سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در دیدار نوروزی فرماندار زرند

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 108 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1400.01.22
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در دیدار نوروزی فرماندار زرند مورخه1400/01/10


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله ،یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

اولا خوش آمد عرض می کنم خدمت حضرتعالی ، بخشدار محترم،معاون محترم و ریاست محترم دادگاه بسیار خوش آمدید ، ایام نوروز است که خدمت شما تبریک عرض می کنم.

تاکید امیرالمومنین(ع) بر گرامیداشت نوروز:

نقل شده است : « أتی علی(ع) بهدیة النَّیروز» یک مسلمان ایرانی برای علی(ع) هدیه نوروز آوردند.(سمنو ) « فقال(ع): «ما هذا؟» » حضرت فرمود: «این چیست؟». « قالوا: یا أمیرالمؤمنین! الیوم النَّیروز» گفتند: ای امیرمؤمنان! امروز، نوروز است.« فقال(ع): «إصنعوا لنا کلّ یوم نَیروزاً» فرمود: هر روزِ ما را نوروز سازید! (1) حضرت(ع) با این جمله خود هم عید نوروز را تایید کردند وهم سنت های ایرانیان در نوروز مانند هدیه دادن و دیدو بازدید را تایید کردند.

خدمات ایرانیان در زمان امیرالمومنین(ع):

ایرانیان در دستگاه امیرالمومنین زیادبودندو مسئولیت های خوبی هم داشتند تا جایی که بعضی از عربها از توجه امام علی به ایرانیان ناراحت بودندو ایرانیان را تحقیر و اذیت و آزار می کردند نمونه آن این ماجراست: «یک روز جمعه علی(علیه السلام) بر روی منبری آجری خطبه می ‌خواند. اشعث بن قیس کندی که از سرداران معروف عرب بود، جلو آمد و به اعتراض گفت: این سرخ رویان (ایرانیان) جلو روی تو بر ما غلبه کرده ‌اند و مانع آنها نمی ‌شوی. علی(علیه السلام) در حالی که خشمگین بود، فرمود: « لَیُبَیَّنُ الْیَوْمَ مِنْ أَمْرِ الْعَرَبِ » امروز نشان خواهم داد که عرب چه کاره است. آنگاه فرمود: « مَنْ یُعْذِرُنِی مِنْ هَؤُلَاءِ الضَّیَاطِرَةِ یُقْبِلُ أَحَدُهُمْ یَتَقَلَّبُ عَلَی حَشَایَاهُ وَ یُهَجِّدُ قَوْمٌ لِذِکْرِ اللَّهِ فَیَأْمُرُنِی أَنْ أَطْرُدَهُمْ فَأَکُونَ مِنَ الظَّالِمِینَ » چه کسی مرا معذور می ‌دارد از این شکم گنده‌ هایی که خودشان در بستر نرم استراحت می‌ کنند و آنها (ایرانیان) در هوای گرم به خاطر خدا فعالیت می ‌کنند، آنگاه از من می ‌خواهند آنان را طرد کنم تا از ستمکاران باشم؟ "سپس این‌ گونه ادامه داد: «وَالَّذِی فَلَقَ الْحَبَّةَ وَ بَرَأَ النَّسَمَةَ لَقَدْ سَمِعْتُ مُحَمَّداً(صلی الله علیه و آله)یَقُولُ: لَیَضْرِبُنَّکُمْ وَ اللَّهِ عَلَی الدِّینِ عَوْداً کَمَا ضَرَبْتُمُوهُمْ عَلَیْهِ بَدْءاً» (2)قسم به آن‌که دانه را شکافت و آدمی را آفرید! از محمد(صلی الله علیه و آله) شنیدم که می ‌فرمود: به خدا سوگند هر آینه ایرانیان شما را با شمشیر خواهند زد که به اسلام باز گردید؛ آن‌ گونه که شما در آغاز آنها را به اسلام دعوت کردید. منظور این است که زمان امیرالمومنین ایرانیان زیادی به حضرت خدمت می کردند وحضرت آنها را دوست داشت. ایام نوروز و همین طور ولادت با سعادت حضرت صاحب الزمان را به همه شما تبریک عرض میکنم و سالی پر از خیر و برکت برای شما آرزو می کنم.

همه ما در قبال انقلاب مسئول هستیم:

رهبر انقلاب امسال را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند که وظایف همه ما ر اسنگین می کند. من خیلی خوشحال هستم در مجموعه شهرستان عزیزانی خدمت می کنند که خودشان دستی برآتش داشتند واز بچه های انقلاب هستند ، افراد حزب الهی ، جانباز و از خانواده شهدا و اهل جبهه و جنگ هستند و الحمدالله همه از این تبارهستند و به نحوی وابستگی به انقلاب دارند که نعمت بسیار بزرگی است، توقع مردم هم از این نیروها بیشتر است .کارهای بسیار خوب هم در شهرستان صورت گرفته است، بخشی از آن را شما اشاره کردید. رهبر معظم انقلاب هم تعبیر زیبایی داشتند و فرمودند : شروع قرن 1300 و 1400 را که باهم مقایسه می کنیم، می بینیم که شروع سال 1300 همراه با استبداد و استعمار بود ولی سال 1400 همراه با استقلال و مردم سالاری همراه است .مردم در 1400 بر سرنوشت خودشان حاکم هستند که نعمت بزرگی است و از برکت امام وشهدا وانقلاب نصیب ما شده است که باید قدردان آن باشیم و بخاطر آن باید شبانه روز شکر خدارابجا بیاوریم که زیر بار استبدادو استعمار نیستیم.

