سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حب و بغض امام علی (ع)/ مسائل حزبی نباید اشخاص را از ولی فقیه جدا کند

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 348 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1398.11.12
 
خطبه های نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 98/11/11



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والا مقام شهرستان، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی ، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ،شادی روح سیدالشهدای مقاومت و حرم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی وهمراهان ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ، شهدای خدمت ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات .

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

اولاً خیرمقدم عرض می کنم خدمت شما نمازگزاران عزیز، برادران و خواهران مکرمه ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ،فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه ها جناب آقای صادق زاده فرماندار محترم که مطالبی در مورد انتخابات و خدمات نظام جمهوری اسلامی ایراد فرمودند، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنیم.

برادران و خواهران ما هنوز وصل به ایام عزا و مصیبت سیده نساء العالمین حضرت زهرا (س) هستیم، این مصیبت و عزا و شهادت مظلومانه ام ابیها و زوجه امیرالمومنین را به ساحت مقدس مولایمان صاحب الزمان(عج) و بر همه شما ارادتمندان و علاقمندان تسلیت عرض می کنم. ان شاءالله خدای متعال ما را جز شیعیان ایشان و محبین ایشان و محبین اهل بیت قرار دهد و ان شاءالله خودمان و نسل مان تا قیام قیامت رهرو اهل بیت باشیم، ان شاءالله صلواتی را مرحمت بفرمایید.

در نماز جمعه امروز و خطبه اول یک حدیث بسیار قیمتی و گرانقدر و با ارزش که از حضرت زهرا(س) به ما رسیده است را خدمت شما دوستداران و علاقمندان این بزرگوار عرض می کنم تا رنج آمدن به نماز جمعه بر شما هموار شود و دل شما شاد شود و از اینکه مصداق این حدیث گهربار حضرت زهرا هستید، خوشحال شوید. دلها را آماده کنید و دل و فکر و ذهن خود را به دست این کلام نورانی حضرت زهرا بدهید تا ان شاءالله این کلام در عمق جان من وشما بنشیند .

حب و بغض امام علی (ع) :

امام صادق (ع) از پدر بزرگوارشان امام سجاد و امام سجاد از فاطمه صغری و فاطمه صغری از امام حسین (ع) و امام حسین از مادر بزرگوارشان این حدیث شریف را نقل می کنند که حضرت فاطمه زهرا علیها السلام فرمودند : «خَرَجَ عَلَینا رَسولُ اللّهِ(ص) عَشِیةَ عَرَفَةَ، فَقالَ » رسول خدا(ص) در شامگاه عرفه نزد ما آمد و فرمود: « إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى بَاهَى بِكُمْ » خداوند متعال به شما مباهات می کند و «وَ غَفَرَ لَكُمْ عَامَّةً » شما را می آمرزد « وَ لِعَلِيٍّ خَاصَّةً » و علی را به خصوص مورد رحمت خود قرار می دهد، «وَ إِنِّي رَسُولُ اَللَّهِ إِلَيْكُمْ غَيْرَ مُحَابٍ لِقَرَابَتِي » همانا من فرستاده خدا به سوی شما هستم و دوستدار خویشاوند خود نیستم، « هذا جَبرَئیلُ یخبِرُنی» این، جبرئیل است که به من خبر می دهد : « أنَّ السَّعیدَ کلَّ السَّعیدِ حَقَّ السَّعیدِ مَن أحَبَّ عَلِیاً فی حَیاتِهِ وبَعدَ مَوتِهِ » سعادتمند کامل و حقیقی، کسی است که علی را در زندگی و پس از مرگش دوست بدارد، (سعید یعنی خوشبختی ما همه دنبال سعادت و خوشبختی هستیم ، خوشبختی هم در این دنیا و هم در آخرت ) «وأنَّ الشَّقِی کلَّ الشَّقِی حَقَّ الشَّقِی مَن أبغَضَ عَلِیاً فی حَیاتِهِ وبَعدَ وَفاتِهِ » و بدبخت تمام عیار، کامل و حقیقی، کسی است که علی را در زندگی و پس از مرگش دشمن بدارد.(1)حتی بعد از شهادت امیرالمومنین(ع) هم می توان او را دوست داشت، مثل ما که بعد از شهادت امیرالمومنین(ع) خدای متعال این رزق بزرگ را محبت و عشق به امیرالمومنین(ع) را به نصیب ما کرده است که سعادت و خوشبختی همین است.

