سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

مومن واقعی حامی امام ورهبر وکشور خود است /حضور حداکثری درانتخابات داشته باشیم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 66 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1400.03.30
 
خطبه های نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه1400/03/28



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG




خطبه اول:


اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال الله الحکیم فی کتابه : « اليَومَ يَئِسَ الَّذينَ كَفَروا مِن دينِكُم فَلا تَخشَوهُم وَاخشَونِ » (1)

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان ، شادی روح امام عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والامقام شهرستان ، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرمان شهید والامقام شهید عظیمی ،سیدالشهدای مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی وهمکارانشان، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان،شهدای خدمت ، شهدای سلامت ، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مؤمنین و مؤمناتی که اهل نماز جمعه بودند و از دنیا رفتند، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

ازحضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه در نمازجمعه ،از ستاد برگزاری نماز جمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ،سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه ها جناب آقای اسلامی که نکات خوبی را اشاره کردند، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

اولا از حضور همه شما برادران وخواهران دراین روز بزرگ ، 28 خرداد ماه ، روز خلق حماسه جاویدان ، صمیمانه تشکر میکنم. عزیزانی که خودشن در معرض انتخاب قراردادند ان شاءالله هرچه زودتر شر این ویروس منحوس از سر جامعه بشری کم شودوهمه چیز به حالت عادی برگردد.

ولادت با سعادت امام هشتم علی بن موسی الرضا(ع) را به ساحت مقدس مولایمان صاحب الزمان وبه همه شما ارادتمندان وعلاقمندان تبریک عرض میکنم.

حضور در انتخابات واجب عینی است:

امروز روز خلق یک حماسه بسیار بزرگ است، امروز مردم ایران بعد از چهل سال ودرسال1400 حضور حداکثری در پای صندوق های رای خواهند داشت، دست در دست یکدیگر ، مشارکت حداکثری را رقم خواهند زد،امروز روز جشن بزرگ ما ایرانی هاست که درپای صندوق های رای حاضر شده ویا حاضر می شویم عزیزانی که خودشان را در معرض انتخاب قراردادند خواست حضرت امام است که شما از سخنان حضرت امام(ره) شنیدید و بارها در تلویزیون پخش شد که درانتخابات شرکت کنید . شرکت در انتخابات تکلیف است همانند نماز خواندن، چگونه نماز برتک تک افرادی که مکلف می شوند واجب است، حضور در انتخابات ریاست جمهوری هم امروز واجب است . مقام معظم رهبری و سایر مراجع معزز تقلید هم فتوا دادند. وقتی که جانشین امام زمان فتوا می دهد و شرکت در انتخابات را واجب اعلام میکند جای هیچگونه سستی نیست، وقتی می گویند واجب عینی است همانند این است که امام زمان فرمان به شرکت درانتخابات داده اند واز دیدگاه قرآنی همراه رسول خدا بودن وهمراه امام بودن نیز واجب است . در سوره فتح چنین آمده است: « مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّه وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ » (2) وقتی حضرت محمد(ص) اعلام میکند که از طرف خدا به عنوان رسول و پیامبر انتخاب شده است، ویژگی یارانی که همراه پیامبر هستند این است که نسبت به کفار سرسخت و نسبت به خود و مومنین مهربان هستند.

تمام تلاش دشمنان برای عدم حضورمردم در انتخابات:

تمام دشمنان وشیاطین و شیطان اعظم پشت اندر پشت و دست اندر دست تمام توان خودرا گذاشته اند، تا مردم ایران در انتخابات شرکت نکنند. سعودی ها پول زیادی را برای این کار خرج کرده اند . شبکه ماهواره ای ایران نشنال سعودی که عرب زبان هستند ولی 24 ساعت هزینه می کنند و برنامه های فارسی پخش می کنند و دائما عوامل آنها نظام جمهوری اسلامی را تخریب می کنند و پیوسته دنبال این هستند که کجا نقطه ضعفی است که آن را عَلَم کنند و از مردم درخواست عدم حضور داشته باشند . آنها نفاق را برجسته می کنند و حوادث گذشته را به گونه ای ضد نظام جلوه می دهند تا مردم حضور کمرنگی داشته باشند، تلویزیون ماهواره ای بی بی سی این کفتار و ورباه پیر در رأس همه د شمنی هاست. انگلیسی که درجنگ جهانی واردایران شد و باخرید همه تمام گندم های ایرانی ها وایجاد قحطی مصنوعی ، موجب فوت بیش از یک سوم مردم ایران شد، انگلیسی ها منشا جنایات زیادی علیه مردم ایران بودند و امروز هم در ماهواراه ها وشبکه های ضد ایرانی خود تمام توان خودرا گذاشته اند تا روی ذهن مخاطبین خود کار کنند که انتخابات در ایران سرد برگزار شود و حضور حداکثری کمرنگ شود، ای کسانی که قصد شرکت در انتخابات را ندارید ومی گویید ما رأی نمی دهیم! در واقع شما رأی می دهی !شما به کفر رای می دهی شما به رادیو بی بی سی و دشمنان نظام جمهوری اسلامی رأی می دهی، همان دشمنانی که جوانان ما و فرزندان ملت ایران را شهید کردند و این همه جانباز روی دست ملت گذاشتند. همان کسانی که هشت سال جنگ را به ایران تحمیل کردندو آن همه خسارت به مردم و کشور وارد کردند، حالا یک جوان ایرانی نباید حرف آنهارا بزند و با آنها همصدا شود .

