سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

محامی و وفادار به انقلاب باشید/لزوم حضور حداکثری در انتخابات

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 113 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1400.03.25
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 1400/03/21



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول:

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال الله الحکیم فی کتابه : « إِنَّمَا يَتَذَكَّرُ أُولُو الْأَلْبَابِ * الَّذِينَ يُوفُونَ بِعَهْدِ اللَّهِ وَلَا يَنْقُضُونَ الْمِيثَاقَ » (1)

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان ، شادی روح امام عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والامقام شهرستان ، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرمان شهید والامقام شهید عظیمی،سیدالشهدای مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی وهمکارانشان، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان،شهدای خدمت ، شهدای سلامت ، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مؤمنین و مؤمناتی که اهل نماز جمعه بودند و از دنیا رفتند، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

ازحضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه در نمازجمعه ،از ستاد برگزاری نماز جمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ،سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه ها فرماندار محترم جناب آقای صادق زاده نیز صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

محامی و وفادار به انقلاب باشید:

موضوعی که قصد دارم در خطبه اول خدمت شما عرض کنم، موضوع بسیار مهمی است. یکی از مهمترین اوصاف حضرت ابوالفضل عباس(ع) چنانچه در زیارتنامه این حضرت هم آمده است، محامی است .محامی به معنای حمایتگر وحمایت کننده ، نگهداری کننده ، دفاع کننده است .حضرت ابوالفضل عباس(ع) لحظه ای از یاری دین خدا و یاری امام و رهبر خودش کوتاهی نکرد ، چنانچه در زیارت حضرت ابوالفضل(ع)از زبان امام زمان(عج) چنین می آمده است: « فَنِعْمَ الصّابِرُ الُْمجاهِدُ الُْمحَامِی النّاصِرُ وَالاْءخُ الدّافِعُ عَنْ أخِیهِ »(2) یکی از اوصاف حضرت ابوالفضل را محامی بیان می کنند و می فرمایند چقدر حمایت کننده بود. وصفت دیگر حضرت ابوالفضل عباس(ع) وفاداری است که در این زیارت نامه می خوانیم: « أشْهَدُ لَک بِالتِّسْلِیمِ وَالتَّصْدِیقِ وَالوَفَاءِ » (2) وفاداری . برادران وخواهران هرنهضتی که بخواهد پیروز بماند نیازمند یارانی است که محامی و حمایت کننده و با وفا باشند. دو صفت محامی و وفاداری وصف ملت بزرگ ایران هم هست ، اگر مردم از امام(ره) و از انقلاب حمایت نمیکردند انقلاب اسلامی به اینجا نمی رسید. همانطور که مردم زمان امیرالمومنین(ع) از امام علی(ع) وامام حسین(ع) حمایت نکردند ! به طوری که در زیارتنامه امام حسین می خوانیم: « أَلسَّلامُ عَلَى الْمُحامی بِلا مُعین» سلام بر آن مدافعِ بى یاور .امام حسین(ع) شخصیتی است که ازدین خدا و دستورات خداو از اسلام ناب دفاع و حمایت کرده است ولی خودش معین و یاور نداشته است ولی با خون خود وفرزندانش از اسلام ناب حمایت کرده است . بنابراین نهضت اسلام و انقلاب اسلامی تا امروز با وصف محامی و حمایتگری مردم وبا وصف وفاداری مردم به اینجا رسیده است که خود حضرت امام (ره) در وصیت نامه خودمی نویسد : من مردمی باوفادارتر از مردم ایران نمی شناسم، حتی مردم ایران از مردم زمان رسول خدا(ص) واز مردم زمان امیرالمومنین(ع) باوفادارتر هستند. این وصف ملت ایران از زبان حضرت امام (ره)است ،بنابراین ما ملت ایران، هم اکنون هم باید محامی و وفادار باشیم .امروز نظام جمهوری اسلامی نیاز به حمایت و وفاداری دارد ، حال سوال این است: چگونه ما نظام جمهوری اسلامی را درمقابل دشمنان سرکش وعنود حمایت کنیم؟ امروز بزرگترین جهاد وبزرگترین خدمت به اسلام و شهدا و خدمت به راه شهدا حضور حداکثری در پای صندوق های رای است. این حضور بسیار مهم است ، حضور حداکثری نشان از وفاداری وحمایت کنندگی مردم ایران از اسلام است.