مقام والای حضرت زهرا(س) نزد خداوند:

همیشه یکی از برنامه های حضرت زهرا این بود که مدافع حق و مدافع امیرالمومنین باشند و از حق و امامت و لایت دفاع می کردند. با اینکه مقام حضرت زهرا بسیار بالا بود و خداوند می فرماید اگر فاطمه نبود نه پیامبر(ص) و نه علی(ع) را خلق نمی کردم.(2) مقام حضرت زهرا(س) بسیار بالاست ، او مادر ائمه است و جبرئیل و فرشتگان بر او نازل می شدند، ما نمی توانیم مقام حضرت زهرا را درک کنیم. در روایت داریم مقام حضرت زهرا مانند لیله القدر است «وَ ما أَدْراکَ ما لَیْلَةُ الْقَدْرِ»(3) کسی جز خداوند عظمت شب قدر را نمی داند وما هم واقعاً نمی توانیم عظمت و بزرگی حضرت زهرا را بشناسیم ولی ایشان با این عظمت و شخصیت همیشه مدافع حق و امامت و فدایی امامت بودند. برای کسی که محب و عاشق اهل بیت است، این یک درس بزرگ فاطمیه است که در همه جا دوستدار واقعی امیرالمومنین باشیم.

بالاترین سرمایه برای انسان:

اساس پیشرفت روحی و روانی یک انسان محبت است. محبت برای انسان سرمایه است .نقل شده است از امام باقر (ع) درباره حُب و بغض سئوال شد و اینکه آیا حُب و بغض از ایمان است یا نه؟ حضرت در پاسخ فرمودند: «الدّینُ هوَ الحُبُّ وَ الحُبُّ هُو الدّین»(4) یعنی دین همان محبّت و محبّت همان دین است.دین یعنی انسان محبت به خداوند داشته باشد ،دین دوستی با خدا و دوستی با پیامبر خداست ونیز محبت و دوستی با امیرالمومنین و اهل بیت است.

آثار وبرکات محبت:

برای محبت آثار و بركات بسیار زیاد و فراوانی در روایات اهل بیت(علیهم السلام) نقل شده است که می گویند، اگر كسی به مقام محبت برسد، از بركات و آثار این محبت، محبت خدای متعال و فراوانی است. در اینجا یكی از این روایات را به عنوان نمونه خدمتتان تقدیم می كنم. روایت از وجود مقدس رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلّم) است که حضرت(ص) فرمودند: « مَن رَزَقَهُ اللّه ُ حُبَّ الأَئِمَّةِ مِن أهلِ بَيتي فَقَد أصابَ خَيرَ الدُّنيا وَ الآخِرَةِ »هر كه خداوند، محبّت اهل بيت مرا روزيش كند، بى گمان به خير دنيا و آخرت رسيده است «فَلا يَشُكَّنَّ أحَدٌ أنَّهُ فِي الجَنَّةِ » و در اينكه او اهل بهشت است، احدى نبايد شكّ كند؛ « فَإِنَّ في حُبِّ أهلِ بَيتي عِشرينَ خَصلَةً ، عَشرٌ مِنها فِي الدُّنيا ، و عَشرٌ مِنها فِي الآخِرَةِ » زيرا دوست داشتن اهل بيت من، بيست نتيجه به بار مى آورد: ده تا در دنيا و ده تا در آخرت (5) پیغامی را هم که حضرت زهرا (س) توسط یک خانمی برای دوستداران اهل بیت فرستادند همین بود که محبت آثار فراوانی دارد . تربیت جامعه بر اساس محبت است، گاهی محبت لقلقه زبان است و در رفتار تاثیری ندارد ولی گاهی محبت تا عمق جان انسانها رسیده است وقتی محبت به عمق جان ما برسد دنبال این است که محبوب او چه می خواهد، ما هم که محب علی (ع)و فاطمه (س) هستیم، باید ببینیم چه چیزی امیرالمومنین(ع) را راضی می کند ما هم همان را انجام دهیم و همان راه و روش را در زندگی پی بگیریم.

