سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

مهمترین شاخصه بسیجی/افزایش قیمت بنزین وسوء استفاده آشوبگران

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 357 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1398.09.02
 
خطبه های نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 98/09/01




http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG




خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قالَ اَمیرُالمُوْمِنینَ عَلِی (علیه السلام) : « اَلا وَ لا یَحمِلُ هذَا العَلَمَ اِلاّ اَهلُ البَصَرِ وَ الصَّبر وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ » (1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والا مقام شهرستان، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی ،شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ، شهدای خدمت ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات .
امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

اولاً خیرمقدم عرض می کنم خدمت شما نمازگزاران عزیز، برادران و خواهران مکرمه ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ،فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، بسیجیان عزیز که در رزمایش شرکت کردند، از هیأت امنای مسجد جامع ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه ها جناب سرهنگ کردی ، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنیم.

هفته بسیج را گرامی می داریم ، در خطبه اول در باب کار بزرگی که حضرت امام(ره) انجام دادند و آن غَرس نهال پُر ارزش و پُر قیمت و مقدس بسیج بود چند کلامی را خدمتتان عرض می کنم و در خطبه دوم هم برخی از مسائل روز را بیان می کنم و بعد از نماز عصر هم ان شاءالله در محکوم کردن آشوبگران و اختلال گران راهپیمایی خواهیم داشت.

ارزش وقداست بسیج درکلام امام خمینی ومقام معظم رهبری:

در باب بسیج گویاترین و بهترین حرف ، حرف حضرت امام(ره) است. کلام امام هم امام است ،حرف امام هم امام همه حرفهاست. خود حضرت امام(ره) می فرمایند: بسیج لشکر مخلص خداست ، عبارت کوتاه ولی بسیار ارزشمند بسیج مانند حواریون وفادار است که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا کردند. ما این کلام را درک نمی کنیم که از حضرت آدم تا حضرت خاتم ، دفتر بسیج را امضا کردند، این دید حضرت امام است که می فرماید : از اولین مجاهد در راه خدا تا آخرین مجاهد آن را امضا کردند، من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می خورم و از خدا می خواهم تا مرا با بسیجیانم محشورم گرداند، چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی ام؛ ببینید چقدر حساب شده است . مقام معظم رهبری هم فرمودند همانطور که حضرت امام از خداوند درخواست کردند که خداوند ایشان را با بسیجیان محشور کنند،من هم از خداوند می خواهم که خداوند مرا با بسیجیانم محشور کند ،این افتخار بزرگی برای بسیج است ، امام نگفتند مرا با پیامبر و آل پیامبر محشور کن ، این نشان از عظمت یاران مخلص و لشکر خداست ، همانطور که سلمان ایرانی بود( اهل شیراز یا اصفهان، و به جایی رسید که پیامبر(ص) فرمود: « سَلْمانُ مِنّا أَهْلَ الْبَيْتِ »(2) سلمان فارسی به سلمان محمدی تبدیل شد. بسیج هم به بسیج محمد و آل محمد تبدیل شده است . در عظمت بسیجی بودن همین کلام از حضرت امام و مقام معظم رهبری کفایت می کند.

چه کسی بسیجی است:

حال به چه کسی به بسیجی می گویند؟ بسیجی این نیست که فقط لباس فرم پوشیده باشد، در هر رده ای انسان می تواند تفکر بسیجی داشته باشد. مهم پوشیدن لباس نیست ،هرچند این لباس هم قداست دارد و با ارزش است ، وقتی که پرچم حضرت ابوالفضل را به کاخ یزید آوردند ،یزید دید همه بیرق و پرچم سوراخ سوراخ شده است، فقط جای دسته آن که در دست حضرت بود، سالم مانده است ، سوال کرد : این پرچم متعلق به کیست؟ گفتند: متعلق به قمربنی هاشم ابوالفضل العباس است ، یزید از عظمت آن کسی که آن را حفظ کرده بود، سه مرتبه ایستاد و نشست با این همه زخم و جراحت و نیزه خوردن و سنگ خوردن و شمشیر خوردن پرچم را زمین نگذاشته بودند. هرچند لباس بسیجی، لباس مقدسی باشد، ولی بسیج به لباس نیست به تفکر است که قداست دارد .همه می توانند در رده های مختلف بسیجی باشند، پزشک ، کارمند ،کارگر،بازاری ،معلم ،قاضی می تواند بسیجی باشد. مهم آن تفکری است که پشت صحنه بسیج است ، تفکر بسیجی یعنی خود را ندیدن و خدا را دیدن است .

