سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

عرفه روز معرفت به خدا/ اگر قرار است مشکلات را دادستانی حل کند پس چرا دیگر مسئولین حقوق می گیرند

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 74 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1400.04.27
 
خطبه های نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه1400/04/25




http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

قال امیرالمومنین علی(ع) : « أتزعم انک جرم صغیر * و فیک انطوی العالم الاکبر »

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان ، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والامقام شهرستان ، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرمان شهید والامقام شهید عظیمی ،سیدالشهدای مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی وهمراهان، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ،شهدای خدمت ، شهدای سلامت ، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مؤمنین و مؤمناتی که اهل نماز جمعه بودند و از دنیا رفتند، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه در نمازجمعه ، از ستاد برگزاری نماز جمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم و از همه شما عزیزان که سبب برپایی دین خداو برپایی مهمترین رکن بندگی که نماز است، ما را یاری کردند ، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

هدف از خلقت انسان:

مادرآستانه روز بزرگ عید عرفه و عید قربان هستیم، به همین مناسبت چند جمله ای را خدمت شما برادران وخواهران مکرمه خدمت شما عرض می کنم. بیت شعری که خواندم از حضرت امیرالمومنین (ع) است چند بیت منسوب به حضرت است که یکی از ابیات این است : « أتزعم انک جرم صغیر * و فیک انطوی العالم الاکبر » یعنی آیا گمان کرده ای که تو یک جسم و ماده کوچکی هستی در حالی که در تو عالم بزرگی نهفته است. منتهی خیلی از ما قدر این عالم بزرگ را نمی دانیم،امروز چندکلامی را راجع به اینکه هدف از خلقت چیست، خدمتتان عرض می کنم. هدف از خلقت انسان این است که ما انسانها به معرفت خداوند که خالق و هستی بخش ماست و به قرب او دست پیدا کنیم، هدف خلقت انسان رسیدن به مقام بلند است، در آیات و روایات این مطلب ذکر شده است که هدف از آفرینش انسان رسیدن به مقام قرب پروردگار است و در دعاها اینگونه می خوانیم : "یا غایَةَ الطَّالِبینَ " ای آخرین آرزوی انسانهایی که تو را می طلبند "يا غايَةَ آمالِ العارِفينَ" انسانهایی که عارف وخداشناس هستند غایت آرزویشان این است که به تو برسند، امیرالمومنین (ع) رفتن به جهنم که اینقدر سخت است را می گوید می توان صبر کرد ولی دوری و فراق از پروردگار را نمی توان صبر کرد. درد فراق دردی است که از همه دردها بدتر است در دعای کمیل می خوانیم : «فَهَبْنی یا اِلهی وَ سَیِّدِی وَ مَوْلایَ وَ رَبّی صَبَرْتُ عَلی عَذابِکَ فَکَیْفَ اَصْبِرُ عَلی فِراقِکَ ... » ای خدا و آقا و مولا و پروردگارم، بر فرض که بر عذابت شکیبائی ورزم، ولی بر فراقت چگونه صبر کنم! این چه عشقی است. مهم این است که این عشق در درون انسانها روشن شود. حضرت امام (ره) می فرمایند این ناله های امیرالمومنین (ع) از فراق حضرت حق است، این عشقی است که درباطن او گداخته شده است وهمیشه همه اعمالی که از او صادر می شود از عشق به خدا ، صادر می شود.

ارزش اعمال انسان در چیست:


ارزش اعمال در عشق به خدا ومحبتی است که به حق تعالی دارد. انسان هرکار می کند ارزش کارش بر پایه محبت به خداو عشق به پررودگار است . عید غدیر و عید قربان و روز عرفه شاهراه رسیدن به قرب به خداست.

