سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور امام جمعه محترم در مراسمافتتاحیه ستاد مردمی آیت الله رئیسی در زرند

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 52 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1400.03.13
 
حضور حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در مراسم افتتاحیه ستاد مردمی آیت الله سید ابراهیم رئیسی در زرند که مورخه1400/03/10 با حضور جمعی ازمسئولین شهرستان و دوستداران وی در محل گلزار شهداء این شهرستان برگزار شد.



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم افتتاح ستاد حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در زرند مورخه1400/03/10


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

قال الله الحکیم فی کتابه : «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الأَمْرِ مِنْکمْ» (1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)

جلسه بسیار باشکوه و باعظمتی است، بنده هم به نوبه خود خیرمقدم عرض می کنم خدمت همه برادران عزیز وخواهران مکرمه، سروران عزیز روحانی ، امام جمعه عزیز و محترم جناب حجت الاسلام غفوری، نماینده عزیز و پرتلاشمان سرکار خانم شریعتی و تعدادی از عزیزانمان که از شورای شهر تشریف آوردند. از دست اندرکاران این جلسه باشکوه صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم. ایام اتحال جانسوز حضرت امام (ره) است وهمین طور انتخاب شایسته حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (حفظ الله تعالی) به رهبری نظام جمهوری اسلامی است.

امام آزادی وتشیع را به ما هدیه داد:

امیرالمومنین(ع) درنامه خود به مالک اشتر چنین می فرماید: «فَإِنَّ هذا الدِّینَ قَدْ کانَ أَسِیراً فِی أَیدِی الْأَشْرَارِ یعْمَلُ فِیهِ بِالْهَوی وَ تُطْلَبُ بِهِ الدُّنْیا» (2) قبل از من، نه تنها اشرار جان مردم را به اسارت گرفته بودند، بلکه دین خداراهم به اسارت برده بودند،قبل از من هم اسلام بود ولی اسلام اسیرشده بود، اسلامی که با هوی وهوس آلوده شده بود، اسلامی که زمامدارانش برای رسیدن به دنیا دم ازاسلام می زدندومن امیرالمومنین این دین اسیر را آزاد کردم. برادران عزیز، خواهران مکرمه مامدیون حضرت امام هستیم.امام بزرگوار کشور مارا از دست طاغوتیان آزاد کرد و ما را مستقل کرد دین وتشیع ما را هم نجات داد .درزمان طاغوت تشیع بود ولی تشیعی که در دست طاغوت اسیر بود.امام بزرگوار کشورماودین راآزاد کرد و آزادی اسلام وتشیع وآزادی مملکت را به ما هدیه داد، این نعمت بزرگی است ما باید قدردان این نعمت باشیم، نظام جمهوری اسلامی امانت امام بزرگوار وشهداست .امانت رزم رزم آوران است این امانت را حفظ کنیم .

نقشه دشمنان برای انقلاب اسلامی ایران:

برادران عزیز، خوهران گرامی اگر خدشه ای به نظام جمهوری اسلامی وارد شودواتفاقی بیفتدوانقلاب شکست بخورد ،برخی فکر می کنندانقلاب شکست بخورد دوباره محمدرضا شاهی بر ایران حاکم می شود. سخت دراشتباه هستند، دشمنان ما ،منافقین را بر این کشور می گمارند. داعش را برکشور ما می گمارند، شما نگاه کنیداطراف ما درآتش است ، استکبارجهانی درافغانستان دختران مسلمان را قطعه قطعه می کند و در عراق جوانان راسرمی برد و دختران رابه اسارت می برند، در سوریه جوانان شیعه ای که پرچم یاحسین ویا زهرا دارندراسرمی برندوماشین های مدل بالا خودشان راباسرهای بریده جوانان شیعه تزیین می کنند ، درلبنان وفلسطین چه جنایاتی را انجام می دهند کودکان معصوم در سنگفرش خیابانهابه شهادت می رسندو خانه برسرآنها خراب می کنند. دریمن ببینید برای اینکه مقاومت این ملت مظلوم را بشکنند، چه کردند! امروز آتش فشان مقاومت و قلب تپنده اسلام ، جمهوری اسلامی است. هدف ایران است .اگرخدای نکرده خدشه ای به جمهوری اسلامی وارد شودچه کسانی سرکار می ایند کسانی که خواب رضاخان ومحمدرضا وجبهه ملی ونهضت آزادی و ملی گرایی ولیبرالی را می بینند ، بدانند اگر سایه این مرد بزرگ این حکیم و رهبربزرگ بالای سراین مملکت نباشد اگر سپاه وبسیج نباشد و دین مداران وجودنداشته باشند،اینها نقشه شان خشکاندن ملت ایران است این هدف دشمن است کسانی که سرزیر برف کرده اندو طعنه به نظام جمهوری می زنند بدانند اگرخدای نکرده به نظام خدشه ای واردشود چنین اتفاقی می افتد.باید حواسمان باشد بنابراین وظیفه من وشما و خانواده های عزیزشهداو جانبازان و ایثارگران، بسیجیان هشت سال دفاع مقدس مردم مومن ومتدین حفظ نظام جمهوری اسلامی است. همانطور که حفظ اسلام از اوجب واجبات است حفظ نظام جمهوری اسلایم هم ازاوجب واجبات است ازنمازهم واجب تر است. دریک بیانی از حضرت امام(ره) است که می فرماید حفظ اسلام وجمهوری اسلامی ازحفظ جان امام زمان هم ارجح تر است ، برای اینکه سیدالشهدا هم فدایی اسلام شد علی اصغر هم فدای اسلام شد . امروز پرچم اسلام برفرازایران برافراشته شده است ،بنابراین باید باتمام وجود نظام جمهوری اسلامی را قدربدانیم وحفظ کنیم .