مهمترین شاخصه بسیجی:

امام اولین جمله می فرماید : بسیج لشکر مخلص خداست ، خدامحوری مهمترین شاخصه بسیجی است ، اگر انسان در هرکاری که به او محول می کنند خدا را نبیند و خود محور باشد ، دائما بگوید: مال من ، زندگی من و همه چیز را برای خودش ببیند ،کم کم حالت تکبر و خودبزرگ بینی به او دست می دهد،انسان باید خدا را در همه جا حاضر و ناظر ببیند و دستور خدا را اجرا کند ، پس اولین شاخصه بسیجی پُرکاری است ، بسیج پُرتلاش و سختی ناپذیر است و برای بیت المال هزینه ای ندارد ، کم خرج و پُرکار است.

توصیف اخلاق رسول خدا(ص) از زبان هندابن ابی هاله:

در زیر روایتی داریم در وصف پیامبر خدا(ص) از هند بن ابى هاله، فرزند حضرت خديجه(س) که از شوهر قبلى اش بودكه در خانه پيامبر اسلام رشد و نمو نمود ؛ برخى گفته اند: حضرت خديجه(س) قبل از رسول خدا(ص) ازدواج كرده بود و فرزندانى داشته است. اين سخن به اعتقاد برخى از بزرگان شيعه قابل قبول نيست؛ برخی می گویند حضرت خديجه سلام الله عليها، باكره بوده است و چون اهل خیر بوده است ، اینها یتیمانی بودند که مانند فرزند خودش از آنها نگهداری می کرده است. اما حال ما با مبنایی که ایشان ازدواج کرده اند صحبت می کنیم . امام جعفر صادق(ع) فرمودند: امام حسن(ع) از دائى‏اش، «هند بن ابى‏هاله‏» که در توصيف چهره پيامبر(ص) مهارت داشت و به وصاف النبی معروف بود، در خواست‏نمود تا سيماى دل آراى خاتم پيامبران(ص) را براى وى توصيف ‏نمايد.

رسول خدا(ص) کم خرج وپُرکاربودند:


هند بن ابى هاله در پاسخ او صفات زیادی را از رسول خدا(ص) بیان کردند وگفت: یکی دیگر از اصول حاکم بر زندگی و منش پیامبر (ص) این بود که : « کان رسول الله خفیف الموونه» (3) پيامبر در زندگي كم خرج بود «خَفِیفَ الْمَئُونَةِ کَثِیرَ الْمَعُونَةِ ... »زسول خدا (ص)کم خرج و البته پركار و پرتلاش بودند ، « خَفِیفَ الْمَئُونَةِ » الْمَئُونَةِ اول باهمزه است « کَثِیرَ الْمَعُونَةِ...» الْمَعُونَةِ دوم با "ع" است یعنی پیغمبر خدا(ص) خرجشان کم بود( بعضی افراد هستند وقتی مسئول می شوند ، اول دکوراسیون عوض می کنند،همه وسایل اتاق و رنگ دیوار و ... را عوض می کند و ساختمان را شیک می کند و قصر می سازد) ولی پیغمبر خدا(ص) بسیجی وار زندگی می کردند یعنی کم خرج وکم هزینه بودند واز آن طرف خدمت رسانی ایشان خیلی زیاد بود و برای بیت المال خرج زیادی نداشت ، این در واقع اوصاف یک بسیجی است ؛کم هزینه ولی پُرکار وپُرتلاش.

بسیجی کم خرج ولی پُرتلاش:

بسیج کم هزینه است ، از اول که سپاه تشکیل شد ، صندلی ها و کمدهایی استفاده می کردند که بسیار قدیمی بود و کم خرج بود ولی خدمات زیادی را به مردم داشتند و جنگ را اداره کردند ، اگر حضور بسیجیان دلاور در جبهه و جنگ نبود ، کار پیش نمی رفت ، در واقع این بسیج بود که جنگ را به سرانجام رساند و دشمن را تفکر بسیجی وادار به عقب نشینی کرد ولی بچه هایی که به جنگ می رفتند، کنایه زیاد می شنیدند که اینها برای پول و غنیمت به جبهه می روند ولی شما وصیت نامه های بسیجیان را بخوانید که چقدر مخلصانه می جنگیدند و هیچ پولی به اینها داده نمی شد، وقتی از جبهه برمی گشتند برای کرایه ماشین از اهواز تا شهر محل سکونتشان هم پول نداشتند . وقتی مجروح می شدند و آنها را به بیمارستان می بردند کرایه ماشین از بیمارستان تا جبهه را هم نداشتند، امروز هم رزمندگان دفاع مقدس در جمع ما هستند و حرفهای بنده را تصدیق می کنند، بعد از مجروحیت چند روزه در بیمارستان از اهواز به تهران می رفتند و از آنجا باید به کرمان و تا روستای خودشان که این هزینه را هم نداشتند ، تا این حد کم هزینه بودند، الان هم تفکر بسیجی است که کشور نجات می دهد ،کم خرج، پرکار ، پرانرژی، با انگیزه بودن ، یکی از مهمترین شاخص های بسیج ، آگاهی و بصیرت داشتن و اهل تشخیص بودن است .

بصیرت وآگاهی حضرت اباالفضل(ع):

جمله بسیار زیبایی راجع به حضرت ابوالفضل است که امام صادق علیه السلام درباره عمویش عباس می فرماید:«کان عمنا العباس نافذ البصیرة » (4) عموی ما عباس دارای بصیرت ژرف و نافذ بود . آگاهی فراوانی داشت ، اهل تشخیص بود ،اهل تشخیص بودن خیلی مهم است ، انسان فریب نخورد شما پای منبر زیاد شنیدید که در بحبوحه جنگ برای حضرت ابوالفضل العباس(ع) امان نامه آوردند ولی حضرت فرمودند: خدا تو را و امان تو را لعنت کند، ما امان داشته باشیم و پسر دختر پیامبر امان نداشته باشد؟؟!! این جواب حضرت عباس نشان از بصیرت و آگاهی است . بسیج منشا آگاهی و اهل تشخیص بودن مهم است .

شک وتردید خواجه ربیع در جنگ صفین:

همه شما مشهد مزار خواجه ربیع رفته اید ، ، بنا به نقل شهید مطهری عرض می کنم: ایشان می گویند خوجه ربیع (ربیع بن خثیم) انسان بسیار مخلصی بودند، او قبری را برای خودشان کنده بودند و شبها تا صبح توی قبر می خوابید و گریه و مناجات می کرده است و دعا می خوانده و انسان بسیار عالم و زاهدی بوده است و نزد مردم از احترام بالایی برخوردار بود. این شخص با آن جایگاهی که نزد مسلمانان داشت، در آستانه ی جنگ صفین همراه 400 قاری و زاهد نزد امام علی (علیه السلام) رفت و به آن حضرت گفت: ما 400 نفر، نسبت به درستی جنگ با معاویه و اهل شام تردید داریم. با این حال، می دانیم شما از همه برتر هستید، ولی به سبب تردیدی که گریبان ما را گرفته است، نمی توانیم همراهتان باشیم.(آنها هم اهل نماز و قرآن هستند و ما نمی توانیم حق را تشخیص بدهیم) بهتر است ما را به یکی از مرزها بفرستید تا با کفار بجنگیم و از جنگ با اهل قبله بپرهیزیم. امام نیز پذیرفت و آنها را به مرز ری فرستاد.(5) اهل تشخیص بودن خیلی مهم است ،آنها علی را که میزان حق است ، رها می کنند و می روند تا لب مرز بجگند. از این افراد در طول تاریخ زیاد داشتیم ،امروز هم هستند افرادی که نمی توانند در مسائل ،حق را تشخیص بدهند ،بسیجی به کسی می گویند که بتواند حق را تشخیص بدهد .