حضور در انتخابات از دیگاه امام خمینی(ره )و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی):

چندکلامی از وصیت نامه امام(ره)را یادداشت کرده ام که خدمتتان عرض می کنم:« برملت عظیم الشأن ایران است که درتحقق محتوای آن (یعنی محتوی نظام جمهوری اسلامی ایران) به جمیع ابعاد و حفظ و حراست آن بکوشند که حفظ اسلام در رأس تمام واجبات است، (امروز نظام جمهوری اسلامی پرچم اسلام و اسلام ناب را بلند کرده است و حفظ نظام جمهوری از اجب واجبات است).... و امروز (حفظ نظام جمهوری) بر ملت ایران، خصوصاً، و بر جمیع مسلمانان، عموماً، واجب است (نه تنها بر مردم ایران بلکه همه مسلمانان سراسر دنیا واجب است) این امانت الهی را که در ایران به طور رسمی اعلام شده و در مدتی کوتاه نتایج عظیمی به بار آورده، با تمام توان حفظ نموده و در راه ایجاد مقتضیات بقای آن و رفع موانع و مشکلات آن کوشش نمایند.» (3) این سخنان گوشه ای از فرمایشات حضرت امام (ره) بود. رهبر معظم انقلاب نیز می فرمایند: « هنر ملت ایران و مردم شهرها و حوزه‌های انتخابیه این است که دقت کنند، نگاه کنند، بشناسند اصلح را، بهترین را انتخاب کنند؛ بهترین از لحاظ ایمان، بهترین از لحاظ اخلاص و امانت، بهترین از لحاظ دینداری و آمادگی برای حضور در میدانهای انقلاب؛ دردشناس‌ترین و دردمندترین نسبت به نیازهای مردم را انتخاب کنند. » (4)در فرازی دیگر ی فرمایند: « بهترین، آن کسی است که درد کشور را بفهمد، درد مردم را بداند، با مردم یگانه و صمیمی باشد، از فساد دور باشد، دنبال اشرافی‌گری خودش نباشد. » (5) همچنین رهبر معظم انقلاب درباره معیارهای کاندیدای اصلح را چنین می فرمایند: « در پیدا کردن نامزد مورد نظر دقت کنید. به کسی گرایش پیدا کنید که به دین مردم، به انقلاب مردم، به دنیای مردم، به معیشت مردم، به آینده‌ی مردم و به عزت مردم اهمیت می‌دهد » .(6) به علت اهمیت بالای انتخابات ،بنده خطبه اول را به انتخابات و مبحث حمایت ازدین خدا و وفاداری مردم به نظام قراردادم. ان شاءالله همه در انتخابات شرکت کنید ،حضور شما مردم شهرستان زرند نشان از وفاداری شما به امام و رهبر و نظام جمهوری اسلامی و به دین خداست . ان شاءالله بالاترین حضور را داشته باشید و با معیارهایی که گفته شد شخصی را که تشخیص می دهید که به درد مردم و کشور می خورد ومی تواند دین و دنیا و مملکت ما را می تواند آبادکند انتخاب کنید. اهمیت انتخاب شوراهای اسلامی درشهرو روستاها هم بسیار مهم است بنابراین کسانی که این شرایط داشته باشند را درنظر بگیرید وانتخاب کنید. ان شاءالله زنده باشیم و خدا به ما توفیق بدهد تا در هفته آینده بتوانیم درپای صندوق رای حاضر بشویم ودِین خودمان را به اسلام وانقلاب و وفاداری خودمان را به امام زمان نشان بدهیم.

خدایابه حق محمدوال محمد عاقبت همه ماراختم بخیر بگردان.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی؛

ان شاءالله خدای متعال شما مردم عزیز مومن و وفادار شهرستان زرندرا حفظ کند. مناسبتهای هفته رابه اختصار خدمت شما عرض میکنم.

لزوم حضور حداکثری در انتخابات :

