سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

سه شرط خوشبختی انسانها/ تولید اورانیوم 20درصد بالاترین مرگ برآمریکا

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 164 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1399.10.27
 
خطبه های نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه99/10/26



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، السلام علیک یا فاطمه الزهرا سیدة النساء العالمین

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

قال الله الحکیم فی کتابه : « إِنَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ الَّذينَ هادُوا وَ النَّصاري‏ وَ الصَّابِئينَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ عَمِلَ صالِحاً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ » (1)

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والامقام شهرستان ، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرمان شهید والامقام شهید عظیمی ، سیدالشهدای مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همکارانشان، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ،شهدای خدمت ، شهدای سلامت ،شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ،شادی ارواح مؤمنین و مؤمناتی که اهل نماز جمعه بودند و از دنیا رفتند، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

با تمام وجود خدای متعال را شکرگزاریم که بارعایت دستورالعملهای بهداشتی مردم شریف شهرستان و با زحمات کادر محترم بهداشت و با زحمات بسیجیان عزیز در طرح حاج قاسم سلیمانی بار دیگر توفیق پیدا شد تا بتوانیم نماز جمعه را برگزار کنیم . خدای متعال را بر این نعمت بزرگ شکرگزاریم، از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه در نمازجمعه ،از ستاد برگزاری نماز جمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ،از بسیجیان پایگاه مقاومت که از روستای چاکین در نماز جمعه حضور پیدا کردندو عهده دار امر نماز جمعه شدند، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنیم.

در ایام شهادت مادر سادات حضرت زهرا(س) هستیم، این مصیبت عظما را به مولایمان صاحب الزمان(عج) وهمه شما ارادتمندان وعلاقمندان تسلیت عرض می کنم .موضوعی که در این خطبه برای شما درنظر گرفته ام برگرفته از آیه ای است که در مطلع سخن خدمت شما تلاوت کردم.

به اسم کار درست نمی شود:

خدای تبارک و تعالی در این آیه شریفه می فرمایند: با اسم کار درست نمی شود،اینکه فقط با زبان کسی بگوید من مسلمانم یا من یهودی ، زرتشتی ، مسیحی و یا صائبی هستم،کار درست نمی شود .صائبی کسانی هستندکه پیرو حضرت یحیی هستند، اما تغییراتی هم در احکام دین آنها ایجاد شده است و قائل به تاثیر ستارگان در زندگی خود هستند واینها معمولا در کنار دریا زندگی می کنند مثلا درکنار کارون زندگی می کنند چون باید در رودخانه ها غسل کنند،به این افراد صائبی می گویند که در قرآن هم نام آنها آمده است. خدای متعال می فرمایند: با اسم کار درست نمی شود، مثل این است که با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود؛ با اسم و سخن کار درست نمی شود، اینکه فقط بگویی من مسلمان و شیعه امیرالمومنین هستم، کار درست نمی شود . بهشت را به بها می دهند نه بهانه! رمز سعادت و خوشبختی در این آیه شریفه اینگونه است که خداوند می فرمایند: « إِنَّ الَّذينَ آمَنُوا » ای کسانی که ایمان آورده اید ( به اسم گفتند ما ایمان آوردیم و مؤمن مسلمان و شیعه علی هستیم،) « وَ الَّذينَ هادُوا» و آنهایی که گفتند ما پیرو حضرت موسی و یهودی هستیم ، « وَ النَّصاري‏ » و کسانی که گفتند ما انصار ویاران عیسی مسیح هستیم ، « وَ الصَّابِئينَ» وکسانی که مدعی هستند ما پیروان حضرت یحیی هستیم .این ادعاها فایده ای ندارد. « مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ عَمِلَ صالِحاً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ »

سه شرط خوشبختی انسانها:

ازمیان اینها تنها کسانی که این سه شرط را دارند خوشبخت می شوند : اول : « مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ »ایمان به خدا داشته باشند واهل توحید باشندو مشرک نباشند .دوم : « وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ » ایمان به روز جزا داشته باشند،سوم « وَ عَمِلَ صالِحاً » وعمل صالح انجام بدهند، اینها نزد خداوند اجر خواهند داشت، « وَ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ » هیچ ترسی نخواهد داشت « وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ » و اندوهگین نخواهند شد. برخی از این آیه برداشت اشتباه کردند و سخن منحرفین را نقل کردند که در این آیه خداوند می فرماید: شما می توانید پیرو هر دینی باشید. می توانید مسلمان ،یهودی، مسیحی یا صائبی باشید،فقط کار خوب بکنید!آیه این حرف را نمی زند بلکه می گوید: اگر کسی به اسم گفت من مسلمان ، یهودی، مسیحی یا صائبی هستم کار درست نمی شود بلکه شرط سعادت و خوشبختی و موفقیت و پذیرش اعمال در پیشگاه پروردگار ایمان به خداو ایمان روز جزا(روز قیامت) است.