ویژگیهای کسی که شایسته خلافت است:

در حدیثی که ابتدای جلسه خدمتتان عرض کردم ،امیرالمؤمنین (ع) ویژگی کسی که شایسته خلافت است را علاوه بر بصیرت و صبر ، « وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ » تشخیص موضع حق معرفی می کند ،که فرد در صحنه های مختلف بتواند تشخیص بدهد که حق در کدام طرف است و از آن پیروی کند .شخصی در صفین همین سوال را از مولا علی (ع) کرد که ما چگونه حق را بشناسیم؟ که امام علی(ع) در فرمودند: «إِنَّ الْحَقَّ لا یعرَفُ بِالرِّجالِ » حق به شخصیت ها شناخته نمی شود. « اِعرفِ الْحقَّ تَعرِف أهلَهُ » (6) خودِ حق را بشناس تا پیروان آن را بشناسی . مثلا نمی توان عمر ، ابوبکر، عثمان، علی،سلمان، ابوذر همه صحابه پیامبر هستند و یا طلحه و زبیر هم صحابی رسول خدا هستند و دراه پیامبر چقدر شمشیر زده اند ، همه اینها جز مجروحین جنگ هستند ولی رو در روی حضرت علی(ع) هم قرارگرفته اند ، حال کدام حق هستند؟ می توان گفت چون صحابی پیامبر هستند ، پس برحق هستند؟ در انقلاب اسلامی هم داریم افرادی را که یار حضرت امام بودند ولی بر خلاف سخن مقام معظم رهبری حرف می زدند ، حال ما باید چگونه مسیر حق را تشخیص بدهیم ؟ این خیلی مهم است . باید میزانی باشد تا بر اساس آن ، حق را تشخیص بدهیم .

علی (علیه السلام) ملاک حق است

پيامبراکرم«صلی الله علیه و آله و سلم» در این باره فرمودند : « عَلِيٌّ مَعَ الْحَقِّ وَ الْحَقُّ مَعَ عَلِيٍّ » علي با حقّ است و حق با علي « اللهم أدر الْحَقِّ مَعَ عَلِيّ حَيْثُمَا دَارَ» خدایا حق را بچرخان بر هر کجا که علی چرخید.(7) این بالاترین تابلو و راهنمایی است که می گوید: علی میزان حق است و هر کجا علی هست، حق با علی است و علی شاخص حق است، هر کس مقابل علی است، او بر باطل است. پس صحابی رسول خدا نباید این معیار و شاخص را از دست می دادند، علی(ع) میزان حق و باطل است ، هرکجا علی هست، حق است.

تشخیص راه درست با تبعیت از جانشین امام زمان(عج):

برادران وخواهران به این سخنی که می گویم زیادی گوش بدهید ،از بن دندان به آن توجه کنید، امروز موضوعات مختلفی پیش می آید، ممکن است مراجع تقلید در مورد آن، متفاوت سخن بگویند.حال تکلیف ما این وسط چیست؟ حرف کدام را گوش بدهیم ؟جواب : ما باید ببینیم ولی و جانشین حضرت ولیعصر چه می گوید؟ او حرف آخر را می زند و میزان است .در بزنگاهها برای اینکه مسیر صحیح و درست وحق را تشخیص بدهیم، باید ببینیم جانشین امام زمان، ولی فقیه کدام راه را انتخاب میکنند. اگر این شد، تشخیص حق راحت می شود، و راه درست را می توان در زندگی انتخاب کرد والا اگر این معیار را در زندگی از دست بدهیم، امامت را از دست دادیم و اگر کسی اعتقاد به امام و معصوم نداشت ، گمراه است و نمی تواند تشخیص بدهد حق با عمر است یا علی ؟ امروز بن سلمان حاکم است آیا حق با اوست یا نه؟ خیر ،معیار و میزان حق در هر عصری امام معصوم است که حجت خداست و امروز حجت خدا حضرت صاحب الامر است ولی دست ما به او نمی رسد پس چکار باید کرد؟ امام زمان (عج) فرمود : جانشین من فقیه جامع الشرایط است. امروز فقیه جامع الشرایط و پرچمدار حق در سراسر دنیای اسلام حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای است.بسیجی به کسی می گویند که به این میزان توجه کند ،باید ببینیم حرف ولِّی چیست و اجازه ندهیم حرف ولِّی روی زمین بماند ، اگر حرف ولِّی و جانشین روی زمین نماند، حرف امام زمان هم که آمد روی زمین نمی ماند ، حرف مسلم را گوش ندهند ، حرف امام حسین را هم گوش نمی دهند. بسیجی به کسی می گویند که این معیار و مقیاس را با تمام وجود تشخیص داده و درک کرده است و عمل می کند. در سلایق مختلف سیاسی اهم همین معیار اهمیت دارد ، بنابراین بسیجی به کسی می گویند که راه صحیح را از ولی بگیرد و خوب تشخیص دهد تا در مسائل درست عمل کند.