اولین مطلب راجع به انتخابات است ، برادران وخواهران بزرگوار ، آیا می دانید دشمنان اسلام و قران ودشمنان اهل بیت که امریکایی ها وصهیونیستها هستند چه میخواهند؟ در برنامه های تلویزیون های ماهواره ای به زبان فارسی با دروغ و فریب به دنبال این هستند که انتخابات ایران ، کمرنگ برگزار شود، حال وظیفه ما چیست؟ ما باید در این انتخابات حضور دشمن شکن داشته باشیم، همان دشمنانی که در طول سالهای دفاع مقدس بهترین عزیزان مارا شهید کردندو بهترین فرزندان مارا به شهادت رساندند وبهترین عزیزان مارا مجروح ومعلول کردند،دشمنانی که از ابتدای انقلاب تا کنون ، این همه خسارت به کشورما زدند وبزرگان ما را ترور کردند، اداره کشور را از حضور آن بزرگان محروم کردند، بنابراین مادرانتخابات باید حضور دشمن شکن داشته باشیم، از همان اول صبح با توکل بر خدای متعال با همه اعضای خانواده و فامیل پای صندوق های رای حاضر بشویم. الان زمان قهر از نظام جمهوری اسلامی نیست، همه می دانیم امروز مشکلات زندگی بسیار زیاد شده است، ولی الان وقت قهر با امام و رهبر و زمان قهر با امام زمان(عج) ودین خدا نیست ،امروز روز یاری کردن دین خداست، یک فتوای مرجع تقلید (آیت الله میرزای شیرازی) درزمان قاجار، تمام کاسه و کوزه استکبار انگلیس را بهم ریخت، آیت الله میرزای شیرازی در تحریم تنباکو فتوای دادند: « الیوم استعمال تنباکو و توتون بأی نحو کان در حکم محاربه با امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه است». نتیجه چه شد ؟آن هم از طرف یک پیرمردی درکنج یکی از روستاهای سامرا ؟ بعد از آن فتوا ، ناصرالدین شاه درخلوت خود اعلام کرد که برای او قلیان چاق کنند ولی همسرش حاضر به این کار نشد. ناصرالدین شاه گفت : من به تو فرمان میدهم ولی همسرش گفت: همان کسی که من را بر تو حلال کرده است، فتوی داده است که تنباکو کشیدن حرام است ودرهمانجا کلیه قلیانهای کاخ ناصرالدین شاه را شکستند. امروز هم وقتی امام ورهبر جامعه فتوا می دهند که حضور در انتخابات واجب است و حضرت آیت الله سیستانی فتوا می دهند که حضور درانتخابات واجب است، وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند حضور درانتخابات واجب عینی است یعنی این حضور مانند نماز خواندن برما واجب است. رهبر معظم انقلاب می فرمایند اگر به علت عدم حضور ما درانتخابات، نظام جمهوری اسلامی لطمه بخورد، عدم حضور ما در راس گناهان کبیره است. فقط هم حضور خودمان درانتخابات کافی نیست بلکه باید فرزندان و اطرافیان خودرا که تمایلی به شرکت درانتخابات دارند را بازبانی خوش تشویق کنیم تادر انتخابات شرکت کنند. نباید سکوت کرد بلکه هرکس خاندان خودش را برای حضوردرانتخابات بسیج کند و به صحنه بیاورد.این یک جهادو نبرد است، دشمن باتمام توان به میدان آمده است و با هزینه بسیار تبلیغ می کند تاحضور مردم درانتخابات امسال کمرنگ شود ،ما هم باید با تمام توان خواست دشمن را ناکام بگذاریم وحضور حداکثری داشته باشیم، خواهش دارم از شما بزرگواران کوتاهی نکنید که اگر کوتاهی کنید نزد خدا و امام وشهدا مدیون می شوید.مدیون زحمات ائمه واهل بیت خواهید شد،این نظام اسلامی زمینه ساز َظهور امام زمان (عج) است به امام زمان مدیون می شوید، چون پیشرفت کشور عقب می افتد. تمام دنیا باید ببیند نظام جمهوری اسلامی می تواند دنیای مردم ایران را آباد کندو بعد از چهل سال مردم به وفادار به انقلاب هستندو تحت هر شرایطی پشتیبان وحامی انقلاب هستند ویک الگوی موفق از نظام دینی و الهی و رهبری صحیح برای جهان عرضه شود. مردم از کاخ سفید و دیگر کاخهای دنیا ناامید شده اند واین امر به وضوح در اعتراضات مردمی در فرانسه وامریکا و... قابل مشاهده است ،مردم جهان دنبال منجی هستند تا آنهارا نجات بدهد. جمهوری اسلامی منجی آنهاست ، امام وشهدا زمینه آن را فراهم کردند و ادامه آن و حفظ انقلاب ، امروز به دست من و شماست، ان شاءالله کوشش کنیم جمعه آینده یک حماسه بزرگ در کشور و دراستان و درشهرستان ما با حضور حداکثری مردم اتفاق بیفتد.

مناسبت های هفته :

شنبه 22 خرداد 1 ذی القعده :

