلیارد ها دلار و پوند جلوی درآمد ملت ایران را گرفته اند، در زمان شاه برای نجات کارخانه‌های اسلحه‌سازی انگلیس ، جاسوسی را به ایران فرستادند تا قراردادی با شاه ببندد. ملکه انگلیس چقدر از این جاسوس تشکر کرد و لقب سِر که بالاترین لقب در آن زمان بود را به این جاسوس داد. قرارداد سنگینی را انگلیسی ها با ایران برای خرید انواع تانک بستند و پول آن را هم همان اول به صورت یکجا دریافت کردند ولی از آن زمان تاکنون نه تانک ها را تحویل دادند ونه پول ایران را پس دادند. ایران بارها در مجامع بین المللی شکایت کرده است و پیروز هم شده است ،همه چیز خیلی واضح بوده است . دشمنان امروز سنگ‌اندازی زیادی می‌کند و در رادیو بی بی سی ، اینترنشنال و رادیو فردا خود را دوست ملت ایران معرفی می‌کنند و تبلیغات منفی علیه نظام جمهوری اسلامی راه می اندازند ، یک مشکل کوچکی را بزرگ می‌کنند از کاه کوه می سازند و کارهای بزرگی را که صورت گرفته است ، منفی جلوه میدهند . این کار دشمن است تا افکار و دل ها را تحت تاثیر قرار دهد و رهبر انقلاب فرمودند کسانی که در رسانه ها وارد هستند ، تهاجم بر ارکان دشمن داشته باشند و در بحث اقتصاد فرمودند : ما باید در بحث اقتصاد، خنثی سازی تحریم داشته باشیم .درست است ما باید رفع تحریم تلاش کنیم و مذاکره کنیم تا انشالله تحریم‌ها برداشته شود ولی مهمتر از آن این است که دست روی زانوی خود بگذاریم و با تحرک درتولید تحریم را خنثی کنیم.

لزوم مطالبه گری از مسئولین برای پیشرفت بخش :

بنده از بخشدار محترم سوال کردم آیا در منطقه به این بزرگی جایی داریم که از نخبه های دانشگاهی که تعداد زیادی در بخش وجود دارد ،حمایت کند تا آنها شرکت دانش‌بنیان را تشکیل دهند؟ این همه افراد ثروتمند در این منطقه وجود دارد هیچ کدام کارخانه در شهر خود احداث کرده اند؟ گفتند: نه تنها در شهر خود سرمایه گذاری نکرده اند بلکه بانک ملت تبدیل به یک باجه شده است چون سرمایه داران بخش، پول خود را در بانکهای کرمان می گذارند و در بانک شهر خود نمی‌گذارد ، ما حتی اینجا بانک رسالت نداریم، چون مردم پول خود را داخل بانک نمی گذارند و در بانکهای شهر کرمان می گذارند. سوال کردم در این منطقه هلال احمر دارید ؟گفت خیر . آموزش فنی حرفه ای هم برای آموزش جوانان وجود ندارد ، کلید پیشرفت یک جوان آموختن یک حرفه و یا شغل است . مایه تاسف است شهری که سی چهل هزار جمعیت دارد، این همه جوان نخبه دارد، یک مرکز فنی حرفه ای نداردکه محلی برای آموزش باشد ، پس چگونه میتوانیم پیشرفت کنیم؟ برای پیشرفت باید حرفه و یا شغلی را بلد باشیم،باید یک شغل در بازو داشته باشیم تا پیشرفت کنیم ، چرا نداریم ؟چون نمی خواهیم ، از مسئولین خود نمی خواهیم ،پشتکار را نمی گیریم و توقع داریم همه چیز آماده باشد، اگر بخواهیم زندگی‌ها خوب باشد و فرزندان ما مشغول به کار باشند ، باید این مسائل را پیگیری کنیم.

لزوم حمایت از سرمایه گذاران برای رونق اقتصادی :


