سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

دیدار منتخبین ششمین دوره انتخابات شورای شهر زرند با امام جمعه محترم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 44 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1400.04.27
 
دیدار وگفتگوی منتخبین ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی زرند با حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در محل دفتر امام جمعه مورخه1400/04/23


در پایان این دیدار اعضای شورای شهر نمازجماعت ظهر وعصر را به امامت امام جمعه محترم اقامه کردند.




سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در دیداربا منتخبین شورای شهر زرند مورخه1400/04/23


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)

خدمت نخبگان شهرستان اعضای محترم شورای اسلامی شهر زرند خوشامد عرض می کنم .خدای متعال را شکرگزاریم که مردم شهرستان در انتخابات حضوری با شکوه داشتند و سنگ تمام را گذاشتند و حجت را بر همه ما تمام کردند و یک انتخاب بسیار خوب و حساب شده را ازمردم زرند شاهد بودیم.

چهار عامل شکست دولتها:

امام علی علیه‌السلام در روایتی چهار عامل را سبب شکست دولت‌ها وتمدن ها معرفی می کنند ومی فرمایند: « یُسْتَدَلُّ عَلَی اِدبارِ الدُّوَلِ بِاَربَعٍ » چهار عامل باعث شکست «دولت‌ها» می‌شود: 1ـ « تَضییعِ الاُصولِ » ضایع کردن اصول 2ـ « وَ التَّمَسُّکِ بِالفُرُوعِ » سرگرم شدن به فروع . اینکه به کارهای اساسی و مسائل مهم پرداخته نمی شود و وقت صرف امور کم اهمیت و فرعی می شود. شورای جدید که به نظر من انتخاب خوبی رامردم انجام دادند باید به هوش مردم زرند تبریک گفت واحسنت گفت بر این انتخاب خوب و جانانه .

کارها را اولویت بندی کنید:

اگر ما می خواهیم موفق بشویم باید اولویت بندی کنیم کارهاو نیازهای اصلی را ابتدا انجام دهیم ، حضور شما در جلسات شهرستان ، جهت حل مشکلات مردم بسیار مهم است ولی اگر سراغ امور فرعی رفتندکه اصلا مربوط به وظایف شما نمی شود باعث نابودی می شود وکارپیش نمی رود ومردم ضرر می کنند بنابراین باید اولویت بندی شود در طول چهارسال ویا یکسال چه کارهایی باید درشهرستان صورت بگیرد کجا گرفتاری و مشکل است بالاخره شمابرآمده از رأی مردم هستید و مردم از شما توقع کار دارند .از برکات انقلاب اسلامی این بود که مردم برسرنوشت خودشان مسلط شدند ، از برکت حضرت امام (ره) است که کارها در نظام اسلامی به مردم واگذار شده است ودرشهرستان شورای شهرهمه کاره و تصمیم گیر است ومی تواندتاثیرگذار باشد. شمااگر با وحدت وهمدلی پیش بروید،موفق می شوید ماهم درخدمت شما هستیم می توانید جلسات متعدد با مدیران ومسئولین شهرستان ، نماینده وفرماندار داشته باشید تا همفکری انجام بگیردو کارهای اصلی پیش رود و با الویت بندی ضربتی انجام دهید. اصلی و فرعی کردن بسیار مهم است ، راز موفقیت این است که به امور اصلی که نیاز فوری است بپردازید. درادامه حدیث امیرالمومنین(ع) دو عامل دیگر از شکست دولتها را چنین معرفی می کند: 3ـ « وَ َتقدیمِ الاَراذِلِ » به کار گماردن آدم‌های پست

4ـ « وَ تَاخیرِ الاَفاضِلِ »کنار گذاردن انسان‌های فاضل » (1) مدیریت خیلی مهم است، یک مدیر توانمند میتواند به خوبی امور را اداره کند . اگر مدیر توانمند ، مومن ومدینی باشد خطی وجناحی بودنش هم مشکلی ندارد ولی طوری نباشد که درانتخاب مدیر خط و جناح برتوانمند بودن اولویت داشته باشد.

