سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

برگزای نماز عید سعید فطر در زرندبه امامت امام جمعه محترم

ارسال شده توسط: عرب بازدید شده: 78 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1400.02.26
 
همزمان با اول شوال وعید سعید فطر نماز عید مورخه1400/02/23 با حضور با شکوه مردم شهرستان وبه امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در محل امامزاده حمزه برگزر شد.



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG




خطبه های نماز عید سعید فطر به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه1400/02/23


خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال الله الحکیم فی کتابه : « قَدْ أَفْلَحَ مَنْ تَزَكَّى * وَ ذَكَرَ اسْمَ رَبِّهِ فَصَلَّى » (1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

عید فطر روز جایزه ها:

درود خدا و سلام ملائکه و انبیا الهی بر همه شما نمازگزاران و روزه داران، برادران و خواهران که یک ماه بندگی حق تعالی کردید امروز عید بزرگ فطر نوش جان شما باد . دیشب وامروز علاوه بر نام عید فطر « لیله الجوائز» شب جایزه ها و روز جایزه ها نامیده می شود. خداوند بعد از یک ماه روزه داری ، بعد از یک ماه کنترل نفس، به ما جایزه می دهد. امروز روز جایزه است ، امیرالمومنین امام حضرت علی علیه السلام فرمودند: « وَ اعْلَمُوا عِبَادَ اللَّهِ » اى بندگان خدا ! بدانید «أَنَّ أَدْنَى مَا لِلصَّائِمِینَ وَ الصَّائِمَاتِ » كوچكترین چیزى كه خدای تبارک و تعالی به مردان و زنان روزه‏ دار عنایت می کند، این است كه «أَنْ یُنَادِیَهُمْ مَلَکٌ فِی آخِرِ یَوْمٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ » فرشته ‏اى در روز آخر ما مبارك رمضان به آنها ندا مى‏ دهد: «أَبْشِرُوا عِبَادَ اللَّهِ » اى بندگان خدا ! بشارتتان باد كه (خداوند متعال) «فَقَدْ غُفِرَ لَکُمْ مَا سَلَفَ مِنْ ذُنُوبِکُمْ » گناهان گذشته شما را آمرزید ( مانند روزی که از مادر متولد شدید، گناهان گذشته شما را خداوند به لطف ورحمت خود مورد عفو و بخشش قرار داده است « فَانْظُرُوا کَیْفَ تَکُونُونَ فِیمَا تَسْتَأْنِفُونَ »پس بنگرید كه بعد از این چگونه عمل خواهید كرد.(2) من از ستاد نماز جمعه و خصوصا از حجت الاسلام ایزدی دفتر امام جمعه، هیئت امنای امامزاده و اداره اوقاف و از برادران عزیز در شهرداری و سپاه ونیروی انتظامی وعزیزانمان از مرکز بهداشت تشکر می کنم واز شما مومنین نیز تشکر می کنم که امروز زینت بخش حکم خدا شدیدو در نماز عید فطر با رعایت مسائل بهداشتی حضور پیدا کردید . سالها آرزویمان این بود تا حرم این امامزاده لازم التعظیم که در مرکز شهرستان قراردارد ساخته شود ان شاءالله به کمک شما عزیزان اطراف امامزاده هم ساخته شود و صحن و سرا داشته باشد. یگانه امامزاده ای است که دراین شهر قرار دارد، از شهردار محترم وهمه عوامل شهرداری که پارک زیبایی راساختندو مهیا کردند صمیمانه تشکروقدردانی می کنم.

خدایا به حق محمدو آل محمد عبادات مارابه شایستگی قبول بفرما

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال الله الحکیم فی کتابه : «وَ مَنْ يُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ» (3)

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

کوتاه چندکلامی رادر خطبه دوم خدمت شما عرض می کنم.

بزرگداشت شعائر الهی:

خدای متعال می فرماید: « وَ مَنْ يُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ » هرکس که شعائر الهی را بزرگ بشمارد، نشان دهنده اسن است که اهل تقوی است بلکه « فَإِنَّها مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ » این کار نشانه تقواى دل اوست. تقوی در قلب مهمترین تقوی است امروز که شما بزرگواران درنماز عید شرکت کردید که جای تشکر وقدردانی دارد نشان تقوی شماست .من مقدم همه شما نمازگزاران راگرامی می دارم درور خدا برشما باد و از مدیران ومسئولین و دست اندرکاران و از خبرنگاران محترم و عزیزان که از دیروز بحث جایگاه وصوت را هماهنگ می کردند نیز صمیمانه تشکر می کنم.