مُحب بدون حساب وکتاب بهشت می رود:

یکی از آثار محبت را که رسول خدا(ص) می فرمایند این است ؛محب بدون حساب وکتاب وارد بهشت می شود. این خوشبختی و سعادت کامل است .این محبت فقط محبت به امیرالمومنین نیست بلکه محبت به فرزندان او و محبت به امام زمان ودر عصر غیبت محبت به جانشین امام زمان هم هست و امروز این محبت باید به پرچمدار دین حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای (حفظ الله تعالی) باشد. همه این محبت ها در یک راستا هستند از محبت خداو پیامبرخدا(ص) شروع میشود تا به محبت به امیرالمومنین و اهل بیت او می رسد و حتی محبت به سادات نیز در همان قیاس است.

نتیجه زاویه پیدا کردن با مرجع تقلید:

در زمان آیت الله بروجردی وقتی ایشان را به عنوان مرجع تقلید معرفی کردند، یکی از روحانیون به نام آیت الله برقعی که مجتهد بود به ایشان حسادت کرد که چرا مرا مرجع انتخاب نکردند .این کینه و بغض و حسادت کم کم کار را به جایی رساند آقای برقعی که از سادات بود ، برعلیه دین کتاب می نوشت .یکی از کتابهای او تناقضات قرآن و مفاتیح است،این کتاب در ایران چاپ نشد ولی در پاکستان چاپ شد و وهابیون سعودی این کتاب را تقسیم کردند و در چندین جلد چاپ کردند وهمین طور کتابهای دیگر که بر علیه شیعه نوشته شده بود را چاپ کردند و آن زمان که ما دانشجویان را به مکه می بردیم، از همین کتابها رایگان بین آنها پخش می کردند. ببینید زاویه پیدا کردن با ولی تا چه حد تاثیرگذار است نباید با ولایت داشته باشیم. اگر کسی با مسلم زاویه پیدا کرد، کم کم راه را کج می کندو نسبت به امام حسین هم زاویه پیدا می کند و رو در روی حسین هم قرار می گیرد. بنده یکی از سخنرانی های آقای برقعی را در یکی از شبکه های ماهواره ای وهابی گوش دادم که می گفت: چرا اینقدر تقی و نقی می زنید! ببینید یک آیت الله سادات کارش به جایی رسیده است که بر علیه اهل بیت کتاب می نویسد، زمان انتخاب مقام معظم رهبری همان اول کسانی بودند که سنگ آقا را به سینه می زدند که در همان مجلس خبرگان رهبر انقلاب به یکی از روحانیون جلسه رو می کنند ومی فرمایند: آیا شما چند سال دیگر هم این حرفها را می زنی و همچنان از ما حمایت می کنی؟ که آن عالم ، عمامه اش را زمین می زند و می گوید: خدا نکند من بر خلاف راه شما حرکت کنم و کارش به جایی می رسد که از مخالفین رهبری می شود، این خیلی مهم است. اینها از محبت شروع می شود .

محبت خود را به اهل بیت حفظ کنید:

برادران و خواهران ما باید رشته محبت را بیشتر کنیم، محبت رزقی است که خدای متعال به من و شما داده است. کسی بگوید من امام حسین(ع) را دوست دارم و به جانشین اهل بیت جسارت کند، این دو با هم همخوانی ندارد و این فرد در نهایت راهش را کج خواهد کرد. نمی شود کسی بگوید من پیامبر خدارا با تمام وجود دوست دارم ولی نسبت به امیرالمومنین که جانشین پیامبر(ص) است زاویه داشته باشد و مخالف علی باشد . در نهایت این فرد از پیامبر هم جدا خواهد شد. این است که حضرت زهرا(س) این حدیث کلیدی را طرح می کنند که تا زنده هستید خودتان و فرزندانتان محب علی باشید و فرزندان خودتان را به عشق علی(ع) و اهل بیت و مقام معظم رهبری بار بیاورید ،مشکلات به جای خودش؛ مسائل خطی و جناحی و سلیقه ای هم جای خودش ولی عشق و محبت به اهل بیت و به ولِّی زمان لازم است و نباید از دست داد و باید این محبت را در دل نگه داریم، ما خیلی از مسائل را درک نمی کنیم و ممکن است خوشمان نیاید ولی باید با تمام وجود این محبت را داشت. با دست ولِّی باید به سمت بهشت و سعادت و خوشبختی رفت . این نکته ای بود که می خواستم در این خطبه خدمت شما عرض کنم. جهت تبرک یک بار دیگر این حدیث حضرت زهرا را که هدیه امروز من و شماست را از خدا و جبرائیل و لسان مبارک رسول خدا را خدمت شما عرض می کنم: « هَذَا جَبْرَئِيلُ يُخْبِرُنِي: أَنَّ السَّعِيدَ كُلَّ السَّعِيدِ حَقَّ السَّعِيدِ مَنْ أَحَبَّ عَلِيّاً فِي حَيَاتِهِ وَ بَعْدَ مَوْتِهِ وَ إِنَّ الشَّقِيَّ كُلَّ الشَّقِيِّ حَقَّ الشَّقِيِّ مَنْ أَبْغَضَ عَلِيّاً فِي حَيَاتِهِ وَ بَعْدَ وَفَاتِه » خدایا تو را با تمام وجود بر این نعمت که ما را محب علی و فاطمه و محب اهل بیت و محب امام و رهبری و محب شهدا قرار دادی سپاسگزار و شاکریم.