خدایا به حق محمد و آل محمد عاقبت همه ما را ختم بخیر بگردان

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خوهران را دعوت می کنم به تقوی الهی .

در توصیه به تقوی اهمیت به نماز جمعه و حضور در نماز جمعه و کمک به برگزاری باشکوه نماز جمعه ان شاءالله فراموش نشود. دو سه نکته خدمت شما بزرگواران عرض میکنم.

تحریم ایران حالا حالاها وجود دارد:

اولین نکته سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع تولید کنندگان است که حضرت آقا فرمودند : تحریم حالا حالاها هست ، این دشمن قسم خورده دست از تحریم ایران بر نمی دارد،منتهی کلیدی که مشکل کشور را حل می کند، نگاه به اروپا نیست. اینکه یک عده فکر کنند رئیس جمهور امریکا عوض می شود و رئیس جمهور بعدی با ما معامله می کند، نه این گونه نیست تحریم از طرف دشمن حالا حالا وجود دارد ، منتهی چیزی که می تواند کشور را نجات دهد، اقتصاد مقاومتی و رونق تولید است که رهبر انقلاب فرمودند اساس کار این است که زمینه را برای تولید کنندگان داخلی فراهم کنیم و کسانی را که تولید سالم و معتبر دارند را تکریم کنیم و از طرفی مردم هم کالا های تولید داخل را اهمیت بدهند وگرنه امروز جنس خوب داخلی تولید می شود ولی مردم به سراغ جنس ترک و شرق و غرب می گردند و به تولید کشور خودمان اهمیت نمی دهیم ،حتی برخی از تولید کنندگان تولیدشان را با نام خارجی به فروش می رسانند . رهبر فرمودند به تولیدکنندگان احترام بگذارید ، آنها را تکریم کنید واهمیت بدهید زمینه را برای تولید فراهم کنید برخی قوانین مزاحم تولید هستند ، مثلا یک سری قوانین جلوی پای تولید هست ،مثلا شخصی برای گرفتن یک موافقت اصولی برای انجام کار تولیدی باید دائما از این اداره به آن اداره برود و چندین استعلام بگیرد ،یک روز رئیس اداره نیست امضا کند، یک روز مرئوس نیست ،نامه را درست جواب نمی دهند ، روند شروع یک کار تولیدی در ایران خیلی طولانی است و کار را برای تولید کننده سخت می کند ،مثلا گرفتن موافقت اصولی در ایران بسیار زمان بر و خیلی سخت است . بعد از این اداره رفتن و آن اداره رفتن ، اسیر بانک می شود. این مشکلات باعث می شود در کشور ما به تولید اهمیت داده نشود ، جلوگیری از واردات بی رویه هم موثر است ،چه بسا تبریز بهترین کفش را می زند ولی وقتی کفش بی کیفیت چینی آمد ،کفش خوب از بین ما رفت و تولیدکنندگان تبریزی بیکار شدند، برخی از آنها در تهران مسافرکشی می کردند ، جلوگیری از واردات بی رویه و رونق تولید از جمله راه حل های حل مشکل در داخل کشور است. رهبر انقلاب فرمودند: دشمن در حال جنگ اقتصادی بر علیه ماست ،باید باآنها مقابله کنیم و راه پیروزی در جنگ اقتصادی اهمیت دادن به تولید است .

الحمدالله شهرستان ما در بحث تولید و جلوگیری از خام فروشی در قسمت معادن کار خوبی صورت گرفته است که باید دست این تولیدگنندگان را بوسید و به آنها تبریک گفت . اینها جز مجاهدان در جنگ اقتصادی هستند .

توطئه دشمنان در اغتشاشات اخیر کشور:

نکته دوم که خدمت شما عرض کنم در بحث قیمت گذاری بنزین است ،دشمنی که از اول انقلاب دشمنی خود را آغاز کرده است ،در بحث قیمت گذاری و این اغتشاشات یک دفعه تبدیل به رفیق ملت ایران شد ، کسی که این همه بزرگان ما را به شهادت رسانده است ، در همین شهر 600-700 نفر ،از بهترین فرزندان این شهر به شهادت رسیدند و چقدر مجروح شدند . امروز هم با ما در حال جنگ است، اجازه ورود دارو را به کشور ما نمی دهند ومجبوریم به واسطه چند کشور و به سختی دارو را وارد کنیم . دشمنان نفت ما را تحریم کردند ولی یک مرتبه در بحث قیمت گذاری بنزین تبدیل به دلسوز ملت ایران می شوند. نتانیاهو این انسان آدمکش کودک کش جنایتکار از یک طرف ، آل سعود از یک طرف ،سلطنت طلب ها از یک طرف منافقین از یک طرف همه اینها شدند غمخوار ملت ایران ، خیلی جای تعجب دارد .

