سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) / جنگ روایت ها

ارسال شده توسط: مدیریت سایتبازدید شده: 96 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1400.09.29
 
خطبه های نماز جمعه بخش چترود به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه1400/09/26


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان ، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والامقام بخش ، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

در آستانه فاطمیه اول هستیم، عرض تسلیت دارم به ساحت مقدس مولایمان صاحب الزمان(عج) و به همه شما ارادتمندان و دوستداران اهل بیت مخصوصا به دوستداران حضرت زهرا (س)؛ درباره زندگی حضرت زهرا (س)به طور اختصار در این خطبه به سه نکته اشاره می کنم.

سیره حضرت زهرا(س) در همسرداری وتربیت فرزند:

اولین نکته حضرت زهرا(س) یک مادر ویک همسر نمونه است و فرزندانی تربیت کرده است که مایه نجات بشریت است. از جهت همسرداری و تربیت فرزند حضرت زهرا(س) حرف اول را می زنند. شوهرداری حضرت زهرای (س) بهترین الگو برای زنان مسلمان است. رفتار حضرت زهرا(س) با شوهر در عالی ترین مرحله صفا و مهربانی بود. نه تنها هرگز خاطر شوهر را نرنجاند بلکه یاوری مهربان برای او بود. امیرالمومنین امام علی (ع) فرمودند: « فوالله ... لا اغضبتنی و لاعصت لی امرا و لقد کنت انظر الیها فتنکشف عنی الهموم والاحزان » (1) سوگند به خدا که فاطمه علیها السلام هیچ گاه مرا خشمگین نکرد و در هیچ کاری از من سرپیچی ننمود . و من هرگاه به فاطمه علیها السلام نگاه می کردم، غم و اندوه از من زدوده می شد.حتی فاطمه (س) از باطن من باخبر بود وعملی را انجام نمی داد ولو اینکه من در قلب با آن مخالف بودم ومن هم همین شیوه را نسبت به وی داشتم . حضرت زهرا (س)سیدالنسا و پیشوای زنان عالم است،امروز جامعه ما خصوصا بانوان باید به حضرت زهرا (س) نگاه کنند و همسرداری، تربیت فرزندان ، زندگی پاک وعفاف را از این بزرگوار بیاموزند، این گوشه ای از زندگی حضرت زهرا (س) است .کتابهای زیادی دراین زمینه نوشته شده است . حضرت زهرا (س) بین فرزندان خود فرقی قائل نمی شدند ،نمونه های زیادی دراین زمینه هست که در این وقت کم، مجال گفتن آن نیست .

ایثار و انفاق در سیره حضرت زهرا (س):

یکی دیگر از نکات زندگی حضرت زهرا(س) انفاقات حضرت است . خدمت به مردم، مهمان نوازی، گذشت و بخشش، انفاق کردن و کمک به دیگران چیزی است که امروز جامعه ما به آن نیاز دارد، این شیوه زندگی حضرت زهرا (س) است. یکی از انفاقات حضرت زهرا که در قرآن هم نقل شده است را خدمت شما عرض می کنم :