چرا برخی انسانها تبهکار می شوند:

علت اینکه انسانها بد یا تبهکار می شوند چیست ؟چرا برخی معصیت می کنند؟ علت آن این است که روز جزا و روز قیامت را فراموش می کنند. « بِمَا نَسُوا يَوْمَ الْحِسَابِ » (2) این فراموشی قیامت است که انسان را بر هر گناهی گستاخ می کند، مثل این می ماند که کارمندان لازم است در اداره ساعت ورود خروج بزنند و پایان ماه به ازای ساعت هایی که غیبت داشتند، از حقوق آنها کسر می شود و شخص می داند اگر سرکار نرود، حقوقی هم نخواهد گرفت، چون حساب وکتاب درکار است و ایمان به حساب و کتاب دارد حواسش را بیشتر جمع می کند وسعی می کند منظم باشد. اگر ایمان به روز جزا داشته باشید می دانید که به اندازه یک ذره (حتی مقداری مثقالی از یک ذره )کار خوب یا کار بد کنید نتیجه آن را خواهید دید. این تاثیر ایمان به قیامت است. بنابراین خوشبختی سه شرط دارد: 1) ایمان بخدا 2)ایمان به روز قیامت 3) انجام عمل صالح ؛اگر این سه شرط داشته باشید هیچ خوف و ترسی نداشته باشید ، زندگی شما روبراه خواهد شد. ان اءالله با برداشتی که از این آیه می کنید، روز به روز ایمان خودمان را به خداوند بیشتر کنیم و پروردگارا در همه جا حاضر و ناظر اعمال خود ببینیم و دوم ایمان به روز جزا و قیامت داشته باشیم و بدانیم حساب وکتاب در کار است و مابه حال خود رها نشده ایم ،حتی از نفس کشیدن ، حرف زدن و ذره ذره کارهای ما سؤال خواهد شد.حضرت امام(ره) را در خواب دیدند که فرمود:حتی از دست تکان دادن های من هم سوال شدکه برای چه و برای چه کسی دست تکان دادید؟ خیلی باید مراقب و مواظب اعمال خود باشید.

خدایا عاقبت ماراختم بخیر بگردان

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی .

رعایت مسائل بهداشتی:

در توصیه به تقوی ان شاءالله مسائل بهداشتی را رعایت کنید،این عمل هم جز تقوی است، کاری نکنیم که از ناحیه ما دیگران آسیب ببینند، مجلسی نگیریم که خدای نکرده جان انسانی از دست برود، این عمل ضد تقوی است ،رعایت فاصله اجتماعی ، زدن ماسک و شستن مرتب دستان خودتان را جدی بگیرید. مسائل بهداشتی را رعایت کنیم تا هم خودمان آسیب نبینیم و هم به جامعه آسیب نزنیم . از حضور همه مومنین و برادران وخواهران برای حضور در نماز جمعه تشکر می کنم .

اجرای موفق طرح شهید سلیمانی در ایام کرونا:

همانطور که در خطبه اول گفتم کارهای بزرگی مانند طرح شهید سلیمانی در کشور انجام گرفت، اسم این بزرگوار باعث شد تا این بیماری در کشور ما افت کند و الحمدالله خداراشکر می کنم . ما وضعیت بدی داشتیم و روزانه حدود 500 نفر فوتی داشتیم ، پزشکان و پرستاران وکادر بهداشت ما واقعا خسته شده بودند ،روزانه خانواده های بیشتری هم درگیر می شدند. کار طرح شهید سلیمانی این بود که بسیجیان به کمک مرکز بهداشت آمدند و به تک تک خانه ها سرزدند. بسیج واقعا مایه خیر و برکت ویادگار حضرت امام است ، بسیجیان به همه خانه ها رفتند و تب سنجی کردند و بیماران را شناسایی کردند و بیمارانی که توانایی پرداخت مخارج بیمارستان را نداشتند را کمک مالی کردند و همین طور به خانواده های نیازمند کمک غذایی می کردند و گفتند شما در منزل بمانید ومراحل درمان را پی بگیرید، مابرای شما بسته های غذایی می آوریم، شاید بیش از ده هزار سبد غذایی توسط سپاه ،بسیج ،اداره تبلیغات و مجموعه دستگاههای شهرستان در این مدت بین خانواده های آسیب دیده از کرونا توزیع شد. در بیمارستانها هم عده ای از روحانیون عزیز و مردمی که دوست داشتند کار کنند به کمک کادر بهداشت آمدندو آب میوه طبیعی بین بیماران پخش می کردند و کادر بهداشت وبیماران را یاری میکردند ، این عشق به خدمت از برکت نظام جمهوری اسلامی و از برکت قرآن و شهداست. تا به امروز رسیدیم، بنده به سهم خودم از طرف شما مردم از همه آنها تشکر می کنم، از مرکز بهداشت و بسیجیان عزیز نیز سپاسگزارم، ان شاءالله با رعایت کردن مسائل بهداشتی وضعیت شهرستان ماهم سفید شود ان شاءالله.

