سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

آسیه همسر فرعون الگوی زنان جهان/ شهادت سردار بزرگ و پرافتخار اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی به دست شقی ترین افرادبشر

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 312 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1398.10.14
 
خطبه های نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 98/10/13



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG




خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال الله الحکیم فی کتابه : « وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذينَ آمَنُوا امرَأَتَ فِرعَونَ» (1)

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

بعد از ارتحال حضرت امام(ره) سنگین ترین غم و مصیبتی که بر ما وارد شد ، شهادت سردار سرافزار اسلام ، حاج قاسم سلیمانی است ، این مصیبت را به ساحت مقدس حضرت ولیعصر(عج) و مقام معظم رهبری و همه شما عزیزان و بزرگواران و رزمندگان سالهای حماسه و خون و جانبازان و خانواده های عزیز شهداو جانبازان و عزیزانمان از سپاه و نیروی انتظامی و نیروهای مسلح و همه شما مردم ولایتمدار تسلیت عرض می کنم. حق سردار بزرگ شهادت به دست شقی ترین انسانها بود، این مصیبت و عزا واقعا برای ما سنگین است .امیدواریم روح پاکش زمینه نابودی استکبار جهانی و صهیونیست ها و آل سعود را در کل جهان فراهم کند. همین طور شهادت مجاهد بزرگ اسلام ، ابومهدی المهندس فرمانده حشد الشعبی و بسیج عراق و ده نفراز همراهانشان را تسلیت عرض می کنم ، خدا ان شاءالله روح ایشان را شاد بگرداند و توفیق بدهد هسته های مقاومت به زودی انتقام خون مظلومانه و به ناحق ریخته این شهدا را از استکبار بگیرد.

ما در آستانه شهادت حضرت زهرا (س) هستیم ، دیشب در مورد یکی از زنان مومن و متدینی که در رکاب حضرت مهدی (عج) و در راه خدا جانفشانی و ایستادگی کرد و جان خودشان را برای اسلام فدا کرد، مطالعه می کردم که چند کلامی در مورد ایشان خدمت شما بزرگواران عرض می کنم. یکی از 13 بانوی جهادی که در خدمت دولت حضرت صاحب الامر است،«صیانه» نام دارد.

آرایشگر فرعون؛ خانم پرستار امام زمان(عج)

در دولت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف سیزده تن، برای معالجة زخمیان زنده گشته و به دنیا بازمی گردند. یکی از آنان «صیانه» است که همسر «حزقیل» و آرایشگر دختر فرعون بوده است. شوهرش «حزقیل» پسرعموی فرعون و گنجینه دار او بوده و به گفتة او، حزقیل، مؤمن خاندان فرعون است که به پیامبر زمانش، موسی علیه السلام ایمان آورد (2)روزی صیانه مشغول آرایش و شانه کردن موی دختر فرعون بود که ناگاه شانه از دستش بر زمین افتاد، او وقتی آن را برداشت گفت: «بسم الله» و ماجرا از همین جا آغاز شد. (آن دوران ، دوران بسیار سختی بودو کسی جرأت نداشت نام خدا را بر زبان بیاورد ) .