روزی امام حسن(ع) و امام حسین (ع) در دوران طفولیت بیمار شدند، پیامبر اکرم (ص) به همراه تنی چند از اصحاب به عیادت آنان رفتند و به حضرت علی(ع) پیشنهاد فرمودند تا برای شفای آن دو بزرگوار نذر کنند که روزه بگیرند. حضرت علی (ع)، فاطمه زهرا (س) و فِضه ـ کنیزشان ـ چنین نذر کردند: اگر حسن و حسین بهبودی یافتند برای خدا سه روز روزه می گیریم(2). امام حسن و امام حسین ـ علیهما السلام ـ شفا یافتند. حضرت علی (ع) و اهل او نذرشان را ادا کرده و روزه گرفتند، برای افطار چیزی در منزل نداشتند،در نقلی آمده است که حضرت علی مقداری پشم از یک یهودی گرفتند،حضرت زهرا نخ ریسی کند و درعوض مزد کار ، مقداری جو گرفتند ونان پختند، روز اول که روزه گرفتند، حضرت علي(ع) سه من جو گرفت و فاطمه(س) يك من آن را آرد كرده، از آن نان درست كرد و سهم هر كسي را جلويش گذاشت تا افطار كند. در همين حال سائلي به در خانه آمد و گفت: سلام بر شما اهل بيت محمد(ص). من مسكينم، مرا طعام دهيد! خاندان پيامبر(ص) آن سائل را بر خود مقدم شمرده، افطار خود را به او دادند و آن شب چيزي جز آب نخوردند و با شكم گرسنه دوباره نيت روزه كردند.هنگام افطار روز دوم يتيمي بر در خانه آمد و غذا خواست و آنها غذاي شان را به او دادند. در شب سوم اسيري نامسلمان آمد ، او هم فهمیده بود که مشکل گشا حضرت زهرا(س) وامیرالمومنین(ع) هستند. امیرالمومنین(ع) فرمودند: یا فاطمه انسانی به درب خانه ما مراجعه کرده است حضرت زهرا(س) فرمودند: بچه هایم از گرسنگی می لرزند ، پدر اهل خیر است و ما هم به پدر علی(ع) اقتدا می کنیم وآنها تمام غذای خود را در شب سوم هم به آن اسیر غیر مسلمان دادند.

گاهی باخودم فکر می کنم که این چه سرّی است که اهل بیت همه ی غذای خود را به نیازمندان کمک کردند. اگر ما می خواستیم به فقیر کمک کنیم ، نهایت یک نان به نیازمند می دادیم و بقیه اش را خودمان استفاده می کردیم. من گمان می کنم اهل بیت با این کار می خواهند بگویند که کسی در خانه ما آمد ، دیگر نیاز نداشته باشد به جای دیگر برود و عرق شرمندگی بر پیشانی او بنشیند، امروز هم می توان به حضرت زهرا توسل کرد و نماز استغاثه به حضرت زهرا (س) را خواند که بسیار گره گشاست.کمک به اسیر مشرک وغیر مسلمان را حقوق بشر می گویند ،دنیا باید در مقابل این انفاق زانو بزند، نسبت به رعایت حقوق انسانها کجای دنیا چنین رفتاری دیده می شود؟ این انفاق آنقدر ارزشمند است که خداوند آن را در قرآن آورده است. آياتي كه در سوره دهر ( انسان) در این باره نازل شده است كه نشان مي دهد ارزش ايثار و اطعام آنان به خاطر نهايت اخلاص در راستاي كسب رضايت پروردگار مي باشد و لذا مي فرمايد: «و يطعمون الطعام علي حبه مسكينا و يتيما و اسيراً » (3) و غذايي را كه ( از شدت احتياج) دوست مي داشتند، به مسكين و يتيم و اسير عطا كردند «انما نطعمكم لوجه الله لا نريد منكم جزاء و لا شكورا » (4) و گفتند: شما را فقط براي خشنودي خدا اطعام مي كنيم؛ نه از شما عوضي مي خواهيم و نه انتظار سپاس و ثنايي داريم. ما وقتی انفاق می کنیم، پول و مزد نمی خواهیم ولی حداقل توقع داریم زبانی از ما تشکر شود ولی اهل بیت(ع) فرمودند : ما خالص برای خدا این کار را کردیم و پاداشی نمی خواهیم وحتی نمی خواهیم از ما تشکر کنند. این درس بزرگی است که حضرت به ما می دهند.

