سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

دیدار اعضای دفتر نظارت شورای نگهبان زرند با امام جمعه محترم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 46 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1400.04.27
 
به مناسبت سالروز تشکیل شورای نگهبان جناب آقای پور رنجبر مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان شهرستان در معیت اعضای این دفتر مورخه1400/04/23 با حضور در دفتر امام جمعه با حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی دیدار واز نصایح وسخنان وی بهره مند شدند.




سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در دیدار مسئول دفتر نظارت واعضای شورای نگهبان زرند مورخه1400/04/23


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)

بنده نیز خدمت حضرتعالی سلام و خیرمقدم عرض می کنم وایام خجسته ماه ذی الحجه راتبریک عرض می کنم. امیدوارم خدای متعال توفیق عبادت و بندگی و دعا را در این ایام نصیب همه ما بگرداند.

اهمیت وضرورت شورای نگهبان:


اهمیت شورای نگهبان همانطورکه می دانید بسیار مهم است ونبض اسلامیتِ نظام جمهوری اسلامی ازبرکت شورای نگهبان است . شورای نگهبان حافظ اسلامیت وجمهوریت نظام و حافظ قانون اساسی است، انتخابات هم با نظارت شورای نگهبان برگزار می شود که خیلی مهم است واز ورود ناخالصی به دستگاه اجرایی جلوگیری می کند، کار بزرگ حضرت امام(ره) تاسیس شورای نگهبان بود که همانطور که از اسم آن پیداست ، نگهبان است . شما هم در شهرستان وابسته به این تشکیلات هستید، از شما وهمکاران تان تشکر می کنم که قبل و بعداز انتخابات انصافا به خوبی مدیریت کردید و انتخابات بسیار عالی برگزار شد، باتوجه به اینکه درشهرستان گرایش ها و سلایق مختلفی وجود دارد ولی انتخابات با آرامش و بدون درگیری نسبت به شهرهای دیگر برگزار شد و حضور مردم هم دشمن شکن و دوست شاد کن بود، هم در استان وهم در شهرستان مردم حضور بسیار خوبی درانتخابات داشتنند 72 درصد مردم زرند در انتخابات شرکت کردند که از حضرتعالی و همکارانتان و از دستگاههای اجرایی و نظارت و هم دستگاههای امنیتی و فرماندار محترم تشکر می کنم. همه دست در دست هم با وحدت وهمدلی و با حضور خوب مردم و درموعد مقرر انتخابات برگزار شد، امیدواریم این انتخابات منشا خیروبرکت باشد واقعا مردم از مشکلات اقتصادی خسته شده اند و توقع دارند تا تحولی در زندگی ایجاد شود و برای جوانان اشتغال ایجاد شود . امیدواریم دولت آقای رئیسی موفق باشد واز طرفی هم یک عده ای هم سهم خواه هستند و می گویند ما ستاد زدیم ، رئیس ومرئوس ستادها بودیم و تبلیغ کردیم ، امیدواریم همانطور که جناب آیت الله رئیسی گفتند شایسته سالاری حاکم باشد و ان شاءالله دولت ایشان دولت افاضل باشد .

عوامل شکست دولتها:

امام علی علیه‌السلام در روایتی چهار عامل را سبب شکست دولت‌ها معرفی کرد و فرمود: « یُسْتَدَلُّ عَلَی اِدبارِ الدُّوَلِ بِاَربَعٍ » چهار عامل باعث شکست «دولت‌ها» می‌شود:1- « تَضییعِ الاُصولِ » ضایع کردن اصول (مسائل مهم)2- «وَ التَّمَسُّکِ بِالفُرُوعِ » سرگرم شدن به فروع (امور کم اهمیت)«وَ َتقدیمِ الاَراذِلِ » به کار گماردن آدم‌های پست «وَ تَاخیرِ الاَفاضِلِ » کنار گذاردن انسان‌های فاضل (1) بنابراین طبق فرمایش امیرالمومنین (ع) اگر حکومت ها به جای پرداختن به امور مهم و اساسی به امور فرعی بپردازند، آن دولت و آن تمدن شکست خواهد خورد اگر اراذل حاکم می شوند ،امور مملکتی به کسانی که توانایی و لیاقت ندارند سپرده شود و افاضل و افراد دانشمند و متخصص که در امور سررشته دارند کنار گذاشته شود، شکست را در پی خواهد داشت.

امیدواریم در دولت آقای رئیسی اولا به کارهای اساسی پرداخته شود و ثانیا دولت افاضل باشد ماهم باید کمک کنیم درشهرستان خودمان این اتفاق بیفتد و افاضل مسئولیت بگیرند نه افراد بدون داشتن شایستگی و با سهم خواهی به پست و مقام برسند. طوری نباشد که مردم ناامید بشوند اگر خدای نکرده باز هم مردم ناامید بشوند، ممکن است از دین هم زده بشوند و بگویند اسلام ودین نمی تواند جامعه را اداره کند و همه قشری امتحان خود را پس داده اند .

ان شاءالله آقای رئیسی همان طور که اشاره کردند به کارهای اصلی بپردازند و دولت افاضل تشکیل بدهند .اگر در تمام سطوح افراد متخصص ، متدین، دلسوز و توانا برسرکار بیایند مشکلات حل می شود. از زحمات شما تشکر می کنم واقعا خیلی زحمت کشیدید ان شاءالله امام زمان از همه ماراضی باشد و ان شاءالله دل رهبر شاد شده باشد شادی رهبر موجب نزول رحمت خدابرماست.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


پی نوشت:

1- غرر الحکم، ص 342


http://yascms.ir/emam/gozaresh/25tir14002.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.