سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

مصاحبه حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با سایت خبری آستان قدس رضوی به مناسبت هفته وحدت

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 415 مرتبه
دسته: مصاحبهتاریخ: 1398.08.23
 
مصاحبه حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با سایت خبری آستان قدس رضوی به مناسبت هفته وحدت مورخه98/08/21




http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



توصیه های وحدت‌بخش اهل بیت(ع) به شیعیان:

از آستان قدس رضوی تشکر می کنم، درباب وحدت، اندیشه وحدت اندیشه توحیدی است ریشه وحدت را خدای تبارک و تعالی به ادیان ابراهیمی مانند مسیحیت و یهودیت سفارش می کنند، « يا أَهْلَ الْکِتابِ تَعالَوْا إِلي‏ کَلِمَةٍ سَواءٍ بَيْنَنا وَ بَيْنَکُمْ أَلاَّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللَّهَ » (1) اندیشه وحدت یعنی مشترکات را می بیند و خطاب می کند به ادیان ابراهیمی که همه بیایید روی این اندیشه کار کنیم. ای اهل کتاب ، بیایید بر سر سخنی که میان ما و شما یکسان است جمع شویم ، و آن این که جز خدا را نپرستیم .اندیشه وحدت اندیشه اسلامی و اندیشه اهل بیت (ع) است. اهل بیت(ع) همواره شیعیان را به خوشرفتاری با پیروان مذاهب اسلامی سفارش کرده اند و سیره عملی خودشان نیز چنین بوده است. امام صادق(ع)در مورد رفتار با اهل سنت فرمودند: «به عیادت بیمارانشان بروید و در تشییع جنازه امواتشان شرکت کنید ودر مسجدهایشان با آنان نماز بخوانید»(2) این نشان می دهد جامعه اسلامی باید به هم پیوسته باشد و از طرفی دشمن مشترک را بشناسیم. امروز دشمن مشترک استکبار جهانی به رهبری امریکا و صهیونیست هاست، آنها هستند که در واقع اندیشه شرک و چپاول منافع و منابع مسلمین را دارند، از این جهت همه باید بادشمن مشترک ، دشمنی کنند. و در داخل کشورهای اسلامی دست برادری و دوستی ومحبت نسبت به هم داشته باشند ،این اندیشه قرآن است.

وحدت کلمه عامل پیروزی انقلاب اسلامی :

در ایران اسلامی و در خود کشور ما هم آنچه باعث پیروزی انقلاب اسلامی شده است بارها حضرت امام فرموند: وحدت کلمه است .امام در وصیت نامه سیاسی خواسته اند وحدت را حفظ کنیم و فرمودند عامل پیروزی وحدت کلمه است . عامل بقای نظام جمهوری اسلامی هم وحدت است، بنابراین بحث وحدت بسیار مهم است.

دشمن به دنبال ایجادتفرقه بین مسلمانان است:

دشمن در پی ایجاد تفرقه است تا با دشمنی واختلاف نفع ببرد: اختلاف بین مردم و مردم، بین مردم و مسئولین و همین طور اختلاف بین احزاب.یک زمانی برای ایجاد اختلاف حزب چپ و راست ایجاد کردند که رهبر معظم انقلاب فرمودند: خودی و غیر خودی .زمانی اصولگرا و اصلاح طلب به وجود آوردند که رهبر انقلاب جمع بستند و فرمودند: اصولگرای اصلاح طلب. الان هم انقلابی و غیر انقلابی است،اینها معیارهای صحیح و درست است بنابراین اندیشه وحدت که اندیشه امام و رهبری است یک اندیشه قرآنی است.و ما به آن اعتقاد داریم و نظام جمهوری اسلامی در تقریب بین مذاهب کار میکند تا مذاهب اسلامی به هم نزدیک بشوند و دشمن مشترک را بشناسند .ماهم باید در شهرستان خودمان در بحث وحدت بین مردم و مسئولین کار می کنیم و الحمدالله موفقیت های خوبی هم به دست آوردیم.

نقش خادم یاران در محرومیت زدایی :

در محرومیت زدایی همه افراد می توانند نقش داشته باشند، هر کس که در ایران اسلامی زندگی میکند وظیفه دارد کار و فعالیت کند. مخصوصا کسی به عنوان خادم امام هشتم علی بن موسی الرضا این افتخار را کسب کرده و به عنوان خادم یار خدمت کندو کسی می خواهد به خدا خدمت کند ، به بندگان خدا خدمت کندو خدمت به بندگان خدا، خدمت به خداست . همان گونه که اهل بیت به مردم خدمت می کردند ،همانطور که حضرت زهرا و امیرالمومنین اهل خیر بودند و همانطور که بزرگان ما اهل خیر بودند کسانی هم که دم از این خاندان می زنند باید اهل خیر باشند. حالا هرکس به اقتضای شغل خودش می تواند خدمت کند. کسی که امکانات مالی دارد کمک مالی کند، کسی که حرفه و شغل و تخصص دارد، از این تخصص استفاده کند مثلا پزشکی که خادم یار امام رضا شده است می تواند ماهی یک روز فقرا و نیازمندان را مجانی ویزیت کند.بالاخره خود خادم اهل بیت شدن آقایی است و افتخار بزرگی است و کسانی که این افتخار را نصیب خودشان کرده اند به هر نحوی می توانند اهل خدمت و کمک باشند.

نقش خادم یاران در وحدت و اتحاد جامعه اسلامی :

اینها همه بسیار مهم است وقتی خدای تبارک و تعالی اندیشه وحدت دارد و خود اهل بیت هم به دنبال وحدت هستند، وقتی امام هشتم دنبال حفظ اسلام است کسانی هم که دنبال خدمت به اهل بیت هستند ،آنها هم باید نقشی در این جهت داشته باشند کسی واقعا خادم اهل بیت است نباید ایجاد تفرقه و اختلاف کنندو بین خودشان اختلاف داشته باشند بنابراین خادم وظیفه سنگینی در این جهت دارد که هر کجا هست عامل کمک و عامل وحدت و همدلی باشد ، نه اینکه خدای نکرده عامل تفرقه باشد به اسم اهل بیت نباید جامعه را به دوقسم کنند. تا جایی می تواند اهل خیرو کمک باشد. در جامعه اهل اختلاف افکنی نباشد . مثلا در فامیل خودمان دو نفر باهم قهر هستند او که خادم امام رضاست آنها را آشتی بدهد. اگر پدرو فرزندی و یا زن و شوهری اختلاف دارند سعی کند مشکل آنهارا حل کند. از همین کارهای کوچک می توان به اهداف بزرگ رسید.

والسلام علیکم و رحمه الله برکاته


پی نوشت:

1- سوره مبارکه آل عمران ، آیه 64

2- محمد بن مسعود عیاشى، تفسیر العیاشی [چاپ تهران] ج 1 ص 48


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.