سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

دیدار هیئت ورزشی شهرستان با امام جمعه محترم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 54 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1400.04.01
 
دیدار هیئت ورزشی شهرستان زرند با حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم و گفتگو پیرامون مسائل ومشکلات شهرستان در محل دفتر امام جمعه مورخه1400/03/30




سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در دیدار هیئت ورزشی شهرستان مورخه1400/03/30

الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)

حضور پُر شور وحماسی مردم زند در انتخابات:

ولادت باسعادت امام هشتم(ع) و دهه کرامت راتبریک عرض میکنم ، حضور بسیار پُرشور مردم درپای صندوق رأی واقعا حماسه بزرگی و یک جشن بزرگ درشهرستان بود که نتیجه آن ان شاءالله به خود مردم برمی گردد . مردم شهرستان زرندحضور 72درصدی در انتخابات داشتند، علیرغم اینکه تمام دشمنان دست اندر دست و پشت اندر پشت تبلیغ می کردند تا مردم درانتخابات شرکت نکنند ولی مردم شهرستان زرند مشت محکمی به دهان یاوه گریان زدند و با حضور 72درصدی خود ، رکورد خوبی رادر کشور بجا گذاشتند که نشان از بصیرت ، آگاهی وحمایت مردم از نظام جمهور ی اسلامی و توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و مراجع داشت ، باتوجه به سلایق مختلف سیاسی که درشهرستان داریم حضور بسیار خوبی بود که جای تقدیر و تشکر دارد .

به جایگاه امام جمعه اهمیت بدهید:

اولاخدمتتان عرض کنم در جلسه ای که جناب اقای توحیدی به عنوان مسئول ورزش کارگری معرفی شدند ما درمورد ورزش صحبت های زیادی کردیم و راهکار زیادی را هم برای رونق ورزش همگانی و قهرمانی دادیم و چقدر تشویق و تعریف کردیم ولی در فضای مجازی یک کلمه از اینکه امام جمعه هم در جلسه حضور داشتند ننوشته بودند. چه انگیزه ای برای ما می ماند که از ورزش دفاع کنیم ؟ اصلا چیزی ننوشتند که امام جمعه هم در این جلسه بوده است ،سخنان ما بدتراز سخنان دیگر نبودند اما سخنان آنها را بازتاب دادند ولی چیزی از ما نگفتند چرا سخنان امام جمعه باید سانسور شود؟ ما که حرف بدی نگفتیم در مورد ورزش بانوان هم صحبت کردیم و دفاع کردیم و توقع داشتیم بازتاب خارجی در سطح شهرستان و مدیران ومسئولین داشته باشد که امام جمعه خواستار رونق ورزش بانوان شد ولی امان از یک کلام که دراین رابطه نوشته شود. وقتی شما حرف دل امام جمعه رابه مسئولین نمی رسانید واهمیت نمی دهید چه انتظاری دارید ورزش پیشرفت کند؟ در خیلی مسائل دیگر هم همین گونه است، من واقعا گلایه دارم که این اتفاق در خیلی مسائل دیگر هم افتاده است.این نشان کم اهمیت دادن به جایگاه امام جمعه است به هرحال این جایگاه حرف برای گفتن دارد و اگر شما بخواهید ورزش بانوان شهرستان پیشرفت کند باید از کانال امام جمعه پیشرفت کند ، همین طور اگر می خواهید ورزش همگانی پیشرفت کند باید حرف امام جمعه را پوشش بدهید و او ابتدا خواستار این امر باشید، ما این همه حرف می زنیم و ایده می دهیم ولی یک گوشه حرف را بازتاب می دهند که صد انتقاد به آن بشود، نمی گویند امام جمعه صد حرف دیگر هم درمورد کار و جوانان و اشتغال زده است ولی حرفهایی که من نزده ام را تیتر می کنندو همان را هم می کوبند. مثلا امام جمعه گفت رأی میخ بر تابوت استکبار است ! صد حرف دیگر من زدم ولی در تمام صحبت ها من چنین حرفی نزده ام ، من همه جا گفتم» رأی برای حفظ نظام جمهوری اسلامی و برای پیشرفت است و پشتیبان ملت است همان سخنان مقام معظم رهبری را زدم ولی همان حرفی که من نگفتم را تیتر می کنند و صد نفرآن را می خوانند و کامنت نامربوط می گذارند!

