سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور وسخنرانی امام جمعه محترم زرند در مراسم معارفه امام جماعت جدید شهرک طالقانی

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 50 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1400.03.20
 
حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم زرند در مراسم معارفه امام جماعت جدید شهرک طالقانی مورخه1400/03/18 .
دراین مراسم که با حضور حجت الاسلام قلیزاده ریاست اداه تبلیغات اسلامی و حجت الاسلام میرزایی مسئول طرح هجرت شهرستان وهیئت امناء مسجد حضور داشتند حجت الاسلام علیزاده به عنوان روحانی طرح هجرت این شهرک معرفی شد.




سخنرانی حجت الاسلام اولمسلمین ابراهیمی در مراسم معارفه روحانی طرح هجرت شهرک طالقانی مورخه1400/03/18


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)

خوش امد عرض می کنم خدمت همه شما بزرگواران، از جناب حجت الاسلام قلیزاده مسئول اداره تبلیغات و جناب حجت الاسلام حقیقی مسئول حوزه علمیه تشکر می کنم. از جناب حجت الاسلام علیزاده هم به فرموده قرآن هجرت کردند و درس خواندن و اکنون به منطقه خود برگشتندتا تبلیغ دین خدارا بکنند،هم تشکر می کنم.

اهمیت تربیت مبلغان دینی:

برادران وخواهران مکرمه ، خداوند متعال می فرماید : «وَ ما کانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا کَافَّةً فَلَوْ لا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَ لِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ» (1)هنگامی که جنگ است نیاز نیست همه به جبهه بروید، عده ای باید در محضر پیامبر(ص) فقه بیاموزند و فقیه شوند(درس دین بیاموزند) و به مردم یادبدهند. درس حوزه خواندن یک واجب الهی است ، از زمانی که رسول خدا به مدینه رفتند ویا زمانی که درمکه بودند یکی از مهمترین برنامه هایشان تربیت مبلغان دینی بود .آیه هم همین را می رساندکه عده ای باید مبلغ و فقیه بشوند، حتی پیامبر مکرّم اسلام (ص) خود را به عنوان یک مبلغ به جامعه معرفی می کند: «اِنَّما أَنَا مُبَلِّغٌ وَاللّه ُ یَهْدی» (2) همانا من مبلغ دین هستم و خدا هدایت می کند. وظیفه واجب این است که عده ای درس بخوانندو مسائل دینی و شرعی را بیاموزندو برگردند به منطقه خود ومسائل دینی رابه مردم یاد بدهندو مردم گرد آنها جمع بشوند واستفاده کنند. الحمدالله این مسجد از هر جهت مسجد زیبایی است، فقط مشکل روشنایی داشت که نیاز به نورافکن است. جناب آقای علیزاده قبول کردند وبه این منطقه تشریف فرما شدند. منتهی اجازه ندهید روحانی در هر منطقه ای تنها باشد یکی از شاکیان در قیامت قرآن است اگر قرآن قرائت نشود در روز قیامت شکایت می کند.یکی از شاکیان مسجد است مسجد به این خوبی دراین منطقه هست حیف است که مردم درنماز شرکت نکنند. یکی از شاکیان عالِم است که درمنطقه باشد ومردم برای حل مسائل دینی وشرعی خودشان به او مراجعه نکنند . الحمدالله مردم این منطقه ، سابقه دینی و قرآنی دارند و اهل خدا ونماز هستند. ان شاءالله نماز و عبادت هایتان را در مسجد اقامه کنید.

اهمیت برپایی نماز جماعت:

در روایتی رسول خدا(ص)در باره اهمیت نماز جماعت می فرمایند: «صلاة الرجل فی جماعة خیر من صلاته فی بیته اربعین سنة. » یک نماز با جماعت،بهتر از چهل سال نماز فرادی در خانه است. « قیل :یا رسول الله! صلاة یوم؟ » پرسیدند:آیا یک روز نماز؟ «فقال(ص):صلاة واحدة » فرمود:بلکه یک نماز. (3) یک نماز در مسجد با جماعت خوانده شود، معادل با چهل سال نمازی است که به فردی خوانده شود.

با روحانی مسجد در ارتباط باشید:

الحمدالله روحانی بزرگوار تشریف فرما شدند شماهم از نظرمالی و معنوی ایشان را حمایت کنید ودرمجالس ایشان را دعوت کنیدوهمراهی کنید .بهرحال روحانی به امید شما شیعیان به اینجا آمده است، احترام بگذارید که مبلغ دین شماست. تحویل گرفتن ومحبت کردن بسیار مهم است مانند مردم کوفه نباشید که مسلم را تنها گذاشتند. خانمها با خانواده ایشان درارتباط باشید همراهی و کمک کنید.ممکن است دلتنگ شوند به هرحال ارتباط و رفت و آمد داشته باشید این ارتباطات خیلی موثر است . ارتباط خانوادگی با روحانی موجب می شود که فرزندان شما با خواندن قرآن وپرسیدن سوالات قرانی از او کم کم عاشق قرآن شوند.مثلا ما هروقت به منزل اقوام که در تهران زندگی می کنند، سر می زنیم از بچه های آنها می خواهیم یک سوره قران بخوانند تا به آنها هدیه بدهیم . همین جرقه شد شاید تاالان چند جز قران را حفظ کردند و باحجاب وچادری شدند. اگر این ارتباطات نبود بچه ها این گونه پایبند نمی شدند؛ شما هم ارتباط بگیرید . ارتباطات رو در رو اثر زیادی دارد ،بنابراین خواهشی دارم که دراین یکسال طوری نشود که مردم استقبال نکنند و منطقه شماازروحانی طرح هجرت حذف شود چون دوباره آوردن آن سخت می شود. اگر استقبال نشود روحانی به منطقه ای فرستاده می شودکه خواهان او هستندو از او استقبال می کنند. هرکدام به اندازه قیمت یک پفک که روزانه برای فرزند خود می خرید، روزانه برای مسجد هزینه کنید و برای کمک به مسجد کنار بگذارید تا امورات مسجداداره شود. ما مانند وهابیت نیستیم که تمام بودجه مبلیغین را پادشاه بدهد ، روحانی شیعه متکی به خمس و کمک ها ی مردمی است مردم باید کمک و حمایت کنند. درصحنه بودن آنهاست که موجب شده است دین خداوتشیع تاکنون برپا بماند.روحانی را تحویل بگیرید ودرمسجد حضور پیدا کنیدتا هم دنیا و هم اخرت خود را بسازید. حضور روحانی درمنطقه هم به وحدت ، پشتیبانی وهمراهی مردم باهم کمک می کند وهم برای آبادانی و پیشرفت آن منطقه موثر است . برگزاری کلاسهای قرآنی و ورزشی حول محور روحانی می تواند در وحدت همدلی و پیشرفت آن منطقه موثر باشد .