خدایا عاقبت همه ما را ختم بخیر بگردان.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خوهران را دعوت می کنم به تقوی الهی و رعایت تقوی سیاسی و اجتماعی و خانوادگی و تقوی فردی .ان شاءالله در همه حالات رعایت دستورات خداوند را در زندگی داشته باشید.

برگزاری باشکوه مراسمات ایام فاطمیه سطح شهرستان:

خدا را شکر می کنیم مراسم ایام فاطمیه در شهرستان و در روستاها و بخش ها باشکوه برگزار شد ، از همه برگزار کننده ها تشکر میکنم . یادواره های باعظمت شهدا هم در مدارس و هم در جای جای شهرستان باشکوه برگزار شد،همچنین مراسم ایام فاطمیه و زنده نگه داشتن شهدا و راه حضرت امام و برپایی مجالس اهل بیت باشکوه برگزار شد، خدا بر این نعمت شکرگزاریم و از هیئت امنای مساجد، روحانیون و مداحان وهمه کسانی که این برنامه ها را مدیریت کردند و با شکوه و خالصانه ، عشق و علاقه خود را به ساحت مقدس حضرت زهرا و امام و شهدا نشان دادند، صمیمانه تشکر می کنم.

خدمات انقلاب اسلامی را برای نسل سوم بگوئید:

برادران و خواهران ما در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی هستیم. کسانی که سن آنها بالاست و میان سال هستند ،دوران طاغوت را دیدند و نظام جمهوری اسلامی را هم دیدند ولی جوانان ما و فرزندان ما دوران طاغوت را ندیدند ، گمان می کنند قبل از انقلاب هم روستاهای ما همه آب و برق و گاز داشتند و یا خانه ها آجری و سیمانی بوده است و وضع زندگی ها خوب است . ما باید به آنها بگوییم که در زمان طاغوت، ما نه آب داشتیم ، نه برق داشتیم و نه جاده بود و نه کسی در دنیا ما را به حساب می آرود. به لطف الهی ، نظام امامت و لایت مستقر شد و به برکت امام، نظام جمهوری اسلامی برپاشد که باید قدر بدانیم. کارهای بسیار خوبی هم در این مدت انجام شده است با توجه به اینکه ما دشمنان زیادی داریم و سالها تحت فشار دشمنان هستیم ولی در دل تحریمها شما می بینید که الحمدالله چه کارهای بزرگی صورت گرفته است .دشمنان دنبال این بودند که ریشه ایران را بخشکانند و ملت ایرانی وجود نداشته باشد ولی به همت این مدیران و جوانان ومسئولین و همه دولتها که کم و بیش در نظام جمهوری خدمت کردند و درسایه امام و مقام معظم رهبری ، ایران اسلامی پیشرفت کرد.

پیشرفت ایران از برکت انقلاب اسلامی :


در زمان طاغوت کسی به اسلام وشیعه اهمیت نمی داد ولی امروز نظام تشیع و امامت در سراسر دنیا چقدر پیشرفتی کرده است ،در مقابل استکبار جهانی روز به روز شکست می خورد و به لطف الهی ، توطئه های آنها به خودش بر میگردد . ابلیس عالم و سعودی ها چقدر هزینه می کنند تا نام علی و نام اهل بیت و سیدالشهدا نباشد ولی شما ببینید اربعین و این مراسمات و نورانیتی که سراسر دنیا ایجاد شده است همه از برکت نظام جمهوری اسلامی است .کسی نمی گوید ما امروز در کشور خود مشکل و گرفتاری نداریم و هیچ نقصی نیست .خیر قبول داریم همه این کم وکاستیها وجود دارد، ان شاءالله همه اینها به کوری چشم دشمن یکی پس از دیگری حل شود.

