سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

برگزاری جلسه برنامه ریزی عید غدیر با حضور وسخنرانی امام جمعه محترم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 64 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1400.04.29
 
دیدار وگفتگوی حجت الاسلام پور حبیبی و حجت الاسلام جعفری با حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم و صحبت پیرامون برنامه ریزی برای عید غدیر خم در محل دفتر امام جمعه مورخه1400/04/27



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه برنامه ریزی ستاد غدیرمورخه1400/04/27


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)

تشکیل ستاد غدیر در کشور توسط آیت الله خزعلی:


خوش آمد عرض می کنم خدمت همه شما بزرگواران، اولین باری که بحث غدیر مطرح شد، حدودا 27 سال پیش در سمینار ائمه جمعه بین دو نماز حضرت آیت الله خزعلی بحث ستاد غدیر و مدیریت و پیام رسانی غدیر را مطرح کردند،ایشان فرمودند: من هرشب زیارت امین الله را می خوانم و به امیرالمومنین سلام می دهم و به نیابت از همه کسانی که سعی کنند بهترین عیدشان عید غدیرباشد، نیز سلام می دهم وبه نیابت از کسانی که تبلیغ غدیر کنند ، دو سلام می دهم. مرحوم آیت الله خزعلی از علمای برجسته و حافظ کل قرآن و نهج البلاغه بودند. قرار شد زیر نظر ائمه جمعه در سراسر کشور ستادهای غدیر راه اندازی شود . ما درکوهبنان وبافت اولین ستاد غدیر را تشکیل دادیم و دو هزار نفر را در روز غدیر اطعام دادیم، سه رووز جشن بود. این بنیان گذاشته شدو هرسال عید غدیر باشکوه برگزار می شود و مومنین اطعام می شوند و حتی جوجه کباب پخش می شدو شیوه کار این بود که با رستوران داران صحبت می شد و مواد اولیه و هزینه هایی را که جمع می شد به آنها می دادیم تا پخت کنند وحتی بسته بندی هم به عهده آنها بود و تا 3500-4000 نفررا هم اطعام می دادیم. هفت سال قبل هم که به زرند آمدیم، اینجا هم ستادغدیر را تشکیل دادیم تاعید غدیر را باشکوه برگزارکنیم اولین سال در مسجدجامع برگزار شد و3500 نفررا چلوگوشت زرندی دادیم و بخش هایی از خطبه غدیر را خواندیم واز شاعران غدیر و زورخانه باستانی دعوت کردیم و چند ازدواج ساده برگزار شد .سادات را هم دعوت کردیم وبرای آنها صندلی گذاشتیم، برای خانمها وآقایان سادات هرکدام جداگانه تا مردم دست آنها را ببوسند و عیدی بگیرند، اکرام سادات بود .منتهی مسجدجامع کفاف جمعیت نمی داد وسال بعد 6000 نفررا درمصلی اطعام دادیم وبرنامه ریزی کردیم اقای تهامی و آقای گلستانی به همراه سادات از مسجد خودشان حرکت کردند به سمت مصلی و 8000 نفر هم در جشن شرکت کردندو غذا کم آمد.یک سال هم بنده مکه بودم و دوستان ستادغدیر برنامه ریزی کردندو اجازه ندادند جشن غدیر تعطیل شود و آقای قادری رئیس اوقاف کمک کردند شاید هنوز هم به بنده خدا مقروض باشد .آقای صمدانی و آقای جعفری در ستاد غدیریه کمک کردند و تا الان کار شد. ولی امروز بحث روی ستاد غدیر وستاد غدیریه نیست بحث به این است که غدیر به حسینیه آقای صمدانی منحصر نشود و فقط هم بحث اطعام غدیر نباشد، حسینیه های دیگر حساسیت نشان می دهند که چرا فقط آنجا باشد .حال اینکه وظیفه ما این است کل شهرستان را ببینیم و برنامه ریزی کنیم.

موکول نمودن برنامه های هم در روز عید غدیر:

هدف این است تمام افتتاح ها روز عید غدیر باشد، خرید جهازیه وعقدوجشن در غدیر باشد، واقعابرنامه ریزی منسجم باشد من دیدم دارد از دست می رود وآقای صمدانی و آقای جعفری به تنهایی می نشینند و جلسه می گذارند وسادات دعوت می کنندوانگار نه ستادی است و نه سپاه و سازمان تبلیغات و اداره اوقاف وارشاداسلامی .

