سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور امام جمعه محترم در مراسم شهادت امام جعفرصادق(ع) دانشگاه ازاد اسلامی زرند

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 54 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1400.03.18
 
حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسملین ابراهیمی امام جمعه محترم درمراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) که مورخه1400/03/16 به همت هیئت ورزشی ناشنوایان دانشگاه ازاد اسلامی واحد زرند در جوار قبور مطهر دو شهید گمنام این دانشگاه برگزار شد.



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم شهادت امام جعفر صادق(ع) دانشگاه آزاد اسلامی زرندمورخه1400/03/16


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، السلام علیک یا شهدا،یا سعدا یا نجبا

بسیار خوشبختم که درخدمت همه شما برادران عزیز وخواهران مکرمه هستم، خصوصا عزیزان ناشنوا؛ برای من بسی مایه خوشحالی است که درجلسه ای حضور داشته باشم که دست اندرکاران آن، عزیانمان از هیئت ورزشی ناشنوایان باشند . از سرکار خالقی و همکارانشان تشکر می کنم وهمین طور ازجناب حجت الاسلام عرب و همه عزیزان ناشنواکه دراین محفل نورانی حضور دارند .دراین ایام حزن واندوه شهادت رئیس مذهب امام صادق (ع) و رحلت جانگداز امام بزرگوار آن هم درجواراین شهدای والامقام شهدای گمنام این جلسه بسیار ارزشمند برقرار شده است ، ان شاءالله هر حاجتی داشته باشید این شهدای والامقام که نزد خدای متعال آبرو دارند واسطه بشوند وگره از کارهمه باز شود.خدمت همه بزرگواران ومسئولین عزیزی هم که شرف حضور دارند خوشامد عرض می کنم .

پنج ویژگی شیعه امام صادق(ع)

در شامگاه شام غریبان رئیس مذهب امام صادق (ع) یک کلام گهربار از ایشان خدمتتان می کنم همه میدانید که ما شیعه اثنی عشری و جعفری است. امام صادق (ع) می فرماید: « إِنَّمَا شِيعَةُ جَعْفَرٍ » شیعه جعفری کسی است که:

1- « مَنْ عَفَّ بَطْنُهُ » حلال خور (اولین ویژگی شیعه جعفر این است که زندگی او پاک و بدور از حرام باشد .واجبات مالی خودش را ادا کندو خمس وزکات بپردازد واز مال حرام و شبهناک پرهیز کند .چون مال حرام درزندگی انسان سد راه موفقیت اوست .انسان با مال حرام به موفقیت نخواهید رسید )«وَ فَرْجُهُ » پاکدامن باشد وخودش را از شهوات حرام حفظ کند.

2- « وَ اشْتَدَّ جِهَادُهُ » در جهاد سرسخت باشد (مجاهد سختگیر باشد ونسبت به دشمن شدید باشد و مماشات نکند .دشمن شناس باشد).

3- « وَ عَمِلَ لِخَالِقِهِ »برای رضای خدای خود کار کند (در همه کارها رضایت خدا را در نظر بگیرد .من در نوجوانی که از جبهه برگشتم، به محضر آیت الله گلپایگانی رفتم واز ایشان خواستم تا مرا نصیحتی بکنند ایشان فرمودند: هرکاری می کنید برای خدا باشد ، هر قدمی برمی دارید برای رضای خداباشد و برای خوشایند این گروه وآن گروه کار نکنید . ممکن است کاری که انجام می دهید رنگ و بوی خدایی هم داشته باشد ولی خالص نباشد، آنچه مهم است اخلاص وخالص برای خدا کارکردن. در این روزها اگر برای شورا ی شهر ثبت نام می کنید وهمین طور برگزاری مجالس حتی رفتن به جبهه برای خدا باشد، رنگ الهی داشتن وبرای رضای خدا قدم برداشتن بسیار مهم است در این صورت خریدار آن خداست .

