سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

برنامه ریزی و نظم بخشیدن به زندگی / جانفشانی امیرالمؤمنین(ع) در لیلة المبیت

ارسال شده توسط: مدیریت سایتبازدید شده: 62 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1400.09.12
 
خطبه های نماز جمعه بخش چترود به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه1400/07/16


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان ، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والامقام بخش ، شهدای گمنام، شهدای مدافع حرم، شهدای سلامت، شهدای مدافع حرم، سیدالشهدای مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان ، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

برنامه ریزی و نظم بخشیدن به زندگی :


باتوجه به اینکه پایان ماه صفر شهادت امام هشتم علی بن موسی الرضا بود یک حدیث گهر بار از این امام همام را که در مورد مدیریت زمان است، خدمت شما نمازگزاران عرض می کنم.
امام رضا علیه السلام می فرمایند: « إجتَهِدوا أن یَکونَ زَمانُکُم أربَعَ ساعاتٍ » بکوشید که زمانتان را به چهار بخش تقسیم کنید « ساعَةً مِنهُ لِمُناجاةِ اللّه ِ » زمانى براى مناجات با خدا (بخشی از ساعات شبانه روز را برای ارتباط با خدا ، نجوا کردن و سخن گفتن، حرف زدن ونشستن و مناجات با خدا ) «و ساعَةً لِأمر المَعاشِ » زمانى براى تأمین معاش (کار کردن برای تامین زندگی) « و ساعةً لِمُعاشَرَةِ الإخوانِ و الثِّقاتِ و الَّذینَ یُعَرِّفُونَ عُیُوبَکُم و یَخلِصونَ لَکُم فِی الباطِنِ » زمانى براى معاشرت با برادران و معتمدانى که عیب هایتان را به شما مى شناسانند و در دل شما را دوست دارند،(دید و بازدید دوستان و خانواده و دوستان و برادران معتمد شما که نقص کار شما را از روی دلسوزی به شما می گویند ) « و ساعَةً تَخلُونَ فِیها لِلَذّاتِکُم و بِهذِهِ السّاعَةِ تَقدِروُن عَلَى الثَّلاثِ ساعاتٍ » و ساعتى براى کسب لذّت هاى حلال با بخش چهارم توانایى انجام دادن سه بخش دیگر را به دست مى آورید.(1) نه این طور باشد که همه وقت زندگی را صرف کار کردن کند ونه همیشه در حال دید وبازدید ومهمانی باشد بلکه باید هرچیز در جای خودش باشد و زندگی رامدیریت کرد، انسان باید اوقات زندگی خودش را به چهار قسمت کند: عبادت ، کار ، دیدو بازدید و تفریح حلال .که با وقتی که برای لذت حلال اختصاص می دهید ، انسان برای سه بخش دیگر را به دست خواهد آورد.

راههای رسیدن به حال خوش در زندگی :


من روی این بخش مقداری مطالعه کردم ومتمرکز شدم تا بفهمم منظور حضرت از لذت حلال چیست و به نکاتی پی بردم که خدمت شما عرض می کنم اینکه چگونه در زندگی به حال خوش برسیم و از لذت حلال برخوردار شویم که در قالب 9 مورد خدمت شما عرض می کنم:

1- خوشبین ومثبت نگر بودن :
اولین نکته این است که اگر می خواهد لذت حلال را در زندگی درک کند باید خوشبین ومثبت نگر باشد، هستند انسانهایی در زندگی که همیشه منفی نگر هستند وفقط نیمه خالی لیوان را در زندگی می بینند و روانشناسان می گویند افراد خوشبین شادتر هستند و افراد مثبت اندیش در زندگی موفق تر هستند . روانشناسان معتقدند فرایندی است به نام فرایند نوسازی یعنی هر مسئله بدی و موقعیت برای او پیش می آید با خوشبینی برخورد کند، وبا مثبت نگری نگاه کند در این صورت در زندگی شادتر است و از زندگی لذت می برد . راه شادی این است انسان خوشبین ومثبت اندیش باش نه منفی نگر. یک نویسنده به نام رایان می گوید اگر همه تمرکز خود را روی اشتباهات بگذارید، از زندگی لذت نخواهید برد ،منفی نگری موجب افسردگی ودلسردی وکاهش اعتماد به نفس می شود ولی وقتی با دید مثبت به موقعیت ها نگاه می کنید امکان تجربه لذت وشادی را انسان برای خودش فراهم می کند. انسان باید در زندگی شاد ،خوشبین ومثبت اندیش باشد ومنفی نگر نباشد .