افزایش قیمت بنزین وسوء استفاده آشوبگران:

در بحث قیمت گذاری بنزین توضیحات خوبی را جناب سرهنگ دادند. بنزین سرمایه مملکت ماست ،یک بطری آب و بنزین قیمت مساوی دارد ،حالا چقدر هزینه می کنند و بنزین را به تولید می رسانند و چقدر قاچاق می شد، که در کشورهای اطراف ما بنزین لیتری 7000-8000 تومان است و از طرف دیگر می بینیم همه مردم ماشین ندارند، برخی حتی دوچرخه هم ندارند، این سرمایه ملی برای همه مردم است و درآمدش باید برای همه ملت باشد . کسی که اصلا ماشین ندارد ،با کسی که 7-8 تا ماشین دارند ، فرقی دارد، توزیع اینگونه بنزین ناعادلانه است ،صحبتی رهبر عزیز فرمودند بسیار مهم بود که فرمودند: من کارشناس نیستم که بخواهم قیمت گذاری کنم نظرات کارشناسان هم متفاوت است ،ولی سیره امام و راه حضرت امام این بوده است که وقتی سران سه قوه با مشورت هم ، یک تصمیمی را می گرفتند ، امام از آنها حمایت می کرد ،سیره مقام معظم رهبری هم این بود که از تصمیم که سران سه قوه گرفتند، من حمایت می کنم . شما ببینید عده ای ناراحت می شوند و اعتراض می کنند که ما پول نداریم و قیمت بنزین گران است و نمی توانیم تحمل کنیم و اعتراض مسالمت آمیز دارند ، اعتراض اشکالی ندارد بهرحال هر کسی می تواند حرفش را مطرح کند ولی از شب که قیمت بنزین اعلام شد، از بعد از ظهر روز اول قصه فرق کرد .کسانی که سازماندهی شده بودند و سالها آنها را آموزش داده بودند که چطوری خرابکاری کنند و روی آنها کار شده بود که چگونه رو در روی نظام جمهوری اسلامی بایستند و سازماندهی شده بودند و خرج کرده بودند، لیدر و برنامه ریز داشتند، یک مرتبه این افراد سازماندهی شده روی کار آمدند و از مطالبات مردم سوء استفاده کردند تا اعتراض مردم را به آشوب بکشند که برخی از خرابکاریهای آنها را خدمتتان عرض می کنم : در ده استان ، هشتاد شهر به اغتشاش پرداختند و مجهز به سلاح گرم و سرد بودند، اماکن دولتی و عمومی حمله کردند و ایجاد فضای رعب و وحشت کردند و به ایجاد درگیری پرداختند.در عسلوئیه که مهمترین پروژهای نفتی ما در آن قرار دارد بمب گذاری کردند، قصد داشتند آنجا را منفجر کنند تا سالها پتروشیمی که با خون جگر درست شده است با بمب گذاری نابود کنند و حتی جلوی نیروی انتظامی را هم بمب گذاری کردند، حمله به بنادر و فروشگاههای زنجیره ای، حمله به تاسیسات راهبردی ،حمله به زندان و مراکز مهم ، خلع سلاح کلانتری ها ، حمله به فرمانداری و شهرداری، حمله به پمپ بنزین ، ایجاد راه بندان ، حمله به مردم بی گناه به شیوه داعشی ، بدن شهید مرتضی ابراهیمی را چاقو زدند و ریز ریز کردند . آیا این کار مردم است؟ آیا مردم به تاسیسات خودشان که موجب حیات جامعه است ، حمله می کنند ؟ داستان این بود ، که بلافاصله مردم فهمیده موضع خودشان را از آشوب گران جدا کردند ، در همین زرند 200-300 نفر برای اعتراض آمده بودند ولی صحنه گردان اصلی دو زن بودند ،حتی از اتباع بیگانه را به کار گرفتند ،طبق آماری که به بنده دادند 100 نفر اتباع بیگانه بودند .