سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

نتیجه محبت به اهل بیت(ع)/ تعیین سرنوشت کشور با حضور در انتخابات

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 341 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1398.11.26
 
خطبه های نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 98/11/25



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG




خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والا مقام شهرستان، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی ،سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران شان، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ، شهدای خدمت ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات .

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

اولاً خیرمقدم عرض می کنم خدمت شما نمازگزاران عزیز، برادران و خواهران مکرمه ،از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان ،دانشجویان، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ،از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه ها جناب حجت الاسلام حسینی نژاد ، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنیم.

در آستانه ولادت با سعادت حضرت زهرا(س)، روز زن و روز مادر هستیم ،این روز را و همین طور میلاد باسعادت حضرت امام خمینی (ره) را به ساحت مقدس حضرت ولیعصر(عج) و همه شما دوستداران اهل بیت ودوستداران حضرت امام(ره) مخصوصا به بانوان که در نماز جمعه حضور دارند تبریک عرض می کنم.

مهمترین عامل نجات وخوشبختی:

جامع همه خوبیها و مهمترین عامل نجات و مهمترین عاملی که ما را از مهالک و خطرها در روز قیامت و در این دنیا حفظ می کند، محبت و عشق و علاقه به پیامبر و اهل بیت پیامبر است . مهمترین عامل نجات و خوشبختی و سعادت به تعبیر قرآن، مودت و دوستی با اهل بیت پیامبر است ، روز به روز کوشش کنیم مهر ومحبت خودمان را به ساحت مقدس اهل بیت و امیرالمومنین و حضرت زهرا و به امام حسن و امام حسین و حضرت صاحب الامر(عج) بیشتر کنیم که عامل نجات است به تعبیر قرآن مجید مُزد پیامبری رسول خداست : « قُل لا أَسئَلُكُم عَلَیهِ أَجراً إِلاَّ المَوَدَّةَ فِی القُربى‏» (1) دوستی و محبت و مودت به قربی پیامبر (ص) مزد پیامبری رسول خداست ، اگر عاملی مهمتر بود که مزد رسالت پیامبر اعظم را ادا کند و ما مدیون رسول خدا(ص) نمانیم، خدای متعال برای ما بیان می کرد و ناگفته نمی گذاشت. بدانید و آگاه باشید مهمترین عامل نجات این محبت و علاقه ای است که در دل ماست. چون اهل بیت و قربی رسول خدا (ص) جمیع خوبی ها هستند ، هر خوبی که فکر کنید در وجود مقدس رسول خدا (ص) و امیرالمومنین(ع) و اهل بیت وجود دارد در واقع محبت به اهل بیت یعنی محبت به خوب ترین خوبان و محبت به خدای بلند مرتبه و تبارک و تعالی ، محبت باعث می شود خوبی در دل انسانها رشد پیدا کند که آثار تربیتی فراوانی در پی دارد. روایت گهرباری را چند روز پیش از رسول خدا (ص) دیدم که می توانید با جستجو عبارت آثار محبت در اینترنت آن را به صورت کامل مطالعه کنید.

نتیجه محبت به اهل بیت (علیهم‎السلام)

روایت از وجود مقدس رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلّم) است که حضرت(ص) فرمودند: « مَن رَزَقَهُ اللّه ُ حُبَّ الأَئِمَّةِ مِن أهلِ بَيتي فَقَد أصابَ خَيرَ الدُّنيا وَ الآخِرَةِ »هر كه خداوند، محبّت اهل بيت مرا روزيش كند، بى گمان به خير دنيا و آخرت رسيده است «فَلا يَشُكَّنَّ أحَدٌ أنَّهُ فِي الجَنَّةِ » و در اينكه او اهل بهشت است، احدى نبايد شكّ كند؛ « فَإِنَّ في حُبِّ أهلِ بَيتي عِشرينَ خَصلَةً ، عَشرٌ مِنها فِي الدُّنيا ، و عَشرٌ مِنها فِي الآخِرَةِ » زيرا دوست داشتن اهل بيت من، بيست نتيجه به بار مى آورد: ده تا در دنيا و ده تا در آخرت (2) اگر محبت راستین و خالصانه باشد، قیمتی است و حد و حساب ندارد ، روایتی را کلینی در کتاب اصول کافی نقل می کنند که هدیه من باشد به شما در روز ولادت حضرت زهرا(س) و دلتان شاد شود ، ان شاءالله از حضرت زهرا و امام زمان بالاترین عیدی را بگیرید.