انفاق و بخشش خالص برای خدا :


همه ما کار خیری انجام می دهیم دوست داریم همه جا اسم ما برده شود وسر در آن نوشته شود و همه به یاد ما باشند و از ما تشکر کنند ولی حضرت زهرا (س) می گویند ما از روز عبوس می ترسیم و برای رضای خدا کمک کردیم ، این را حقوق بشر ، انسانیت و معرفت می گویند. اگر فیلم سازان ما از همین قسمت زندگی امیرالمومنین(ع) فیلم می ساختند و به دنیا عرضه می کردند که ما پیرو چنین انسانهای بزرگی هستیم ،دنیا جذب حضرت زهرا(س) وامیرالمومنین (ع) می شد. چه الگوهای بزرگی ما داریم، این را کرامت انسانی و حقوق بشر می گویند. دنیا امروز محتاج خاندان نبوت است ماهم باید به آنها اقتدا کنیم. امروز در جامعه گرفتاری زیادی وجود دارد ، ما هم تا زنده هستیم باید اهل خیر باشیم و در زندگی همانند خورشید گرمادهی داشته باشیم وگره باز کنیم. تا زنده ایم کار خیر انجام بدهیم، شخصی را میشناسم که سرمایه دار بود ولی اهل خیر نبود، برای حج واجب نام نویسی کرد و بلیط هم گرفت ولی از پای هواپیما او را برگرداندند و موفق نشد حج را انجام بدهد تا این عمر زندگی او به سر آمد و هرگز توفیق گزاردن حج نصیب او نشد.

عبدالسلام زرندی عارف بزرگی است یک روز "شیخ عبدالاسلام زرندی " تصمیم می گیرد تا به شاگردانش درس بدهد که کار خیر را هیچ گاه تعطیل نکنند.ایشان از بنایی می خواهد تا دیواری را برای او بچیند و به شاگردانش می گوید: هر کدام یک آجر به بنا بدهید. شاگردانش این کار را انجام دادند و بنّا هم سریع شروع به کار می کند.یک مرتبه شیخ به بنّا می گوید: دست نگه دار، به محض اینکه بنا دست از کار کشید و آجرها را از شاگردان نگرفت، آجرها در دست شاگردان ماند. بعد به شاگردانش رو کرد و گفت: عزیزان من، اگر شما اهل خیر باشید ، تا زمانی که کار خیر انجام می دهید، زمین و آسمان و ملائکه الهی نیز دست به دست هم می دهند تا به شما را در این کار خیر کمک کنند.اگر شما دست نگه دارید، ملائکه هم دست نگه می دارند. مانند این بنا که از ساختن دیوار دست کشید و آجرها در دست شما ماند.این گونه این مرد بزرگ به صورت عملی به شاگردانش درس زندگی می داد .آنهایی که اهل خیر هستند لذت آن را هم چشیده اند ، می دانند چگونه خداوند جهان را و ملک را بسیج می کند تا او را در انجام این نیت خیر یاری کنند که این توفیق بزرگی است که نصیب هرکسی نمی شود. مثلا وقتی در مجلسی سینی چایی ، روبروی شما قرار گیرد تا برای اطرافیان چایی برمی دارید، سینی چای جلوی شماست ، همین که برای خودت برداشتی، سینی از جلوی شما می رود تا انسان هم اهل خیر و انفاق باشد ،خداوند برای او برکت و روزی می رساند تا بتواند کار خیر انجام دهد.

ایثار در مهمانی :

مرد گرسنه ای در مسجد مدینه برخاست و گفت: ای مسلمانان! از گرسنگی به تنگ آمده ام. مرا میهمان کنید. پیامبر اسلام(ص) فرمود: چه کسی این مرد را امشب میهمان می کند؟ حضرت علی(ع) فرمود: من، یا رسول الله! اما وقتی همراه میهمان وارد منزل شد و از فاطمة زهرا پرسید: آیا غذایی در منزل داریم؟ میهمان گرسنه ای آورده ام. حضرت زهرا ایثارگرانه فرمود: «مَا عِنْدَنَا إِلَّا قُوتُ الصِّبْیةِ لَکنَّا نُؤْثِرُ ضَیفَنَا »(5) در خانة ما غذایی نیست، مگر به اندازة خوراک دختربچه؛ اما [امشب] ایثار می کنیم و [گرسنگی را تحمل کرده، همین مقدار غذا را] به میهمان می بخشیم. حضرت امیر(ع) نور چراغ را کم کردند و خودشان دست شان را داخل ظرف غذا می بردند و خالی برمیگرداند تا مهمان گمان کند غذا می خورند،خودشان و بچه ها شب گرسنه خوابیدند و غذای خودرا به مهمان دادند انفاقات حضرت زهرا (س) خیلی بزرگ است.