دختر فرعون به او گفت: آیا پدر مرا می‌گویی؟ صیانه گفت: خیر، بلکه کسی را می گویم که پروردگار من و پروردگار تو و پدر توست. دختر فرعون گفت: حتما این حرف تو را به پدرم خواهم گفت. صیانه هم گفت: بگو، من هیچ ترسی ندارم. دختر فرعون این جریان را به پدرش گفت. فرعون آتش خشمش مشتعل گشت و دستور داد صیانه و فرزندانش را حاضر کردند. فرعون به او گفت: پروردگار تو کیست؟صیانه گفت: پروردگار من و پروردگار تو الله جل جلاله است. هر چه فرعون خواست او را از این عقیده منصرف کند، نتوانست. به او گفت: اگر از این عقیده‌ات دست برنداری، تو و فرزندانت را در آتش می‌سوزانم. صیانه گفت: بسوزان، مرا باکی نیست. فقط از تو می‌خواهم که پس از سوزاندن، استخوان‌هایمان را جمع کنی و آنها را دفن نمایی. فرعون گفت: این خواسته‌ات را به خاطر حقی که بر ما داری اجابت می‌کنم. فرعون دستور داد تنوری از مس ساختند و در آن آتش افروختند. یک پسر او را در آتش انداختند تا پاک بسوخت و آن زن نظاره می‌کرد و یک یک بقیه‌ی فرزندانش را نیز در آتش انداختند تا این که نوبت به طفل شیرخواره رسید. حالِ صیانه منقلب گردید; در آن حال کودک شیرخواره به زبان آمد و گفت: «ای مادر! صبر کن که تو بر حق هستی و بین تو و بهشت یک گام بیشتر نیست.» پس طفل را با مادرش در تنور انداخته و سوزاندند. (این زن به چنان مقامی رسیده است که یکی از یاران امام زمان می شود. یک زن آرایشگر دربار فرعون به چه مقامی دست پیدا می کند ولی در جامعه امروز ما برخی آرایشگران را نگاه کنید چگونه ایمان ها را برباد می دهندو هستی را از بین می برند چگونه ارزش ها را از بین می برند ولی صیانه به چه مقامی و آن هم در چه دولتی می رسد ، اینها همه برای دختران ما درس است ) .در لحظه به شهادت رسیدن صیانه ، «آسیه » همسر فرعون دید که ملایکه روح صیانه را به آسمان می‌برند، چون این صحنه را دید، یقین و اخلاص و تصدیق او زیادتر گشت. در همین هنگام، فرعون بر آسیه وارد شد و از آن چه با صیانه کرده بود، خبر داد. آسیه گفت: وای بر تو ای فرعون! چه چیز تو را بر خداوند جل و علا جرات داده و جسور نموده؟ ! فرعون گفت: شاید تو هم به جنونی که دوستت مبتلا شده بود، گرفتار شده‌ای! آسیه پاسخ داد: من به جنون مبتلا نشده‌ام، ولیکن به خداوند جل و علا که پروردگار من و پروردگار تو و پروردگار عالمیان است، ایمان آوردم. فرعون مادر آسیه را حاضر کرد و به او گفت: دخترت دیوانه شده، به او بگو به خدای موسی کافر شود وگرنه قسم می‌خورم که مرگ را به او بچشانم.مادر با دخترش خلوت کرد و از او خواست تا با خواسته‌ی فرعون همراه شود و امرش را در کفر به خدای موسی بپذیرد، اما آسیه نپذیرفت و گفت: آیا به پروردگار متعال کافر شوم! به خدا قسم هرگز چنین کاری را نخواهم کرد. فرعون دستور داد تا دستها و پاهای آسیه را به چهار میخ کشیدند و آسیه هم چنان در عذاب و رنج بود تا روحش به اعلی علیین و به نزد خداوند پرواز کرد. (3) قرآن از فرعون به «ذو الأوتاد» تعبیر می کند . این نمونه انسانهایی هستند که در راه عقیده و در راه توحید جان خودرا از دست داند، آن هم آسیه که ملکه آن زمان بودو صیانه آرایشگر دختر فرعون . اینها درس است برای همه ما که در امتحانات الهی نلغزیم و ثابت قدم باشیم و دست از ولی خدا برنداریم و از راه صحیح وظیفه خودمان را انجام بدهیم.

آسیه الگوی زنان جهان :

آسیه به چنان مقامی رسید که خدای تبارک و تعالی می فرماید این زن الگوست ، نه تنها برای زنان بلکه برای همه : در آیه ای که ابتدای سخن خدمتتان عرض کردم : « وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذينَ آمَنُوا امرَأَتَ فِرعَونَ» خداوند برای انسانهای مومن یک ضرب المثلی آورده است و الگویی را معرفی کرده است آن هم آسیه ،همسر فرعون است که سختی ها را تحمل کرد وسرانجام در این راه آسمانی شد . وقتی آسیه الگویی برای زنان و مردان مسلمان است ، پس مقام حضرت زهرا را در نظر بگیرید که تا چه اندازه بزرگ است. ان شاءالله اگر زنده باشیم و عمری باشد در هفته های آینده راجع به مقام والای حضرت زهرا و الگو بودن شان صحبت می کنیم که ایشان نه تنها برای زنان بلکه برای همه مردان هم الگو هستند .حضرت زهرا الگوی بشریت است و بشریت باید این بزرگوار را الگوی زندگی خودشان قرار بدهند .

