سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

کار بزرگ حضرت امام برای انقلاب اسلامی/ نقش مردم در پذیرش وهمراهی با نظام ولایت وامامت

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 69 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1400.03.18
 
خطبه های نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه1400/03/14



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG




خطبه اول:

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان ، شادی روح امام عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والامقام شهرستان ، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرمان شهید والامقام شهید عظیمی،سیدالشهدای مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی وهمکارانشان، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان،شهدای خدمت ، شهدای سلامت ، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مؤمنین و مؤمناتی که اهل نماز جمعه بودند و از دنیا رفتند، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

ازحضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه در نمازجمعه ،از ستاد برگزاری نماز جمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ،سروران معظم روحانی ،عزیزانمان از نیروی انتظامی و پاسداران عزیز که به مناسبت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با لباس فرم درنماز جمعه شرکت کردند، از هیأت امنای مسجد جامع ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه ها جناب حجت الاسلام ایزدی نیز صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

ایام ارتحال جانسوز بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی است این مصیبت و عزا را به ساحت مقدس حضرت صاحب الامر(عج) و همه شما دوستداران راه و اندیشه حضرت امام (ره) و رهروان مکتب امام (ره) تسلیت عرض می کنم واز طرفی امروز سالروز انتصاب وانتخاب رهبر بزرگ و حکیم حضرت آیت الله عظمی امام خامنه ای (حفظ الله تعالی) است ، خدمت شما عزیزان تبریک عرض میکنم و خدای متعال را براین نعمت بزرگ ولایت و رهبری این مرد بزرگ شکرگزاریم.

کار بزرگ حضرت امام برای انقلاب اسلامی:

به همین مناسبت خطبه اول را به این بحث اختصاص می دهم که کار بزرگ حضرت امام(ره) چه بود و اینکه حضرت امام(ره) نسبت به مملکت ماچه کردندو چه تاثیری داشتند. برای تبیین این نکته استشهاد می کنم به کلام ناب امیرالمومنین درنامه 53 ، عهدنامه مالک اشتر که خیلی مهم است و حضرت این نامه بلند بالا را برای مردم مصر نوشتند و مالک اشتر به عنوان مسئول مردم درکشور مصر شدند ، در این نامه شیوه حکومت داری و حکمرانی مطرح شد، منتهی یک جمله دراین عهد نامه است که بسیار مهم است، حضرت می فرماید: ««فَإِنَّ هذا الدِّینَ قَدْ کانَ أَسِیراً فِی أَیدِی الْأَشْرَارِ یعْمَلُ فِیهِ بِالْهَوی وَ تُطْلَبُ بِهِ الدُّنْیا» (1) پیامبراسلام را آورد ولی بعد از رسول خدا (ص)اسلام و دین خدا زنجیر شد و دین در دست اشرار زندانی شد،در آن زمان، نمازجماعت وحج برگزار می شد ولی نماز و حج اسیر بودند و در خدمت هواپرستی و دنیاپرستی بود، آنها دین رابه اسارت گرفته بودند، منِ علی(ع) وقتی به حکومت رسیدم، دین را آزاد کردم .کار بزرگ حضرت امام(ره) هم همین بود، برخی سوال می کنند که زمان شاه هم مردم نماز می خواندند و حج می رفتند باید گفت آن زمان نماز و حج اسیر بود، تشیع اسیر طاغوت بود ، هیچ تحرکی نداشت و درمقابل کفر ذلیل بود ، ملت را در برابر کفار ذلیل کرده بودند، برادران وخواهران کار بزرگ حضرت امام این بود که دین اسیر را آزاد کرد، جان مارا آزاد کرد، مملکت مارا از شَّر طاغوت و سلاطین ظلم وستم رها کرد، از حکومت ۲۵۰۰ساله شاهنشاهی نجاتمان داد، علاوه بر اینها دین و تشیع ما آزاد شد، این کار بزرگ حضرت امام بود، ما تا قیامت مدیون حضرت امام(ره) هستیم. این نعمت بزرگ را حضرت امام به ما داد، نظامی که امام آورد حاکمیت علم است ، امام در رساله ولایت فقیه که در نجف تالیف کردند، چنین می فرمایند: نظام ولایت فقیه و نظام ولایت وامامت رهبری ، حکمرانی علم به علاوه عدل است. این مایه حرکت جامعه است. اگر علم تنها بدون عدل و دین حاکم شد،می شود بمب اتم وکشتار مردم را به دنبال خواهد داشت .اگر دین منهای علم حاکم شد، می شود وهابیت، طالبان و داعش. امام بزرگوار حاکمیت علم ودین و عدل را درکشور ما برنامه ریزی کردند که در قالب جمهوری اسلامی است.این کار بزرگ حضرت امام است، مثال علم ودین مانند آب است دو ترکیب دارد اکسیژن و هیدروژن که به تنهایی هر کدام دوگاز سوزنده وبرنده هستند ولی وقتی باهم ترکیب شود تبدیل به آب گوارا می شود. امام بزرگوار علم ودین را باهم ترکیب کرد. دین بدون علم گالیله را اعدام می کند و داعش درست می شود و منجر به کشتار انسانها می شود. علم منهای دین هم بمب اتم و جنایت را در پی دارد، امام بزرگوار ، نظام امامت و نظام اسلام ناب را در ایران اسلامی ، هدایت و راهنمایی نمود . استقلال را به ما بخشید و همه امور کشور به مردم سپرده شد ، ما در زمان طاغوت هیچ منشا اثری نبودیم، ما را کسی به حساب نمی آورد .امام ما را بر بال فرشتگان نشاند و نظام امامت را پیاده کرد و اثر آن را امروز در سراسر دنیا می بینید، در کشورهایی مانند یمن، فلسطین، لبنان ، سوریه و عراق .