سپردن کارها به دست مدیران توانمند:

امیدواریم برنامه ریزی دردولت ، مجلس شورای اسلامی ، قوه قضائیه و شوراهای جدید برمبنای کلام امیرالمومنین "تقدیم الافاضل" باشد اگر واقعادرهرکاری سرمایه را به دست مدیر توانمند بدهید مشکلات برطرف خواهد شد ولی اگر مدیریت را به شخصی بسپارید که انسان خوبی باشد ولی اگر سوادو توان نداشته انجام کار را نداشته باشد ونتواند مجموعه را ادراه کند ضررو زیان آن هم زیاد است و به ضرر اسلام ونظام تمام می شود بنابراین باید کسی را به عنوان مدیر انتخاب کرد که از هرجهت نیروی توانمندی باشد و به امور وارد باشد .وقتی حضرت یوسف(ع) به نزد عزیزمصرآمد برای مقابله باخشکسالی به عزیز مصر گفت: «اجْعَلْنِي عَلى‌ خَزائِنِ الْأَرْضِ إِنِّي حَفِيظٌ عَلِيمٌ» (2) کارهای اقتصادی رابه من بسپار چون من هم امانتدار خوبی هستم وهم علیم ودانا هستم و کارم رابه خوبی انجام می دهم؛ اگر مثلا ماشین خود را برای تعمیر نزد انسان مومن ومتدینی که وارد نیست ببرید، با اینکه او انسان خوبی است ولی چون توانایی تعمیرماشین راندارد ، ماشین را خراب می کند وما هرگز ماشین خود را برای تعمیر به او نمی دهیم . و یا اینکه ساخت خانه خود را به کسی که بنایی نمی داند نمی سپاریم چون با اینکه انسان خوبی است اما نتیجه کار موجب خسارت مالی و جانی برای ما خواهد بود. بنابراین اصل انتخاب مدیر این است که افاضل باشد ،عالم ودانا به کار باشد و علاقه به خدمت داشته باشد و انسان دینداری باشدو گرایشات حزبی و جناحی اصل نیست ، درانتخاب مدیر باید ببینید آن شخص فاضل وتوانمند برای انجام این کار است یا خیر این راباید درنظر گرفت،ممکن است شما فردا بخواهید شهردار تعیین کنیدو نظر بدهید برای کارها بنابراین اول الویت بندی کنید و امور اصلی و فرعی را مشخص کنید. کارهای اصلی را اول انجام بدهید و همین طور نیروی توانمند،فاضل، دست پاک ، وارد به کار را انتخاب کنید تابتواند گره زندگی مردم راباز کند، هرمقدار شهردار توانمند وکاری باشد افتخارآن برای شما هم خواهد بود وهرمقدار که کار نابلد باشد ومشکل ساز شود، عواقبش برای شما هم هست ، وشما هم باید جوابگو باشید. بنابراین امام علی علیه‌السلام می فرماید: چهار عامل باعث شکست «دولت‌ها» می‌شود: « تَضییعِ الاُصولِ وَ التَّمَسُّکِ بِالفُرُوعِ » شما ببینید چه دولت ها وتمدنهای زیادی در گذشته بودند، عدم موفقیت و اقبال آنها این بد که به امور اصلی نپرداختند و به کارهای فرعی پرداختند واینکه از نیروهای فاضل استفاده نکردند که موجب ضرر و زیان شد. بنابراین حضرت راز پیشرفت را یک اهم ومهم کردن وکارهای اصلی را جلو انداختن و سرگرم کارهای فرعی نشدن می دانند و دوم اینکه نیروی فاضلی باشد .

با برنامه ریزی می توان کارها را پیش برد:


ان شاءالله موفق باشیدشما منتخب مردم هستید ، ماهم امید بستیم تا شما بتوانید مشکلات مردم را حل کنید، البته توقع معجزه نداریم نمی شود گفت دولت آقای رئیسی مشکلات را یک شب حل می کند، خیر ولی می توان با برنامه ریزی وهمدلی کارها را پیش برد .همیشه پشت سر مسئولین حرف بوده است، اگر شماهم به این سخنان دامن بزنید و پشت سر هم بدحرف بزنید،شکست خواهید خورد باید یکدیگرارا تقویت کنید، نقل شده است شاه عباس می خواست بین دوتا عالم اختلاف بیندازد به کی از آنها گفت ببین فلان عالم چقدرچاق است، اسب توان ندارد او را بکشد، عالم گفت: او کوه علم است که اسب نمی تواند بکشد .عالم ها طوری نسبت به هم جواب داده بودند که شاه عباس نتوانست اختلافی بیندازد ، شماهم هوای یکدیگر راداشته باشید کوچکترین اختلافی داشته باشید عده ای سواستفاده می کنند . هدف شما رضای خداوندباشد هرقدمی برمی دارید برای رضا خداباشد و بدانید درپرونده عمل شما نوشته می شود، خدمت درنظام جمهوری اسلامی افتخاراست . خدمت زیرسایه امامت ولایت این مرد بزرگ خیلی ارزشمنداست، به مناطق محروم توجه بیشتری داشته باشید آنهاحامی نظام هستند به نیازمندان توجه بیشتری کنید . ان شاءالله همیشه موفق وموید باشید ، خداوندتوفیق روزافزون به همه شما بیشترعنایت کند.

استفاده از ظرفیت قبل از خطبه های نماز جمعه جهت ارائه گزارش به مردم

می توان هرماه، یک نفرازشما بزرگوران قبل از خطبه ها صحبت کند ولی شرط دارد سخنرانی آخوندی نباشد و سخنان ما را تکرار نکنید بلکه سخنرانی در جهت حل مشکلات مردم و گزارش دهی کارهای انجام شده باشد ،سخنرانی از آیات و روایت را به عهده ما بگذارید، مردم از شماآیه و روایات نمی خواهند بگوید برای رفع فلان مشکل شهر این کار انجام شد و یا درحال انجام شده است و یا قصد داریم انجام بدهیم ، اگر این گونه باشد ما استقبال می کنیم و تریبون نماز جمعه را در اختیارتان می گذاریم و حمایت می کینم تا مشکلات مردم حل شود ونکته دیگر اینکه جلسات مستمر با مدیران ومسئولین وفرماندار ونماینده داشته باشید، در دوره قبل ما تنها در جلسه بودیم، مارا هم در جلسات تان با مدیران دعوت کنید ، می توانید هرچندوقت یکبار تعدادی از مدیران را دعوت کنید ارتباط هرچه بیشتر باشد بهتراست، امروز آقای الهی می گفتند یک زمانی ما بارفسنجان شروع کردیم آنها 18 دانشجوی رشته ریاضی گرفتند و ما هم 18 دانشجو گرفتیم و امروز آنها دانشگاه مستقل شدند که صدها رشته تدریس می شود و ما در زرند هیچی! انها 7000 دانشجو دارند ما400 دانشجو ؛ ما گفتیم راهکار این است که شما با امام جمعه در ارتباط باشید قبل از خطبه ها در مورد مشکلات با مردم صحبت کنید ، مسئولین پشتیبان شما باشندو گره گشای کار شما باشند، معادن به میدان بیایند و شما را کمک کنند، فولاد کمک کند تا شما بتوانیم رشته جذب کنید. و اعتراض کردیم چرا قبلا چیزی نگفتید؟ نماینده شهر ظرفیت بزرگی دارد و می تواند کمک کند، شورای شهر، فرماندار هر کدام ظرفیتی دارندوقتی نیامدید کارها ماند.اگر ارتباط می گرفتید ومشکلات رابیان می کردید مشکلات امروز کمتر بود، بنده 7سال زرند هستم، هرسه ماهی یکبار اینجا می آمدیدو مشکلات را می گفتید، ماهم علم غیب نداریم ارتباطات خیلی می تواندموثر باشد .می توانستیم بانماینده ومدیران شهر جلسه بگیریم و مشکلات را مطرح کنید بالاخره نوآوری داشته باشید ، ان شاءالله ما باشیم ونباشیم دنبال این هستیم که حرف اول را دراستان بزنیم وتوانمندی آن راهم درخیلی از جاهها داریم ومی توانیم ان شاءالله موفق باشید.


پی نوشت:

1- غرر الحکم، ص 342

2- سوره مبارکه یوسف آیه 55



http://yascms.ir/emam/gozaresh/25tir14006.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/25tir14007.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.