مناسبتهای این هفته را به اختصار عرض میکنم

صحبتهای مقام معظم رهبری بسیار عالی و راهگشا بود، خداوند این مرد بزرگ را حفظ کند، امریکایی هایی که خودشان در این بیماری غرق شده اند، می خواستند واکسن نامرغوبی را که ساخته بودند به کشورهای دیگر ازجمله ملت ایران اسلامی قالب کنند، حتی مدیر شرکتی که واکسن را ساخته است، خودش حاضرنشد تا از این واکسن استفاده کند، ما نه از واکسن امریکایی و نه از واکسن انگلیسی و فرانسوی استفاده میکنیم.

تولید اورانیوم 20درصد بالاترین مرگ برآمریکا:

نکته دوم دستور دادند تا بحث غنی سازی اورانیوم 20 درصد از سرگرفته شود، شاید عده ای سوال کنند غنی سازی به چه درد می خورد و ما استفاده ای از آن داریم که بخاطر آن با کشورهای غربی دچار مشکل شویم؟ هرکارخانه ای را ه می سازیم نیاز به سوخت دارد، اگر بخواهیم کار تولیدی کنیم نیاز به سوخت دارد ، راکتور هسته ای ما در تهران و جاهای دیگر و همین طور برای کارهای پزشکی درمانی و کشاورزی نیاز به سوخت داریم. سوخت همان اورانیوم بیست درصد است ولی ما در برجام متعهد شدیم تا این سوخت را کاهش بدهیم، تا زمان جنگ ما از کشورای دیگر مانند آژانتین آن را می خریدیم ، مثلا دهه آخرشصت پنج میلیارد دلار از ایران پول گرفتند و100 کیلو اورانیوم دادند و بعد امریکایی ها تحریم کردند گفتند شما نباید اوانیوم داشته باشید. ولی الان ایران اسلامی در تحریم به حدی رسیده است که علاوه بر اینکه می تواند سوخت خودمان را تامین کنیم، می توانیم به دیگر کشورهای جهان هم صادر کنیم و بفروشیم. کشتی های غول پیکر هم برای رفت و آمد در دریا نیاز به سوخت دارند، برق هسته ای هم سوخت می خواهد، ایران اسلامی هم می توان به همه اینها سوخت رسانی کند و هم به دنیا بفروشد وهم اینکه قدرت بازدارندگی دارد، این یک قدرت است که اینها را عصبانی کرده است و سر و صدا ایجاد می کنند، غنی سازی و بحث اورانیوم بیست درصد که امروز تولید می شود، خیلی مهم است .هم سوخت کشور تامین می شود و هم ایران می تواند صادارت داشته باشد و درآمد کسب کند وهم دشمن بترسد«تُرهِبونَ بِه‌ عَدُوَّ الله».

تحریمها را خنثی کنیم:

بحث دیگری را هم رهبر انقلاب در مورد تحریم بیان کردند و فرمودند یک زمان ما دنبال رفع تحریم هستیم (کاری که تا امرو زدولت انجام داده است) یعنی امتیاز بدهیم وخیلی از کارهای خود را تعطیل کنیم تادشمن تحریم را بردارد این رفع تحریم است، ولی دشمن هم به آسانی کوتاه نمی آید. طرح دیگری را که رهبری دادند خنثی سازی تحریم است اینکه تحریمها را خنثی کنیم .