ترجیح دیگران بر خود و فرزندان:

رسول خدا (ص) می فرمایند: « أَلدّالُّ عَلَى الْخَيْرِ كَفاعِلِه » (6) كسى كه ديگران را به كار نيك راهنمائى كند گويا خـود، آن را انـجـام داده اسـت. عرب تازه مسلمانی در مسجد مدینه از مردم کمک خواست. پیامبر(ص) به اصحاب خود نگریست. سلمان فارسی برخاست تا نیاز آن بیچاره را برطرف سازد. هر جا رفت، با دست خالی برگشت. با ناامیدی به طرف مسجد می آمد که چشمش به منزل حضرت زهرا افتاد. با خود گفت: حضرت فاطمه(ع) سرچشمة نیکوکاری است. در خانة حضرت را کوبید و داستان عرب مستمند را شرح داد. حضرت زهرا فرمود: «یا سَلْمَانُ وَ الَّذِی بَعَثَ مُحَمَّداً بِالْحَقِّ نَبِیاً إِنَّ لَنَا ثلَاثاً ما طَعِمْنَا » ای سلمان! سوگند به خداوندی که حضرت محمد(ص) را به پیامبری برگزید، سه روز است که غذا نخورده ایم «وَ إِنَّ الْحَسَنَ وَ الْحُسَینَ قَدْ اضْطَرَبَا عَلَیَّ مِنْ شِدَّةِ الْجُوعِ ثُمَّ رَقَدَا کأَنَّهُمَا فَرْخَانِ مَنْتُوفَانِ وَ لَکنْ لَا أَرُدُّ الْخَیرَ إِذَا نَزَلَ الْخَیرُ بِبَابِی» و فرزندانم حسن و حسین از شدت گرسنگی بی قراری می کردند و خسته و مانده به خواب رفته اند؛ اما من، نیکی و نیکوکاری را که در خانۀ مرا کوبیده است، ردّ نمی کنم. آنگاه پیراهن خود را به سلمان داد تا در مغازة شمعون یهودی گرو گذاشته، مقداری خرما و جو قرض بگیرد. سلمان فارسی می گوید: پس از دریافت جو و خرما به طرف منزل حضرت فاطمه آمدم و عرض کردم: ای دختر رسول خدا (ص)! مقداری از این غذاها را برای فرزندان گرسنه ات بردار؛ ولی حضرت پاسخ داد: «یا سَلْمَانُ هَذَا شَی ءٌ أَمْضَینَاهُ لِلَّهِ عَزَّ وَجَلَّ لَسْنَا نَأْخُذُ مِنْهُ شَیئاً » ای سلمان! این کار را فقط برای خدای بزرگ انجام دادیم و هرگز از آن چیزی بر نمی داریم (7)این شیوه مدیریت حضرت زهرا (س) بود.

حضرت زهرا (س) و دفاع از حریم ولايت :

سومین نکته ای که از زندگی حضرت زهرا (س) باید یاد بگیریم، درس حمایت از حق و ولایتمداری است .خلاصه اتفاق این بود که در مقابل نظام امامت ، سلطنت درست شد و سقیفه قد علم کرد ، نظامی را که خدا قرار داده بود را تغییر دادند ونظام سلطنتی و سقیفه را درست کردند، امیرالمومنین(ع) می فرماید: نماند مگر سه نفر ! کودتا کردند و همه زحمات رسول خدا از دست رفت، حال در اینجا چه کسی باید حمایت و روشنگری کند وجان خود را سپر کند؟ تنها کسی که می تواند از ولایت امیرالمومنین دفاع کند،حضرت زهرا است که جان خودش را فدای علی (ع)کرد و خطبه های غرایی را خواند که ان شاءالله زنده باشیم در خطبه های دیگر بیان میکنم، بحث ولایت خیلی مهم است که من در اینجا فقط یک مثال بزنم : دو راننده اتوبوس را در نظر بگیرید، یکی وارد و متخصص است و راه را می شناسد و میداند کجا کوه است ودست انداز دارد ولو اینکه مسافرهای اتوبوس باهم بحث و دعوا داشته باشند ، راننده اتوبوس به خوبی آن را هدایت می‌کند وسالم به مقصد می رساند ولی راننده دیگر ناشی وناوارد است ولو اینکه مسافرهای اتوبوس همه با هم خوب وخوش باشند ولی در نهایت این راننده همه را نابود میکند.