ورزش همگانی را گسترش بدهید:

بنده از ابتدایی آمدم نسبت به ورزش شهرستان حساس بودم یکی ورزش همگانی و یکی هم ورزش قهرمانی؛ در اهمیت ورزش همگانی ؛ احساس می کنم در بحث خودکشی ، ناامیدی موجب افسردگی و عدم نشاط درشهرستان است که موجب بیماری است . برای ایجاد نشاط می توان ورزش همگانی را گسترش داد وقتی صبح زود از خانه بیرون بیایید و هوای تمیزاستشمام کنید و چند دقیقه ورزش ونرمش کنید بدن صحیح وسالم می شود و سلول های بدن ماده ای تولید می کند که دربدن ایجاد نشاط می کند، این سخنان را خودتان بهتر می دانید ، اهمیت ورزش همگانی برای ما خیلی زیاد است . در سطح شهرستان مدیران و مسئولین و خصوصا مدیران ورزشی شهرستان باید جلودار این امر باشند و چند نقطه از پارک های شهرستان را مشخص کنند که درآنها ورزش همگانی صورت بگیرد ،ما نمی گوییم اختلاط باشد که زنان و مردان باهم ورزش کنند هرچند در شهر کرمان در پارک مادر ، خانمهاو آقایان با حفظ حجاب ورزش می کنندو تعداد آنها هم زیاد است ، فیلم و عکس آنها را هم من دیدم، ولی در شهرستان ما این حساسیت است که اشکالی ندارد.

از نظر ما حتی در نماز جمعه هم نیاز نیست حتما پرده بلند باشد ، در دیدارهای مقام معظم رهبری یک پرده کوچک است که خانمها یک طرف و آقایان طرف دیگر نشسته اند ، مهم حفظ حریم است، یک جلسه آقای خاتمی به بافت آمدند حسینیه سپاه سخنرانی داشتندکه گفتند پرده بین خانمهاو آقایان رابردارید و یک عده اعتراض کردند، پرده را گذاشتند باز یک عده مانع شدند،کسانی هستندکه کاسه داغ تر از آش هستند، این چنین فکری را نمی توان درست کرد باید کم کم و مرحله به مرحله حل شود البته در مقابل آنها نباید از کوره در رفت.

ایجاد مکان برای ورزش همگانی نیاز شهرستان:

بنابراین یکی از اولویت ها و نیازهای واجب شهرستان، ایجاد مکانی برای ورزش همگانی است . اگر می می خواهیم آمار خودکشی و افسردگی ها و بیماری ها پایین بیاید باید ورزش همگانی را با حفظ و رعایت پروتکل های بهداشتی گسترش بدهیم، چند نقطه شهر از طرف مسئولین ورزش شهرستان با هماهنگی شهردار محترم برای ورزش همگانی مشخص شود، می توان برای بانوان هم یک مکان جداگانه درنظر گرفته شود تا هر روز صبح بتوانند درآن مکان نرمش و ورزش صبحگاهی داشته باشند . ورزش مخصوصا برای بانوان مورد تاکید است، چون دائما در خانه هستند و بچه هایشان مدتهاست مدرسه نرفتند، اعصاب بچه هاومادران ضعیف شده است، پدران سرکار هستندو برای کار از منزل خارج می شوند، اضطراب و نگرانی را می توانیم در چهره مردم ببینیم ، واقعا در بحث ورزش همگانی برای بانوان بیشتر دقت کنیم ، تعداد قشر کارگر شهرستان هم زیاد است ، شما می توانید برای ورزش بانوانی که همسرانشان کارگر هستند برنامه ریزی کنید ویک ورزش همگانی برای اینها راه بیندازید که بزرگترین ثواب را انجام داده اید، الحمدالله خودتان ورزشکار هستید و انتخاب شما ، انتخاب خوبی بود برای مسئولیت ورزش کارگری شهرستان که جای تقدیر دارد.