2- شکرگزار بودن :

نکته دوم انسان شکرگزار نعمت هایی باشد که خداوند به او عنایت کرده است،همین شکرگزاری و شاکر بودن در برابر نعمت هایی خداوند به انسان داده است ،منبع شادی است. زمینه لذت حلال را در زندگی فراهم می کند. تحقیقات نشان داده است افرادی که شکرگزار هستندو دفترچه خاطرات دارندو زیبایی ها ونعمتهای زندگی شان را یادداشت می کنند، شانس بیشتری دارندکه از زندگی لذت ببرند و احساس بهتری دارند

3- مهربان بودن :

سوم مهربان بودن است که موجب شادی است

4- قدر دانستن همه لحظات زندگی :

لحظه لحظه زندگی را قدر بداند و انتظار نکشد شادی و لذت به سراغ او بیاید بلکه همه لحظات زندگی را قدر بداند و در همان لحظه ای که زندگی میکند ،شاد باشد.

5- ورزش کردن :

انسان اهل تحرک و ورزش باشد، نرمش کند. تحقیقات نشان می دهد نیم ساعت در روز ورزش هوازی انجام بدهیم بیشتر از داروها اثربخش خواهد بود و ما را از استرس ونگرانی نجات می دهد.

6- استراحت کافی

انسان باید به اندازه کافی استراحت به اندازه کافی داشته باشد. آرامش و سکوت دو منبع شادی هستند

7- خوشرو بودن :

امام رضا(ع) می فرماید :شما می تونید با لذت حلال انرژِ برای سه بخش دیگر را تامین کنید .یک عامل در کسب لذت حلال این است که انسان خوشرو باشد و از ترشرویی دوری کند، پیامبر خدا(ص) بهترین اخلاق را داشت .روانشناسان معتقدند حتی اگر خوشحال هم نیستید ،بخندید همین لبخند زدن باعث شادی می شود

8- توجه به نقاط قوت خود:

همیشه به توانایی ها و نقاط قوت وجود خودمان توجه داشته باشیم و از روی تمرکز دائمی بر نقاط منفی و ضعفهای خودمان پرهیز کنیم.

9- امیدوار بودن :

امیدوار بودن و امید داشتن در زندگی بسیار مهم است، هرگز ناامید نشوید. داستانی را از کتابهای روانشناسی خدمتتان عرض می کنم، شخصی به نام اینگر، 20سال با درد و رنج زندگی کردو انواع اقسام طومارها را داشت ، دکترها او را جواب کردند و هرگز امید خودش را از دست نداد و خودش را با نوه ها و فرزندانش وطبیعت سرگرم کرده بود و همیشه امید داشت وهمین روحیه اش موجب شد که از امراض نجات پیدا کند.

این 9 موردی که عرض کردم زمینه شادی و لذت حلال را در زندگی برای ما فراهم می کند. همیشه نباید انسان برای کار بدود بلکه باید زندگی سعات زندگی خود را به چهار بخش تقسیم کند. مناجات ،کار ، دیدار با دوستان و آشنایان و لذت حلال و از راه لذت بردن وشاد بودن می توان انرژی 4 بخش دیگر را تامین کرد .