برنامه ریزی کلی برای غدیر انجام شود:

بحث کتاب غدیر ، خطبه غدیر شهدای غدیرشهرستان واینکه درمورد غدیر شعرا شعر بگویند هم مهم است. باید این برنامه ریزی کلی صورت بگیرد ولی منحصر شده است به اطعام ومنشا آن هم این است که گفتندما ستاد غدیریه هستیم درحالیکه مسئولیت اصلی و شرعی ستادغدیر به عهده امام جمعه است. بحث سراین است که هر کس بخواهد وهرخیریه تبلیغ می کندو برای اطعام غدیر شماره حساب می دهد، حال اینکه چقدرپول جمع می شود وچه می شود ما نمی دانیم .هرچند طرف انسان خوبی باشد ولی این کارباید ستادی باشد و شماره حساب باید متعلق به ستاد غدیر باشد هرچه پول جمع می شود مشخص شود امام جمعه یک شخصیت حقیقی و یک شخصیت حقوقی دارد این دو شخصیت حقیقی وحقوقی تازمانی هست، مسئولیت ستادغدیر هم به عهده اوست،آقای جعفری به عنوان ستاد غدیریه کارش را انجام دهدآقای صمدانی و بقیه هم باید هرکدام یک گوشه کار را به عهده بگیرند ولی آقای جعفری می گوید حکم از قم به عنوان ستادغدیریه دارد ، فردا طلبه دیگری مدعی می شود حکم دارد پس ستادی نیست هیچ کس نباید از جایگاه خودش خارج شوداگر کسی از جایگاه خودش خارج شد منحصربه اطعام میشود بله اطعام غدیر مهم است ولی هدف پیام رسانی غدیر است وجای آن مصلی است وچون مصلی آماده نیست حسینیه صمدانی را انتخاب کردیم. ولی اگر همیشه انجا باشد، ایشان می تواند مدعی بشود که ماسالهای سال است که در اینجا جشن غدیر را برگزار می کنیم و خودمان ستاد غدیر بودیم و از اول هم ما بودیم، شما ای امام جمعه نباید دخالت کنید ، رک و پوست کنده بگویم برای اینکه این شبهه پیش نیاید ،دراین قصه آفت شناسی کردیم وبرای اینکه این مسائل پیش نیاید باید یک ستاد باشد. بالاخره امام جمعه همیشه هست، وستاد غدیر همیشه بوده وخواهد بود از یک جا باید نشات بگیرد همه هم باید کمک کنندتا جشن غدیر باشکوه برگزار شود من برنامه ام این بود .به هیچ وجه درمصلی پول جمع نمی کنم ، شان وجایگاه امیرالمومنین بالاست کسی می خواهد برای غدیر کمک کندباید پول راداخل پاکت بگذارد با احترام بدهد. اینکه مادرجایی جمع شویم وخیمه بزنیم و ذره ذره جمع کنیم، شان وجایگاه غدیر بالاتر است . ما خیرینی در این شهرداریم به سراغ آنها می رویم و برای جشن غدیر پول می گیریم، شاید او در نمازجمعه 50تومان بدهد ولی وقتی که سراغش رفتیم 1-2میلیون کمک کند و بتوانیم جشن غدیر را باشکوه تر برگزار کنیم. این است که من خیلی اصراردارم بحث ستادغدیرو زیرنظرامام جمعه باشد آقای جعفری می گوید من برای خودم حکم دارم، حتی اگر حکم هم داشته باشید باید زیرنظر امام جمعه باشید. نه اینکه شما برای خودت ستادتشکیل بدهید فردا این قصه بزرگ می شودوشماهم تشکیلات جمع می کنی و ایجاداختلاف می شود یک عده باشما این گوشه مسجد جشن می گیرند یک عده گوشه دیگر . همه هم برای خودشان انگیزه دارند وشیطان هم اختلاف می اندازد . بنابراین فقط یک ستاد غدیر داریم وفعالیتهاهم چون گذشته انجام شود همه یاوران غدیر هستند اینکه ستادغدیر از سال97 بوده است هم درست نیست، پس امام جمعه های سابق چکاره بوده اند واینکه هرسال 4000-5000-6000 نفر درجشن غدیر شرکت می کردندواطعام می شدند چه بود؟ یعنی در زمان آقای کرمی پور ستادغدیر نبوده است و آقای جعفری از سال 97 آن را زنده کرده است ؟



http://yascms.ir/emam/gozaresh/28tir14005.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.