سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

دیدار هیئت کاراته شهرستان با امام جمعه محترم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 57 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1400.03.30
 
دیدار وگفتگوی اعضای هیئت کاراته شهرستان زرند با حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در محل دفتر امام جمعه مورخه1400/03/26




سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در دیدار هیئت کاراته شهرستان زرند مورخه1400/03/27


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله ،یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

ضرورت پیوند ورزش با مسجد:

خوشامدعرض می کنم خدمت حضرتعالی و همکاران ، ما می توانیم ورزش را به مسجد پیوند بزنیم که می تواند در سلامت و نیز رشد دینی فرزندانمان موثر باشد و کارها بهتر پیش می رود . اگر درکنارهر مسجدی یک سالن ورزشی باشد تا بچه های ما هم ورزش کنند وهم از نماز اول وقت و قرائت قرآن بهره مند بشوند، می تواند موثر باشد.البته همه مساجد این امکان را ندارند اما برخی از مساجد کنارآنها تکیه و حسینیه قرار داردکه می توان از آن برا ی ورزش کردن استفاده کرد اگر با مسئول سازمان تبلیغات وفرماندار یک جلسه بگذارید و هماهنگی های لازم انجام شود، حداقل می توانید این طرح را در روستا برنامه ریزی کرد ، برگزاری کلاس های ورزشی در مساجد و تکایا بااستفاده ا زمربی های شما ، خصوصا در فصل تابستان می تواند بسیار مفید باشد. اوایل انقلاب هم همین طور بود که کلاسهای مختلف برای بچه ها در مسجد محله برگزار می شد، و خیلی از مدیران امروز از همان کلاسها بیرون آمدند ،کلاس های متنوعی چون کلاس قران ، ورزش ،نقاشی ،خیاطی وکلاسهای هنری مانند خطاطی و آموزش های نظامی برگزار می شد. اگر برنامه ریزی شودو با پایگاههای مقاومت و روحانیون مساجد در روستاها صحبت کنیم از این ظرفیتی که الان هست می توان استفاده کرد. شما الان مکان مناسب دیگری برای برگزاری کلاس بجز مکانی که امروز دراختیار دارید ، ندارید. بنابراین جلسه بگذارید مثلا بخشی ازکانون فرهنگی زیر نظر سپاه است وبخش دیگر آن زیر نظر ارشاد است ، با آنها صحبت کنید تا از آن ظرفیت هم استفاده کنید، می تواند بسیارموثر باشد. ماهم درخدمت شما هستیم هلال احمرهم کلاس هاو برنامه هایی دارند ، باآنهاهم می توانید هماهنگ شوید. بالاخره این کار باید انجام شود ، اگر ما بخواهیم فرزندانمان را رزمنده، مدافع حرم ومدافع کشور بار بیاوریم و فرزندان سالمی بار بیاوریم به ورزش نیازمندیم که ورزش قهرمانی بسیار موثر است خصوصا ورزش کارته که شما کار می کنید. حسینیه های زیادی در شهر در وجود دارد که شاید سالی چندمراسم بیشتردر آنها انجام نمی شود ، می توان از آنها برای برگزاری کلاس های قرانی ، ورزشی وهنری استفاده کرد حتی از طریق کلاسهای ورزشی می توان صحبت های قرانی خودمان را بزنیم، بنده به یک همایش اسب سواری که در دشتخاک برگزار شده بود، دعوت شدم، دیدم بهترین صحنه برای تبلیغ انتخاباتی اینجاست، افرادی حضور دارند که نه در نمازجماعت مساجد شرکت می کنندو نه درنماز جمعه .کسانی که به عشق وعلاقه به اسب آمده بودند.بنابراین ما هم از برگزاری کلاسهای ورزشی ، هنری ، فرهنگی در کنار مساجد ، استقبال می کنیم خصوصا ورزش که برای بچه ها بسیار مفید است کاراته هم که بسیار علاقه دارند، اگر مانند اوایل انقلاب مربی قرآن و مربی خط ونقاشی و مربی ورزش عاشقانه کار می کنند می تواند در آینده فرزندانمان تاثیر زیادی داشته باشد.

قبل از اینکه بنده طلبه بشوم، یک دوره کلاس قرآن می رفتم که توسط یک روحانی انقلابی که در زمان شاه به سیریز تبعید شده بود، در مسجد برگزار می شد، سال بعد به حوزه رفتم ومربی قرآن شدم و 7-8 سال کلاس قران گذاشتم یک ریال هم از کسی هزینه نگرفتم و درکنار آن آنها را به سفر قم و حتی کوه می بردم ، امروز اکثر آن بچه ها بجایی رسیدند، تعدادی شهید شدند، عده ای طلبه ،حافظ قران ومعلم شدند، شاید چندنفری بیراهه رفتند ولی اکثرا بچه ها راه درست را انتخاب کردند و زندگی سالمی دارند و برای اجتماع مفید هستند، اگر همان انگیزه را به کار ببرید، پول آن را هم خدا می رساند. اگر پایگاههای مقاومت واقعا بحث مسجدومقاومت را درکنارهم داشته باشند خیلی خوب است.از فضای مصلی هم اگر بخواهید می توانید درروزهای هفته به غیر از جمعه ، استفاده کنید.


http://yascms.ir/emam/gozaresh/khordad140090.jpg

چاپ این نسخه درجه: 1.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 1 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.