نظام امامت و خلافت آنچه خدا بنیان گذاری کرده است مانند راننده ماهر است که جامعه را به سر منزل مقصود می رساند حتی اگر در جامعه مردم گناهی انجام دهند وخطا بکنند ولی ناخدا می تواند کشتی را هدایت می‌کند و به ساحل نجات برساند. ولی اگر نظام طاغوت شد و خلافت غصب شد و حاکم جامعه از طرف غیر خدا انتخاب شد، حتی اگر زندگی مردم در ظاهر هم خوب باشد ولی در نهایت این حاکم،جامعه را نابود میکند. این است تفاوت نظام امامت و ولایت با نظامی که براساس کودتا، پادشاهی و حتی ریاست جمهوری منهای رضایت خداوند ،برپا شده است.تفاوت این دو را می تواند در بخشی از سخنان خود در جمع زنان انصار فرمود، مشاهده کنید : «وَ تَاللهِ لَوْ مالُوا عَنِ الْمَحَجَّهِ اللّائِحَهِ، وَ زالُوا عَنْ قَبُولِ الْحُجَّهِ الْواضِحَهِ، لَرَدَّهُمْ الَیْها، وَ حَمَلَهُمْ عَلَیْها، وَ لَسارَ بِهِمْ سَیْراً سُجُحا.. » به خدا سوگند! اگر پای در میان می نهادند و علی(علیه السلام) را بر زمام امور که پیغمبر(ص) برعهده او نهاده بود، می گذاردند و این حجت واضح را پذیرا می شدند، ایشان را به آسانی به راه راست می برد و حق هر یک را به او می سپرد، چنان که کسی زیانی نبیند و هر کس میوه آنچه کشته است، بچیند.(8) بماند غصه ای که در صدر اسلام اتفاق افتاد و هنوز که هنوز است این غصه تمام شدنی نیست.

خدایا به حق محمد(ص) وآل محمد(ص) ، عاقبت همه ما را ختم بخیر بگردان

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی.

مقام و منزلت حضرت زهرا (س) :

در توصیه به تقوی باید تلاش کرد، روز به روز عشق و علاقه و محبت ما در زندگی نسبت به اهل بیت بیشتر باشد مخصوصا نسبت به حضرت زهرا(س) شما وقتی به یکی از امامان سلام می دهید خود آن امام جواب سلام شمارا می دهد ولی وقتی به حضرت زهرا که سلام می دهید ،همه اینها جواب سلام شما را می دهند . مقام حضرت زهرا خیلی بالاست ، تمام مساجد شهر، روستا حداقل سه روز برای حضرت زهرا عزاداری کنند حضرت زهرا خیلی مظلوم است وحق به گردن ما دارد اگر سخنرانی حضرت زهرا و دفاع از امامت و ولایت نبود امروز من و شما شیعه علی نبودیم ما سر سفره حضرت زهرا نشسته ایم، عزاداری کنید، روضه های خانگی برگزار کنید ،فرزندانتان را با عشق و محبت حضرت زهرا بزرگ کنیم ،زندگی مان پاک و معنوی باشد. ارتباط مان را با اهل بیت خصوصا حضرت زهرا بیشتر کنیم ، در مقام حضرت فاطمه(س) همین قدر بس که در حدیث کساء وقتی جناب جیرئیل سوال می کند چه کسانی زیر عبا هستند؟ پیامبر خدا(ص) ، حضرت زهرا(س)، امیرالمومنین(ع) و امام حسن (ع)وامام حسین(ع) زیر عبا بودند ولی وقتی خدا میخواهد بگوید چه کسانی هستند، تنها اسمی که می آورد نام فاطمه است . « هُمْ فاطِمَةُ وَ أَبوُها وَ بَعْلُها وَ بَنوُها » سه جمله بیشتر نیست و تنها اسمی که آورده می شود، فاطمه است . فاطمه و ابیها (این واو ، واو عطف است) .فاطمه و پدر فاطمه ، فاطمه و شوهر فاطمه، فاطمه و پسران فاطمه ، در پاسخ خداوند هفت مرتبه اسم فاطمه آمده است که در قالب اسم ظاهر و ضمیر است، مقام حضرت فاطمه خیلی والاست باید حق شناس باشیم. مخصوصا بانوان مکرمه درایام شهادت زهرا سخنرانی های ایشان وخطبه ها را مطالعه کنند.