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی

حرام شدن آتش جهنم بر شرکت کننده در نماز جمعه :

اولین نکته در خطبه دوم در توصیه به تقوی اهمیت حضور درنماز جمعه را خدمت شما عرض می کنم. ان شاءالله هفته آینده هر کدام از شما یکی از مومنین را به همراه خودش به نمازجمعه بیاورد. حدیث گهرباری از امام صادق علیه السلام است که می فرماید: « ما مِنْ قَدَمٍ سَعَتْ‏ اِلَی الْجُمُعَةِ اِلاّ حَرَّمَ اللّهُ جَسَدَها عَلَی النّارِ» (2) هیچ قدمی نیست که در راه نماز جمعه برداشته شود مگر آنکه خدا بدن آن را بر آتش حرام می‏ سازد. نمازجمعه یک نماز عادی ومعمولی نیست یک رابطه بین خداوند، مردم ،رهبری و نظام جمهوری اسلامی است . اهمیت نماز جمعه یک سوره مستقل در باره آن به نام جمعه در قرآن آمده است، ان شاءالله مردم چترود توجه ویژه ای به نمازجمعه داشته باشند.

مناسبت های هفته :

جمعه ، 16 مهر ، 1 ربیع‌الاول

*هجرت پیامبر اكرم(ص) از مكه به مدینه و لَیلَة المبیت (1ق)
آغاز ماه ربیع الاول را تبریک عرض می کنم . ان شاءالله عزاداری های شما مورد قبول حق تعالی باشد وموجب حرکت ما در ماههای آینده به سمت توحید واهل بیت باشد. اول ماه ربیع شب لیله المبیت را داریم و هجرت رسول خدا دراین ماه بود .

جانفشانی امیرالمؤمنین(ع) در لیلة المبیت:

بعد از این که مردم یثرب با پیامبر(ص) پیمان حمایت بستند، مشرکان به شدت از قدرت گرفتن پیامبر(ص) احساس خطر کرده و تصمیم گرفتند شبانه به خانه پیامبر(ص) شبیخون بزنند و او را در بستر به قتل برسانند. دشمنان برنامه ریزی کرده بودند تا از هر قوم وقبلیه ای یک نفر را انتخاب کرده بودند تا شبانه رسول خدا(ص) رابه قتل برسانند و از همه قبایل هم آمده بودند تا رسول خدا رابه قتل برسانند و خون بین همه قبیله ها پخش شود . پیامبر(ص) که از طریق وحی، از نقشه شوم آنها مطلع شده بود، شبانه از شهر خارج شد و به علی(ع) دستور داد که در بستر او بماند. و به او فرمود: پارچه سبز رنگى كه من دارم (و به هنگام خواب روى خود مى‏كشم) به روى خود بينداز و در بستر من بخواب. على (ع) اين كار را انجام داد، معلوم نبود علی(ع) سالم بماند هدف این بود که جان رسول خدا حفظ شود ولی علی(ع) نیز شجاعانه در بستر پیامبر خوابید .حضرت(ص) از خانه بیرون آمدند ولی دور تا دور خانه محاصره شده بود ، یک مشت خاک برداشتند و دعا خواندند و پاشیدند وآنها حضرت را ندیدند . از جهت نظامی حضرت (ص) مستقیم به سمت مدینه حرکت نکردند ، به قول معروف طوری برنامه ریزی کردند تادشمن به اشتباه بیفتد وشبانه حرکت کردند و در سمت عکس مدینه و در جهت طائف حرکت کردند .ان شاءالله خدا قسمت کند و غار ثور محل اختفای رسول خدا را از نزدیک ببینید. کوه مانند کاسه واژگون شده است و تا بالا دم دهانه غار پیاده روی زیادی دارد . حضرت درجهت عکس مدینه حرکت وبه سمت طائف رفتند و از کوه بالا رفتند وبه امر الهی عنکبوتی آمد و در غار را تار تنید وکبوتری هم در آنجا تخم گذاری کرد. دشمنان همه جا را گشتند و رد شناسان را به خدمت گرفتند تا از روی رد پای پیامبر(ص)، محل او را پیدا کنند و تا نزدیک غار آمدند و گفتند ی از اینجا یا به آسمان رفته است یا در زمین فرو رفته است.چون دیگر رد پایی نیست. اگر هم در غار رفته بودند باید تار عنکبوت پاره شده بود. حضرت(ص) سه روز آنجا ماندند تا اوضاع آرام شود. در این سه روز داماد حضرت به نام ابوالعاص غذایی روی شتر می‌گذاشت و برای رسول خدا می آورد. روز سوم حضرت به سمت مدینه حرکت کردند و ۱۲ ماه ربیع به شهر مدینه رسیدند که جریان آن مفصل است و این مبدأ هجرت رسول خدا (ص) شد(3). دشمنان تمام شب خانه رسول خدا (ص) را زیر نظر داشتند ونزدیکی صبح به خانه حمله کردند تا حضرت رسول را به قتل برسانند که امیر المومنین در جای پیامبر(ص) خوابید بود . چهل نفر با شمشیرهای کشیده بالای سر حضرت علی (ع)ایستادند که حضرت(ع) سر از زیر پارچه درآورد .همه تعجب کردند و سوال کردند: محمد کجاست؟ على فرمود: مگر او را به من سپرده بودید که از من مى‏ خواهید؟ در این هنگام به سوى على(علیه السلام) یورش بردند و او را آزردند و او را به سوى مسجدالحرام کشیدند و پس از بازداشت مختصرى او را آزاد ساختند و در سمت مدینه به تعقیب پیامبر پرداختند، در حالى که پیامبر در غار «ثور» پنهان شده بود.در این هنگام آیه قرآن نازل شد : «وَ مِن النّاسِ مَن یَشری نَفسَهُ ابتِغاءَ مَرضاتِ اللَّهِ»(4) جان خود را به خاطر خشنودی خدا می‌فروشند؛ و خداوند نسبت به بندگان مهربان است.
معاویه به یکی از درباریان پول زیادی داده بود و گفته بود در میان جا بینداز که این آیه درباره ابن ملجم است ، آیه ای که درباره علی بود را منتسب کند به ابن ملجم ! که او گفته این پول کم است و باید بیشتر بدهی و در ازای درهم بیشتری من تبلیغ میکنم که این آیه در شأن این ملجم نازل شده است. یا ابن تیمیه می‌گوید :خوابیدن علی (ع) در جای رسول خدا(ص) خیلی مهم نیست چون حضرت علی(ع) می دونست که کشته نمی شود .این حرف دروغ است ، حضرت اطلاعی نداشت و پیامبرهم نفرموده بود که تو سالم می مانی! وخطر جانی برای حضرت علی (ع) وجود داشت. ابن تیمیه پیامبر وهابیون است . تفکرات وهابیون و داعش همه حرفهای ابن تیمیه است، آخوندی که در قرن ۶_۷ زندگی می کرده است و تغییراتی را در دین ایجاد کرده است و تفکر و توحیدیش یهودی است . مثلاً میگفت : همینطور که من از منبر پایین می آیم، خداوند هم شبها از آسمان به زمین می آید . معتقد به توحید جسم بودن خداست و کتابهای زیادی هم دارد . خود علمای اهل سنت او را زندان کردند و در همان زندان هم فوت کرد. محمد بن عبد الوهاب که موسس مذهب وهابیت است از پیروان ابن تیمیه است و هرچه دارد از اوست، البته با کمک انگلیسی ها به مقام رسید. منظورم ابن تیمیه کسی بود که سعی می کرد هرکجا آیه و فضیلتی در مورد علی(ع) بود را خدشه دار کند و ارزش کار او را پایین بیاورد. همین آیه ای که عرض کردم که افتخاری برای امیرالمومنین است که جانش را برای خدا داده است و جای رسول خدا(ص) خوابیده است تا جان پیامبر را حفظ کرده باشد، اگر امیرالمومنین مثل امشبی جای رسول خدا نمی خوابید، قطعا رسول خدا کشته می شد و اسلام ناب به ما نمی‌رسید. ولی دشمنان خدا این افتخار بزرگ جانفشانی امیرالمومنین(ع) را این گونه زیر سوال بردند.

