سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در دیدار نورزوی کارکنان آموزش و پرورش

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 78 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1400.01.19
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در دیدار نورزوی کارکنان آموزش و پرورش مورخه1400/01/07



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله ،یا اباصالح، ادرکنا واغثنا
خوشامد عرض می کنم خدمت حضرتعالی وهمکاران گرامی تان ، عید نوروز را هم تبریک عرض می کنم، ان شاءالله سالی پر از خیر و برکت داشته باشید .پیشاپیش ولادت با سعادت حضرت صاحب الامر(عج) را هم تبریک عرض می کنم .

توجه بیشتر مدارس به موضوعات مهدوی:

باتوجه به اینکه سال جدید دو نیمه شعبان داریم، چه خوب است در مدارس در مورد موضوعات مهدوی مانند آشنایی با امام زمان(عج) و توجه به حضرت صاحب الامر(عج) بیشتر شود تا غربت امام زمان(عج) کمتر شود و آنچه خیلی مهم است، این است که هرچه مردم بیشتر به یاد امام زمان(عج) باشند، ظهور هم زودتر اتفاق می افتد، این یک حقیقت است که تا مردم نخواهند ظهور اتفاق نمی افتد، باید در مردم آمادگی ایجاد شود تا ان شاءالله ظهور اتفاق بیفتد، خود امام زمان(عج) می فرمایند : « وَلَوْ أَنَّ أشْیاعَنا وَفَّقَهُمُ اللّهُ لِطاعَتِهِ » اگر شیعیان ما که خداوند توفیق طاعتشان دهد « عَلَی اجْتِماع مِنَ الْقُلُوبِ فِی الْوَفاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیْهِمْ » در راه ایفای پیمانی که بر دوش دارند، همدل می‌شدند، (و اجتماع قلب داشته باشند وقلبهایشان یکی باشد) « لَما تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْیُمْنَ بِلِقائِنا » میمنت ملاقات ما از ایشان به تأخیر نمی‌افتاد (هرچه زودتر مارا خواهند دید و ز‌‌مینه ظهور فراهم می شود) « وَلَتَعَجَّلَتْ لَهُمُ السَّعادَةُ بِمُشاهَدَتِنا عَلی حَقِّ الْمَعْرِفَةِ وَصِدْقِها مِنْهُمْ بِنا » و سعادت دیدار ما زودتر نصیب آنان می‌گشت، دیداری بر مبنای شناختی راستین و صداقتی از آنان نسبت به ما، « فَما یَحْبِسُنا عَنْهُمْ إِلاّ ما یَتَّصِلُ بِنا مِمّا نَکْرَهُهُ وَلا نُؤْثِرُهُ مِنْهُمْ » علّت مخفی شدن ما از آنان چیزی نیست جز آن چه از کردار آنان به ما می‌رسد و ما توقع انجام این کارها را از آنان نداریم. (1)

اجتماع قلوب و تعجیل درامر فرج:

اجتماع قلوب بسیار مهم است . یک زمان انسانها وحدت ظاهری دارد ولی در اینجا وحدت قلوب نام برده شده است ، قلوب باید باهم باشدو مردم جامعه غمخوار هم باشند شیعیان همه جا به هم پیوسته باشند وهمدیگر رادوست داشته باشند وکمک حال هم باشند و برعهدی که بسته شده اند و آن پیروی از ولِّی است، وفادار بمانند، امر ظهور زودتر اتفاق خواهد افتاد . بنابراین وحدت وهمدلی و غمخوار هم بودن بسیار خوب است، دشمن این را نمی خواهد بلکه دنبال اختلاف و تفرقه در بین شیعیان است تا بتواند بر آنها تسلط داشته باشد، اگر شیعیان همدل باشندو همه پیرو ولی باشند ، دشمن نمی تواند به آنها ضربه وارد کند ، این کار را می توان ار مدارس شروع کرد، گرچه امروز بخاطر شیوع بیماری کرونا، مدارس حضوری برگزار نمی شود ولی در فضای مجازی کلاس ها برگزار می شود، اگر همه معلمان برنامه ریزی داشته باشندو هر هفته یک پیام و یا یک جمله از امام زمان (عج) مطرح کنند ،می تواند در زنده نگه داشتن یاد حضرت صاحب الامر (عج) در بین دانش آموزان،بسیار موثر باشد.

پشتیبانی از تولید داخل با آموزش صحیح به مردم:

نکته دیگر اینکه رهبر انقلاب امسال را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند .باز هم آموزش و پرورش می تواند در تحقق این شعار پیش قدم باشد . بخش مهم پشتیبانی‌ از تولید بر عهده مردم است و همه آن برعهده دولت نیست .حال ما چگونه می توانیم از تولید پشتیبانی کنیم؟ ما می توانیم مواد مصرفی که می خریم مثل مرغ و میوه و... به مقداری که نیاز داریم بخریم و اسراف نکنیم. مثلا در روزهای قبل عید مسئول بازرگانی آقای باصره می گفتند : روزانه مصرف مرغ شهرستان ، روزی 8 تن است و ما 20 تن مرغ توزیع کردیم ولی بازهم مرغ کم است، حال 20 تن کجا و 8تن کجا!! بخشی از مشکلات پیش آمده بخاطر حرص و ولع است و بخشی هم به مدیریت ناصحیح برمی گردد. حال اگر مردم اولاً اسراف نکنند و به اندازه نیاز مصرف کنند و دوم از تولیدات داخل کشور استفاده کنند ، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، باید دانش آموزان را تشویق به استفاده از تولیدات داخلی کنید و آن را یک ارزش معرفی کنید . در مدارس هم دانش آموزان می توانند از لباسهایی استفاده کنند که پارچه و دوخت آن داخلی است و این یک ارز ش است و نه ضدارزش؛ ما یک بازار 80 میلیونی در داخل کشور داریم، اگر بخواهیم تولید رونق پیدا کند باید مردم از تولید داخل استفاده کنند و نفع آن را هم فرزندان خودمان می برند و چرخ تولید داخل می چرخد و کارخانه های ما رونق می گیرد و کارگران آنها بیکار نمی شوند ولی اگر جنس خارجی خریدیم به رونق کارخانه های خارجی کمک کردیم و موجب بیکاری کارگران داخلی شده ایم و زندگی آنها را نابود کرده ایم. زیرا بیکاری آفات و مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت ، مشکلاتی مانند اختلافات خانوادگی ، طلاق و جدایی و از هم پاشیده شدن خانواده و هزار مشکل دیگر بنابراین در مدارس این فرمایش مقام معظم رهبری را هر نحوی که می توانید کار کنید .

آموزش حرفه های مختلف به دانش آموزان :

مطلب دیگر اینکه شما باید از انقلاب اسلامی و خون شهدا حمایت و حفاظت کنید ، وظیفه سنگینی بر دوش شما بزرگواران گذاشته شده است، علاوه برآن باید برنامه ریزی کنید تا نظام آموزشی طوری باشد که وقتی دانش آموزان دیپلم گرفتند یک حرفه و مهارتی راهم یادگرفته باشند تا اگر احیانا نتوانستند شغل دولتی برای خود پیدا کنند ،حتما بتوانند یک شغلی را برای خودشان راه بیندازند که ان شاءالله با درایت و مدیریت شما در شهرستان عملی شود تا دانش آموزان بعد از تحصیلات مدرسه بتوانند حرفه ای را یاد بگیرندو جذب بازار کار بشوندو زندگی خودشان را اداره کنند، متاسفانه برخی جوانان امروز دیپلم ، لیسانس و حتی مدارک بالاتر تحصیلی را دارندو لی هیچ حرفه وکاری را یاد ندارند باید طوری باشد که دانش آموزان تشویق بشوند که یک کاری ومهارتی را یاد بگیرند تا براحتی جذب بازار کار بشوند.ما یک روز از کارهای خانم مسعودزاده که یک کارآفرین هستند، بازدید کردیم، خانمی آنجا بود می گفت من باهمین قلاب بافی، امسال توانستم 20 میلیون تومان درآمد داشته باشم. هنر خوبی است؛ دختران مدرسه ای هم می توانند در کنار درس یک کار هنری مانند خیاطی و آشپزی و و... یاد بگیرند تا ازآن برای کسب درآمد استفاده کنند از طرفی دائما در منزل ماندن ، افسردگی و هزاران مشکل دیگر به دنبال دارد، ولی اگر هنری یاد داشته باشند و بتوانند در جامعه مفید باشد، می توانند از زندگی خود احساس رضایت داشته باشند و درکنار خانواده خود درآمد هم داشته باشند. باید کاری کنیم تا فرزندان ما از همان نوجوانی به این سمت و سو هدایت بشوند . ان شاءالله

آرامش در محیط کار با دوری از سیاسی کاری:

بحث جالبی را هم که شما اشاره کردید، این بود که فضای سیاسی کاری را در اداره کم کرده اید، خیلی مهم است، وقتی سیاسی کار کم باشدو رضایت همکاران باشد پیشرفت به دست می آید و اداره شما اول خواهد شد ولی وقتی فضا گردوخاک باشد نمی توان درست تشخیص داد وقتی سیاسی کاری حاکم شد، معلوم نیست نیروی را به کار گرفته ایم، خوب است یا نه ! اگر فضا آرام، منطقی و عقلانی باشد از نیروهایی استفاده می شود که کارایی داشته باشندو امین باشند نه صرفا از حزب و خط و جناح سیاسی خاصی باشد. ماهم هدف مان این است که شهرستان زرند در همه جوانب حرف اول را در استان بزند در صنعت ، فرهنگ ،کشاورزی و علم و... . توان و استعداد آن را هم داریم فقط باید زمینه آن هم فراهم شود که ان شاءالله این اتفاق خواهد افتاد و شهرستان ما در استان و کشور حرف اول را بزند ، از حضرتعالی و همکارانتان ، تشکر می کنم. الحمدالله کارهای خوبی را در شهرستان ا نجام داده اید وامور را خوب مدیریت کردید، خدا ان شاءالله به شما خیر بدهد .مدیریت شما علمی ، عقلانی و توام با آرامش بوده است و الحمدالله در دوران مدیریت حضرتعالی تنش نبوده است وکسی از کار شما به ما گلایه نکرده است ؛ان شاءالله موفق و سربلند باشید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته



پی نوشت:


1- احتجاج، ج2، ص315 ; بحارالأنوار، ج53، ص177، ح8

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.