مناسبت های هفته :

شنبه 27 آذر 13 جمادی‌الاول

*شهادت حضرت فاطمه‌ زهرا سلام الله علیها "به روایتی" (11ق)

*شهادت آیت‌الله دكتر "محمد مفتّح" (1358 ش) و روز وحدت حوزه و دانشگاه

شهید مفتح واقعا شخصیت نادر و بزرگی است ، در اوج نظام طاغوت که برنامه ریزی شده بود تا حوزه و دانشگاه جدا باشند و یکدیگر را تکفیر کنند ، ایشان مروج وحدت حوزه و دانشگاه بودند . آنچه باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد وحدت است ، آنچه هم نیاز امروز جامعه ماست وحدت همدلی و غمخواری است.

جنگ روایت ها :

مطلب بعدی در بحث برجام ومذاکرات برجامی است. خلاصه آن این است که امریکا و اروپایی ها دنبال این هستند که مقصرسازی کنند و ایران را مقصر جلوه بدهند و بگویند ایران کوتاه نمی آید واجماع جهانی برعلیه جمهوری اسلامی است که در فضای مجازی واینستاگرام جنگ روایت‌ها به راه افتاده است. مثالی زده از جنگ روایت ها را خدمت شما عرض می کنم: در یکی از پارک های نیویورک سگی به کودکی حمله می کند و خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز آنجا بوده است یک نفر خودش را می رساند و بچه را نجات می دهد ولیسگ کشته می شود، تیتر اول این است یک مرد نیویورکی جان کودکی را نجات داد. بنده خدا می گوید اهل نیویورک نیستم گفت می نویسم یک قهرمان آمریکایی جان کودک را نجات داد ، مرد گفت من آمریکایی نیستم ، من مسلمان پاکستانی هستم. خبرنگار نوشت: یک انسان متعصب ، سگی را در پارک نیویورک کشت و FBI اعلام کرد او جز القاعده است این جنگ روایت روایتهاست، امروز هم دشمن در ایران جنگ روایتها راه انداخته است. در جمهوری اسلامی کارهای زیادی انجام شده است، کسانی سن بالایی دارند و نظام طاغوت را دیدند برای وضعیت امروز، خدا را شکر می کنند .در زمان طاغوت هیچ جیز نبود، آب آشامیدنی ، بهداشت ،جاده ،خیابان، آسفالت ،مدرسه ،برق ، گاز و... نبوده است ولی امروز همه چیز به راحتی در دسترس است ولی امروز بچه های شما زمان طاغوت ونحوه زندگی کردن شما را ندیدند ولی دشمن سعی دارد به آنها تلقین کند زمان پهلوی همه چیز ارزان بود ، یا مثلا قیمت یک قوطی کبریت چندسال در زمان هویدا تغییر نکرد.ولی نمی‌گویند پهلوی بحرین را داد ،چاه نفت را به اسرائیل داد و چه خیانتهایی این خاندان کردند. امروز جنگ روایاتهاست، دشمن تبلیغ می کند ما چکار می کنیم وچگونه دفاع کنیم ؟ مقام معظم رهبری فرمودند : اگر زمانی به من بگوید از مقامت کنار برو و مسئولیت دیگری را قبول کن ،من مسئولیت فضای مجازی را به عهده میگرفتم. فضای مجازی امروز قلب فرزندان ما را به دست گرفته است و روح فرزندان ما را هدف قرار داده است ، امروز فرزند شما فلان فوتبالیست را در فلان نقطه دنیا زندگی می کند، میشناسند ولی سردار شهید منطقه را نمی‌شناسد. دشمن ارزشهای خودش را به کنج خانه های ما آورده است، ما نتوانستیم ارزش کار یک جانباز ویلچر نشین را به فرزندان خود بیاموزیم، فرزندان ما در خیابان بی اعتنا از کنار آنها رد می‌شوند و نمی‌دانند که او همه هستی خودش را برای ما داده است ، زندگی خودش را خرج ما کرده است. امروز جنگ روایتها است ، ماهم باید یاد بگیریم تا ارزش های انقلاب را چگونه برای فرزندان خود تفسیر کنیم . شبکه های ماهوارهی ، انگلیسی مانند فارسی وان تمام هم وغم خود را گذاشتند تا حقایق را جور دیگری برای فرزندان ما روایت کنند، در یک جلسه ای که وزیر امور خارجه آمریکا به عربستان آمده بود، بن سلمان گفت چرا شما با ایران جنگ نمیکنید و آنها را نابود نمی کنید؟ او گفت اگر ما جنگ را شروع کنیم، به قدری قدرت ایران زیاد است که شما حتی فرصت نمیکنید به ما زنگ بزنید و درخواست کمک کنید وشما نابود خواهید شد. ولی من به شما سفارش میکنم اگر میخواهید ایران نابود شود، از داخل ایران روی مغز جوانان ایرانی کار کنید ، امروز شبکه های سعودی ایران نشنال اخبار را هر گونه بخواهند روایت میکنند، بنابراین الان جنگ روایت ها ست . جنگ روایت این است که ظالم را مظلوم و مظلوم را ظالم جلوه بدهند ، همان کاری که زمان سیدالشهدا کردند و اباعبدالله را خارجی معرفی کردند و گفتند او از دین خارج شده و بر امام حق خروج کده است و موفق هم شدند تا این تفکر را نشر بدهند. امروز دشمن چنین برنامه ای را برای ما تدارک دیده است ،بنابراین بسیج ، سپاه ، نیروهای انقلابی وروحانیون مسئولیت دارند در شبکه های اجتماعی وارد بشوند و شبهات را توضیح بدهند وحقایق را مطرح کنند تا ذهن جوان ما را روشن وبیدار نگه دارند. امیرالمومنین(ع) جمله زیبایی دارند که می فرمایند: « إنَّما قَلبُ الحَدَثِ كَالأرضِ الخالِيَةِ » قلب نوجوان وکودک مانند یک زمین خالی است « مَهما أُلقِيَ فيها مِن كُلِّ شَيءٍ قَبِلَتهُ » هر چیزی که درآن بکاریم قبول می کند و می پذیرد(9) اگر دشمن بذر خودش را کاشت، او سود می برد. اگر ما کاشتیم ، ما سود می بریم. امروز دشمن در دل فرزندان ما هر بذری که میخواهد، می کارد. این جنگ روایتهاست .

روایت سازی‌ها درباره برجام :

بحثی هم که امروز در برجام می بینید ، همین است . آنها دنبال این هستند که ایران را مقصر جلوه بدهند ولی همه می دادند این آمریکایی ها بودند که کنار رفتند ، بدعهدی کردند و تحریمها را مطابق برجام برنداشتند، آمریکا و اروپا بود که تحریم های بیشتری علیه ایران وضع کرد وبه تعهداتشان در برجام عمل نکردند ولی ایران تمام تعهدات را انجام داده است ولی می خواهند حقایق را برعکس در دنیا جلوه می دهند این قدرت رسانه است.