همه در انتخابات شرکت کنید:

انتخابات را در پیش رو داریم ان شاءلله جدی بگیرید .بحث انتخابات خیلی مهم است، حضور در پای صندوق رای به فتوی همه مراجع یک واجب عینی است. حتی مقام معظم رهبری فرمودند دربرخی از مقاطع اگر حاضر نشدن پای صندوق رای موجب شود به کشور آسیبی وارد شود، در راس گناهان کبیره است چرا؟ زیرا نظام جمهوری اسلامی و نظام امامت با سرنیزه شکل نگرفته است حکومت امیرالمومنین با دل مردم است مردم اگر همراهی نکنند حتی امیرالمومنین نمی تواندکاری بکند و حاکم باشد . اگر علی باشدومردم نباشند شکست می خورد! در نظام جمهوری اسلامی که حضرت امام ومقام معظم رهبری هدایت می کنند اگر مردم نباشند نمی تواندکاری بکند. نظام امامت با قبول وخواست مردم شکل گرفته است مردم نقش مهمی دارند اگر مردم باشند، امیرالمومنین می توانند حکم خدارا اجرا کنند. اگر مردم نباشند امیرالمومنین نمیتواند دستورات خدارا پیاده کند، نظام امامت از برکت وجود مردم است .

تلاش دشمنان برای عدم حضور مردم درانتخابات:

بادشمنانی که ماداریم اگر درانتخابات شرکت نکنیم دشمن می گوید مردم نظام جمهوری اسلامی را نمی خواهند ودشمن قوی می شودو احساس می کند مردم درصحنه نیستندو دشمنی و کینه او روز به روز بیشتر می شود وکشوراسیب می بیند.اگرخدای نکرده جمهوری اسلامی شکست خورد برخی می گویند یک نفر مانند رضاپهلوی می آید!خیر با شکست این نظام دیگر خبری از حکومت ملی گراها ،نهضت آزادی و کسانی که دم از جدایی دین از سیاست می زنند، نیست! محال است امریکا اجازه بدهد این افراد درکشورما حاکم بشوند بلکه منافقین وداعش برما حاکم می شوند داعش ، حکومت اسلامی عراق وشام رابرای شکست ایران تشکیل داده است واگر خدای نکرده حاکم بر کشور ما شود دیگر نه بر زنان رحم می کند نه بر جوانان شیعه رحم می کنند .همان بلایی را سرمام یآورد که درسوریه بر سر بچه های شیعه آوردند .آنها را سر بریدند وبا سرهای بریده ماشین های خودشان را تزیین کردندو عکس آنرا پخش کردند، زنان را به اسارت بردند. تعداد زیادی ازدانشجویان عراقی را لب رودخانه به رگبار بستند و کشتند! امریکا دیگر بیدار شده است واجازه حکومت به لیبرالها را هم درایران نخواهدداد و افراد مستکبر و ظالمی چون داعشی را حاکم می کند بنابراین برای حفظ نظام جمهوری اسلامی ونظام ولایت باید درانتخابات شرکت کنیم. به برکت حضور رهبر معظم انقلاب است که امروز ما در امنیت زندگی می کنیم. حتمادرانتخابات شرکت کنیدو به کاندیدای موردنظر خودرای بدهید تحقیق و بررسی کنید، شما آزاد هستید تا به هرکس خواستید رای بدهید ولی حضوردرانتخابات واجب عینی است همه باید شرکت کنندو خودتان وخانواده پای صندوق رای حاضر بشوید. این بزرگترین جهادو ثواب است یک زمانی رفتن به جبهه وجنگ وحضوردرخط مقدم جبهه برای جنگ با دشمن واجب بود امروز حضور در انتخابات وتبلیغ برای حضور مردم درانتخابات یک جهاد بزرگ است. آن را قدربدانید ،حفظ نظام جمهوری اسلامی کمک به اهل بیت و کمک به حفظ اسلام وقران است ان شاءالله جمهوری اسلامی زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الامر است ؛خوشحال شدم شمارازیارت کردم از حضور همه شما تشکر می کنم، ان شاءالله دفعه بعد جلسه با حضور جمعیت بیشتری باشد بار دیگرصمیمانه ازحضورتان تشکر می کنم. ان شاءالله درزندگی موفق و سربلند باشید.

والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته.


پی نوشت:

1- سوره مبارکه توبه ،آیه 122

2- کنزالعمال، ج6، ص350، ح16010.

3-مستدرک الوسائل،ج 1 ص 488



http://yascms.ir/emam/gozaresh/khordad140054.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.