سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

همسرداری وخانه داری حضرت زهرا(س) / بیداری کشورهای منطقه خاورمیانه بعد از شهادت شهید سلیمانی

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 357 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1398.11.05
 
خطبه های نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 98/11/04



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG




خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج)،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والا مقام شهرستان، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی ،سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران شان، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ، شهدای خدمت ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات .

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

اولاً خیرمقدم عرض می کنم خدمت شما نمازگزاران عزیز، برادران وخواهران مکرمه ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان ، دانشجویان، اقشار مختلف ،ستاد برگزاری نماز جمعه ،فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ،از سخنران قبل از خطبه ها جناب حجه الاسلام حسینی نژاد که درباره اهمیت نمازجمعه مطالبی رابیان کردند ، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنیم.

حضرت زهرا(س) الگو وسرآمد همه مسلمانان:

برادران و خواهران ایام، ایام سوگواری حضرت زهرا (س) است. حضرت زهرا (س) قله انسانیت است ایشان سید فرزندان حضرت آدم و سیدالنساء العالمین هستند. به دنیا نگاه کنید بانوانی را خواهید دید که در بچه داری نمونه هستند و فرزندان خوبی را تربیت کرده اند. برخی بانوان نیز در مسائل سیاسی پیشرفت کرده اند. برخی در مسائل عبادی ودینی پیشرفت کردند و راهبه شدندو ازدواج را ترک کردند و فقط به مسائل دین و عبادت و نماز می یپردازند وکاری به همسرداری ،شوهرداری و مسائل سیاسی ندارند .سرآمد فرزندان حضرت آدم حضرت زهراست که الگوی بشریت در همه مسائل هستند.در مسئله همسرداری نمونه و عالی بودند ، در روایتی امام علی(ع) فرمودند: هرگاه به چهره «زهرا(س)» نگاه می کردم هر گونه غم و اندوه از من برطرف می شد.(1) حضرت زهرا (س) هیچگاه در زندگی مرا ناراحت و خشمگین و عصبانی نکرد و بر خلاف میل قلبی من هم در زندگی رفتار نمی کردو از دل من باخبر بود. من هیچ وقت او را ناراحت نکردم. در تربیت فرزند هم سرآمد بود. ما ملت ایران و بشریت و تمام آزادگان جهان سرسفره حضرت زهرا نشسته ایم. انقلاب اسلامی سرسفره شرافت و تربیت حضرت زهرا ؛ امام حسین (ع)و حضرت زینب نشسته ایم. این بانوی با کرامت همانگونه که در مسئله همسرداری و تربیت فرزند سرآمد است ،در مسائل عبادی مانند یک عارف کارکشته است که عبادت او آسمان را روشن می کند و ملائکه را به وجد می آورد و نورافشانی می کند. چادر عبادت او یهودیان اطراف را مسلمان می کند.از یک طرف یک چهره برجسته از نظر عبادت هستند، از طرف دیگر نگاه کنید می بینید درمسائل سیاسی هم حضرت زهرا (س) حضور شجاعانه ای دارند و به دفاع از امامت و ولایت می پردازند و در صحنه سیاست حضور داشتند و یگانه حامی امامت و ولایت بودند ، این سرآمد قله انسانیت برای یک بانوی مسلمان است : در همسرداری ، تربیت فرزند و هم مسئله عبادت و بندگی حق تعالی و هم در مسئله سیاسی حضور یک زن مسلمان همه را با هم جمع می کند .ما مسلمانان و شیعیان افتخارمان این است که چنین پیشوایی داریم و پیرو چنین کسی هستیم . درود خدا بر حضرت زهرا و پیروان حضرت زهرا(س)؛از این نماز جمعه برای ایشان درود می فرستیم صلواتی را مرحمت بفرمایید.

همسرداری وخانه داری حضرت زهرا(س):