پویش همگانی بذرکاری :

امروز یک برنامه بسیار خوبی در دل طبیعت انجام گرفت که واقعا قابل تشکر است، از دهیاران بخشدار و شهردار محترم، از خود مردم شریف در روستای معز آباد وبچه های بسیج و سپاه ،هلال احمر و هیئتهای مذهبی که همه دست به دست هم دادند تا بذر بکارند وهمایش کاشت بذر را راه انداختند، تشکر می کنم. طبیعت حق به گردن ما دارد. روایتی جالبی را در مورد کاشت نهال خدمت شما عرض کنم، رسول خدا (ص) فرمود : «إِنْ قَامَتِ السَّاعَةُ وَ فِي يَدِ أَحَدِكُمُ الْفَسِيلَةُ فَإِنِ اسْتَطَاعَ أَنْ لَا تَقُومَ السَّاعَةُ حَتَّى يَغْرِسَهَا فَلْيَغْرِسْهَا » (10) اگر قيامت بر پا شد و در دست يكى از شما نهالى بود، اگر كمى پيش از قيامت توانست آن را بكارد، بايد بكارد. در لحظه برپایی قیامت
همه چیز در آستانه نابودی است ولی رسول خدا می فرماید شما نهالی را که در دست داری بکار یعنی این کار تا این قدر مهم است. امروز مدیر کل منابع طبیعی هم و همکاران شأن حضور پیدا کردند ودرنماز جمعه هم آمدند ،از آنها تشکر می کنم . ان شاءالله این همایش و پویش در سراسر استان فراگیر شود که هدف آن حفظ محیطی است که در آن زندگی می کنیم و همچنین در حفظ منابع طبیعی اطرافمان موثر است. چند هفته است که عزیزان این برنامه را اجرا می کنند، از همه آنها تشکر میکنم، دهیاران دلسوز ، دوست داران حفظ محیط زیست چند روز پیش دور هم جمع شدند و زباله ها و پلاستیک‌های اطراف اتوبان بود را جمع کردند وتمیز کردند .ما باید به کمک شهرداری بیاییم . در یزد جمله زیبایی نوشته بود: " هر زباله ای که به زمین می اندازیم، قامت یک نفر را خم می کند ". همه به تمیزی جامعه و نظافت شهر کمک کنیم .

بار دیگر از حضور سروران عزیز روحانی و بخشدار محترم ،ریاست محترم شورا ،مدیران ومسئولین حاضر در نماز جمعه ، شما مردم مومن و شریفی که واقعا دوستتان دارم وخدا را شکر میکنم که توفیق خدمتگزاری به شما مردم را خدا نصیب من کرده است، ان شاءالله برای پیشرفت منطقه و سر زندگی و شادابی مردم دست به دست هم بدهیم. ان شاءالله در این دولت گره‌ها باز شود و برای جوانان ایجاد اشتغال شود، زندگی مردم روبراه شود. دنیا به جمهوری اسلامی نگاه کند که آیا نظام امامت و ولایت می تواند زندگی و دنیای مردم را آباد کند.اگر بتواند خود به خود همه مردم دنیا جذب اسلام ناب خواهند شد.

خدایا به حق ومحمد آنچه خیر وخوبی است نصیب ما بفرما و آنچه شر و بدی است از ما دور بگردان

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

پی نوشت:

1- بحارالانوار،جلد43، صفحه 134

2- تفسیر کشاف، جار اللّه زمخشری، جلد 4، صفحه 670.

3- سوره مبارکه الانسان، آیه 8

4- سوره مبارکه الانسان، آیه 9

5- بحار الانوار، ج 36، ص 59.

6- وسائل الشيعه: ج 11، ص 398

7- بحار الانوار، ج 43، ص 73؛ عوالم العلوم، ج 11، ص168؛ احقاق الحق، ج 10، ص 321.

8- لاحتجاج، طبرسى، ج 1، ص 288 - 289

9-غرر الحكم و درر الكلم، حديث3901

10-مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل، ج‏13، ص: 460



http://yascms.ir/emam/gozaresh/27azar4001.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/27azar4002.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/27azar4003.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/27azar4004.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/27azar4005.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/27azar4006.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/27azar4007.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/27azar4008.jpg


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.