نقش مردم در پذیرش نظام ولایت وامامت:

حفظ نظام به چیست؟ نظام امامت برپایه دین و مردم استوار است اگر مردم حضور نداشته باشند، امیرالمومنین هم حاکم باشد نمی تواندکاری را انجام بدهد. امیرالمومنین امام بودولی وقتی بعداز رحلت رسول خدا مردم سراغ افراد دیگر رفتند امام نتوانست حکومت کند 25سال خون دل خوردامام هست ولی کاری نمیتواندانجام بدهد واعمال حاکمیت بکند،بدون مردم علی که شمشیرش ذوالفقاراست وقدرت کندن درب خیبررا دارد کاری از پیش نمی برد. مردم نقش مهمی دارند پذیرش ولایت امیرالمومنین مهم است حضور مردم درصحنه ،برای حفظ نظام جمهوری اسلامی و حفظ امامت بسیارمهم است. این چراغ درایران روشن شده است واین همه خدمات انجام داده است، این نظام مبتنی بر جمهوری وحضور مردم است حضور مردم در جایی که اسلام نیاز دارد و اگر حضور مردم نباشد دشمن بالافاصله دشمنی خودش راآشکار می کند .حضورشما ملت بزرگ ایران درنماز جمعه وجماعات درانتخابات و راهپیمایی ها از صد بمب اتم برای دشمن خطرناک تر است .این حضور مردم است که نظام امامت را سرپا نگه می دارد ونظام ولایت فقیه را زنده نگه داشته است، بنابراین قرآن می فرماید: « أَطِیعُوا اللهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الأَمْرِ مِنْکمْ » (1) تنها راه نجات توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و عمل کردن به فرمایشان ایشان است، وقتی می فرمایند حضور درانتخابات یک جهادبزرگ است،یعنی حفظ نظام جمهوری اسلامی اولا با حضور حداکثری مردم است .بنابراین اولین وظیفه من وشما این است با ایجاد جاذبه کاری کنیم مردم پای صندوق های رأی حضور پیدا کنندتا تیری به قلب دشمن زده شود و نقشه های دشمن، ناکام گذاشته شود. حضوردرپای صندوق های رای برای ما خیلی مهم است.

تاثیر حضور مردم درانتخابات وانتخاب اصلح:

دومین مطلب که بسیار مهم است این است که مشکلات زندگی مردم بسیار شده است وارزش پول ملی کاهش پیدا کرده است بیکاری غوغا می کند بنابراین اگر بخواهیم یک تحول ایجادکنیم این تحول باحضور پای صندوق های رای است. برخی می گویند برای چه رای بدهیم؟ حضورماچه تاثیر دارد؟ خیلی موثراست یک رای هم مهم است حضور پای صندوق رای مهم است .اصل حضور مهم است ویک جهادبزرگ است. دوم انتخاب اصلح که ازهمه چیزبرای مامهمتراست ان کسی که بتواندراه روشنی که مقام معظم رهبری ترسیم می کننددرکشور عمل کندو بازوی ولِّی باشد آن کسی می تواندموفق باشد که معتقدبه توانایی جوانان باشدوازجوانان در دولت خودش استفاده کند، همین جوانانی که نانو ساختندودرهوا وفضا پیشرفت کردند وماهواره و موشک ساختند.اگر در دولت و معاونین وزرا مدیران ومسئولین از نیروی جوان فهمیده ومتقی استفاده کند ،خیلی از مشکلات کشور حل خواهد شد خودتان کسانی که امروزبه عنوان کاندیدا معرفی شده اند را می شناسید. والحمدالله اهل تشخیص هستید ان شاءالله شهرستان زرند با حضور حداکثری مردم درانتخابات و باانتخاب فرداصلح دراستان بدرخشد.

رهبروشهدارا کمک کنید .همه دست به هم بدهیم با وحدت وهمدلی کار کنیم. امروز روز گله وقصه ازهم نیست امروز باید با وحدت وبرادری وهمدلی کار کنیم ولو اینکه ده ستاد انتخاباتی باشد. یک نفراعتراض می زد چرا اینهمه ستادمی زنند گفتم: اشکال نداردچون همه یک هدف رادنبال می کنندآن حضور حدکثری وانتخاب اصلح است، ان شاءالله بشتابید به جهاد بزرگی که رهبرانقلاب فرمودند« أَطِیعُوا اللهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الأَمْرِ مِنْکمْ ».

زنده و سربلند باشید.

والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته


پی نوشت:

1- سوره مبارکه نساء،آیه 59

2- نهج‌البلاغه، نامه 53



http://yascms.ir/emam/gozaresh/11khordad140007.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/11khordad140008.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/11khordad140009.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/11khordad140010.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/11khordad140011.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/11khordad140012.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/11khordad140013.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/11khordad140014.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/11khordad140015.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/11khordad140016.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/11khordad140017.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/11khordad140018.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/11khordad140019.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/11khordad140020.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/11khordad140021.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/11khordad140022.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.