عرفه روز معرفت الله:

عرفه روز خداشناسی وتوحید است، روز معرفت الله است. از امام حسین(ع) سوال شد که در آیه شریفه « وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ »(1) من جنّ و انس را نیافریدم جز برای اینکه عبادتم کنند؛ مراد از عبادت کردن چیست؟ حضرت فرمودند: « أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّ اللَّهَ جَلَّ ذِکْرُهُ مَا خَلَقَ الْعِبَادَ إِلَّا لِیَعْرِفُوهُ » اصحاب من! خداوند مردم را آفرید تا او را بشناسند « فَإِذَا عَرَفُوهُ عَبَدُوهُ » وقتی شناختند او را می‌پرستند، «فَإِذَا عَبَدُوهُ اسْتَغْنَوْا بِعِبَادَتِهِ عَنْ عِبَادَهًِْ مَنْ سِوَاهُ » وقتی او را پرستیدند از پرستش دیگران دست می‌کشند. (2)

خدا شناسی ومعرفت چه زمانی حاصل می شود:


حال سوال این است که خداشناسی و معرفت چه زمانی حاصل می شود؟ در کتاب لقاء الله، روایتی در این باره نقل شده است: « سئل رسول الله (ص) : کیف الطریق الی معرفة الرب؟ » از پیامبر سؤال شد: طریق معرفت خدا چیست؟ « قال: معرفة النفس » فرمودند: شناخت نفس (3). راه خداشناسی ، خودشناسی است اینکه انسان خودش را بشناسد، چگونه خودمان را بشناسیم .

برتری انسان بر سایر موجودات:

در تعریف انسان در منطق، انسان ، حیوان ناطق نامیده شده است، این تعریف ، تعریف کاملی از انسان در دیدگاه قرآن نیست بلکه انسان بالاتر از این است، انسان شناسی درقرآن این گونه ذکر شده است: « لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ » ﴿4 ﴾ ما انسان را در بهترين صورت و نظام آفريده‏ ايم. از میان همه موجودات انسان رابرتر آفریدیم برتری انسان تنها به این نیست که می تواند حرف بزند و سخن بگوید، بلکه برتری انسان در قرآن چنین بیان شده است: « إِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلَائِكَةِ إِنِّي خَالِقٌ بَشَرًا مِنْ طِينٍ ﴿5﴾ پروردگار به فرشتگان گفت : من بشرى را از گِل خواهم آفريد . خلقت انسان و ارزش انسان به این است وقتی انسان را از خاک آفریدیم( خلقت اول ) و خلقت دوم شرافت انسانی به این است : « فَإِذا سَوَّيْتُهُ وَ نَفَخْتُ فيهِ مِنْ رُوحي فَقَعُوا لَهُ ساجِدينَ (6) هنگامی‌که آن را نظام بخشیدم، و در او از روح خود دمیدم، همگی برای او سجده کنید . شما برخاک سجده نمی کنید بلکه در برابر او که روح من درآن دمیده شده است ، سجده می کنید. پس انسان شناسی یعنی انسان خودش را بشناسد و بداند از روح خدا در او دمیده شده است که بسیار با ارزش است. این است که امیرالمومنین (ع) می فرماید: « أتزعم انک جرم صغیر * و فیک انطوی العالم الاکبر » یعنی آیا گمان کرده ای که تو یک جسم و ماده کوچکی هستی خیر در وجود تو روح خدا دمیده شده است، این روح الهی که درانسان دمیده شده است موجب تفاوت انسان با سایر موجودات است و انسان می تواند به مقامات بالایی پیشرفت کند .ما نبودیم واز روح خدا بود شدیم وهمیشه هستیم ونابودی نداریم چون نفحه الهی و روح خدا نابودی ندارد وهمیشه هست، ما مثل یک شاخه هستیم که وصل به شاخه توحید هستیم، نابودی انسان این است که از این شاخه جدا بشویم که دراین صورت خشک می شویم ما وصل به توحید هستیم و از عالم ملکوت و نفحه الهی وازدمیدن روح خدادر انسان به وجودآمدیم . این حقیقت انسان است. ازاین جهت انسان توانایی زیادی دارد چون روح خدا در او دمیده شده است و می تواند مدارج را یکی پس از دیگری طی کند و به عظمتی والا دست پیدا کند که هیچ مخلوقی نمی توان به آن دست پیدا کند . تا جایی که بالاترین مخلوق فرشتگان ، جناب جبرئیل وقتی با پیامبر(ص) همراه شد ، به جایی رسیدند که که فرشته الهی گفت من نمی توانم بیشتر از این با شما بیایم ، این مقام جای من نیست وتنها انسان کامل می تواند به این مقام برسد؛ متاسفانه انسان قدر و جایگاه خودش را نمی داند و از قدرت معنوی و ارزش خودش بی خبر است.