4- « وَ رَجَا ثَوَابَهُ »به پاداش الهی امیدوار باشد (ثواب راهم از خدابخواهد. این کار آسانی نیست که درمقابل تک تک کارهایی که انجام می دهیم ، از دیگران توقع تشکر نداشته باشیم. کار سختی است که فقط به خدا امید داشته باشیم واز او ثواب بخواهیم. همانند حضرت زهرا (س) که بعد ازاینکه سه روز متوالی افطار خودرا به فقیر بخشیدند فرمودند: « لَا نُرِيدُ مِنْكُمْ جَزَاءً وَلَا شُكُورًا » (1) واقعا کار دشواری است که فرمودند ما تشکر وپاداشی از شما نمی خواهیم. گاهی اوقات پیش می آید که انسان کاری را انجام می دهد پاداش نمی خواهد ولی توقع تشکر دارد .ولی حضرت زهرا به مرحله ای از اخلاص رسیده است که می فرماید ما از شما پاداش نمی خواهیم و حتی نمی خواهیم که از ما تشکر کنید. سه روز افطار خودرا به فقیر و یتیم و اسیر بخشیدند وفرمودند ما حتی از شما تشکر هم نمی خواهیم ، در این روایت حضرت می فرماید حتی امید ثواب هم از دیگران نداشته باشید.)

5- «وَ خَافَ عِقَابَهُ » از مجازات او بترسد(در زندگی از هیچکس نترسد و فقط از عقوبت پروردگار بترسید) «فَإِذَا رَأَيْتَ أُولَئِكَ فَأُولَئِكَ شِيعَةُ جَعْفَرٍ » این چنین افرادی شیعیان جعفری هستند.(2) امیدواریم به برکت شهدا ما مصداق حداقل بخش هایی از این حدیث باشیم وشیعه جعفری خوبی باشیم.

حضور در انتخابات یک واجب عینی:

مطلب دیگر اینکه مادرآستانه یک معروف و یک جهاد بزرگ هستیم ومی توانیم با عمل خود ، خون این شهدای گمنام و زحمات حضرت امام را حفظ کنیم .همه باید پای صندوق های رای حاضر شویم. برخی می گویند به علت مشکلات اقتصادی و گرفتاریهایی که امروز در جامعه است ما رای نمی دهیم! کسانی که واقعا معتقد به شیعه بودن و مرجع تقلید دارند بدانند که رهبرانقلاب فرمودند شرکت نکردن درامر انتخابات در برخی از مواقع در راس گناهان کبیره است، برای اینکه اگر مادرانتخابات شرکت نکنیم و مردم حضور پیدا نکنندو تعداد آرا کم باشد، یعنی مردم جمهوری اسلامی را نمی خواهند و وقتی مردم نخواهد حتی اگر امیرالمومنین هم در راس حکومت باشد، نمی تواندکاری انجام دهدو دست او بسته می شود .وقتی امیرالمومنین مبسوط یداست وقدرت دارد که مردم دور وبر او باشند، اگر مردم نباشند سر سیدالشهدا به بالای دار می رود وامیرالمومنین دردهای خودش را به چاه می گوید. امام(ره) همان نظام امامت ولایت را بعداز 1400 سال پیاده کردند و این نظام بردلهای مردم استوار است ومردم باید درتمام لحظه ها حضور داشته باشند واگر خدای نکرده کنار بکشند ،کنارکشیدن آنها منجر به خوشحالی دشمنان این مرز و بوم خواهد شد. امام(ره) در وصیت نامه خود می نویسند من به همه وحتی ملی گراها که مخالف جمهوری اسلامی هستند، می گویم شما می دانید اگر جمهوری اسلامی شکست بخورد شخصی مانند محمدرضا شاه برشما حاکم نخواهد شد. امریکا دیگر اجازه نخواهد داد یک گروه ملی گرا ویا نهضت آزادی ، لیبرال ویا تکنوکرات بر ایران حاکم شود بلکه داعش ومنافقین برکشور ما حاکم می شوند . اطراف کشور ما نظام جمهوری اسلامی پر از آتش وجنگ است .بنابراین همه ما وظیفه داریم باتمام وجود شرکت کنیم وهم خانواده وفامیل های خودمان را ارشاد وامربه معروف کنیم وبا زبان وبیان خوب آنها رابه شرکت درانتخابات دعوت کنیم. تشخیص فرد اصلح برعهده خودشماست که با تحقیق ومطالعه به دست می آید ولی اصل حضور بسیارمهم است ،مخصوصا دراین مقطع که بیکاری ،مشکلات اقتصادی وناامیدی زیاد شده است و وارزش پول ملی کم شده است، دراین مقطع حضور پیدا کردن درانتخابات به معنای جهادبزرگ است مانباید دراین شرایط ولی را تنها بگذاریم و مانند مردم کوفه بشویم. درهرحال ماباید همراه ولی باشیم وپشت سراو حرکت کنیم. بنابراین حضور درانتخابات بسیار مهم است منهتی با مشورت وتحقیق اصلح راتشخیص بدهیم .پس دراین مقطع دو وظیفه داریم : وظیفه اول اصل حضور است و وظیفه دوم تشخیص اصلح است.