جنایات بی شرمانه اخیر جبهه استکبار در کابل وفلسطین:

چند نکته عرض می کنم این روزها شاهد جنایات بی شرمانه جبهه استکبار هستیم شهادت دختران معصوم در مدرسه سیدالشهداء(ع) کابل یک فاجعه خونباری در افغانستان بود و توطئه هایی که دشمنان برعیله مسلمانان انجام می دهند را نشان می دهد وهمین طور شاهد بودید که در قبله اول جهان اسلام قدس شریف ، مردم را به خاک و خون کشیدند و مردم مظلوم و بی دفاع غزه رابه شهادت رساندند . گوشه ای از ظلمی بود که جبهه استکبار انجام می دهد ولی به لطف الهی امنیتی که در کشور ما است از لطف سپاه پاسداران و بسیج، سپاه قدس ، نیروی انتظامی و دلاورمردان خدمتگزاردر ارتش نظام جمهوری اسلامی است که از همه آنها باید تشکر کنیم . امنیت ما مدیون رهبر عزیزو بزرگوارمان است که با هدایت های بی نظیرش ،کشور ما از این آسیب ها حفظ شده است ولی خواهران و برادران بدانید زمان بزن و دررو گذشته است، روزی که برادران عزیز فلسطینی تنها با سنگ جواب می داند گذشته است، خدا رحمت کند حاج قاسم سلیمانی این مرد بزرگ را که دست این عزیزان را پُر کرد وامروز شما شاهدید اگر اسرائیل یک گلوله می زند جواب آن موشک هایی است که به شهرهای یهودی نشین شلیک می شود و می بینید که رژیم اشغالگر از درون پوسیده شده است ، ان شاءالله روزی برسد که این غده سرطانی از منطقه ما رخت ببندد واین کار شدنی است .

قدرشناسی از خون شهیدان با حضو در پای صندوق رأی:

نکته دیگر ی که باید خدمت شما عرض کنم این است که تمام هَّم و غَّم دشمنان شیعه، نابودی ایران اسلامی است .اگر بچه های شیعه را در افغانستان ،در سوریه و یمن موردتاخت و تاز قرار می دهند ،هدف اصلی آنها نظام جمهوری اسلامی و مردم ولایتمدار و شیعه و مسلمان ایران اسلامی است . هدف این بوده است که ریشه ملت ایران خشکانده شود ولی با فهم عمیقی که دلاورمردان سپاه قدس و فرمانده شهیدش داشتند ،جبهه را به عمق دشمن و کنار دشمن بردند و ایران اسلامی را حفظ کردند. امنیت امروز ما مدیون خون این عزیزان است،آن را قدر بدانید . حال ما چگونه قدرشناسی کنیم؟ قدرشناسی این است که درانتخابات پیش رو حضور چشمگیر داشته باشیم و با حضور خود در پای صندوق های رای خون شهدا را حفظ کنیم، حضور حداکثری برای حفظ نظام جمهوری اسلامی بسیار مهم است .

توجه به انتخاب اصلح در انتخابات پیش رو:

نکته دوم انتخاب اصلح است شما الحمدالله تجربه دارید افراد را شناختید و صداقت ها و کارایی آنها را دیده اید. مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود . فرمایشات مقام معظم رهبری این مرد بزرگ خامنه ای کبیر (حفظ الله تعالی) راهگشاست.در چهل ساله دوم باید جوانان مومن سررشته امور رابه دست بگیرند وحمکرانی کنند؛اگر دولت جوان حزب الهی روی کار بیاید با آوردن جوانان پاک و برومنددر عرصه مدیریت کشور ، معجزه خواهد شد و مشکلات حل خواهدشد. به لطف الهی امروز می بینید که چگونه خدای تبارک وتعالی دشمنان مارا خوار و ذلیل کرده است و ملت ایران را سربلند قرار داده است تا دراین برهه حساس ، زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الامر باشیم. چشم و گوش خودرا باز کنید؛ اولا به عنوان پاسداشت خون شهداو به شکرانه نعمت بزرگ امنیت
درانتخابات حضور پیدا کنید و دوم اصلح را از دید خود انتخاب کنید که ان شاءالله برای کشور مفید باشد.

خدایا به حق محمدو آل محمد مردم عزیز سرافزار نظام جمهوری اسلامی را حفظ بفرما


پی نوشت:

1- سوره مبارکه اعلی ،آیات 14- 15

2- امالى شیخ صدوق، صفحه‏100

3- سوره مبارکه حج،آیه 32



http://yascms.ir/emam/gozaresh/ordibehesht140028.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/ordibehesht140029.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/ordibehesht140030.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/ordibehesht140031.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/ordibehesht140032.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/ordibehesht140033.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/ordibehesht140034.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/ordibehesht140035.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/ordibehesht140036.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/ordibehesht140037.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/ordibehesht140038.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/ordibehesht140039.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/ordibehesht140040.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/ordibehesht140041.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/ordibehesht140042.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/ordibehesht140043.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/ordibehesht140044.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/ordibehesht140045.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/ordibehesht140046.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/ordibehesht140047.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.