سالروز ورود تاریخی امام خمینی به میهن اسلامی:

ورود نور ، ورد حضرت امام و 22 بهمن را در پیشرو داریم ونیز در آستانه انتخاباتی بزرگ هستیم و کسی نمی تواند بگوید به من مربوط نیست. در زمان طاغوت ،کسی مردم را به حساب نمی آورد و هر کسی را طاغوت دوست داشت، انتخاب می کرد. اگر امروز هم طاغوت بود ،هیچکدام از مدیران کنونی بر سرکار نبودند، این ها از طرف امام و شهدا بر سرکار آمدند وگرنه طاغوت و طاغوتیان حاکم بودند.ولی امروز این نظام به دست خود من و شماست ومسئولین آن را خود ما انتخاب می کنیم ، این حق الناس است ، اولا باید حضور پُررنگی داشته باشیم، ما نیت کردیم در همه مسائل حرف اول را در کشور بزنیم.در مسائل سیاسی وجود سلایق سیاسی اشکال ندارد ولی بیشترین حضور را در کشور و کرمان، مردم زرند دارند. 87 درصد مشارکت مردم در انتخابات است که آمار بالایی است و نشان از شعور سیاسی مردم زرند است ان شاءالله امسال همه در انتخابات شرکت کنید.

فضای انتخابات را تیره وتار نکنید:

یک خواهشی دارم از افرادی که قصد دارند، در انتخابات شرکت کنند اینکه فضای مجازی را تیره و تار نکنند و سخنی نگویند که نظام زیر سؤال ببرند . این گناه است ، توهین و تهمت نباشد و احترام مقابل باشد . ما برای استقرار بهتر نظام جمهور ی اسلامی انتخابات رابرگزار می کنیم تا به مردم خدمت بیشتر شود و برای خدا می خواهیم قدم برداریم نه برای رسیدن به اهداف دنیایی. اگر هم برای خداست ، همه چیز باید خدایی باشد، تبلیغات هم باید خدایی باشد، این که ما بیاییم وبه طرف مقابل ، بد و بیراه بگوییم کار صحیحی نیست ، تحقیر و تهدید رقیب کار شایسته ای نیست، انتخابات ما که در نظام کمونیستی و لائیک و نظام سرمایه داری نیست ، ما ملت مسلمان و شهید داده و شیعه امیرالمومنین هستیم. ما نباید مانند آنها حرکت کنیم همه کارهای ماباید خدایی باشد ، حضور ما و انتخابمان باید خدایی باشد و بالاخره یک نفر انتخاب می شود و هرکس را مردم انتخاب کردند نماینده همه ماست ، آن کسی را که تشخیص می دهید خوب است، انتخاب کنید. حق خود شماست و هیچکس نمی تواند دیگری را مجبور کند که به فلانی رأی بده، هر کسی که خود شما تشخیص می دهید و با فکر خودتان به این نتیجه رسیده اید که او بهتر است،را انتخاب کنید و بدانید در مقابل این انتخاب، قیامت باید جوابگو باشید و اگر خوب انتخاب کردید در ثواب او شریک هستید واگر بد انتخاب کردید ، شریک هستید . مسئولین نظام جمهوری اسلامی را ما انتخاب می کنیم، نماینده مجلس و رئیس جمهور انتخاب خودماست.خبرگان را ما انتخاب می کنیم، ما باید در سرنوشت خودمان شرکت کنیم . اگر خوب شد در ثواب آن شریک هستیم واگر بد شد در بدیها هم شریک هستیم، پس دقت بیشتری داشته باشیم؛سالهاست که انتخابات باشکوه در شهرستان برگزار می شود آنچه برای نظام جمهوری مهم است و پشتوانه است آن حضور حداکثری مردم است . ان شاءالله درصد حضور مردم زرند امسال بیشتر از گذشته باشد، درانتخابات حضور پیدا کنید و به کسی را که مورد نظرتان است رای بدهید.