چگونگی کامل شدن روح وعظمت الهی:

سوال این است که این شرافت روح و عظمت الهی، چگونه کامل می شود؟ وقتی انسان می تواند مدارج را طی کند که تحت تربیت قرآن و انبیا الهی قرار بگیرد بنابراین این شرافت وعظمت روح وقتی اثرگذار است که در گذشته درخدمت پیامبران الهی و بعد مبعوث شدن رسول خدا حضرت محمد(ص) تحت تربیت رسول خدا و ائمه معصومین قرار بگیرد و در عصر غیبت تحت تربیت ولی فقیه باشد. این حقیقت توحید و پیشرفت و تعالی روح انسان است وشاهد آن این آیه قرآن است: « يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اسْتَجيبُوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذا دَعاکُمْ لِما يُحْييکُمْ » (7) ای کسانی که ایمان آورده اید ، خدا و فرستاده او را اجابت نمایید هنگامی که شما را به سوی چیزی می خواند که به شما زندگی می بخشد! پس ای مؤمنین ، اگر می خواهید به حیات برتر و حیات طیبه و پاکیزه دست پیدا کنید ، دعوت خدا را که در قرآن برای شما صورت گرفته است و دستور رسول مرا بپذیرید .اگر انسان دعوت قران و رسول را پذیرفت وتحت تربیت پیامبر و ائمه معصومین قرار گرفت، رشد می کند و به مقام قرب دست پیدا می کند ، راه رسیدن به مقام قرب الهی ، مرتاضی و عرفانهای کاذب نیست آنها انسان رابه قرب نمی رسانند بلکه رشد انسان و رسیدن به مقام قرب الهی درلبیک به قرآن و لبیک به رسول خداو لبیک به ائمه معصومین است کسانی که دنبال عرفان هستند و می خواهند در این دنیا تشنگی خودشان را سیراب کنند، زمانی اتفاق می افتد که وصل به توحید شوندو شاهراه وصل شدن به توحید ؛قران، پیامبرو اهل بیت است وهرکجای دیگر بروند سراب است ، مانند دریاست هر قدر از آب دریا بخوری سیراب نمی شوی و هلاک می شوی. از راه عرفانهای کاذب هم که برخی دنبالش هستند، نمی توان به توحید رسید بلکه به دریای شور می رسند . آب شیرین و زلال و هدایت بخش که جان تشنه ما را سیراب می کند، استجابت به قرآن و رسول خدا و ائمه معصومین است و بس! اینها عامل هدایت و دستگیری و خوشبختی انسان است وظهور بندگی در روز عرفه است.

ظهور بندگی در روز عرفه:


روز عرفه ، روز خداشناسی ومعرفت به خداست که انسان از طریق کلام سیدالشهدا می توان آن را کسب کند . بعد آن هم عید قربان و قربانی کردن نفس برای خداست که جشن دارد. راجع به روز عرفه و عید قربان یک جمله از مقام معظم رهبری عرض می کنم. رهبر معظم انقلاب می فرمایند: «روز عرفه را قدر بدانید. در روایتی دیدم که عرفه و عرفات را بدین خاطر چنین اسمی داده‌اند که در این روز و آن مکان، موقعیتی برای اعتراف به گناه در نزد پروردگار پیش می‌آید... بین خودتان و خدا، بین خودمان و خدا، خلوت کنیم و به قصورهایمان، به تقصیرهایمان، به خطاهایمان و به گناهانمان که مایه روسیاهی ما، مایه بسته شدن پر و بال ما و مانع پرواز ماست، اعتراف نماییم و از آنها توبه کنیم. اگر فردی بخواهد اصلاح شود، باید گناه و عیب خود را بپذیرد و در پیش خود و خدا، به آن عیب و گناه اعتراف کند. کسانی که برای خودشان هیچ عیب و خطایی قائل نیستند، هرگز اصلاح نخواهند شد.»(8) گناهان را به خدا بگویید نه مانند مسیحیت گناهان خود رابه کشیش اعتراف کند، کشیش کاری نمی تواند انجام دهد .او هم مانند ما بشری بیش نیست .کلیپی دیدم که کشیش سوار مردم می شد و آنها به گناهان خودشان اعتراف می کردند. اسلام می گوید نیازی نیست پیش دیگران به خطای خوداعتراف کنی بلکه باید نزد خداونداعتراف کنی تا سبک بشوی . تا انسان در درگاه خدا به گناهان و خطاهایش اعتراف نکند محال است پیشرفت کند . اینکه انسان خودش را بی خطا ببیند، محال است انسان بجایی برسد.

روز عرفه وخلوت با خدای متعال:

موقعیت خلوت کردن باخداوند و اعتراف به گناهان در روز عرفه پیدا می شود. اینکه انسان به خطا و عیب خودش اعتراف کند و تصمیم بگیرد در زندگی راه صحیح ودرست را در پیش بگیرد به همین این جهت قرارشد تا همه مساجدکه فضای باز دارند و یا حسینیه بزرگی در کنار آنها قراردارد، در روز عرفه دعای بسیار باعظمت عرفه را برگزار کنند. اگر می خواهید خودشناسی کنید و به معرفت الهی دست پیدا کنید ازدعای عرفه غافل نشویدو دراین چند روز حتما ترجمه آن را بخوانید. روز عید قربان هم درکناربرگزاری نمازجماعت در مساجدنمازعیدقربان هم اقامه شود. ما هم در مسجدجامع ، ساعت 7صبح نماز عید قربان را می خوانیم ولی طوری نباشد که جمعیت فقط درمسجدجامع جمع شود، کل مساجد شهرکه نماز جماعت برگزار می شو دنماز عید قربان را اقامه کنند.

خدایا توفیق عبادت و ترک معصیت و رسیدن به مقام قرب خودت را نصیب همه ما بگردان.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی
چندکلامی را درخطبه دوم خدمت شما عرض میکنم :

مناسبت های هفته را به اختصار خدمت شماعرض می کنم:

جمعه 25 تیر 5 ذی‌الحجه


آغاز هفته بهزیستی و روز تأمین اجتماعی است.این روز را به مسئولین وخدمتگزاران دربهزیستی تبریک عرض میکنم واقعا خدمات بسیار متنوع و ارزشمندی در بهزیستی انجام می گیرد که جای تشکردارد و دراین خطبه مجال بیان آن نیست.تامین اجتماعی هم هرماه میلیاردها تومان به مستمری گیران خودش پرداخت میکند که جای تشکر وقدردانی دارد.

