سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

سخنرانی در مراسم تودیع ومعارفه شهردار چترود

ارسال شده توسط: مدیریت سایتبازدید شده: 65 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1400.09.12
 
سخنرانی حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه محترم در مراسم تودیع و معارفه شهردار چترود مورخه 1400/08/20



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

قال مولانا الامام الحسین ( علیه السلام ) : « اِعلَموا اَنَّ حَوائِجَ النّاسِ اِلَیکُم مِن نِعَمِ اللهِ عَلَیکُم، فَلا تَمَلُّوا النِّعَمَ فَتُحَوَّلَ اِلی غَیرِکُم » (1)

اقدامات شهرداری تاثیر مستقیمی بر زندگی مردم دارد :

جلسه ، جلسه بسیار مبارکی است . خیرمقدم عرض می کنم خدمت همه مدیران عالی رتبه استان و همین طور مدیران عزیز و عالی رتبه بخش و برادران وخواهرانی که شرف حضور دارند ، از نماینده عزیز و پرتلاش مان جناب آقای پور ابراهیمی و فرماندار محترم جناب آقای شهسواری ، برادران عزیزی که از شورای اسلامی استان تشریف فرما شدند، عزیزان از نیروی انتظامی سپاه و بسیج و از حجت الاسلام ربانی رئیس شورای شهر واز بخشدار محترم نیز صمیمانه تشکر می کنم . از شهردار محترم جناب آقای یزدان پناه هم که مدتها زحمت کشیدند، تشکر می کنم. ان شاءالله موفق باشند و خدمت جناب آقای علیزاده تبریک عرض میکنم.

برادران وخواهران خدمت در نظام جمهوری اسلامی افتخار بزرگی است و در دنیا خیلی ها کار می کنند اما کار کردن در نظامی که در رأس آن ولی فقیه ، جانشین امام زمان حاکمیت دارد ، بسیار با ارزش است. نظام اسلامی که آرزوی رسول خدا (ص) ، امیرالمومنین علی (ع) و ائمه بوده وتحقق پیدا کرده است . خدمت دراین نظام ارزشمند است . یک جمله ای از امیرالمومنین است که : از دیگران کشته می شوند ولی از ما هرکس کشته شد سیدالشهدا می شود. خدمت کردن در نظام جمهوری اسلامی بالاترین افتخار است، امام حسین (ع)می فرماید : « بدانید که نیازمندیهای مردم به شما، از نعمتهای الهی بر شماست. پس از این نعمتها خسته نشوید که هر آینه به سوی دیگران سوق یابد. »(1) اینکه انسان در مصدر کاری قرار بگیرد که بتواند گره ای ازمردم بگشاید یک نعمت است و انسان نباید از این نعمت ملول شود. تنها ارگانی که بیشترین ارتباط را با زندگی مردم دارد ،شهرداری است . شهرداری می تواند امید برای مردم ایجاد کند. همین که یک جدول در شهر رنگ می شودو یا کوچه و خیابانی آسفالت می شود، امید به زندگی افزایش می یابد واین خیلی مهم است. نقشی که شهرداری در زندگی مردم دارد یک نقش بسیار پررنگ است. البته مردم هم باید کمک حال شهردار باشند و آنچه وظایف مردم در قبال شهرداری است راکوتاهی نکنند، بالاخره دراین موقعیت همین که شهرداران بتوانند حقوق کارمندان وکارگردان خود را بدهند، هنر کرده اند. یک شهردار موفق کسی است که بدهی نداشته باشد. اگر مردم یاری بکنند ، شهرداری می تواند در شهر فضای سبز ایجاد کند و خدمات بدهد. بنابراین همکاری دو طرفه است از طرفی هم مردم گرفتار هستندو کارمندان شهرداری باید مراعات حال مردم را بکنند، باترشویی کار پیش نمی رود بلکه با اخلاق و رفتار خوب و سعه صدر است که خیلی از مشکلات را می توان حل کرد، ما هم در نماز جمعه وجاهای دیگر در خدمت شهردار محترم هستیم و ان شاءالله ایشان سربلند و موفق باشند و بتوانند به مردم خوب و شریف این بخش به خوبی خدمت کنند ،الحمدالله فضای بخش هم فضای مبارکی است . فضای همدلی است . بنابراین از دولت کریمه جناب آقای رئیسی بیشترین استفاده را ببریم .هر دونماینده عزیز استان ، خدمتگزار هستند و ظرفیت بسیار خوبی است و به قول معروف تا نگرید طفل کی نوشد لبن، ما اگر یک اتاق فکری وبرنامه ریزی راهبردی برای یکسال و دوسال و سه سال نداشته باشیم، نمی توانیم موفق باشیم. حتماباید اتاق فکری باشد که برنامه ریزی شود که ما قرار است به کجا باید برسیم وچه خدماتی باید ارائه بدهیم واز کجا باید کمک بگیریم . گروهی باید در منطقه و بخش و گروهی هم باید در استان وکشور فعال باشند تا بتوانند منابع را جذب کنند وخدمت کنند .من صمیمانه از همه شما بزرگواران و سرکار خانم ایرانپور که سرپرست بودند و نیز مجموعه شهرداری صمیمانه تشکر می کنم . خداوند ان شاءالله به شما خیر بدهد . چه خوب است چنین جمعی از مدیران و مسئولین را ما در نماز جمعه هم داشته باشیم . همانطور که در این جلسه همه مدیران ومسئولین همه حضور دارند در نمازجمعه هم شما را زیارت کنیم . مطلب بعدی اینکه جناب آقای دکتر ماشینی که در اختیار ما گذاشته اند، خوب نیست . شما می توانید به شهرداران کمک کنید یک ماشین مناسب و سالم در اختیار امام جمعه قرار بدهید تا در رفتو آمد مشکل نداشته باشیم.
صمیمانه از حضور همه تشکر میکنم، ان شاءاله موفق و سربلند باشید

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

پی نوشت :

1- مستدرک الوسائل، ج12، ص209


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.