دوستان بهشتی امام باقر(ع)

کلینی در کتاب " کافی" از حکم بن عتبه نقل می کند:در خدمت امام باقر(ع) بودم و خانه پر از جمعیت بود که ناگاه پیرمردی که بر عصای خود تکیه می کرد آمد تا آنکه کنار در اطاق ایستاد و رو کرد به امام باقر(ع) و گفت: " السلام علیک یابن رسول الله و رحمة الله و برکاته"، ای فرزند رسول خدا ! درود و رحمت و برکات خداوندی بر شما باد. سپس ساکت شد و منتظر جواب ماند.امام(ع) سلام او را به همان گونه پاسخ داد، آنگاه پیرمرد روی خود را به اهل مجلس کرد و به آنها سلام نمود و ساکت ماند تا آنکه جمعیت همگی سلام او را پاسخ گفتند.سپس رو کرد به امام باقر(ع) و عرض کرد: ای فرزند رسول خدا! مرا نزدیک خود جای بده، خدا مرا فدایت گرداند. بخدا قسم! براستی من شما را دوست دارم و هر کس شما را دوست داشته باشد دوست دارم، و بخدا قسم این دوستی ام بخاطر طمع دنیوی نیست، و من براستی با دشمنان شما دشمنم، و از آنها بیزارم و نفرت دارم، و بخدا قسم این دشمنی و نفرت بخاطر انتقام جوئی یا کدورتی شخصی که بین من و او باشد نیست، و بخدا قسم حلال شما را حلال می دانم و حرام شما را حرام می دانم، و منتظر امر شما و دولت کریمه شما هستم، آیا امیدوار باشم و شما نسبت به من امیدی دارید؟ خداوند مرا فدای شما گرداند.(پاسخ حضرت در ابراز عشق و علاقه پیرمرد شامل ما هم می شود، زیرا ما هم عاشق پیامبر و اهل بیت هستیم .) امام باقر (ع) فرمود: بسوی من بیا، و او را کنار خود نشانید سپس فرمود: ای پیرمرد! شخصی خدمت پدرم علی بن الحسین (علیهم السلام ) رسید و از آن حضرت همین سؤال تو را پرسش نمود، پدرم به او فرمود: اگر با این حال از دنیا رفتی بر رسول خدا، امیرالمومنین، امام مجتبی ، امام حسین و علی بن الحسین(علیهم السلام ) وارد می شوی و دلت خنک می شود و قلبت خشنود و چشمانت روشن می گردد و هنگامی که جان به حلقومت می رسد فرشتگان با آغوش باز و با دسته های گل به استقبال تو می آیند و اگر زنده ماندی آنچه باعث روشنی چشمان تو است خواهی دید و در مقامات عالی بهشت با ما خواهی بود.پیرمرد شگفت زده گفت: الله اکبر، ای ابوجعفر! اگر بمیرم بر رسول خدا و امیرالمؤمنین و امام حسن و امام حسین و علی بن الحسین (علیهم السلام ) وارد می شوم... و همان مطالبی را که امام (ع) فرموده بود تکرار کرد. سپس پیرمرد صدا را به گریه بلند کرد و گریه راه گلویش را گرفته هق هق می کرد تا نقش زمین گردید، اهل مجلس از مشاهده حال این پیرمرد و گریه های او همه ناله کردند.امام باقر(ع) با انگشتان مبارک اشک از گوشه های چشم پیرمرد پاک کرد و آنها را فرو ریخت.پیرمرد سربلند کرد و به امام باقر(ع) عرض کرد: ای فرزند رسول خدا! دست مبارک خود را بده تا ببوسم خداوند مرا فدای شما گرداند . آنگاه دست امام(ع) را گرفت و بوسید و شکم خود را برهنه نمود و دست امام(ع) را بر آن گذاشت و بعد از آن از جا برخاست و خداحافظی کرد.امام باقر(ع) از پشت سرش به او نگاه می کرد و او می رفت، سپس رو به اهل مجلس کرد و فرمود:هر که دوست دارد یکی از اهل بهشت را ببیند به این شخص نگاه کند.(3)این ثمره محبت است و عشق به اهل بیت و محبت به حضرت زهراست که امشب شب ولادتشان است . یک حدیث دیگر هم خدمت شما عرض می کنم:

امام علی علیه السلام و بریدن دست دزد و شفاى او
«اصبغ بن نباته» نقل می‌کند که: روزی در خدمت امیرالمؤمنین علیه السلام بودم که بین مردم حکومت می‌کرد.ناگهان جماعتی بر آن حضرت وارد شدند و غلام سیاهی را دست بسته آوردند؛گفتند: یا امیرالمؤمنین این غلام دزدی کرده است، مجازاتش کن.حضرت فرمود: ای غلام آیا تو دزدی کردی؟ عرض کرد: آری، یا امیرالمؤمنین.حضرت علی علیه السلام فرمود: مادرت به عزای تو بنشیند، اگر برای مرتبه دوم اقرار کنی، دست تو را قطع می‌کنم. غلام گفت: دزدی کردم.حضرت علی علیه السلام فرمود: حکم خدا را درباره او جاری کنید. و آنگاه انگشتان او را قطع کردند.غلام انگشتان قطع شده خود را به دست چپ گرفت که خون از او جاری بود.ابن کوّای یشکری او را دید و گفت:چه کسی دست تو را قطع کرد؟غلام گفت: « قَطَعَ يَمِينِي إِمَامُ التُّقَى، وَ ابْنُ عَمِّ الْمُصْطَفَى، شَقِيقُ النَّبِيِّ الْمُجْتَبَى، لَيْثُ الثَّرَى غَيْثُ الْوَرَى، حَتْفُ الْعِدَى، وَ مِفْتَاحُ النَّدَى، وَ مِصْبَاحُ الدُّجَى» دست راست مرا کسی بريد كه پيشواى پرهيز گاران است و پسر عمّ مصطفى (ص) است و همچون برادر برای پيامبر برگزيده ی خداست، شير بيشه خاک است، و فریادرس خلایق و همچون باران رحمت بر همگان، و کشنده ی دشمنان، و كليد بخشش و احسان و سخاوت و چراغ هدایتِ تاريكيها ست . « قَطَعَ يَمِينِي إِمَامٌ حَظِيٌّ بَدْرِيٌّ أُحُدِيٌّ مَكِّيٌّ مَدَنِيٌّ أَبْطَحِيٌّ هَاشِمِيٌّ قُرَشِيٌّ أَرْيَحِيٌّ مَوْلَوِيٌّ طَالِبِيٌّ جَرِيُّ قَوِيٌّ لَوْذَعِيٌّ الْوَلِيُّ الْوَصِيُّ.» دستم را امام صاحب مقام و جایگاه، از بدریون، از شرکت کنندگان در جنگ احد، اهل مکه، از مهاجرین به مدینه، اهل ابطح (مکه)، از بنی هاشم، از قریش، از انسان‌های خوش خلق، کسی که مولای مردم است، از فرزندان ابوطالب، شجاع، قدرتمند، ریز بینِ تیزبین، امام و پیشوا، جانشین پیامبر صلی الله علیه و آله، برید. (ممکن است کسی خطایی کرده باشد و در دادگاه با او برخورد کرده باشند، او به زمین و زمان و خدا و پیامبر و دین خدا بدبین می شود و بدگویی می کند و همه چیز را زیر سوال می برد ولی امیرالمومنین دست غلام را قطع کرده است و او اینگونه زیبا جواب می دهد) »ابن کوّا گفت:بسیار عجب است او دست تو را قطع کرده و تو او را ستایش می‌گوئی؟ غلام گفت: دست مرا به حق قطع کرده چرا او را ثنا نگویم و حال آنکه محبت او در پوست و گوشت و خون من آمیخته شده است.به خدا قسم دست مرا قطع نکرد مگر بحق که خداوند متعال آنرا بر من روا داشته است.ابن کوّا بر حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام وارد شد و آنچه بین او و غلام گذشته بود را شرح داد.حضرت فرمود: ما را دوستانی است که اگر آنها را با شمشیر پاره پاره کنیم محبت ما در دل‌های آنها زیادتر می‌شود، و ما را دشمنانی است که هرچه بر آنها خدمت کنیم دشمنی آنها زیادتر می‌شود.سپس به امام حسن علیه السلام فرمود: برو، این غلام سیاه را بیاور.وقتی حاضر شد، حضرت فرمود:ای غلام من دست تو را قطع کردم و تو مرا مدح و ثنا می‌گویی.غلام عرض کرد:چرا شما را ثنا نکنم و حال آن که پوست و گوشت و خون من به محبّت شما آمیخته است و شما دست مرا به حق قطع نمودی و مرا از عذاب آخرت نجات دادی.آن حضرت فرمود:دست خود را نزدیک من آر.آن حضرت دست بریده را به جای خود گذارد و ردای خود را به روی او کشید، پس برخاست و دو رکعت نماز به جای آورد و دعائی قرائت فرمود.چون عبا را عقب زد، دیدیم دست آن غلام مثل اوّل صحیح و سالم شده است.غلام از جا برخاست و گفت:(آمَنْتُ بِاللَّهِ وَ بِمُحَمَّدٍ رَسُولُهُ وَ لِعَلِی اَلَّذی رَدَّ الْیدَ الْمَقْطُوعَةَ بَعْدَ تَخْلِیتِهَا مِنَ الزّنَدِ)«ایمان آوردم به خداوند و به رسالت محمدصلی الله علیه وآله وسلم و ایمان آوردم به امامت علی علیه السلام که انگشتان قطع شده را به جای خود بازگرداند.»پس روی قدم‌های آن حضرت افتاد و گفت: بِاَبی اَنْتَ وَ اُمِّی «پدر و مادرم فدای تو، یا علی» (4).این نتیجه محبت و عشق به اهل بیت و علاقه به حضرت زهراست ،حضرت زهرا جامع همه خوبیهاست ، زندگی حضرت را خصوصا بانوان سرمشق قرار بدهند روز به روز محبت و علاقه خودشان را به اهل بیت پیامبر خدا بیشتر کنند.باردیگر ولادت حضرت امام و میلاد حضرت زهرا ، روز زن و روز مادر را خدمت شما بزرگواران ومخصوصا بانوانی که در نماز جمعه حضور دارند، تبریک عرض می کنم. ان شاءالله همه مادران سالم و زنده و در پناه حضرت ولی عصر باشند و اگر زنده نیستند به آبروی امام عصر همنشین حضرت زهرا باشند و خدای متعال روح شان را شاد گرداند .ان شاءالله