اهمیت دادن به ورزش قهرمانی:

در ورزش قهرمانی هم جوانان زرندی حرف برای گفتن دارند .همانطور که در در بحث هنری حرف برای گفتن دارند، ما در بحث ورزش نه تنهادر کشور بلکه در دنیا حرف برای گفتن داریم ولی متاسفانه مشکلاتی وجود دارد مثلا اگر یک گروه ورزشی برای انجام مسابقه بخواهند به یک شهر دیگر بروند ومسابقه بدهند حتی یک مینی بوس پیدا نمی شود که آنهارا به آن شهر ببرد ویا لباس مناسب ورزش ندارند، ما سعی می کنیم کمک کار ورزش شهرستان باشیم،باید به ورزش قهرمانی اهمیت داده شود .مدتی دنبال می کردیم که چه کسی در شهرستان قهرمان شده است ، از او در نماز جمعه نام می بردیم و تقدیر می کردیم که آقا در فلان رشته قهرمان شده است ،باید هنگام ورود قهرمانان به شهرستان از آنها استقبال شود، بایدبه ورزش قهرمانی اهمیت داده شود ، الحمدالله استعدادهای بسیار خوبی در این زمینه درشهرستان است، خصوصا ورزش بانوان اگر بتوانید خدمتی به ورزش بانوان بکنید بسیار با ارزش است، زیرا دختران امروز، مادران آینده هستند و باید سالم باشند تا نسلی سالمی را تحویل بدهند . وقتی مادری خودش دچار ضعف اعصاب و بیمار است مسلماً نمی تواند نسل سالمی تحویل بدهد ؛ دختران امروز ماباید سالم و بانشاط باشندو زمینه ازدواج ،اشتغال و کار آنها فراهم شود .

اختصاص یک مکان جداگانه برای دوچرخه سواری بانوان:

درباب دوچرخه سواری برای آقایان اشاره کردید که سالهای سال است افتخار شهرستان هستند و تیم دوچرخه سواری زرند به شهرهای دیگر برای مسابقه می روند ، چه خوب است آنها را تشویق کنند و پیرترین و جوان ترین دوچرخه سوار را تقدیر کنند ،هرچند وقت یک بار ما همایشی در این زمینه داشته باشیم. در دوچرخه سواری بانوان ، باتوجه به حساسیتی که هست ومن هم قبول دارم باید مکانی اختصاصی برای آنها درنظر گرفت . اینکه یک خیابان جداگانه ببندید برای دوچرخه سواری بانوان بسیار سخت است.نه نیروی انتظامی زیر بار می رود ونه مردم آن محله قبول می کنند، الحمدالله ما پارک شهید داریم و برای دوچرخه خیلی مناسب است ،هفته ای یک روز با شهرداری هماهنگ کنید که خانمهایی که می خواهد دوچرخه سواری کنند از فضای پارک استفاده کنند وقتی هم این موضوع جا افتاد، دیگر مزاحمتی هم ایجاد نمی شود منتهی باید اعلام کنید یک روز کامل اختصاصی پارک در خدمت به بانوان است و برای دورهمی ، دوچرخه سواری ، فوتسال ، والیبال وهر ورزشی بخواهند استفاده کنند، الحمدالله فضای پارک بسیار مناسب است و با وجود بوستان شهدای گمنام هم زیارت است وهم مکانی برای ورزش کردن. حالا هر ورزشی که بانوان بخواهند می توانند انجام بدهد، هفته ای یک روز را هم مردم وهم مسئولین قبول می کنند وهم اینکه نظم وانضباطی برقرار می وشد و حرف و حدیثی نمی ماند و شما براحتی می توانید اینکارا انجام بدهید . ماهم کمک میکنیم اگر می خواهید بافرماندار ، شهردار فرمانده نیروی انتظامی، دادستان در دفتر امام جمعه جلسه ای داشته باشیم و تصویب بشود که یک روز از هفته، پارک شهید به ورزش بانوان ما اختصاص بیابد، یک روز را همه استقبال می کنند و مخالفین هم در همین قصه صددرصد کمک می کنند ، ما کوهبنان که بودیم هفته ای یکی دو شب را با دوچرخه سواران برنامه ریزی کرده بودیم که کلیه مسئولین شهرستان هم حاضر بودند و رکاب می زدند ولی زرند از این برنامه ها نداشتیم. ان شاءالله که برنامه ریزی شود.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


http://yascms.ir/emam/gozaresh/31khordad118.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.