نکته دوم در باب همسرداری و خانه داری حضرت زهراست که چند کلامی را خدمت شما عرض می کنیم و پای درس حضرت زهرا (س) می نشینیم. اواخر عمر حضرت زهرا بود وقت رفتن رسیده است . او اسما بنت عمیس و فضه را می فرستند تا امیرالمومنین را به نزد او بیاورند، امیرالمومنین وارد منزل می شود .حضرت زهرا می فرماید: احساس می کنم لحظه دیدار با پدر بزرگوارام رسیده است. امیرالمومنین (ع) درکنار بستر زهرا می نشیند . سه جمله را حضرت زهرا می فرمایند که خدمت شما دوستداران اهل بیت عرض می کنم. مرحبا بر شما همشهریان عاشق اهل بیت و عاشق نماز جمعه .خدا ان شاءالله روز به روز عزت روز افزون به شما و خانواده و فرزندانتان عنایت بفرماید برای سلامتی خودتان صلواتی بفرمایید.این است اصول حاکم بر زندگی حضرت زهرا که خطاب به امیرالمومنین (ع) می فرمایند: «یا ابن عم! ، ما عهدتنی کاذبة ولاخائنة ولا خالفتک منذ عاشرتنی»(2) ( حضرت با یک لطافتی وصیت می کنند و اینگونه شروع می کنند) ای پسر عمو! از روزی که با من زندگی کردی، از من دروغ و خیانت ندیدی و هیچ گاه با تو مخالفت ننمودم . حضرت زهرا (س) صدیقه و راستگوست. از عایشه، همسر پیامبر(ص) در مورد حضرت زهرا سوال شد، گفت: «من زنی را ندیدم که از فاطمه(س) راستگوتر باشد »(3).

اهل گذشت ومغفرت باشید:

سخن حضرت سه کلمه است ولی دنیایی از معرفت است. چرا امروزه پایه های زندگی مشترک سست می شود و کار به جدایی و طلاق می رسد. طلاق عاطفی هم زیاد شده است ، درست است زن و شوهر به صورت رسمی از هم طلاق نگرفته اند ولی سالهاست که باهم کاری ندارند ، زیر یک سقف هستند ولی دلهایشان باهم نیست و باهم سازگاری ندارندوعاشقانه زندگی نمی کنندو زندگی سست شده است . اصول زندگی حضرت زهرا راستگویی و صداقت و تکریم است. صفت سازگاری بسیار مهم است .حضرت امام (ره) وقتی خطبه عقد جوانانی را می خواندند، می فرمودند: بروید و باهم بسازید و در زندگی گذشت داشته باشید. اگر گذشت و سازش در زندگی باشد زندگی روز به روز گوارا تر خواهد شد. عفو و گذشت خیلی مهم است. برخی افراد نمی توانند حتی از یک حرفی بگذرند .خداوند اهل گذشت و مغفرت است.

پیامبر خدا هم اهل عفو و گذشت بودند ولی متاسفانه ما بندگان نمی توانیم گذشت کنیم. البته در مسائل حقوقی مردم نمی توان گذشت کرد مثلا یک قاضی در حقوق مردم و حقوق بیت المال نباید گذشت کند.نقل شده است : پیامبر خدا وقتی متوجه شدندکه عبای ابوذر که ارزشی نداشته ، دزدیده شده است، دستور دادند دست دزد را قطع کنند. ابوذر گفت: یا رسول الله این عبا ارزشی ندارد . حضرت فرمود تا پیش قاضی نیامده بودی می توانستی گذشت کنی ولی حال که نزد قاضی امدی باید حکم خداوند جاری شود و دستور خدا اجرا شود ولی همین پیامبر (ص) که در مورد حقوق دیگران اینگونه محکم بود وقتی خاکروبه روی سر او ریختند یا شکمبه شتر روی سرش خالی کردند و یا خار بیابان جلوی پای او ریختند ، گذشت کردندو حتی به عیادت کسی رفتند که ایشان را اذیت کرده بود. ابوسفیان این همه به پیامبر ظلم کرد ولی پیامبر فرمود هرکس خانه ابوسفیان برود در امان است .این گونه رسول خدا (ص) در مسائل شخصی وعاطفی اهل گذشت بودند.دیده را ندید کردن، خیلی مهم است . اینها اصول حاکم بر زندگی یک مسلمان است دیده را ندیده کردن در زندگی مهم است ، متاسفانه ما ندیده را دیده می کنیم یا راست و دروغ مطلبی می دانیم ولی طوری می گوییم انگار این کار حتما انجام شده است. ولی خدای متعال دیده را ندید می کند ماهم باید همین کار کنیم .نصف زندگی تغافل است ، تغافل و چشم پوشی است که زندگی مشترک را گوارا می کند.حضرت زهرا می فرماید : من هیچ وقت باشما مخالفت نکردم و اگر بنا شد در زندگی زن یا مرد نسبت به همسرش صداقت نداشته باشد، اعتماد در زندگی از بین می رود .چون کسی نمی تواند به همسر دروغگو اعتماد کند .