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خوهران را دعوت می کنم به تقوی الهی .

یا صاحب الزمان در هرکجای عالم هستید سلام و درود ما بر شما باد منتظر رویت جمال دل آرای شما هستیم، در خطبه دوم بعد از توصیه به تقوی ان شاءالله حق حضرت زهرا در منزل ادا کنیم، حق مادر و همسر را با اخلاق خوب و هدایای خوب ادا کنیم، ان شاءالله که خوبی و خوشی و اخلاق خوب و سازش رابه خانه های خود ببریم.

حضور باشکوه مردم شهرستان در راهپیمایی 22 بهمن امسال:

اولین نکته در خطبه دوم باید تشکر کنم از حضور باشکوه ، با عزت ،دشمن شکن و کوبنده شما همشهریان عزیز در مراسم بزرگ 22 بهمن سالگرد پیرزوی نظام جمهوری اسلامی ، امسال واقعا مردم شهرستان حضور چشمگیری در راهپیمایی داشتند. طبق آمار در مجموعه شهرها و خود شهرستان زرند بالای سی هزار نفر در راهپیمایی حضور پیدا کردند ،در خیلی از روستاها هم این مراسم باشکوه برگزار شد، در شهر زرند هم طبق ساعتی که از قبل اعلام شده بود و از طریق فضای مجازی و نماز جمعه و از طریق رادیو و تلویزیون و در مساجد اطلاع رسانی شده بود و خود مردم بیش از چهل سال است که در صحنه حضور دارند و می دانند هر سال راهپیمایی از میدان 22 بهمن باشکوه شروع می شود ، در این راهپیمایی حضور پیدا کردند ،خبرنگار مراسم می گفت: جمعیت آنقدر زیاد بود که وقتی از بالا صحنه حضور مردم را می دیدم،آخر جمعیت هنوز میدان 22بهمن بود که اول جمعیت به چهارراه برق رسیده بود .مسئولین که در سالهای گذشته بودند جلودار بودند، امسال مردم جلوتر بودند و از هر کوچه ای جمعیت می جوشید و اضافه می شد تا باشکوه برگزار شد و تصاویری از امام و رهبری و شهید عالی مقام شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس را به همراه داشتند و طوری شده بود که از بس جمعیت زیاد بود که صدای بلندگوها به همه نمی رسید. از سال آینده باید به فکر سیستم صوتی خوبی باشیم تا کل خیابان فلسطین و همه محل برگزاری مراسم را پوشش بدهد. مدیران شهرستان و فرماندار محترم برنامه ریزی کنندکه سیستم صوت منظمی را داشته باشیم که جوابگو جمعیت باشد. حضور جوانان و مدیران و مسئولین انصافا باشکوه بود، هرچند عده ای بخواهند سیاه نمایی کنند و حضور را کمرنگ کنند ولی بسیار عالی بود دست مریزاد؛ دل امام زمان را شاد کردید، این حضور امنیت ساز است و اقتدار نظام را می رساند .

مردم ایران زمینه ساز عدالت جهانی:

اگر به انقلابهای دیگر در جهان نگاه کنید مثلا انقلاب فرانسه ، خواهید دید که در سالگرد آنها چند ده نفر در یک گوشه جمع می شوند و مراسم برگزار می کنند ، ولی چهل سال است که مردم ایران باشکوه برای انقلاب جشن می گیرند و می گویند ما هستیم و در صحنه ایم و از نظام ولایی خود و از دین و قرآن دفاع می کنیم، مشکلات هم هست و کسی مشکلات را انکار نمی کند ولی اصل دین و نظام و ولایت مورد حمایت مردم است ، ما از زیر بار ظلم و ستم و از زیر بار استکبار و امریکا نجات پیدا کردیم و استقلال پیدا کردیم و خودمان را شناختیم. اسلام به سراسر دنیا و حقیقت عرضه شده است و زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الامر شده است . آن مظلومیتی که اهل بیت داشتند پیامبر خدا(ص) می فرمایند: اهل بیت من شکنجه می شوند و اسیر می شوند تا زمانی که مردم ایران قیام کنند و پرچم ها به حرکت دربیاید .ایران ما زمینه سازعدالت جهانی است، واقعا دست مریزاد البته کسی نمی تواند ادعا کند که نواقصی نبوده است بله نواقص هم بوده است ولی آنچه که مهم است حضور باشکوه و دشمن شکن بود که باشکوه برگزار شد ،مسائل کوچکی هم بود که من از دادستان محترم می خواهم پیگیری کنند . منشا اینها هم فضای مجازی وحرفها وصحبتهای دشمنان است که عده ای تحت تاثیر قرار می گیرند، ان شاءالله دادستان محترم هم رسیدگی کنندتا این قضایا به خیر و خوبی تمام شود و مابرای انتخابات بزرگ و سرنوشت ساز آماده بشویم.