باید شرکت هایی که در منطقه فعالیت می کنند و امروز فعال هستند ،بیمه کارگران خود را در بانک دی منطقه بگذارند، چقدر رونق اقتصادی ایجاد می شود، اگر مواد غذایی مورد نیاز خود را از مغازه های سطح شهر تهیه کنند ، رونق اقتصادی ایجاد می شود. اگر افراد ثروتمند منطقه که نعمت فراوانی در اختیار دارند ، در منطقه و شهر خود کار تولیدی راه بیاندازندو مسئولین آنها را حمایت کنند، شغل ایجاد می‌شود و دیگر بیکاری در شهر نمی ماند . مانند شهر یزد که هیچ بیکاری ندارد، بنده در کوهبنان که بودم هر کس بیکار بود ، میگفت برویم یزد ، کسی نیست به شهر یزد برود و بیکار باشد، چرا ؟ چون همه دنبال این هستند تا اشتغال ایجاد کنند و سرمایه گذاری کنند ؛ تولید یک نعمت خدادادی است که موجب بابرکتی در زندگی است ، باید قدر سرمایه گذار را بدانیم اگر کسی قصد سرمایه گذاری در منطقه را دارد باید آب و زمین در اختیار قرار بدهیم ، البته تا جایی که ضرر و زیانی به کسی وارد نشود،باید به او وام بدهند. در زمان استانداری آقای رئوفی ، چند نفر ازیزد قصد داشتند تا درکوهبنان برای سرمایه‌گذاری کنند، گاهی افکار برخی از مسئولین بسته است زمین را به سرمایه‌گذاران نمی دادند ، استاندار به آنها گفت وقتی در اینجا سرمایه‌گذاری می‌کنند ،سرمایه آنها اینجا می ماند و با خود به یزد نمی‌برد، زمین در اختیار آنها قرار دهید ، گاهی مسئول نمی تواند درست تصمیم بگیرد. تصمیمی بگیرد که همکاری و همدلی ایجاد ‌شود . در گذشته برای گرفتن یک موافقت اصولی در اداره دو سال تمام باید رفت و آمد می کردیم ،آخرهم شاید نمی توانستیم آن را بگیریم ولی خوشبختانه در دولت جدید برنامه‌ریزی شده است تا این کار دو سه روزه انجام شود، البته دو سه روز هم زیاد است .به نظر من در هر منطقه ای مانند چترود اتاق فکر تشکیل شود از نخبگان منطقه شناسایی کنند که این منطقه چه استعدادهای وجود دارد،مثلا شرکت فولاد چه نیازهایی دارد ،چه تخصص هایی لازم دارد، از نیازهای آن استفاده کنند .مثلاً بگوید ۱۰ نفر خیاط لباس های شرکت را بدوزند، کارگران به کفش و لباس نیاز دارند، این لباس ها باید شستشو و اتو شود، باید یک عده این کار را انجام دهند و اینگونه اشتغال ایجاد می‌شود و باعث پیشرفت و آبادانی منطقه خواهد بود ولی متاسفانه وقتی همدلی نباشد، بی تفاوتی باشد و یکدیگر را قبول نداشته باشیم کار پیش نخواهد رفت . مدیران این بخش انسانهای شریفی هستند من هم تا جایی که در توانم باشد به آنها کمک می‌کند و تاکنون در هر جا خدمت کردم، چوب لای چرخ هیچ مدیری نگذاشتم و قصدم این است که دوستی و محبت باشد ، رفاقت باشد . جناح چپ و راستی برای ما ضرر دارد و کشور ما را نابود خواهد کرد . داشتن خط و خطوط سیاسی موجب نابودی کشور خواهد شد. الحمدالله در این بخش خبری از این مسائل نیست و همه با هم خوب هستند، باید به هم کمک کنیم مسئولین هم یاری کنندتا نخبگان را شناسایی کنند و اتاق فکری باشد و جوانان را راهنمایی کنند . مثلاً شما چند نفر جوان تعاونی تشکیل دهید و در فلان قسمت کار کنید تا موفق شوید . بالاخره انسان زمین بخورد، بلند می‌شود ولی برخی از جوانان ما می خواهند یک شبه میلیاردر شوند ، چنین چیزی امکان ندارد باید زحمت بکشید و دود چراغ بخورید رنج ببرید تا کار درست شود، به خدا توکل داشته باشید همه کسانی که موفق شدند اول زمین خوردند، در زمین خوردن راه رفتن می آموزی، نباید بترسید ؛ اعتقاد بنده این است که یک مومن باید غنی باشد تا از دسترنج او دهها نفرنان بخورند. همه باید برای ایجاد اشتغال به صحنه بیایند و در این زمینه فکر کنند ؛ الحمدالله خدا نیز به ما کمک خواهد کرد .

مناسبت های هفته :


شنبه 30 بهمن 17 رجب

*سقوط هواپیمای نظامی ایران در حوالی كرمان و شهادت 276 نفر از نیروهای سپاه پاسداران (1381ش)

خداوند روح آنها را شاد گرداند وبالاترین اجر را به آنها عنایت بفرماید

سه‌شنبه 3 اسفند 20 رجب

*کودتای انگلیسی رضاخان

*روز تجلیل از اسرا و مفقودین


عدم وجود خبرگزرای در بخش چترود :

امیدواریم افرادی که در فضای مجازی کار می‌کنند، صحبت‌های ما را انتشار دهند و بحث ما به سمع و نظر دیگران برسانند. یکی از مشکلات بخش نبود خبرگزاری هاست، سخنان ما در همین جا دفن می شود، باید کسی باشد که خبر سخنرانی امام جمعه ، فرماندار و خواست مردم را انتشار دهد . امیدواریم یک تحرک رسانه ای و خبری در بخش چترود شاهد باشیم .

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار

پی نوشت:


5- جُنگ مهدوى، ص .132



چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.