با همسران خود صداقت داشته باشید:

گاهی همسران به بهانه خانه پدرو مادر جای دیگری می روند ویا به بهانه زیارت کار دیگری را می کنند اینها پایه های اعتماد را از بین می برد و زندگی را به سمت نابودی می کشاند. حضرت زهرا می فرماید: یا علی هیچگاه به شما خیانت نکردم. ولی متاسفانه امروزه برخی به همسران خود خیانت می کنند وبا اینکه در عقد است ولی با افراد دیگر هم در ابطه است و پایبند زندگی نیست. ازدواج کرده است و بچه دارد و باافراد دیگر هم رابطه دارد، این خیانت است که زندگی رانابودمی کند و آمار طلاق را در جامعه بیشتر می کند. البته همه طلاقها بخاطر خیانت همسر نیست، ولی یکی از عوامل طلاق در جامعه خیانت است. اگر زن و مرد مسلمان بخواهند در زندگی پیرو حضرت زهرا باشند باید صداقت داشته باشند. البته نباید در زندگی سختگیری باشد. گاهی اوقات در اثر سخت گیری بیش از حدزن، مرد وادار به دروغگویی می شود. مثلا مرد به پدر ومادرش سر زده است و به منزل آنها رفته است و دیرتر به خانه آمده است و زن او را سوال پیچ می کند که کجا بودی و اگر به خانه مادرت رفتی چه چیزی برای آنها خریدی که اگر بگوید فلان هدیه را گرفتم که بحث جدید شروع می شود. نباید تا این حد سخت گیری کرد که مرد وادار به دروغ گفتن بشود. گاهی اوقات ما دروغ را در زندگی ترویج می دهیم و فرزندان خودمان را طوری تربیت می کنیم که دروغ بگویند.مثلا پدر خانه است وکسی جلوی در خانه و یا تلفنی با او کار دارد، می گوییم به دروغ بگو پدرم خانه نیست. با دست خودت به فرزندت دروغ گفتن را یاد می دهی. دروغ زندگی را نابودمی کند .

صداقت حضرت زهرا(س) در زندگی مشترک

صداقت کلید نجات در زندگی است. همه پیامبران راستگو بودند دروغگویی از صفات ابلیس و شیاطین است. بنابراین سه عنصر نابود کننده زندگی را حضرت زهرا خطاب به امیرالمومنین (ع) می فرماید: من در زندگی مشترک با شما از اینها مبرا بودم و امیرالمومنین(ع) با چشمانی اشک بار در پاسخش چنین گفت: «معاذ الله انت اعلم بالله وابر واتقی واکرم واشد خوفا من الله (من) ان اوبخک بمخالفتی » نه، هرگز! تو نسبت به خداوند آگاه تر، نیکوکارتر، پرهیزگارتر، گرامی تر، و خائف تر از آن هستی که تو را به عنوان مخالفت با من سرزنش کنم . « قد عز علی مفارقتک وتفقدک، الا انه امر لابد منه » جدایی و فقدان تو برای من بسیار سخت است . ولی چه باید کرد که چاره ای برای مرگ نیست . « والله جددت علی مصیبة رسول الله وقد عظمت وفاتک وفقدک فانا لله وانا الیه راجعون من مصیبة ما افجعها وآلمها وامضها واحزنها، هذه والله مصیبة لا عزاءلها ورزیة لا خلف لها» سوگند به خدا، مصیبت رسول خدا برای من تازه شد و وفات و فقدان تو، (برای من) بسیار بزرگ (و دشوار) است . پس «انا لله وانا الیه راجعون » از مصیبتی که بسیار دلخراش و دردناک و دشوار و اندوه آور است . به خدا قسم! این مصیبتی است که تسلیت (و آرامش) ندارد و حادثه جانسوزی است که جبران ناپذیر است . »سپس مدتی با هم گریستند و علی علیه السلام سر فاطمه علیها السلام را به سینه چسبانید و فرمود: «اوصینی بما شئت فانک تجدنی فیما امضی کما امرتنی به واختار امرک علی امری» آنچه می خواهی وصیت کن، همانا مرا آن گونه خواهی یافت که به وصیت تو بخوبی عمل کنم و امر تو را بر امر خودم مقدم می دارم .»سپس فاطمه علیها السلام به بیان وصایای خود پرداخت.(4)من فقط یک جمله را عرض می کنم ایام حزن و اندوه است . علی بدن زهرا را غسل داد و کفن کرد . وهنگامی که می خواست در قبر قرار دهد محرمی نبود علی را یاری دهد. در همین حال همه غم عالم در دل علی (ع) افتاد، ناگهان دو دست شبیه دستان پیامبر(ص) از قبر بیرون آمد و کمک کرد تا بدن حضرت را به خاک سپردند.