انسان باید نسبت به سرزمین خودش غیرت داشته باشدو غیور باشد ، اینهایی که فراری از وطن بی وطن هستندکه دلسوز من و تو نیستند.این افراد زمان جنگ کجا بودند؟برای رفاه و حفظ جان خودشان از کشور فرار کردند و وطن خود را رها کردند! حالا چه شده است که وفادار به ایران و دلسوز به مردم ایران شده اند؟! اینها مزدبگیر اجانب هستند پول می گیرند تا ضد نظام ایران سخن بگویند و مشارکت حداکثری مردم ایران را درانتخابات پایین بیاورند ولی برادران وخواهران حرف خدا و دین است که اگر مسلمانی باید همراه امام و پیامبر باشی. به این فکر کن که اگر امروز امام زمان بود و برنامه انتخابات بود امام زمان کدام سمت قرار می گرفت؟ این امر را باید درنظر بگیریم.

مومن واقعی حامی امام ورهبر وکشور خود است:

در یکی دیگر ازآیات قرآن به صراحت آمده است: « إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَإِذَا كَانُوا مَعَهُ عَلى أَمْرٍ جَامِعٍ لَمْ يَذْهَبُوا » (3) مومن واقعی کسی است که وقتی امر جامع یعنی امر ملی و امری که مربوط به کشور و مسلمانان است ، رخ می دهد، نه تنها پیامبر(ص) را تنها نمی گذارد بلکه او یاری می دهدو اگر نتواند در کنار پیامبر(ص)حضور پیدا کند، از او اجازه می گیرد و هیچگاه صحنه راخالی نمی کند. مسلمان واقعی وقتی امر جامع پیش بیاید، امر جامع و امر عمومی همانند حضور در جبهه و یا امروز حضور درانتخابات است که نباید رهبر و امام جامعه را تنها گذاشت ، در آیه دیگری که مقام معظم رهبری هم در سخنرانی اخیر خود تلاوت کردند ، آمده است: شما مسلمانان هرقدمی که برمی دارید برایتان حسنه وعمل صالح نوشته می شود، امروز حضور در پای صندوق ر ای یک عمل صالح است . برای من به عنوان برادر شهید حفظ خون شهیدم به این است که پای صندوق رای حضور پیدا کنم، چون شهید ما برای این نظام جانفشانی کرده است.

همه شهدای وطن ،شهدای مدافع حرم ،سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ودیگر شهدا برای حفظ این نظام به شهادت رسیده اند، عقل حکم می کند تا برای حفظ خون این همه شهید حضور پای صندوق های رای را بر خود واجب بدانیم. چون اگر این حضور کمرنگ شد، طالبان و داعش سرکار خواهندآمد! چند شب پیش رادیو مصاحبه یکی ازمنافقین را پخش می کرد که آن منافق از مردم عرب زبان و کُرد درخواست می کرد تا حضور کمرنگی در انتخابات داشته باشند و می گفت شما حضور نداشته باشید بقیه آن به عهده ما، دشمنان بیدار هستند، امروز یک جوان اگر خودش را به خوا ب زد و در روزی که باید برای حفظ کشورش حضور داشته باشد و حمایت کند، اگر به خواب رفت، با لگد دشمن از خواب بیدار می شود.کاری که مردم سوریه برسر خودشان آوردند، از رئیس جمهور خودشان کمرنگ حمایت کردند نتیجه آن حمله داعش بود که همه دیدید که داعش چه برسر زن و بچه آنها آورد و با مملکت آنها چه کرد وقتی مردم پشتیبان نظام نشوند، دشمن بیدار استفاده می کند.