شنبه 26 تیر 6 ذی‌الحجه

سال روز تأسیس نهاد شورای نگهبان (1359 ش) است. درقانون اساسی شورای نگهبان بسیار مهم است، تدبیری که حضرت امام داشتندو کاربزرگی که انجام شد، درانقلاب مشروطیت علما گفتند 20 نفر از علمای دین انتخاب شوندوازمیان آنها 5نفر از آنها درآن دوره برقانون گذاری درمجلس نظارت کنند، انجام شد ولی به آن عمل نشد . حضرت امام (ره) در قانون اساسی شورای نگهبان را تاسیس کردند به هدف اینکه قانون غیر خدایی در مملکت ما جاری نشود، ازمجلس شورای اسلامی قانونی ضداسلام وضد نظام جمهوری اسلامی بیرون نیایدوشورای نگهبان حافظ قانون اساسی واجرای آن باشد. نبض اسلامیت قوانین به شورای نگهبان است سخن شورای نگهبان مر قانون است ، سخنی که حضرت امام(ره) فرمود : تصمیمی که شورای نگهبان گرفت قانون است وهمه باید بپذیرند.
مقام معظم رهبری در زمان ریاست جمهوری فرمودند : من هم انتقاداتی دارم ولی نظر شورای نگهبان را می پذیرم، پذیرش شورای نگهبان عین قانون است . سالروز تاسیس شورای نگهبان را به جناب آقای پوررنجبر وهمکاران شان تبریک عرض می کنم، انتخابات را انصافا خوب برگزار کردند هیئت نظارت و دستگاه اجرایی هم به خوبی عمل کردند وانتخاباتی باشکوه بود بدون تنش و درگیری انجام شد و حضور مردم هم در انتخابات بسیار عالی بود.

سه‌شنبه 29 تیر 9 ذی‌الحجه

روز عرفه(روز نیایش)

چهارشنبه 30 تیر 10 ذی‌الحجه

عید سعیدقربان

ما درآستانه روز عرفه و عید قربان قرارداریم، قربانی فقط برای اموات نیست بلکه انسان برای خودش هم باید قربانی کند و از مال خودش در راه خدا گذشت کند منتها ما فکر می کنیم قربانی کردن فقط برای کسی است که ازدنیا رفته است، بله خوب است و برای آن فرد خیرات محسوب می شودولی انسان تا زنده است برای خودش هم قربانی کند وبرای تقرب به خدا گوسفندی را خیرات کند به نیت سلامتی خود و خانواده وسلامتی امام زمان قربانی کند، این مطلب مدنظر داشته باشید. برخی فکر می کنند تنها درایام حج که حج رفتی، قربانی بر تو واجب می شود یا قربانی کردن فقط برای اموات است ، خیر برای احیا وزندگان هم می تواند قربانی کند ، ان شاءالله مورد قبول درگاه خدا باشد.

شهروندان به موقع برای واکسیناسیون مراجعه کنند:

نکته دیگر اینکه در برخی از شهرها واکسیناسیون کرونا برای برخی از گروههای سنی تمام شده است ولی در شهرما آنگونه که باید به آن توجه نمی شود، من از شهروندان عزیز خواهش دارم افرادی که اعلام می شود برای واکسن مراجعه کنند و اهمیت بدهند. این کار برای سلامتی خودتان است . رهبر انقلاب هم واکسن زدند و نوع ایرانی آن را انتخاب کردند تا به محصول دانشمندان ایرانی اهمیت بدهند، الحمدالله هم واکسن خارجی وهم واکسن ایرانی موجود است کسانی که نوبت آنها رسیده است ، حتما مراجعه کنند.

اگر قرار است مشکلات را دادستانی حل کند پس چرا دیگر مسئولین حقوق می گیرند:

دادستان محترم قبل از خطبه ها پیامی داشتند که خدمت شما عرض می کنم: ایشان گفتند به مسئولین و دستگاههای نظارتی، فرماندار و رؤسای ادارات بگویید مشکلاتی که در شهر و درحیطه مسئولیت آنهاست را خودشان حل کنندو اجازه ندهندکار ادامه پیدا کند و به دستگاه قضا برسد . امروز مشلات زیادی در شهر وجود دارد، مسئله آب ، شیر ، تاکسی تلفنی و مسائل مختلفی که در شهر است نباید بگذاریم همه آنها تلمبار شود تادادستان حل کند .مثلا اگر در کوچه چاله هست خودشان حل کنند نه اینکه دادستان برای حل آن ورود کند ، این ظلم است . چرا دستگاههای نظارتی کوتاهی می کنند که کار به دادگاه کشیده شود و مشکلات بعدی ایجاد شود، هر اداره ای مسائل مربوط به خودش را حل کند، اگر مسئولین به موقع رسیدگی کنند دیگر نیازی به ورود دستگاه قضا نیست . واقعا برخی مسائل رها شده است و کسی توجه نمی کند مثلا در بحث شیر اگر این وضعیت ادامه پیداکند دیگر شیری وجود ندارد وباید شیر خشک از خارج از کشور وارد کنند چون دام های مولد مانندگوسفند و گاو دارد کشتار می شود، برخی فکر می کنند دام اگر خاک بخورد و یا مانند ناقه حضرت صالح آب بخورد، شیر می دهد! خیر! دامها تاخوراک نخورند شیر نمی دهند ، خوراک هم اگر نیاورند و یا دامدار نتواند خریداری کند ، مجبور است دام را بفروشد، چه دست هایی در زرند در کار است نمی دانم که به اسم دامداران ، خوراک دام وارد شده است ولی متاسفانه مشخص نیست چه شده است، دراستان مدیران استانی باید نظارت کنند ولی انگار می خواهند بگذارند تا صنعت دام کشور نابود شود بعد دست گدایی به خارج دراز کند و برای شیر باید شیرخشک از خارج وارد کنیم تا لبنیات درست کنیم. مرغداری و مرغداران ومسائل دیگر هم همین مشکلات را دارند. بنابراین از مدیران مربوطه و اصناف خواهش می کنم خودشان مسائل را بررسی کنند و مشکلات راحل کنند تا کار به دادستانی و دادگاه نرسد ، امیدواریم این مسائل موردتوجه قراربگیرد.

زمین گیر شدن آمریکائیها درمنطقه:

درباب مسائل خارجی هم دیدید که امریکاییها از خاک افغانستان فراری شدند، با این همه کشته و خرابی که بجا گذاشتند و امروز سه گروه مدعی هستند: دولت مرکزی و داعش و طالبان؛ داعش که بسیار خطرناک است و طالبان اعلام کردند مابه شیعیان کاری نداریم که می طلبد دستگاههای امنیتی حواسشان جمع باشد، نظام جمهوری اسلامی دنبال حفظ تمامیت ارضی و حفظ امنیت افغانستان است وگرنه روسیه و چین از یک طرف سعودی ها و پاکستان وامارات و... هرکدام دنبال منافع خود هستند ولی جمهوری اسلامی دنبال این است که ان شاءالله مردم افغان روی امنیت و خوشی را ببینند و نزاع اختلاف وجنگ وخونریزی تمام شود.درعراق هم دیدید که امریکایی ها چه جنایاتی را انجام داندو دنبال تجزیه عراق بودند تا کردها ، سنی ها ، شیعیان هرکدام حکومت تشکیل بدهد و داعش را به جان مردم آنجا انداختند که عامل کشتار مردم بی گناه زیادی شد، ولی به لطف الهی حشدالشعبی که زیر نظر مراجع و سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس جان گرفت ، راه آنها را سد کرد و در مقابل آنها ایستاد، گرچه امریکایی ها دنبال تحرکات سیاسی درمنطقه هستند ولی به لطف الهی مقاومت هم درافغانستان وهم در عراق با قدرت روبروی استکبارقرار گرفته است، امیدواریم خدای متعال شر امریکا را از سر ملتهای دنیا کوتاه کندومسلمانان در سراسر دنیا روی خوش ببینند.

خدایا چنان کن سرانجام کار * تو خشنودباشی و ما رستگار

والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاته


پی نوشت:

1- سوره مبارکه الذاریات،آیه 56

2- تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۵، ص۱۵۴ / علل الشرایع، ج۱، ص۹/ نورالثقلین

3- مستدرک الوسائل، ج 11، ص 138

4- سوره مبارکه تین ،آیه4

5- سوره مبارکه ص،آیه 71

6- سوره مبارکه حجر آیه 29

7- سوره مبارکه انفال ،آیه 24

8- 28/ 02/ 1373



http://yascms.ir/emam/gozaresh/25tir140012.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/25tir140013.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/25tir140014.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/25tir140015.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/25tir140016.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/25tir140017.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/25tir140018.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/25tir140019.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/25tir140020.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/25tir140021.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/25tir140022.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.