الا لعنت الله علی القوم الظالمین و سیعلم الذین ای منقلب ینقلبون

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران را دعوت می کنم به تقوی الهی . عرض تسلیت به مناسبت دارم شهادت حضرت زهرا(س). درخواست می کنم برادران و خواهران در مجالسی که به نام و یاد حضرت صدیقه طاهره تشکیل می شود، شرکت کنید و تا زنده هستید از این مجالس اهل بیت نهایت بهره را ببرید. الحمدالله روحانیون محترم در شهرستان حضور دارند و چند سالی است که باشکوه دو دهه فاطمیه در شهرستان برگزار می شود که جای تشکر و قدردانی دارد؛ ان شاءالله همه عزیزان در مراسم فاطمیه که الان در آغاز فاطمیه دوم هستید شرکت کنیدو بهره کافی را ببرید ، ان شاءالله.

نکته دوم خدا را شکر می کنیم الحمدالله رحمت الهی در این سالهای خشکسالی باریدن گرفت و مراتع و مزارع را سیراب کرد خداوند را بر این نعمت شکرگزاریم. اگر فرصتی داشته باشیم بعد از نماز جمعه هرکسی دو رکعت نماز شکر بخواند و این نعمت پروردگارا را شکر کنید.

بیداری کشورهای منطقه خاورمیانه بعد از شهادت شهید سلیمانی:

مطلب سوم یک جمله ای را از حضرت امام خدمتتان تقدیم می کنم. امام می فرماید : دشمنان گمان نکنند که با شهادت بزرگان ما این نهضت به آرامشی بر می‏گردد. این نهضت افروخته است، این نهضت برپاست تا کلیه ریشه‏های فساد را از بُن بکند. این نهضت تا پیروزی نهایی برپاست و هر وقت که احتمال سستی و ضعف برود خداوند تعالی با وسیله‏ای او را افزایش می‏دهد. (5) امریکایی ها با شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس خواستند تا آتشفشان مقاومت را در دنیای اسلام خاموش کنند، ولی به تعبیر حضرت امام این افروخته تر شد، بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می‌شود . نتیجه آن امروز حضور باشکوه در این چند هفته و در نماز جمعه زرند است که جمعیت سابقه نداشت .در همه شهرهای ایران اسلامی این حضور؛ این وحدت و همدلی و یکپارچگی مشهود است. عراق طوری شده بود که کنسولگری ایران را در بصره آتش زدندو کاری کردند عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق استعفا بدهدوکار را رساندند به جایی رئیس جمهور هم استعفا بدهدو در لبنان ببینید چه آشوبی برپا کردند که دولت لبنان مجبور به استعفا شد.

نتیجه صلح با آمریکا:

در لیبی هم سرهنگ قذافی با آمریکایی صلح کرد تا اوضاع کشورش بهتر شود ولی او را با چه خواری وخفتی کشتند، الان کشور لیبی دولت و ارتش ندارد و از هم پاشیده شده و اختلافات قومی زیاد شده است. این نتیجه حضور آمریکایی ها در این کشور است. کشور لیبی سرشار از نفت است ولی امریکایی ها منابع آن را غارت می کنندو و ارتش را از بین بردند و دولت را نابود کردند، این همان کاری بود که آمریکایی ها قصد داشتند در منطقه انجام بدهند و با شهادت سردار سلیمانی این سه کشور شیعه را ناامن کنند ولی خدای تبارک و تعالی چه کرده است،راهپیمایی امروز مردم عراق در بغداد، بزرگترین راهپیمایی در تاریخ این کشور بود .بعد از راهپیمایی مقابل انگلیسی ها به فتوی آیت الله شیرازی ،مرجعیت آن زمان چنین راهپیمایی نبوده است.این دومین راهپیمایی و بلکه شاید اولین راهپیمایی میلیونی مردم عراق است این بیداری اسلامی مردم عراق بر علیه امریکایی هاست ، خون شهید سلیمانی و یارانش این گونه می جوشدو مایه وحدت و همدلی و برادری است هرچند داغ آنها برای ما خیلی سنگین است .

