سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

خطبه نماز جمعه بیستم تیرماه 99 شهرستان زرند

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 233 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1399.04.20
 
خطبه های نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین غفوری امام جمعه موقت مورخه99/04/20



خطبه اول :

قال الله تعالی : والرجز فاهجر (مدثر آیه 5)

قال ابوذر : دخلت یوما علی رسول الله (صلی الله علیه وآله) وهوفی المسجد وحده فاغتنمت خلوته ... فقلت ای الهجرت افضل قال (صلی الله علیه و آله) من هجر السوء ( مکارم الاخلاق صفحه 472)

سوال : آیا در جامعه ی آلوده و محیط فاسد معنویت امکان دارد ؟
بعضی ها در این فکرند یا به این نتیجه رسیده اند که جامعه و محیط آلوده شده معنویت معنا ندارد . نمی شود خوب بود یا به مرحله از معنویات دست بافت .

طبق آیه ی شریفه و حدیث رسول الله (صلی الله علیه وآله ) باید بگویم این حرفها بهانه است . خداوند دستور داده از زشتی ها هجرت کن و جناب ابوذر (رحمه الله علیه ) وقتی از حضرت محمد (صلی الله علیه و آله ) سوال کرد بالاترین هجرت چه هجرتی است حضرت فرمودند : دوری کردن از زشتی و گناه بالاترین هجرت است . پس راه معنوی شدن حتی در محیطی که آلودگی هست طبق دستور دین مقدس اسلام هجرت است وهجرت تنها هجرت از سرزمینی به سرزمین دیگر نیست بلکه هجرتهای درونی هم هجرتند .لذا افرادی که احساس اینگونه ای دارند باید از محیط اطراف خود هجرت کنند ومحیط را برای خودشان سالم کنند ، این معامله ی با خداست از اهل غیبت وتهمت باید هجرت کرد از دنیا طلبها از ربا خوار از بی حجاب از بی نماز از کسانی که خمس نمی دهند یا ازقرآن فاصله گرفته اند باید هجرت کرد یا ترک کنیم یا طبق رضای خداوند در کنارشان معنوی باشیم واین شدنی است ومثال واضح آن شهید عباس بابایی است وکه خاطره نماز او در اتاق ژنرال آمریکایی شگفت انگیز است . این شهید عزیز می گوید پرونده دوسال تحصیل من بستگی به امضای این ژنرال داشت ودر دوران تحصیل هم ایراداتی در پرونده داشتم که احتمال می دادم امضا نکند بعد از لحظاتی که برای او کاری پیش آمد وبیرون رفت متوجه وقت نماز شدم وبه نماز ایستادم با اینکه احتمال می دادم دوسال دوری از وطن و تحصیل و... بر باد برود ، درحین نماز ژنرال وارد شد ودید که چه میکنم من در این فکر بودم نماز را رها کنم یا ادامه بدهم گفتم هر چه می خواهد بشود نمازم را تمام کردم او از من پرسید چه می کردی گفتم نماز است و... گفت انگار در پرونده ی تو همش همین ایراد بوده امضاء کرد و پاشد به من احترام نظامی گذاشت .
درس این شهید درس هجرت است هجرت بسوی معنویت درهرجا و هر مکان واین هجرت درورنی است متاسفانه در منزل خودمان اراده به خرج نمی دهیم بعد می گوییم اثرجامعه است بسوی خدا با جدیت هجرت کنیم جامعه و محیط اطرافمان هم هجرت پذیر خواهند شد . رسول خدا می فرماید :اتدرون من المهاجر ؟المهاجر من هجر السئات .

خطبه دوم

مناسبتهای هفته:


1)در راس مناسبتهای هفته ی آینده سالروز تهاجم میرپنج قلدر به مسجد گوهرشاد است .شنبه 21 تیر ماه 19 ذی القعده را به همین مناسبت روز عفاف وحجاب نامگذاری کرده اند .حجاب از واجبات الهی است که جامعه را از فساد وخانواده را از ویرانی نجات می دهد . در عظمت وبزرگی واهمیت این روز همین بس که دشمنان ما آن را یک سنگر مستحکم برای حفظ اسلام وایمان امت مسلمان می بینند که همیشه به اشکال گوناگون به آن حمله ور می شوند .یکبار مثل میرپنج قلدر ، قزاق چکمه پوش در تیرماه 1314در مسجد گوهر شاد کشتار ی بزرگ را راه انداختند که طبق قول ها 56 کامیون کشته ها و مجروحان را به بیرون مشهد می بردند وهنوز عده ای از این شهدای عفاف وحجاب زنده بودند زنده به گور شدند. وتا کنون استعمار مبالغ زیادی را جهت بر داشتن حجاب زن مسلمان خرج کرده و این پولها جز در عده ای بی خبر از ارزش حجاب و روشنفکرانی مثل بهائی ها و امثالشان تاثیر نداشته است لذ همه باید در حفظ این ارزش بکوشیم واطلاع رسانی کنیم . آیت الله صافی در دیدار بانوان باا یشان وقتی خواستند عبای اورا به تبرک ببوسند فرمود امروز چادر شما از عبای من با ارزش تر است . نویسنده ی زن آمریکایی مینوسد زنان امروز غربی چاره ای جز این ندارند که خود به دنبال شکارچی های خود برود و طعمه ی آنها شود خود نمایی می کند تا صید شود .آخرین سخن شهیدی بابانوی پرستار که گفت : من برای حفظ چادر تو رفتم قابل توجه است .

2)بر اساس اصل 88 قانون اساسی حق نمایندگان ملت این است که پیرامون مشکلات مردم از رئیس جمهور سوال کنند ودر یکشنه ی گذشته 15 تیر ماه این اتفاق افتاد که قریب به 200 نماینده طرح سوال از رئیس جمهور را تقدیم هیئت رئیسه مجلس کردند . وسوالات پیرامون بازار نابسامان ارز و کاهش ارزس پول ملی و افزایش بی حساب قیمتهای اجناس بازار ... است که ما هم این نمایندگان فهیم ملت را تحسین میکنیم و خوشحالیم لااقل در این سال پایان دولت نمایندگانی در دل مردم را نشنیده نگرفته اند واینکه عده ای می گویند در مملکت اتفاقاتی خواهد افتاد این اشتباه است و طرح این سوالات از این اوضاعی که برای مردم درست شده بدتر نخواهد شد حداقل این است که پی به اشتباهات خود ببرند وتقصیر را گردن این وآن نیندازند .

3)روز بهزیستی تامین اجتماعی که دورکن اصلی ومهم در کشورند را به مسئولین وکارکنان این دو سازمان مهم تبریک می گوییم



http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a283.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a284.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a285.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a286.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a287.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a289.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a290.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/1399a291.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.