خدایا به حق محمدو آل محمد عاقبت همه ما را ختم بخیر بگردان.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

شهادت سردار بزرگ و پرافتخار اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی به دست شقی ترین افرادبشر


بدن سوخته شده سردار بزرگ جهان اسلام ، داغ بزرگی برای ملت ایران و همه ما بود. این مصیبت بزرگ و این داغ سنگین به دست شقی ترین انسانها ، به دست ترامپ جنایتکار بر دل ملت ایران و همه آزادگان و آزادی خواهان و بر دل همه هسته های مقاومت در جهان اسلام گذاشته شد. دشمنان ما فکر می کنند با از بین بردن سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی و فرمانده بسیج عراق ،می توانند در جهان اسلام و ایران و عراق و سوریه و لبنان و در جهان اسلام هلال شیعه را نابود کنند ولی کور خوانده اند. با رفتن این شهید والامقام ، راه او ، ایده و فکر او اوج می گیرد . مگر با شهادت سیدالشهدا نور اسلام ناب از بین رفت ؟ با شهادت سردار سلیمانی هم مقاومت در برابر کفر و نفاق و مقاومت در برابر ظلم و استکبار هرگز از بین نخواهد رفت و پیام مقام معظم رهبری را شنیدید که فرمودند : هسته های مقاومت در جهان اسلام ، خونخواه این سردار شهید هستند. اینها همه فرزندان و سربازان سردار سلیمانی هستند که خواب را از چشمان استکبار می گیرند .

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تهدیدی برای استکبار جهانی:

استکبار جهانی از سردار سلیمانی انتقام گرفت چون آنها برای بی ثبات کردن لبنان و سوریه و عراق برنامه ریزی کرده بودند ، و قصد داشتند تا از طریق تحریک کردن مردم حاشیه نشین شهرها و افرادی را که در حاشیه شهرها سکونت دارند و مشکلات زیادی دارند را به میدان بیاورند تا اعتراضات آنها را به آشوب تبدیل کنند. افرادی هم که آموزش خرابکاری و آدمکشی دیده بودند، بلافاصله وارد بشوند و کشته سازی کنندو عرصه را تنگ کنند. در لبنان کاری کنند که نخست وزیر استعفا بدهد ، مجلس که از طوایف مختلف تشکیل شده است از هم پاشیده شودو در سوریه و عراق هم همین طور . ابتدا در جاهای مختلف تظاهرات کنند . امریکایی ها این بود که کار بجایی برسد که نخست وزیر و رئیس جمهور عراق استعفا بدهند کلا ثبات کشور عراق از بیبن برود. آن کسی که به مقاومت فکر میکرد سردار سلیمانی بزرگ بود که از او انتقام گرفتندو امروز صبح ایشان را به شهادت رساندند تا به خیال خام خود ، را ه خود را باز کنند و امریکا براحتی بتواند در این مناطق مستقر بماند ولی قطعا ناکام خواهند بود. شما پیام مقام معظم رهبری را دیدید که فرمودند: قطعا مقاومت پیروز می شودو استکبار جهانی شکست می خورد . این وعده الهی است که ما بهای سنگینی امروز صبح برای آن پرداخت کردیم. چک سنگینی را جمهوری اسلامی برای مقاومت کشید که سردار دلها ،انسان پاک و خدایی، انسان مجاهد که هیچ هدفی جز سربلندی امت اسلامی نداشت و دائما در تکاپو بود، به شهادت رسید. زمانی که استکبار سوریه را به طور کامل گرفته بود، ایشان هسته های مقاومت را شکل داد در سوریه بسیج را به عنوان « قوات الدفاع الوطنی»، در پاکستان به نام زینبیون و در افغانستان به نام فاطمیون و در عراق به نام حشد الشعبی ، هسته های مقاومت شکل گرفت و روز به روز استکبار جهانی عقب نشینی کرد . ان شاءالله این خون به ناحق ریخته سردار سلیمانی و یارانش زمینه پاکسازی کامل عراق از امریکایی های جنایتکار باشد و کل ملت های منطقه ما آزاد بشوند . مجددا شهادت سردار بزرگ و پرافتخار اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تسلیت عرض می کنم بعد از نماز راهپیمایی خواهیم داشت. سه روز عزای عمومی اعلام شده است ، من تقاضا می کنم روحانیون در مساجد خودشان برنامه ریزی کنندو بعد از نماز سه شب ،برنامه عزاداری هم داشته باشند ، ماهم با سپاه و دوستان می نشینیم و برنامه ریزی می کنیم .اجالتا فردا شب علیرغم اینکه همه مساجد شهر برنامه دارند یک برنامه همگانی هم در سقاخانه داریم . فرداشب بعد از نماز مغرب و عشاء برنامه ای به یاد همه شهدا و حضرت امام و سردار سلیمانی و همین طور فرمانده بسیج عراق خواهیم داشت . ان شاءالله همه مومنین برنامه ریزی کنند تا هم در مساجد خودتان مراسم داشته باشید و هم در این مراسم هم شرکت کنید ، اگر برنامه های دیگری هم باشد ان شاءالله اطلاع رسانی می شود.