ترس دشمنان از نقاط قوت ملت ایران:

دشمن ضربه خودش را زده است. نقاط قوت را نمی بیند کارش این است که نقاط قوت را ندید کندو نقاط ضعیف را برجسته کند. و اگر دشمن احساس کند، یک ضعفی در ماست، در تبلیغات خودش آن را بزرگ جلوه می دهد. نقاط قوت ما چه بود؟ اولین نقطه قوت بعد از شهادت سپهبد شهید این بود که مهمترین پایگاه نظامی امریکایی ها موشک باران شد، آن هم توسط ایرانی که سالهای سال تحریم بوده است ، با موشک هایی بسیار دقیق که خواب را بر استکبار حرام کرده است نقطه زن و دقیق. امریکایی که مدعی است ما موشک های ضد موشک پیشرفته داریم و در دنیا اعتبار داریم و تا کنون هیچ کشوری جرات نداشته که به سمت پایگاهای امریکایی حتی با تفنگ بادی یک تیر شلیک کند . آن هیمنه و عظمت و شکوهی که امریکایی ها داشتند ، شکسته شد و آن بت قدرت سرنگون شد. این نقطه قوت است بعد از شهادت سردار چند راهپیمایی در ایران برگزار شد که میلیونی بودند ولی دشمنان ما این نقاط قوت را ندیدند و بازتاب ندادند، در عوض چه چیزی را دیدند؟ وقتی هواپیمای اکراینی مورد اصابت موشک های داخلی قرار گرفت، البته احتمال دستکاری در این هواپیما می رود و این هم نتیجه جنایت خود آمریکایی ها بوده است. هواپیمای بوئینگ ساخت خود امریکاست واکراین هم ارتباط خوبی که با امریکا دارند، آینده مشخص می کند که چه دستکاری در این هواپیما کردند که تعدادی از هموطنان ما به شهادت رسیدند و چند نفری در تشییع جنازه شهید سلیمانی جان باختند ، چقدر دشمن اینها را برجسته کرد واقعا اگر دشمن ما قدرت و توان مقابله را داشت به ایران موشک می زد، او که ادعا می کند ابرقدرت موشکی دنیا است حداقل اگر می توانست جلوی موشک های ایران را می گرفت و آنهارا منحرف می کرد و یا چند موشک به ایران می زد ولی نتوانست . این قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را نشان می دهد که مایه افتخار است . درود می فرستیم بر فرزندان ملت ، پاسداران عزیز که بیش از 41 هزار شهید تقدیم کردند.

اقتدار وصلابت پاسداران د نبر با داعشی ها:

سردار حاجی زاده نفر دوم بعد از حاج قاسم است که امریکایی ها آن را تهدید به ترور کردند ، همه اینها نشانه ضعف امریکایی هاست اگر قدرت دارید مردانه بجنگید حاج قاسم را ناجوانمردانه با موشک زدند اگر راست می گویید در نبرد با داعش که او به تنهایی یک شهر را نجات داد او را به شهادت می رساندید. آقای بارزانی تعریف می کند که هنگامی که داعش به عراق آمده بود، ما به امریکایی ها زنگ زدیم و از ترکیه هم کمک خواستیم که داعش به شهر می رسد به ما کمک کنید ولی کسی به ما کمک نکرد.از ایران کمک خواستیم گفتند با حاج قاسم در تماس باشید . به حاج قاسم تلفن زدیم ،گفت من فردا صبح می آیم، امشب کار دارم تا صبح شهر را نگه دارید بعد از نماز صبح من آنجا هستم. دیدیم بعد از نماز صبح حاج قاسم با 50 نفر از یارانش آمدند و داعشیان فرار کردند، شهر تخلیه شدو محاصره شکسته شد . از داعشیانی که اسیر شده بودند سوال کردند چه شد چرا فرار کردید شما که شهر را محاصره کرده بودیدو افراد مارا گرفته بودید؟ گفتند همین که پخش شد حاج قاسم سلیمانی به شهر آمده است همه نیروهای ما فرار کردند.

دشمنان نامرد ودروغگوهستند:

اگر راست می گویید مردانه بجنگید نه با نامردی از پشت بزنید. دشمنان ما نامرد و دروغگو هستند، ما باید به هوش باشیم ،دشمن شناس باشیم و بصیرت داشته باشیم شما ببینید چند نفر آمدندو ضد نظام شعارمی دادند ، دشمنان آنها را برجسته کردند ولی میلیون ها نفر (حدود بیست میلیون نفر) در تشییع جنازه شهید سلیمانی حضور داشتند وهمین طور میلیون ها نفر با راهیپمایی از اقتدار نظام جمهوری و سپاه پاسداران حمایت کردند ولی دشمنان سکوت کردندو اخبار آن را سانسور کردند ولی بیست نفر یک شعاری بدهند اینها را برجسته می کنند. کار دشمن همین است .