دوشنبه ، 19 مهر ، 4 ربیع‌الاول

*تأسیس "مجمع تقریب مذاهب اسلامی" به دستور حضرت آیت اللَّه خامنه‌ای (1369 ش)

تقریب مذاهب چیست ؟ حضرت امام خمینی( ره ) و مقام معظم رهبری اندیشه وحدت گرا داشتند، تفرقه را از دشمن می دیدند . این اندیشه یک اندیشه قرآنی است یعنی خدای تبارک و تعالی به اهل کتاب : یهودی ، مسیحی ، زرتشتی و صابئی که پیرو حضرت یحیی هستند و تعدادی الان در خوزستان هستند به اینها سفارش می کند : «يا أَهلَ الكِتابِ تَعالَوا إِلى كَلِمَةٍ سَواءٍ بَينَنا وَبَينَكُم » ای اهل کتاب تفرقه را کنار بگذارید و مشترکات را بگیرید « أَلّا نَعبُدَ إِلَّا اللَّهَ » همه خداوند را که قبول داریم(5) همه روی این اندیشه توحیدی متحد شوید و خدا را عبادت کنیم و برای خدا شریک قائل نشویم. پیامبر خدا(ص) ، امیرالمومنین ودیگر ائمه هم اندیشه وحدت داشتند.

باعث خوشنامی اهل بیت «ع» شوید!

امام صادق «ع» خطاب به زید بن حشّام: ای زید! با مردم (اهل تسنن) با اخلاقِ خودشان معاشرت کنید، در مساجدشان نماز بگزارید و مریضانشان را عیادت کنید و در تشیع جنازه هایشان حاضر شوید و اگر توانستید امام جماعت یا مؤذن آنها شوید این کار را بکنید که اگر شما چنین عمل کردید خواهند گفت: اینان جعفریان اند، خدا او را رحمت کند چه اصحابش را خوب تربیت کرده است و اگر این امور را ترک نمودید خواهند گفت: اینان جعفریان اند، خداوند جزایش را بدهد چه اصحابش را بد تربیت کرده است. (6) این اندیشه وحدت است . امام چنین اندیشه ای داشت، مقام معظم رهبری هم اندیشه وحدت داشتند در مقابل این اندیشه هستند کسانی که دنبال تفرقه هستند و آتش بیار شده اند و موجب اختلافات شیعه و سنی هستند .حتی بین مردم یک کشور تفرقه می اندازند، مدتی برای تفرقه بین مردم ایران دو حزب چپ و راست راه انداختند که رهبر معظم انقلاب برای اینکه تفرقه ایجاد نشود و دشمن سواستفاده نکند ،فرمودند خودی وناخودی . یه مدتی گفتند: اصولگرا و اصلاح‌طلب که رهبر انقلاب این تقسیم بندی را هم قبول نداشتند در هدو حزب ، فرد خوب زیاد بود، بنابراین رهبر انقلاب فرمودند: اصولگرای اصلاح طلب واخیرا هم گفتند انقلابی . انقلابی کسی که قرآن و اسلام و کشور را دوست دارد وبا دشمنان دشمن است .اینها برای این است که تفرقه نباشد ، این اندیشه مقام معظم رهبری است تا مذاهب را به هم نزدیک کنند و برای همین سازمانی را تأسیس کردند به نام مجمع تقریب مذاهب یعنی تمام علما ی اهل سنت و شیعه بنشینند و مشترکات را ببینند واز تفرقه جلوگیری کنند . این مجمع به دستور مقام معظم رهبری تاسیس شد. بنابراین وقتی خود ایشان می گویند درعالم اسلام بین شیعه و سنی تفرقه نباشد و وحدت باشد ، چگونه حاضر می‌شوند بین شیعیان یکی به عنوان چپ و راست طرد شود. زمانی ما بافت بودیم اگر نانوایی متعلق به راستی ها بود چپی ها نمی‌رفتند نان بگیرند، اینها چیزهای موهوم است که واقعیت ندارد .دشمن برای ایجاد تفرقه اینها را به وجود آورده است ، چقدر ما از این ناحیه ضرر کردند، هر گروهی آمد، گروه دیگر را بیرون کرد ، مدیریت ها ثابت نبوده است و زمینه سواستفاده افراد دغل کار را فراهم میکند .افرادی که در انتخابات خودشان را به احزاب می چسبانند تابه اهدافشان برسند و ضربه آن را هم مملکت می خورد . بنابراین اندیشه مقام معظم رهبری براساس اندیشه تقریب و وحدت است. وحدت گراییاندیشه قرآنی است ، ماهم به همین معتقدیم که روش صحیح و قرآنی است .