پیشگویی رسول خدا (ص) در خصوص قیام مردم ایران:

« الیس الله بصبح قریب» چنانچه رسول خدا (ص) فرمود: « «یخرُجُ ناسٌ مِنَ المَشرِقِ فَیوَطِّئونَ لِلمَهدی سُلطانَه» مردمی از شرق (ایران) قیام می کنند و زمینه را برای حرکت جهانی مهدی (عج) فراهم میسازند.»(2) و نتیجه اصلی حاکمیت و حکمرانی حضرت مهدی(عج) است این زمینه را حضرت امام(ره) فراهم کرده است. روایات متعددی داریم که به شخصیت حضرت امام (ره) تطبیق می شود و درکتابهای اهل سنت هم چنین روایاتی آمده است،عبدالله ابن مسعود که از صحابه رسول خداست نقل می کند: نزد رسول خدا (ص) بودیم که عده ای از جوانان بنی هاشم آمدند، پیامبر چون آنها را دید، رنگ چهره اش تغییر کرد و چشمانش پُر از اشک شد، گفتم: چهره شما را به گونه ای می بینم که خوشایند نیست، پیامبر (ص) فرمود: «انا اهل بیت اختار الله لنا الاخره علی الدنیا » همانا ما اهل بیت هستیم که خداوند آخرت را برای ما بر دنیا ترجیح داده و اختیار کرده است « و ان اهل بیتی سیلقون بعدی بلائا و تشریدا » و اهل بیت من بعد از من مصیبت ها می بینند و آواره می گردند « حتی یاتی قوم من قبل المشرق معهم رایات سود، فیسالون الحق فلایعطون »تا این که قومی از جانب مشرق با پرچم های سیاه می آیند و حق را طلب می کنند. این حق را به آن ها نمی دهند « فیقاتلون فینتصرون فیعطون ما سالوا فلایقبلون »آن ها می جنگند و پیروز می شوند، آن گاه آنچه را بخواهند به آن ها می دهند اما آنان نمی پذیرند « حتی یدفعوها الی رجل من اهل بیتی فیملاها قسطا کما ملووها جورا »و کار را به مردی از اهل بیت من واگذار می کنند. او زمین را همان گونه که از ظلم و جور پر شده، از عدل و داد پر می کند. « فمن ادرک ذلک منکم فلیاتهم ولو حبوا علی الثلج فانّه المهدى »هر کدام از شما آن روز را درک کند، اگر مجبور باشد چهار دست و پا بر روی برف حرکت کند باید به او بپیوندد ،چون او مهدى(ع) است (3). همه می دانند که منظور از اهل مشرق در روایات، کنایه از مردم ایران است. این ملت ایران است که به آوارگی اهل بیت خاتمه می دهد. آینده انقلاب اسلامی و آینده نهضت امام، حاکمیت اهل بیت و حاکمیت علم و عدل در سراسر دنیاست و زمینه سازی آن از برکت امام و شهدا و مردم ایران است و مهمترین وظیفه ما این است که نظام جمهوری اسلامی ، این میراث شهدا را حفظ و نگهداری کنیم وآن قدر بدانیم. حال سوال این است که ما چگونه آن را حفظ کنیم را درخطبه دوم چند کلامی در این ارتباط خدمتتان عرض خواهم کرد.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی؛