در انتخابات حضوری باشکوه داشته باشید:

ان شاءالله به خواست خدا در باب انتخابات ما دو وظیفه داریم، توجه کنید شما همیشه دراین قصه حضور در پای صندوق های رای اول بودید، امسال هم باید اول باشید آنچه مهم است یک انتخاب خوب است .

انتخابی با حضور حداکثری . همه باید برای حفظ نظام جمهوری اسلامی و حفظ قرآن بیایند ، با اینکه سلایق مختلف در شهرستان ما هست ولی مردم شهرستان مردمی متدین و ولایتمدار و عاشق قران و اسلام و اهل بیت هستند و عاشق امام و رهبری هستند و در این شک و شبهه ای نیست، چه اصول گرا و چه اصلاح طلب، چه کُند و چه تند ولی همه عشق به اسلام و قران و اهل بیت و عشق به سربلندی ایران دارند.حضرت آقا فرمودند : حتی اگر کسی به من اشکالی داشته باشد ولی به ایران علاقه دارد و ایرانی است و ایران را دوست دارد برای حفظ اقتدار و عظمت ایران وظیفه دارد در این انتخابات شرکت کندو کسی نمی تواند بنشیند و بی تفاوت بماند.

عاقبت یاری نکردن امام حسین(ع):

این نشستن مانند این است که سیدالشهدا روز عاشورا ما را به یاری بطلبد وما او را یاری نکنیم ، مانند عبیدالله بن حرّ جُعفی که انسان بزرگی بود و پهلوان و رئیس بود که امام او را دعوت کردند و فرمودند: خطاهایی داری ، بیا ما را یاری بده ( خطایش این بود که نسبت به امیرالمومنین کوتاهی کرد که امام فرمود: با یاری ما خطای خود را جبران کن ولی او گفت: من از کوفه خارج شده ام که نه با شما باشم ونه با یزیدیان اما اسب و شمشیر خوبی دارم این اسب هیچ وقت مرا درجبهه و معرکه تنها نگذاشته این اسب پیش کش شما .حضرت فرمودند :من جان تو را می خواهم من می خواهم تو را هدایت کنم تو را به حق دعوت کنم. امام فرمودند آن لحظه که صدای " هل من ناصر ینصرنی " مرا بشنوی و مرا یاری نکنی قطعا از جهنمیان خواهی بود .این مرد بعدا چقدر افسوس می خورد که آن لحظه که باید انتخاب درستی داشته باشم مسیر درست را انتخاب کنم نفهمیدم از امام جدا شدم! ولی پشیمانی فایده ای برای او نداشت(5)یا مانند سلیمان بن صرد خزاعی که از رهبران و بزرگان عرب بود ولی روز عاشورا امام را همراهی نکرد و بعداز شهادت سیدالشهدا ، پشیمان شد و با 500 نفر دیگر که به توابین مشهور شدند ،اشک ریختندو توبه کردند و به خونخواهی بلند شدندو شهید هم شدند ولی چه فایده؛آن زمان که باید امام را یاری می کردند، سکوت کردندو حضرت را تنها گذاشتند. (6)

تعیین سرنوشت کشور با حضور در انتخابات:

روز انتخابات روز سرنوشت ماست که باید در صحنه باشیم و ما باید در راهپیمایی 22بهمن شرکت می کردیم ، اگر شرکت نکردیم قدم زدن در روزهای دیگر در خیابان برای ما تاثیری ندارد، فرزندان و اطرافیان خود را تشویق کنید تا در انتخابات شرکت کنند کسی نباید بی تفاوت باشد.ما این نظام را دوست داریم و هر خانواده ای برای نظام خون داده است و کمتر فامیلی پیدا می شود که یک شهید ،جانباز و یا آزاده نداشته باشد .همه ما برای نظام خون دلها خورده ایم، برای برپایی این نظام اهل بیت جان دادند، خون دادند و قطعه قطعه شدند. سادات و فرزندان اهل بیت را طاغوتها و پادشاهان زمان، لای دیوارها زنده زنده دفن کردند .همه قیام کردند کشته شدندو خون دادند تا این انقلاب به ثمر رسیده است .ما باید آن را باید حفظ کنیم ،خدای نکرده اگر نظام جمهوری اسلامی آسیبی ببیند و خدشه ای بر نظام وارد شود و شکست بخورد دیگر فردی مانند شاه بر ما حاکم نمی شودبلکه افرادی چون داعش حاکم می شوند که به ناموس کسی رحم نمی کنند. بنابراین حفظ این نظام از اوجب واجبات است ،حضرت امام(ره) یک جمله عجیبی دارند که با هر عقیده و سلیقه ای هم دارید بدانید که حفظ نظام جمهوری اسلامی از حفظ امام زمان هم بالاتر است . این خیلی جمله بزرگی است امام عصر ناموس خداست . بنابراین حضور حداکثری در انتخابات اول از همه واجب است ، واجب دوم انتخاب خوب است که اصلح را انتخاب کنید ، ما نیاز به یک مجلس قوی و قدرتمند داریم ، افرادی را انتخاب کنید که دلداده جمهوری اسلامی و دلداده واقعی ولایت و دلداده خدمت به مردم باشند و در این راه کمر همت را بسته باشند تا گره ها را باز کنند و مشکلات را حل کنند . یک نماینده باید دشمن شناس باشد و با دشمنان اهل بیت دشمنی کند، نه اینکه اهل سازش باشد. یک نماینده باید آگاه و زمان شناس باشد و از عهده کار بربیاید.

یک نماینده خوب در بیان رهبر معظم انقلاب:

فرمایشات مقام معظم رهبری را در باب نماینده خوب در چند جمله یادداشت کردم که خدمت شما عرض می کنم :اولین نکته این است که یک نماینده خوب باید انسان باتقوایی باشد. توان مدیریت داشته باشد و از فساد متنفر باشد .عزت ملی کشور را حفظ کند .شعار و عملش یکی باشد. احساس مسئولیت کندو با اخلاق باشد و مرزش را با دشمن روشن کند و مُجمل نگذارد و مصالح کلی نظام را در نظر بگیرد، اهل بصیرت و ساده زیست باشد.اینها بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری درباب انتخابات بود ، الحمدلله خودتان هوشیار و بیدار هستید .

چند توصیه به کاندیداهای مجلس:

من به کاندیداهای محترم هم تبریک عرض می کنم، برخی از آنها امروز در نماز جمعه حضور دارند که در صحنه آمدند و بالاخره شورای نگهبان آنها را تایید کرده و امضا کرده است و اینها محترم هستند. اینها آمده اند تا شور و نشاط ایجاد کنند و حضور حداکثری را بالا ببرند ، بنابراین کاندیداها باید اخلاق را حفظ کنند ویکدیگر را تخریب نکنند و تنها خودشان و توانایی خودشان را معرفی کنند، تخریب طرف مقابل کار صحیحی نیست همه ما می خواهیم برای خدا حرکت کنیم و برای حفظ آرمان امام و شهدا و حفظ خون اهل بیت و حفظ دین خدا قدم برداریم بنابراین جا ندارد با بداخلاقی رفتار کنیم.مسئول های ستاد خوبی را انتخاب کنیم ان شاءالله به خواست خدا مدیران و مسئولین هم جانبدارانه وارد نشوند، بالاخره بیت المال دست شماست ، حق الناس نشود . من از هیئت اجرایی و هیئت نظارت تشکر می کنم تاکنون خوب نظارت کردند تا حق الناس نشود. زمینه باز است، انتخابات آزاد است ، به هرکس که خودتان تشخیص می دهید رای بدهید، معنای انتخابات در نظام جمهوری اسلامی این است ولی باید مسئولیت انتخاب خودتان را بپذیرید؛ اگر خوب انتخاب کردید در ثواب آن شریک هستید واگر بد انتخاب کردید در خطای آن شریک هستید. جَّو شهر باید با آرامش و وحدت و همدلی پیش برود که همین طور هم هست ، تا کنون هم به خوبی اداره شده است، بهترین اداره کننده هم شما مردم هستید. با توجه به اینکه شهر ما یک شهر بسیار سیاسی و بسیار قدرتمند است و مردم سلایق مختلف دارند ولی در آرامش زندگی می کنیم و دعواهای سیاسی و خطی و جناحی نداریم ،بالاخره یکی انتخاب می شود و همه با محبت و دوستی کمک می کنیم تا نماینده منتخب کارها را به خواست خدا پیش ببرد.

توان دفاعی بالای ایران

نکته بعدی اینکه شما شنیدید دانشمندان ما در بُعد دفاعی کشور چه کردند ، موشکی ساختند که موتور این موشک اولا وزن آن نسبت به موشک قبلی نصف شده است و بُرد آن می تواند تا ده هزار کیلومتر برود. خیلی کار بزرگی است آن هم در زمان تحریم و این مایه افتخار است. تمام اروپا زیر بُرد موشک های ایران است ، البته ایران اسلامی باکسی دعوا ندارد ولی برای دفاع از خودش آماده است، این موشک های دور بُرد با برد ده هزار کیلومتر ساخته شده است و پیام بزرگی را دارد که رهبر معظم انقلاب فرمودند : زمانی می رسد که کسی جرات نمی کند و در مخیله و فکرش هم جرات تعدی به ایران اسلامی را نخواهد داشت ، با این گونه پیشرفت ها کشور ما به لطف الهی قوی و بازدارنده می شود. ان شاءالله ، اینها همه از برکت ولایت است و برای ما مایه افتخار است . ان شاءالله خدای متعال ایشان را حفظ کند.

چهلم سردار شهید را در پیشرو داریم که رهبر انقلاب فرمودند :مکتب سلیمانی . این مرد بزرگ، خودش یک امت بود مانند حضرت ابراهیم خلیل که امت بود ایشان نیز صاحب یک مکتب هستند، وصیت نامه بسیار مهمی را ایشان نوشتند که فرصت نیست آن را بخوابم، ان شاءالله در خطبه های آینده بخش هایی از وصیت نامه ایشان و مکتب سلیمانی را تشریح می کنیم تا در مسیر همین شهید والامقام حرکت کنیم. ان شاءالله

خدایا به حق محمدوآل محمد عاقبت همه ماراختم بخیر بگردان


پی نوشت:

1- سوره مبارکه شوری ،آیه 23

2- الخصال ج‏2 ص515

3- الوافی، ج5، ص 799، ح3.

4- بحارالانوار، ج40، ص281، حدیث 44

5- فتوح ابن اعثم، ج 5، ص 130-132/ تاریخ طبرى، ج 4، ص 307-308 و بحارالانوار، ج 44، ص 379

6- قاموس الرجال، ج 5 - منتهی الامال


http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6152.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6153.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6154.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6155.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6156.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6157.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6158.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6159.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6160.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6161.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6162.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6163.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6164.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.