رهبری بی نظیر در ایران داریم:

الحمدالله ما رهبری داریم که در جهان تک و بی همتاست ؛ خدای تبارک وتعالی این مرد بزرگ را حفظ کند شخصیت برجسته ای که بزرگ ، عالم، دانشمند، فهیم، سیاستمدار ،جانشین امام زمان، بیدار ، هوشیار وحامی ایران زمین است و کشور را به خوبی هدایت می کند و ترفندهای دشمن را به موقع برملا می کند. رهبر معظم انقلاب فرمودند: اگر مرا هم قبول ندارید، ایران را که قبول دارید برای حفظ ایران هم که شده در صحنه انتخابات حاضر شوید. چقدر این مرد بزرگ است کشور را حکیمانه هدایت می کند .کجا در تاریخ ایران به غیراز زمان حضرت امام(ره)، چنین مرد بزرگی حکومت داشته است؟ مردی عادل، پاک، بی حاشیه ،بی غل و غش، صادق، انسان دوست ، جای دارد برای این مرد جان بدهیم، خدا را بسیار شاکریم که در عصر زعامت چنین مرد بزرگی زندگی می کنیم که به خوبی راه را به ما نشان می دهدو دست ما را در دست امام زمان می گذارد و حافظ خون شهدای ماست . کسی که غیور و وطن دوست است و رهبری او ایران را بر باد ملائکه نشانده است ، اول صبح در انتخابات و پای صندوق رای حضور پیدا کردند ، ببینید چقدر انتخابات در کشور ما عادلانه است، دنیای غرب را ببینید مردم نقشی درانتخاب مسئولان خود ندارند یک عده دورهم جمع می شوند و یک نفر را به عنوان رئیس جمهور برای همه مردم انتخاب می کنند ولی در ایران اسلامی رأی ولی فقیه و رأی مراجع تقلید با رأی بزرگان کشور و وزرا و مدیران و مسئولین با رأی یک پیرمردی که در روستا زندگی میکند هیچ فرقی ندارد و هر دو یک اثر دارد، رأی هیچکس سنگین تر نیست و درشمارش آرا فرقی ندارد، گرچه در پیشگاه خداوند دارای ارزش بالایی است .

حضور حداکثری درانتخابات داشته باشیم:


بنابراین اولا ما باید خود درانتخابات حضور داشته باشیم و ثانیا اجازه ندهیم حتی یک نفردرخانواده و آشنایان ما بی تفاوت باشد و هرطور هست آنها را قانع کنیم تا درانتخابات حضور پیدا کنند.هم حضور حداکثری و هم انتخاب اصلح و انتخاب بهترین مهم است که می شود نور علی نور .ما مردم شهرستان زرند سابقه خوبی در حضور در انتخابات گذشته داریم و بیشترین مشارکت را در انتخابات گذشته داشتیم ، بنابراین این دوره هم پای صندوق رای حضور پیدا کنید تا به عنوان یک عمل صالح که آن هم جلب رضای خداست برای شما ثواب نوشته شود. در لحظاتی که آنجا ایستاده اید ماننداین است که دربهشت و جبهه حاضر شده اید ، تا این حد حضور شما با ارزش است .وقتی انسان تصاویر حضور پُرشور مردم را پای صندوق رای می بیند، احساس غرور و عزت می کند که برای حفظ ناموس و حفظ کشورو حفظ قران و تشیع چنین باشکوه حضور پیدا کرده اند و نقش آفرین شده اند، یک انتخاب بسیار خوب هم که صورت بگیرد و بیشترین حضور را ما در استان داشته باشیم نور علی نور است و مردم ولایتمدار زرند یک آبرو برای مردم استان خواهند شد ، دوستداران حاج قاسم سلیمانی کوشش کنیم باحضور جانانه مردم و حضور حداکثری حرف اول را در استان وحتی کشور بزنیم .البته این تلاش برای اول شدن در همه کارها باشد، ان شاءالله. بنده صمیمانه از حضور همه شما تشکر می کنم و از همه عزیزان دست اندرکار امر انتخابات، هیئت نظارت، هیئت اجرایی، فرماندار محترم ، عوامل محترم برگزاری انتخابات ، فرمانداری ،سپاه، بسیج ، نیروی انتظامی و اطلاعات و همه دست اندرکاران وهمه کسانی که در این امر قدم برمی دارند تا آرا حفظ شودو مردم بتوانند پای صندوق رای حضور پیدا کنند ، تشکر می کنم و همین طور از همه عزیزانی که درانتخابات شورای شهر و روستا خودشان را در معرض انتخاب قراردادند، تشکر می کنم . فضای انتخابات هم در شهرستان بسیار خوب بود، شهرباصفا وصمیمیت و بدون تنش و با وحدت و همدلی همراه بود. با توجه به اینکه فضاهای مختلفی در شهر بودو افراد مختلفی در شورا ی شهر حضور پیدا کردند ولی همه به عشق به خدمت به شهرستان آمده بودند که من صمیمانه از همه شما تشکر می کنم و آنچه خواست مردم شهرستان بود و هرکس که حائز اکثریت آرا شد منتخب همه ما خواهد بود، ان شا الله کوشش کنید شهرستان آبادتری از هر جهت داشته باشیم.