باید برای آینده شهرستان برنامه ریزی کرد:

باید با مجموعه عزیزانی که درشهرستان هستند برنامه ریزی شود وآینده نگری شود تا همین مشکلات موقتی هم که ایجاد می شود طوری برنامه ریزی شود که در شهرستان نداشته باشیم. مثلا قبل از عید مردم در صف های مرغ بودند که موجب نگرانی برای مدیران ومسئولین و مردم بود .این همه نظام خدمت کرده است که بخش های ازآن را شما اشاره داشتید اگر به گذشته نگاه کنید واز بزرگترها سوال کنید می بینید که وضعیت قبل انقلاب چگونه ما بود. ما در سیریز نه آب و برق داشتیم و نه گازکشی بود. نه جاده ای بود و نه بهداشت بود، نه علم و مدرسه ای بود و نه تلفن بود. الحمدالله امروز همه از این نعمات خداوند بهره مند شدیم و فراوانی هم هست منتهی یک عده ای هستند که از موقعیت هایی که پیش می آید سوء استفاده می کنند در برخورد با آنها باید جدیت به خرج داد واجازه نداد تا عرصه را بیش از پیش بر مردم تنگ کنند .با کارآنها انقلاب در ذائقه مردم تلخ خواهد شد. باید زمینه رافراهم کرد تا مرغدار و دامدار گوشت و مرغ مورد نیاز مردم را به قیمت مناسب تولید کنند .

نسبت به قدیم که نگاه می کنیم در زندگی رفاه نسبی حاصل شده شده است .بنابراین می طلبد مجموعه مدیران شهرستان برنامه مدونی برای سال آینده را داشته باشند تا ضعف ها و مشکلات را شناسایی کنیم و راههای برطرف کردن ضعف راهم پیدا کنیم .یکی از کارشناسان دولتی می گفت مشکل کمبود مرغ از سمت وزارت جهادکشاورزی است چون آنها روزمرگی نگاه می کنند و آینده نگری ندارند ، اگر اینها برنامه ریزی می کردندو دوماه آینده را می دیدند این مشکلات پیش نمی آمد. یا در جلسه دیگری با حضور استاندار سابق کرمان،بنده گفتم : اگر دولت نهاده را با قیمت مناسب به دامدار نرساند، فردا شیر هم در کشور تولید نمی شود و باید شیرخشک از خارج وارد کنیم! همانطور که چند ماه پیش گزارشی در تلویزیون نشان دادند که جوجه های ماشینی چند روزه را نابود کردند. آن روز باید فکر کمبود مرغ امروز و گران شدن قیمت آن هم می شد.اگر ما در شهرستان خودمان هم آینده نگری و برنامه ریزی کنیم و اتاق فکری باشد و در مورد خوراک مردم برنامه ریزی بشود این مسئله حل خواهد شد. در بخش صنعت هم کارهای بسیار خوبی شده است اگر برنامه ریزی شود و صنایع پایین دستی و صنایع وابسته به فولاد مانند کارگاه ساخت پیچ ومهره ، از همین امروز خوب برنامه ریزی شودو عده ای آموزش ببینند این مسائل می تواند موجب پیشرفت بیشتر شهرستان شود .شعار ما همین است که ما دوست داریم از همه جهات در استان و حتی کشور اول باشیم. بنابراین باید از جهت فرهنگی،کشاورزی ، اقتصادی ،صنعتی و.. پیشرفت کنیم، الحمدالله هم استعداد و توان آن در شهرستان هست و هم اینکه مجموعه مدیران خوبی در شهرستان داریم که مسئولین هستند و پای کارهستندو حمایت می کنند بنابراین با عنایت خداوند ما می توانیم در استان و کشور حرف برای زدن داشته باشیم ، اگر کاری هم از دست بنده بر بیاید درجهت وحدت و همدلی کوتاهی نخواهم کرد وکمک کارخواهم بود ان شاءالله موفق و سربلند باشید.



پی نوشت:


1- کتاب من لا یحضره الفقیه، ج‏۳، ص‏۳۰۰؛ وسائل الشیعة، ج‏۱۲، ص‏۲۱۳٫.

2- سفینة البحار، چاپ سنگی، ج2، ص693؛ شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحدید، ج20، ص284؛ بحارالانوار، ج41، ص118 و ج34، ص319

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.