سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

دیدار کارکنان سپاه زرند با امام جمعه محترم به مناسبت هفته نماز جمعه

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 82 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1400.05.07
 
به مناسبت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور جناب سرهنگ کردی فرمانده محترم وحجت الاسلام ایزدی مسئول محترم حوزه نمایندگی سپاه ناحیه زرند در معیت جمعی از کارکنان این ناحیه مورخه1400/05/05 با حضور در دفتر امام جمعه ضمن دیدار وگفتگوی صمیمی با حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم این روز وهمچنین فرا رسیدن عید سعید غدیر خم را به ایشان تبریک گفتند.




سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در دیدار کارکنان سپاه زرند به مناسبت هفته نماز جمعه مورخه1400/05/04


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان (عج) ، یا بقیةالله ، یا اباصالح، ادرکنا واغثنا.

خدمت شما بزرگواران کارکنان محترم سپاه و نیز فرمانده محترم سپاه جناب سرهنگ کردی خوشامد عرض می کنم ، بنده نیز به نوبه خود اعیاد گذشته ، عید اعظم عید غدیر خم را به شما تبریک عرض می کنم. ان شاءالله همه ما از شیعیان خالص آقا امیرالمومنین(ع) باشیم در هفته نماز جمعه قرار داریم.

غدیر اثبات شایسته سالاری:

در مورد بحث اهمیت به شایسته سالاری به این نکته اشاره کنم که خدای تبارک وتعالی بود که انبیاء را برای هدایت انسانها انتخاب کرد و نیز جانشین پیامبران راهم انتخاب کرد، پیامبر خدا(ص) به دستور خداوند در غدیر خم ، هندسه نظام سیاسی و دینی را تا قیام قیامت تبیین کردند و حضرت علی (ع) و یازده فرزندش و درعصر غیبت فقیه جامع الشرایط را به عنوان امام و جانشین بعداز خود معرفی می کنند. رسول خدا(ص) و همراهان سه روز در غدیر ماندند وجشن گرفتند و حضرت مرتب می فرمودند : «هنئونی هنئونی» به من تبریک بگویید و عید غدیر را بالاترین عید معرفی کردند و درخطبه غدیر به بیان فضایل علی (ع) پرداختند ،آنچه مهم است این است که رسول اکرم (ص) در پایان خطبه غدیر ،بر همه مسلمانان واجب کردند تا پیام غدیر را به همگان برسانند و فرمودند: « فَلْیُبَلِّغِ الْحاضِرُ الْغائِبَ وَالْوالِدُ الْوَلَدَ إِلی یَوْمِ الْقِیامَةِ »(1) (مسئله امامت و ولایت امیرالمومنین ویازده فرزندش را )حاضران به غایبان و پدران به فرزندان تا برپایی رستاخیز برسانند.منتهی دشمنان غدیر سراغ سقیفه رفتند نگذاشتند غدیر ماندگار شود .

تلاش دشمنان برای فراموش شدن غدیر:

حضرت زهرا بخاطر انحراف جریان غدیر خون گریه می کردند و می فرمودند : نگذاشتند، اگر گذاشته بودید علی (ع) شما را به سرچشمه ها و چمنزارهای سرسبز هدایت می کرد ،گریه های حضرت زهرا برای این بودکه بشریت از امیرالمومنین (ع) محروم شد و جهان از عدل علی محروم شد. دشمنان غدیر توطئه های زیادی کردند تا اولا غدیر انجام نپذیرد واگر نتوانستند جلوی آن را بگیرند،کاری کنندکه غدیر فراموش شود . درقسمت اول با اینکه برنامه ریزی حساب شده ای داشتند ناموفق ماندند، ابتدا منافقین تصمیم گرفتند تا عبور دادن مردم از غدیر، طوری عمل کنند که پیامبر(ص) موفق به سخنرانی نشود. هنگامی پیامبر به غدیر رسیدند، تعداد زیادی از مردم از غدیر عبور کرده بودند که رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) ، دستور توقف کاروانیان را صادر نمودند و امر فرمودند تا آنانی که پیشاپیش حرکت می‌نمودند، به محل غدیر بازگردند و افرادی که در پس قافله، عقب مانده بودند، سریعتر به کاروان در غدیرخم، ملحق شوند.(1) بعد از آن باز هم توطئه ای چیدند وبرای اینکه پیامبر(ص) موفق به خواندن خطبه نشود تصمیم گرفتند تا در صفوف اول بنشینند و هنگامی که پیامبر شروع به صحبت کردند، بلند شوند و با رفتن خود هم نظم جلسه را بهم بزنند و باعث از هم پاشیدن جمعیت بشوند، که این توطئه آنها هم به اذن خدا و عکس العمل به موقع پیامبر (ص) شکست خورد. خداوند فرمود : ای رسول ما تو پیام مارابه مردم ابلاغ کن و بدان وما تو را در برابر مردم حفظ خواهیم کرد : «وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ» . ولی دشمنان موفق شدند کاری کنند تا غدیر فراموش شود . آنچه امروز رسالت و تکلیف ماست این است که ما باید پیام غدیر را به نسل حاضر و به نسل آینده برسانیم .

نظام جمهوری اسلامی بر پایه غدیر:

نظام جمهوری اسلامی هم برپایه غدیر بنا شده است ، امام بزرگوار به عنوان فقیه جامع الشرایط جانشن پیامبر و جانشین امام زمان (عج) است . یکی از برکات امام و انقلاب اسلامی حفظ غدیر و برپایی نمازجمعه است ، والا تا شیعه حکومت تشکیل نداده است برپایی نمازجمعه معنا ندارد، چون نماز جمعه ارتباط بین ولی وجامعه است و به عنوان یک پل ارتباطی است، همانطور که مسلم نماینده سیدالشهداست ائمه جمعه هم نماینده نماینده هستند. حال یا آنها منصوب ولی فقیه هستند و یا با واسطه از طرف نماینده ولی فقیه انتخاب می شوند در هردو حالت واسطه ای برای حفظ نظام جمهوری اسلامی هستند، خدا را شاکریم که در زرند هم بحث غدیر جا افتاده است .