خدایا به حق محمدوآل محمد عاقبت همه مارا ختم بخیر بگردان

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آستانه خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی وتقوی سیاسی که امروز آثار تقوی سیاسی به این است که ما در پای صندوق رای حضور پیدا کنیم. بنده مجددا از همه دست اندرکاران در امر انتخابات ،هیئت اجرایی و نظارت و فرماندار محترم وهمه عزیزانی که خودشان را در معرض انتخاب، به عنوان شورای شهرو ورستا قرارداده اند و از بخشداران محترم ، حفاظت ، بسیج و سپاه ونیروی انتظامی تشکر می کنم. روز بسیار خوب و ارزشمندی است جشن بزرگ ملت ایران است، وقتی صحنه های حضور باشکوه مردم را پای صندوق های رای از تلویزیون می بینیم، حساس غرور می کنیم. خدا را بر این نعمت بزرگ سپاسگزاریم .مناسبهای هفته رابه اختصار خدمت شما عرض می کنم:

شنبه 29 خرداد 8 ذی‌القعده

درگذشت دکتر علی شریعتی ( 1356 ه ش) است.

یکشنبه 30 خرداد 9 ذی‌القعده

سالروز آغاز تقابل مسلحانه منافقین با نظام اسلامی در سال 1360 و بمب‌گذاری منافقین در حرم رضوی در عاشورای 1373 است.

دوشنبه 31 خرداد 10 ذی‌القعده

شهادت دکتر مصطفی چمران ( 1360 ه ش) و روز بسیج استادان را داریم.

سه‌شنبه 1 تیر 11 ذی‌القعده

ولادت حضرت امام رضا علیه‌السلام ( 148 ه ق) است ، شخصیت بزرگواری که اگر به زیارت شان بروید همانند این است که قبر رسول خدا را زیارت کرده اید. در جوار بارگاه ایشان گره ها باز می شود و لاینحل ها و امرهای محال و امراض صعب العلاج که هیچ درمانی ندارند درمان می شود، حتی با تلفن و با سلام از راه دور و هرکجا هستید و حتی از در این مجلس توسل به حضرتش می تواند گره گشا باشد.خداراشکر می کنیم که توفیق زیارت امام هشتم علی بن موسی الرضا را داریم، ازهمین نماز جمعه به محضرشان سلام کنیم » " السلام علیک یا ثامن الحجج یا علی بن موسی الرضا (ع) " .