درتوصیه به تقوی باتمام وجود جمهوری اسلامی میراث حضرت امام وشهدا ومیراث وخواست اهل بیت را حفظ کنیم ،آن را قدر بدانید ومانند عزیزترین عزیزان از جمهوری اسلامی حمایت و حفاظت کنیم. شهادت رئیس مذهب تشیع، امام صادق(ع) را هم تسلیت عرض میکنم . ان شاءالله خدای تبارک وتعالی ما را از علوم رئیس مذهب برخوردار بگرداند و در مساجد وتکایا به مناسب ارتحال حضرت امام وشهادت امام صادق (ع) ،حداقل دوشبی مراسم عزاداری برگزار شود . حفظ نظام جمهوری اسلامی و این میراث به این است که مردم در صحنه حضور داشته باشند،نظام امامت بر قلب های ما شیعیان استوار است، اگر مردم نباشند نه تنها مقام معظم رهبری بلکه امیرالمومنین هم با آن قدرت وشجاعت کاری را نمی تواند بکندو باید با چاه درد و دل کند.

نقش مردم در پذیرش وهمراهی با نظام ولایت وامامت:

نقش مردم درپذیرش و همراهی با نظام امامت و لایت خیلی مهم است ، اگر مردم نباشند سر امام حسین بر نیزه می شود.بنابراین حضور مردم در صحنه و پذیرش نظام جمهوری اسلامی حرف اول را می زند، ما با حضورمان می توانیم نظام جمهوری را حفظ کنیم، باید هرکجا که نظام به ما نیاز دارد، حضور پیدا کنیم.شرکت در انتخابات پیش رو، انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای های شهر و روستا که در 28 خرداد صورت می گیرد، خیلی مهم است و همه باید در پای صندوق های رای حضور پیدا کنیم. اعلام حضور پای صندوق رای خیلی مهم است اینکه ما هنوز هم در صحنه هستیم ، باهرسلیقه سیاسی که داشته باشیم. اصل اول حضور پیدا کردن و و رای دادن است . خدای نکرده اگر مردم در انتخابات حضور پیدا نکنند،آیا بدترین دشمنان نظام جمهوری اسلامی که هشت سال جوانان مارا به شهادت رساندند و شکست خوردند، خوشحال می شوند یا خواست افرادی که می گویند ما در انتخابات شرکت نمی کنیم؟ ایا دولتی که سرکار آید یک دولت لیبرال است و یا طبق نظر ملی گراها یا نهضت آزادی است؟ خیر دشمن بیدار است ، امریکا و اسرائیل و وهابیت بیدار شده اند، اگر خدای نکرده اتفاقی برای جمهوری اسلامی بیفتد، منافقین سرکار می آیند همان کسانی که اول انقلاب شانزده هزار نفر از زن و بچه مردم را کشتند، داعش در کشور ما حاکم می شود، امریکا اجازه روی کار آمدن یک دولت لیبرال را در ایران نخواهد داد، بلکه داعش را روی کار خواهد آورد تا ریشه شیعه در ایران خشکانده شود، دولتی مثل وهابیت بر سر کار می آید که حتی اجازه انتقاد را هم به شما نخواهندداد، و در مقابل انتقاد همان کاری را می کند که با خاشقچی کردند و او را قطعه قطعه کردند. داعش سرکار می آید و سر می برد ، ببینید در افغانستان چه کردند .در عراق نسبت به دختران وزنان شیعه چه کردند ، بنابراین این است که مراجع فتوا دادند حضور در پای صندوق رای واجب عینی است، همه باید حضور پیدا کنند و رای بدهند، برخی می گویند برای چه رای بدهیم وقتی وضع ما بهتر نشده است .

