سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

جلسه شورای اداری بخش چترود با حضور امام جمعه محترم

ارسال شده توسط: مدیریت سایتبازدید شده: 95 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1400.09.14
 
برگزاری اولین جلسه شورای اداری چترود با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم و مدیران ومسئولین بخش مورخه1400/08/24



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج)،سلامتی رهبر عزیز وبزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشان،شادی ارواح طیبه شهدا وسلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی وسلامتی خودتان وخانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

اولا از حضور همه شما مسئولین عالی رتبه بخش وهمه برادران وخواهران صمیمانه تشکر می کنم .از بخشدار محترم برای تشکیل اولین جلسه شورای اداری صمیمانه تشکر می کنم، از فرمایشات گهربار امام جمعه عزیز ومحترم جناب آقای رنجبر استفاده کردیم. از جناب حجت الاسلام والمسلمین پورخالقی هم صمیمانه تشکر می کنم .

لزوم تشکیل ستاد راهبردی برای پیشبرد امور بخش :

یکی از مهمترین وظایف مادر در دوران مسئولیت دوراندیشی برنامه ریزی و آینده نگری است، هیچ کاری بدون برنامه ریزی وآینده نگری سامان نمی گیرد . بنابراین در اندیشه اسلامی برنامه ریزی و تدبیر بسیار مهم است. بنده کوتاه دو پیشنهاد را خدمت شما عرض می کنم، اولین پیشنهاد بنده تشکیل ستاد راهبردی از مسئولین بخش برای پیشبرد امور بخش است و هر دوهفته یا ماهی یک بار این ستاد تشکیل جلسه بدهد و از رؤسای شورای بخش ودهیاران هم حضور داشته باشند.این جلسات، اتاق فکری باشد جهت برنامه ریزی برای یکسال که ما دریکسال آینده برای پیشرفت چه برنامه ای داشته باشیم . اینکه هر اداره ای برای خودش برنامه دارد جای خودش ولی با تشکیل این ستاد با این ویژگی،می توان نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنیم که هر روستایی چه قابلیت هایی دارد، صنایع دستی هم می تواند کاربرد داشته باشد تا درجهت ایجاد اشتغال موفق باشیم . هرچه داریم ازبرکت این مردم بزگواراست جوانان ما درس خواندند و دیپلم و لیسانس گرفته اند ولی بازار کار در مراکز دولتی نیست و میزهای دولتی پر شده است جایی نیست کسی بخواهد استخدام شود . بنابراین برای شروع کار در بازار آزاد نیاز به راهنمایی دارد، جوان باید بداند چه ظرفیتی در شهرستان و بخش هست سراغ آن ظرفیت برود وبه او کمک کرد و همه امکاناتی که ممکن است دراختیار او بگذارند تا بتواندتفکر خلاقانه اش رابه بار بنشاند و نتیجه بدهد. ماحق نداریم دچار روزمرگی بشویم ، روزمرگی آفت بزرگی است که ما را به جایی نمی رساند، افراد خوش فکر و افراد وارد نخبه دراین منطقه فراوان است که در شهرستان واستان مشغول به کار هستند ،مثلا در استان مدیر کل هستند، ازآنها دعوت کنیم تا از ظرفیت آنها استفاده شود، این بخش نخبگانی دارد که ازآنها دعوت شود تا قدمی در جهت پیشرفت منطقه برداریم و گره گشایی کنیم. دولت اصلاح طلب رفته و دولت اصولگرا وانقلابی روی کار آمده است، اگر الان ما گره گشایی نکنیم دیگر مردم به چه عنوان به میدان بیایند؟ اگر کاری برا ی مردم نشود مردم به طرف نهضت آزادی و یا جبهه آزادی روی می روند و می گویند نه اصلاح طلب و اصولگرا . متاسفانه فقر گریبانگیر زندگی مردم شده است. درروایتی رسول خدا(صلى‌اللَّه‌عليه‌وآله) فرمود: « كَادَ الْفَقْرُ أَنْ يَكُونَ كُفْراً »(1) فقر، انسان را در آستانه كفر قرار مى‌دهد.باید مشکلات مردم را باید حل کرد ، سفره مردم تنگ تر شده است .باید اشتغال زایی کرد،وگرنه نمی توان آنها را جمع کردو مردم را به میدان آورد .هرکدام از ما باید این نظام جمهوری اسلامی این میراث گرانبها را قدر بدانیم، 1400 سال شیعه خون دل خورده است و برزگان شیعه وسادات را سربریده اند و درچاه انداخته اند تا نظام اسلامی از برکت خون این عزیزان سربلند کرد . اگر خدای نکرده اتفاقی برای اسلام و تشیع بیفتد ، دیگر به هبچ قیمتی ما نمی توانیم اسلام را زنده نگه داریم. مسلما حکومت بعدی ، حکومتی چون پهلوی نخوهد بود. امریکایی ها بیدار شده اند این بار داعش برایران حکومت خواهد کرد و هیچ وقت اجازه نمی دهند حکومت ملی براین سرکار بیاید و قطعا سراغ منافقین خواهند رفت، و چنین افراد خونخواری حاکم می شود .هم وظیفه انسانی وهم وظیفه حکومتی وهم وظیفه ای که اسلام و تشیع برگردن ما گذاشته است که مشکلات مردم را حل کنیم. بنابراین ستادی تشکیل شود تا در جهت پیشبرد امور مردم واجاد اشتغال برنامه ریزی کند.اگر حتی یک نفر هم سرکار برود برای ما ارزشمند است : « وَمَن أَحياها فَكَأَنَّما أَحيَا النّاسَ جَميعًا » (2) یک نفر رازنده نگه دارید انگار به همه بشریت خدمت کرده ای.

لزوم سرکشی و دیدار مسئولین با مردم :

مقام معظم رهبری در توصیه به این دولت و دولتهای قبلی تاکید کردندکه از مردم سرکشی کنید . مردم نیاز به سرکشی مدیران ومسئولین دارند . در این راستا بنده پشنهاد دادم به بخشدار محترم که ایشان گفتند دوهفته ای یکبار به همراه مسئولین بخش به روستاها نماز جماعتی شرکت می کنیم و اگر کسی مشکلی و گرفتاری دارند ونمی تواند حضوری بیاید ، در آن جلسه مشکلش را مطرح کند تا به اندازه ای در توان است به آن رسیدگی است البته همه مکشلات را نمی توان یک شبه حل کرد ولی دیدار مردمی بسیار خوب است ، سلام وعلیک با مردم وسرکشی کردن از آنها کار پسندیده است .هم شرکت در نماز جماعت باشد وهم دیدار وصحبت با مردم .

این دو پیشنهاد بنده برای رفع مشکلات بخش بود ، ان شاءالله خداوند سعی و کوشش همه شما را قبول کند ، الحمدالله مدیران خوبی در بخش هستند ، افراد انقلابی ، دلسوز ، خدمتگزار و با توان اجرایی بالا . ان شاءالله دست به دست هم بدهیم و با کمک شما بتوانیم خدمتگزار مردم باشیم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

پی نوشت :

1- الكافي، ثقة الإسلام كلينى‏، ج ‏2، ص 307 ؛ خصال، شیخ صدوق، ج‏ 1، ص 12؛ بحار الأنوار، علامه مجلسی، ج‏ 70، ص 246.

2- سوره مبارکه المائدة آیه ۳۲


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.