انتخابات شورا ها هم مهم است:

انتخابات شورای شهرهم بسیار مهم است.در آن هم باید حضورپیدا کنیم ومردم را تشویق کنیم .چنانچه رهبر معظم ابتدا فرمودند افرادی که صاحب سخن هستند مردم راتشویق به شرکت درانتخابات کنندو درصحبت اخیر خود فرمودند برهمه واجب است که درانتخابات شرکت کنند،حضوردرانتخابات هم مانند نماز واجب عینی است. آیت الله سیستانی و دیگر مراجع هم فتوا دادند عقل هم چنین حکم می کند. نباید کنار بنشینیم . بعداز 1400 سال از برکت امام وشهدا وازبرکت انقلاب اسلامی نظام امامت و ولایت برپاشده است که زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الزمان است بنابراین بایدباتمام وجوددر صحنه باشیم. انقلابی امروز کسی است که کوشش کندتمام مردم در پای صندوق رای حضور پیداکنند. ان شاءالله همه ما رای خواهیم داد و تبلیغ می کنیم ان شاءالله بابیان خوب وبا اخلاق و رفتار خوب وبا ایجاد جاذبه ، رای اولی ها وبقیه مردم هم در پای صندوق های رای حضور پیدا کنند و ان شاءالله مشت محکمی به دهان دشمنان جمهوری اسلامی خواهیم زد و نظام جمهوری اسلامی حفظ خواهد شدو مشکلات با آمدن دولت جوان مومن انقلابی حل خواهد شد .همه ما عاشق شهدا و اهل بیت هستیم و دلمان می خواهد مکتب اهل بیت درسراسر دنیا گسترش پیدا کندو همه جهان پیرو حضرت زهرا وامیرالمومنین باشد. راه آن این است که جمهوری اسلامی زندگی دنیایی واقتصادی مردم خود را درست کند، اگر جمهوری اسلامی مشکلات همه را حل کند ،جهان به آن نگاه خواهد کردو آن را به عنوان الگوی موفق خواهد دید که چگونه دین ونظام دینی زندگی مردم را به نحو احسن اداره می کند . مردم ازهمه مکتبهای دنیا خسته شده اند ،نظام کمونیست ولیبرالی که پابرگلوی مظلومان و فقران وسیاهپوستان گذاشته است، اگر نظام امامت و ولایت و اسلام ناب بتواند زندگی مردم رادرست کند ناخودآگاه تمام دنیا جذب امیرالمومنین وحضرت زهرا وجذب اسلام ناب ومذهب اثنی عشری خواهد شد. خدارا شاکریم که مارادراین مقطع آفریده است که می توانیم به اسلام ودین خدمت کنیم. ان شاءالله باوحدت وهمدلی وبرادری کوشش کنیم شهرماحرف اول رادراستان وکشور بزند .

والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته


پی نوشت:

1- سوره مبارکه انسان ،آیه 9

2- خصال شیخ صدوق، ج1، ص296



http://yascms.ir/emam/gozaresh/khordad140052.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/khordad140053.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.