ولادت حضرت معصومه(س) و آغاز هفته کرامت است که خدمت همه شما عزیزان تبریک عرض می کنم. ان شاءالله به آبروی حضرت معصومه (س)خدا گره از مشکلات کشور و زندگی مردم ایران باز کند. ولادت حضرت معصومه (س) روز دختر نامیده شده است. به همه دختران عزیزی که درنماز جمعه شرکت کرده اند،تبریک عرض میکنم. در روایات نگاه به دختر و اهمیت دادن به دختران ومحبت به آنها خیلی توصیه شده است بهرحال دختران، مادران آینده هستندو باید نسلی بزرگ راتربیت کنند ،چنانچه رسول خدا (ص) فرمود: « بهترین فرزندان، دختران هستند. هر كس یك دختر را سرپرستی كند، خداوند متعال او را از آتش دوزخ دور نگه می‌دارد و آن كس كه دو دختر را سرپرستی كند، خداوند او را داخل بهشت می‌كند و كسی كه سه دختر، یا سه خواهر را سرپرستی كند، جهاد در راه خدا و صدقه دادن از او برداشته می‌شود» (7) ولادت باسعادت این بانوی باکرامت را روز دختر نامیده اند، مقام حضرت معصومه بسیار بلند است وهمانند مقام حضرت زینب است، امام جعفر صادق علیه السلام در روایتی به جایگاه حضرت معصومه (س) چنین اشاره کرده اند : « تَدخُلُ بِشَفاعَتِها شِیعَتی الجَنَّةَ بِأجمَعِهِم »همه شیعیان من با شفاعت او (فاطمه معصومه علیهاالسلام) وارد بهشت خواهند شد. (8) .واقعا مقام والایی است ، انگار معصوم است. حضرت علی بن موسی الرضا(ع) نیز در جمله‌ای درباره خواهر بزرگوارش حضرت فاطمه معصومه(س)، می فرمایند «يا فاطمةُ اشْفعي لي في الجنَّةِ فإن لكِ عنداللهِ شأناً مِنَ الشّأنِ» بیان این جمله از سوی امام معصوم(ع) جایگاه ممتاز و والای حضرت معصومه(س) را به خوبی تبیین می کند، زیارت ایشان بامعرفت وشناخت، سعادت و خوشبختی وبهشت را برای انسان به همراه می آورد، پیشاپیش ولادت این بانوی بزرگوار را به حضرت صاحب الامر (عج) وهمه شما ارادتمندان وعلاقمندان حضرتش تبریک عرض می کنم. سرروان عزیز و ائمه جماعات در مساجد ولادت این بانوی بزرگوار را جشن بگیرند.

آغاز هفته حج

بیماری کرونا ما را از حج محروم کرده است ، امروز هم جناب آقای جعفری زحمت کشیدندو ماکت حج را به محل نمازجمعه اوردند از ایشان وهمکارانشان تشکر می کنم ان شاءالله حج باز شودو مدیران وحج گزاران آماده بشوند واین واجب الهی که ظرفیت دارد یکماه درعمرانجام بگیردو تاآخر عمر انسان را خوشبخت کند،انجام بپذیرد. هفته حج است، قبل از کرونا در این ایام چه شوروشوقی بود خانواده ها آماده می شدند تا عزیزان شان را که بعداز 50-60 سال انتظار نوبت حج به آنها رسیده بود را به سمت خانه خداروانه کنند ،ان شاءالله حج وعمره باز شود و همه ما از نعمت حج برخوردار شویم.

پنجشنبه 27 خرداد 6 ذی القعده

سالروز تشکیل «جهاد سازندگی » به فرمان حضرت امام خمینی(ره) ( 1358 ش) داریم. فرماندار محترم هم خدمات این نهاد برجسته را اعلام کردند امروز هم برادر عزیزمان جناب آقای محمدی رئیس محترم جهاد به همراه همکاران شان درنمازجمعه حضور پیدا کردند .خدمات جهاد بیان شد، تکرارنمیکنم. فقط یک کلام عرض می کنم، با این همه بی آبی و کشت محصولی که ماداریم یکی از کارهای بزرگی که انجام می دهند آبیاری قطره ای و آبیاری زیرسطحی است که همین محصولی که هست حفظ شودو زحمت کشاورز هدر نرود وقطره آبی هم که هست بجا مصرف شود، این طرح در 5000 هکتار اجرا شده است.

هفته میراث فرهنگی هم در پیش داریم، از زحمات آقایان درمیراث فرهنگی هم تشکرو قدردانی می کنم .

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنودباشی و مارستگار


پی نوشت:

1- سوره مبارکه رعد آیه 19-20

2- مفاتیح الجنان، زیارتنامه حضرت ابوالفضل العبّاس علیه السلام

3- صحیفه امام خمینی ، جلد 21 ، صفحات 403

4- بیانات در دیدار مردم یزد ،دیماه1386

5- بیانات در جمع مردم استان کردستان‌ ، اردیبهشت 1388

6- بیانات در مراسم شانزدهمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) ،خرداد 1384

7- بحارالانوار، ج 101، ص 91.

8- بحار الأنوار، ج ۶۰، ص ۲۱۶




http://yascms.ir/emam/gozaresh/23khordad1400.8.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/23khordad1400.9.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/23khordad1400.10.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/23khordad1400.11.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/23khordad1400.12.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/23khordad1400.13.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/23khordad1400.14.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/23khordad1400.15.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/23khordad1400.16.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/23khordad1400.17.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/23khordad1400.18.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/23khordad1400.19.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/23khordad1400.20.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/23khordad1400.21.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/23khordad1400.22.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/23khordad1400.23.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.