پخت 25 هزار غذا در روز غدیر:

طبق آماری که به بنده داده اند حدود 25هزار غذا در روز عید غدیر در شهرستان پخت می شود که حدود شش هزار غذا در شهر زرند و بقیه در بخش ها و روستای شهرستان پخت می شود. برنامه هایی خوبی برای عید غدیر تدارک دیده شده است . بحث زنده نگه داشتن غدیر خیلی برای ما مهم است وما باید تمام تلاش این باشد در محیط شهر و در خانه زندگی خودمان و در فضای مجازی مسئله غدیر را زنده نگه داریم .

آیت الله خزعلی موسس بنیاد غدیر در کشور:

مرحوم آیت الله خزعلی از علمای برجسته و حافظ کل قرآن و نهج البلاغه و مسئول بنیادبین المللی غدیر بودند، ایشان بارها و در جلسات متفاوت در مکه و غیر مکه و در سمینارهای ائمه جمعه می فرمودند: من هرشب زیارت امین الله را می خوانم و به امیرالمومنین سلام می دهم و به نیابت از همه کسانی که سعی کنند بهترین عیدشان عید غدیرباشد، نیز سلام می دهم وبه نیابت از کسانی که تبلیغ غدیر کنند ، دو سلام می دهم. این سخن انگیزه شد که مادر کوهبنان وبافت و زرند عیدغدیر را باشکوه برگزار کنیم، الحمدالله تاکنون هم عید غدیرباشکوه برگزار شده است اهداف غدیر اگر جابیفتد شایسته سالاری است و بسیاری از مسائل خطی جناحی کنار می رود وحکومت صالحان برپا می شود. ان شاءالله خداوند توفیق بدهد هرکجا هستیم نوکر امیرالمومنین وحضرت زهرا باشیم، نظام جمهوری اسلامی هم در واقع خدمتگزار اهل بیت است. همه ما زیر چتر ولایت زندگی می کنیم واگر اختلافی هرچند اندک باشد، موجب ناراحتی است، مخصوصا ارگانهایی که منصوب به ولایت هستند باید پشت سرهم می باشند و وحدت وهمدلی بین آنها باشد تادشمن نتواند سواستفاده کند . مثلادرگذشته افرادی بودندکه می گفتند بین امام جمعه وسپاه اختلاف است وآنها روبروی هم هستند. بنابراین هرچه انسجام بیشتری باشد ، وحدت باشد واگر کسی پشت سر دیگری حرفی زد به او بگوییم همین جا بشین تا طرف مقابل هم بیاید ، اختلافات برطرف می شد. البته اختلافی نیست ولی کم هم باشد باید همانجا بماند تا رو در رو کنند و نگذاریم رخنه ایجاد شود .

امیرالمومنین(ع) مایه وحدت جهان اسلام:

مسئله غدیر و انتخاب امیرالمومنین هم در واقع بحث وحدت است ،امام معصوم مانند نخ تسبیح است که دانه ها را دور هم جمع می کند، امیرالمومنین مایه وحدت دنیای اسلام است وغدیرهم بر این مبناست ، ان شاءالله سعی کنیم خطبه غدیر را که سند حقانیت امیرالمومنین است را گسترش بدهیم . واقعا اگرکسی بتواند برای احیای خطبه غدیر کوشش کند، بالاترین خدمت رابه حضرت زهرا وامیرالمومنین انجام داده است باید با غدیر اعتقادات فرزندان خود را محکم کنیم. متاسفانه ما در مورد غدیر بسیار غفلت کرده ایم، زمانی دانشجویان را به عنوان عمره به حج می رفتند ، وهابیون نوارکاست، cd ، فلش و کتابهای زیادی را در رد و انحراف غدیر به صورت رایگان و در جلدهای زیبا در اختیار آنها قرار می دادند.مثلا می گفتند: چگونه امیرالمومنین با خلفا اختلاف داشت در حالیکه ، دخترش را به عقد عمر درآورده است و اسم فرزندش را عثمان گذاشته است و از این دست مسائل، و بسیار حرفه ای کار می کردند، ما هم که در مورد غدیر خوب کار نکرده بودیم و عید غدیر را محکم و باشکوه برگزار نمی کردیم و فرزندان ما اطلاعات کافی نمی دادیم ، متاسفانه جوان ما به دلیل نا آگاهی و با خواندن این کتابها متزلزل و دچار شک و تردید می شدند. ولی اگر ما در مسئله غدیر کار کنیم و اهمیت آن را برای جوانانمان بازگو کنیم، آنها به اندک شبه ای متزلزل نمی شوند.باید در دانشگاه ،مدارس وحوزه های علیمه خطبه غدیرکه سند حقانیت امیرالمومنین است کار شود. ما نسبت به امیرالمومنین و عید غدیر وظیفه داریم وباید روشنگری کنیم وخطبه غدیر را کار کنیم. ان شاءالله ، از تشریف فرمایی شما تشکر می کنم، خداوند عاقبت همه ما راختم بخیر بگرداند.


پی نوشت:

1- علامه امینی، الغدیر، ج1ص12-151و294-322


http://yascms.ir/emam/gozaresh/6mordad140028.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/6mordad140029.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/6mordad140030.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.