وحدت وهمدلی وحرکت پشت سر رهبری:

برادران و خواهران آنچه امروز برای ما مهم است وحدت و همدلی و حرکت پشت سر ولایت است که نباید آن را از دست بدهیم. رهبر معظم انقلاب در همین سخنرانی اخیر خود فرمودند: ما باید قوی باشیم ، قدرت و اقتدار اقتصادی داشته باشیم و روی پای خودمان بایستیم، این امر با اختلاف و درگیری میسر نمی شود و با وحدت و همدلی و گوش دادن به حرف رهبر عزیزمان است. امروز این موسی زمان است که عصای در دست در مقابل کفر ایستاده است و روز به روز دشمن عقب نشینی می کند، شما با چشمان خودتان می بینید پیامبر نیست ولی کار پیغمبری می کند. استکبار جهانی اگر می توانست بعد از موشک باران مهمترین پایگاهشان یک غلطی می کردند.

رهبر انقلاب فرمودند : امریکایی ها هیچ غلطی نمی توانند بکنند؛ این قدرت الهی است این مرد بزرگ و حکیم که کشور را به لطف الهی اداره می کند. ما باید قدرشناس باشیم وپشت سر ولِّی حرکت کنیم و کمک کنیم وکشور خودمان را از درون تقویت کنیم.این هم یک نکته بود.

رعایت اخلاق انتخاباتی :

نکته بعدی اینکه ما انتخابات را در پیش داریم هدف از انتخابات حفظ نظام جمهوری اسلامی است ، پایه های نظام جمهوری در دل مردم است انتخابات برای حفظ نظام جمهوری اسلامی است . انتخابات باید با آرامش برگزار شود . تخریب در این مسائل جایی ندارد. ما برای خدا می خواهیم حرکت کنیم و کشور اسلامی مان را حفظ کنیم و برای خدا می خواهیم نماینده انتخاب کنیم بنابراین هیچ کاندیدایی حق ندارد طرف مقابل خودش را تخریب کند این اخلاق انتخاباتی در نظام جمهوری اسلامی نیست اخلاق شهدا نیست ما برای نظام جمهوری اسلامی صیادها و حاج قاسم سلیمانیها دادیم، بنابراین اخلاق انتخاباتی را مراعات کنید از خودتان و توانمندی هایتان بگویید وحقیقت را بگویید و دروغ نگویید حرف را با صداقت بزنید وتا آخر هم پای آن بایستید، تخریب کار صحیحی نیست ولی الان می بینیم که البته در برخی جاها جناح های رقیب همدیگر را تخریب می کنند حتی کاندیداهای هم فکر که رقیب هم نیستند هم یکدیگر را تخریب می کنند که هیچکدام کار درستی نیست. از خودمان و توانمندی های خودمان بگوییم ، مردم ما الحمدالله هم عاقل و هم فهمیده هستند هرکس انتخاب مردم شد نماینده مجلس همه ماست و همه با هم باید برای پیشرفت کشور ، استان و شهرستان کار کنیم . برای رضای خدا قدم برداریم. این توصیه من بود به همه شما عزیزان وبزرگواران .

مطالبی دیگری هم هست که ان شاءالله در خطبه های آینده خدمت شما عرض می کنم.

خدایا به حق محمدوآل محمد عاقبت همه ماراختم بخیر بگردان


پی نوشت:

1- حسینی، سیدعلی، کرامات و مقامات عرفانی حضرت زهرا(س)، ص44./ حسینی شاهرودی، سید محمد، الگوهای رفتاری حضرت زهرا(س)، تربیت فرزند، ص 16.

2- عوالم العلوم و المعارف و الأحوال من الآیات و الأخبار و الأقوال , جلد 11 , صفحه 1066

3- بحارالانوار، جلد ۴۳

4- بیت الاحزان، محدث قمی، با ترجمه محمدی اشتهاردی، ص 241; بحار الانوار، ج 43، ص 191 .

5- صحیفه امام، ج‏7، ص: 192-193


http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6022.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6023.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6024.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6025.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6026.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6027.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6028.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6029.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6030.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6031.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6032.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6033.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6034.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6035.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6036.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6037.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u6038.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.