(جناب سرهنگ کردی می فرمایند: 3 نفر اتباع بیگانه بودند) این افراد فقیر هم نبودند ،حتما دستگاه اطلاعات ما و دستگاه قضا آنهارا شناسایی خواهند کرد و بررسی خواهد شد که آنها کی بودندو چه برنامه ای داشتند ، ماشین خودشان را وسط خیابان خاموش کردند و در آن قفل کردند و رفتند تا راه بندان عمدی ایجاد کنند. الحمدالله مردم شهرستان ما بیدار هستندو مسئله خاصی پیش نیامد ،ولی در سیرجان وقتی پمپ بنزین را آتش زدند ،قصد داشتند بزرگترین مخازن بنزین در استان را که در آن قسمت قرار داشت و مهمترین خط لوله انتقال بنزین به هرمزگان را که از آنجا رد می شد را آتش بزنند اگر این اتفاق می افتاد، نصف شهر سیرجان روی هوا می رفت ، این کجایش اعتراض به گرانی است؟ آیا مردم معترض به گرانی موافق این کار هستند؟ اینها همه کار دشمن است ، منتهی دشمنان برای انتخابات برنامه ریزی کرده بودند و دشمن آنها را برای انتخابات آموزش داده بود و این اشوب را برای انتخابات طراحی بوده است ولی بحث بنزین که مطرح شد، آنهاهم به سرعت به میدان آمدند تا ضربه خودشان را به نظام جمهوری وارد کنند. باید تشکر کنم از مردم شریف و فهمیده ایران اسلامی که حضرت امام(ره) فرمودند: من در نزد خداوند شهادت می دهم که مردمی به خوبی و وفاداری ملت ایران وجود نداشته است و نخواهد داشت . مردم ایران اهل تشخیص هستند و حق را از ناحق و سره را از ناسره تشخیص می دهند، از نیروی انتظامی ، بسیج ، سپاه فجوانان مخلص و از سربازان گمنام حضرت ولی عصر تشکر می کنیم و دست آنهارا می بوسیم و که به سرعت وارد عمل شدند و طی دو روز این قائله جمع شد، در فتنه 88 ، 8 ماه کشور درگیر بود و در فتنه قبلی 8 روز و در این فتنه دو روز بیشتر طول نکشید، الحمدالله با مدیریتی که شد، به لطف الهی کشور ما از چنگال دشمنان نجات داده شد ، رهبر معظم انقلاب ،صحبتی دارند که بسیار عالی است می فرمایند: مردم ، سیاسیون ، سلایق مختلف توجه داشته باشند،اگر خدای نکرده جمهوری اسلامی سرنگون شد ، حکومتی که مورد پسند شما باشد روی کار نمی آید حکومت داعشی روی کار می آید. این طور نیست که حکومت ملی گرایی یا حکومتی مانند شاه برپا شود ، امریکایی و صهیونیست ها بارها از ما سیلی خورده اند، که اگر خدای نکرده زبانم لال اتفاقی برای جمهوری اسلامی بیفتد،حکومتی داعش صفت روی کار می آید. یکی از مأموران آتش نشانی که در دست اشرار افتاده بودند را گفتند سر او را ببرید ، این طور آدمها در کشور ما حاکم می شوند . بنابراین باچنگ و دندان ، نظام جمهوری اسلامی را حفظ کنیم. آینده، آینده بسیار درخشانی خواهد بود ، این مسائل حل می شود. ان شاءالله مدیران ما همانطور که قول دادند بودجه ای را که از راه بنزین کسب می شود را به مردم برگردانند و نگذارند اجناس دیگر گران شود ، واقعا همه دستگاهها باید بازار را رصد کنند تا گرانی بنزین موجب گرانی اجناسی که به بنزین ربط ندارد ، نشود و موجب رنج و آزار مردم نشود. من صمیمانه از همه شما خواهران و برادران و نمازگزاران که اهل تشخیص هستید و حق را به درستی تشخیص می دهید، صمیمانه تشکر می کنم. ان شاءالله بعد از نماز راهپیمایی علیه اختشاشگران با شعار مرگ بر امریکا ، مرگ بر اسرائیل ، مرگ برآل سعود و مرگ بر اختشاشگر را خواهیم داشت.