تفسیر عامیانه آن را با یک مثال خدمت شما عرض میکنم:

یک زمان مذاکره می کنیم که شما تحریمها را بردارید تا ما بتوانیم نفت را بفروشیم و به پول برسیم .یک بشکه نفت 45 دلار است؛ یک زمان در کشور سازندگی ایجاد می کنیم و نفت را فراوری می کنیم ، ویک بشکه نفت را تبدیل می کنیم به محصولات ،همان اقتصاد مقاومتی و با آن کشور را می سازیم و روی پای خود می ایستیم و این 45 دلار را تبدیل به 450 دلار می کنیم و محصولات خودمان را به دنیا می فروشیم. حال به نظر شما کدام مهمتر است؟ این که رهبر معظم انقلاب می فرماند: خنثی سازی تحریم واینکه کشور روی پای خودش بایستد یا مذاکره برای رفع تحریم؟ دشمن میگوید ما همه کار کردیم ولی نتوانستیم ایران را شکست بدهیم این فرق بین رفع تحریم و خنثی سازی تحریم است. اهل فن تفاوت را متوجه می شوند.

دولت جوان حزب اللهی:

یکی از نکات کلیدی صحبت رهبر انقلاب بحث دولت جوان حزب الهی بود، این حرف هم بسیار مهم است . این مووع چه تاثیری دارد؟ اگر یک دولت شاداب ،کارآمد روی کار بیاید که توان داشته باشد واز نیروهای جوان پای کار استفاده کند و در سازندگی ایجاد کند، کشور درست می شود و خنثی سازی تحریمها اتفاق می افتد و همه حفظ می شود و همه غم و غصه ها هم برطرف می شود.

ایشان یک صحبتی با جوانان کرده بودند که خدمت شما عرض میکنم

رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان خطاب به جوانان:

اگر شما جوانان زمینه را برای روی کار آمدن دولت جوان و حزب‌اللهی فراهم کنید، غصه‌های شما تمام میشود و این غصه‌ها فقط مخصوص شما نیست. و فرمودند منظور من این نیست که یک جوان 35 ساله رئیس جمهور شود، بلکه علاج مشکلات کشور ما دولت جوان مومن حزب الهی است که پای کار ، آماده و با نشاط باشد . ما درآینده انتخابات داریم، با این کدی که مقام معظم رهبری این مرد با خدا دادند علاج کشور است ، به این مورد حتما توجه کنید ببینید واقعا چه کسی می تواند این گره ها را باز کند . دشمن از سلاح ما نمی ترسد دشمن از اینکه یک عده جوان باتجربه و کارآمدو بانشاط و پرتوان روی کار بیاید ویکی پس از دیگری مشکلات را حل کند، می ترسد .چرا؟ چون در این صورت اسلام ناب به جهان معرفی خواهد شد، مکتب تشیع در جهان خودش را نشان میدهد و دیگر نیازی به تبلیغ نیست و مردم جهان خواهند دید که مکتب اسلام و تشیع موجب پیشرفت در ایران شده است و دین و دنیا آنها درست شده است. اگر می خواهید دین و دنیای شما درست شود به فکر جمهوری اسلامی باشید این بزرگترین خدمت به اهل بیت است بنابراین سخنرانی مقام معظم رهبری را باید بیشتر توجه داشته باشید.

شهادت حضرت زهرا(س):

شهادت حضرت زهرا را داریم که تسلیت عرض می کنم ، حرت زهرا بر روی دفاع از ولایت و امامت تاکید بسیار داشتند و می فرمودند خداوند امامت را قرار داده است تا تفرقه و جدایی نباشد. نظام امامت و ولایت باعث نظم و پیشرفت می شود ما نیز باید برمبنای سخن حضرت زهرا به نظام ولایت و امامت که همان نظام جمهوری اسلامی است کمک کنیم تا بتواند کارایی خودش را در کشور و دنیا نشان دهد.

فرار شاه ملعون:

فرار شاه ملعون داریم .شهادت نواب صفوی ویارانش را داریم که خداوند این مرد بزرگ را رحمت کند. اولین نماز جمعه را به حکم حضرت امام(ع) با اقامه مقام معظم رهبری داریم .

در پایان یک نکته داخلی هم عرض کنم ، در مصرف برق و گاز صرفه جویی باشید و به حد نیاز استفاده کنید.

کارخوبی هم صورت گرفت و آن هم کلنگ زنی اولین ساختمان پلیس راه در جاده زرند- یزد بود که با پیگیری های دستگاههای مربوطه شهرستان و با هزینه 9میلیارد تومان شروع شد که جای تشکر و قدردانی دارد.از حضور همه عزیزان تشکر می کنم.

خدایا چنان کن که سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار


پی نوشت:

1- سوره مبارکه بقره،آیه 62

2- سوره مبارکه ص،آیه 26




http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a987.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a988.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a989.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a990.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a991.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a992.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a993.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a994.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a995.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a996.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a997.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a998.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a999.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a1000.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a1001.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a1002.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a1003.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a1004.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a1005.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a1006.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a1007.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a1008.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a1009.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/99a1010.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.