سه‌شنبه ، 20 مهر ، 5 ربیع‌الاول

* روز ملی كاهش آثار بلایای طبیعی

روز ملی کاهش بلاهای طبیعی را داریم که خیلی مهم است .مدیران و مسئولین سیل و زلزله خبر نمیکند مقاوم سازی خیلی مهم است ، اگر مکانها ومنازلی هستند که ایمن ومقاوم نیستند، اهمیت بدهید حفظ جان خیلی مهم است باید آن را قدر بدانیم.

اعلام ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای :

شما شنیدید که دولت اعلام کرد واردات لوازم خانگی کره ای ممنوع است و عده ای هم جوسازی کردند چرا مقام معظم رهبری این دستور دادند . من توضیح کوچک بدهم کره ای ها با دوشرکت ال جی و سامسونگ وارد ایران شدند . نتیجه این شد کارخانه آزمایش وارج ما تعطیل شد و مردم هم سراغ اجناس خارجی رفتند و کارخانه های تولید لوازم خانگی ایرانی تعطیل شدند واز هم پاشیده شدند . یک عده ای هم چون در وزارت صمت سوبسید از اینها می‌گرفتند به آنها کمک کردند و از این کار منفعت بسیار به جیب زدند. تا جایی رسیدکره ای ها حاضر نبودند مالیات بدهند هنگام ورود اجناس، هزینه را دور میزند واگر جریمه می شدند ،حاضر نشدند جریمه را بپردازند. از آن طرف هم هفت میلیارد دلار پول ما را بلوکه کردند به بهانه اینکه آمریکا نمی‌گذارد پس بدهیم. در ایران هم راحت بازار ما را به دست گرفتند تا حدی تبلیغات شد که دخترانی که میخواستند ازدواج کنند حتما باید جنس ال جی و سامسونگ در جهیزیه شان باشد .نتیجه این شد که کارخانه های ایرانی تعطیل شد و فرزندان ما بیکار شدند، وعده ای این وسط منفعت مالی فراوانی می بردند . سال ۹۸ دولت آقای روحانی برنامه ریزی کرد تا اجناس کره ای تا سال ۱۴۰۰ وارد نشود .همان هایی که منفعت مالی می‌بردند گفتند راه باز کنید توی این دوسال کارخانه ها و شرکت های ایرانی راه افتادند و بازار پرسود اشباع شد و سیصد نفر از کارگران بیکار شده سرکار رفتند . باز افراد که توی وزارت صمت هستند و دنبال منفعت شخصی هستند زمزمه ورود دوباره اجناس کره ای به ایران را سر داده اند. این شد که کارخانه داران و صنعت گران نوشتن مقام معظم رهبری نامه نوشتند که شما به داد ما برسید، اگر به دادمان نرسید همه ما دوباره ورشکست میشویم و کارخانه ها تعطیل می شود. این بود که رهبر معظم انقلاب نامه نوشتند به رئیس جمهور و گفتند اجناس کره ای وارد نشود وجلوی واردات کالاهای کره ای را بگیرید علت سروصداها هم این است وگرنه این طرح از قبل هم بوده است وبا نامه صنعت گران به رهبر انقلاب، ایشان دستور دادند تا جلوی واردات گرفته شود .البته چه خوب است کارخانه های داخلی هم روی کیفیت اجناس خود بیشتر تلاش کنند.

خدایا عاقبت همه ما را ختم بخیر بگردان

پی نوشت:

1- فقه الرّضا علیه السلام، ص. ۳۳۷

2- وسائل الشیعه: ج ۵، ص ۳

3- مستدرك حاكم نيشابورى، ج 3، ص 3.

4- سوره مبارکه البقرة آیه 207

5- سوره مبارکه آل عمران آیه ۶۴

6- شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه، ج1، ص383 و شیخ حر عاملی، وسائل الشیعة، ج8، ص430


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.