نهم دی ، روز بصیرت ومیثاق امت با ولایت :

الحمدالله به لطف الهی همه جای ایران اسلامی مراسم نه دی را که روز بصیرت نامگذاری شده بود ، برگزار شد و در شهرستان ما نیز باشکوه برگزار شد. از همه عزیزانی که برای این مراسم برنامه ریزی کردند و سخنرانی داشتند و در این مراسم حضور پیدا کردند، تشکر میکنم.

19 دی ماه سالروز قیام خونین مردم قم :

ما در آستانه نوزدهم دی هستیم . برادران و خواهران در 19 دی دولت پهلوی به در روزنامه اطلاعات آن زمان حضرت امام (ره) توهین کردند. مصادف با این توهین به حضرت امام تعدادی از طلاب و روحانیون ومردم قُم به منزل مراجع می رفتند،من خودم شاهد بودم که در بعد از ظهر 19دی ماه تعدادی ازدانشجویان وطلاب به آیت الله نوری همدانی رفتند واعتراض خودشان را نسبت به توهین به حضرت امام اعلام نمودند،ایشان هم یک سخنرانی مفصلی را داشتند ودرآن سخنرانی خطاب به شاه این بیت شعر را گفتند:«ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست* عِرض خود می بری وزحمت ما می داری»واین بیت هم بود«مَه فشاند نوروسگ عوعوکند»ایشان به شاه خطاب کرد که امام نورافشانی خودش را دارد ولی سگ ها عوعوخودشان را هم دارندوبعد ازآنکه بیرون آمدیم در چهارراه بیمارستان کماندوهای رژیم طاغوت جلوی راهپیمایی را گرفتند،دوطرف جمعیت نیرو بود وراه فراری هم نبود،یکی ازساواکی هامشت محکمی را به شیشه بانک زد ،وقتی که شیشه راشکست اینها بهانه پیداکردند و باچوب وچماق شروع به زدن مردم کردندواولین جرقه انقلاب ازقم بعدازسخنرانی آیت الله نوری همدانی وبه خاطر توهین به حضرت امام شروع شد ،اولین شهداء هم درهمین چهارراه بیمارستان به شهادت رسیدندو19دی اینگونه آغازشد وبعد چهلم شهدای قم را درتبریزوکرمان وکرج گرفتند،وقتی که دیدندطاغوت حق را به آنها نمی دهد باتمام وجودآماده کارزار می شوند و به میدان می آیندوبا راهپیماییهای تاسوعاوعاشورا کمر طاغوت شکست.این حرکت بزرگ و به موقعی بود ولی اگر این حرکت را شش ماه دیگر انجام می دادند، این تاثیر را نداشت . شما ببینید شهدای کربلا 72 نفر بودندولی چه تاثیر زیادی داشت ولی بعد از شهادت امام حسین(ع) سلیمان بن صرد با یارانش خونخواه شدند و 5000 شهید دادندولی آن لحظه که باید سیدالشهدا را همراهی می کردند ، نشستند و سکوت کردند. اگر این 5000 نفر سیدالشهدا را در کربلا همراهی می کردند، ورق برمی گشت و قصه فرق می کرد ولی زمان نشناسی آنها باعث شد با اینکه خون دادند و جان دادندو شهید هم شدند ، ولی نامی از آنها در تاریخ نماند. شما ببینید کجا برای اینها عزاداری می شود و یا نامی از آنها برده می شود؟ میان این 5000 شهید و 72 شهدای کربلا تفاوت از زمین تا آسمان است ، حرکت مردم قم هم است انسان باید لحظه شناس باشد و در لحظه ای که جبهه حق نیاز دارد به میدان بیاید، این خیلی مهم است ، الان هم همین است وقتی ولی الامر ما فرمانی می دهدو خواسته ای دارد ، اگر ما در آن لحظه حرکت نکنیم، آن حرکت ناکام می ماند . درس بزرگ 19 دی آن است که انسان لحظه ها را بشناسدو ببیند امام حق چه می خواهد ، دقیقا در راستای جبهه حق و امام حق حرکت کند، این می شود حرکت بزرگ و سرمنشا انقلاب اسلامی ونجات ما از دست طاغوت و سرمنشأ ظهور حضرت صاحب الامر(عج) این حرکت مبارک است.