حکایت راه یابی نجمه خاتون به خانه امامت

مادر بزرگوار امام رضا ، نجمه خاتون کنیزی از اشراف عجم (غیرعرب) بود که در بین عرب‌ها متولد شده‌بود (1). چگونگی راه‌یابی نجمه به خانة امامت و ولایت، حکایت شیرینی دارد که در روایت هشام بن احمد آمده است: امام کاظم علیه السلام یک روز به من فرمود: آیا می‌دانی که از اهل مغرب، کسی (برده فروشی) به مدینه آمده است؟ گفتم: نه. فرمود: چرا، مردی آمده است! بیا باهم نزد او برویم. سپس حضرت سوار [بر اسب] شد و ما نیز سوار شدیم و حرکت کردیم تا این که به نزد آن مرد مغربی رسیدیم؛ دیدیم او بردگانی دارد. حضرت به او فرمود: بردگانت را به ما نشان بده. در این هنگام، برده فروش نه کنیز را آورد و نشان داد؛ اما حضرت نپسندید و فرمود: من به اینها نیاز ندارم. بعد از لحظاتی فرمود: بردگانت را به ما نشان ده. مرد مغربی گفت: غیر از اینها، کنیزی ندارم. اما امام کاظم علیه السلام همان مطلب را تکرار کرد؛ لذا فروشنده گفت: سوگند به خدا! جز کنیزی بیمار، بردة دیگری ندارم. حضرت پرسید: پس، چرا او را نشان نمی‌دهی؟ مرد از نشان دادن کنیز امتناع کرد، امام کاظم علیه السلام نیز منصرف شد... هشام بن احمد در ادامه می‌گوید: فردای آن روز، امام علیه السلام مرا به حضور خواست و فرمود: هم اکنون نزد آن برده فروش برو و از او بپرس بهای آن کنیز چقدر است؟ هر مبلغی که معیّن کرد، بگو می‌پذیرم.آنگاه من نزد مرد مغربی رفتم و بعد از دقایقی خرید و فروش انجام گرفت. برده فروش به من گفت: کنیز را به تو فروختم؛ ولیکن آن مردی که دیروز همراهت آمده بود، چه کسی بود؟ گفتم: مردی از تیرة بنی‌هاشم. پرسید: از کدام [خاندان] بنی‌هاشم؟ گفتم: بیش از این نمی‌دانم. در این موقع گفت: حالا تو گوش کن! همانا این کنیز جوان، داستانی دارد: وقتی او را از دورترین نقاط مغرب خریدم، [در مسیر] بانویی از اهل کتاب (مسیحی یا یهودی) با من ملاقات کرد و پرسید: این دختر ممتاز، همراه تو چه می‌کند؟! گفتم: او را برای خود خریده‌ام. بانوی اهل کتاب گفت: «ما ینبغی أن تکون هذه الوصیفة عند مثلک » سزاوار نیست این کنیز جوان همراه فردی مانند تو باشد.« انّ هذه الجاریی ینبغی أن تکون عند خیر أهل الارض» بلکه او شایستة همسری بهترین مرد روی زمین است.« فلا تلبث عنده الاّ قلیلاً حتّی تلد منه غلاماً یدین له شرق الارض و غرب‌ها» چرا که پس از سپری شدن مدت زمانی از زندگی مشترک این کنیز و آن مرد، پسری از آنان متولد خواهد شد که شرق و غرب، مطیع او خواهند گردید. هشام بن احمد در پایان می‌گوید: «آن کنیز (نجمه) را نزد امام کاظم علیه السلام بردم...» (5)نجمه در محضر حمیده خاتون مادر امام کاظم (ع) که همسر امام صادق (ع) بودند، مسائل دینی و شرعی را به خوبی فرا گرفت، حمیده خود چنین تعریف می‌کند: یک شب در عالم خواب، پیامبر خدا ر ا مشاهده نمودم که فرمود: «یا حمیدة! هی نجمة لابنک موسی، فانّه سیولد له منها خیر أهل الارض» ای حمیده! نجمه، سزاوار پسرت موسی است؛ زیرا از این دختر برای موسی، فرزندی متولد خواهد شد که بهترین فرد روی زمین می‌باشد.(6) حمیده نیز به این دستور عمل نمود و نجمه را به ازدواج امام کاظم در آورد و امام رضا (ع) از ایشان به دنیا آمد.

سالروز تاسیس سازمان تبلیغات به فرمان امام خمینی(ره)

* سه شنبه اول تیر ، سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی (1360 هـ ش) را داریم، خدمات بزرگی را سازمان تبلیغات انجام داده است که خدمت این عزیزان تبریک عرض میکنم .

در پایان مجددا از همه شما خواهران و برادران تشکر می کنم، اگر رأی داده اید که خداوند شما را خیر بدهد ولی اگر تا الان رأی نداده اید، هرچه زودتر به سمت صندوق های رای بشتابید وقدم بگذارید درکنار صندوق تا این واجب الهی را ادا کنیدو خانواده و فرزندان خودتان، پدرومادرتان وبستگان خودتان را هم ترغیب به رای دادن کنید، تا دو ثواب ببرید هم ثواب اینکه خودتان رای داده اید و و هم ثواب تشویق افراد دیگر برای حضور پای صندوق رای. ان شاءالله

خدایا چنان کن سرانجام کار توخشنود باشی و ما رستگار


پی نوشت:

1- سوره مبارکه المائدة، آیه ۳

2- سوره مبارکه فتح ، آیه 29

3- سوره مبارکه نور ، آیه 62

4- صدوق، الأمالی، ۱۳۶۲ش، ص۲۴.

5- بحارالانوار، ج 49، ص 7 و 8.

6- در مکتب عالم آل محمد،؛ امام علی بن موسی الرضا7، ص 30 و 30 (انتشارات امیری، تهران، اول، 1378 ش.)


http://yascms.ir/emam/gozaresh/khordad140096.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/khordad140097.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/khordad140098.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/khordad140099.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/khordad1400100.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/khordad1400101.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/khordad1400102.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/khordad1400103.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/khordad1400104.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.