آمار تکان دهنده کشته شدگان سوانح رانندگی در زرند:

آخرین مطلب در بحث ترافیکی آماری را به بنده دادند که بسیار تکان دهنده است و وحشتناک از جهت تصادفاتی که این چند سال اتفاق افتاده است : از سال 84 تا پایان 97 بالای 600 نفر در همین شهر زرند در اثر تصادف کشته شدند و عمده جوانان زیر 35 سال بودند ، جوانانی که باید در کشور مولد باشند . از سال 89 تا 97 در این کمتر از ده سال، 16هزار نفر مجروح در سوانح رانندگی داشتیم یعنی بیشتر از شهدای جنگ ما کشته دادیم ، بخاطر بی احتیاطی و عدم رعایت قوانین راهنمایی رانندگی . رعایت قوانین راهنمایی واجب عینی است ، مقرارت راهنمایی را رعایت کنید عزیزان مسئول، جاهایی را که پرخطر است را امن کنند ، و درست کنند و مهمتر از همه اینکه ما خودمان قوانین را رعایت کنیم ،بیش از 600 جوان از دست دادیم، 16 هزار نفر مجروح شدند، این نتیجه عدم رعایت قوانین حین رانندگی است. به نظرتان با این اوضاع رعایت مقررات واجب عینی نیست؟ نباید هنگام رانندگی با مبایل صحبت کرد یا موتور سیکلت سوارها ها حتما از کلاه ایمنی استفاده کنند، بستن کمربند ایمنی هنگام رانندگی لازم است ، نباید بدون زدن راهنما و به سرعت و یک مرتبه بپیچیم ، یک شب من در بلوار جمهوری رانندگی می کردم که دیدم یک ماشین که چند جوان سرنشین آن بودند ، به سرعت از روبروی می آمد و یک مرتبه در اثر سرعت زیاد منحرف شد و از بلوار بالا رفت و درخت را شکستند و آن طرف خیابان ماشین شان ایستاد ،افسر پلیس گفت همه آنها مشروب خورده بودند ، خب معلوم است اگر مشروب بخورند و و سوار ماشین هم بشوند، چه اتفاقی می افتد ،البته خدا رحم کرد که به ماشین ها و افرادی که از روبرو می آمدند برخورد نکردند وگرنه خدا می داند چه اتفاقی می افتاد ، بنابراین در بحث راهنمایی رانندگی خیلی مراقبت و مواظبت می خواهد، همه باید مقید به رعایت قوانین راهنمایی باشیم. حتی اگر نیمه های شب هم به سر چهار راه رسیدیم ،پشت چراغ قرمز منتظر بمانیم و تخلف از قوانین راهنمایی رانندگی را حرام بدانیم تا دچار حوادث رانندگی نشویم.

خدایا به حق محمد و آل محمد، آنچه را که گفتیم و شنیدیم ، محض رضای خودت قرار بده


پی نوشت:

1- نهج‌البلاغه ، خطبه ۱۷۳

2- بحار الانوار، ج 10، ص 121؛ ج 11، ص 148 و 313

3- ديلمي، الحسن بن محمد، ارشاد القلوب، ص 115.

4- نفس المهموم، ص 176; ر . ک: اعیان الشیعه، ج 7، ص 430

5- واقعة صفین، ص 115 / اخبار الطوال، ص 165

6-روضة الواعظین ؛ ج 1 , ص 31

7-اين حديث به عبارات مختلفی نقل شده است؛ همچون «رحم الله علياً‌ اللهم أدر الحق معه حيث دار»، «علي مع الحق و الحق مع علي اللهم أدر الحق مع علي حيثما دار»، «علي مع الحق و الحق مع علي و لن يفترقا حتی يردا علي الحوض يوم القيامة»، «علي مع الحق و الحق مع علي حيث کان» و ..../الأمالي (للصدوق)، ص 89؛ الجمل، ص 81؛ الأمالي (للطوسي)، ص 548؛ کفاية الأثر في النص علی الأئمة الإثنی عشر، ص 20؛ سنن الترمذي، ج 5، ص 633؛ الإمامه و السياسه، ج 1، ص 98؛ المستدرک علی الصحيحين، ج 3، ص 135؛ تاريخ مدينة دمشق، ج 42، ص 448؛ المناقب، ص 104.

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3394.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3395.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3396.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3397.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3398.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3399.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3400.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3401.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3402.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.