۱۳ جمادی الاول، شهادت حضرت فاطمه(س)به روایتی و آغاز ایام سوگ فاطمیه:

شهادت حضرت زهرا(س) را در همین هفته داریم، ان شاءالله مومنین حق حضرت زهرا(س) را ادا کنند .واقعا حضرت زهرا(س) مظلوم است ،شخصیت والای حضرت زهرا (س) هم از نظر رفتار سیاسی و هم عبادی و هم خانوادگی و... برای ما درس است ، نحوه رفتار او با خانواده، همسر و فرزندان و تربیت فرزند درس های زیادی برای ما دارد . فرزندانی تربیت کردندکه ما سرسفره آن تربیت والا نشسته ایم ، ما نیاز داریم تا معرفت والایی نسبت به مقام حضرت زهرا (س) داشته باشیم و ایشان را الگوی زندگی خودمان و فرزندانمان بدانیم. ایشان 18 سال بیشتر عمر نکردند و9 سال با همسر زندگی کردند ولی این همه معرفت و بصیرت داشتند، در واقع اسلام ناب هرچه دارد از برکت حضرت زهرا (س) دارد و اگر حضرت زهرا نبود ، کربلا هم نبود، تربیت سیدالشهدا و حضرت زینب هم نبود و نامی از اسلام ناب نبود. بنابراین حق حضرت زهرا(س) ادا کنید. در ایام فاطمیه و در منزل خود ، روضه های خانگی بگیرید ،در مراسم و عزاداریها شرکت کنید. تمام سعی و تلاش دشمن این بوده است که نور خدا را خاموش کنند ولی حضرت زهرا یک تنه در برابر آنها ایستادند و اجازه ندادند نور ولایت ،نور امیرالمومنین علی(ع) خاموش شود بنابراین حق حضرت زهرا (س) در مجالس محترم بشمارید و ادا کنید.

سالروز کشف حجاب :

کشف حجاب را به دستور رضا خان در همین هفته داریم خدا او را لعنت کند ، رضا خان در سفری به ترکیه رفت و آنچه از آتاترک یاد گرفته بود را در ایران اجرا کرد و این مصیب را به وجود آورد.

«والسلام وعلیکم ورحمةالله وبرکاته»


پی نوشت:

1- سوره مبارکه التحريم آیه ۱۱

2- ریاحین الشریعة، ج5، ص153؛ نجم الدین طبسی، چشم اندازی از حکومت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، ص76.

3- بحارالانوار، ج 13، ص 163و 164; حیاة القلوب، ج 1، ص 243



http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5865.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5866.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5867.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5868.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5869.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5870.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5871.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5872.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5873.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5874.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5875.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5876.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5877.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5878.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u5879.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.