سیلی محکم آمریکائیها از ملت ایران:

امریکایی ها سیلی بدی خوردند ، می خواستند با شهادت سردار شهید به نظام اسلامی سیلی بزنند ولی با حضور میلیونی مردم در تشییع جنازه سردار سیلی خوردند و پایگاه نظامی آنها با خاک یکسان شد، بار دیگر امریکایی ها از ایران اسلامی سیلی محکمی خوردند که آبروی آنها در دنیا رفت، آنها به عراق آمده بودند تا ین کشور را تصاحب کنندو سالها روی فکر مردم عراق کار کردند وکاری کردند که عده ای کنسول گری ایران در عراق را آتش زدندو عده ای هم تظاهرات کردند و تبلیغات کردند در زمان صدام این همه جنایت می کرد اینها حرف نمی زدند ولی نظامی که با رأی مردم سروکار آمده بود و اینها بر علیه آن بودند ،شما دیدید که مردم عراق علیه امریکایی ها تظاهرات کردند و آن تظاهرات در تاریخ عراق بی سابقه بود چندین میلیون نفر به خیابانها آمدند و شعار مرگ بر امریکاو اسرائیل را سردادند ،اینها به خواب هم نمی دیدند . در خود شهرهای امریکا هم راهپیمایی به نفع نظام جمهوری اسلامی و اعتراض به دولت امریکا که چرا سردار با عظمت ایرانی را به شهادت رساندید. برخی از کشورها هم این تظاهات انجام شد، استکبار در لبنان به دنبال شکست جبهه مقاومت بودند، عده ای به خیابانها آمدند و بانکهارا به آتش کشیدندو دولت هم ساقط شد، امریکایی دنبال این بودند که دولتی روی کار بیاورند که ضد مقاومت باشد، همان کاری که در لیبی کردند و قذافی با امریکایی ها صلح کردو هر چه داشت تقدیم امریکایی ها کرد و شما دید که چگونه او را کشتند و از پشت به او خنجر زدند تا به درک واصل شد وامروز لیبی نه دولت دارد و نه ارتش؛ امریکایی ها نیز به راحتی نفت و گاز سرشاری که در آن منطقه هست را غارت می کنندو جنگ داخلی هم راه انداخته اند . لبنان هم یک دولت کوچک ولی تاثیرگذار است که امریکایی ها دنبال این بودند که دولت لبنان را هم ساقط کنند، مجلس آن هم که از طوایف مختلف تشکیل شده است وبسیار مهم است نیز ساقط شود و دولتی سرکار بیاید که ضد حزب الله و مقاومت باشد. ولی سید مقاومت کشورشان را به سمتی هدایتی کردند که به سرعت دولتی تشکیل شد که همگام با مقاومت است و اینجا هم امریکایی ها سیلی خوردند. ان شاءالله هرچه زودتر زمینه نابودی کامل استکبارو ظهور گل سرسبد جهان حضرت مهدی موجود (عج) فراهم شود.

گسترش مشروبات الکی در شهرستان:


مطلب بعدی این است که ما از گسترش مشروبات الکلی در شهرستان نگران هستیم که از هم پاشیدگی خانواده هارا در پی دارد، در اینجا دست دشمن در کار است ، اینکه از مرزهای ما مشروبات به داخل کشور می آید و در عرض چند هفته در ایران پخش می شود کار عادی نیست.همان کاری که مسیحیان آن زمان در اندلس کردند و مشروبات الکی را بین جوانان اسپانیای امروز و اندلس آن زمان پخش کردند و بعد دختران بزک شده اروپایی را هم آوردندو جوانان را مشغول عیش و نوش و مشروب کردند و کاری کردند که دولت ساقط شدو مسلمانان را از اندلس بیرون کردند و آنها را در راه کشتندو به آنهایی که باقی ماندند گفتند یا باید مسیحی شوید یا ما شما را از بین میبریم و به این ترتیب کشور اسپانیا یک کشور مسیحی شد. تمام مساجد آن الان تبدیل به کلیسا و موزه شده است، 800 سال اندلس دست مسلمانان بود و علمای بزرگ زیادی از اندلس به پا خواستند ولی با گسترش مشروب این کشور نابود شد .