حفظ اسلام از اوجب واجبات است:

بایدکسی را انتخاب کنید که تشخیص می دهید خوب است وبه درد مملکت می خورد وکارایی داشته باشد نه اینکه اصلا رای ندهید .با رای ندادن که چیزی عوض نمی شود .اگر دنبال این هستید که تحول ایجاد شود و جوان متدین ومومن انقلابی که کارایی و توان و تخصص دارد بتواند سرکار بیاید ، لازمه اش این است که پای صندوق رای حضور پیدا کنیم واز حق خودمان دفاع کنیم و به افرادی که مورد اعتمادمان هستند، رای بدهیم .بنابراین حضور در پای صندوق رای بسیار مهم است و منجر به حفظ اسلام وحفظ جمهوری اسلامی خواهد شد که حفظ اسلام از اوجب واجبات است. سیدالشهدا(ع) ، امیرالمومنین(ع) شهید شدند تا اسلام ماندگار شود، امروز هم اسلام در جمهور اسلامی متظاهر شده است بنابراین باید حفظ شودو حفظ آن از اوجب واجبات است، نمی توانیم از زیر بار این وظیفه شانه خالی کنیم، حضور در پای صندوق رای به معنای حفظ خون شهدا و حفظ میراث شهداست و مطلب دیگر انتخاب اصلح است کسی که تشخیص می دهیم توانایی وکارایی دارد و می تواند تحول ایجاد کند که به تشخیص و نظر شما بستگی دارد.

انتخابات شوراها مهم است:

انتخاب شوراها هم بسیار مهم است ، شوراها هم وظایف سنگینی دارند، اشخاصی که برای شورای شهرو روستا انتخاب می کنیم خیلی مهم است.افرادی که کارای و تخصص داشته باشند وبتوانندامور مردم را پیش ببرند و مشکلات شهرو مشکلات مردم را حل کنند،به مناطق محروم رسیدگی کنند،جیرخوار دنیا پرستان نباشند، شورا را محل بحث های خطی و جناحی قرارندهند، اعتلای شهررا مدنظر داشته باشند. شهردار و دهیار امین، پاکدست ،شجاع، انقلابی، متدین وکارآمد انتخاب کنند. بنابراین انتخاب در شورای شهر مهم است و از میان اشخاصی که کاندیدا شدند افراد توانمند را انتخاب کنید تا مشکلات شهر روستاراحل کنند. ان شاءالله

خدایا به حق محمد وآل محمد (ص)عاقبت همه مارا ختم بخیر بگردان.


پی نوشت:

1- نهج‌البلاغه، نامه 53

2- سنن ابن ماجه، ج 2، ص 1368، ب 34، ح4088؛ کنز العمال، ح 38657؛ الزام الناصب، ج 2، ص 14.

3- سنن ابن ماجه، ج2، ص 1366، حدیث 4082




http://yascms.ir/emam/gozaresh/khordad140035.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/khordad140036.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/khordad140037.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/khordad140038.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/khordad140039.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/khordad140040.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/khordad140041.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/khordad140042.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/khordad140043.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/khordad140044.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/khordad140045.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/khordad140046.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/khordad140047.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.