سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

برگزاری جلسه شورای روحانیت شهرستان با امام جمعه محترم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 66 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1400.04.29
 
برگزاری جلسه شورای روحانیت شهرستان با حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم پیرامون بررسی مشکلات اقتصادی و خانوادگی طلاب و روحانیون زرند در محل دفتر امام جمعه مورخه1400/04/27




سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه شورای روحانیت شهرستان زرند مورخه1400/04/27


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)

برگزاری نظم جلسات شورای روحانیت در شهرستان :

جلسه ،جلسه بسیار مقدسی است، خدمت ائمه محترم جمعه و دیگر بزرگوارانی که شَرَفِ حضور دارند، خوش آمد عرض می کنم. اولین نکته اگر ما ائمه جمعه و سازمان تبلیغات و اداره اوقاف باهم وحدت داشته باشیم ، با برنامه ریزی می توانیم کارهای زیادی را انجام دهیم ولی اگر هر کدام به تنهایی بخواهیم کار کنیم، کارها به آن نتیجه مطلوب نمی رسد، بنابراین ضرورت دارد ماهی یکبار این جلسه برگزار شود و روحانیون در مورد مسائلی که درسطح شهر داریم هم اندیشی کنیم.

کمک به معیشت روحانیون:

مسئله دوم درباب کمک به معیشت روحانیون است که تاکنون از دفاتر ائمه جمعه شهرستان ، سه مرحله به روحانیون کمک شده است و در ایام کرونایی نزدیک به 100میلیون تومان برای ما فرستاده اند و یا از جاهای دیگر رسیده است که به صورت کارتهای هدیه 200هزار تومانی طبق لیست روحانیون که دراختیار داریم، تشریف آوردند به آنها هدیه کردیم. علاوه بر کارت هدیه ، چندمرتبه هم سبد غذایی به روحانیون داده شده است، البته اینها ناچیز است و کفایت نمی کند . بحث بعدی این است که وجوهات خیلی کم شده است، بنابراین مراجع هم دست شان تنگ شده است و به ما تنگ گرفتند ،مثلا قبلا ما از برخی مراجع تقلید مانند مقام معظم رهبری با اجازه حاج آقای رسولی اجازه نصف داشتیم ولی از دفتر رهبر معظم نقلاب ، نامه کتبی آمده است که شما یک ششم از کل و یک سوم از سهم امام اجازه دارید استفاده کنید. مثلا اگر ماهانه شصت میلیون تومان وجوهات داشته باشیم ما می توانیم از 10 میلیون آن استفاده کنیم که صرف مخارج دفتر می شود ، دفتر امام جمعه دوتا ماشین دارد ، هزینه آب ، برق، گاز ،چندخط تلفن، نیروهای دفتر، اینترنت ، مراجعات مردمی هم هست ، شورای سیاست گذاری قبلا 200 تومان به ما حقوق می دادند که الان400 شده است بنابراین ، مخارج زندگی شخصی خودمان هم هست، با این اوضاع کمک کردن واقعا سخت شده است.

درخواست از فولاد جهت جذب روحانیون به عنوان مشاور:

مسئله بعدی بحث فولاد وکمک های دیگران است که درصورتی جمعی باشد، اثرگذار است. مثلا مابرای جذب روحانیون چندین بار درمورد کارگران فولاد با آقای وزیری نژاد و آقای سهراب نژاد صحبت کردم که پول مستی می آورد جوانی که تا دیروز پول نداشت، یکدفعه ماهی 8 میلیون تومان می گیرد، ممکن است برای او فساد بیاورد و او را به سمت اعتیاد و مشروب بکشاند. از آنها غافل بشوید خدای نکرده خواهید دید که 7-8 هزار نیروی جوان شما از دست می رود . باید برنامه ریزی کنید آنها نیاز به مشاوره و روان شناسی دارند و نیاز است کسی باشد که با آنها از معنویت صحبت کند. واقعا کارخانه نیاز دارد تا تعدادی از روحانیون در بین آنها حضور داشته باشند و کمک حال آنها باشند. بنده حتی با آقای دکتر قاسمی رئیس بانک پاسارگاد که آنها را حمایت مالی می کند مفصل در این زمینه صحبت کردم ولی هنوز افاقه نشده است که تعدادی از روحانیون جذب بشوند. این کار از دو جهت حائز اهمیت است و می تواند مفید باشد یکی شاغل شدن روحانیون و دیگری رشد معنوی کارگران کارخانه نمی دانیم چندوقت دیگر به همین روند، ادامه پیدا کند چه بلایی برسر نیروهای ما می آید. اعتیاد و مشروب دامهای پیش رو هستند، گسترش معنویت کارگران واقعا ضرورت است ولی صحبت هایی که ما کردیم هنوز نتیجه ای نگرفته ایم ، بنده حتی مفصل با دکتر قاسمی و سهراب نژاد صحبت کردم . جناب سهراب نژاد قبول می کنند و به آقای نظری نژاد می فرستند که ایشان کمی سخت هستند و کار به دربسته می خورد. این کار جمعی است وکار فردی نیست، البته منحصر به فولاد هم نیست.

اختصاص وفقیات به امام زمان وحوزه های علمیه:


شما می توانید از طریق دیگر هم کار کنید. مثلا روحانیون مساجد درشهر و روستاها می توانند روی مسئله وقفیات کار بکنند ، هرپسته داری یک ردیف از باغ پسته خود را وقف امام زمان بکند و صرف مخارج حوزه علمیه شود. وقتی این پول به دست امام جمعه وحوزه علیمه رسید. هم می توان به حوزه پرداخت و هم به روحانیون که مُبلغ دین خدا هستند .بحث وقفیات را بیشتر بپردازیم ، روحانیون در مساجد شهرو روستا باید برنامه ریزی کنند ومردم را به این سمت بکشانند. در زمان طاغوت هر باغداری چندتا درخت خودش را به نام مشکل گشا یا اباالفضل(ع) یا امامزاده و... نامیده بود و این چند درخت را وقف کرده بود و آخر سال هم پسته آن را می چیدو درهمان موردی که نذر داشت ، خرج می کرد. مردم ما مردم معتقدی هستند بنابراین در مورد وقف امام زمان و وقف حوزه علمیه بیشتر صحبت کنید. اگر همه ما جداگانه برای آقای سهراب نژاد نامه بنویسیم اثری ندارد بلکه باید یک دعوتنامه جمعی بنویسیم و همه امضا کنیم که شما از طرف ائمه جمعه ، دادستان محترم، ریاست محترم دادگاه ، سازمان تبلیغات و ... به جلسه دعوت هستید و جمعی با ایشان در مورد اشتغال روحانیون صحبت کنیم.

راه اندازی صندوق قرض الحسنه برای روحانیون:

بحث راه اندازی صندوق هم خیلی مهم است ،ما درقم که بودیم چون شهریه کفاف زندگی را نمی داد صندوق خانوادگی راه انداختیم که خیلی کمک حال بود. دو کار را ما در قم انجام می دادیم یکی دعای ندبه خانوادگی ویکی صندوق که خیلی مفید بودند. البته روش اجرای آن هم مهم است مثلا برخی طلبه ها از ما قرض گرفتند و دیگر پس ندادند.

والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاته


http://yascms.ir/emam/gozaresh/28tir14003.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/28tir14004.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.