دشمن در کشور ما هم همین برنامه را دارد . استفاده از مشروب، اختلافات خانوادگی و تصادفات را در پی خواهد داشت. خانمی در دادگاه می گفت: من در خانه می ترسم و امنیت ندارم وقتی شوهرم مشروب می خورد، چیزی نمی فهمد ومست می کند . این موضوع واقعا خیلی نگران کننده است، این را باید پدران و مادران و دستگاههایی که مسئول هستند جدی بگیرند اگر کسی مشروب درست می کند یا پخش کننده است و یا ناهنجاری و فسادی هست را خانواده هایی که اطلاع دارند به سامانه ای که دادگستری راه اندازی کرده است ، خبر بدهند. می توان به دستگاههای اطلاعات خبر بدهیدو چشم و گوش خودرا باز کنید. شهر ما مثل یک کشتی می ماند ، اگر افراد داخل کشتی نسبت به سوراخ شدن کشتی توسط افراد دیگر بی تفاوت باشند، خیلی زود همه غرق می شوند، این مثل آتش است اگر خاموش نشود به زودی دامن همه را می گیرد، اگر می بیند که همسایه او مشروب درست می کند بدانید این آتش است و باید خاموش شود وگرنه به همه خانه ها سرایت می کندو همه را نابود می کند .خواهشی از شما دارم این است که مقداری حواسمان به اطراف مان بیشتر باشد و همه حافظ ارزش ها باشیم مشروب همه چیز را نابود می کند ان شاءالله روزی برسد که یک بطری مشروب در شهرستان پیدا نشود.

برنامه دستگاه قضایی برای کمتر شدن زندانی ها:

آخرین کلام برنامه دستگاه قضا این است که زندانی کمتر داشته باشیم الان هم تعداد زندانی ها نصف شده است، همیشه زندان های ما پُر بود ولی الان دستگاه قضا و مدیریتی که آقای رئیسی دارند، تصمیم بر این شده است تا زندانی کمتر شود منتهی خانواده باید زندانی خودرا بپذیرد و اورا کمک کنند تا او دیگر به زندان برنگردد . جامعه هم باید او را بپذیرد و خانواده هم باید کمک کند تا خدای نکرده آن زندانی به خلاف بر نگردد.
خدایا عاقبت همه ما را ختم بخیر بگرداند.

پی نوشت:


1- الأمالی للصدوق : ص ۲۴۸ ح ۲۷۰

2- حدیث قدسی خطاب به پیامبر اسلام (ص): « لولاک لما خلقت الافلاک . و لولا علی لما خلقتک . و لو فاطمه لما خلقتکما» / الجنة العاصمة : 148 ، مستدرک سفینة البحار : 3 / 334 عن مجمع النورین : 14 ، عن العوالم : 44

3-سوره مبارکه قدر،آیه 2

4- المحاسن : 1/409/931 .

5- الخصال ج‏2 ص515 / ( ترجمه کامل حدیث : پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هر كه خداوند، محبّت اهل بيت مرا روزيش كند، بى گمان به خير دنيا و آخرت رسيده است و در اينكه او اهل بهشت است، احدى نبايد شكّ كند؛ زيرا دوست داشتن اهل بيت من، بيست نتيجه به بار مى آورد: ده تا در دنيا و ده تا در آخرت:اما نتايج آن در دنيا عبارتند از: زهد، شوق به كار و عمل، پارسايى در دين، رغبت به عبادت، توبه پيش از مرگ، نشاط در شب زنده دارى، چشم بركندن از آنچه مردم دارند، حفظ اوامر و نواهى خداوند ـ عزّ و جلّ ـ ، نهم: دشمن داشتن دنيا و دهم: سخاوت و بخشندگى .

و امّا نتايج آن در آخرت: نامه اعمالى برايش گشوده نمى شود، ميزانى برايش برپا نمى شود، نامه اعمالش به دست راست او داده مى شود، برات آزادى از آتش دوزخ برايش نوشته مى شود، رو سفيد مى شود، از جامه هاى بهشت بر قامت او پوشيده مى شود، شفاعت او درباره صد نفر از خانواده اش پذيرفته مى گردد، خداوند ـ عزّ و جلّ ـ به او با مهر و رحمت مى نگرد، از تاجهاى بهشت بر سرش مى نهند و دهم اينكه بدون حسابرسى به بهشت مى رود. پس خوشا به حال دوستداران اهل بيت من.)


http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6044.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6045.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6046.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6047.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6048.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6049.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6050.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.