سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

برگزاری جلسه پیرامون ورزش بانوان با حضور وسخنرانی امام جمعه محترم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 61 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1400.04.10
 
برگزاری جلسه با حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم وجمعی از مسئولین و دست اندارکاران ورزش شهرستان باموضوع تصمیم گیری جهت ورزش بانوان در محل دفتر امام جمعه زرند مورخه1400/04/08




سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه با موضوع تصمیم گیری جهت ورزش بانوان مورخه1400/04/08



الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

قال رسول الله (ص) : « نِعْمَتَانِ‏ مَجْهُولَتَانِ‏ الْأَمْنُ وَ الْعَافِيَة » (1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)

اولا خدمت همه شما بزرگواران، برادران و خواهران مکرمه ، رؤسای ورزشی شهرستان، فرماندار محترم ، دادستان محترم، شهردار محترم ،فرمانده محترم سپاه ،رئیس ورزش شهرستان ، مسئول دفتر نماینده محترم ، مسئول دوچرخه سورای شهرستان ، خبرنگاران محترم خوشامدعرض میکنم.

اهمیت ورزش بانوان و تاثیرات مثبت آن در جامعه:

جلسه امروز جلسه با اهمیتی است که با یکی از موضوعات بسیار مهم سروکار دارد و آن صحت وسلامت ما انسانهاست ، یکی ازنعمتهای بزرگ آفرینش نسبت به انسانها، نعمت سلامتی و عافیت است . انسان تا سالم است قدرآن را نمی داند چنانچه رسول خدا (ص) هم می فرماید: دو نعمت بزرگ است که مورد غفلت قرار می گیرد و ناشناخته است : سلامتی و امنیت (1) ؛ انسان تا سالم است قدر سلامت را نمی داند و تا در امنیت قراردارد معنی ناامنی را نمی فهمد وقدرامنیت را نمی شناسد،برای برخورداری از سلامت ، پیامبر خدا (ص) در حدیث بسیار معروفی می فرماید: «صوموا تصحوا » (2) روزه بگیرید تا سالم شوید و در جای دیگر می فرماید: « سافروا تصحوا » (3)سفر كنيد تا صحت و سلامتي به دست آريد . یکی دیگر از راههای سلامتی ، ورزش و نرمش است که بسیار مورد تاکید است. مراجع بزرگوار ما مانند آیت الله مکارم شیرازی فتوا دادند که در سنین بالا نرمش کردن واجب عینی است زیرا موجب صحت و سلامت بدن است. زمانیکه ما دربافت بودیم یک آقای دکتر ایرانی با خانمی اهل سوئیس ازدواج کرد ، آنها یک زوج گیاه خوار بودند واصلاً گوشت نمی خوردند وبه جای گوشت سویا مصرف می کردند ، من از این خانم سوال کردم که چرا هیچ وقت گوشت نمی خورید؟ که او گفت : می خواهم سالم زندگی کنم و سالم پیر شوم و عمر طولانی داشته باشم. منظور این است که سلامتی مهمترین هدف انسان است، شبهای قدر با آن همه عظمت که دعا مستجاب می شود می گویند بالاترین دعا بعد از نماز شب قدر که لحظه استجابت دعاست، طلب عافیت و سلامتی است .خدا رحمت کند بنده خدایی می گفت : همیشه به خودم می گفتم وقتی پیر شدم، فراغتی پیدا می شود و می توانم زیاد نماز بخوانم، حال که سن ما بالا رفته است دو رکعت نماز هم سختمان است بخوانیم .

اهمیت ورزش نرمش برای سلامتی:

سلامتی برای همه مهم است خصوصا برای شهرستان ما؛ یکی از راههای تامین صحت وسلامت ، ورزش و نرمش است. برای ما ورزش و نرمش همگانی و نیز ورزش قهرمانی دارای اهمیت زیاد است ، هم ورزش آقایان وهم ورزش بانوان؛ منتهی جلسه امروز ما درباره تصمیم گیری درمورد ورزش بانوان شهرستان است، چون ورزش آقایان مشکلات و سختی ندارد و براحتی می توانند در رشته دلخواه ورزش کنند ولی ورزش بانوان بازتاب های متعددی دارد ؛ چگونگی برگزاری ، نوع ورزش و محل برگزاری آن بسیار مهم است، از طرفی نمی توان دست روی دست گذاشت و صورت مسئله را پاک کرد و اجازه ورزش کردن را به بانوان نداد، این کار درستی نیست بالاخره دختران امروز، مادران آینده هستند و مادر سالم است که فرزند سالم به دنیا می آورد ، بنابراین سلامت دختران شهرستان برای ما اهمیت دارد، و واجب است در زمینه ورزش بانوان برنامه ریزی بشود تادختران ما از صحت و سلامت روحی و جسمی برخوردار شوند آنها آینده سازان مملکت هسنتند و باید بتوانند فرزندان سالمی را تحویل جامعه بدهند، نمی توان نسبت به این قشر عظیم که حدود نصف جمعیت شهرستان است بی تفاوت باشیم . بحث های متعددی راجع به ورزش شده است تنها چیزی به ذهنم آمده است این است که طوری ورزش بانوان را برنامه ریزی کنیم که هم حرف و سخنی در کار نباشد وهم حدود شرعی و الهی مراعات شده باشد وهم اهمیت به ورزش داده شود ، ما فکر کردیم در کجاها می توانند دختران و بانوان با خیال راحت ورزش کنند، موجودی شهرستان ما فعلا پارک شهید است که هم درخت زیاد دارد وهم مزار شهید گمنام است هم زیارت و هم سیاحت است و می توان مراسم دینی و ورزشی در آنجا برگزار شود، بسیج بانوان ، بخش بانوان فرمانداری و همین طور خودآقای حجتی هم می توانند برنامه ریزی کنند و برنامه های ورزشی بانوان آنجا برگزارشود آنچه حساسیت دارد و درست است اختلاط و سوءاستفاده عده ای مغرض است که ایجاد مشکل می کنند و موجب تعطیلی کار می شود، ما اختلاط را صلاح نمی دانیم .بنابراین با حمایت شهردار محترم مجزا یکی دو روز را در هفته ، پارک شهید را اختصاصی در اختیار بانوان قرار دهیم تا فقط مخصوص بانوان باشد و از ورود آقایان جلوگیری شود و نیروی انتظامی هم فعالیتی داشته باشد تا بالاخره این جریان سروسامان بگیرد ، دختران هم هر ورزشی را بخواهند با مسئول آن برنامه ریزی کنند و انجام بدهند تا به لطف الهی بانوان احساس امنیت کنند و بتوانند به راحتی ورزش کنند و حرف وحدیث ومزاحمتی هم درکار نباشد خدای نکرده فیلمی گرفته نشود و مردی نباشد و خانمها بتوانند با خیال راحت ورزش کنند و مسئولین هم دغدغه ای نداشته نباشد تا اتفاقی بعد از آن نیفتد.برای همین این جلسه تشکیل شد تا این روی این قسمت متمرکز شویم وبرنامه ریزی شود تا این مشکل حل شود، بعد روی مبحث ورزش آقایان ، ورزش همگانی و قهرمانی هم برنامه ریزی شود. جناب آقای توحیدی هم مسئول ورزش کارگری شدند، دلسوز هستند و دوست دارند به ورزش کارگری هم اهمیت داده شود . دیروز هم با همراهی فرماندار محترم از یک باشگاه اسب سواری که خانم زارعی می ساختند، بازدید داشتیم، اطراف آن دیوارکشی است ، اگر همکاری شودو اینجا ساخته شود کمک خوبی برای ورزش است.

ترویج ورزش سوارکاری:

یکی از ورزش ها سوارکاری است چنانچه از پیامبرخدا(ص) نقل شده است که «به فرزندانتان سوارکاری، تیراندازی و شنا آموزش دهید». حتی گفته شده است ، برد و باخت در مسابقه اسب سواری منعی ندارد و یا خرجی که برای اسب می شود جز صدقات محسوب می شود و کسی که می خواهدخمس بدهد، می تواند مخارج اسب را از خمس کم کند ، تا این حد روی بحث اسب و اسب سواری تکیه شده است که اینها مغفول مانده است ، این ورزش ها را دیگران از ما گرفته اند وکار می کنند. اسب ایرانی ، بهترین اسب بوده است ولی امروز آن را باقیمت بالا به خود ما می فروشند، ما می توانیم روی این قسمتهای ورزشی شهرستان هم متمرکز شویم . به هر حال بحث آلودگی درشهرستان و شیوع بیماری کرونا که موجب بسته شدن مدارس شده ، باعث شده است بچه های ما بیشتر وقت خودشان را در فضای مجازی بگذرانند که هم موجب اضافه وزن است وهم اینکه دشمن انواع و اقسام ذهنیت را برای بچه های ما درست می کند، بنابراین اگر ما بتوانیم یک سری ورزشها را درشهرستان راه اندازی کنیم، کمک بزرگی به مردم شهرستان شده است؛ در کوهبنان که بودیم مسابقه دوچرخه سواری بین پیرمردها برگزار شد، برخی دوچرخه ها خیلی قدیمی بود ولی با آن برای مسابقه آمده بودند ، اهدای جوایز هم بود، خیلی خوب بود، فضای شادی را به وجود آورده بود، بنابراین یکی از راهای شادی و شادابی ورزش است که ما باید زمینه آن را فراهم کنیم تا به خواست خداوند، شهرستان ما یک شهرستان شاداب باشد، ان شاءالله
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


پی نوشت:

۱ ) روضة الواعظین و بصيرة المتعظين‏، محمد بن حسن فتّال نيشابورى‏، ج ۲ ص ۴۷۲ ؛ الخصال، شیخ صدوق، ج ۱، ص ۳۴ ؛ بحارالأنوار، علامه مجلسی ج ۷۸، ص ۱۷۰.

2- میزان الحکمة، حرف صاد، ح 10927

3- بحار/76/221


http://yascms.ir/emam/gozaresh/8tir140030.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/8tir140031.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.